- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #7010 üzenetére
Elofordul.
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #7008 üzenetére
Tonkrement.
Van 1 multimetered?
Probaltad a balansz csatlakozot kihuzni, es siman tolteni?Jut eszembe, ez a b6 szerintem menubol tudja neked mutatni valahogy a cellafeszultsegeket, azt nezd meg.
-
JoolsNOS
veterán
válasz
enginev3.0 #5159 üzenetére
Én kínai alapgépekhez is Lipo-t használok gond nélkül, szerintem akárhova lehet.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #5015 üzenetére
Ne bánd,hogy elkelt.
DF model Lindinger termék. Kínai vacak.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #5017 üzenetére
Nagyon fontos, az alkatrész ellátás is. Ha veszel egy rc autót, mindenképpen nézz utána, hogy minden alkatrészét tudod-e pótolni. Ha törik, kopik valami, legyen...
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #5015 üzenetére
Az a baj, higy akinek egyszer már a kezéber kerül egy komolyabb rc autó, az utána ezeket nem nagyon tudja véleményezni. Én legalább is, nem venném meg. Pár alkalom miatt se..
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #5012 üzenetére
Mondjuk úgy,hogy laza talajon irányíthatatlan. Aszfalt,beton, még elmegy,de laza talajon kezelhetetlen. Igaza van a kollégának,egy normális inkább később.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #5012 üzenetére
A videók nem adják vissza, az irányítást.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #5010 üzenetére
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #5008 üzenetére
Semennyire. Ezekkel mindig csak a baj lesz, mert kókányolás az összes. Ha nincs gyári átalakítója, mint a Losinak, akkor nem passzol jól. Egyik csoport társunk is megcsinálta a revo-t, (Nem keverendő az e-revoval). ÉS mindig lenyalódik neki valami fogaskerék..
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #5000 üzenetére
Használok én is HK szabályzót,de hát olyan is. Ezt az ára is tükrözi. Rosszabb talán csak a Kínai Tsky 120A.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4997 üzenetére
A HK szabályzók nagy része legalja kategória.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4995 üzenetére
Vannak olcsó Kínai cuccok,mint amit linkeltél mondjuk. 2 nagy hátrányuk van. Nem vízállóak,hiába van rájuk írva,és nem tudják a 3,4 Vol/cella fesz levágást ami szerintem fontos,mert enélkül akku őrt kell használni túlmerítés ellen. Én Hobbywinget vennék, mondjuk wp1060bl-t. Vagy a 120 Amperest,de annak nem jut eszembe a neve.
-
gainwardgs
veterán
válasz
enginev3.0 #4986 üzenetére
És ez [link]
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4986 üzenetére
Vagy vegyél egy Ilyet.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4986 üzenetére
Kefés motorral elég gyérül negy az igaz. 2 drága dolog van benne,a kaszni és a kerék. A többi Kínából fillérekért megvehető.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4984 üzenetére
Akár a kitt is jó lehet,mert az rtr az kefés ha jól emlékszek. A Banggodos bl az nem vízálló, a másik igen. És valszeg tud 3,4 volt/cella feszültségnél lekapcsolni ami nem kicsi előny. Nem nyírod ki az akkut túl merítéssel. Van még egy fontos dolg ezekkel a truggy autókkal. A kerék relég drága rá, 6000/2 db körül kezdődik. Betonon pik pak le lehet járni. És,hogy truggy legyen az a fajta kerék kell. A vevő ha szabvány akkor bármilyen autóba át lehet tenni.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4981 üzenetére
Nekem a VRX sword volt. ITT egy kis ugrálgatásom vele.
Ezeknek nagy betegsége volt, hogy a motor tartó és a spúr kerék fedele között az apró kavicsok bejutnak és megakadnak a spúrkerék és a fedél között. Mondanom sem kell, hogy szét is megy olyankor a kerék.
Én cseréltem benne acél spúrt, fbs-el kinyomtam a réseket. Nem volt vele gond, csak ki lehet nőni ezt is.
Ilyen méretű kemény tokos akksival használtam: 138,5 x 46,5 x 25 mm
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4981 üzenetére
A kicsihez is vehetsz több akut. Amit úgy hívnak,hogy keménytokos aku az egy szabvány méret minden autóba bele megy 1/10 mérettől felfelé. 139 mm a hossza,42 vagy 45 mm a szélessége. A vastagság kissé változó 20-25 mm között. Ezenkívül figyelni kell a kábelek helyzetére is,mert sok féle kiállás van. Nehogy útba legyen.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4979 üzenetére
Nem csak a kv értéktől lesz egy motor nagyobb. Maga a fizikai mérete is számít.
Az 1:16-os autódból a motort bele teszed egy 1:8 ba, talán meg sem fogja moccintani, vagy, ha igen, rövid időn belül a túlterheléstől leég...
Mérd meg a mocid átmérőjét és hosszát. Nekem az 1:8-asokba 4274 a méret. (42 átmérő - 74 a hossza, mm-ben megadva.)
Amit linkeltél vrx, abba már belefér a legtöbb normál lipo akksi, viszont törékenyebb, mint a traxxas.
-
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #4976 üzenetére
40 50 körül lehet venni üres 1/8 autókat,csak egy normális elektronika még annyi bele. Kínai cuccból is legalább egy huszas.
Ha jól értelmezem akkor az 1/16 autódból átraknád a motort egy 1/8 autóba? Nem fog menni. 3x akkora motor kell bele.
Traxxast meg felejtsd el. Drága játék kategória. Az Xmaxx ami ér valamit mert annak nem nagyon van konkurenciája jelenleg csak még drágábban. -
gainwardgs
veterán
válasz
enginev3.0 #4976 üzenetére
Ez kell neked, 1/10, egyszerű szerkezet, olcsó hozzá az alkatrész, elég fun főleg murvásabb talajon, és még bankot sem kell robbantani
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4974 üzenetére
Minél nagyobb méret arányú a verda, annál strapabíróbb.
Nekem 2db 1/8 verdám van, nagyon ritka, valami bajuk esik, pedig egyik sem polcos verda, és nem is kímélem őket.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4972 üzenetére
Akkor facebook-on, rc adok veszek oldalakon, sok használt 4x4 verda van
Kétes előélettel.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4970 üzenetére
HA eddig 4wd-d volt, összkerék hajtás, akkor nem fog tetszeni a hátsókerék hajtás. Rctuning.eu-n, van sok traxxas modell, ha ragaszkodsz a márkához.Ez pl, kefés 4x4 rustler.
-
SoulReaver
veterán
válasz
enginev3.0 #4968 üzenetére
Talán, mert kefés elektronika van benne, és hátsókerék hajtásos.
-
szacsee
nagyúr
válasz
enginev3.0 #2903 üzenetére
Nem nagyon van olcsóbban, max 1$.
Pl: HK-n van Turnigy-hez 1,66-ért, de 3,55 a posta, akkor az 5,17 összesen és az csak turnigy-hez való.
RCMart-on is 2,7 + kb ua. a posta.
Alin nézz esetleg körbe, hátha.... -
üszök
őstag
válasz
enginev3.0 #2903 üzenetére
Máshol sem olcsóbb,de gondolom már feltúrtad a netet.
-
szacsee
nagyúr
válasz
enginev3.0 #2278 üzenetére
Milyen akksit töltenél? Ac vagy dc legyen? Rászánt összeg?
Nemrég volt a táv téma.
Még csak olvasgatok, de jó lenne tisztába lenni a dolgokkal.
Több autó miatt kellene valami normálisabb táv.
Modellmemória, epa, expo stb.
Nem árt, ha tartós és a késleltetése nem a döglött lóéval egyenlő.
Flysky távok tényleg hamar beadják az unalmast?
Amit nézegetek Gt3-c, Radiolink RC3S Rc4G.
Minél többet gyakorolnék, de nem szeretnék még olyan távot, amihez 10-20 ezer ft a vevő.
Szimezni is jó lenne, kábelem van.Kösz a válaszokat előre is!
Esetleg magyar fórum, oldal, ahol tesztelték őket?
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #2222 üzenetére
az a jó ha tépni kell, akkor jó a kontakt
t deans elég könnyen szétjön, autóba nem is kell szorosabb szvsz
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #2220 üzenetére
írok
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #1317 üzenetére
Kb 60ra akarjuk áttételezni. Nyilván ha sok lesz kap kisebbet pinionból
várom videót )
-
ADAM1337
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1319 üzenetére
real time szeretném irányítani. a kocsit úgy hogy lássam a képet nem egy nagy ördöngösség csak ilyen kit-et nem találtam egyben.
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #1312 üzenetére
Haverhoz is most kerül ilyen gép, meg is rendeltuk HK ról a 6100 KV s Trackstar szettet, ha minden j, hhétenmmárjhasít az is. :-)
Videó jöhet ;-)
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #1250 üzenetére
Mérete valszeg ott van, ha befér nem gond
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1247 üzenetére
Figyelj! En szeretek mokolni, de ennyiert nem erdemes!
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1247 üzenetére
Es lehet, hogy nem is egyfelek azok a MOSFET-ek, hanem komplementer. Mert ugye ugy is fel lehet epiteni egy H-Bridge-et, hogy 2xN +2xP MOSFET, meg ugy is, hogy 4xN MOSFET. Szoval akarmi is lehet...
DE ott valami EX felirat van, megneznem az eZRun ESC-eket, hatha ugy talalok leirast. -
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1245 üzenetére
Persze, hogy nincs! Elfustoles elott lehet, hogy volt, guglizzal kepeket a neten!
Ezt olvastad mar? -
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1243 üzenetére
Hat azt nem... Gondolom MOS...
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1241 üzenetére
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1237 üzenetére
LiPo-hoz valo-t vegyel. Minek tonkretenni azt az aksit, ha nem muszaly?
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1234 üzenetére
Itt van az ESC manualja:
XL-2.5 Electronic Speed Control Instructions
Specifications:
Input Voltage.............................................4-8 cells (4.8 to 9.6volts DC); 2S LiPo (7.4volts)
Motors.......................................................Brushed
Motor Limit................................................10-Turn (380 size)
BEC Voltage..............................................6.0 volts DC1. Meg kell nezni, hogy a motor jo-e. Ha rakotod a regi aksira, es forog, akkor jo, ha pukkan, akkor meg rossz. Mert ugye a hasznalt motor is lehet zarlatos, foleg, ha az uj aksitol nagyobb feszt kap, meg joval kisebb belso ellenallasu LiPo-bol kapja a nagyobb aramot gyorsitaskor.
2.a, Ha jo a motor, akkor venni kell egy hasznalt Traxxas, vagy egy olcso Hobbyking szabalyozot. Egy kis hekkerkedessel ossze megy ezzel is.
2.b, Ha elszallt a motor, akkor erdemes nezelodni, mennyi egy BLDC szet... ha raszansz annyit. -
Minstrel
senior tag
válasz
enginev3.0 #1232 üzenetére
Brushless, kefe nélküli motor.
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1227 üzenetére
Ott valami disznosag van, mert a regi szabalyozonak sem kellett volna elfustoni akkor... tanacstalan vagyok... ilyen velem meg nem fordult elo...
Olyanom volt, hogy forditva kotottem, es akkor tenyleg elfustolt az esc.
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1225 üzenetére
Persze, jo lesz, ha ilyen a motorod: 550 12 Turn, es nem kotod forditva ra az aksit.
Megmerted mar, hogy milyen feszt ad le, es, hogy nincs-e forditva a polaritas? Volt mar olyan is a vilagtortenelemben, hogy rosszul volt felcimkezve egy olcso kinai aksi. -
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1223 üzenetére
Ha elfustolt az esc, akkor ezen mar kar gondolkodni! Ne nyaggasd sokat a rendszert, meg rakuldi a 7.4V-ot az rx-re, meg a szervora, akkor meg majd azokat is cserelheted.
-
jozsi252
veterán
válasz
enginev3.0 #1218 üzenetére
Az okés, csak azt nem értem hogy mi az a 7.2V. Mert ugye elvileg a lipo aksik névleges cellánkénti feszültsége 3.7V. Szóval csak azt nem értem hogy gyárilag milyen aksi lehetett benne. Mert LiPo esetén 7.4V lenne feltüntetve. Nem lehet hogy 6 cellás NiMH aksiból volt összerakva az akkupack? Mert az viszont 7.2V-nak felel meg.
-
jozsi252
veterán
válasz
enginev3.0 #1210 üzenetére
"1200mah 7.2 v helyett 2200mah, 7.4 v" Ezt nem teljesen értem. Leírnád hogy eddig milyen aksit használtál, és most milyet vásároltál?
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #1212 üzenetére
Sajna szín semmit nem jelent. Előfordul, hogy fordítva kötik be kis kínai barátaink. Mérj rá, fordított polaritás szokta megsütni szabikat. És legtöbben nincs erre védelem, hanem füst és csók. De sok esetben egy FET cserével javítható.
-
Minstrel
senior tag
válasz
enginev3.0 #1212 üzenetére
Ha van benne védelem akkor nem, de akkor nem tudom mi baja lehet, nem hiszem, hogy az a 2 tized volt ártott volna neki. Szedd szét, legalább meglátod miből jött ki a füst. Valószínű az egy mosfet-ből.
-
Minstrel
senior tag
válasz
enginev3.0 #1210 üzenetére
Polaritás helyes?
-
jozsi252
veterán
válasz
enginev3.0 #1206 üzenetére
Több ismerősöm is már rendelt tőlük, és minden rendben volt. Nagyon korrektek, és nem utolsó sorban jók az árak is. Szóval rendelj nyugodtan.
-
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1195 üzenetére
Ne hogyd ugy, lemerulhet. Szet kell huzni a csatit!
Nekem Rally van. -
tvamos
nagyúr
válasz
enginev3.0 #1193 üzenetére
E-Revo...
Az 1/10, vagy az 1/16-os?
LiPo, vagy NiMh?Amugy ne hagyd a geppen az aksit, az lehet gond.
Az sem tesz neki jot, ha mostanaban volt hidegebb is. -
válasz
enginev3.0 #561 üzenetére
Teljesen igazad van. Valóban nagyon különbözik a robbanós motor karbantartása. Ott a legfontosabb dolog talán a helyes bekarburálás és a motorhőmérséklet rendszeres figyelése. A modelleknek nincs automata vízhűtésük, mint a normál kocsiknak. Csak sima léghűtés van. (menetszél) Ha elnézel valamit, könnyen megsütheted a motorodat...
Viszont ha jól értettem, Neked a teljes modellezés új dolog. Lesz mit tanulnod-gyakorolnod bőven, hogy sok örömed legyen benne. Mások kezében könnyűnek néz ki, de senki nem születik úgy, hogy mindent tud róla.
Az én véleményem RCPortal kollégával egyezik. A helyedben elektromossal kezdenék és ha azt már "profi szinten" kezeled (nem okoz meglepetést a viselkedése váratlan helyzetben, vagy ha valami baja történik, akkor gondolkodás nélkül odanyúlsz ahol a gond van és javítod...), egyszóval ha már kinőtted az autót, akkor gondolkoznék el a robbanósra váltáson, ha még mindig azt szeretnéd.
Arra is gondolj, hogy ha sajnálod a pénzt (nincs rá keret), hogy akkukat vegyél, akkor miből fogod tankolni a robbanóst? 1 kanna üzemanyag kb egyárban van 1 akkuval. Lehet hogy nem a legdrágább akkuval, de lehet vele játszani bőven. A fenti példából kiindulva pár nap alatt elfüstölhetsz egy kanna üzemanyagot (a perverzebbek ezt képesek 1 nap alatt is megtenni a játék hevében).
Az átlagos 1/8, 1/10 modellek tankja olyan 1-2dl szokott lenni. Ez pár percre elég. Szerinted mennyi idő alatt ürülne ki nálad a kanna?
És akkor újra feltenném a kérdést: Miből fogod tankolni a robbanós autódat? Irreálisnak érzem, hogy elköltesz 100-130'000Ft-ot modellautóra és utána csak a polcon/garázsban áll, mert nincs pénz tankolni.
Inkább megfontolnám az elektromos autót, több váltás akkuval és azzal valóban bármikor tudsz játszani amikor eszedbe jut.
A végére pedig egy közeli ismerőssel történt tanmese, avagy nagyobb autó nagyobbat is esik:
Történt egyszer, hogy egyik ismerősömnek megtetszett a modellezés, mert látta nálam. Belelkesült, szereztünk neki ugyanolyan Tamiya elektromos buggy-t, mint az enyém. Tetszett neki egy darabig, persze a kezdőknél előforduló irányítási hibákból adódó töréseket nem úszta meg ő sem. Szerencsére Tamiya-nál ez nem akkora gond, mivel könnyen lehet hozzá tartalék alkatrészt szerezni. Pár hét után már inkább nagykerekűt szeretett volna, de a buggy teljesítményével. Átalakítottuk az ő igényei szerint, az autó egyre nagyobb/nehezebb lett. Persze jobb lett a terepképessége, tényleg mindenhol tudott játszani, de egyre sűrűbben történtek sérülések az autóval. Érthető, hisz nem erre a terhelésre volt tervezve gyárilag, de ahoz képest egész jól bírta. Pár hónap múltán közölte, hogy ő igazi nagykerekű autót szeretne és beleszeretett egy Traxxas E-maxx-ba. Eladtuk a régi autóját és kicsit kiegészítve meglett a vágyott e-maxx. Nagyon tetszett neki, az elején. Aztán rendszeressé vált, hogy minden egyes nap játék után nálam kötött ki az autó szervizelésre, mivel mindig eltört benne valami. Csere HPI E-savage-ra, az biztos jobb és jobban is tetszik neki... A helyzet ha lehet még rosszabb már 1 napot sem tud játszani, félidőnél valami mindig eltörik. Egyszerűen nem bírják a strapát, ugratásokat, egybeket. Alkatrész csak hónapok alatt jön meg külföldről hozzá, addig a polcon áll a járgány. Mára eljutott oda, hogy legszívesebben eladná az egészet mert többet áll a "nagykocsi", mint amennyit örömmel játszani tud vele.
Szóval a reklámfilmekben látott extra manővereket csak a legritkább esetben tudják az autók elvisleni károsodás nélkül és azt is csak gyakorlott sofőr kezében. (Néha még úgy sem...) És minél nagyobb az autó, annál nagyobb a tehetetlen tömege (lendülete), így kisebb vezetési hibát is nehezebben tolerál.
A youtube mindent elbír, a modellezés nem annyira. Gondold ezeket át, mielőtt hirtelen belevágsz valamibe. Hidd el, mi is azt szeretnénk, ha örömöd lelnéd a későbbi választottadban, ezért is próbálunk tanácsokkal ellátni, hogy mire figyelj oda már az elején. Sok felesleges bosszúságot/kiadást spórolhatsz meg.
Remélem találsz hasznosat benne. Ha kérdésed van, írj bátran.
-
(Bundás)
addikt
válasz
enginev3.0 #561 üzenetére
Nézd, azt csinálsz amit akarsz.
Mint teljesen kezdő jobb ha kevesebb dologra kell odafigyelni tanulás közbe, és kevesebb dolgot tudsz elbarmolni az elején az elektromossal. Ott "nem kell" törődni a motorral.Tényleg látogass el egy modell boltba, kérj tanácsot, nézd át miket árulnak, melyik mennyiből jönne ki, írd le a pro és kontra érveket majd dönts. Vagy "vedd meg most!".
-
(Bundás)
addikt
válasz
enginev3.0 #559 üzenetére
Hát a robbanós fenntartása többe kerül és több tapasztalatot, odafigyelést igényel, mint az elektromos, szerintem.
Ha fórumon veszel egy jó állapotú használt autót, akkor a legnagyobb deficites károd robbanósra váltáskor az egykoron újonnan vásárolt akkukon lesz. Ezek 25-40%-os áron kellhetnek el állapottól függően, viszont mégis lesz értékük az elhasznált üzemanyaggal szemben.Olyan nincs, hogy biztosan megvan egy évig, pontosan ezért szükséges a tapasztalat a motor karbantartással kapcsolatban. Amúgy bármi megtörténhet, akár az elektromossal is, törés, leégés, stb.
Az elektromos olyan szinten egyszerűbb, hogy ott egy "egyszerű" elektromotor van, amit vezérel egy szabályzó. Nincs mit állítgatni rajta, maximum a fogaskerekeken. Ha túlmelegszik baj van, de erre tapintással egyből rá jössz, bordázod, áttéten módosítasz, néha meg-meg állsz a nyárra való hőség miatt stb.Szerintem nézz el egy modell boltba, beszélgess, autókat fogdosd, kérj tanácsod, olvass át apróhirdetéseket, nézd meg mit árulnak mennyiért stb.
Nem olyan egyszerű hobbi ez.
-
(Bundás)
addikt
válasz
enginev3.0 #556 üzenetére
Egy elektromos autón keresztül talán könnyebben meg tudod ismerni a modellezést. Mindjárt robbanóssal kezdeni szerintem nagy falat, azért ott van egy komolyabb motor, amit karban kell tartani, érezni, hallani, szagulni. Stb.
A sógor robbanósba is nagy penge? (csak mert nem mindegy) Ő mit ajánlott neked? -
(Bundás)
addikt
válasz
enginev3.0 #554 üzenetére
Ezek hallatán a helyedben elektromos autóval kezdenék.
-
RCPortal
csendes tag
válasz
enginev3.0 #550 üzenetére
A Savage minden tipusa elterjed auto, en nem tennek ra voksot...
pl a windows is el van terjedve, nem?Meg mindig jobb egy Revo 3.3 ....
-
RCPortal
csendes tag
válasz
enginev3.0 #549 üzenetére
No ez ugy ahogy van, remek hozzaallas
Valahogy igy kell ezt az egeszet elkezdeni, igen...a modellezes mint olyan, nem olcso hobby...igy, ha valamit szeretnel es az gagyirex se legye, akkor kolteni kell ra..De megint a targy...
Legeloszor is figyelmedbe ajanlanam a forum.rcmodell.hu oldalait...
itt modellezok vannak, nem ugy, mint a vateran...ki tudja mit kapsz...
itt a nagy tobbsegeben azert valoban azt aruljak, ami fedi a valosagot
Nos az orok kerdest te is feltetted, mi eri meg jobban: az elektromos, vagy a "robbanos"
Senki sem tudja ra a valaszt, ki erre eskusik, ki arra
jomagam azt mondanam, hogy kezdokent mindig az elektromos...
Az uzemanyag valoban draga, nagyjabol annyi, ami irtal es kb egy tankkal 8-15 percet mennek el az autok atlagosan, de persze ez erosen fugg attol, aki vezeti, hiszen a rendes autok fogyasztasa is "labfuggo"
Na most, ha kifogyott az uzemanyagod, akkor a jatek heveben nagy a valoszinusege, hogy ujra fogod tankolni az autot es megint es megint es megint
Amig csak megy..... :
)Aztan ha igy gondolkozunk nehany hetvege alatt ki is szippantottuk az 5literes kannankatEnnek nyaron amugy is jok az eselyei ....
Igy 3-4 honap alatt egeszen biztosan ki is autozod a modelledbol azt a mennyiseget, amikor a motorja mar karbantartasra fog szorulni, teszem azt nehany fo alakatresz cserere is, rosszabb esetben mocicsere
Egy ilyen mocinak nem annyira nagy az elettartama, sokan mondjak, hogy 20 liter es nem tobb, de en azert a hobby modellezesben azt mondom, hogy ez akar 40 liter is lehet, lattam mar olyan kis mocikat, amik meg ettol tobbet is elmentek...
Szoval mondjuk azt, hogy 40 liter uzemanyag utan mocicsere, ami jo esellyel csak a nagyjavitasok, rosszabb esellyel a teljes moci csereje
Nagyjavitas motortol fuggoen 15-25 ezer, masik moci ennek a duplaja
Osszal es szorozzalElektromos:
Inkabb vasarolok 2 par akku pakkot, azaz 4 db-ot es egy jobb toltot
De itt el kel mar gondolkozni, hogy milyen pakkot vasarolok, NiMh cellakkal szeretet, vagy LiPo akksikat, ez utobbi jelentosen tobbe kerul, a toltoje is picit tobbe van, viszont, ha jol vannak kezelve akkor az elettartumok is jobbnak bizonyult, nem beszelve arrol, hogy az auto is jobban megy vele...de ennek megint csak rengeteg a mogottes dolga, mert itt mar nem kefes hanem kefe nelkuli motorokrol beszelunk es ahoz valo elektromos menetszabalyzokrol....huhh....bele fogonk bonyolodni
nezzuk az alapesetet:
van 4 db akupackunk es egy jobb toltonk
Tetelezzuk fel, hogy feltottott akksikal indulunk el jatszani
Elhasznaljuk a 2 pakkot 15 perc alatt, majd cserelunk, a lemerult akkukat feltesszuk a toltore es jo esellyel mondjuk feltoltjuk oket 1-1 ora alatt (ezt le lehet szoritani akar a felere is, ha olyan a toltonk...)
A modellezes tarsasagi jatek....igy, ha nem egyedul vagyunk hamarabb telik az ido a szunetekben
Kiautozzuk a masik 2 pakkunkat, majd szepen atnezzuk az autonkat, hogy minden rendben van-e vele...mar csak 1/2 orat kell varni es kesz a masik 2 pack
stb stb...
Egy jobb toltovel az akkujaink rendekkel tovabb birjak a gyurodest, ami akar 1 ev is lehet, azaz eddig tudjuk oket feltolteni es kiautozni aranylag rendesen
A toltore egyszer kell kolteni!!!!! Sokan ugy gondoljak, hogy a kiegeszitokre inkabb kevesebbet szannak, pedig ez nem igy van, mert az osszes tobbi dolgunk banja...
A draga akkuk szeretik, ha jol bannak veluk, igy ezt jocskan meg tudjak halalni
Osszal szorozzal1 a lenyeg,hasznalt autot lehet venni gond nelkul a megjelolt forumon, akkut inkabb ne, toltot is talalsz jot hasznaltan...
Lehet, hoy picit tobbe lesz, mint 100, ha revoban gondolkozol, viszont a jatek rendekkel elvezetebb lesz, nem lesznek olyan gondjaid, hogy a 4-5-6 alkalom utan mar inkabb csak szenvedes, mintsem elvezet.... -
enginev3.0
félisten
válasz
enginev3.0 #549 üzenetére
Itt van néhány autó
Nagyon jó áron van Savage X 4.6 RTR, pl ezt ennyiért így mennyire tudod ajánlani? Én meglátásomból nagyon jól megéri, hisz új és minden van hozzá kivéve üzemanyag
Bár nem tudom melyikek az ismertebb márkák, és hogy melyik a strapabíróbb, bár a Savage-ről azt írták, hogy nagyon jól össze van rakva
Még annyi fontos információt, nekem hobbi szintre kéne, verseny nem igazán, mert erre felénk nincs hol, de később ha nagyon megtetszik és lesz önálló keresetem akkor már lehet eljutok olyan szintre is
-
RCPortal
csendes tag
válasz
enginev3.0 #547 üzenetére
Szia enginev3.0,
Nos eloszor hagy javitsalak ki, ha nem gond...
Altalaban a "benzines" autok azok nagyon masok, mint amire gondolunk rc autozas kozben, ilyen motorral csak a legnagyobb jarganyokat szerelik....
Nagy altalanossagban (pl, ha a revot nezzuk), az autok valamilyen belsoegesu motorral vannak szerelve, ezeknek az uzemnyaga nem benzin, hanem alkohol, tobbfele adalekanyag hozzaadasaval, szintetikus olaj, nitrometan stb. a nitrometant ne keverjuk a nitrogendioxiddal, ezekben nincs a kormanynal az a bizonyos gomb
Nem akarom innen mar bonyolitani, de meg csak nem is robbanomotorrol beszelunk, mert nem ugy van, hanem ezek mind mind belsoegesu mocik...De terjunk a lenyegre
Az E-Revo nem rossz valasztas, de 100-bol a semmibol nem jossz ki
eloszor is kell ugye az auto, az annyi amennyi, kell hozza egy tav (ugye nem uj autoban gondolkozunk) kell hozza tolto es min. 2db akkupack ami jo esellyel eleg 15 perc jatekhoz
aztan toltotol fuggoen feltoltod az akkujaidat 1 ora alatt /db
Nem akarom elvenni a kedved
Ezeket osszeadva, az autot megszerezheted 50-60-70 ert felszerelestol fuggoen, de ebben tutko nem lesz benne akkupack es tolto...
2x akkupack ara (nem javallom hasznaltan venni) min. 16 ezer penz, egy jobb tolto (ezt lehet hasznaltan venni) szinten ugyanennyi....
De meg mindig ott tartunk, hogy egy pack feltoltese ~ 1 ora kapacitastol es toltotol fuggoen
Mindettol fuggetlen jol dontes lehet a revo
Ezek melett teljesen jo pl az E-Savage/Zilla (nem a Savege Flux-ra gondolok). a bibi itt is ugyanaz mint a Revonal a 2 db pack, viszont ennek az autonak van 2 akkus toltoje, azaz egyszerre ra lehet dugni mindket akkupackot, igy tukepp felere csokken a toltesi idoEgyebirant ha ennyit szannal ra, en inkabb mas autot ajanlanek kezdesre, egyreszrol azokat a tipusokat, amikbe csupan 1 db akkupack kell, de mindenkepp elektromosat
Jo dolog lehet a ma nagyon kozkedvelt SCT kategorias autok, ugyen ez se nem monster se nem truggy, hanem inkabb egy buggy es a truggy otvozete
Buggy alapokon nyugvo jo kis terep auto, jellegzetessege, hogy nagyon gyors es kb ugyanazon a terepen elmegy majdnem mint egy truggy, viszont joval kisebb a kereke...
De persze ha monstar/truggy, akkor elektromosban nem sok valasztek van ilyen arkategoriabanNoh..remelem segotettem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- EA Sports WRC '23
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Milyen NAS-t vegyek?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- One mobilszolgáltatások
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Plus - Yellow - Használt, karcmentes
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Aorus Elite RX 9070 XT 16GB Videokártya! Bemutató darab!
- Phanteks NV5 MK2 White (PH-NV523TG DMW02)
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest