Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Daffni2

    addikt

    válasz Daffni2 #36302 üzenetére

    "Vagyis csak a termék hibája esetén kell cserélni. Ha a hibajelenséget nem gyártás vagy anyaghiba okozta (pl. szakszerűtlen használat, túlterhelés, stb.) nem vonatkozik rá a jótállási törvény. Ezt eldöntheti a kereskedő is, de a 19/2014. (IV. 29) NGM rendelet 4.§ (5) bekezdés értelmében 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy álláspontját közölje:
    „Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.”

    Az 5 munkanap elegendő arra, hogy a kérdéses készüléket eljuttassák a garanciális szervizhez, azt a szerviz megvizsgálja, és álláspontját továbbítsa. Ezért, ha nem egyértelmű hogy a hiba már az eladás pillanatában is benne volt a készülékben, javasolt kikérni a márkaszerviz véleményét. Amennyiben, ilyen esetben a szerviz vizsgálata nélkül cserélik ki a készüléket, a felelősség a kiskereskedőt terheli."

    "Aki ad,az nyer"

Új hozzászólás Aktív témák