- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Komoly akcióval érkezik Magyarországra a Honor Magic V5
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Szinte játékpénzért megvehető a Honor Play 10C
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BProgrammer
lelkes újonc
Azt értem, hogy véletlenszerű, igazából pont ezt akartam próbálgatni, hogy mindig más eredményt kapok emiatt, de nem értem, hogy mi lehet az a körülmény, ami miatt nem lesz nagyobb 2000000000-nál az eredmény. Mikor látom, hogy megtörténik a duplázás, illetve egyszer valamikor a végére az összes increment-nek is le kell futni, nem?
-
BProgrammer
lelkes újonc
Sziasztok!
Próbálgatom a párhuzamos programozást C++-ban és nem értem a következő működést:
Elindítok 2 szálat, az egyiken 2000000000-szor növelgetek egy globális változót, a másikat 2 másodperces sleep-pel indítom majd egyszer csak beduplázom ugyanazt a változót konkurensen, miközben az increment még nem ért véget. Közben kiírogatom a dolgokat, ellenőrzöm a 2 másodperc sleep után még valóban nem ér véget az increment sose az én gépemen. Látszik is, hogy kb. beduplázódik a szám, valamikor a futás közben. Szóval azt várnám, hogy a legvégén, mire mindkét szál lefut, valami 2000000000-nál határozottan nagyobb szám lesz az eredmény minden esetben. Valamikor tényleg ez is van, de nagyon sokszor van, hogy pontosan 2000000000 az eredmény. De ez hogy lehet, hiszen nem akkor fut le soha a duplázás, mikor az n még 0 (ellenőrzöm a kiiratással). Arra is gondoltam, hogy hátha valami optimalizáció van, hogy valójában nem fut le 2000000000-szor a ciklus, hanem az i helyett magát a num-ot nézi, hogy ha az nagyobb, akkor kilép a ciklusból, de akkor meg máskor mér lehet nagyobb? Meg hát -O0 kapcsolóval is ugyanaz a probléma.Meg amit végképp nem értek, hogy egyszer volt olyan is, hogy nem duplázta be a számot, és a duplázás előtti és utáni kiíratás csak pár incrementálásban különbözött. Szóval eléggé össze vagyok zavarodva. Van ötletetek?
Előre is köszi a válaszokat!
#include <iostream>
#include <thread>
#include <chrono>
using namespace std::chrono_literals;
unsigned int num = 0;
void increment()
{
std::cout<<"Starting increment "<< num << std::endl;
for(int i=0; i<2000000000; ++i)
{
++num;
}
std::cout<<"Ending increment "<< num << std::endl;
}
void doubler()
{
std::this_thread::sleep_for(2s);
std::cout<<"Double starting " << num << std::endl;
num*=2;
std::cout<<"Double ending " << num << std::endl;
}
int main() {
std::thread t1(increment);
std::thread t2(doubler);
t1.join();
t2.join();
std::cout << num << std::endl;
} -
BProgrammer
lelkes újonc
Igazából már nagyjából adtatok tippeket + írtam ugye a linkelt csoportba is. Köszi mindenkinek még egyszer!
-
BProgrammer
lelkes újonc
válasz
instantwater #14733 üzenetére
"Ami minimum az egy i5 de inkább i7 proci"
Ez így nagyon tág. Nem ilyen egyszerű, hogy az i7 az inkább. Egy újabb generációs i5 simán lenyomhat egy régebbi i7-et. De még azon belül is rengeteg típus van. Nagyon sok paramétertől függ.
-
BProgrammer
lelkes újonc
Hat ezek nekem is elég nagy számok. Én a jelenlegi kis billentyűzetemmel, egeremmel,egérpadommal, monitorommal meg vagyok elégedve. Nekem tényleg inkább csak az lenne az igényem, hogy zökkenőmentesen menjenek rajta a leírt dolgok és ne haljon be, mint a jelenlegi gépemen nagyobb projektek buildelésénél, miközben még mást is csinálok.
Igazából a jelenlegi gépem egy több mint 5 éves 100párezer forintos gép, de így az anyagával, billentyűzetével kijelzőjével, stb. sose volt bajom, pedig aztán hordoztam rendesen ide-oda, meg rendesen használtam. Csak tényleg mióta egyetemen már vannak komolyabb laborok, meg elkezdtem dolgozni, azóta született meg ez az elhatározás, hogy nem ártana valami erősebb belső
-
BProgrammer
lelkes újonc
Köszi!
Írtam is a topikba. Akár a használt is játszik, csak nem tudom mennyire lehet megbízni bennük.
-
BProgrammer
lelkes újonc
Köszi a linket!
Igen, sok paraméter van, de azért nem gondolom, hogy ezek a lista legvégén lennének amit írtam. Sok mindent kihagytam biztos, de azért ezek is elég relevánsak.
-
BProgrammer
lelkes újonc
Sziasztok! Notebook vásárlás előtt állok, amit szoftverfejlesztéshez szeretnék használni. Mind egyetemi, mind munkahelyi projekteken is dolgoznék rajta. Szeretném, hogy egyszerre több dolog menjen rajta akadozás nélkül (pl. Visual Studio + böngésző több füllel + skype/discord + egyéb fejlesztést segítő alkalmazások egyszerre, illetve néha akár virtuális gépet is futtatnék). A grafikai tényezőkre kevesebb hangsúlyt fektetnék, mert NEM játszani/játékot fejleszteni szeretnék, se nem akarok videót vágni.
Alapból egy 16GB RAM-ra gondoltam, 512GB SSD-re. Processzorokhoz nem annyira értek, így a userbenchmark oldalon hasonlítgattam össze őket. Ezek alapján ez a gép tetszett meg:
LINKLégyszí írjátok meg, hogy szerintetek a leírtak alapján megfelelő lehet-e a gép a zökkenőmentes fejlesztéshez, illetve, hogy kb. megfelelően lőttem-e be a szükséges paramétereket. Előre is köszi!
-
BProgrammer
lelkes újonc
cPanel tárhelyemen létrehozott MySQL adatbázisomhoz miért nem tudok csatlakozni MySQL Workbench-el? Mindent úgy csinálok, ahogy itt írja: https://www.inmotionhosting.com/support/website/connect-database-remotely-mysql-workbench/
Ennek ellenére nem működik a connection.Előre is köszi!
-
BProgrammer
lelkes újonc
Sziasztok!
Útkereső algoritmussal kapcsolatban lenne kérdésem, ami kicsit összetettebb, mint egy általános útkeresés. Van egy négyzethálós 2D játékom. Mátrix-szal van reprezentálva a játékmező, a cél egy adott pontból eljutni egy másik pontra a lehető legkevesebb lépéssel, de úgy, hogy nem csak üres mezőkből és falakból áll a pálya, hanem vannak a pályán olyan dolgok amikre ha a karakter rálép, akkor sebeződik/gyógyul, illetve ehhez hasonlóan másféle objektumok is, amiket pl. ha felvesz azzal, hogy a mezőre lép, onnantól kezdve már máshogy interaktol a dolgokkal, pl. kevesebbet sebződik, stb. Szóval egy adott szabályrendszert figyelembe véve kéne megkeresni a legrövidebb utat, úgy, hogy közben a karakter ne haljon meg. (Pl. menjen el előbb egy gyógyító mezőre, ha csak úgy lehet megoldani az adott pontig eljutást meghalás nélkül.) Most a szabályrendszert azért nem is részletezem, mert általánosságban vagyok kíváncsi csak, hogy ilyesmi problémára miket lehet használni, hogy kell megvariálni egy sima legrövidebb útkeresést pl.
Előre is köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Tesla topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- sziku69: Szólánc.
- Dacia topic
- Társasjáték topic
- További aktív témák...
- Zebra ZP505 EPL hőpapíros címkenyomtató
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Ryzen 7 5800XT: Gyorsabb, Erősebb, Tiéd lehet még ma! Rèszletre is!
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- iPhone 15 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3069, 93% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest