Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz BenceShearer #2819 üzenetére

    Cerkahegy nem az igazi, én is próbáltam, de nem igazán mozdult meg vele mozdony. Ha budapesti vagy akkor 7-én a Lángban börze, tuti lesz akinél tudsz venni, vagy segít abban kinél, hol keresd. A szögletes keféket még le lehet gyártani otthon is én ahhoz a lada önindítókba való bronzkefét ajánlom. Pár száz forintért kapsz autósboltban és egy darabból száz évre elegendő kefét lehet csinálni. A hengeres kefe gyártása már neccesebb.

    Motoroknál egy egy csepp olaj a csapágyakba, ha kiveszed a keféket és nagyon fekete a kommutátor a forgórészen, akkor nagyon nagyon finom polírparírral felpolírozni a felületet, amin a kefe csúszik. Egyenáramú permamágneses motor, nem nagyon lehet más baj.

    Kromofág műanyagot nem bántja. Elvileg. Azért egy sínnel csinálj próbát a biztonság kedvéért.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz BenceShearer #2817 üzenetére

    Üdv!

    Ha nagyon tré a sínállományod akkor lehet akár kromofagos áztatást is csinálni, az tuti lemar mindent, a sínek belső részén is, ahol csatlakoznak egymáshoz. Feltéve, hogy nem papír talpas sínjeid vannak. Utána alaposan le kell öblíteni vízzel és jól kiszárítani mindent.
    Másik megoldás a polírpapír. Ez kicsit macerás munka. Kevés sín esetén ez az egyszerűbb.

    Mozdonykerékre lehet próbálkozni petróleummal, WD-40 el, csak motorba ne kerüljön egyik se. Utána ezeket is le kell mosni mondjuk alkohollal, sebenzinnel. Vagy lehet ittis polírpapírozni. Leveszed a mozdony burkolatát, Amúgy sem árt nekik egy olajozás, ha száz éve nem voltak használva. Varrógépolajjal. Adsz feszültséget a motornak és polírpapírral egyenként letisztítod a kerekeket forgás közben. Csak érzéssel, hogy a hajtást ne erőltesd meg.

Új hozzászólás Aktív témák