- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Akkus tok lehet a megoldás az extra vékony készülékek számára
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Honor Magic7 Lite - erősítést kérek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor 400: renderkép és európai ár is kiszivárgott a telefonról
Új hozzászólás Aktív témák
-
N4r4ncs
aktív tag
Biztos,hogy nem fog hamarabb jönni.
-
dezz
nagyúr
válasz
Cathfaern #21 üzenetére
Valamit félreértetek. A sw rendering nem az "a CPU-n fut" szinonímája. Annyit jelent, hogy a rendering minden része szoftveres lesz, de ehhez nem kell feltétlenül a CPU, ugyanis a GPU-k is efelé haladnak, pl. a shaderek már jó ideje szoftveresek, stb.
Még jó ideig nem is lesznek elég erősek az átlag CPU-k, hogy kiváltsanak egy GPU-t, azaz egyelőre nem válik feleslegessé a GPU, csak abban még annyi sem lesz fixen bedrótozott, mint most.
Ugyanakkor még egy ilyen rugalmas GPU-ra is igaz, még a Larrabee-ra is, hogy 1-1 full general purpose szálat jóval lassabban hajt majd végre, mint egy "rendes" CPU-mag.
Tehát, mindkettőre szükség lesz továbbra is. Persze a kettőt össze is lehet építeni, mint pl. majd az AMD Fusion, de a hőtermelés itt is szerepet fog játszani...
A PS4 esete egy kicsit más, mivel adott a Cell, és annak a PS3-tól független továbbfejlesztése. Egyébként állítólag az eredeti tervek szerint nem itt lett volna mellette az RSX, csak egy egyszerűbb frame-buffer megjelenítő, és a Cell számolt volna mindent, de úgy látszik, ahogy telt az idő, ez így már kevésnek bizonyult.
-
Valaki homalyositson mar fel legyszi, h a Sony, h gondolta a 10 eves eletet a PS3nak ???
Akarmennyire elore latoan terveztek a hardweret, h lesz az eletkepes 10 ev mulva? A PCkbe evente duplazodik a VGA teljesitmenye (generacio valtaskor), meg persze minden komponens gyorsul. 10 ev mulva kb. a telefonomba lesz olyan hardwer mint a PS3baEs ez majdnem, h nem vicc ha megnezzuk a 10 evvel ezelotti hardwarek teljesitmenyet es 1 mai komolyabb telot
4850en mar most szebbek/gyorsabbak a gamek akkor mi lesz evek mulva?
-
Loha
veterán
-
mephi666
nagyúr
kb 2-3év még a software rendering visszatértéig? vagy mennyit jósolnak? olyan szempontból viszont szerintem jó lesz, hogy ha jól leprogramozzák, akkor stabil lehet a teljesítmény... nem lesznek olyan problémák, hogy pár játék bizonyos videokártya adott driverével bugzik... csak hát tényleg az optimalizáláson múlik... hogy dinamikusan tudják-e úgy elosztani a folyamatokat a magok között, hogy a legjobb hatásfokkal menjen... mert ha ez menni, fog, akkor jó lesz...
-
RoBorg
tag
S nemcsak, hogy ott van az Intel a videokártya piacon, de magasan vezeti is az eladásokat.
Persze ezek nem azok a videokártyák, amik megdöntik a FPS rekordokat...Sőt.
Mivel viszont a (PC piacon) a processzor eladásokban is vezet, szerintem nem kell félteni. Főleg, ha tényleg jön vissza a software render. -
kariad
senior tag
Felölem jöhet a PS 5 is! Én maradok a PC-nél....
-
mephi666
nagyúr
az intel jópár évig nem volt vidkártyapiacon... meddig is? vagy 8 évig? kíváncsi leszek, hogy térnek vissza
-
marcee
addikt
Kizártnak tartom, hogy a 45 nm-es chip magasabb órajelen járjon a jelenleginél. Éppen azért konzol, hogy kompatibilis legyen az egész termékciklus alatt minden szoftverrel.
-
Szeintem a vártnál sokkal később fog kijönni, mert én idén márciusra vártam
-
mephi666
nagyúr
válasz
Cathfaern #21 üzenetére
igen, hát régen tényleg úgy kezdődött, hogy a videókártyák számolták az effekteket, simították a textúrát, stb... azért lett szebb... meg gyorsabb is, mert a párszáz mhz-es procik válláról levették a terhet...
akkor olyan irányban mozdulnak most, amit nagyjából elképzeltem... szétdobják a magokra a számítási feladatokat és a vidkártya csak kis részt kap majd a munkából... érdekes... biztos, pár dolgot sokkal profibban meg tudnak oldani: pl az élsimítással eldolgozik egy mag és akkor mehet az fsaa is gond nélkül...már csak az a kérdésem, hogy mit fognak szólni ehhez a vidkártyagyártók? ez nagy tökönrúgás lenne nekik...
jah és ha jól emlékszem: 3smark06ban is volt elég szép software rendering teszt (és korábbiakban is már...) ami zabálta a procit agyament mód, de szépen nézett ki...
-
k.t.a.
senior tag
Azért azt ne felejtsük el, hogy megírni egy játékot úgy hogy te mondod meg melyik pixel milyen színű milyen legyen, vagy csak azt hogy hol vannak háromszögek és milyen textúrával nem egészen ugyanaz. A jövő valahol a kettő között van. A GPU-k tudni fogják az x86 x64 és egyéb CPU által támogatott utasításkészletet (pl.: SSE), de hogy a CPU-k is versenyképesek maradjanak, ismerni fogják a DirectX-et és az OpenGL-t is. Ez már magával hozza hogy az MS-nek megmarad a bevétele, és a Windows is rendszer-követelmény marad majd.
Szerintem egyértelmű volt hogy nem fogják nagyon megváltoztatni a PS4-at a háromhoz képest, hiszen szvsz még mindig lassan készülnek a játékok hozzá, és egy gyökeres változtatás érvágás lenne a Sonynak. Inkább Tesselation lesz bele rakva hogy a régi játékok is szebben nézzenek ki majd az új gépen, mert az új biztos erősebb lesz, és bírni fogja.
-
Cathfaern
nagyúr
Alapvetően annó a software rendering egyetlen ok miatt volt sokkal rondább a 3d-s gyorsítóknál: nem volt elég teljesítmény a szebb grafikához, pontosabban ugyanazt a feladatot a 3d-s gyorsítók gyorsabban tudták elvégezni. Nem azért volt rondább a software rendering, mert az alapból rondább lenne, hanem mert nem tudtak annyi featuret belerakni, hogy azért még rendes sebességgel futtatni tudja.
Akkor a következő kérdés: mitől lesz gyorsabb most a software rendering, mint a hardver? A dolgot ne a jelenlegi rendszerekkel képzeld el. Egyértelmű irány a CPU-knál, hogy egyre több magot pakoljanak bele, pár év múlva 32-64 magnál fogunk tartani CPU-nként. VGA-knál is meg lehet nézni a fejlődési irányt: a shaderek és a VGA-k felépítése egyre inkább az általánosítás felé tart, hogy minél több mindent le lehessen programozni rajtuk. A két irány egy idő után találkozik: nem lesz értelme külön VGA-t tartani* hisz az teljesen olyan általános felépítésű lesz, mint egy CPU, s akkorra a CPU elég erős lesz ahhoz, hogy át tudja venni a VGA teljesítményét. Elég erős lesz, mivel AI számítás és hasonlóknál egy bizonyos magszám fölött nem lehet tovább párhuzamosítani (ha 5 ellenfél van a pályán, akkor max 5 cpu magot tudsz kihasználni AI számításra), ellenben grafikai számítások esetén a párhuzamosítás kis túlzással a pixelszámig lebontható, így a szabad magokat gond nélkül ki lehet majd használni erre.*ez nem jelenti azt, hogy a jövőben nem lesz esetleg külön dedikált grafikus kártya, hisz pl. memóriából lehet, hogy jobb gyorsabbat, dedikáltat alárakni a grafikát számító rendszernek. De alapvetően egy cpu fogja a grafikát számítani, szóval software renderingről beszélhetünk.
-
Fáraó
őstag
Sietnek. Nehogy a MS már megint beelőzzön.
Red ring of death meg majd konzolt vált. -
leviske
veterán
Lehet, hogy félreértem, de akkor a 4-es GPU-ját már a Cell fogja gyártani? Vagy nV/Cell együttműködés lesz?
-
mephi666
nagyúr
felvilágosítanátok erről az új "software rendering"-ről? nekem az emlékezetemben az maradt meg róla, hogy ette a procit q2 idejében vadállat módon és ronda volt minden "nagy" felbontásban is... (640x480, 800x600) igaz azóta kicsit átreformálhatták, hogy a proci is sokkal szebben meg tudja oldani a grafikai megoldásokat, de akkor is fura nekem... a grafkártya végezze saját maga az összes rá kiosztott feladatot (textúrázás, effektek, fizika, görbe felületek, stb...), a proci meg számoljon az ai-val meg a többi egyéb dologgal... mert így szerintem ez visszalépés lenne... apropó ki és milyen ötlettel találta ki, hogy hozzák vissza a software rendering-et?
-
-
Software rendering? Mi lesz így a PC-portokkal? 2db széthúzott 6-magos egy 10k-s VGA mellé?
-
kisninja
őstag
Ez így nem hangzik a legjobban "hogy az magfrekvencia".
-
mephi666
nagyúr
mintha a madarasteszkóban én is 100 alatt láttam volna ps3at... mindig is pc-párti voltam, de a ps-sorozat szerintem konzolból a legjobb... a wii tetszik még 1-2 dolog miatt, ami miatt kipróbálnám (guitar hero
) de ha konzolra adnám a fejemet, az ps lenne... egyébként szerintem 3év sok... ennyi idő alatt elterjed rendesen a ps3... meg fejleszteni kell tovább... simán kijöhet 2011 után nem sokkal a ps4
-
Devid_81
félisten
Húha ez erősen Mikroszoft gyanús majd jönnek a hibás, nem megfelelően tesztelt konzolok...
Ne legyen igazam! -
M107
addikt
Tetszik de szerintem ha ki is jön előbb magasabban tartják az árát mert hát akkor mi lesz a sok sok legyártott ps3-mal (mert hát a Sony nem hülye nem akar magának veszteséget)
ha majd lesz 100 ezer környékén akkor veszek egyet de fps játékot én még mindig pc-n játszanák
-
chuck79
csendes tag
Ja. Lehet venni kellene egy PS2-őt, azt mondják nem rossz...
-
F e Z o
veterán
még a 3-at is csak media marktban láttam, a sega master systemnél leragadtam
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az eredetileg 2013-ra tervezett megjelenésből akár 2011 is lehet.
- HARD GAMER PC!INTEL Core i7-14700KF, ASUS RTX 4070 Ti SUPER 16GB, DDR5 32GB 6000MHZ
- Garmin venu 3
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i7-10850H I 32GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Nintendo Switch OLED, 2026.12.12-ig gyári garanciával, dobozában, karcmentes állapotban, Bp-i üzlet
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" HD I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest