Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #35 üzenetére

    Tényleg? Hol láttad hogy azt írtam hogy az 1.2V-os "híd" alá befér az 1.35V-os "kamion"?

    Szándékosan kihagytam a hasonlatból egy, a vita szempontjából fontos apróságot, vagyis inkább neked fontos, de fel sem tűnt, pedig ez a vesszőparipád, amúgy ez valójában nem is lényeges, legalább is esetünkben. Úgyhogy egyértelműen bizonyítottad, hogy nem igen tudod miről beszélsz. De leírom a hasonlatot, úgy hogy talán megérted végre, hogy mit nem értesz. :D Szóval, van egy híd, legyen 5 méter magas, ez az intel memóriavezérlője, van egy kamion, ami 4.5 méter magas, ez a G. Skill szóban forgó ramja, aztán van egy tábla a híd előtt amin az áll max. 4 méter magas jámű haladhat át a híd alatt, ez pedig a JEDEC a szabványa. A híd építője nem a táblához építette a hidat, csak annyi az összefüggés, vagy inkább kapcsolat a híd építője és tábla kihelyezője között, hogy a táblán feltüntetettnél mindenképpen magasabbnak kell lennie a hídnak, ez az építő felelőssége. Természetesen azt kommunikálja az építő, hogy csak 4 méter magas kamion mehet át alatta, a táblának megfelel, a többi meg nem igazán érdekli. Természetesen tudja, hogy milyen magas pontosan a hídja, de nem árulja el hivatalosan, csak halkan megsúgja(értsd nem hivatalosan) az arra közlekedőknek, hogy azé a 4.5 méteres kamion átfér még. Természetesen az összes részvevő, plusz Abu :D, az mondja, vagy sikerül átmenni ekkora kamionnal vagy nem, ez a sofőr felelőssége(ezek a „sofőrök” általában a „K”-s procit vásárlók), na ez az itt már nincs garancia semmire rész. Ehhez még vegyük hozzá a sok „bátor”(valójában nem, mivel tudták, hogy átférnek) kamionost, akik átmentek már a híd alatt a 4.5 méteres kamionjukkal, sőt akad olyan is akinek 4.8 méteres a járgánya, és 24/7-ben jár oda-vissza a híd alatt, de vannak még magasabb kamionok, amik sofőrjei az igazi bátrak, őket hívjuk extrém tuningosnak ;) , de e már egy más téma. Így már érthető mit akarnak elmagyarázni a kollégák, meg én is? Abban igazad van, hogy lehet benne kockázat, ezért is hárítják a felhasználóra a felelősséget, de ez a tuning egyik alap szabálya, márpedig itt tuningról van szó. Még annyit hozzáfűznék, hogy a JEDEC nem úgy találta ki a DDR4-es szabványt, hogy felhívta az intelt és megkérdezte mennyit bír az IMC, azok meg azt mondták 1.23 voltot, jó akkor legyen a szabvány 1.2 volt. Nyilván volt infó csere ide-oda, de ez akkor sem így megy, az intel csinál valamit ami tudja a adott szabványt, meg még sokkal többet(a saját bevallásuk szerint is)

    "Én normális hangnemben írtam neked(eddig)"
    Legalábbis te úgy hiszed. Majd máskor próbálj meg nem kioktató módon hozzám szólni, asszem ez az elvárható minimum. Ha nem sikerül, ne lepődj meg a hasonló válaszon!

    Ha kissé kioktató hangnemben írtam neked, azt köszönheted a #4-ben elhangzott mondatodnak, amiből az látszik, hogy nem igen tudod, hogy működik ez az egész. Ezért próbáltalak rávezetni(kioktatni :U ), hogy megértsd, hogy tévedésben vagy. Szándékkal próbáltalak „oktatni”, de nem rossz szándékkal kioktatni. Viszont te tudatosan kvázi lehülyéztél sok PH!-s kollégát, velem egyetemben(két hsz alapján, a ~7100-ból), ami mondjuk engem különösebben nem zavar(tőlem anyázhatsz is, ha moderátorok megengedik), de a többieket lehet zavarja, erre reagáltam.

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #28 üzenetére

    Nem sikerült bizonyítanod, hogy felfogtad miről is van itt szó, szabályokon lovagolsz, pedig maximum szabványokról van szó, nem is érted mi különbség a kettő között, de azt sem tudod mi az a tuning, garancáról beszélsz, pedig senki nem mondta, hogy erre lenne, intel szerint 1.35 volt még rendben van, szerinted nem, stb..

    Ezek után nem csodálkozom hogy miért szorul be heti rendszerességgel kamion a gyorsforgalmin a híd alá, ott is azt hiszik hogy a 4.5 méteres kamion jó lesz 4 méteresnek.

    Na ebből is látszik, hogy fogalmad sincs miről is van itt szó. Épp Te akarod megmagyarázni, hogy a 4 méteres kamion nem fér el az 5 méteres híd alatt. :DDD

    Sajnos bejött amit valójában tudtam is, úgyhogy azt hiszem ez ennyi volt. :D

    Szagértőid, haverjaid meg neked vannak az alacsony kerítés túloldalán. Én normális hangnemben írtam neked(eddig), úgyhogy ne kostolgass!

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #25 üzenetére

    Látom nem megy az értő olvasás, háromszor írtam le valamit, de nem sikerült egyszer sem felfognod(egyáltalán elolvastad?), azt is látom, hogy szerinted az intel sem tudja hogy működik a saját procija. LOL Na de mindegy, azt gondolom ezek után nincs miről beszélgetnünk tovább, sajnálom. Persze nyugodtan rácáfolhatsz erre utolsó mondatra, és végiggondolod mi a pálya, aztán tovább vitázhatunk értelmes keretek között, bár vannak kétségeim(220 volt és társai). :)

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #18 üzenetére

    Hol írtam, hogy a ramnak árt a magasabb feszültség? Még egyszer leírom: Ez egy tuning ram, senkit nem érdekel hány volton megy, az órajel és/vagy az időzítés számít, de még így is az intel által megadott még biztonságos feszültség értéket lőtték be, úgyhogy a félős tuningosokra is gondoltak a G. Skill-nél. :D

    (#21) Dr. Akula: Az 1.35 V az a DDR4-es biztonsági határ, de mint tudjuk a Skylake-nél sem kell betartani a 0.5 voltos szabályt(ha be kéne akkor 1.2 volton sem lehetne használni a rammokat :D), ezért még az az 1.35 V sem jelet valójában semmiféle határt, de maradjunk annál amit az intel mond(1.35 V ha jól emlékszem)

    Ha nem tudod mi ez, kérlek látogass el a Skylake topikba és kérdezz a hozzáértő kollégáktól, de előtte még tanulmányozd az első hsz.-t, azután gondolkodj el még egyszer a dolgon.

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #15 üzenetére

    Ez a ram egy tuning ram, nem azért megy 1.35 V-on, mert szar, vagy a gyártó nem tud olyan rammokat gyártani ami 1.2 V-on menne, hanem mert a magasabb órajelekhez és/vagy alacsonyabb időzítésekhez ennyi kell. Ebben a műfajban senki nem garantál semmit, egyébként sem volt szó semmi ilyenről. Ez a ram 2133 MHz-en elmegy 1 V-on, sőt..., de egyébként is, az intel 1.35 V-ot ad meg még biztonságos feszültségnek(ha jól rémlik), úgyhogy igazából annyira még nagyon tuningnak sem számít az az 1.3 V. Rugózol a semmin tök feleslegesen, de ha annyira nem tetszik ez az egész, akkor nem veszel ilyet, and problem solved. :DDD

  • DRB

    senior tag

    válasz Dr. Akula #1 üzenetére

    Könnyen lehet, hogy 3 GHz-n már megy 1.2 V-al. Ha az én jelenlegi TridentX-eimet veszem alapul(de vehetem a korább ilyen-olyan G.Skill-eket, volt pár), akkor simán. Ami épp most van a gépemben az 2.4GHz-es DDR3-as, ezek 1.6GHz-n 9-9-9-24-es időzítésekkel ~1.180V-on mennek atom stabilan(amikor teszteltem, eleinte azt hittem, hogy ezen az órajelen, ezekkel az időzítésekkel nem tudok lemenni a végéig, mivel a lapom, „csak” 1.165 V-ig tud alulfeszelni, és simán mentek ennyivel, de aztán a hosszasabb teszteléskor kiderült, hogy itt már hibázgatnak, egyenként nem próbáltam őket, lehet úgy le tudnék menni 1.165 V-ra :D ), na nyilván nem így használom őket, csak leteszteléskor minden lehetőséget kipróbáltam, az alulfeszelést is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés