- Magisk
- Google Pixel topik
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Milyen GPS-t vegyek?
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- OpenRock S2 - a második évad jobb
- Kézbe fogták az ultravékony Z Fold7-et
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen shadert futtatsz. Az maximum a hardverállapot szempontjából lényeges. De eleve az van, hogy a modernebb játékokban a pipeline-ok majdnem fele már compute.
A GCN-re van egy kiforrott háttér a meghajtóban. Azt nem nagyon kell babusgatni. Emellett ugye a DX12/Vulkan API-ra írt programok eleve nagyon sok dolgot átvesznek a meghajtótól, tehát csökken a gyártók feladata. A shader fordító persze így is az övék, de az is egyszerűbben kezelhető a shader modell 6.0-tól, illetve a SPIR-V subgrouptól kezdve.
Az RDNA körül csak azért van több kérdés, mert régen olyan architektúrákat csinált az AMD és az NV, amelyek fix waveméretet futtattak. Egyszerűen a fordítónak elég volt arra működnie. Az RDNA viszont két waveméretet is tud. Az egyik rendkívül magas IPC/munkaelem teljesítményt garantál (a Vega négyszeresét, illetve a Turing kétszeresét), míg a másik nagyon jól le tudja fedni késleltetés problémáját. Mindmáig a fordítókat az utóbbira optimalizálták, mert a hardverek egyszerűen nem működtek jól, ha egy szálra levetített munkateljesítmény kellett, de az RDNA már erre épít dizájnból, és így bizonyos shadereket érdemes erre a módra fordítani, mert sokszorosára javulhat a teljesítmény, illetve ebben a módban széles hit ablak is, amiben a korábbi architektúrák mind nagyon szarok voltak a kevés cache és a késleltetés átlapolására irányuló dizájn miatt. Nagyon nehéz még csak megjósolni is, hogy ebben mennyi van. Még az AMD sem ment bele, ugyanis túl sok lehetőség adódik az optimalizálásra, amit még aktívan vizsgálnak, és ezek együttes hatásai nehezen felmérhetők, elvégre soha senki nem csinált még ennyire magas IPC/munkaelemű teljesítményt biztosító SIMT GPU-t, tehát tapasztalat sincs róla.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyorsulás mértéke jelenleg megjósolhatatlan, mert sosem volt még olyan architektúra, ami kétféle módban is képes volt működni. Ezzel azért bekerült egy olyan kérdés a képletbe, hogy a shadert melyik módra érdemes fordítani. Na ez azért erősen gyakorlati jellegű probléma, amit az AMD is csak tesztelgetéssel tud megfejteni. Ez jelentheti azt, hogy a mostani fordító is hatékony, de azt is, hogy nem az. Az év végén fog kiderülni az igazság.
-
-
BReal
addikt
Mondd már el, hogy milyen szempontból védtem őket. Én se írtam, hogy a referencia jó, mert elég meleg és különösképpen nagyon hangos. Vagy a racionálisan érvelés (felsorolom több nagy tesztoldal eredményét és azokból vonok le következtetéseket) védésnek számít? És még egyszer, én Intel-NV tulajként emelem ki az AMD pozitívumait, te pedig Intel (legalábbis gondolom az van)-NV tulajként hordod le az AMD-t. Feel the difference. Értem én, hogy pár ember akkor sem látja meg a pozitívumot az AMD termékekben, amikor már a vakoknak is feltűnik, de azért nem kéne túltolni a dolgot.
-
BReal
addikt
Nem tudtam, hogy véleményt csak úgy lehet megfogalmazni, ha rendelkezem is a termékkel, de akkor légy szíves oktass ki mindenki mást, egyben magadat is. Arról meg nem tehetek, hogy az AMD így adja meg az értékeket ahogy, és utólag olyan szinten lehet kozmetikázni az eredményeket, hogy az ember az arcába temeti a kezét, hogy "miért nem lehetett gyárilag így csinálni, AMD?" Az viszont tény, hogy az AMD-ket az NV-hez képest sokkal jobban lehet finomhangolni, fogyasztás csökkentés mellett jelentősen lehet növelni a teljesítményt. Értem én, hogy te 2080 Ti SLI-vel (vagy mit tudom én mivel) nyomatod most, de ha megengeded, leírom a véleményemet ugyanúgy, ahogy az egyébként 1070 tulaj, tehát RX 5700-at nem látó Locutus. Gondolom szerinted a mostani Ryzenek is egy kalap fekáliával egyenlőek. Szégyellnivalóm itt nem nekem van (tekintve, hogy még mindig Intel CPU-m és NV GPU-m van), hanem neked a te elfogultságoddal. És lehetőleg többet ne szólj hozzám, köszi.
-
Kansas
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest