Hirdetés
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Átcímkézett TCL modellekkel nyit az Alcatel
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android szakmai topik
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz
Czimby #55731 üzenetére
Remélem te sem hiszed el tejesen amit írsz vagy olvasol
"nem az olajat dobálja le hanem a porszemeket amik nem tudnak beleragadni"Nem szeretnék okoskodni, de ez fizika: az olajnak van egy olyan tulajdonsága, ami miatt magához vonzza a porszemeket - vegyünk példának egy szivacs, vagy bármilyen olajfilmes légszűrőt. Ha kellő utánpótlás van kellően "vékony" olajból, akkor ugyanúgy olajos port dobál le, méghozzá folyamatosan, nem csak a porszemeket. Max a folyamatos leverődés miatt nem látszódik annyira mocskosnak, aka nem veszed észre a motoron, hiszen folyamatos az "olajcsere". Ráadásul vékony olaj, nem tapad, így kis adagokban folyamatosan megy ez...
Szóval szerintem azt akartad írni, hogy a láncba nem tud beleragadni, nem pedig az olajbaAhogy te is írtad, megcáfolva ezzel az előző félmondatod: "nem lesz retkes a motor tőle, közel sem annyira mintha spraynél" - ergo ugyanúgy dobálja, csak nem vehető észre - annyira.
És ez valahol oké, mivel a motoron direkt olyan adalék van benne (teflon?) ami ezt meggátolja, hiszen ott az a lényeg, hogy rajta maradjon az olaj, különben fújkálhatnád 50 kilométerenként. És ez az oka annak is, hogy ez jobban meglátszódik a motoron, mivel ez az adalék mindenre ragad, nem csak láncra.
De mint mondtam, tök felesleges ennyit buzerálni az egészet. Szerintem szignifikáns élettartam-többletet nem tudsz kisajtolni olajozással, hogy az feltétlenül megérje, max kényelmi dolog. Akik azt hiszik, hogy de, azok papásan használják a motort és amúgy is ráérnek ilyenekkel vacakolni.
A terepmotort hagyjuk ki a képletből, azt azért említettem, mert sokan azt hiszik, hogy egy o-x gyűrűs láncnál muszáj olajozni a csapok miatt...holott nem. A terepmotornál meg ugye más a helyzet....
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest