- Mobil flották
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #62164 üzenetére
Én pont az ellenkezőjét írtam, amíg a 89 fokon nyitó volt benne, nyáron szinte folyton ment a venti és a középállás felett volt a mutató, az autó is érezhetően nem is rosszabb volt, hanem morgósabb, nyomaték is inkább később ébredt öntudatra, és a kenés is ezáltal nyilván rosszabb lesz, illetve az olaj hamarabb kuka...
A 83-as viszont pont középállás, nyáron már-már nagyon extrém esetben kapcsol be a venti, az üzemi hőfokot, ami nekem a középállás (mi más), azt hamarabb eléri. Soha a büdös életbe nem tennék bele 89-90 fokon nyitó termosztátot, mert egyszerűen nem jó ennek a motornak. (2.0dci), amit akkor az atc-és is megerősített, csakhogy én azóta elmentem 83-as termosztáttal legalább 580 ezret és soha semmi gondom nem volt.
De ahogy te is írtad, ez 2.0dci és nyilván nem bohóckodásból van az alkatrész kereskedőknél 89 és 83 fokon nyitó termosztát.
-----------Más:
Amióta nem járok ki, az autó egyre szarabb, mármint olyan értelemben, hogy nem megyek hosszabb útra, tankolom az itthoni premiumnak hazudott ganékat és most kezdem értelmezni, hogy többen miért is írják azokat, amiket én soha nem tapasztaltam. A motor néha már a xado ellenére is olyan hangos és undorító dízel hangja van, hogy legszívesebben leköpném kiszállás után, de hát erről nem az autó tehet. Az itthoni fasza utak máris megtették hatásukat, valami máris hupog hátul hallom inkább, emiatt gondolom a bakok is erőteljesebben dolgoznak és/vagy már kezdik megadni magukat. Nincs az autóra jellemző, pl zselés cserekor a szinte benzines sima járás. Alapjáraton rezonancia, silány műanyagok újra életre keltek, utálom az egészet.
Az autó ettől függetlenül továbbra is, mint egy vadállat, de csak pályán és ott el is csendesül...Tegnap egy fehér Talisman-nal volt egy kis verseny féle, hozzáteszem soha nem szoktam ilyenbe belemenni, de a fentebb leírtak miatt direkt kivittem pályára a gépet, hogy legalább egy százast 2500-3000 fordulaton lenyomjak vele...
A pálya kijáratnál már toltam le, próbált gyorsítani, de hát nem ment neki úgy, ahogy az enyém megtud lódulni, végül mind a ketten elsuhantunk a rendőr mellett 220 felett, hogy most azok csak épp készültek a méréshez, vagy már mértek, azt nem tudom, de majd kiderül.
A pihenőbe kiálltam, erre ő is. Gondoltam, mit fog kérdezni...rendőr és motor...Egy 35-40 körüli srác vezette, mit gondolok, szerintem bemértek-e minket?
A franc tudja, de én úgy láttam csak készülődtek.
Az enyémben milyen motor van? Az öve 200 lovas benzines.
Áhh ez egy sima 131 lovas 2.0dízel, na akkor elég bután nézett, :-D, de mondom nyugi fel húzva 220 főlé és nálam a NM (470) az inkább. ami hirtelen megindítja ezt a bódét.
Mondta is, hogy kegyetlenül jól megy a gépem, hát én azt tudom, de az ő vasa meg nagyon simán járt.
Régen volt nekem 1.6 talisman, hát annak még új korában is már elég szar hangja volt, de a sok városi autózás, amit a feleségem tett bele, mint írtam főleg város, hamar leamortizálódott az autó és így már nem is csodálom, hogy a lagunam ezt nagyon nem szereti.Nem városba való, és főleg nem ebbe az országba való a lagesz 3, hanem pályára, sima frankó betonra.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mielőtt még nem tisztítottam meg, már gondolkoztam azon, hogy behal ez a szar. Ezért elkezdtem utánajárniu, hogy mennyi az annyi. A renault-nál majdnem 100 ezerbe kerül. Ebbe az autóba (laguna 3) több alkatrész is néha drágább minden, mint egy tetves merrcedes-be. Szerencsére elég volt megtisztítani.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ott van a pollen mellett/előtt. Vagyis, ha kikapod a kesztyűtartót, úgy, mintha pollent cserélnél, akkor alá nézve ott lesz a nagy venti is. 3 csavar fogja, plusz a csati. Ennyi év alatt a koszos por szinte rá volt gyógyulva a kis lapátokra, azokat is megtisztítottam egyenként, na az érdekes időtöltés volt. Aztán telibe fújtam speciális zsírral, WD 40 a csatikra és ment vissza helyére.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62119 üzenetére
Jah, ahhoz bizony szét kell kapni és ki kell tisztítani rendesen, mert előbb-utóbb újból ciripelni fog. Nálam is ugyanez volt, elhallgatott, majd újra kezdte, végül már annyira idegesítő volt, hogy bánom, hogy eddig vártam vele. Szerencsére a ventihez eljutni és kikapni a helyéről, kb 10 perc se...
Persze ilyenkor már kötelező a szűrő csere is, ha már ott van előtted, illetve ki/lebontottad a kesztyűtartót a venti miatt.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Jimmy8 #62120 üzenetére
A Laguna 3-nál is előrébb van a venti, mint a szűrő, be is szopta szépen ezeket a vékonyka, hegyes faleveleket. Tizenvalahány darabot öntöttem/ráztam ki belőle. Mondjuk érdekes, hogy 10 év alatt, most először sikerült oda bepofátlankodniuk. Nyilván valahol fent a tömítés épp elengedett annyit, hogy ezek oda már beférjenek.
Majd szét lesz kapva az is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gergo5991 #62090 üzenetére
Sokkal találkoztam ma én is, szóval...
Mindenhol kinn állnak mostanában, főleg két, vagy több sávoson. Nagy szívességet tesznek nekik a belsőben 30-40 körül totyogó és forgalmat feltartó balf@szok. Megunod, kivágsz a külsőbe (ahol kellene lennie, de inkább gyalogolhatna), ha épp van szabad hely és egy előzés rögtön 60-70km/h közé nyomja a szekeret, ha gyorsan le akarod tudni, de akkor már be is mért. Hiába állsz vissza 50-55 közé, ahogy eddig is tettem és tenném, ott és akkor én vagyok a hibás...
Ezeket kellene elsősorban kiemelni és jól megbüntetni, mert egy zöldhullámot nem lehet tartani miattuk, max a harmadiknál piros a tötymörgése miatt. Mondjuk a te eseted más, de ha egyszer "belőttek" azt kimagyarázni nem lehet, függetlenül bármitől, ha a tábla ott volt. Én emlékszem még, hogy az oktatóm az első alkalommal lebaxott nem kicsit, hogy tartsam a sebességhatárt, ne merjem feltartania forgalmat, ami akkor még 60km/h volt és negyed ennyi autó nem volt az utakon.
Ezeket anno 1 perc után meghúzták volna a vizsgán, de hát ezt az öregebb rókák tudják. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem Renault, de berakom ide ezt a kérést. mert megkértek rá. Ez topik jobban pörög.
Bár nyilván valahol generátor, vagy környéke, mert az aksi új. De azért érdekelne hozzáértő válasza is....
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Még tavaly rendeltem belőle 5 csomaggal ebből is, szóval annyi t10 led-em van, hogy karácsonyfát is díszíthetnék velük totál fullba.
De sajnos a gyártási minőség, ahogy írtam is 2, max 3 hónap, után már villog, vagy sorban kialszanak a ledek rajta, viszont valóban világítanak durván fényesen. Na én ezt untam meg, inkább a minőség, de a cserélgetésekből elegem lett. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Igen, fentebb írtam is már, ha visszaolvasol, hogy igaz, azt ott nem vettem észre. Ettől függetlenül én látni akarok és amíg emiatt nem baszkurálnak, addig én ki nem cserélek semmit. Inkább a biztonságosabb vezetés és a baleset elkerülése, mint a hülye törvények miatti betartás, mert az előbbi jóval nagyobb KÁRRAL (személyi sérülés) jár(hat), ami eltörpül olyankor egy büntetéskor!
A laguna 3 lámpája jó nagy, ezzel arányosan az egyik legszarabb a világítása, főleg a projektorosoké, de a xenonos változat is egy hulladék. WV xenonja körberöhögi konkrétan...Ezzel az osram-mal egyszerűen nem kell refi! Ég és föld a különbség és, mint írtam soha nem villogtak rám a több, mint 1 év alatt, hogy valakit is elvakított volna. Egyszerűen látványosan hosszan beteríti az utat, hogy élvezet vele vezetni. Mert LÁTOK! Xenon killer ez a páros!
------------Nekem nem gond az izzócsere, a kínai ledek max 2 hónapig bírják, de ettől függetlenül jól világítanak nagyon is, tehát 1-2 havonta cserélgettem az izzókat, amit már csukott szemmel is megcsinálok, csak a védőkupak visszajátszása szokta néha az idegeimet felborzolni.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyébként csak autónál viselem el, illetve ott direkt megköveteli a fehér(ebb) fényt a láthatóság miatt.
De otthon lakásban a meleg fényt szeretjük csak is.
AZ új LED csodáknál már színt is lehet állítani, ha azt tökélyre fejlesztik, akkor egy esős, vizes úton, ahol a fehér fény jobban elnyelődik, ott egy sárgára/sárgásabbra váltás maga lesz a megváltás. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
zaskar #61996 üzenetére
Én mindenhova ezt tettem, főleg azért, mert meguntam, hogy a kínai csodák 1-2 hónapon belül megadják magukat, függetlenül attól, hogy jól világítanak. De elég forróak is, emiatt pár helyen láttam, hogy az érintkezők már barnásabbak, főleg helyzetjelző és rendszámtábla világításnál, amikor sokáig kell folyton világítaniuk.
Teljesen frankó égők és itt nincs odaírva, hogy ez nem használható, nagyon erős fehér fényűek. 6000K
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61991 üzenetére
Biztos forrásból tudom, hogy nincs az a rendőr, aki megállít egy tompított miatt (POJEKTOROS LÁMPA) és ott szereltetne, mert kivitelezhetetlen. ellenőrzése. Ráadásul annyi többlet fassággal rendszámlavétel indokolatlanul, szerelőhöz elvitetés és kiderítés, mert bár a lageszba pár elem eltávolításával ugyan lehet izzót cserélni, de még úgy sem könnyen, de a legtöbb autóban hozzá sem lehet férni, emiatt aztán ez a része itt elbukott, járna a rendőr számára, ha egy olyan autót állít meg, amiben hivatalosan frankó lámpák vannak, nevezzük így, amiért ki is vághatják.
Abban az autóban, ahol egyértelműen látszik, hogy sima lámpában xenon van, ott nem csodálom, ha azonnal levadásszák.
Engem nem egyszer meszeltek le általános ellenőrzésekre a több, mint 1 év alatt, minden lámpát ellenőriztek, de soha egy kukkot nem szóltak, hogy ez most jó-e vagy sem. A lényeg, hogy világított ott és akkor a lámpa, amit ellenőrzött.A rendszámtábla világítás miatti kiintés meg számomra a le furcsább, szerintem nem tetszett nekik a képed, vagy unatkoztak. nálam mindenhol led van már, amiben csak lehet. A volt WV-énk rendszám világítása alapból gyárilag nagyon erős led, akkor most mi van?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61987 üzenetére
Nekem ez az Osram 65210CW LED van benne. 200 körül megyek a pályán és nem kell reflektor, pedig a lagesz projektora nem tartozik az élvonalba, de ez a osram ledek lenyomják több autó xenonját is. A szembejövőt nem vakítják, mert még soha nem villogtak rám.
Közúti forgalomban persze (még) ez sem használható, aminek a fényével sokkal biztonságosabban lehetne vezetni. Műszakira természetesen kicserélem, ha lesz kedvem...
Kint vettem még 220 euróért 2 párt akcióban, 289 euró helyett, vagyis a lumenet-nél is jó most ez az ár. Tehát a refibe is ezek vannak.. A leírásban ők is említik, hogy itthon nem használható, de emiatt rendőr nem állít meg senkit.Ha ezt vesszük 100% fényerőnek, akkor a gyári sima égővel, még a 40-et sem éri el, vagyis a különbség valóban már-már ég és föld
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Gaaabeeesz #61905 üzenetére
Én, itthon csak azt. SHELL-MOLL 50-50%-ban keverve, sőt most azt mondom, hogy (amit régen sosem hittem volna, hogy ilyet írok), de a MOL prémiumától egyszerűen elhalkul a motor, a Shell-től meg inkább észrevehetően nagyon megtud indulni, emiatt keverem a kettőt és nekem ez vált be.
OMW-ről már leírtam a véleményem, számomra egy halom foslénak tűnik inkább, mint üzemanyagnak, ugyanez igaz az M- Petrol Jumbo-jára. De ez 2.0dci és az én hallásom, érzésem, én nyomom neki, hallom, amint kicsit megváltozik a motor hangja, ereje, karakterisztikája stb.... Alapjárati rezonancia erősebb, vagy lágyabb.Német dízelnél szinte nincs is alapjárati remegések szinte! (hogy rohadna meg de tényleg ez az egész), bárki bármit mond, 300 ezer kilométer után bőven már erre tapasztalatom, a kinti üzemanyag mérföldekkel minőségibb. Amennyi nem is tudom minek nevezzem történik ebben az országban, ez a legkevesebb, hogy üzemanyagból is szart kapjunk jó drágán...
De a lényeg, itthon shell és mol keverve, a legjobb, ha mindjárt az egyik után tudok menni a másikhoz. Gyakran így csinálom, mert a két kút közti távolság jó, ha 1 km és több is útba esik Pécsett.
A fenti iromány, saját vélemény, nem kell vele egyetérteni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a k...ott fórummotor és a korlátozása most felcseszett. Beírok egy hosszú szöveget az előző hsz-be még és elküldés után kiírja, hogy a 15 perc lejárt, ok ennyi a limit, de ezt vagy küldje még el, vagy "adja" vissza a begépelt szöveget! De nem, az egész megy a levesbe. Hát ezek után szerkesszen, akinek hat anyja van, ha eszembe jut valami kezdek egy újat.
Egyébként is minek ez a limit, ami máshol alap, hogy bármikor szerkessz, törölj valamit, ha az időközben változott, esetleg érvényét vesztette? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #61882 üzenetére
Érdekes, nálam nem ragad rá semmi. Ha meg olyan trágya fékbetétet használ a tulaj, ahol minden fékporos, akkor lehet, hogy ragad rá. De ezek youtuber szerelők, köztük ez a Chris csávó sem akárki amatőr szerelők, hanem szerelő és versenyző is, meg a Scotty Kilmer, aki szerintem ráadásul egy igazi lángész, ha gyorsan megbízhatóan és olcsón kell javítani valamit, és a többi sok autószerelő a több milliós követőjével mind tesznek rá rézpasztát.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #61847 üzenetére
Szerinted ez az XTL valahol is egyáltalán létezik? Mármint sima kúton?
És ki merné tesztelni? Az sem biztos, hogy jót tenne a motornak, de az is lehet, hogy utána rakétaként száguldana, de mivel már nem járok ki, sajnos nem is tudom ezt ellenőrizni, én pl soha nem tankoltam kint, vagy nagyon ritkán, jött a kutas, mondom neki, hogy tele, addig bent kajáltam, és/vagy ittam egy kávét....
Tehát megkérdezni legalább, mert azért egy Osztrák-Német szavára jobban adok, mint itthon némelyik látványra már full IQ light segítő kutasnak. (tisztelet a kivételeknek)Legközelebb Januárban megyek ki, de az egy Téli családi vakáció lesz Európa több országában, akkor majd kiderül. És persze nem száguldozás lesz, ha ott ül a 4 "csajszi" mellettem.
Szavam úgyse sok lesz, eddig se nagyon volt. :-D
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61833 üzenetére
A feketéket kivéve a többi van, de látom az kell főleg. Oké, veszek ilyen készletet. Lassan tényleg több szerszámom lesz, mint autószerelőnek. de ezt most én akarom megcsinálni. Ha meglesz, akkor majd kérdezek még...
thx
A generátort ki kell szedni hozzá, a helyén képtelenség megcsinálni.
Hát ezt gondoltam és egyértelmű, már a SZF védőkupak lepattintásához is alig fért be a kezem, hogy legalább lássam forog-e, mert másnál teljesen meg is állt, de forgott.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #61830 üzenetére
Mobil Petrolnál SOHA ne tankoljatok!
Én marhaállatbarom, direkt írom, hogy maradok a két nagynál, erre bevállalok egy ilyet, hogy hátha!
A motor konkrétan kiakart esni a "térből" zörög, csörög, zabált, mint állat, legalább 2 literrel, mint amit elém kiírt.
Azóta tankoltam rá természetesen és talán kezd magára találni, de egy ekkora szemét átvágós löttyött, amit premiumnak hirdetnek JUMBO néven, az nem tudom mit tartalmazhat, jót nem az tuti,, de a 2.0dci és én is hányni tudnánk tőle.
A legxarabb, amit valaha eddig tankoltam bele. Alapjáraton is, főleg beindításkor könnyebb lenne leírni, hogy mi nem kart szétesni, ahogy melegedett, úgy javulgatott, de még mindig nem az igazi.Igazából én ilyenkor nem igazán tapasztalom, hogy gyengébb lenne az autó, ahhoz túl erős, de biztos vagyok benne, hogy gyengébb is lesz, mert többet zabál, mint írtam. Ha odalépek meglódul, mint az Istennyila, csak épp azt jó hangosan teszi. Dízel hang az egekben...Vagy inkább dízel + hang!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Robimesterbá!
Mostanában egyre erősebb bennem, hogy szerelhetnékem van, ez régebben is kibillentett engem a sok napi xarságos stresszből és az unalmas minden nap olyan, mint a másik dolgokból, de vagy fél éve erre se időm, se energiám nem volt, pedig jó is ám néha szerelgetni :-D
Azt szeretném megkérdezni, hogy a generátor szabadonfutót, esetleg a feszítő görgőt meg a szíjat azt én is le tudom cserélni? A többit majd szerelőre bízom, de akarok valamit csinálni már?
Kösz a választ!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #61826 üzenetére
V Power dízel shell-t tankoltam ma és oda B7 volt írva.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
mdav88 #61815 üzenetére
Laguna 3-ra a húszas is simán felmegy, olyan brutálisan néz ki vele, hogy az már durva, de csak vastag küllős 5 esetleg 6 csillagos felnikkel. Sajnos a futómű és leginkább valószínűleg a világ legszarabb útjainak otthon adó országokhoz tartozunk már jó ideje, emiatt sajnos itt még a gyári 205/60/r16 is kényelmetlen, 18-as felnikkel jártam jó pár ezer kilométert, de amíg eljutottam a pályáig, addig szarrá káromkodtam magam az utak és a laguna miatt is.
Emiatt aztán vissza is tértem a gyári méretre és az acél felnire.
Szerencsére a nagy sebességhez jó gumit is találtam, igaz már a sokadik szett lett cserélve rajta, de nagyon jól bírják a strapát az akár 270km sebességet is tűrő a Goodyear EfficientGrip Performance XL 205/60 R16 96W gumik. 250 körüli sebesség meg sem kottyan nekik. [link]Ekkora sebességnél viszont már minden guminak rendesen megjön a hangja meg a szél zajjal együtt, de 150-ig ezek olyan totális kussban vannak, ami nagyon ritka. A tapadása kanyarban fenomenális, a Mecsekben én aztán szoktam tolni neki rendesen, de ezekkel mintha sínen mennék, a többi másik gumikkal meg azért érezhető volt, hogy ez már nagyon határ volt, meg "sírtak" is...ezek meg mintha erre születtek volna...A laguna 3 kanyarban egyébként is verhetetlen a feszes futóműve miatt. Egyszerűen imádom ezeket a gumikat.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
nünüke1975 #61804 üzenetére
Csak úgy tudod kideríteni, ha másikat tankolsz. De az omw dízel premium számomra már régóta egy oltári nagy gané! Az MP jumbo-ja is az. Maradok továbbra is Mol-shell, ha itthon tankolok.
Egyébként meg az egész egy vicc, aki határ közelben van, annak egyszerűen át kell menni az osztrákokhoz és tele tankolni az autóját, ennyi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61790 üzenetére
Szerintem, nálad az összes bak cserés, ezért érzed zörgősnek a motort, mert a lagesz 3 kaszni egy vicc ebből a szempontból. De nyilván rá is tesz sokat a rossz üzemanyag. Nálam is, de már írtam, újból érezni ilyen kis alapjárati rezonanciát, amit aztán felerősít a kaszni is meg a sok filléres hanyagul összeszerelt műanyagok hangja is. A zselés ennyit bírt, vicc. Amikor berakták olyan volt, mint egy benzines szinte, na ahhoz köze nincs már alapjáraton...
Tegnap tankoltam a mobil petrol-nál ezt a Jumbo premium dízelt, de egy okádé az egész. Hangosabb és hülyébben járó motort "kaptam", ma kiautózom direkt, többszöri üzemanyagzabáló kigyorsításokkal is, aztán tankolok is valahol mol-t, vagy shel-t rá. Nem ajánlott részemről egyáltalán, csak tettem egy próbát. Az enyém a lukoil-t is utálja. :/ -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
zaskar #61788 üzenetére
Csere után, ha az nem valami bóvli olaj, szinte mindegyiknek szebb lesz a hangja, sőt itt még az elf is jeleskedik itt nagyon is jól, de amikor a motor kapja a jelentős terhelést, akkor ott a motul már rég kiröhögi az elf-et sok ezer km után is, de én csak xado-t rakok már bele több éve, igaz, hogy egy ilyen csere 35 ezer szűrővel együtt és ez egy durva hónapban 3X-or is megtörtént már, ami így már 100 ezer forint felett volt csak olajcsere 1 hónapban, de olyannyira észrevehető a különbség, ahogy a motor jár, ahogy az autó megindul, ahogy az egész motortér száraz (lett) pár hónap után mindenhol, előző kettőnél voltak azért néha rendesen is a turbó mögött olajpára "köpködések" , amire az volt a válasz, hogy normális Szerintem meg nem az. 594000 km után a motorhoz még mindig nem kellett nyúlni!
Nagyon erős, imádom, ahogy az ülésbe passzíroz, ahogy dízel létére csendesen meglódul, kár, hogy az egész autó nem japán, csak a 2.0dci motor, mert akkor a többi sem lenne gagyi zörgős bóvli francia cucc., akármennyire szeretem a lagunát, de emiatt nagyon is utálom.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #61776 üzenetére
Én, annyit írtam, hogy az ELF max 4000 után kifulladt nálam, vagyis észrevehető volt, hogy a kenés az már szar volt, a xado meg bírja, de én 200 felett megyek tartósan. Szerintem az elf (is) jó olaj, de max amit írtam 4000-ig, utána csere, nemhogy 30 ezer. km.
Egyébként ma szétkaptam a ventit, kiesett belőle, kb 15-20db az a tüskés, hosszúkás levél féle.
Megtisztítottam, kifújtam, hogy csöpögött az olajtól, csatiját wd40-nel, vissza, most olyan csendes, mint új korában...se. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #61753 üzenetére
Hosszúhetényi Avia-t hívtam, hogy náluk van-e premium dízel, mert nekem az van közel.
Felveszi a srác, azt mondja náluk nem alap dízel üzemanyag van, hanem adalékolt.
Mondom, akkor a GOLD az, mert engem az érdekelne, nem náluk nincs, de a sima sem sima, hanem van benne adalék...[sóhaj]De ha nem gold, akkor nem is premium, de mégsem alap, vagy sima dízel, mert van benne adalék.
Igen.(mondja)
Van neki nagy VW-je (mondja közben), nyilván saját kútjairól tankol, de a lényeg, hogy az autója a mai napig pöpec...Ha jól hallottam éppen autóból beszélt és utána nézve három avia kút is az öve baranyában.Oké kösz az infót, lehet, hogy majd kipróbálom.
Ha esetleg valaki netán felhívná, itt a telefonszám, kíváncsi vagyok, hogy ugyanezt újból elmondaná-e.
(30) 956 7662Tehát a kérdés csak annyi volt, van-e premium dízelük? Ami nincs, de ami van, az is már k...va jó, de hogy ez milyen "frankó" adalékot kap alapból az már nem derült ki, a lényeg, hogy az Avia-nal nincs olyan, hogy SIMA DÍZEL!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #61739 üzenetére
Egyetértek, itthon az OMW csak papíron premium, kb olyan, mintha poshadt vizet tankolnál.
Régen utáltam a MOL-t, de a Lagesz bizony szereti a löttyüket, meg a Shell-t is, emiatt keverem a kettőt szinte egymás után tankolok 50-50%-ban, általában 30 litereket, mert félnél nagyon nem szoktam lejjebb engedni, ha itthon kolbászolok a szekérrel. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
NdrewSunix #61735 üzenetére
Én, megvettem az applikációkat mobilra és laptopra is.
Az ingyenesek azok eléggé butítottak. DE, mint írtam, ezek a kütyük köszönő viszonyban nincsenek egy gyári DIAG mérővel... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61734 üzenetére
A "karikát" nézd. Az első képen szinte beesett, annyira nincs benne már anyag, sőt szinte semmi. A másikon meg "púpos", ha megnyomtam, akkor érezhetően, mint egy erős gumi visszavágódott.
Lehet az olaj is, de én inkább a rossz (ITTHONI SILÁNY, mert az és kész, van összehasonlítási alapom bőven az évek és kilométerek alatt) omw üzemanyagra tippelek, hiszen pont ezeket írtam már régóta, hogy mennyire nem jó, mikor azt tankolok bele.
Vagy a kettő együtt már nagyon nem tetszik a motornak.
--------Hagyd a francba az omw-t, egyszerűen nem jó a lageszoknak, csak akkor, ha süket vagy.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #61731 üzenetére
Autója válogatja. Én egyszer anyám Bravo-jába ott tankoltam, igaz 1.2-es benzines, de utána olyan k csöndes lett az autó, hogy azt sem tudtam, hogy ez ilyet is tud. Dízelt itthon én Mol után rögtön shell tankolok keverve. Akkor hasonlóan csendes tud lenni, mint ha Németeknél tankolnék...
Kint viszont elég a sima, szárnyal tőle az autó csendesen, vagyis nem vettem észre prémium és sima közt különbséget.
Mindig jön a duma, hogy itthon ugyanazt kapjuk, hát a nagy büdös lófüttyött kapjuk. Itthon az omw premiumtól szétesik a motor, az osztrák, némettől meg elélvez.
Mivel már csak néha járok ki, észre is vettem, hogy egyre szarabb a hangja, morgósabb a motorom. Undorító egy hely (lett) ez az ország, de minden szinten...már.
----------------
És mindenhol ennyi, vagy csak ott a közeledben? A Gold dízelról van szó? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
De itt pl látható, csere után az első képen a cserélt, a másodikon meg az új, ami szinte púpos a zselétől...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61728 üzenetére
Előtte nem látod, hogy nincs már benne zselé, pont ez a baj, hogy emiatt nem tudod csak úgy kiszedni és megnézni, csak érzed, hogy az autó remeg főleg alapjáraton, de állítom, hogy az enyémből már a fele zselé, vagy több eltűnt. Köze nincs már ahhoz a selymességhez, mint csere után.
Eddig 2 évente kellett ezt a zselést cserélni, úgy látszik most már 1 évet se bír. Az alsó tartót sem látod, ha nem bontod az alját, a felsőt lehetett látni, hogy szét volt repedezve már a gumi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Mágus2 #61713 üzenetére
Szerintem se, de a pollenbe beragadt falevél, vagy más cicereghet még, mert erre már volt példa. Ettől függetlenül ki lesz szedve venti és kap egy jó zsírozást, ha az nem segít kivágom a kukába és kap egy újat, de nekem ott "hóttcsend" legyen!
-------------(#61712) mdav88
A "tervezőjével" cseréltetném ki mindig! Idióták...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
mdav88 #61710 üzenetére
Ez igaz, de akkor is macerás, meg közben kitörik az ember dereka, meg a nyaka. A lényeg, hogy nagyon elb....tt helyen van.
Sajnos az autó mostanában pont olyan helyen parkol, hogy rengeteg falevél esik rá, győzőm kiszedegetni naponta. Emiatt eltudom képzelni, hogy 150+ felett "benyalt" oda valamit.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
NdrewSunix #61703 üzenetére
Azokat tudod törölni, de szerintem 1-2 nap és újra ott lesz, vagy már pár órán belül, de az is lehet, hogy el is tűnik.
--------------
Más...
Nekem meg "bemászott" valami a ventihez, mert valami cicereg első fokozaton, ha gyorsabban megyek, akkor minél jobban, ha lekapcsolom, megszűnik. Viszont valamikor már kattog is hármas felett, de 5.ös körül már annyira nem hallható, gondolom elnyomja a venti zaja...
Ha belső keringetésre teszem, akkor még hangosabb, hogy ez most falevél, vagy annak maradványa, esetleg büdös bogár, mert abból is annyi van mint a retkes k élet, azt nem tudom. Aláhajolva a pollenszűrő (anyós ülés előtt, műszerfal alatt hallhatóan onnét jön legjobban ez a cicergő/kattogó a hang, de nyilván fent is hallani a kiömlőnél.
A tkm tudja, hogy ezt most mennyire macerás szétkapni, de már a pollencsere is megér egy misét a lagunánál, viszont a hang az rohadt idegesítő, emiatt muszáj lesz, bárcsak egy kicsit lennék süketebb, de sajnos, vagy nem sajnos, de batman füleim vannak. Olyan hangokat is meghallok, amit már nem kellene az orvosi mérés szerint.Valaki egyébként kapta már szét a belső ventit lagesz hármason? Ha szerencsém van, talán elég lesz egy szűrő csere, vagy egy kiadós zsírozás a ventinek...Videó is jöhet, ha van róla....
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
NdrewSunix #61698 üzenetére
Ha a gyári DIAG-ot vesszük 100%-nak, ami pontosan kiír mindent, akkor ez inkább max 30-40% amit ki tud jelezni és törölni is. De általános használatra elég jók, pl monitorozni a motort.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61692 üzenetére
És most ez alapján kellene általánosítani?
Az ATE is mindig a top, ha alkatrészt kell ajánlani, mégis lecseréltem az egészet Bosch-ra betét, és Zimmrman tárcsák elől, hátuk skf és bosch betétek, mert nyikorgott mint egy hülye ribi. Nálam két febi alkatrész van a szekérben, évek óta semmi gond velük. De olyat is hallottam=olvastam, hogy ezeket is hamisítják, remélem csak pletyka... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez az a jellegzetes indítás előtti dolog, amit generátor szabadonfutó kiad, amikor a végét járja 9 másodpercnél hallani, épp mielőtt beröffen a jószág.
Nálam van amikor nincs is, de van amikor többször is hallom.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61653 üzenetére
Jah, értem. Köszi.
Egyébként azon részen (is) az összes hóbelevancot kicseréltetem nemsokára. Néha van morgás, néha nincs, de a generátor szabadonfutó biztosan kezd döglődni, mert néha indítás előtt hallom azt a jellegzetes hangot.
Ezért onnét megy minden a levesbe és kerül a helyére új, de egyelőre semmire nincs időm meg főleg szerelő is kellene találni valahol a környéken.
Az biztos, hogy teszek most egy próbát ezzel az IJS group által gyártott főtárcsával, mert egyébként sztráda szerte dicsérik, épp néztem, hogy ugyanez Corteco-ban 50, Dayco-ban meg 80 ezer a kauffernél. Tehát 17 ezer vs 80 ezer? Azért az már röhej kategória, elhiszem, hogy ezek bevált márkanevek, de ennyi az durva. Hacsak 20 ezer lenne a különbség, dayco-t venném egyből...
Az alsó pajzs nekem hasas lett és csak egyre tudok gondolni, hogy miért, a pályán lévő nagy sebesség miatt bekerülő levegő miatt. Tehát mindenhol minden csavar fogja, mégis megnyúlt mint egy ruha!
Akkor vettem észre, mikor egy erősebb huppanónál leért. Furcsa! Egyébként filléres tétel, 10 ezer környékén már lehet venni... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61640 üzenetére
írj privátban egy alváz motor számot és este megírom melyik szíj kell neked.
Ha 89-est akar, akkor ez kell neki. például a sok közül...
Elcseszni szinte nem is lehet a rendelést a kauffer-nél. Elég ha beüti az 4 jegyű alváz kódot, pl nálam KT0K.
De a motorja kottára ugyanaz, mint az enyém, ott lesz az ő szekere is az alkalmazható fülnél. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
83 van benne és direkt, mert nyáron a venti sem kapcsol be szinte, télen is jobban bevált nekem, viszont ezzel az volt szopattyú fagyálló cserekor, hogy brutálisan kellett járatnom az autót, mire eltudtam érni, hogy a venti megmozduljon. mintha be betonozták volna oda középre a mutatót és nem akart feljebb menni. Lekapcsolva a fűtés meg minden, de meg sem akart mozdulni, annyira jól hűtötte a motort a keringés. Az egész reanult műhely zengett már, mire végre bekacsolt a venti. Nekem nem kell 89 fokon nyitó és most is azt mondom/írom, hogy egyszerűen nem való ennek a motornak. A 83-84 közötti az igazi (számomra) és soha nem tennék bele másikat.
Jah, termosztát, ahogy Robi is írta, komplett csere volt, raktárból hozta ki a srác...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Vidd a szerelési útmutatót kinyomtatva és nyomd a kezébe, hogy úgy csinálja meg, ahogy ott le van írva...
De ha nem állsz ott, én kötve hinném, hogy ezt pontról-pontra betartja majd, bár lehet, ha nagyon jó ismerős a szerelőd.Itt Pécsen mindenki egy oltári nagy lehúzós, hozzá nem értő balf....fék!
Elegem van már mindegyikből!Tudom, hogy a total glacelf piros ezért nem is értem, hogy miért azt írja oda, mert én is láttam, de ennek nincs ott az a tanúsítványa, hogy Glaceol RX type D, Renault Typ D , ha az olajnál mindenki figyeli, hogy rönó kompatibilis legyen, akkor itt miért is nem? Bár nem hinném, hogy ettől az még nem lenne belevaló, de ha már létezik olyan, amit kimondottan erre gyártanak, én azt tenném/teszem bele.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
bobooo #61630 üzenetére
Nincs mit. Ők írják jól, inkább citromsárga és narancs keveréke, néha egy kis zöld árnyalattal, valahogy így lehetne jellemezni a színét, de kapásból narancssárgát mondana mindenki.
Az a "mittomén" hány ezer oldalas szerelési manual-ban van leírva, hogy ez a fagyálló való bele, mármint a 2.0dci motorok esetében, nyilván akkor a többibe is ilyen, vagy hasonló kell.
A fagyálló csere az egy jó nagy szopás a lagesz hármasoknál, ha kicsit is el van cseszve máris ugrott a fűtés nagy százaléka, emiatt szervizben lett lecseréltetve ahogy kell...Egy részlet a leírásból és ahogy csinálták nekem, mert én ott álltam ám január végén a kinyomtatott papírral a kezemben és amit közben a szerelő is olvasott! lol De pontosan úgy, ahogy kell megcsinálta a társával együtt, természetesen ilyenkor termosztátot is cseréltettem, de baja nem volt, viszont egy filléres tételről volt szó, akkor legyen az is új.
Szóval, pontosan már nem emlékszem minden pontra, de nagyjából így nézett ki a dolog...
A turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, Leengedni a régit, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani kompresszorral. Feltöltés után vissza minden majd egyenként nyitni a megadott sorrend szerint a szelepeket (3 db ha jól emlékszem),
Utána 1500-2000 fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni etc...
A legtöbb "autószerelő" ennek a felét sem végzi el. Nálam előtte is tök jó volt a fűtés (de ezek szerint tud jobb lenni is), de a csere után olyan fűtés lett/van télen, hogy alsógatyában lehet ülni bent és azt nagyon hamar el is éri. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Gyárilag egy narancssárgás lötty (bár mindenhol zöldnek írják) való bele és nem tudom miért írják a glacelf-et, mert ami kapható és számra és a renault által kiírt összetételre is pontosan megegyezik az a FEBI 26580 .
Glaceol RX type D, Renault Typ D etc...Amikor anno a kerekedésből kihoztam, akkor is narancssárga volt benne a fagyálló.
Te fogod csinálni? Mert ez nem éppen a "csak" leeresztem és feltöltöm kategória.
Van egy sorrend és ajánlatos betartani nagyon is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#47205632 #61587 üzenetére
Jah, értem. Nos, amikor megvettem, akkor egyáltalán nem volt olyan a képben, hogy valamikor ebbe az autóba nagyon sok autópálya km kerül. Csak tetszett formája, és főleg az, hogy alig volt látható ilyen az utakon, manapság pedig egyre többet látni belőle. Nyilván, kintről behozott és leharcolt típusok a legtöbb, visszaállított kilométerórákkal.
Az ATC tuning és ezért lett megcsináltatva, lényegében azért vittem oda, mert nagyon untam, hogy 2 ezer felett indult meg igazán, ez a 131 lovas változat. Rátették mérőpadra, erre 157 lóerőt nyomott ki lazán. Mondta is a srác, hogy több papíron lévő 131 lovas került már hozzájuk, de ezek alapból mindig többet teljesítettek, mint a papíron tényleg 150 lovasok és csak maga reranult tudhatja, hogy miért van ez így, hiszen a 96 és 110kW 2.dci motorok közt a legapróbb biszbasz is megegyezik, vagyis kottára ugyanaz.Ekkor mondta, ha akarom felhúzhatják a motort 200 lórerő főlé is és higgyem el, ha mindig megkapja időben a szükséges olaj, üzemanyagszűrő és légszűrő cseréket, ez meg sem kottyan neki, mert egy rakás Navara-t (ha jól emlékszem) tuningoltak már, amiben ugyanez a motorok vannak. Kis gondolkodás, oké akkor nyomjuk meg a lóerőt, szétszedték, na akkor már megbántam az egészet. Konkrétan csak a motor nem lett kiszedve a helyéről.
Azt mondta a srác, hogy 250 főlé tudná húzni, de azt nem ajánlja, mert akkor már egy rakás átalakítás is kellene. 223-ig viszont és 470 nm meg simán bírni fogja gyári alakatrészekkel és menni fog mint a vadállat, meg kevesebbet is eszik majd a megszokottnál. És igaza lett. 3 éve ezen én semmit nem csináltam, csak a futómű, de hát azt mindenki tudja milyen. Nem erre az utakra való, főleg a lagesz hármasé nem.Viszont akármennyire csendes az enyém dízel létére, már nagyon unom ezt a hangot...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#47205632 #61576 üzenetére
Volt valami különösebb oka, hogy ilyen használatra nem a V6-ot választottad?
Milyen V6? Ezt nem értem...
Egyébként meg Németeknél én kinyomom a szemét mindig, ahol nincs korlátozás.
Vagy úgy érted, hogy eleve azt kellett volna vennem 2009-ben? Ez a nissan féle 2.0dci motor az egyik legjobb a világon, nem tudom, hogy csinálták, hogy tervezték meg ilyen jól, de brutális tartalékai vannak ott eldugva a háttérben, csak ugye elő kell csalogatni, ahhoz meg "agyátmosás" kell. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a IJS az ábra szerint egy elég feltörekvő spanyol alkatrészgyártó, vajon milyen minőséget gyárthat?
Csak, mert elég nagy a differencia egy corteco és IJS ékszíjtárcsa között. 50 ezer vs 17-18 ezer, sőt 16 ezerért is van itt
Bár én mindenből a legjobbat szoktam venni, de azért itt már elég jelentős a különbség.IJS
----------------------------Adjunk a drága üzemanyagnak, mi?!
Megint hova a retkes ...izémbe emelik már, lassan 500 lesz a premium dízel...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #61502 üzenetére
Szép, illetve ronda!
Már csak azt nem értem, ha már nem nézett körül, miért f...ért állt meg a síneken?
Holott, ha tovább megy, kb majd 3 másodperccel később érkező IC nem rohan bele, simán megúszták volna... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
vallas #61443 üzenetére
Szia!
Ma, nem olyan rég mentünk/voltunk vásárolni, direkt kipróbáltam, mert ugye tél óta nem is volt használva, meg kíváncsi is voltam.
Amikor beültem, 17 fok volt a beltérben és felnyomtam max-ra (3-mas), éreztem is, hogy fűt, aztán jól benyomtam a fűtést és már épp kezdett ömleni rólam a víz, amikor éreztem, hogy 25 fok (de lehet több ez pár fokkal) környékén a seggem alatt a fűtés kikapcsoltDe, mint írtam, ha az autóban hideg van, pl 0-5 fok, akkor hármas fokozat, valóban "tojásütő"
fokozatra kapcsol, bár én tudom állítani is, hogy inkább hátrább fűtsön, akárcsak derékra menjen, vagy derék -segg, vagy csak segg etc...
Nyilván, akkor ez valami luxusabb fajta lehet gyárilag...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
LamerGyuri #61442 üzenetére
Én, nem tudom, hogy ez mennyire belátható, de a fotók alapján elég rendesen, tehát itt valami kicseszett nagy figyelmetlenség bejátszott. Függetlenül attól, hogy állítólag a lámpa fehéren villogott, valami ilyesmit olvastam a faszbukon... Sínekre mindig úgy kell felhajtani, hogy előtte körbenézünk, aztán utána gyorsan átmenni rajta, ha minden tiszta, már amennyire ezek az átjárók engedik, mert mindegyikre azokat fektetném, akik megépítették.
Németbe érezni valamit, amikor átmegyek, itthon a legtöbbnél szétesik a futómű... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
vallas #61430 üzenetére
Nem tudom, hogyan tesztelted, de a leírásból ítélve ennek nem így kell(ene) működnie, bár az én autómat veszem alapul, mert most elég jó idő van még kint és főleg bent az autóban...
A fokozatok ugyan az erősséget állítják, de a benti hőmérsékletet is "nézik".
Pl hármas fokozatban, ha hideg van az autóban, valóban már-már forró és hamar melegszik, de ez kb 0 (vagy kevesebb benti)-15 fok között lehetséges inkább, viszont, ahogy emelkedik a hőmérséklet, függetlenül a kapcsoló állásától, fokozatosan a fűtés gyengül.
De a fűtés, akár meg is szűnhet, de ez inkább már 30 fok körüli benti hőmérsékletre jellemző. Akinek, pl nyáron bekapcsol az ülésfűtés, na ott az már nem működik jól. Nálam a műszerfal jelzi, hogy be van kapcsolva, de ha elérte a hőmérsékletet, függetlenül attól, hogy továbbra is világít a műszerfalon, érezhető, hogy kikapcsolt és az is érezhető, hogy újra bekapcsol, ha esik a hőmérséklet és minél erősebb lesz a fűtés, ha ez továbbra is a csökken.De az is lehet, hogy a Neked beszerelt az lényegében "csak" egyszerű manuális fűtés, bár 60 ezer körül azért ezt illene tudnia szerintem...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61307 üzenetére
Nincs benne ilyen leírás/felhívás. Ma átnyálaztam az egészet...
Egyébként azóta nem csinálta, beülök, autó egyesben, kártya, kuplung be, indít azonnal én nem szoktam semmilyen infóra várni, ha gondja van, vagy lenne úgy is jelzi, valamitől viszont mégis meghülyült azon a napon. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #61300 üzenetére
Jó, de hát mégis. Mi lehet ilyenkor az, ami nem érzékeli, hogy benyomom a kuplungot?
Mint írtam, ha kivágom üresbe, majd vissza egybe, de bármelyik másik sebességből is, azonnal indul.
Ettől függetlenül semmi probléma vele, továbbra is állat erős és csendben duruzsol, csak én megszoktam ezt az indítást.És ma elég sokszor eljátszotta ezt velem a városban. Nem tetszik neki a front
-------
Van ilyen a használati utasításban? nemá...tényleg?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mostanában elég gyakran olyanokat csinál a jószág, hogy beszállok, kártya be, az autó egyesben van, kuplung tövig be, enne ellenére kiírja, hogy nyomjam be.Hiába nyomogatom már át szinte a tűzfalon, nem indul. Továbbra is ezt írja...
De... bármelyik másik sebességben azonnal indul, sőt, ha kiveszem az először egyesben lévő sebességet, amire azt írja, hogy nyomjam be a kuplungot, majd visszarakom újra egyesbe, akkor már ott is azonnal indul.Tehát csak akkor játssza ezt el, ha beszállok, az autó egyesben, kártya be és azonnal indítanék.
Van amikor meg azonnal indul, csak most lett gyakoribb ez a hülyesége.
Ötlet? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#47205632 #60995 üzenetére
-Rossz motorba mehet vagy javít rajta vagy nem, pár ezrest megér.
Legalább hülyeséget ne terjessz, főleg annak tükrében, hogy ezek szerint sosem használtad.
-----------------------
(#60994) rob210
De innentől én is letojom ezt a részét, szerencsére az én motorom még jobb lett tőle, pedig nem volt sosem szar, sőt. Írom ezt úgy, hogy sosem hittem az ilyenekben...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
csendesebb simább járású lett a motor...
Biztos azért, mert rosszat tettél neki. Nem is értem ezt az érvet, de akkor ne használd.
A munkahelyeden meg nem tudom milyen gépek vannak, de ott ha szarrá megy valami, akkor meg lesz javítva, függetlenül attól, hogy valami jót, jobbat, vagy még jobbat tenne neki, mert van rá pénz, nyilván. Most nem a xado-ról van szó. Engem meggyőzött, de hamarosan úgy sem érdekel már ez a része, hogy egy dízelnek mi a legjobb. Csendet és sima suhanást akarok még ezeken az utakon is...
----------(#60988) gixxergabi
Az a kesztyű egyébként ajándék, nem az adalék büdössége ellen van, de én is kesztyűben fogom és töltöm be már, ráadásul amennyit én rendeltem már a kauffer-tól, lassan konyítanék egy kesztyű boltot. :-D
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
OMW.ről már leírtam a véleményem, beletankolok és érezhetően a motor legszívesebben kiokádná a prémiumnak nevezett kotyvalékukat. Mol és shell premium keverve/felváltva, azt szereti nagyon az 2.0 dci-m, pluszban televágom egy mannol ilyennel, mielőtt tele nyomom, valami kegyetlen büdös ez a lötty egyébként, ha a kezedre rámegy, érezni fogod elég sokáig hiába mosod meg...Szóval, a motorom tök csendes, bent ülve, járni is alig hallani szinte dízel létére.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Xantomas #60975 üzenetére
gyakorlatilag hallottam ...amit az illető elméletileg hallott a Piri nénje szomszédjának a régi szobatársától...
De egyébként bárki mondta, egy nagy bullshit a hozzáértése. Legalább 300 ezret raktam a gépbe, ami csak xado és más semmi. Még a turbó melletti olajpárának is nyoma veszett 5-10 ezer után...Olyan bivalyerős és csendes most is, mint új korában sem, mikor kigördültem a szalonból. Régen én is azt hittem, hogy ezek baromságok, lehet, hogy van ilyen, de xadoék valamit k...ra tudnak, amit más nem!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#47205632 #60879 üzenetére
. Tudjuk, hogy sok a kókler vagy szimplán hanyag szerelő
Nem jól fejezted ki magad! Lényegében, szinte az olyanok is, mint Robibá lassan (vagy egyre gyorsabban) eltűnnek, vagy sajnos kihalnak és manapság már, 10-ből 9.5 szerelőnek titulált akárki egy szemétláda, lehúzós, hozzá nem értő faszkalap, akikhez nem lehet vinni saját megrendelt cuccot, mert ezek azon is keresni akarnak. Ezzel van tele ez az kurva ország, mert a sok minden mellett ezt is engedik itthon...
Pont tegnap küldtem el hülye faszt a csába, mert az eredeti renault alkatrészek nem voltak jó neki, ő a unix-tól hozza, arra vállal garanciát. Nekem egy autószerelő? se játsszon alkatrész-kereskedőt, hanem javítsa meg az autót, de az minőségi munkával akár nagyobb rezsi díjjal, ezt tanulta ki állítólag. Akkor csinálja a szerelést, tudjon rendelni is, ha az ügyfél letojja ezt a részét, de hogy csak nála lehet alkatrészt is venni, na elmennek ezek a k anyjukba és remélem az ilyenek hamarabb kidöglenek, mint a tisztességes, hozzáértő szerelők.
Nagy tisztelet a kivételeknek!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Gombinyó #60774 üzenetére
Egyetértek, aki használtat vesz, az szánjon erre plusz 50 ezret, amit elbukhat, ha a meghízható és hozzáértő azt mondja, hogy ez úgy szar, ahogy van. Vagy, utána ne tépje a száját, ha átverték, ahol csak lehet.
1 milla az autó és még rákölt 1.5-öt és szar minden. Ebben az országban, mennyi kibaxott hülye van? És ezt még közhírré is teszik, de a másik végtermékek (eladó, szerelőőő?) se sokáig játszották volna ezt velem.-------------
#60778) gooool
Dehogy fog ez feljelentgetni, az is egy rakás pénz, csak valami idióta felbátorította, hogy aktuális hülyeként írja le a sztorijukat. Talán épp a férje. Mittomén, nem is érdekel, csak bemásoltam, de az a FZ autószerelő tényleg ekkora fenomén lehet? Ismeri valaki?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Gombinyó #60769 üzenetére
Nem, ugyan elektromost akartam, de benzines lesz. Majd megírom, ha biztos.
--------------Az előbb olvastam faszbuk laguna fórumban. Egy csajszi írta...hát olvassátok Ti is, már aki nem tag ott.
Vannak itt érdekes dolgok...Sziasztok!
Elore is bocsanat a hosszusag miatt,es a paromtol is amiert posztolok de az igazsag erzetem erosebb.
2015.novembereben a hasznaltauto.com-on hirdett 2002-es Renault Laguna 1.9DCI-re esett a valasztasunk,melyet Dunakeszi Fő út 1. Fő úti autokereskedesben Dr.Brichter Zsolttol vasaroltunk meg 970.000Ft-ert kp-ra.
A hirdetesben az allt,rendszeresen szervizelt zsir uj garett turbo nem gyari felujitott hanem zsir uj turbo suvit benne,elektromos ablakemelok..futes szabalyozo..minden patent keves km..almaid autoja..
Megvettuk en sajnos nem voltam jelen oromkodtunk elso sajat autonk kombi,szep es jo..
Egy honapon belul elojott a turbo hiba,amikor a ferjem visszavitte,hogy ez igy nem fasza.."megcsinaltak"kapott egy papirt,hogy innentol kovetelozes nincs oszt jo napot..
Eltelt par honap..szep sorban jottek elo a hibak...generator..elektromos ablakemelo..FUTES..megint turbo..egr ..katalizator stb..
Kedves szerelok akik javitottatok a kocsinkat szeretnem megkoszonni azt az igazan profi szaktudast amit max piacon vettetek meg..egy dolgot nem ertek..mi a jo budos faszert huzzatok le az embert ha analfabeta vagy ahhoz amit csinalsz?
Novembertol 2016.aprilisaig 1.5milliot huztatok le rolunk ugy,hogy nem,hogy jobb lett volna a kocsi meg szarabb lett!!
Amikor a 4.szerelo bekozolte,hat ez bizony turbo lesz..elmentem az AH Turboshoz,hiszen fent nevezett kereskedo allitolag megcsinaltatta..ha ez igy van fel ev gari..LETT volna ha jart volna ott a turbonk..
Vissza a kereskedohoz..kertem a szamlat a javitasrol amit nem tudott megmutatni..majd nekem akart jonni,nekem egy nonek,hogy maganteruletre leptem..😂😂ami egy kereskedes..beult a kocsiba es elhuzott..
Megtalaltam a szamat hivogatom..o most kint van nemetben..jooo szemelyesen kell targyalnunk uram..sza r az auto vagy beszelunk vagy perelunk..
3.neki futasra sikerult elem allnia ugyanannak a palinak aki nekem akart jonni...
Az afas szamla 970 helyett 500rol szolt..szerintuk okirathamisitasert minket vennenek elo...hiheto..
Km ora 2005ben 115.000km-en allt a renault szakszerviz szerint..2016 aprilisaban 242.000 volt benne..de ha ilyen kevesett futott akkor ennyi hibaja nem lehetne...annyit sikerult elernem,hogy a turbot felujittatta lattuk ott voltunk..
Ezt kovetoen jart a laguna meg 4 ujabb szerelonel akik megint lehuztak masfel millioval ez is rossz az is rossz es persze a turbo..is..aminek ezidaig tul sok baja nem volt!!de nem is uj..csak felujitott..😂
Na hat tavaly junius elejen ajanlas utjan eljutottunk Kerepesre B.Jozsefhez aki kibaszott becsuletes es szereny..nezi a kocsit.. EGR..pillango szelep..jobb oldali szilent...elso ketto fektarcsa-fekbetet..futes szabalyozo pollen szuro.szimering...stb..persze az EGR uj reggeltol estig ultunk es vartuk a bardit hogy hozza az alkatreszt..ott hagytuk ket nap mulva mentunk.hopp 300.000 jo magyar forint...sose baszakodtunk amit kertek becsulettel kifizettuk...meg aznap TRELLER vitte vissza az autot..az osszes viz elfolyt..de akkor meg ez is az hopp meg 50.000.-
Oktoberig nagyjabol szep es jo minden igaz nyaron 130as temponal a klima kikapcsolt de ok mindent kibaszott becsuletesen megcsinaltak..
Oktober..folyik az olaj..vissza..hisz van garink igaz szamlat SOHA NEM kaptunk..megnezi..kesz.azert adjal 2000et ne ingyen dolgozzak...
2018.aprilis...komplett vezermuszij csere,allitolagos turbo felujitas meg meg valto es kuplung is..na meg a jo oreg kettostomegu..stb laza 580.000-600.000ert persze szamla nelkul!!!
Elhozzuk...epp hogy mentunk...mekinek egyszercsak puffanas kuplung beesett olaj elfolyt..TRELLEREN ismet a Laguna..egy tobb mint fel millas szereles utan..elektronikat is nezett..meg a cseh2-t is..
Majd a mi kurvaanyankat,hogy nem fizettuk ki a trellerest mikor friss szerviz utan meg egy nap se telt el es ment vissza a kocsi..persze semmit nem hajlando leirni mit csinalt meg..mostmar ertem miert..hamarosan te is fogos mr.kurva becsuletes
Azota oda nem visszuk ketszer vettek hulyere tobbszor nem..
Atnezettuk M.Mihallyal aki veegre korrekt volt megmondta a frankot..es eljutottunk Farkas Zolihoz aki 3perc utan megmondta azt amit a tobbi kokler lehuzos balfasz 3ev alatt nem tudott..
Lyukas intercooler..kilyukasztottak a turbo csovet csavar huzoval..motortarto bak stb..EGY NAP alatt megcsinalta a Laguna ugy ment mint meg soha eletunkben nem jottunk meg el szerelotol boldogan.
Sajnos es ez nem Zoli hibaja hanem az elozo 9 kurva becsuletes turbofeju majomnak koszonheto..a loerok visszatertek de a motor feladta a harcot..
A 90.000es uj EGR..amit egy napig ulve vartunk..becsulettel kifizettunk valakinek az egy havi fizetese..EGY BONTOTT ROZSDAS SZAR😡😡😡
Magyarul nem eleg,hogy kozel 1 millat raktam a zsebedbe meg te haborogsz hogy nem fizettem ki a trellert ami a te hanyag munkadnak koszonheto..nem eleg hogy szamlat nem adtal magyarul tisztan kerestel rajtunk 1millat..te mr.becsulet ATBASZTAL..
Egyet elfelejtesz..en tudom bizonyitani hogy nalad volt a kocsim..hogy ennyi penzt adtam es hanyszor hivtalak..
A tobbi 8 meg adja vissza a szakmajat mert max match boxot tudnak osszerakni,a turbo fetist meg valahol lattatok..mindannyian elmehettek a budos picsaba!!
A kereskedo meg oruljon neki,hogy nem rendesen szamlazott mert az eletet lepereltem volna rola!!
Neked Farkas Songo Zoltán halasan koszonom,hogy vegre egy hozzaerto kezebe kerult szegeny Laguna es koszonom,hogy meg halott allapotbol is ujra eleszted kerul amibe kerul..
Mr.becsuletes..neked csak annyit,hogy mindent bevizsaltatok amit elmondasod alapjan csereltel es amiert a penzt mi kifizettuk szo nelkul tavaly megmondtam velem nem erdemes szorakozni ezt hidd el..a penzt amit jogtalanul vettel el uj alkatreszre es bontottat raktal bele szep ki fogod csengetni az utolso forintig.. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #60759 üzenetére
Áááá nem, sőt!
Írtam többször is, hogy szinte alig látom a családom emiatt. Szerintem én már többet ne nem is akarok menni. A renault-os pályafutásomnak (is) év végén vége. Elég volt a dízelből is, csendet akarok végre, attól függetlenül, hogy az enyém elég csendes jószág, köszönhetően a több, mint 90%-ban tankolt külföldi naftának és a xadonak...De elég volt ebből is. Csend, erő és finom futást szeretnék, vezettem azóta jó pár jószágot, ami tudja ezt. és a befutóm is úgy néz ki megvan -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
LamerGyuri #60754 üzenetére
Az autószínének megfelelő, külső , memóriavesztős, vízálló fólia az egész lényege. Amit felszabok 5 perc alatt és letépem 5 másodperc alatt.
Nem kell ide semmilyen maszk...
------------
(#60753) orosziem81
Most, hogy itthon vagyok ennyi ideje, már nagyon nincs is kedvem ezek után menni, de sehova.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #60698 üzenetére
Köszi az infót, az kép gondolom az alja lebontva és aknából készült?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55294 üzenetére
Erre emlékeztem, hogy kicserélted (ezért is kerestem vissza) és nem értem, hogy miért írtam én 44nm meghúzási nyomatékot, nem tudom mit néztem el, Robibá meg alattam szinte ugyanazt a nyomatékot írja (45nm), szóval, sorry, ha esetleg mégis 44nm körül lett meghúzva, ha esetleg lesz időd rá, mindenképp húzz rá a megfelelő nyomatékot.
Tehát a meghúzási nyomatéka az ékszíjtárcsának 50nm, majd erre még 85 fok! +-6fok eltéréssel. Igaz ez nem egy eget verő különbség, de a pontos nyomatékot nem véletlenül találták ki.
De akkor már megkérdezem...a csere óta minden frankó?
A mot 1770 szerszám ezek szerint nem lényeges annyira?mot.1170
Új hozzászólás Aktív témák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Mobil flották
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Steam topic
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Revolut
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest