- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
D@ve89
tag
A munkahelyén elvétve sem volt eddig egy Telekomos se, vagy senki nem hozta még fel, hogy "de rossz itt a T lefedettség"? Egyébként továbbra sem tudom elképzelni, hogy a 13. kerület déli részén hol lehet ez a titokzatos lefedettség nélküli hely, a Váci út környéke aztán teljesen tele van szórva 2G, 3G és 4G cellákkal egyaránt (és túl nagy különbség nincs a szolgáltatók között abban a tekintetben, hogy mely házakra helyezik el az antennákat, tehát sok a közös pont).
-
D@ve89
tag
válasz Derek V. #39847 üzenetére
Na de ez a VOIP szempontjából teljesen lényegtelen, mert nemcsak a Magyar Telekom alkalmazza ezt a tiltást. A lefedettség meg minőség, ahogy én megfigyeltem, olyan dolog, hogy bármely szolgáltató esetében lehet találni olyan helyeket és embereket, akik szerint minősíthetetlen az adott szolgáltaltó teljesítménye. Nekem speciel eddigi 10 éves tapasztalatom alatt sosem volt problémám a Telekommal (és elődeivel), mindig tökéletes a térerő és a mobilnet is. Ettől függetlenül elhiszem (és tudom), hogy vannak helyek bőven, ahol nem így van (egyébként én is vidéken lakom, az Alföldön), de a többi szolgáltatót is lehet szidni ilyen szempontból, ha akarja valaki (és nem hinném, hogy a bárhol világon lenne tökéletes lefedettség, azt viszont tudom, hogy tőlünk fejlettebb országokban is van rosszabb helyzet).
-
D@ve89
tag
válasz szabogabor10 #39845 üzenetére
Igen, akkor más lesz a helyzet, de egyelőre most még nem így van. (Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle egyébként.)
-
D@ve89
tag
válasz Derek V. #39843 üzenetére
Szerintem senki nem kötelezi a Telekomot arra, hogy a Skype-nak megfelelő szolgáltatást nyújtson, így aztán nem is vonható felelősségre, pláne hogy a teljes szolgáltatás palettában találhatók olyan csomagok, amelyek "Skype-kompatibilisek". Már ha jogászkodunk. Hirdeti is, hogy nem fog menni bizonyos csomagokon, ha valaki ennek ellenére mégis megköti azt a szerződést, ott jogilag nem nagyon vonható felelősségre a szolgáltató.
Az más kérdés, hogy ezt minket előfizetőket mennyire érint rosszul vagy sem, de amúgy ezek a VoIP hívásokra való szoftverek a fizetős részükkel főleg, elég csúnya lehúzások a szoftverfejlesztők részéről a hálózatot szolgáltatók irányába, gondolj csak bele: a szolgáltatók több százmilliós, milliárd forintos hálózatokat építenek, update-elnek, karbantartanak, üzemeltetnek, és akkor jön egy kis fejlesztőcsapat, aki pár számítógépen (relatíve nulla befektetéssel) ír egy programot, ami a drága hálózatot használja. Ráadásul egy iparági versenybe beszállva a hálózatot fenntartókkal, fizetős szolgáltatást is kialakítanak (kvázi ugyanazt a hanghívás lehetőségét kínálják), amiből ők nem fizetnek a hálózatot fenntartók felé, holott azok nélkül nem tudnának semmit se csinálni. Szóval remélem érted a problémát, ahonnan egy a korlátozósdi kiindult.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz galaxys80 #39812 üzenetére
Igazából csak az a lényeg, hogy míg a Vodafone a 3G-re gyúrt rá és annak bővítésébe fektette pénzét, addig a Telekom a 3G-vel már nemigazán foglalkozik, helyette az LTE-vel próbálja orvosolni a lefedettségbeli hátrányát. Kifejezetten rossz üzleti ötlet egyik sem lehet, mert akkor nem valósítanák meg őket.
-
D@ve89
tag
válasz galaxys80 #39809 üzenetére
Vodafone alacsonyabb frekvencián biztosít 3G szolgáltatást, ezért tud sokkal nagyobb lefedettséget biztosítani. Náluk viszont akkor lesz gáz, amikor a kapacitások el fognak fogyni (tudniillik ők sokkal nagyobb területeket fednek le, így több embert tudnak kiszolgálnak terület alapján - de nem kétszer annyi eszközzel). Kétélű játék ez, kapacitás is legyen, meg lefedettség is, valami egyszer úgysem fog teljesülni.
Nyilván, ha neked jobb a Vodafone lefedettség, mert olyan helyen élsz/használod, akkor oda kell előfizetni, de ettől még nem kell hülyeségnek nevezni másfajta fejlesztéseket.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz galaxys80 #39807 üzenetére
Mondjuk a HSDPA is UTMS.
Egyébként ha jól sikerül a frekvenciatender, akkor az mindenkinek jó lesz, mert jobb lesz adott körülmények között az LTE lefedettség, mint a 3G (tehát elég rossz megközelítés ez a "mit akarnak ezek az LTE-vel").
Ilyen 3G frekvenciákon, mint ami a Telekomnak is van, senki nem fog országos lefedettséget kiépíteni.[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz timea1991 #39708 üzenetére
Hanghívásra alkalmas kártyák alapján
Mobilinternet alapjánKettő között nagy különbség nincs mondjuk.
Összesítettet hirtelen nem találtam NMHH oldalán.[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz lovace #39472 üzenetére
Lezárt csomagok esetében minden esetben úgy van, hogy amíg akar (de legalábbis jó pár évig megmarad a lehetőség), addig aki benne van a csomagban, az benne is maradhat. Nem kell aggódni, hogy nem lesz többé Like 50 vagy Like 300, ráadásul biztos vagyok benne, hogy lesz helyette más hasonló konstrukció új előfizetőknek.
(De talán a szerződésben benne is van valami hasonló megfogalmazással.)[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
Akkor itt a vége a történetnek, már csak azt nem értem, (ha tényleg igaz) hogyan tud a Telekom 2008 óta ezzel a gyakorlattal élni, hogyhogy senki nem támadta még őket és nyert pert (akár többen is)? Esetleg az Apple termékek esetében valamilyen nyakatekert dolog miatt mégiscsak lenne itt is egy "kiskapu", ami miatt ezt megtehetik, mint például ahogy a Telenor kijátssza a webes rendelés esetén fennálló 8 napos elállási lehetőséget...?
-
D@ve89
tag
Én is így gondoltam, de hirtelen csak a jogszabályokat nézve, sehol sincs bennük leírva (legalábbis nem találtam), hogy azonnal helyben kell cserélni. A garanciás topicban továbbviheted a szálat, én is kíváncsi lennék rá, most akkor hogy is van ez pontosan.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
Hát igen, bár az fontos, hogy csak kültéri lefedettséget ígér az a térkép (mást nem mutat, pont a lényeget). Mindenképpen bejelenteni való, több számról, kicsit időben eltolva (ne egymásután rögtön ).
ANDROID???:
Nógrád megye amúgyis zűrös lesz, oda még csak nem is nagyon ígérnek ugye 3G-t. A vonat meg sajnos ilyen minden szolgáltató részéről, de a következő évben/években szerintem a főbb vasútvonalakon lehet majd számítani jelentős javulásra.[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz ANDROID??? #38989 üzenetére
Na de "Nógrád megye" elég nagy terület, pontosabban? Bár gondolom közelebb a határhoz, mint Hatvanhoz.
Sragi: és ti, merre?
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz ANDROID??? #38987 üzenetére
Na de akkor tisztázzuk: 3G használhatatlan, ezt értem. 2G-vel mi a helyzet, mit tapasztalasz? Helyileg hol vagy?
-
D@ve89
tag
De egyébként jelentsétek be, mint hiba a szolgáltatásban, komolyan. Mondjátok el, hogy pontosan hol tapasztaljátok, mióta, hangsúlyozzátok hogy több telefonnal, kártyával több ember is tapasztalja (már ha tényleg így van), és azt is, hogy régebben jó volt, viszont már egy jó ideje fennáll a jelenség. Nem biztos, hogy bármit a Telekom változtatott.
Ha meg sokszor van olyan, hogy elmegy a térerő, akkor jegyezzétek fel, és az időpontokkal együtt jelentsétek be. Ha többen több számmal tapasztaljátok a családban, akár mindegyikről is jelentsétek be. Pénzbe nem kerül, viszont a felügyeleti központban feltűnő lesz.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz ANDROID??? #38981 üzenetére
Ha az ingadozó térerőt 3G-re érted, akkor az a 3G (WCDMA) hálózatok technológiai sajátosságából adódik, és ha nem a torony 50 méteres körzetében tartózkodol, akkor egy teljesen normális jelenség. Szóval csak arra akarok utalni, hogy önmagában az ingadozó 3G térerő nem jelent bármiféle problémát.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
"Az előfizető a díjcsomag aktiválásától számított 2 éves időtartamig jogosult a promóciós Like 50 vagy Like 300 díjcsomag használatára. Amennyiben az előfizető ezen időtartam utolsó napját megelőző 30 napon belül bemutatja az érvényes felsőoktatási diákigazolványát, úgy további 2 évre válik jogosulttá a díjcsomag használatára, vagy lehetősége van egyéb, számára elérhető díjcsomagba váltani. Ellenkező esetben az időtartam lejártával automatikusan a legalacsonyabb havi díjú, számára elérhető, mindenkor hatályos díjszabásban szereplő díjcsomagba kerül átváltásra."
Forráslink (a "További részletek és feltételek" alatt az oldal alján)
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz vadászcsiga #38444 üzenetére
Próbáljátok már ki, ha tudjátok egy napra mondjuk, hogy megcserélitek a SIM-kártyákat, és akkor melyik készüléken lesz a gond. Ha a hiba a SIM-mel vándorol, akkor SIM-mel van gond valószínűleg. Ha marad ugyanúgy a te készülékeden, akkor pedig ott keresendő a hiba (valamilyen alkalmazás, amit mindig felteszel minden telefonodra?).
-
D@ve89
tag
-
D@ve89
tag
válasz Balazska15 #38025 üzenetére
Gondolom van, aki megmeri lépni, hogy a szabályozásokkal szembe megy (esetleg régebbi motoros, és jobban tudja a kiskapukat), van aki meg betartja a szabályozásokat.
-
D@ve89
tag
válasz BigBlackDog #38023 üzenetére
Nem kell reménykedni, ez így van.
-
D@ve89
tag
válasz BigBlackDog #38020 üzenetére
De, felmehetsz LTE hálózatra, csak nem engedik a maximum 60Mbps-os sebességet használnod, hanem 21Mbps-ban korlátozzák. Hidd el, így is sokkal gyorsabb lesz a netezés, mert míg 3G-n jóeséllyel ez az elméleti maximum, addig az LTE ezt rosszabb viszonyok között is vígan hozza.
-
D@ve89
tag
válasz BigBlackDog #38005 üzenetére
Lényegtelen, milyen hálózaton (2G/3G vagy LTE) forgalmazod le az 1,3GB-ot, a lényeg, hogy az összforgalmad maximum 1,3GB lehet (és nem külön-külön 1,3GB 2G-n és 3G-n és LTE-n is). A fordulónapra vigyázz, nehogy megtréfáljon, nézd meg, neked pontosan mikor van!
-
D@ve89
tag
válasz vadászcsiga #37995 üzenetére
Manuálisan válaszd ki a TelekomHU hálózatot, és akkor nem fog roamingolni. Határ mellett nem szabad automata hálózatkeresésre hagyatkozni.
-
D@ve89
tag
válasz vadászcsiga #37975 üzenetére
Tehát határ mentén vagy, valószínűleg automata 2G/3G esetleg LTE üzemmódban, és nincs net mindig. Csak 2G-re állítva próbáltad már? Az lesz a gond, hogy a határokon nagyon gyenge a 3G lefedettség, lehet felakad rá a telefonod, viszont arra már nem elég, hogy érdemben adatozzon rajta (cella hatótávolságán kívül van, vagy úgyis lehet fogalmazni, a telefonod nem tud elég nagy teljesítménnyel adni, hogy a cella meghallja). Viszont ezek a hiperszuper telefonok imádnak minél magasabb technológiájú hálózatokra mászni, és ha egy kicsit is látnak mondjuk 3G-t a távolban, ott ahol igazából a 2G a használható, akkor felakadnak rá, attól függetlenül, hogy használhatatlan lesz a szolgáltatás emiatt. Többet nem tudok segíteni, és valószínűleg nem is fog tudni senki. Esetleg nem szoktál véletlenül osztrák hálózatra kapcsolódni? Mert megeshet, hogy néha átnéz a telefonod osztrák hálózatra, ha pedig az adatroaming tiltva van, pont azt eredményezi, hogy nem lesz mobilneted.
-
D@ve89
tag
válasz vadászcsiga #37960 üzenetére
Erre csak annyit tudok mondani, hogy néha a Windowst is újra kell indítani ahhoz, hogy ne legyenek a működésében anomáliák. És mint te magad is írtad, a repülőgép on/off megoldja a problémát, ez egyfajta reset a rádiós modulnak benne.
-
D@ve89
tag
válasz lord.lakli #37820 üzenetére
És mi a problémád egyébként, ami július óta fennáll?
-
D@ve89
tag
válasz oxalisz #36878 üzenetére
és punky10-nek is: nehéz ügy ez, mert a hívásfelépülés úgy működik, hogy kiszól a központ, hogy jelentkezzen a keresett telefon. Ha jelentkezik, felépíti a megfelelő cellán a hívást, ha nem szól vissza a telefon, nem épül fel a hívás, mert nem tudni, melyik cellán van (nem tárolja ezt az infót a hálózat). Ha nem épül fel a hívás, az azt jelenti, hogy nem szólt vissza a telefon /ki van kapcsolva, nincs térerő/ - ilyenkor jön a nem elérhető bemondás. Ez az elmélet, hogy a gyakorlatban pontosan miért történik ami történik, az jó kérdés. Mindenesetre kicsit gyakoribb újraindítása a készülékeknek nagyjából megoldja a problémát, egyelőre ez a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz sarkanyolo2 #36444 üzenetére
Aztán tavasz lesz a beadási határidő, majd az odaítélés, kábé nyár lesz mire használhatják is fizetés után a frekiket, plusz mire kiépítenek rá valamit, már 2014 őszén járunk. Mindez akkor, ha semmi kabaré nem lesz a frekvenciatenderrel, nem úgy mint legutóbb...
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz Sonic* #36348 üzenetére
Azért arra ügyeljetek, hogy biztos a telefonnal van a baj? Azért vetem ezt fel, mert egy haverom arra lett figyelmes, hogy a zsebében néha újraindul magától a telefonja. Aztán szépen rájött, hogy akkor van ez, mikor előredől, és olyankor pont megnyomódik a zsebében a ki-bekapcsolója hosszan, amitól a HTC screenlock alatt is újraindul.
-
D@ve89
tag
válasz polonic #35729 üzenetére
Sajnos ezeket az adatokat nem igazán reklámozzák a szolgáltatók, szóval marad a találgatás és tapasztalatszerzés. Általánosságban elmondható, hogy egyre energiatakérokasabbak és "egészségesebbek" a telefonok, tehát egyre kisebb teljesítménnyel sugároznak. Ez nyilván azt eredményezi, hogy "romlik" a térerő. Például nyáron egy elhagyatott helyen baleset miatt megállt a vonatom, pont olyan hely volt, ahol egyik szolgáltatónak se volt térereje. Mindenki csak próbálkozott, de még az SMS-eket se lehetett elküldeni. Nálam mindig van egy régi Samsung telefon is, azzal meg telefonálni is tudtam, míg mellette a HTC-m csődött mondott.
-
D@ve89
tag
válasz Malachi #35242 üzenetére
Azt vettük észre, hogy Iphone-ok vannak úgy, hogy egy SMS-t IMessage-ként akarnak elküldeni vagy fordítva, vagy csak simán nem megy ki az IMessage. Ilyenkor persze nem megy végbe a küldés vagy csak késve. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból tudnak ilyet csinálni. Na most ezzel tudom nem segítettem semmit.
A legrosszabb, hogy ennek a szolgáltatásnak a felelőse ugyebár az Apple. Aki mindent hárít a szolgáltatókra, viszont a szolgáltató csak egy csatornát ad a Iphone alá, egy "csövet", amin aztán azt csinál, amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz szabogabor10 #34965 üzenetére
Ez jó kérdés, a marketingesekhez nem sok közöm van (talán szerencsére ).
-
D@ve89
tag
válasz szabogabor10 #34963 üzenetére
Velem lehet vitatkozni, de a tényekkel nem, miszerint az ország nagy részén ahol van HSPA lefedettség, ott be lett kapcsolva a DC-HSPA is. És igen, mértem már 30-40Mbps közötti értéket 3G hálózaton, Telekom hálón.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz szabogabor10 #34961 üzenetére
Van DC-HSPA, elég régóta. Most gyakorlatilag egész Budapest le van fedve, egy évvel ezelőtt még csak egy-két kerületben volt. De vidéken is szépen fel lettek kapcsolgatva a DC-k.
-
D@ve89
tag
válasz polonic #34957 üzenetére
Igazából azt el tudom képzelni, hogy szép lassan lesznek olyan helyek, ahol lesz 4G, de 3G nem. Főleg jövő év végére. Persze aztán majd meglátjuk, mi sül ki belőle.
(3G fejlesztés pedig most megy folyamatosan, azért egész jól megnőtt a cellák kapacitása, plusz bekapcsolásra került ahol csak lehetséges a 42Mbps-os DC-HSDPA.)[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz lugosi #34910 üzenetére
Nyilván más a száma, egy SIM - egy MSISDN, viszont én úgy tudom, autóskártya valami olyan elven működik, hogy van a főkártya, amin alapesetben kicsengenek a hívások, viszont ha ezt kikapcsolják vagy az autóskártyát bekapcsolják, akkor automatikusan azon végződnek a hívások, mi több, az autóskártyáról hívva a főkártya számának kell megjelennie.
-
D@ve89
tag
válasz djculture #33944 üzenetére
Szerintem itt a Telekomnál bezavarhat az is, hogy lehet csak készüléket rendelni, de akár díjcsomaggal együtt, hűségidővel, stb. Ez utóbbi esetben már lehet változik a helyzet ezalapján:
Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében sem élhetünk elállási jogunkkal, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt az eladó a teljesítést a kifejezett beleegyezésünkkel, hozzájárulásunkkal megkezdte. Tehát nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha az interneten megrendelt műsorszolgáltatásra (például kábeltelevízió), valamint internet-hozzáférésre vonatkozó szerződés alapján a szolgáltatási hely kiépítése és a szolgáltatás aktiválása (a műsorszolgáltatás megkezdése) előzetes beleegyezésünk alapján a szerződéskötéstől számított 8 munkanapon belül megtörténik.
-
D@ve89
tag
Igen, ez lesz a helyes megoldás.
A T-Mobile ingyenessé teszi a roamingot – az Egyesült Államokban -
D@ve89
tag
"De ugye a Biztosító (Telekom) részéről csak annyi lett volna..."
Mondjuk nem értek hozzá, de van egy olyan gyanúm, hogy a Telekom csak közvetít egy biztosító és a biztosított között, mind a "termék" (biztosítás) eladásában, mind az eljárásban. Csak a pontosság kedvéért. Ha valaki tud valami biztosat erről, az nyugodtan megírhatja amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz erdoke #33179 üzenetére
Igazából lehet itt pattogni meg minden, de amíg te nem tudsz olcsón mobil szolgáltatást indítani, meg más se nagyon, addig ez van. Még mindig nem alapvető emberi jogok közé tartozik a mobiltelefon szolgáltatás használata. A legjobb az lenne, ha lenne egy nonprofit állami szolgáltató... de láthatod, nem olyan egyszerű biznisz ez, hogy csak úgy bárki elindítson egy ilyen volumenű szolgáltatást, még ha egy csomó minden megvan az illetők kezében is. (És hidd el, tényleg minden piszkos módszert bevetettek, hogy helyet szorítsanak az új állami résztvevőnek, mégsem tudott ilyen hátszéllel sem elindulni.)
Egyébként lehet meglepő, de igencsak függ az üzemanyag áraktól (közvetve persze) a szolgáltatás díja, és itt most nem az ügyfelekhez szaladgáló üzletkötőkre gondolok.
Napersze igaz, nem kell sajnálni annyira a szolgáltatókat, megélnek ők nyilván belőlünk bőven, de ez azért érthető, ki csinálna bárki bármit is ingyen vagy nagyon kicsi haszonért? Kicsi profitért én se bajlódnék ennyire bonyolult, összetett üzletekkel.
-
D@ve89
tag
válasz lord.lakli #33055 üzenetére
Akkor ez nem jött be.
-
D@ve89
tag
válasz lord.lakli #33053 üzenetére
Kis érdekesség ezzel kapcsolatban:
A Like 50 díjcsomag "További részletek és feltételek" résznél ez áll az utolsó sorban: A Like 50 díjcsomag internet alapú hang és videó hívásokra nem vehető igénybe.
A Like 300-nál és például a Mozaik díjcsomagoknál nem találtam meg ezt a mondatot. Szerintem csak a legolcsóbb csomagoknál lesz ez a tiltás. -
D@ve89
tag
válasz werszomjas #33049 üzenetére
Szerintem sem fizetős az átirányítás, én nem fizetek érte. (Dominosat irányítok át.) Azt érdemes észben tartani, hogy csak a hívások irányítódnak át, az SMS-ek azok ugyanúgy az eredeti számra érkeznek meg.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz Locutus #32728 üzenetére
Akkor jelentsétek be, hogy azon az adott helyen többen is ezt tapasztaljátok. Adjatok meg példákat (többet is ), hogy melyik szám melyik számot hívta és mikor, amikor megszakadt a hívás, akár az sms küldési próbálkozásod időpontját is megadhatod. Ezalapján elindulhat egy kivizsgálás.
-
D@ve89
tag
válasz Nordik #32721 üzenetére
Nagyon vidéken nem mindenütt van 3G. Másrészt, ha pont a torony mellett álltál (kvázi az antenna alatt), akkor igencsak gyengültek a vételi viszonyok, ugyanis ezek az antennák egy kúp alakban maguk alá nem sugároznak (ezért is hülyeség, amikor panaszkodnak a panelben lakók, hogy a fejük felett lévő antennától lesznek rákosak).
-
D@ve89
tag
válasz Locutus #32719 üzenetére
Na tehát: bekapcsolt adatforgalom mellett nem feltétlen lehetséges a zökkenőmentes váltás 3G-ről 2G-re. Amikor telefonálsz, a telefonod folyamatosan méréseket riportol a hálózat felé, ami alapján, ha túl gyenge a jel, a hálózat utasítja a telefonodat, hogy váltson cellát, akár menjen le 2G-re is. A leírásod alapján szerintem az történik, hogy egy hívás fenntartásához túl gyenge a 3G jelerősség, esetleg gyengébbek a padfone "rádiós képességei" (utóbbi az elképzelhető, ha ketten is tapasztaljátok, mások mással pedig nem), a hálózat utasítja, hogy menjen le 2G-s cellára. Csak most jön a bökkenő, amíg 2G-ről 3G-re zökkenőmentesen át lehet váltani, addig ez fordítva nem igaz (sokkal több és másabb szolgáltatásokat nyújt a 3G hálózat, amiket nem lehet átkonvertálni 2G szolgáltatásokra, pl.: videótelefonálás). Ilyenkor történik, hogy a telefonod lebontja a 3G-s kapcsolatot, és felépíti a 2G kapcsolatot. Ha only WCDMA üzemmódban van a készüléked, akkor hiába utasítja a hálózat váltásra, nem fog tenni semmit: ha kibírja a hívást a meglévő jelszinten, akkor kibírja, ha nem akkor majd megszakad a hívás, de azért tudni kell, hogy még a váltás jelszintjén túl van egy minimális tartalék, ezért is működhet a javaslatom.
Másik lehetőség, amit ugyancsak említettem, hogy automata üzemmód esetén kapcsold ki az adatkapcsolatot hívás előtt, mivel a beszédet át lehet konvertálni 3G-ről 2G-re, így észrevétlenül tud váltani a telefonod hívás közben a két hálózat között.Ha ezek sem hoznak eredményt, akkor szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz Locutus #32716 üzenetére
Na most ezt a hozzászólásodat nem tudom értelmezni megfelelően. Mégis mit vártál, hogy bárki majd megmondja, hogy pontosan mi a hiba? Amikor az lehet szoftveres és hardveres eredetű is egyaránt, ráadásul nem egy-egy összetevőn múlik csak a dolog. Felvázoltam egy tippet, még lehet only WCDMA üzemmóddal alá is tudod támasztani azt, ha nem fog megszakadni. Innentől kezdve megvan a megoldás. Tesztelés nélkül elég nehéz bármit is csinálni. Ha ennyivel többet tudsz és szervízbe viszed, és ott elmondod a tapasztalatokat, az is nagy segítség, bár nem hinném, hogy ezzel bármit is lehet kezdeni szervízben.
-
D@ve89
tag
válasz Locutus #32712 üzenetére
Ennek most az a hátránya lesz, hogy csak 3G hálózatra megy fel. Tehát ha olyan területre tévedsz, ahol nincs 3G, akkor eltűnsz a hálózatról (nem fog lejjebb váltani 2G-re), valamint ha LTE lefedett területen leszel, nem fog felmenni magától LTE-re. Ilyenkor kézileg kell átváltanod. Esetleg azt próbáld még ki, hogy LTE/GSM/WCDMA auto-ra teszed, viszont hívás előtt kikapcsolod az adatforgalmat.
-
D@ve89
tag
válasz Locutus #32698 üzenetére
Van egy tippem: szerintem ahol vagy, gyengébb kicsit (gondolom beltéri) 3G lefedettség, esetleg a padfone2 rádiós képességei gyengébbek (vagy energiatakarékosabb, "zöldebb"), és lehet, hogy hívás közben lemegy 2G-re. Csak ez azzal jár (ha adatkapcsolat is engedélyezve van), hogy megszakad a kapcsolatod. Próbáld ki csak 3G-re erőltetve használni esetleg (ha nem jó, akkor csak 2G-re).
-
D@ve89
tag
válasz homeless09 #32534 üzenetére
Az online nézhető egyenleghez minden szám hívása hozzáadódik, majd hónap végén vonják le belőle a kedvezményeket (például a kedvezményes számokkal folytatott hívások díját is).
-
D@ve89
tag
válasz sarkanyolo2 #32364 üzenetére
Valamennyi igazság van benne: LTE-n nincs hagyományos hívásindítás és fogadás, helyette az történik, hogy ha hívnak téged, vagy te hívsz valakit, lemegy 3G-re a telefonod, majd ezután épül fel a hívás. (Az más kérdés, hogy az Iphone-ok néha elég érdekesen kezelik ezt a váltást, néha el tudják húzni, vagy nem megy végbe rendesen...)
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz csabyka666 #31905 üzenetére
Akkor örülj neki és használd, bajod semmiképpen sem lehet belőle.
-
D@ve89
tag
válasz csabyka666 #31902 üzenetére
Egyébként volt már olyan a történelem során, hogy ügyfél felhívta ugyanazzal a "problémával" az ügyfélszolgálatot, mint te, majd kivizsgálás során kiderült, hogy rajta van a korlát.
-
D@ve89
tag
válasz joey04 #31832 üzenetére
Tegyük fel, hogy gubanc van a területet ellátó cellával, pont ahol te is tartózkodol. Én bent a központban csinálok vele valamit, majd újra elindítom. Eközben ugyebár a telefonod leszakad a hálózatról. Miután elindítom a cellát és az terjeszti szépen a telefonok felé, hogy újra itt a hálózat, de a te (és még mások) telefonjai erre nem reagálnak, csak újraindítás után, akkor hol van a hiba és mivel?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Yettel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- PlayStation 5
- iPhone topik
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest