Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3650 üzenetére

    a greatzes megoldást arra értettem, hogy az egyenáramú mozdonyokhoz a váltóáramú trafó után beépítek egy greatz hidat, és egy kétáramkörös on-on kapcsolót irányváltónak. Vagyis a sínekre egyenáram jut aminek a polarítását a kapcsolóval tudom megváltoztatni. Ez a Marklin mozdonyokra nincs hatással, ott továbbra is csak az irányváltó működtetésével lehet megváltoztatni a menetirányt, viszont a sima egyenáramos motorral szerelt mozdonyok menetirányát így meg tudom fordítani a polusváltó kapcsolóval, nem kell beléjük a marklin irányváltó.
    A Marklinnek meg tök mindegy, hogy egyen vagy váltóárammal működik e, a motorja mindkettőt tudja.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3647 üzenetére

    nekem is az volt a gond, hogy megszorult a mozdony rudazata, amikor összeforogtak a kerekek. Mind a két oldal hajtókerekét rendesen megzömítettük, összejelöltük minek hogyan kell állnia csináltam egy pici üllőszerűséget egy darab deszkából és egy 300-as szögből, amire fel lehet támasztani úgy a mozdonyt, hogy az oldalán fekszik a deszkalapon és a szögdarabra pedig felfekszik a kerék a tengelyvéggel, így a másik oldali kereket is pontosan be lehetett állítani, és felütni a tengelyre. Azóta már több órát hajtottam a gépet először teheletlenül, utána pedig egy ötkocsis gyorsvonattal kínoztam órákig.

    Marklin irányváltóm van tarcsiban, de a Piko E44 nem az a gép amiben hely lenne ekkora berendezésnek. Ha beteszem az irányváltót, ki kell venni az összes súlyt, még a gyáriakat is.Így is nulla a vonóerő pedig mególmoztam rendesen a gépet. Viszont a Horbykba a szerkocsiba sztem elfér az irányváltó. És szét is lehet szedni a szerkocsikat, nem ragasztott, hanem csavaros az összefogásuk. A csúszószedő felszerelése miatt mindenképpen szét kellett volna szedni úgyis.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3612 üzenetére

    Marklin BR-86 esetében a helyzet a következő:

    A tengely valami félelmetes acélból van, mert kalapács, pontozó, esélytelen volt. A kerekek valami öntvényből vannak.

    Megoldottuk a problémát hidegkovácsolással. A kerekeknek azt a részét, ahol a tengely furata van zömítettük és körben mindkét oldalon pontozóval még körbeütöttem a furat körül, persze finoman. Ezek után összenyomtam a tengelyt a két kerékkel, brutális erő kellett hozzá, de azóta tökéletesen állnak a kerekek a tengelyen. Picit zajosabb lett a mozdony, de simán, erőlködés nélkül fut.

    BR-86 vidáman kőröz a pályán kb. fél órája, hiba nélkül. Sikerült a vasat rendbe tenni! Sajnáltam volna, ha nem tudom tovább használni, mert erős és szép mozdony. Jelenleg személyvonatozik, mint eddig is tette.

  • apista

    csendes tag

    válasz apista #3612 üzenetére

    Amikor kerestem a megoldásokat, Loctite 648-t ajánlottak egy helyen a kikipott kerék felragasztására.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3522 üzenetére

    Marklin My world. Elemes, elvileg infra távirányítású, de tényleg játék vonat. Teljesen elrugaszkodott a valóságtól némelyik szerelvény, ami még valamennyire hasonlít az igazihoz az a TGV utánzat, de az is kéttengelyes alvázakon igen rövid kocsik.

    Az tényleg gyerekjáték, bár jól néz ki. A sínek rendes C rendszerű sínek, háromsínes AC üzemhez.
    Ha nem ragaszkodsz a Marklinhez, akkor tényleg valami Roco, vagy akár Piko készlet is jó. A Piko vágányrendszere is elfogadható, bár a váltóik hümmm. Abból ruházzál be pár ezerrel többért Peco váltókra. Széles választék, polarizált és nem polarizált kivitelben egyaránt.

    [link]

    Ez pl. egy jó alap lehet. Plusz két váltó, két személykocsi és máris van egy alapszetted, amivel lehet játszani. A kéttengelyes gőzösös piko készletektől óvakodjál. Baromi ronda az a mozdony, és a vonóereje se egy húdehűha... szerkezetileg meg alapból kuka.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3517 üzenetére

    Én kivettem a dekódert, egyelőre egy sztatikus zacsekban pihen. Majd egyszer talán lesz delta vezérlő és akkor visszamegy, na meg ha legalább az alsó pálya mozdonyait mind digizni tudom. Egyelőre egyszerűbb az analóg hajtás, a két trafó ellátja a pályát egyelőre.

    Meg a többi mozdony mind analóg nem is hiszem, hogy lenne értelme a digizésnek. Ami ebben a BR86-ban tetszik az a Telex kuplung, a többi mozdonyomban nincsen, Vagyis igazából sokkal többet nem tudnék kihozni a digitális rendszerből.

    Esetleg ha valamikor egy másik asztalt elkezdek, az digis lesz. Csak a változatosság kedvéért, na meg, hogy haladjak a korral.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz apista #3514 üzenetére

    Így néz ki a modul.

    Van rajta egy négyes kapcsolósor, alapban így beállítva, ahogy a képen látszik. Mivel nem értek a digitális dolgokhaz, nem buheráltam, inkább kivettem és a helyére betettem a hagyományos irányváltót.
    Persze előtte felírtam melyik vezeték hová ment, így, ha egyszer lesz delta vezérlő és további modulok a többi mozdonyhoz, vissza tudom tenni. Jelen pillanatban csak dísztárgyként funkcionál.

    Közben néhány régi 4-tengelyes junior szettes távforgalmi személykocsi éppen némi átalakuláson megy át. Még jó régen szereztem ezeket a cuccokat, kettőt átfestettem sötétkékre, összepasszítandó a Marklinhez lévő sötétkék kocsival. Utána el is felejtődött a dolog, most a kezembe kerültek, a még eredeti hányinger színezésű kocsik. Kettőt nekiálltam Rabeerbahnosítani elég jól sikerült a dolog, hamarosan összerakom a kasznikat és ha a feliratokat is elkészítik rájuk akkor egész pofásan néznek ki. A többi három, a már kettő sötétkék és a még egy eredeti piko szinezésű posta is megy a fékolajba utána meg a fényezőműhelybe.

    :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés