- Hiánypótló funkciót vezet be a Nothing
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- One mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- OFFTOPIK: Earfun-lányok Magyarországon
- iPhone topik
- VoLTE/VoWiFi
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Megérkezett Magyarországra a legkülönlegesebb kameratelefon
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
"Szóval jön az ügyfél a kész munka után, és 20ezer számra sorolja, hogy de ezt ő nem így gondolta, meg azt nem úgy mondta, meg hogy de hiszen egyértelmű volt hogyan kellett volna csinálni, és társai. Gyakorlatilag a beleidet kidolgoztad a lehetetlen határidő tartására, elméletben viszont kárt okoztál a cégnek a "hozzá nem értéseddel", mert semmit sem csináltál meg "úgy, ahogyan az ügyfél kérte", csak "elpocsékoltad az időt"."
Nem így kell ezt elképzelni. Ez nem azt jelenti, hogy a határidőkor látja először a business azt, hogy mi készül el, hanem első adandó alkalommal. Pl. egy hónapos határidő esetén már az első héten lehet neki mutatni valamit, s onnantól ki fog derülni, hogy tényleg ezt az irányt kell-e csinálni. Ilyenkor még teljesen más irányba is el lehet menni, bőven van idő. Nyilván ehhez partner kell, hogy legyen a business is. A business meg örül, hogy olyan kérdések merülnek fel minél hamarabb, amik az ő fejében magától meg sem fordultak volna.
Visszatérve a #17116-os kérdésre:
"Csak hogy értsétek, nálunk vannak olyan emberek, akiknek a feladata az lenne, hogy az ügyfél ötleteit átfordítja nekünk, ami alapján tudnánk becslést adni, de amit én kapok abba kb több a kép, mint a normális leírás, szóval pl egy számlázó programanàl annyi lenne leírva, hogy készít egy számlát a számla gomb, de hogy mit ellenőriz, hogy számoljon stb azt nem írják le. Szóval több a kérdés utána mint a válasz. Jó lenne megreformàlni, de nem tudom hogy lenne ez a legjobb."
Erre agile képzéseken azt szokták javasolni, hogy legyen valamilyen definition of ready. Azaz meg kell határozni, hogy milyen feltételek esetén van tényleg olyan állapotban egy task, hogy el lehessen rajta kezdeni a munkát. Ha nem elég jó a kidolgozás ahhoz, hogy becsülni lehessen, akkor meg kell mondani, hogy csak nagy szórással tudsz becsülni rá, vagy még egyenesebb, ha tényleg megmondod, hogy ezen infók alapján nem tudsz rá egyáltalán becsülni. Másik agile-os módszer, hogy egy spike-ot csinál rá az ember, ami arról szól, hogy feltérképezitek, hogy mit is kell csinálni valójában. Ha azt gondolod, hogy valami szerinted nem becsülhető/elkezdhető állapotban van, akkor azzal kell beszélned, aki azt gondolta, hogy abban van. Elmondani, hogy szerinted miért nem elég az infó.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vicces képek
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows 11
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 ZALMAN S2 TG A-Data 600W
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" Fekete i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest