- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
T0mBd1gg3R #203956 üzenetére
Nincs közösségi profilom, gmaillel regisztráltam, nem küldöz üzeneteket.
-
válasz
tomic #203917 üzenetére
Emlékeim szerint egy class 10-es SD kártya tökéletes a célra, nem kell gyári.
Melyik navi van az autódban?
Discover Media - SD nélkül nem navigál, arról olvassa.
Discover Pro - class 10-es 64 GB-os kártya rémlik, arra kiírod, majd felmásolod a fejegységre (~1 óra talán, menet közben is másolhatod).
-
Kezelésit régen olvastam, gondolom az van benne, hogy max. E10, min. 95 oktán. Nem aggódom már, tegnap hirtelenjében felhúztam a szemöldököm, ennyi.
#203775 grizlisandor: Ezt így explicite nem jelenteném ki, csak feltételezés. E85-re a flexifuel, bifuel, stb. fantázianévvel ellátott autókat tervezik, illetve szinte az összes a brazil piacra gyártott autót.
-
válasz
molnarpeter #203744 üzenetére
Megnéztem, nekem a 06K133986 AK van az autóban [kép], meggugliztam a 06K133986HF cikkszámot, 63 €.
Kérdés, hogy a "túl magas bioetanol tartalom" mit jelent? E10-et vagy valami brazil e85-öt?
Esetleg Lacess, van infód a 8256 szervizbulletinből? Nem cserélném feleslegesen. -
válasz
imyourfriend #203753 üzenetére
Az a negatív bikázási pont a tűzfalon. A pozitív az akkun van. (Rendszeresen töltöm az akkut évek óta, nem kötöm le, de elővigyázatosságból általában a bikázási ponthoz csatlakoztatom a negatívot.)
-
válasz
T0mBd1gg3R #203716 üzenetére
Jól gondolod, 312-es fékhez 16" a minimum. A 340-hez pedig 17", és egy jó nagy ugrás van a fékalkatrészek árában.
-
-
válasz
maximilian4 #203641 üzenetére
Szia!
Mindegyik autóm ezt csinálja hidegben, fekvőrendőrön áthajtva. -
válasz
imyourfriend #203466 üzenetére
Off topik autóban eltört az egyik dugattyú (egy másik a széteses határán), vitt mindent magával.
-
válasz
Mágus2 #203454 üzenetére
1.8T-t a Golfba!
Vannak híreim a talicskáról! Talán egy jó héten belül elkészül. Talán. A motor elvileg kész, csak be kell operálni. Kapott új gyári cuccokat: 4 dugó, csapágysor, hengerfej, turbó, motortartók (?). 5,5 hónap, előtte nap teletankoltam e10-zel. (Leszivok 20 litert, a Golf mindenevő, keverek hozzá 100-ast.)
-
válasz
molnarpeter #203441 üzenetére
Alin tényleg van szinte minden
[link]
-
-
válasz
tibbike01 #203262 üzenetére
A költséghatékonyságot szem előtt tartva 1.4/1.5 TSI-t valasztanék.
Az 1.8 a 2.0-val azonos motorcsalád (EA888 Gen.3 az O3-ban, ill. Octavia 4-ben már Gen. 3 Evo), kimondottan drága a termosztát (thermal management unit) cseréje ha elromlik, többet fogyaszt min. 1 literrel, és bár nem nagy érvágás, kell az olajat utántölteni bele (3 db 2.0-ra alapozom ezt, mindegyikbe kellett, bárki bármit mond). Cserébe szebben forog, nyilván erősebb, és a dupla befecskendezésnek hála nem kokszosodik.
Szerk: Lehetséges, hogy az EA888 Gen.3 Evo csak 2.0 literes változatban készül [link].
-
válasz
Lacess #203188 üzenetére
Köszönöm szépen!
Mivel tegnap cseréltem kereket, nincs nagy kedvem újfent levenni őket. Ha azonban elérhető a lökhárító mögé bújva, akkor megpróbálom. B verzió: igyekszem fejben tartani a tavaszi kerékcserekor, eddig még nincs problémám a beázással (kopp, kopp, kopp).
-
válasz
StoneBridge #202955 üzenetére
Elvileg itt lehet, de most nem megy az oldal nálam:
https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/ -
válasz
Gergőke88 #202946 üzenetére
Ha tippelnem kell, ugyanaz a 312 mm-es fék van alatta ami a normál Golf GTI-ben szolgál. Nekem bőven elégnek tűnik, de nem vagyok fékfetisiszta. További tippem, hogy a Passat TDI alatt is ugyanaz a fék található.
Fűnyírás közben nem hordok órát; mert minek. De sok mindent látott 17 év alatt, ha csak évi átlag 20 ereszdelahajammal számolok, abból 340-et vészelt át, még az elején egyszer bevertem a pultba, annak maradt nyoma, ki lehetne polírozni, de jobb így természetes állapotában.
-
válasz
yodamester10 #202943 üzenetére
Délelőtt láttam, elégedettek voltak a GTE-vel. Azt furcsállom, hogy power módban miért nem jár a motorja, a Volvo PHEV olyankor úgy lőtt ki állóbol "mint atom".
A Polo GTI DSG csalódás. -
-
válasz
MunezXBK #202914 üzenetére
Milyen gyártmányú xenont tettél bele?
Nálam még működik a júliusban hirtelen beszerzett kínai.Ennek bontani kellett az elejét. [kép] [kép] Vagy lehet, hogy ez is ment volna a dobbetét kiszerelésével? Bár a lámpa fedele és a biztosítéktábla között minimális, pár centis hely volt.
-
válasz
makszi #202843 üzenetére
1500 km után én lőném neki.
Elég lesz a 15 km-es csere. Ha mégis cserélnéd maszekban 3-5 ezer km-nél, akkor gyári olajszűrőt tegyetek bele.
Carplay-hez kell aktiváló kód, nem elég egy OBDEleven. (De lehet, hogy rosszul gondolom, és van már Carplay az autódban és csak a wireless rész hiányzik. Az passz.)
-
válasz
neophyte79 #202842 üzenetére
Szia!
Nézd meg ezen az alkalmazáson: [link] . Az autód nagyjából átlagos állapotú.
-
válasz
macilaci78 #202672 üzenetére
Jó hír!
-
válasz
SzlobiG #202636 üzenetére
Őszintén?
Én nem merném megvenni magamnak az SCR biturbó DSG 4Motion Passatot. Annyi
rákúrásimellényúlási lehetőséget tartogat, hogy sok nekem. (Holnap lesz 4 hónapja, hogy motorhibával áll a kettesszámú taligám.)Eddig 2 biturbóm volt (Saab és Volvo), megúsztam velük, de egyszer elpártol a szerencse.
-
válasz
imyourfriend #202593 üzenetére
Igen, Philips gyártmány a gyári eredeti D3S és 4300 Kelvin színhőmérsékletű.
(A nyáron kiment az egyik, gyorsan kellett venni, az első útba eső helyen kínai 4300 Kelvines volt, színre mint a gyári 1:1, a 2 db volt 17 ezer Ft. Még működik, bár eddig alig használtam fényszórót.)
-
válasz
imyourfriend #202533 üzenetére
Lengéscsillapítóbol nem lenne jobb inkább 4 egyforma (= azonos gyártó, azonos szériájából való)?
-
-
válasz
T0mBd1gg3R #202523 üzenetére
Feltételezem, de guglizd meg.
Cikkszám Terméknév Mennyiség Egységár Sorösszeg
06K905611C-VW- Gyári alkatrész - belföldi készletről 4 db 5433 Ft. 21732 Ft.
06L115562B-VW- Gyári alkatrész - belföldi készletről 1 db 4221 Ft. 4221 Ft.Apró csetreszt, aminek nem tudom a cikkszámát, többször vettem a Porsche Budánál.
Ott van mellette a TLX Kft, szintén jó. -
-
válasz
Gombinyó #202479 üzenetére
Csak hőségben kapcsolok* klímát, így száraz a fűtési rendszer, nincs ami bepárásítsa a szélvédőt.
Ha mégis bepárásodik például mikor esőben, vizes ruhában szállok be, akkor bekapcsolom és gyorsan párátlanítja a szélvédőt. Utána kiszárítom a rendszert menet közben (kikapcs, fűtés, ablak lehúz vagy tetőablak kinyit).*Persze bekapcsolom télen is 1-2 hetente pár percre egy hosszabb úton, hogy ne száradjanak ki a tömítések.
Összefoglalva: szvsz a felesleges használat kerülése ÉS a használat utáni kiszárítás a megoldás.
-
válasz
molnarpeter #202296 üzenetére
A küszöböt nem vizslattam, amikor megláttam, meglepődtem mennyire egyben van. A belsejéből csak a csomeszig jutottam, tiszta volt kivül-belül.
-
válasz
molnarpeter #202292 üzenetére
5-én AZT az autót láttam? Nem vizslattam részleteiben, de 1 méter távolságról teljesen OK volt.
-
válasz
molnarpeter #202159 üzenetére
Tisztességes mozdonyba pedig egyenesen kevés!!!
A NOHAB 2ütemű (!) V16 dizelt kapott, az 4ütemű V32-nek felel meg.Reggie: Jogos, de sajnos csak abba tették + A8, ami szintúgy nem racionális.
-
válasz
simonjoe #202150 üzenetére
Persze, a racionalitás nem a V8 TDI
, de azért egyszer az életben mindenkinek megjárja, hogy elborult legyen.
A hirdetésről: mutatós, kevés km, pici (?) elektronikai nyavalya, vállalható ár.
(Egy hete olvastuk ki a szomszéd 2016-os Q7 V6 TDI-jét, látszólag semmi nyűge, a VCDS azért dobott 5-6 hibát: night vision, prediktív navigáció, SCR nyomás, stb.) -
válasz
yodamester10 #202032 üzenetére
Nájsz, modnjuk a refi nálam is pöpec. (Újfent kicserélni még nincs nagy kedvem
)
-
válasz
Bandit21 #202012 üzenetére
"az a gyanúm hogy a hatósági áras üzemanyag nem olyan jó már egy ideje mint volt előtte"
Ehhez csatlakozom. Kb. augusztus közepe óta gyanítom, hogy a MOL95 kevésbé jó, mint előtte volt. Talán a betárolt készletek felhasználása, vagy kispórolnak belőle adalékokat. Kézzelfogható bizonyítékom természetesen nincs.
-
válasz
szabzoltan1 #202004 üzenetére
Szia!
Amit Qru írt.
Legjobb lenne lefotózni és betenni ide, úgy könnyebb segíteni. -
válasz
SzlobiG #201998 üzenetére
Ismerős kereskedésben vettem anno a feleségemnek egy Cliot, jó áron kínálták, épp leakciózták az árát, nem volt pofám alkudni belőle. Ők is urak voltak, ingyen adtak mellé Mapfre garanciát.
Jól jött, mert megállt a váltó az autóban, a Mapfre fizette a váltócserét (konkrétan ők szereztek egy bontott váltót, a Schiller pedig cserélte), illetve intézte a trélert.1 like az A4 V6 TDI-re a Passat ellenében. 👍
-
válasz
Csaby25 #201983 üzenetére
Nem tudom a választ a konkrét kérdésedre. Fékbôl igyekeztem mindig gyárit venni, minden különösebb ok nélkül (mer' így gyári!
).
Mikor lassan 2 éve megvettem a mostani Golfot, egyből cserélni kellett körben a fékeket, nem volt rá időm, hogy gyárit vadásszak jó áron. Így került előre Zimmermann, hátra TRW szett, ezeket találtam a legjobb ár-érték arányban. Eltelt azóta 22 hónap és 34 ezer km, nincs panaszom rájuk. -
válasz
vargalex #201978 üzenetére
A kérdés ezen részén átsiklottam, nem tudom a magyarázat (számomra x akta).
Addig jutottam a saját autóm esetén, hogy a Lidl elemmel nem villan fel a piros LED a kulcsban, nem nyitja az ajtót. Visszatettem a régi, de minőségi elemet, azzal ment még, csak az autó panaszkodott a gyengülő elemre.Szerk az X aktákra:
Talán túlzott elővigyázatosság? Lemerül még jobban a elem és nem tudod majd visszazárni az autót ezért nem engedi kinyitni? -
válasz
Csaby25 #201971 üzenetére
A csíkokat leginkább a betét és a tárcsa közé szorult kavicsok vájták a tárcsába.
Szokták* cserélni a betétet a tárcsával, érdemes azonos gyártmányt venni.
* Ildomos cserélni.Ate, TRW, Zimmermann biztosan jók. Gazdaságos vonalon például a Remsa.
Ha spórolósan állsz a témához, szvsz még használhatod így is. 🤗
-
VCDS coding required
From the Main screen:-
Select Control Module [Select]
[19-CAN Gateway]
Advanced Functions screen:-
[Adaptions-10]
New value choice screen:-
Change the following four channels, inputting the relevant data about the new battery.
IDE03256-MAS06105-Battery adaptation-Rated battery capacity,
IDE03256-MAS06106-Battery adaptation-Battery technology,
IDE03256-MAS06107-Battery adaptation-Battery manufacturer,
IDE03256-MAS06108-Battery adaptation-Battery Serial Number,Ez még nekem is ment.
Igaz, a 75 Ah-ra beállított új akku esetében a tanult érték 100 Ah. Ugyanez igaz enddav Golfjára, abban is 100 Ah-t mutat.
-
válasz
imyourfriend #201911 üzenetére
A kérdésre nem tudom a választ.
Viszont véletlenül se akard frissíteni! Utána kuka. -
válasz
Mágus2 #201864 üzenetére
Mági!
Tegyek RS7 / RS3* gyári gyújtógyertyát (06k905601M) a Golfba, vagy legyen a gyári Bosch (06k905611C)? [link]
Köszönöm!UI: lenne még a gyári NGK (06k905601B), viszont az a legdrágább.
*This plug is one heat range colder than OE, this helps prevent pre-ignition and other misfiring issues that may be caused by the increased level of fuel/compression in modified engines.
-
válasz
bandi0000 #201816 üzenetére
A Jetta egy némileg olcsósított, puttonyos / szedán Golf, Mexikóban készül elsősorban az USA piacra.
A Passat pedig a Golf feletti VW, technikai szempontból nincs jelentős különbség, az anyaghasználat jobb.
Magyarán a Jetta és a Passat közt kb. 1,5 kategóriányi anyaghasználati különbség lehet. -
válasz
molnarpeter #201731 üzenetére
Valamelyik topikban olvastam, hogy XY fizetett párszáz forintot, ott is OFF téma volt. Mint látod csak egy kínai rendelésem volt a változás óta.
Rád viszont vár egy vámmentes csomag a távoli Vasvárról. Szemet ne vessek rá! -
válasz
Paxker315 #201727 üzenetére
Ha jól tudom, 2021. nyarán vezették be a változást. Azóta összesen 3 Alis rendelésem volt, 1 Spanyolországból, 1 Lengyelországból és csak 1 Kínából, utóbbi pár dollár értékben [kép]. Nem kellett semmit pluszban fizetnem, vámkezelést sem, és igen, az árak tartalmazzák a magyar áfát.
-
válasz
imyourfriend #201714 üzenetére
A saját kábele kell a VCDS-hez. (Hosszú távon érdemes venni egy saját klónt pl. az Aliról, lehetőleg EU raktárról.)
-
válasz
imyourfriend #201709 üzenetére
Helyes; igen azt elfelejtettem leírni, hogy a BC kinullázódik.
Jó lenne feltanítani az autónak az új akksit. Keress valakit VCDS-sel a közeledben.
-
válasz
yodamester10 #201678 üzenetére
Azt azért tedd hozzá, hogy garanciában cserélték benne a hibrid akkumulátort. Zsebből fizetve majdnem GTK.
-
válasz
MunezXBK #201668 üzenetére
Nem sajnálom, a Denso IKH24 Iridium olcsóbb a gyári cikkszámosoknál, 4700 Ft [link].
Ugyanakkor a Denso keresője szerint IKH22 való bele, azt nem találtam a Kauffernél.grizlisandor: Használom így 1-2 napig, aztán megy vissza. 🤗
yodamester10: Élek a gyanúval, hogy esetleg ezért teszik bele.
-
Arcoskodok itt a fórumban, hogy tyuning gyertya, miegymás... erre mi történik egy órával később? Indulok hazafelé, 500 méteren belül az Üllői úton EPC lámpa, elmegy az erő, majd check engine...
Előadásjelzővel a buszsávon elcsullankodtam az első keresztutcáig, ott megálltam.
Tyuningbox ki. Utána maradt a check engine, de normálisan ment, elmentem a feleségemért, majd postára, majd benzinkútra (7,44). Így pár indítás után megszűnt a check engine is. VCDS - szokásos hibák, szívócső nyomás valószínűtlen jel, motornyomaték érték felfelé túllépve. Hideg időben elő szokott fordulni, de inkább csak télen, tegnap nem volt probléma vele. (Csak akkor fordul elo, ha bent van a box.)Magyarán inkább nem szeretnék nem ebbe szánt gyertyával próbálkozni.
molnarpeter: A legolcsóbb a "Kamoka", 2300 Ft.
rob210: Gyári cikkszámosat tervezek bele (olajszűrő, levegőszűrő szintén). NGK szimpibb, de a Bosch olcsóbb.
A mostani gyertyát nem tudom milyent raktak bele (maszek szerviz), azóta 37 ezer km ment az autóba. Lassanként cserélni szeretném, biztos ami biztos alapon. -
Srácok!
Aki ért hozzá / van hozzáférése, legyen kedves nézze meg nekem, hogy az alábbi 2 gyújtógyertyából bármelyik mehet-e az autómba:
- 06K905611C (Bosch gyártja, 5300 Ft)
- 06K905601B (NGK gyártja, 7100 Ft).Az autó: Golf 7, 2016. modellév, CHHB, WVWZZZAUZGW1117**
Egy korábbi hasonló autómba az NGK-félét tette a márkaszerviz, viszont az a drágább itthon, míg az USA-ban pedig a Bosch verzió a drágább.
**= ************05Köszönöm szépen!
Illetve sok helyen írogatják, hogy az "RS7 gyertyája" a legjobb bele - ezzel vannak fenntartásaim, ehhez nem tudok gyári cikkszámot, sokszor Denso Iridium IKH24-ként hivatkoznak rá. (Kicsit okosítva van az autó, de nem végletesen.)
-
válasz
imyourfriend #201629 üzenetére
Az én Golfomban júniusban cseréltük az akkut (asszem a Tiéd is 2015. végi mint ez).
Nem volt bikakábel, simán kivesz, új berak. A rádió nem felejtette el az adókat, de még a komfortelektronika sem az ablakvégállásokat. Teleszórta magát az autó hibajelzésekkel (TPMS, ABS, kormányszög, stb.), de ezek 20 méter után eltűntek maguktól.Higgy T-masternek, ezzel foglalkozik.
VCDS-sel is fel tudod tanítani az akkut.
-
válasz
imyourfriend #201616 üzenetére
Ha erősebb fűtés vagy erősebb klíma igény nem jelentkezik ilyenkor, akkor marad az akksi szvsz.
Töltsd fel rendesen az akkut (3-5 óra is lehet), utána nézd meg pl. kikapcsolt fűtéssel/klímával.
-
válasz
chopin42 #201562 üzenetére
Szia!
A szőnyeghez: erediteleg patentek tartják a helyén, bemész az első VAG márkaszervizbe, biztosan tudnak rendelni belevalót, vagy Google: "autószőnyeg rögzítő patent", és találsz univerzális patentet ami talán jó lesz.
például
Itt méret szerint: [link] van itt minden: [link]Az a pöcök kell Neked amit bele lehet csavarozni az autó padlókárpitjába, arra passzol a szőnyegen a lyuk. Talán ez jó lesz: [link]
-
-
Lejöttünk a balatoni kecóba kicsit, befújtam a motorteret a nyestek ellen és feltűnt, hogy erősen olajpárás a kartergáz visszavezető csöve [1. kép][2. kép]. Amennyire tudtam, letöröltem [3.kép][4.kép].
Kell foglalkozni vele? Tisztítani vagy cserélni az olajlecsapatót (PCV)?
Van esetleg szűrője?
Vagy a csövet kell cserélni?Köszönöm a tanácsokat! (Azt szeretném, hogy pöpec legyen, ha cserélni kell, akkor cserélem az alkatrészt.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen egeret válasszak?
- EAFC 25
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nintendo Switch 2
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B365M i5 9600KF 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700XT 8GB Zalman N5 FSP 700W
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest