- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Előzetesen a Galaxy Z Fold Ultra
- Egy hét múlva érkezik a Huawei kamerabajnoka
- Android szakmai topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Huawei Watch GT 2 Pro - egyszerűen gyönyörű
- Telekom mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
válasz
Debilon #228534 üzenetére
Caxa vagy 4TSI címszóra rákeresel, elég hamar jönnek az infók.
Sehol, ha itthoni első üzembe helyezésű, akkor vizsgákon fellelt futásadatok fel vannak jegyezve, azon túl az online lekérdezők meg lutri, ha szerencséd van, valami adatbázisból talál hozzá infót vagy sem.
Meg kell ismerkedni a technikával, hogy az adott motor tulajdonságaival együtt tudsz élni, vagy sem, ha igen kell az adott autóra egy állapotfelmérés és annak tudatában megvásárolni.
-
Corsa02
őstag
válasz
Soma01 #220680 üzenetére
Dehogy, ez felhasználásfüggő erősen, meg üzemanyag, egy mostani frissebb TSi motor már sokkal kevésbé kokszosodik mint egy régebbi FSi. Jobb kevérékképzés, tisztább égés, jobb előgyújtásszabályzás stb. Egy mostani közvetlenbefecskendezéses motor városi körülmények között is elmegy tisztítás nélkül sima 95-ös benzinnel 100-130e km-t . 100-as prémiummal többet. Pályás autó sokkal többet, nem rég linkeltem egy 1,4TSi-t 350e km-nél. Ez korántsem akkora probléma mint ahogy itt írod.
-
Lacess
tag
válasz
Mágus2 #220653 üzenetére
"Domb tetején le szoktam venni, mert ha talákozunk szembe autóval, arra esélye nincs. "
Ezért én mondanék köszönetet, az összes autóstárs nevében! Sajnos nagyon kevesen tesznek így!
Qrva idegesítő a korom sötétben, főúton főleg, amikor látom, hogy a domb mögött jön a delikvens a fotonágyúval, és pontosan tudom hogy automatára van állítva a refi. A drága ember viszont nem nyúlna bele, egy lottóötösért sem. Felér a dombtetőre és BÁÁÁMMM, be az arcba, egészen addig amíg a kamera fel nem fogja a jelenlétem. Ez domborzattól függően akár másodpercekig is tarthat. A technikát nem szidhatom, tudom hogy működik, vannak korlátai. A kormány mögött ülő meg sz@rik az egészbe. "Kifizettem a drága extrát, had menjen" - ugye. És hiába villantasz, akár még a domb mögül, tesz a dologra.Más: Ha már erre jársz, néha. 1,4tsi-be kéne vízpumpa, kompletten. Na de milyen... Gyári ára nagyon erős. Pierburg a képeken úgy néz ki, mintha pont ott lenne kicsiszolva minden, ahol a gyári jelölések vannak... Meg van INA meg SKF. Volt esetleg dolgod ilyesmivel?
-
Keef_Lee
senior tag
Nem találtam meg egyértelműen, hogy 7 éves autót hova érdemes vinni, ha kiírja az ellenőrző szervizet.
- Ajánlott márkaszervizbe, ami tudja írni és látja a korábbi szervizeket a hálózatban is.
- Vagy elég olyan szervizbe vinni, aki tudja írni a fedélzeti elektronikus szervizkönyvet? (De nem látja a VW csoport hálózatát.)
A lényeg nyilván az, hogy ha majd eladó lesz akkor látszódjon, hogy gondozva volt.
Amit tudok, hogy olajcsere esedékes. (Octavia, 1,4TSI) -
jozefgucci1
addikt
válasz
vans? #204864 üzenetére
Vegyél benzinest és nem lesznek ilyen gondjaid . Teljesen megértem és átérzem mire gondolsz . Céges kocsival engem sem érdekelt soha , hogy mi lesz a rgenerációval és mikor csinálja , de saját autómmal nem akarok én sem plusz köröket menni amikor pont nem akarok . A kocsi értem van és nem fordítva. Egy modern benzinesnek is meglesznek a nyűgjei ,de közel sem annyi mint a dieselnek . Arról nem beszélve , hogy mekkora már most a különbség a két üzemanyag között . Most én is 1.5 TSI/1,4TSI-t nézek az asszonynak Golf-Passat vonalon . Városba és környékére jobb mint az olajkályha és 70 ezer km után kibírok egy tisztítást .
-
daniel2121
őstag
Az 1,5 Tsi motor ami a 2018-as Skoda Octiban van mi a vèleménytek? Jobb mint az 1,4Tsi?
-
Lacess
tag
válasz
Mágus2 #199303 üzenetére
Már 2012 végén volt ACT 1,4TSI-ben, Golf 7-ben és társaiban.(Illetve egy nagy kedvencemben, a Polo BlueGT-ben) Előbb 140Le (CPTA), majd 150Le (CZEA) teljesítménnyel. A hengerlekapcsolás ezekben is csak a 2-es és 3-as hengert kapcsolta le. Ezek lassan 10évesek lesznek. Engem nagyon érdekelne egy kompressziómérés, mondjuk az említett 250ezer km környékén.
-
Snoop27
őstag
Sziasztok! Lecserélném B6-os Passatomat egy nagyobbra, eddig a befutó TDI X3 volt, de valőszinűleg nagy értékvesztése lenne 5 év múlva, emiatt elengedtem, maradt az új Kuga és egy 2018-as Tiguan. A Tiguan jobban bejön, viszont a Kuga mellett szól a garancia és a plug-in hibrid rendszer a sok városban járás miatt.
A kérdésem az lenne, hogy a Tiguanból mi lenne a javasoltabb, 1,4TSI vagy 2,0 TSI? Feltételezem az erősebb jobb, de jól jönne több vélemény
Nagyon köszönöm. -
vans?
őstag
Csalados elet.
Na jo, igazabol a felesegem szeretne jobban RS-t, csak ugye a penzugyek az en kezemben vannak. Nekem 6 havi fizetest autora kolteni tulzas, ha jol tudom pedig ez az "altalanosan elfogadott" arany.
Meg itt kint azert komoly biztositasi stb. kulonbsegek is vannak egy sima 1,4TSi meg egy 2 literes RS kozt... -
vans?
őstag
sziasztok,
az 1 vagy 2 szeriaval ezelotti Octavia kombi lesz valoszinu a kov. csaladi autonk. Meg nem most lesz, de korvonalazodnia kene a dolognak.
1,8TSI az mennyire vallalhato? Az a baj, hogy jo lenne az ero (Nemetorszagban elunk), az 1,4TSI nem tudom, eleg-e... Nem gyakran megyunk hosszu tavokat, meloba biciklivel jarok, neha bevasarlas, stb, szerintem a dizelnek nem lennenk igy jo gazdai, pedig az olcsobb... RS sajnos eleg draga.
-
Lacess
tag
Golf VI-ban ugyan az a motorpaletta mint Octavia II Faceliftben (+pár izmosabb kiadás) és a technika is szinte teljesen ugyan az. A "létrán" azért magasabban áll a VW, de nincsenek olyan óriási különbségek.
Az 1,4TSI azért tud vinni pénzt az 1,6MPI-hez képest. A lánccsere+okoskerék már egy elég szép összeg tud lenni, (bár vezérlést az 1,6-on is kell cserélni, de a költsége csak töredéke) de ott az általad említett turbó is. Valamint sok városi használattal a TSI le fog kokszosodni, ennek tisztíttatása nincs meg 100rongy alatt, és már a vásárláskor szükség lehet rá. Jobban megy, de városban nem fog keveset enni az sem.
Amiatt az évi egy erdélyi út miatt biztos nem vennék TSI-t. Ha összeadod a TSI többletköltségeit az MPI-hez képest, abból a pénzből simán kijön egy autóbérlés arra az évi 1 alkalomra. Bérelsz egy erős dízelt, assitance-al, és teljes nyugodalommal mehetsz Erdélybe.Megane-nal való összehasonlítás: Az MPI is ugyan ez lesz, azaz nem lesz versenyautó, de egy megbízható konstrukció. Nagy elektronikai gondokról én nem tudok, a belső jól bírja. Az Octavianal szokott lenni egy általam ismert probléma a belsővel kapcsolatosan, mégpedig az, hogy az ajtókárpit felső része szokott csúnya lenni, valamiért elválik a kárpit a hordozóról. Nem tudom mennyire általános, de láttam már párat ami, csúnya volt. Mágusé pl. úgy emlékszem hibátlan volt, mikor láttam. (nem akarok hitvitát kirobbantani, de a Megane II semmiképp se legyen összehasonlítás alapja, az az autó finoman szólva sem egy jól sikerült konstrukció, elektronikában meg főleg nem)
(ez a hsz. is, az előzővel egyetemben, leginkább csak vélemény, nehogy csak miattam rohanj ilyen autót venni, hallgass meg másokat is azért
)
-
Lacess
tag
Urak!
Nem találok releváns infókat arra, hogy mi változott az MQB platformon lévő 1,4TSI motorokban az Euro5-ről 6-ra történő átálláskor. (nem a 6d-re, azok már ugye 1,5l, OPF-fel!) 2014.04-től szerelik az Euro6-ot.
Konkrétan ezekre a motorokra gondolok:
1,4TSI 122le (CMBA, CPWA) --> 1,4TSI 125le (CZCA)
1,4TSI 140le (CHPA) --> 1,4TSI 150le (CZDA) (Ezeknél ne vegyük hozzá a hengerlekapcsolós (ACT) verziót, mert az már a régebbi verzióban is tudta az Euro 6-ot, és amúgy is más motorkódok)Szóval a kérdés, hogy az említett két-két motor esetében, csak szoftveresen történt módosítás, hogy megfeleljenek a szigorúbb előírásoknak? Vagy hardveresen is vannak különbségek?
Esetleg tudtok valamit, ami miatt a régebbi jobb/megbízhatóbb/stabilabb/kevesebb hibalehetőséget tartogat/etc.? Vagy pont az újabbak lettek jobbak? (Ezt mondjuk nehezen hinném, mivel általában a szigorúbb normáknak történő megfelelés ritkán "segít" a motorokon. Ettől még persze nem kizárt, hogy jobb lett) -
Lacess
tag
válasz
kisza25 #185228 üzenetére
2015.07 után kapott szíjas motorokat.
1,2-es-ből a 90 és a 110lovas szíjas, 1,4-es van szíjas is és láncos is. A szíjas a 125lovas, CZCA motorkód ami -szerintem!- az egyik legjobb 1,4TSI, még a szíjas generációból is egy frissített verzió.
Az is segíthet megtudni, hogy a láncosok még EURO5, a szíjasok már EURO6-osak. -
Lacess
tag
-
grizlisandor
veterán
válasz
Mágus2 #176170 üzenetére
Rémlett valami hogy hasonlót láttam már. Beugrott végül, hogy Totalcar Anti(katt) is cserélt vízpumpát Golf 4-en és ott se volt tömítve.
(#176172) i-sti:
Már látom(katt).(#176174) STC Speed:
A közvetlen befecskendezés miatt koxosodik, de menni nem megy, cserébe jó szomjas.
Jetta 1,4tsi(122ló) vagy 1.6 szívó.
Ha csak benzines Passat-ban gondolkozol, nem tudom milyen lehet 1,4 tsi(122ló), de 2.0 tfsi biztos mozgatja.(#176178) STC Speed:
Korai TSI motorok láncos vezérlésűek, ha nincs igazoltan cserélve, cserélni kell, mert nyúlik és nagy bajt okoz. Koxolódik, tankolt üzemanyag minőség/olajcsere gyakorisága/olajminőség/autó használata függvényében, 100k-200k között égéskimaradással jár, dióhéjjal szokták tisztítani, vissza kell olvasni kicsit, nem rég volt az egyik phórumtárs is. -
Kiskokó
veterán
Helló
Segítsetek pls.
Adott egy 2014.06. VW Jetta 1,4Tsi hybrid dsg.
Ha minden igaz HIB váltókód.
Ez a váltó száraz vagy olajos kuplungos ?
Ha száraz kuplungos, van e értelme olajat cserélni csak a váltóban ? azt mondták az valami fél liter olaj azt csá ez igaz ? (lehet 2L csak úgy mondták "nagyon kevés megy bele egy sima váltóhoz képest. 8L hez képest a 2L is nagyon kevés meg a fél is...)
Az autó hidegben azt csinálja hogy R-be kapcsoláskor check enginet dob és a hiba valami "fogaskerék összezárás szorulás" vagy valami ilyesmi. De dobott már hibát 1ből -2be váltáskor is de ritka és nem történik semmi. a Check Engine magától eltűnik és 1-2hétig van hogy ki sem jön.
valami ötlet?Köszönöm
-
Lacess
tag
válasz
Reggie0 #173042 üzenetére
Biztosan kisebb, de mivel azt írta ketten használnák gondoltam elég lehet. Magát az A3-at pedig azért merném inkább ajánlani -ha már Audi kell- mert van bele 1,4TSI, ami szintén elég lehet két személynek. Illetve a felhasználás is főleg város, és oda azért jobb lenne szerintem.
Valamint ha számítanak a fenntartási költségek akkor azért egy A3-mat -a platform miatt- olcsóbb fenntartani.Az a bajom az A4-gyel, hogy erre a generációjára már egyedül maradt hosszmotorosként a "családban". Illetve a mérete sem az a "húdenagy"(pont a platform miatt), viszont a fenntartása már inkább a nagytesókhoz közelít. Akkor már ott van az A6, ha úgy is mélyebben kell nyúlni a tárcába mint a keresztmotoros, hasonló méretű, egyéb VAG modellek esetében (Paszuly, Superb). Remélem érted mire akarok kilyukadni. Mondom ezt amellett, hogy nekem is nagyon tetszenek a B8 A4-ek, főleg Avantban, de a tiéd is nagyon bejött tavaly, mikor láttam. Igen jó összeállítás az motor-hajtás-külső-belsőt tekintve. Pedig nem is Avant.
-
Lacess
tag
válasz
tibbike01 #173038 üzenetére
Világos.
Esetleg nézd meg az A3 8P Sportback-et, ha mindenképp Audit szeretnél. 3guriga körül már a gyártás végieket kapni akár 2liter TDI-vel, akár 1,4TSI-vel (ami szerintem jobb is lenne neked a korábban vázolt felhasználásra). Egyszerűbb, olcsóbban fenntartható mint az A4 (Golf 6 alapokon nyugszik ez az A3), két embernek bőven elegendő helykínálat, jó felszereltségek (és bár szubjektív, de nagyon jól néz ki). -
Lacess
tag
válasz
diegho #172374 üzenetére
Lényegében a Golf 6 szedán változatáról beszélünk. 2014-ben volt egy facelift, én személy szerint azokból választanék, mert külsőre frissebbnek hat. Motorokból az 1,4TSI 125 v. 150 lovas verziója teljesen rendben van, manuális váltóval. Dieselből inkább a 2literes az ajánlott, itt már a DSG olajos ami jó.
A tempomat szerintem itt már nem csak egy kar beszerelésének kérdése. Érdemes komolyabban utána nézni. -
Móci
addikt
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy új Caddy vásárláson törjük a fejünket, ebből is 1,4TSI a kinézett motor, DSG-vel. Olajos van ebben, vagy száraz? Szabad-e venni automatával, vagy maradjon a sima kézi? Feleségem is vezetné később, azért is gondoltam auromata váltósra.
-
Lacess
tag
Urak!
Jól tudom, hogy a Golf VI 1,4TSI-be kerülő 7sebességes DSG az száraz kuplungos, és nem ajánlott darab?
Valamint egy ilyen motor még ajánlható 250ezer futott kilométer környékén? -
-
apple87
senior tag
Sziasztok
Mi a véleményetek erről a motorról 1,4tsi cng gazos? [link]
-
#31733248
törölt tag
válasz
_Smooth #157028 üzenetére
(#157028) _Smooth
Nekem egy ide Octavia 1.4 TSI-m van (Style) és mivel bérleti konstrukcióban jártak nálam az elmúlt években, több félét is kipróbáltam.
Adaptív tempomat, sávtartás és hasonlók: nekem egyik sem jött be. Ki-kipróbáltam, aztán rövid úton kikapcsoltam őket.
DSG: nagyon jó dolog, egyetlen "hibája", hogy nagyon alacsonyan tartja a fordulatszámot, emiatt egy nem tojáshéjas gyorsulásnál visszaváltással kezd. Én viszont nagyon szeretem, egyebek mellett azért, mert az autópályán érezhetően kevesebbet forog ezzel a motor, mint a 6 sebességes kézivel. 3000-es fordulaton, hetedikben a DSG-s óra szerint 165-tel megy, a manuális váltós ugyanott hatodikban 600-zal többet forog.
LED-világítás: ég és föld a simához képest, nagyon megéri.
Panorámatető: csak a szervizelés idejére csereautóként adott Octaviában próbáltam, abban is zörgött.
Kérdezted az alkalmazást is: a gyári androidos app kábelen átviszi a kocsi navijára a forgalmi adatokat, BT-n kihangosít, értelemszerűen a zene is megy szépen.
(#157039) Amarton
"Én most rendeltem egy Style 1.5 TSI-t.
A listaár 7.3M volt, amikor rendeltem (van benne még pár apró extra).
5.5M-ra sikerült az árat lealkudnom."Az egy tisztességes ár érte.
(#157056) apple87
"Szerintetek a 1,4tsi nél a 230E-km az már sok?"
Jól mondják a kollégák: legyen tartalék pénzed hozzá. Én nem ezt venném, nem megy jól és problémás lehet, ehhez képest 7 éves és 3 millióba kerül.
-
apple87
senior tag
Szerintetek a 1,4tsi nél a 230E-km az már sok?
-
Doki16
addikt
válasz
apple87 #155128 üzenetére
Ott írtam a CFFB jó a B7 Passatban. Hol és mire használnád, annak függvényében változik, hogy benzinest vagy dízelt vegyél. 1,4TSi semmivel nem rosszabb mint a bármi más motor. Mindegyiknél a tulaj a legfontosabb tényező, értem ezalatt, hogy karbantartás és felhasználás.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
CharlieDrop #136549 üzenetére
miért ne lehetne az 1,4TSI jettában is?
az én CBZBmotorom is egy valag típusban van a konszernen belül -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Magnum_ #131780 üzenetére
A szűrőhöz 30-as vagy 32-es kell, attól függ, milyen márka.
Meg amúgy sem kérdezte senki, hogy neked milyen kulcs kell, szóval [moderálva]. Az sem mindegy, hogy FSI vagy MPI.
Hiába dobálod itt az 1,4TSI videókat, ha ő teljesen más motoron akar cserélni.
[ Módosította: Qru ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz
szaki1986 #126059 üzenetére
Nem kell azért beszarni tole.
Enyémet apám vette újonnan, o használta 5evig, a szakszerviz azt mondta, hogy az enyém én nem olyan a vezérlés, mint anno az 5os golf 1,4tsi-n volt. Ok. Cserélni kell? Nem. Szerviz könyvben sincs eloiranyozva.
Akkor beperelhetlek a g.cibe, ha gond van? Be.
Passz. Nem tudom. Remélem, nem fog ugrani a lánc, de ki fogom cserélni jövőre szerintem azért.VW hivatalos álláspont szerint nem kell cserélni.
-
joshua7
veterán
Na, beléptem a klubba, megvan az autóm.
Golf VI 1,4TSi Highline. Elég fasza. -
kisza25
félisten
válasz
VR6-Fan #11408 üzenetére
a hátulján sima TSI felirat 1,2, ha az egyik betű piros akkor 1,4-es amúgy122lovas, Papíron 9,5 másodperc alatt gyorsul százra (ez egy másodperccel jobb, mint amit régen a VW Golf III GTI nyolcszelepes kétliteresével tudott), a vége 200 km/h.
[link]
amúgy létezik 170 lovas is az 1,4TSI-ből
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 14 256GB/ 86% Akkuval / 12 hónap jótállással!
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest