- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrbx
tag
válasz
norbert1998 #93380 üzenetére
most is R15 van rajta, 16osra ha akarnek cserelni akkor a gumit is kellene,
-
nrbx
tag
Hello, Renault Megane 3-ra szeretnek hasznalt alufelnit venni, tisztaban vagyok vele, hogy R15, 5x114,3 kell, az ET szammal kapcsolatban viszont nem. Tudnatok segiteni? koszonom.
-
nrbx
tag
hello, inditokartya javitasert hova lehet fordulni, van ezzel tapasztalata valakinek? rakerdezem a markaszerviznel is, de gondolom ott jol megkerik az arat.
-
nrbx
tag
válasz
Mortein #59988 üzenetére
Utobbi idoben sok intezkedes miatt elegge megugrott a megtett km-k szama az 1.6-os M3-al, ezert kiprobaltam, mennyi fogyasztas csokkentest tudnak elerni, ha lakott teruleten kivul nem 90-el, hanem csak 80-al jarnek. Az eves atlagom 6,3L/100k, nyaron 6,1 korul. Igy most kb. 5,6-ra jott ki az elmult honapban. Termeszetesen elofordul neha, hogy sietnem kell, akkor ezt a 80-as tempora lassitast hanyagolom, ha mindig betartanam a max 80-at, akkor akar 5,3 is lehetne. Tovabbi elonyei a 80-as temponak, hogy kevesebbet elozok/gyorsitok padlogazzal, fekek is kevesbe vannak igenybe veve, kisebb a baleset rizikoja, mindezert talan 5-10 perccel tobbet ulok a kocsiban. Ami a kereknyomast illeti, a rossz utak miatt kb. 2,1-re szokam fujni a gumikat (ha autopalyara keszulok, akkor is max 2,3).
Ritkan jarok palyan, de ott is csak 110-120 korul szoktam menni, aztan mar nagyon megugrik a fogasztas, nameg a zaj is (mar 110-nel is zajosabb, mint szeretnem). -
nrbx
tag
válasz
ilyenezalaci #58527 üzenetére
Hello, milyen felszereltsegi fokozatu az autod? Nekem az abszolut fapados van, es meg abban is van ez az opcio.
-
nrbx
tag
válasz
espi38 #58113 üzenetére
Hello, hangszorot ha cserelned, akkor mindenkeppen keretre lesz szukseged, akkor meg szerintem barmilyen 13-ast be lehet tenni. En is cserelni fogom a hangszorokat az M3-ban, olvasgattam a temaban, es arra jutottam, hogy csak ugy van ertelme kicserelni a hangszorokat, ha az ajto szigetelese is meg van csinalva, enelkul nem lesz sokkal jobb. Neztem egy cseh muhelyt, csinaltak par M3-ast, jellemzoen ajtocsillapitas+hangszorok, radio maradt, de nyilvan a fejegyseget is lenne ertelme cserelni.
-
nrbx
tag
válasz
gergo5991 #56779 üzenetére
Hello, ha ki van kapcsolva a radio, akkor csak a bekapcsolo gomb vilagit, ha bekapcsolod a radiot, akkor az osszes (ha nagyon lehuzod a muszerfal megvilagitasat, akkor nem vilagitanak a gombok a radion - en ezt tapasztaltam).
A fedelzeti szamitogep beallitasaiban meg lehet ki/be kapcsolni a nappali vilagitast is - nekem 2009-es alap kivitelu Megane van.
-
nrbx
tag
válasz
nünüke1975 #54475 üzenetére
Havi 2000km-nel en mar atgondolnam a dizelt (lenyeges persze az is, hogy milyen hosszu utakbol jon ez ossze). Nem tudom hany evre akarod venni, szamold at, mennyivel koltenel évi szinten kevesebbet uzemanyagra a dizel eseteben, lehetseges, hogy pár év alatt tobbet takaritanal meg, mint amennyibe kerulne a reszecskeszuro meg a kettostomegu stb. Pl. itt is meg tudod nezni, hogy fogyasztanak a dizelek a valosagban.Egyebkent M3-bol az elso evekben meg volt reszecskeszuro nelkuli dizel is, ha jol tudom.
En ugy vettem, hogy evi 8-10ezret fog futni, nos, ugy alakult, hogy 14-15ezret jarok. Mar ennel is ugy gondolom, hogy lehet jobban jartam volna a dizellel (cca. 8-10 évre vettem), joval nagyobb volt a valasztek is, mint benzinesbol.
2008-2009-tol a valsag miatt visszaestek az auto eladasok,szoval ezert is lehet M3-bol kevesebb most a piacon.
-
nrbx
tag
válasz
nünüke1975 #54470 üzenetére
Szerintem az 1.6-os benzineseknek nincsenek kulonosebb tipushibai, azokat adolgokat kell ellenorizni, amit minden mas hasznalt autonal is. Nekem a 74kw-os 1.6 van (kombi), jellemzoen 10-50km-es tavokra hasznalom, videken, az éves átlagfogyasztás így 6,3-ra jon ki, nyaron 6-6,1, telen 6,5 korul. Nem versenyautó, de nem probléma előzni sem. Autópályára viszont nem ideális, mert hangos a motor (a magas fordulatszám miatt) 110-120 fölött.
Az erősebb 1.6-os az lehet jobb, mert az 6 sebességes váltóval van szerelve, míg a gyengébb, ami nekem van, az csak 5 sebességessel. A 6-osnál állítólag a váltasi érzet is jobb, szóval én talán a 81kw-osat preferálnám, még annak ellenére is, hogy esetleg cserélni kell majd az "okoskereket".
Számomra a kormányzás, futómű beállítás is megfelelő, nem gondolom, hogy billegne kanyarban, lehet tartani a tempót más autókkal kanyargós úton is.
Az 5 ajtósban szűkös a hely hátul, ezt mindenképpen nézd majd meg. A kombiban már egész jól el lehet férni hátul, felnőtteknek is, hosszabb útra is, bár tágasnak ezt sem mondanám.
Ami a felszereltséget illeti, szerintem Expression-t (ebben már van kartámasz, első ködlámpa, elektromos ablakok hátul is) vagy felette vegyél, ha van rá mód.Én 3 éve vettem, 2009-est, szóval rögtön az első évjáratból, 250ezredik kilometernél tart, nálam nem volt vele semmi komoly probléma, az utastér is jól viselte a negyed milliót, nincs zörgés, műanyagok, szövetek is jó állapotban vannak. A kopó alkatrészeket leszámítva csak a hengerfej tömítést és a kuplungot kellett cserélni.
-
nrbx
tag
válasz
nünüke1975 #54442 üzenetére
Mire vagy kivancsi?
-
nrbx
tag
Hello, M3-ban még mindig az eredeti 2009 szeptemberi gyártású Renault/Varta 70Ah/720A-s akkumulator van, kb. másfél hete egyik reggel nem startolt az auto, másik autóról kellett startoló kábellel segíteni. Azóta nincs vele probléma, munkahelyen rátettük aksi teszterre, itt az eredmény:
Szerintetek cseréljem? Életkor alapján biztosan indokolt lenne, bár már tavaly is azt gondoltam, hogy télen megadja magát, aztan eltelt még egy év.
A mostani VARTA-k is ilyen jók? Esetleg vegyek bele gyárit megint?
-
nrbx
tag
Kuplungból melyik gyártót érdemes előnyben részesíteni? (M3 1.6 benzin)?
-
nrbx
tag
válasz
diablo1984 #51421 üzenetére
En ugy tudom, hogy a 78kW-osban nincs DPF, de nem vagyok benne biztos.
Motorolaj kereso oldalakon (pl. ELF-nek is van) meg kell adni a motor kodjat, tehat megfelelo olajat kellene ajanlania.
-
nrbx
tag
Hello, Laguna 2-es, nem vilagit a tolato lampa, az egyik oldalon sem, neztuk az izzokat, biztositekot, de mindketto okes, van valami, amit meg itthon meg lehetne nezni?
-
nrbx
tag
válasz
salieri. #49821 üzenetére
Hello, en is 2-es Megane Grandtour-t akartam venni, aztan 3-as lett belole, detto azt olvastam mindenhol, hogy megbizhatobb tipus, mint a 2-es volt. Szerintem az anyag, osszeszereles minosege is jobb a belterben (2-esben elegge pusztul a belter), Ford, Opel szintet szerintem hozza, nemreg ultem egy A3-asban, es nem volt olyan erzesem, hogy az kategoriakkal jobb lenne (en biztosan nem fizetnem ki a felarat).
Feltunt az is, hogy a 2-esben nagyon puha a hatso ules tomitese, a 3-asban kemenyebb.
A 180ezer km szerintem sem sok, nalam most 235ezernel all a szamlalo. Nyilvan lenyeges, hogy te evi hany km-t teszel meg.
Az enyem 1.6 74kw benzin. Ez jo lehet, ha nem jarsz gyakran autopalyan, mert 110 felett eleg hangos a motor a magas fordulatszam miatt. En inkabb a 81kW-osat valasztanam, ugyan nem sokkal erosebb, de 6-os valtoval szerelik. Allitolag ezzel a kombinacioval sem sokkal csendesebb autopalyan, de jobb a valtasi erzet. Az 5-os valto nem jar valami finoman. Ami a technikat illeti, talan ez az egy dolog amit kifogasolnek.
Ami nekem nem tetszik, hogy nagyon rossz a kilatas, foleg hatra. Ebben jobb lehet a 2-es. Nehezebb a tolatas, van ugyan tolato radar, de jobb szeretem latni mi tortenik mogottem (pl. parkoloban). A hatso oldalso ablakok is kicsik, ez akkor is problemat jelent, mikor 45°-os szoget zar be a mellekut a fouttal.
Tovabba hatul nem valami tagas szerintem, az ulolap is rovid, a kartamasz az ajtokon nevetseges.
Minimum Expression felszereltsegi szintet nezzel (felette van a Dynamique, Privilege). -
-
nrbx
tag
Hello, tudja valami, hogy kb. mennyibe kerulne Magyarorszagra behozni egy 2003-as 1.9dci (88kw) Lagunat?
Szlovakiaban probalom eladni a szulok korabbi kocsijat, de nem nagy sikerrel, gondoltam felteszem a hasznaltauto.hu-ra is, mivel a határ közeleben lakunk.
-
nrbx
tag
válasz
speedydb23 #47792 üzenetére
Hello, most egy Citroen kereskedonel varjuk az ajanlatot, elozo helyeken 220-300ezret ajanlottak, ez azert messze van attol, amiket irtatok. 600ezres ajanlaton biztosan nem gondolkodnank semmit.
-
nrbx
tag
Hello, van a csaladban egy 2003-as, kb. 270ezret futott Laguna Grandtour 1.9DCI (88kw), ami most valoszinuleg be lesz szamolva egy uj auto araba. Meg nem tudjuk mennyiert szamolnak be, szerintetek ha privat akarnam eladni, mennyit lehetne kb. kapni erte? 9 eve van nalunk, gyakorlatilag semmi problema nincs vele, nem is volt, de az is nyilvanvalo, hogy sem a turbo, sem tobb mas resze a motornak nem örökeletu, valoszinu, hogy a jovoben cserelni fog kelleni.
-
nrbx
tag
válasz
pècsimunkás #46528 üzenetére
A gyengébb 1.6-ossal gyakorlatilag a korábbi 1.4-est váltották, gondolom 5-os váltót is azért tettek bele, hogy több különbség legyen a két 1.6-os között.
-
nrbx
tag
válasz
gooool #44584 üzenetére
Én is sok rosszat olvastam erről kocsiról, tartottam is tőle, mikor a szüleim vették 9 éve 100.000km-vel az órájában, hogy majd rendesen ráfáznak, de abszolút bevált a gép. A motorban eddig csak valami csövet (intercooler?) kellett cserélni. Most 260ezer körül van benne (+amit esetleg tekertek rajta). Remek utazó autó.
-
nrbx
tag
válasz
LamerGyuri #44550 üzenetére
Bemész valamelyik Renault kereskedésbe/szervizbe és megrendeled, nem?
-
nrbx
tag
válasz
ADAM1337 #44312 üzenetére
Hello, én tavaly vettem ilyet használtam (benzines, kombi), igyekeztem elolvasni, felkutatni a típusról amit lehet, nem olvastam semmi komoly típushibáról, nekem is bevált eddig, nyugodtan ajánlanám bárkinek. Van a családban egy 2003-as dízel Laguna is, azzal sincs éppen probléma, de pl. az utastérben használt anyagok, valamint az összeszerelés minősége az újabb Megane-ban latványosan jobb.
Szóval szerintem csak olyan dolgokat kell megnézni, amit bármi más típusnál is ellenőrizni kell vétel előtt, a konrét dci motorokról viszont érdeklődj itt, melyik jó vétel, melyik kevésbé, azoknál azért lehet rizikó.
Az 5 ajtós szerintem szűk hátul, érdemes beülni, hogy elég-e Neked a hely ott is. Ha jól tudom a Generation verziókban (azon túl, hogy jó fapadosak) más (lágyabb?) a futómű hangolása - valahol azt olvastam, hogy olyan mint a Fluence-ben. -
nrbx
tag
válasz
diablo1984 #44158 üzenetére
-
nrbx
tag
válasz
diablo1984 #44069 üzenetére
-
nrbx
tag
válasz
diablo1984 #44067 üzenetére
ajtók mögött vannak csavarmenetnek kinéző lyukak, oda kell valamit bepattintani, becsavarozni...
-
nrbx
tag
válasz
diablo1984 #44065 üzenetére
-
nrbx
tag
Hello, Megane 3 (hatchback) tulajokat kérdeznem, nincs-e valakinek ilyen tetőcsomagtartója. Használtan vettem (még nem érkezett meg), de nincs hozzá leírás. Ha van valakinek ilyen, el tudná küldeni elektronikusan? Esetleg valami tipp, honnan lehetne letölteni?
Közben tudtam meg, hogy a kombira (nekem az van) is van ilyen gyári csomagtartó, ránézésre ugyanúgy néz ki, mégis más a típusjelzése, hát remélem fel fog menni rendesen ez az 5 ajtósra való - nem tudom miben különbözhet a kettő.
-
nrbx
tag
Hello, ti milyen motorolajat ontenetek egy 1.9dci - 88kW (ebben meg nincs DPF, egyebekent egy Laguna II, 2003-as) motorba? 8 eve van nalunk az auto, jelenleg ora szerint kb. 260ezret futott (szoval ez inkabb egy also hatar, mivel kulfoldrol behozott). Utobbi idoben evente kb. 15ezret. Eddig mindig ELF Turbo Diesel 10W-40 ment bele (fel van tuntetve a konyvecskeben), erdemes lenne valtoztatni, vagy maradjon ez?
-
nrbx
tag
válasz
rob210 #43915 üzenetére
Legközelebb talán inkább a 81kW-os verziót venném, 6 sebességes váltóval és minimum Expression kivitelben. A 6-os váltó állítólag kevésbé akadós (ha ugyanaz, mint a faterom 1.9dci 2-es Lagunajaban van, akkor biztosan), valamint ez az Authentique szint elég fapados, nincsen pl.: első ködlámpa (őszre teszek bele ilyet), tetősín, kilépő világítás, könyöktámasz rakodó rekesszel, se elöl, se hátul, első fejtámlák is egyszerűbbek.
-
nrbx
tag
válasz
rob210 #43903 üzenetére
Tavalyi évet nekem is sikerült kb. 6,5l-es átlaggal zárnom ezzel a kocsival, nyáron, mikor nem használtam a klímát, 6,2-es részeredmény is volt, hosszabb úton meg még kevesebb (a fedélzeti sz.gép 5,7-et mutatott, ez reálisan inkább 6). Gumiabroncs választásnál is szempont volt az uzemanyag fogyasztásra való hatás, ezért maradtam a 195/65 R15 méretnél, lemezfelniken: nyáron Dunlop BR, télen Yokohama V905. Olaj nálam is ELF 5W30.
-
nrbx
tag
válasz
[HUN]Zolee #43375 üzenetére
Hello, cseh/szlovak Renault forumokban olvastam jo ertekeleseket a nemet Alca/Heyner ablaktorlo lapatokrol. Nekem fel eve van Alca (alca SUPER FLAT, kb. 10 EUR volt a par), egyelore torol jol csikozas nelkul. Ha kihuzza ev vegeig, akkor elegedett leszek vele. A masik kocsira meg nemreg Heyner-t (HEYNER HYBRID, ez a dragabb a ketto kozul) vettunk, ezzel meg keves a tapasztalat.
Ha nem akarsz kiserletezni, akkor szerintem Valeo v. Bosch (2x-3x aron). -
nrbx
tag
válasz
pècsimunkás #41892 üzenetére
miért nem mered bevállalni? nekem is 1.6 benzines Megane 3 kombi van 220.000km-vel, en alapjaban veve elegedett vagyok vele.
-
nrbx
tag
válasz
kalmanchris #40586 üzenetére
hat nem tudom, startolas utan mikor ki szoktam kapcsolni a klimat (bekapcsol ujra automatikusan ha az ablakra fuj) hallom, hogy "valami" leall.
-
nrbx
tag
Hello, ilyen inditokabel eleg lenne 1.6 benzin Meganehoz?
Mas: reggel mikor indultam a kocsival, -5 fok volt, paratlanitani akartam az elso szelvedot, ezert az ablakra fujattam a meleg levegot (manualis klima van a kocsiban), ilyenkor bekapcsol a klima is. Altalaban ki szoktam kapcsolni, hogy ne novelje a fogyasztas, nelkule is megbirkozik a feladattal. Most errol megfeledkeztem, erre azt vettem eszre, hogy alig vanszorog a kocsi. Eloszor puha gumi(k)ra tippeltem, de az rendben volt. Kikapcsoltam a klimat, azonnal ment rendesen. Normalis ez? Volt mar maskor is bekapcsolva a klima, de sosem vettem meg eszre kulonbseget a menettulajdonsagokban.
-
nrbx
tag
hello, ha mar akksikrol van szo, multkor neztem, hogy nekem az 1.6-74kW benzin M III-asban 70Ah-s van (Renault-Varta). Nincs ez egy kicsit tulmeretezve? Ha pl. az Exide oldalan keresek akkut ebbe a kocsiba, 62-64 Ah-s akkumulatorokat ajanl, a Bosch a keresojeben meg gyengebbet, sot, a Varta oldalan szerepel az ajanlottak kozott 41 Ah-s is. Szerintetek mi lenne az optimalis?
-
nrbx
tag
hello, milyen jele van annak, hogy "hogy gyilkolja a motor a kuplungot"? van a csaladban egy ilyen 88kW-os 1.9-es Laguna II, jelenleg kb. 250ezer van az órájában (+ha vissza is volt tekerve mielott behoztak a napfenyes Olaszorszagbol), eddig nem volt semmi komoly baja (8 eve van meg), most lesz majd aktualis a turbo felujitas.
Van valakinek szemelyes tapasztalata a korabban emlitett turbo javito muhellyel?
Nem tudom milyen lehet ez a motor a Meganeban, Lagunaban nagyon jo, kenyelmesen lehet vele előzni, remek utazóautó vele a gép.
-
nrbx
tag
válasz
SPeti1984 #39471 üzenetére
Hello, szerintem az osszes Megane 3-asban van ESP, ha nincs, akkor az a gomb amit irsz "ures" lenne (amugy haromszogben auto). Nem tudom Magyarorszagon mit jelentett az authentique meg az expression kivitel, de nalunk, Szlovakiaban tobbek kozt ilyen kulonbsegek voltak 2009-ben az expression javara:
- elso kodlampa
- hatul is elektromos ablak
- konyoktamasz elol
- mas fejtamlak elol
- tetosinItt tovabba az authentique-ban a muszerfal/ajtok karpitozasa bezs-szurke, az expressionban fekete (antracit) volt.
-
nrbx
tag
Hello, van tippeket mi okozhatja a kovetkezo problemat? 2009-es Renault Megane (III), 1.6 100k benzin a kovetkezot csinalja: 50km/ora sebessegrol gyorsitok 4. fokozatban, 3000-es fordulatnal egy pillanatra megtorpan az auto, leesik a fordulat kb. 2800-ra majd ujra gyorsul tovabb.
-
nrbx
tag
hello, 1.6 16V (74kw)-os motorral szerelt 3-as Meganeba szerintetek 5W-30 vagy 5W-40 -es olajat ontsek (mindket esetben Elf Evolution)? a szervizkonyv szerint eddig 5W-40 volt benne es 200e km-t futott a gep, ha ez szamit. koszonom.
-
nrbx
tag
hello, a Megane III elso fenyszorojaban van egy 21W-os ego, a kezikony szerint nappali menetfeny. tudja valaki hogy lehetne ezt mukodesre birni? a kezikony azt irja, hogy egyes modelek eseteben a fedelzeti szamitogep menujeben lehet ki/be kapcsolni, de ott semmi ilyet nem talaltam.
-
nrbx
tag
hello, van valakinek tapasztalata, jellemzoen mennyit csal (ha egyaltalan) a 3-as Megane uzemanyag fogyasztas meroje? koszonom.
-
nrbx
tag
Hello, Megane 3 tulajokat kerdeznem: a kartya behelyeze utan kivilagitanak a muszerfalon a visszajelzok, ezeknek egyszerre kell kialudnia, vagy pedig a legzsaknak, ABS-nek (esetleg mas lampaknak) kulon-kulon? koszonom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P71 - i7-7820HQ I 64GB I 512SSD I FHD I Nvidia 6GB I W11 I Cam I Garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest