Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
félisten
A Steam Deck már csak ezért is megérte nekem. Elmúlt években a top három legjobb játék számomra szinte mindig indie vagy alacsony-közepes költségvetésű játék volt és úgy néz ki az idei év sem fogja ezt megszakítani, Bramble simán ott van top szinten, jön a Hades II, Lamplighters League és még ki tudja milyen kis csodák.
Ezek mellett persze tuti oda fog b*szni a FFXVI, Spider-Man 2 meg a Starfield is, csak így előre lehet tudni, mit fognak nyújtani. Aztán ki tudja, Insomniac lehet valami óriás reformot fog végrehajtani, ők azért hajlamosak meg-megvillanni. -
Farkassacred
őstag
Ezzel a hozzászólással nem értek egyet.
A Totk is bőven tartalmaz cutscene részeket, amikben szerintem teljesen jó a sztori és a szinkronhang is. De ő a játékmenet részében a legkiemelkedőbb, ezért is lett ekkora siker. Itt 25 ezer forint nem egy kivágom bemásolom gamre ment el, ezt kéne megérteni végre. A mai játékok ugyanazt adják javarészt évről évre, agyatlan lövölde és üres, unalmas open world-ök felesleges halmaza, amik bőven nem érdemelnének ennyi figyelmet.. de hát veszik őket az emberek, mint a cukrot.
Nintendo azért ilyen sikeres, mert ő olyan játékokat csinál, amit annyira élveznek az emberek, hogy nem érnek rá holmi fps dropokkal foglalkozni, pont. A többi játék nem varázsol el úgy titeket ez a helyzet, ezért is jut idő manapság olyanokra, mint az fps szám folyamatos lesése, ami szerintem már már beteges.
Ez a lényeg itt.. 25 ezer forint itt elmegy kb 300-400 órára úgy, hogy folyamatosan újat mutat a játék és mellette szórakoztat is.
Megéri a pénzét kategória. Te tudsz, olyan játékot mutatni ami tényleg megérdemelte mostanában a megjelenési árát? Erre kíváncsi lennék. -
Bogyi007
veterán
-
opr
nagyúr
Milyen lenne szerinted a jo uzleti modell?
- Adjak dragabban? Igy is mindenki szidja oket, hogy draga.
- Adjak dragabban, de csak a PC-seknek? Ezt nem igazan lehet megoldani.
- Elofizeteses modell? Darabokra lennenek cincalva, hogy penzehesek.
- PC-n kulon kelljen fizetni mondjuk 300 dollart a driverert? Egyreszt warez, masreszt darabokra lennenek cincalva, hogy penzehesek.
- Adjak olcsobban? Igy is a legoptimistabb becslesek szerint is nullszaldos a dolog.Amugy igen, draga, es igen, korlatozottan hasznalhato, de... Ez egy VR szemuveg, mit vartatok?
-
Bad Pritt
félisten
-
Moby
veterán
Az UE fejlődése ma nagyon nem erről szól, hanem főleg és elsősorban a produktivitásról. Amire óriási szüksége vban az iparnak, mert az évek, vagy inkább évitizedek alatt teljesen kisodródott arról a páyláról, amiben a videójáték készítés egyfajta művészeti ág, vagy az önkifejezés egy formája volt. A géming hőskora tele van egy meg kétemberes kultprojektetkkel, amik majdnem teljesen eltűntek, mert a technológia fejlődése, és annak használata bedarálta ezt a fajta megközelítést. Az UE ma a legjobb eszköz arra, hogy ez visszataláljon abba a normális kerékváságsba, ahol a technológia eszköz, nem cél.
És akkor legyen egy, a végtelen számú egyemberes, és mikrostúdiós projektből, amiknek ez a megközelítés ad életet, és reményt. És itt érdemes belenézni a scale-be. Ezt egy fejlesztő készíti:
[link] -
Bad Pritt
félisten
-
Bad Pritt
félisten
Hát ezt a nem kell előrendelni dolgot mondd azoknak, akik már megjelenés előtt sikeressé tették azt a játékot.
Annyi a különbség amúgy az általad említettek meg a Cyberpunk között, hogy az az egy játék sokkal több embert érintett, mint a másik négy összesen. Biztos, hogy hazudtak már nagyobbat egy videojáték marketingkampánya során, de a kutya sem emlékszik rá, mert nem volt elég high profile. Lehúzni én sem fogom a jövőben megjelenő játékaikat, de hogy nem várok tőlük semmi maradandót, az is biztos.
Amúgy most a Diablo IV early access után indult be egy kicsit hasonló mechanizmus, viszont az egy komoly előnye, hogy az emberek kipróbálhatják, szóval enyhébb lesz a retail megjelenés impaktja, ha szar a fogadtatás. Azt is istentelen embermennyiség várja és elég markánsan megoszlik a vélemény a bétáról, az egyik oldal néha erősen copiumfüggő módon próbálja figyelmen kívül hagyni a játék problémáit és hiányosságait vagy megmagyarázza azzal, hogy a végső változat majd tuti jobb lesz, a másik oldal meg kicsit talán túl szigorúan azt ecseteli, hogy ha az Act I 25 szinttel ilyen, akkor a teljes játék miért lenne jobb?
-
Bogyi007
veterán
Ez azért aranykorszaka volt az életünknek - itt lakunk a Szerb határ mentén és hát a 90-es évek elején sokat jártunk Szabadkára, Zentára és Kanizsára...
Itthon meg Budapesten a Pozsonyi utcai, Szegeden meg a Csongrádi sugárút/Vadász utcai 576Kbyte üzletbe jártam sokat...
Ezek még ráadásul nem is Cd lemezes játékok hanem Floppylemezesek voltak Amiga 1200-ra.
-
F-ECT$
titán
De, most is sok minden túl van valószínűleg árazva. A tőzsdén tavaly elég nagyot zuhantak az IT cégek árfolyamai (Meta -70%, Google -40%, Microsoft -30%), de ez a deal még a "régi" áron megy majd, ehhez igazodik a többi cég is, kérdés, hogy lesz-e rájuk vevő.
De az árakat már messze nem az dönti el, hogy egy cég hány lábon áll, vagy hogy gyárt-e kézzelfogható dolokat, hanem az, hogy milyen profittermelő képessége van, mekkora növekedés előtt áll és hogy mit tudnak vele szemben a vetélytársak.
-
hombre[EU]
veterán
ha valamin érezni a generációs különbséget akkor az a god of war. nem a ps4,hanem a pc ultránál is szebb, részletesebb, mindezt 4K minōségben (tökmindegy mit csinál a háttérben, 55 colon éles képet kapsz) és 80-90 fpssel.
tehát az alap ps4-hez képest, ami 1080p30, ez simán elmegy 4K90-nel, szebb grafikával.
képzeld el,hogy az x360-xone ugrás az 720p30->900p30 volt -
-
F-ECT$
titán
PS1 1994
PS2 2000
PS3 2006
PS4 2013
(PS4 Pro 2016)
PS5 2020Tehát 6-7 évente eddig mindig jött új gép. Minden sorozat megszakad egyszer, meg még sok minden történhet addig, de én teljesen reálisnak tartok egy '26-os bejelentést és '27-es indulást. Persze lehet, hogy '28 lesz csak belőle, de ha nem lesz Pro 1-2 éven belül, akkor inkább '27. Szerintem.
-
-
Moby
veterán
>Már maga a PS5 is csak az Xbox miatt jött ki.
Ilyen marhaságokat ne írjatok már le jézusom
El nem tudjátok képzelni me melő az SDK összepakolása, a tervezés, a tesztelések, a szükséges engedélyek, bemérések beszerzése, stb
Aki ilyet leír (nem egy fórukmban, hírként, vagy újságban, a közember igazoltan nem ért ehhez), az totál vakon van az elektronikai iparban. Nincs ilyen, nem létezik, hogy valamit kiadunk gyorsan azért, mert a versenytársak kiadták, pedig nem is akartuk
Az ötlet maga annyira vicces, és a valóságtól elrugaszkodott, hogy komolyan átgondolni sem lehet egy ilyet.
-
Moby
veterán
Mi sem. Ezt írtuk le.
Erre érkeztél el, és közölted, hogy nem érted miért esik ilyenről szó, mert a Guerrilla egész máshol jár, holott róluk nem is esett szó
(Praktikusan bennünk egy rebootra nem is gondolodik senki, túl fontosak ők ahhoz, hogy ilyennel baszkodjanak (főleg amióta a volt főnökük a playstation studios atyaúristene).
Egy KZSF VR2 átültetésének még talán lenne is értelme, de ez a VR1-nél sem történt meg, valszeg most már annyira sem fog. Másrészt meg a Firesprite ugyan meg tudná csinálni azt is, nyilván, de ők decimához hülyék és/vagy a decima nem alkalmas VR-ra, a Horizont is inkább UE5-re csinálták meg, az meg így már valszeg túl nagy meló lenne. -
Moby
veterán
>R&C - jó kritikákat kapott a sajtótól
Meh...na ez az alibiszar R&C képviseli nekem ma a sony úgy kompletten. A Review-kkal, a userek felszopásával a büdös semmire, és úgy mindennel. Közben a Sackboyt meg le sem köpte senki. Gyász, ami ebben a generációban a sony körül megy. Vállalahatlan, talmi, alibi, hazúg, mainstream szar. Ami vakon ignorálja a valódi minőséget.
-
F-ECT$
titán
A "Sony"-nál nehezen áll meg a lendület, mert ez nem egy élő organizmus, hanem rohadt sok cég és még sokkal több ember összessége. Persze a vezetés kihat az egész cég teljesítményére, de ettől még ha jó egy csapat a Sony ernyője alatt, akkor tudnak jó játékot csinálni a jelenlegi környezetben is.
Egyébként meg:
DS - teljesen jó, Returnal - rétegjáték, de teljesen jó, R&C - jó kritikákat kapott a sajtótól és a userektől is, HFW - nem kiemelkedő, de vállalható folytatás, GT7 - nem a sorozat legjobbja, de nem is a legrosszabbja. A Ragnarök meg top 2. Nem lehet minden év kiemelkedő, de az MS felhozatalt még mindig bőven veri. -
Bad Pritt
félisten
Nem az MS miatt nem foglalkoznak velük, szimplán megegyeznek peren kívül: Activision Blizzard Will Pay SEC $35 Million To Settle Claims. Hogy ez most épp melyik lawsuit a sok közül azt nincs kedvem kibogarászni.
De ha nem lesz új gazdája a csoportnak akkor így lesz szőnyeg alá söpörve minden hasonló ügy velük kapcsolatban. -
opr
nagyúr
Ennyi, igen.
Es pontosan ugyan ezert drukkolok en is, hogy atmenjen a biznic, bar oszinten szolva jobban orulnek neki, ha lassan letenne valami bizonyitekot az asztalra az MS, hogy amugy nem csak megvenni, hanem managelni is tudjak a studiokat es utana lenne AB felvasarlas. De annal, mint ami most az AB-nal megy, minden jobb, ugyhogy drukkolok az MS-nek, hogy sikeruljon az AB felvasarlas. -
l.skywalker
titán
Fú én 2002-ig PC-n toltam mindent. Majd jött 13 év kihagyás és konzollal tértem vissza, de még csak X360-al. Nem volt olyan vész, Titanfall-al toltam néha de nem annyit, hogy zavarjon, hogy nem megy. Majd jött a BF1 és én totál megvesztem érte. Vettem Xbox One S-t, lett BF1 is. Konkrétan emlékszem, hogy kéééét hónap volt mire azt mondtam, hogy most már nem azért megyek be, hogy legyen kit lelőni a többieknek. Utána viszont úgy ment, hogy öröm volt nézni. Elkezdtem az alternatív kontroller kiosztásokat használni és már majdnem azon voltam, hogy veszek valami elit kontrollert vagy custom kontrollert, de végül megint PC-m van és 2 év után ha a kezembe veszem a kontrollert a gyerekekkel valami nyugodta játékot játszani, totál el vagyok veszve
És van olyan ismerős aki a Destiny 2-t PC-n is kontrollerrel tolja.
-
Bad Pritt
félisten
Hát én végigkövettem a zsáner fejlődését az N64 GoldenEye óta és ilyen kategorikusan nem tudom leírni a játékokat, de az tuti, hogy nagyon széles skálán mozog a játszhatóság. Az mondjuk tény, hogy nem játszom már annyi FPS-t, mint még az X360 időszakban, de azért vannak nagyon jól beállítható és remekül irányítható játékok, amiknél nem nincs egy alap konstans küzdelem a kontrollerrel, pl. az Apex Legends kiemelkedően jó, talán az a csúcsa jelenleg a zsánernek konzolon.
Az viszont tuti, hogy ugyan nem várok el Halo Infinite szintű kilométeres listát az input beállításokról, de olyan játékkal már nem kezdenék, ahol nem lehet minimum sensitivity-t, accelerationt és deadzone-t állítani, amilyen fostos kontrollereket gyártanak manapság. -
Moby
veterán
De etekintetben arra is ugyanez igaz volt minden. Minden benne volt, ami a GOW3-ban. Csak nem tudott semmiben több lenni. Megvolt a sikerrecepet (ami nem a 3. lett meg, ez mondjuk tény, hiszen az összes addigi is siker volt, de a 3. volt a mérföldkő), amitől már nem volt hova. Vagy legalábbis akkor ez volt a meglátás. Aztán 2018-ban kiderült, hogy mégis van hova. nagyon is! És nem is kellett teljes paradigmaváltás, csak más nézőpont, a karakter kicsit átalakítani, berhozni egy társat, és ennyi Akkor miért gondoljuk most azt, hogy rendben van, ha tök ugyanolyan? Ha sikerül bőven túllőni az akkori, már a plafonnak gondolt szintet?
Értem, hogy a sztorit folytatni kell, de e kettő nem függ össze. Lehet úgy is folytatni bármit, hogy közben fejlődik, változik, halad valamerre, nem csak a sztori. Én ilyen tehetséges csapatoktól ezt várnám. Jó lenne. Jó lett volna. -
ρσгτσ
addikt
NFS mindig egy volt a sok közül. Akkor is, ha amúgy voltak jó részek. Főleg régebben, amikor autós játékokban még baromira nagy túlkínálat volt. Pl. PS1 és PS2 időkben iszonyat mennyiségű exkluzív autós játék volt.
Szépen sorban kihaltak, ahogy jöttek a generációk. Még a saját gyártású/kiadású Sony címek is.
CoD -ra nincs túl sok konkurencia. Sőt, sok ember számára egyáltalán nem létezik konzolon konkurencia.
-
Moby
veterán
-
ImACeltic
őstag
Szerintem a Forbidden West kb mindenben jobb lett a Zero Dawn-nál. Hiába crossgen, a PS5-ös verzió az generációs ugrás a PS4-es Zero Dawn-hoz képest. Egyedül a sztori szerintem ami érdekesebb az elődben, mivel ott ismerjük meg ezt a nagyon egyedi világot.
A Ragnaröknek nehezebb dolga volt ebből a szempontból mert a 2018-as minden szempontból kibaszott magasra rakta a lécet, de szerintem sikerült megugrani, vagy kicsit fölé vagy ugyanoda, ami egy elsősorban ugyanazt a generációt megcélzó játéknál szerintem elég.
Moby
Ugyanazt a generációt célzó folytatások esetében szerintem nem gáz ha nincsenek egetrengető változtatások, főleg, hogy ha az alap elég jól sikerült. Mind a Ragnarök, mind a Forbidden West egy nagyon korrekt folytatás, főleg az utóbbi, ha a javulás mértékét nézzük.Én a Jedi Survivor-től várok nagyon nagy javulást, mert hiába nagyon jó alapon volt a Jedi Fallen Order, eléggé rough around the edges. Továbbá szerintem a Spider-Man 2 lesz az, ami végre megmutatja, hogy mit tud a PS5 a realisztikus grafikát és minden mást illetően.
-
Moby
veterán
Tehát ha valami a második (negyedik, tizedik, stb) akkor nem kell megújulnia?
Hát ezt a fifák, codok, AC-k nagyon jól tudják. Mostmár a sony is tudja. A többi sem azért csinálja, mert ne tudná másképp, hanem azért mert nincs rá igény. Itt sem. Erről beszéltem eddig. Talmi mainstream sh*t, minimálefforttal. -
Moby
veterán
Én nem látom ezt a más ligát. Ma már minden játék rohadtszép, full mocap izé, hozzáteszem éppen ettől egy fikarcnyival se letttek jobbak a játékok. Ezzel 2008-2010 környékén ki lehett tűnni, mert akkor ez nagy dolog volt, 15 évvel később már nem az. Persze minőségi, de már régen nem arról van szó, hogy az étvezetők minősége határozza meg a játékot (meg a sztorit sem). Én már nagyon nem ezt várnám a jó játékoktól, hanem jó gameplayt. Ami persze meg volt a GOW 2018-ban is, de hogy 50-60 óra után megint ugyanazokat az odin hollóit kergessem...meh.
Ma a kreativitás a renderelt filmek elkészítését jelenti. Ezt méricskéli a mainstream gaming, mert már csak ezt lehet. Legalábbis van egy kör, ahol ezek a "ligák". Meg van az a liga, ahol ez a gow egy szolgalelkű, unott folytatás nulla gémingfejlesztéssel. Ami nem azért ilyen, mert ne lenne többre spiritusz, hanem azért, mert ez éri meg üzletileg, és ezért jobban reszketnek a vásárolók. Én sajnos nem tartozom ebbe a körbe, ezért sem vagyok már a vásárlójuk.
Engem teljesen lehoztak a szerről pár év alatt ezekkel. Ezek a dicső, fejlesztő, kísérletező, kockázatvállaló múltjukból fognak megélni a következő 1-2 évtizedben, mindet fillérre kiszámolva exceleken. -
ρσгτσ
addikt
Nem kifejezetten szeretnék felülni a szakszervezeti vonatra, de a cégen belüli balhék miatt jelenleg a legjobb dolog ami az AB -val történhet az a felvásárlás. Ezt már korábban is mondtam, mielőtt ez téma lett. Önállóan akkor is elég ingatag a sorsa, ha van a kezükben sikeres franchise.
Azt meg évek óta mondogatják a CoD -ra, hogy unalmas. Többek között, mert pont ezeket kapja a Fifa is. Aztán nem úgy tűnik, hogy beesne a sorozat a süllyesztőbe.
-
.LnB
titán
Nekem van egy első szériás (még Takstar 80 Pro belsős) Hyper X Cloud-om. Hangzásra, teljesen meg vagyok elégedve vele. De ahogy az a fejhallgató kinéz mostanra... Mint ha megettem, és kis****am volna komolyan...
Gyalázat, hogy hogyan öregedett. Ragadnak a műanyagok, málnak le a részei...
Szóval még ha javították is ezt, ami valószínű, nálam teljesen elvágta magát ez a márka.Most fülhallgatót használ a gyerkőc. Szerintem pont azért akar mást, fejhallgatót. De majd leülünk átbeszélni. Mert még csak futtába tudtunk róla pár szót váltani, hogy mit szeretne.
-
ρσгτσ
addikt
Én nem igazán vagyok képben a fül- és fejhallgatókban, de nekem főleg az utóbbival voltak problémáim. Vagyis leginkább a fülparnákkal. Mert erős a porc a fülemben és hamar elkezd fájni...
Esetleg ez is lehet szempont valakinél. De lehet csak nekem van nagyon elb*** fülem, vagy nem volt még rajtam elég jó minőség(?).
Stúdió fejesből volt már rajtam olyan, amit imádtam. De az körülvette a fülemet. Nem tudom ilyenek vannak -e konzolhoz, mert ha egyszer fejhallgatóra kényszerülök elég nagy gondban leszek.
-
Bad Pritt
félisten
Mondjuk a kézi konzolok mindig is óriásit mentek valamiért. Személy szerint nem mindig értem az okát, pl. nem tudom elképzelni, mit láttak az emberek a Game Boy Advance-ban és hogy mehetett el belőle majdnem 100 millió asszem, mikor pár évre rá jött a DS.
Jó, írom ezt úgy, hogy potato Series S-em van.
-
opr
nagyúr
A blu ray-t egyszerre rengeteg dolog olte meg. Hiaba jobb valami, ha osszehasonlithatatlanul dragabb, mint az elodje, raadasul az emberek 90%-a nem is rendelkezik olyan eszkozzel, amin ugy igazan lehetne latni, hogy jobb (arrol az idoszakrol beszelunk, amikor megjelent a BR, legtobb embernek max 720p HD ready TV-je volt, vagy az sem), plane ha vele szinte egyidoben jelenik meg egy osszemerheto minosegu (legalabbis az elodnel ezerszer jobb kepminoseget ado) alternativa, ami olcsobb is, kenyelmesebb is, gyorsabb is es elerhetobb is, es meg a szorakoztatoipar szempontjabol is igaz ra, hogy olcsobb es jobb.
Szegeny BR-nek annyi eselye volt, mint a vilag legnagyobb hopelyhenek a szaharaba kozepen nyaron.
Ami amugy engem bant, mert en szivesen fizetek a tenyleg jobb minosegert, de letettem rola a picsaba, mert a legtobb BR lemez kritikaja pont az, hogy ha csak ilyen minosegu a lemez meg a hang, akkor minek...
-
ρσгτσ
addikt
Pontosan ez volt a lényeg. A fogyasztók többsége nem olyan, mint te. Nem számolja a pixeleket, nem néz DF elemzést, nem olvasgatja a tech híreket. Szimplán a saját belátása szerint dönt.
A konzolos ismerőseim többsége azt sem tudja, hogy zajlik a Microsoft - AB biznisz.
Mert egyszerűen nem érdekli őket ilyen mélyen ez a téma.
-
hombre[EU]
veterán
-
ρσгτσ
addikt
Stadia -nál nem ez volt az egyetlen probléma. Egyébként miért van szükség 6-7 colos eszköznél 4K -ra? Megint az a baj, hogy konzolos gamer fejjel gondolkozol. A fogyasztók többsége pedig nem ilyen.
Pont ez volt a lényege annak amit írtam, hogy "majd". Viszont jelenleg is van helye növekedni.
-
ρσгτσ
addikt
A vér konzolosok pont úgy "lenézik" a mobil gaming -et, mint a vér PC -sek a konzol játékosokat.
Közben meg pont kézenfekvőbb mobilon játszani, mint bármi máson, és az emberek többsége marhára nem foglalkozik a grafikai különbséggel.
Mert a mobil mindig kéznél van és a játékok többsége úgy van kialakítva, hogy rövidebb etapokra van bontva a játékmenet. Jobban alkalmazkodik a felpörgött életünkhöz.
Nem beszélve arról, hogy nagyobb volumenű játékok is már irányba vették a mobilokat. Vagyis a hozzá kapcsolódó szolgáltatás segít ebben. Cloud gaming -nél is általában nem amiatt van kritika, hogy kis eszközön kell játszani. Hanem azért, mert nem teljesen adottak a körülmények ahhoz, hogy megfelelő módon fusson mindenkinél. Így gyakorlatilag ha tovább fejlődik ez a szegmens, akkor simán ki fogja váltani egy csomó embernél az asztali konzolt. Ezt bármibe le merem fogadni.
Pont a mobil az, ami a legjobban megmutatta, hogy mennyire lehet egy eszközbe integrálni azt a sok sz@rt, amit régen mindig magaddal hordtál. Vagy éppen nem hordtál, mert nem volt lehetőséged.
Hány olyan ember van manapság, aki külön kamerát visz nyaralásra? Vannak ilyenek, nyilván...de ez már egyáltalán nem jellemző. Úgy sem, hogy nem kerülne sokba egy jó minőségű fényképezőgép, ami valóban jobb minőséget produkál.
-
hombre[EU]
veterán
és még tudod mi gyarapodott?
a mobil. az elmúlt 5évben 20-30%-os részesedésbōl 60%-ra dagadt. jelenleg több bevétele van,mint a konzol-pc-cloud-kutyafülének együtt. és a következō 5évben ezt megfogja duplázni.
hidd el,hogy nagyon sokan elfognak rajta gondolkozni,hogy maradjanak csak a megszokott kis 50milliárdos piacon vagy lépjenek le/bōvüljenek a ~200milliárdos piacra. -
Bad Pritt
félisten
Mai napig nem tudni pontosan, hogy a fejlesztőket milyen szálak fűzik az orosz államhoz meg az egyik oligarchájához, ködösítettek, mikor a háborúhoz való viszonyukról kérdezték őket és kicsit talán túl komolyan vették ezt a szovjet stílust a ruszki marketing során. Az mondjuk közvetlen minket nem érint, hogy Oroszországban csak egy olyan platformon érhető el a játék, ami a Gazprom birtokában van.
-
.LnB
titán
-
opr
nagyúr
SONY erdeke, hogy ontse bele a penzt, nepszerusitse, meg ilyesmi. Plusz ugye mivel sok belsos studioja van, olcsobban is megteheti ezt, mint barki mas, akinek van VR termeke.
Plane, hogy amugy ugy latom, hogy VR-nal azt fogja jelenteni a AAA, hogy nagyon szepen kidolgozott, de kevesebb, mint 10 oranyi jatekidos jatek. Megmondom oszinten, nekem ez szimpatikus, jo utnak latom, mert egyreszt 30-40 ora nagyon sok lenne nekem (meg nem VR cimnel is az), masreszt igy azert lehet SONY AAA minosegu cimeket csinalni VR-ra ugy is, hogy megerje a dolog.Szoval... Franc tudja, bennem el a remeny, mert nagyon szeretem a VR-t, de teny, hogy nehezkesen docog a dolog, nem akar megindulni a siker/"mass adoption" fele.
Amugy a masik, ami segitene megindulnom a boltba, ha lenne PC-s support. Hivatalos. Mondjuk 3 ev mulva, ugy is jo, leszarom, csak legyen.
-
opr
nagyúr
Hát... Az az utolsó előtti n+1-edik tucatlövölde relative habgulatosnak tűnt, de amúgy... Fogalmazzunk úgy, hogy amilyen erős a start, olyan gyenge a folytatás, ha ennyi lesz a VR felhozatal az év végéig a mostanin meg pár év közben érkező kötelező update-en (beat saber pl) felül.
Pedig olyan szinten drukkoltam, hogy bejelentenek karácsonyra egy astro-t, hogy az nem igaz. Ha az jött volna, legkésőbb aznap, hogy az megjelenik, van egy vevőjük. Így, látva a felhozatalt, erős sansz van rá, hogy az idei év nekünk kimarad, pedig nagyon szeretjük a VR-t.Maga a szemüveg nagyon tetszik, szóval abból a szempontból megvan a hype, de látni akarom, hogy nem lesz elengedve a keze a cuccnak, a jelenlegi kínálat meg bár tetszik, kezdésnek nagyon erős, ahhoz nem elég, hogy ilyen áron megvegyem.
Én úgy látom, hogy jövő karácsony lesz a vízválasztó nálunk. Ha addig az lesz mutatva, hogy nincs magára hagyva és ömlik rá a játék, megvesszük. Ha nem, akkor majd 5 év múlva valami nagy akcióban behúzzuk.
-
Moby
veterán
Az egy a sorból, de volt itt már egy fantasztikus Hi-Fi Rush, Egy nagyon jól sikerült DeadSpace Remake, kaptaka switchesek egy Metroid Prime remastert, a pécések megkapták a Returnalt rohadtjó portban, és hát itt a csodás Hogwarts Legacy, ami csak idén a Hi-Fi Rush mellett már a második óriási meglepetés a jóságra. és a folytatás sem tűnik egyelőre rosszabbnak. Az idei év sokkal erősebbnek igérkezik, mint a elmúlt néhányak bármelyike. Tele van a folytatás olyan címekkel, aminek ha csak a fele üt be, akkor is ilyen 10 éves viszonylatban is erős év lehet ez.
-
Bad Pritt
félisten
Annyira nem nagy szó, reneszánszát élik nemcsak a gyors, inkább multira kihegyezett RTS-ek (csak idén három nagyobb fog megjelenni ilyenből, ha nem vesszük a két AoE konzolos megjelenést és az AoM remake-et), hanem a city building játékok is, Northgard, Foundation, Farthest Frontier, Frostpunk, Before We Leave, volt új Anno pár éve, emiatt jön a Settlers és friss megjelenés a Pharaoh Remake.
Szóval ha valakinek az ilyen városmenedzselős játékok a gyengéi annak most kánaán van. -
Moby
veterán
A sony nem tett le semmilyen jóságot, a stúdiói teszik le ezeket, akik a sony nélkül is léteztek, és nélküle is létezni fognak. Ugyanez igaz a nintendora, és az MS-re is. Az MS-re annyiból nem, hogy nekik a stúdióik sem csinálnak semmit
Ezek a stúdiók le tudnák tenni ezeket, meg valszeg jobbaka, szélesebb körben, ha nem ezek a cégek ülnének rajtuk, és diktálnák a saját üzleti elképzeléseiket. Főleg olyanok, akik tökéletese hülyék ehhez az iparághoz, főleg csak gazdasági vonatkozásban értik. Igen, adják a pénzt hozzá. Pénzt ma már lehet szerezni másképpen, és ha nem lennének ezek, nagyobb teret nyertek volna azok a lehetőségek.
A többit kéne szidnod!
Megtettem. Említettem a kiadókat is. -
F-ECT$
titán
Ez feltételezné, hogy minden vásárlás racionális döntésen alapul, ami nincs így. Az emberek alapvetően türelmetlenek, minden most kell nekik. Biztosan van egy réteg, akik ki tudják várni az előfizetésbe kerülést is, de a többség nem, ők továbbra is vásárolni fogják a játékokat.
Ami "veszélyesebb", az a GPU, hiszen ott a saját AAA címek is jönnek Day1. Ez már bőven torzíthatja a piacot. Hogy a játékosoknak (azaz nekünk) melyik a jobb modell hosszú távon, azt nem tudom megmondani.
-
ρσгτσ
addikt
Én úgy vagyok vele, ha egy játékot minőségi munkának tartok, és érdekel is, akkor nem várok vele 1 vagy 2 évet. Mert ezekből van kevesebb, és van igényem a jóra.
Tehát számomra ez jó irányba viszi el a témát, mert amelyik játéknál várok az előfizetési rendszerbe való bekerülésre, az nem is ér annyit, mint a fent említett típus. Hiába árulják 50-70 dollárért.
Biztos lesznek áldozatok, de ettől lesz minőségi szelekció. Legalábbis az én esetemben.
Nem tudom más hogy áll ehhez? Mert én nem érzem azt, hogy ide-oda kapkodom a fejem a jobbnál jobb játékok miatt.
-
l.skywalker
titán
Érdekes én abszolút nem vagyok 4K őrült, a tévéink FullHD-sak itthon és szinte a legtöbb kijelző. 1 kivétellel, a PC-m egyik monitora 4K-s amin a Destiny 2-t játszom 60 FPS-el.
Néha át kell váltanom FullHD-s kijelzőre és rendesen "csúnyának" látom. De más játékot általában 1080p-ben játszok, csak a Destiny-t nem.
-
.LnB
titán
Na akkor folytatom. A legnagyobb bánatommal.
Nekem nagy kedvencem az R6: Siege. Ezért egy gyenge pillanatomban úgy voltam vele, hogy nekiállok játszani. (Azóta is próbálkozom)2-3 kör után, előjön az a probléma, hogy 5-10mp!-re megfagyok. Szaladok, megáll a kép, amikor meg újra mozgás van, akkor meghaltam... Úgy, hogy a játék fix 120fps-sel fut, a ping jónak tűnik.. Nem értettem az egészet. De 2-3 lejátszott meccs után fixen előjön. És ezzel kezdődött is a baszakodás. Driver csere, játék újratelepítése, olvasgatás.
Aztán ráleltem, hogy az Ubisoft tavaly szeptemberben jelezte először (hivatalosan), hogy vizsgálják a problémát. Azóta annyi történt, hogy januárban is írtak még, hogy dolgoznak a problémán.
Végül is, egy multiplayer FPS esetében nem kell sietni, ráértek srácok. És a jelenség nem ritka, mert másoknál is látni, és mások is írtak róla reddit-en. Ráadásul lehet akármennyi miliós géped, ez akárkinél előjöhet.
Azóta találtam talán egy megoldást, de még nem próbáltam ki: [link]
És ez a b*szakodás, ez nem hiányzik nekem. Én amikor váltottam konzolra, akkor is sokszor leírtam, hogy ez a problémamentesség, ez sokat ér. És nekem tényleg sokat. Leülsz, bekapcsolod, és működik. Kompromisszumok vannak? Vannak, persze. De számomra közel sem akkorák, mint PC-nél.
#7933 tboy93
Fiam játszik vele. Leülök, belövöm neki a beállításokat, tesztelem kicsit, nagyjából fix 60fps-re. Leül játszani, fordulok kettőt, látom, hogy már megint akad mint a dög. Kérdezem tőle, hogy ez már megint mi? Miért akad?! Azt mondja nem akad.(Volt szemre 15fps.) Ja ő bekapcsolta a forgalmat, hogy legyenek más autók is a mapon.
Az a játék egy early access, f*s. Valami 0.2-es verziószámmal. Optimalizálásról nem is hallott. Ő elvan vele. Engem kikészít vele. Mert engem zavar ha akad, amikor játszik. Őt nem.
Más egyébként elég tisztességesen fut. FHD @ 60fps-sel. De ez a gép már öreg. Például a Hogwarts Legacy-t eszembe se lenne PC-re venni. Azt PS5-re fogom. -
Bad Pritt
félisten
Insomniacot meg Bluepointot vették meg, előbbi sok exkluzívot gyártott nekik, de fejlesztettek pl. a Microsoftnak is, utóbbinak nem volt még original játéka. De amúgy igen, ilyen játékokra gondolok, mint a Bloodborne, Spider-Man, Quantum Break, Ryse. Valszeg nem éri meg ilyenekbe invesztálni, voltak malőrök mindkét oldalon (kedvenc példám a Scalebound).
Az Elden Ringet azért tudták összerakni ilyen gyorsan, mert csak a Dark Souls-ból tokkal-vonóval visszaköszön Sif, az Asylum Demon, a Capra Demon, a Bell Gargoyle, sőt, maga Gwyn is kombináltan ~50 alkalommal. Amúgy ezzel együtt sem 3 év alatt készült, a DS3 után kezdték. Nagy cég a From, három-négy projektjük is futott már egymás mellett (legutóbb a Sekiro, Elden Ring, Armored Core VI pl. tuti szimultán haladt egy rövid ideig).
Amúgy a data minerek és modderek felfedezései alapján a játék durván 60%-a ismerős volt korábbi játékaikból, úgy mint fegyverek, ruházat, varázslatok, mobok, bossok, animációk, a játékmenet jelentős része a Dark Souls 1-2-3-ból lett átemelve, az AI, ugrás, meg néhány mob alapjaiban a Sekiróból van. Az open world jelentős része, tehát a környezet, növények, bokrok, fák, házak, minden objektum folyamatosan újra van hasznosítva a térkép egészén, csak a legacy dungeon-ök egyedülállóak. Tök egyszerű példa, vannak a kunyhók, amikből akad vagy egy tucat a világban, mind ugyanazok, csak vagy el vannak forgatva, vagy különböző módon vannak lelakva és az alapjuk a Dark Souls 3 Undead Settlement kunyhócskája a pálya elején. A katakombák közül egy eredeti van (asszem talán a Black Knife), az összes többi az ottani asseteket használja, csak valahol nem lefelé mész mondjuk a lépcsőn, hanem felfelé, máshol tükrözik a kanyart, eltérő az enemy placement, meg ilyesmik.
Az AI a legjobb: a Sekiróban ugye úgy működik, hogy minél agresszívabb a játékos annál agresszívabb lesz az ellenfél, ezzel ösztönözve a deflect mechanizmus használatára eszetlen csapkodás helyett. De mivel a Fromról beszélünk, akik a bonfire checkpoint-okat is úgy oldották meg, hogy csak odatettek a tűzbe egy láthatatlan, egyhelyben álló npc-t, ezért a Sekiro AI is a lehető legolcsóbb módon az inputokat figyelve dönti el, mit csináljon. Azt úgy sejtem te is érzékelted, hogy a Elden Ringben miként is került finomításra ez a feature, tekintve, hogy feleolyan gyors a játékmenet és több mindent kell csinálni. Az Elden Ring szüzek kedvéért írom, hogy sehogy.Szóval ha egy mondatban össze akarnám foglalni, akkor az Elden Ring egy From Software best of válogatás, minden fasza dolgot átemeltek a korábbi játékaikból és belepakolták egy open worldbe.
-
ρσгτσ
addikt
Én a Prémiumot sem bántam meg, bár én speciális állatfaj vagyok. Múltkor Atari játékokkal toltam rajta.
Egyébként, ha szimplán konzol exkluzív oldalról nézzük, akkor is erős éve lesz az Xbox -nak. Ez idén megnyomhatja a konzol eladásokat, szolgálatás értékesítést.
Plusz ha becsusszan az AB, akkor szerintem erősödni fog az Xbox. Könnyen lehet ez az ő évük. Mármint elsősorban magukhoz képest, de majd meglátjuk.
-
Bad Pritt
félisten
Az N64, Saturn, PS1 generációban volt a nagyobb váltás a 3D játékok meg a Nintendón kívül a többieknek a CD olvasó miatt, a GameCube azért bukdácsolt, mert nem tudták megnyerni maguknak a 3rd party fejlesztőket. Övéjük volt a legerősebb konzol, megmutathatták volna, hogy is néz ki egy akkor nextgen játék, de ez nem történt meg.
A Wii U szimplán azért bukott, mert nemcsak a tesztelők és játékosok nem tudták, mit is kell csinálni a konzollal, de láthatóan a Ninti sem.Nincs még egy olyan tech eszköz, amit olyan sebességgel adtam volna tovább, mint a Wii U-t, egy őskövület volt hardveres és szoftveres szempontból is.
-
ρσгτσ
addikt
Ez teljesen saját vélemény, amit a tények alapján szűrők le. Tehát semmi hivatalos alapja nincs annak, amit írok. Nem is tudnám azt bizonyítani, hogy valóban jól gondolom.
Az ellenkezőjére sincs nagyon bizonyíték, mert az egész téma csak fikció.
Ha arról lenne szó, hogy csak 60 millió konzolt adtak el, akkor azt mondom rohadt fontos a Nintendo -nak minden egyes külsős cím. Viszont az tény, hogy a GTA5, mint a világ egyik legsikeresebb multiplatform játéka sincs jelen a konzolon. Nem egyedül, mert van pár AAA játék, ami még csak a közelében sem járt annak a platformnak.
Illetve sok ismert, nagyon népszerű játék is csak úgy van jelen, hogy újraportolgatták a régi részeket, vagy szimplán megkapta a mobilos verziót. Tehát egyáltalán nem egyenértékű azzal, ami más platformon is jelen van.
-
ρσгτσ
addikt
Azt csak a kívülállók hiszik, hogy a Nintendo -ra komolyabb hatással vannak a más platformra érkező AAA címek.
Mert amúgy ez nem újdonság, hogy más platformon nagy címnek számító játékok nem jelennek meg náluk.
Az igazság viszont az, hogy tök jól elvan a saját platformján nagy AAA játékok tömkelege nélkül, amivel elpattint 120+ milla konzolt ~6 év alatt.
Plusz a szoftveres eladás is tök jól megy nekik. Úgy, hogy egyébként nem kevés olyan játék van a kínálatában, ami más platformon nem menne el ennyiért. Na meg azt is megteheti nem egy játéknál, hogy évek múlva is teljes áron rakatja ki a polcra.
Szerk.:
Korábban egyébként arra próbáltam utalni, hogy nyilván a nagy multiplatform címek hozzák a rengeteg bevételt. Viszont egy ennyire bezárt platformon a saját címeknek nem kell ezekkel megküzdeni.Így lehet mondjuk az, hogy egy amúgy elég puritán módon kinéző játékot is simán el lehet adni 18-22 ezerért. Ráadásul esélyes, hogy el is megy belőle pár 10 milla.
-
kecsu10
aktív tag
Na de a játékmenet így is lenyom minden mást. Azért a legtöbb ow játék azóta is őket másolja. Lehet akármilyen textúra, vagy csilli-villi grafika és rtx, ha nincs mögötte játék. Arról nem is beszélve, hogy a nagyon csillogó játékok a nextgen konzolon is 720p-n futnak, de a kimeneti jel már "négyká". A legjobb játékokat a Nintendo készíti, ebben a genben a Sony is gyengébb eddig mint ps4-en volt. Nagyon várom az új Zeldat.
-
ρσгτσ
addikt
Valószínű az is hozzájárul a saját játékok sikeréhez, hogy nem kell nagy, friss AAA címekkel versenyezni a platformon.
Egyébként az, hogy olcsó konzol nem igaz. Lehet olcsóbban veszed, mint a többit, viszont annyi szirszar beszerezhető cucc van hozzá, hogy a gatyádat rá tudod költeni. Így pár ez kell, az kell cucc után gyakorlatilag ott vagy vele, mint a többi konzollal.
Nem véletlenül csinál boldog, boldogtalan hozzá kiegészítőket. Viszik azokat is, mint a cukrot. Sokat ebből hivatalos Nintendo licensszel.
Egyébként nem minden országban él ennyire a használt kereskedelem, ha játékokról van szó. Itt pedig egy olyan konzolról beszélünk, ahol szándékosan magasan van tartva a játékok ára.
Szerk.:
Amúgy hivatalosan ez a Switch 3in1, bár nyilván szinte mindeki a 2 legfontosabb módot emeli ki."TV mode
Dock your system to enjoy HD gaming on your TV.Tabletop mode
Flip the stand to share the screen, then share the fun with a multiplayer game.Handheld mode
Pick it up and play with the Joy-Con™ controllers attached to enjoy the 7-inch OLED screen." -
Bad Pritt
félisten
Én abban nem vagyok teljesen biztos, hogy hibrid konzol vonalon maradnak. A Switch sikeréhez az is nagyban hozzájárult, hogy két termékvonalat egyesítettek, amik között ritkán volt átjárás, a Game Boy, DS, 3DS játékok jelentős része nem jelent meg az asztali konzoljaikra (mást ne mondjak: Pokémon), szóval a Ninti fanoknak legalább két eszközt kellett tartaniuk.
A Switch 2-in-1-ként egy baromi kényelmes és olcsónak is tekinthető megoldás ezek után, szóval a kérdés inkább az, hogy hány jó ötletük lesz ezek után, mert ha van egy, ami asztali konzolhoz való inkább (mint a nunchuk volt pl.) meg van egy, ami kézi konzolhoz (mint a 3D), akkor simán lenne rá pénzük, hogy két eszközt fejlesszenek és kettéválasszák megint a termékeiket. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- DUNE médialejátszók topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bevonják az AI-t az atomreaktorok építésébe
- Sweet.tv - internetes TV
- 6 év biztonsági támogatást ígér a Motorola
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen egeret válasszak?
- E-roller topik
- További aktív témák...
- 2 db PlayStation Move motion controller + PlayStation Eye kamera
- PS5 Slim Disc 1TB 2026.10.08 GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB SSD fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Új, bontatlan dobozos XBOX Series X gép 2 év gyári Microsoft garanciával
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Beszámítás! HP Z2 G4 Tower Workstation számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Apple iPhone 16 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű - 1 töltési ciklus - 2026. 05. 13.-ig Apple gar
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest