- iPhone topik
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Fotók, videók mobillal
- Két Redmi Note 14 Pro és egy Pro+ futott be
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hűha! A 7ms kb elérhetetlen... Bevallom, azt képzeltem, hogy azért 20-30as pinggel vígan elVR-ozgatsz, mint jelenleg pl. az online FPS játékokban is simán elmegy...
Az online FPS játékoknál is azért fontos a minél magasabb fps (lásd 120-144Hz és fps kergetése), mert a minél jobb reakcióidő a fontos. Ha 30-as pinged van, akkor másodpercenként cika 33 valós frissítés történik (1000/30 = 33,3333....), a magasabb FPS miatt hamarabb kerülhet a változás a képernyőre. Itt viszont a komplett képkockák utaznak. VR-nél a cél a 120Hz-es képfrissítés lenne, az ugye 8,3ms-os pinget igényel (1000/120), ebben pedig már a képernyő késleltetésének is benne kell lennie.
A mostani PC-s VR headsetek ugye 90Hz-et tudnak, vagyis 11,1 ms-os összes késleltetés fér bele.
Ezért nevetséges a felhő alapú VR eleve, ha ezt még 5G-be akarják tolni, akkor még inkább adnak a sz@rnak egy pofont, mert 90Hz 4K-t se lenne egyszerű kiszolgálni (cirka 27 Gbps sávszélesség), ha mindezt 120Hz-el akarnád, akkor ugye 35,64 Gbps - és ehhez olyan 6-7 ms késleltetés fér bele...
-
VR esetében általában az volt eddig a cél, hogy olyan 7ms körülire csökkentsék a latency-t.
Az 1ms az 5G oszlop és a kliens között értetődik, gondolom. Na most ha felhőből akarják kiszolgálni, akkor nem ez az 1ms a probléma, hanem a felhőszolgáltató és a kliens közötti távolság. Amíg ez mondjuk egy városban van, talán még működhet a dolog. De ugye a fény is csak hozzávetőleg 300 km-t tesz meg 1 ms alatt. Erre még rájön a hálózati eszközök latencyje és ugye oda-vissza meg kell tenni az utat.Szóval itt nem az 5G a fő probléma, hanem hogy lehet ezt megoldani úgy, hogy értékelhető legyen az eredmény...
-
-
Yupp. Ha onnan nézzük, hogy hol tartanak, irtó messze vagyunk még a felhős VR-től. Igazából még lokális VR terén is komoly problémákat kell megoldani.
De a fejlődés úgy működik, hogy kitalálnak egy koncepciót, és megpróbálják azt megvalósítani. Élek a gyanúval, hogy a felhő alapú VR nemhogy 5G-vel, de még 6G-vel se lesz realitás, de már az is szép eredmény lenne, ha vezeték alapon élvezhető és problémamentesen meg tudnák oldani 10-15 éven belül...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest