Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FIREBLADE78

    addikt

    válasz Something_ #47503 üzenetére

    Jó ez. Csak linkeket úgy raknám be,hogy egyből továbbítson is az oldalra

    Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

  • canniball

    nagyúr

    válasz Something_ #47503 üzenetére

    Remek! Úgy látom van némi átfedés, ha nem bánod majd összefésülöm a kettőt. :R
    Viszont lehet féreértettelek/rosszul emlékszem, de védőfelszereléssel kapcsolatos eszmefuttatásról (bukók, protektorok stb.) nem volt szó? :B

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz Something_ #47503 üzenetére

    Macra,GridBelstaff ruházat, Premier sisakok, csizma - Powerbike.hu
    Dane, Macna, saját márkás ruházat, Agv, Givi sisakok, csizma, alkatrész - Shox.hu
    Ruházat,sisakok. - RMC.hu
    Ruházat,sisakok. - Moto.hu
    Ruházat, sisakok, alkatrész - Motorstyling.hu
    Crossz ruházat, csizma - universalmotor.hu
    Alkatrészek, tuning - Ago motors.hu
    Ruha,alkatrész, csizma - Bázismotor.hu
    Ruha,alkatrész, csizma - Bembomotor.hu
    Ruha, alkatrész, Did lánc, sisak - Pinkmotors.hu
    Ruházat,sisak, szerviz, alkatrész - Motocafe.hu
    Ruházat, sisak, alkatrész - Big bike.hu

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • canniball

    nagyúr

    válasz Something_ #47503 üzenetére

    TÖF-tervezet v2 véleményezésre:

    "A vezetői engedély kategóriákról
    Jelenleg az alábbi kategóriák vannak érvényben:
    - AM kategória: maximum 50 cm³-s, maximum 4 kW/5 LE-s és maximum 45 km/h-s sebességet elérni képes segédmotorkerékpár vezethető vele. Ezzel a kategóriával külön topik foglalkozik: Mindent a robogókról / kis motorokról!
    - A1 kategória: maximum 125 cm³-s és maximum 11 kW/15 LE-s motorkerékpár vezethető vele. Mindkettőnek teljesülnie kell (!), ha bármelyik átlépi a megengedett határt akkor az A1 kategóriára érvényes jogosítvánnyal az adott motor nem vezethető.
    - A2 kategória: maximum 35 kW/48 LE-s, de 0.2 kW/kg arányt meg nem haladó motorkerékpár vezethető vele. Hengerűrtartalomra vonatkozó korlátozás ebben a kategóriában nincs.
    - A kategória: azaz a korlátlan kategória.

    Kötelező olvasmány jogosítvány előtt állóknak és friss jogsisoknak: http://www.motorozzesszel.hu/
    Nagyon sok hasznos dolgot tartalmaz ez a kis összefoglaló a ruházatról, vezetéstechnikáról és a közlekedésbiztonságról.

    Amennyiben most szerezted a jogosítványt ne feledd: a sikeres vizsga még nem jelenti azt, hogy tudsz is motorozni, úgyhogy légy óvatos! Javasolt egy vezetéstechnikai tréninget elvégezni, az olcsóbbaktól a drágábbakig széles palettán mozog ezen szolgáltatás köre, illetve alkalmanként szoktak lenni ingyenes tréningek is. Természetesen egy ilyen tanfolyamon sem fogsz mindent tudást megszerezni és persze enélkül is van motoros élet, de olyan dolgokat tanulhatsz melyeket másképp csak hosszú idő és sok kilométer alatt.
    Vezetéstechnikai tréningek (a teljesség igénye nélkül) :
    http://www.safety-hungary.hu/hu
    http://riliclub.hu/
    http://www.vezetestechnikaicentrum.hu/

    Ha netán ki szeretnéd próbálni magad versenypályán, akkor erre is lehetőséged nyílik, már akár 5000 Ft/fél naptól. Itt is sok mindent lehet tanulni, felesleges közúton száguldozni, hogyha van erre kialakított pálya.
    http://www.kakucs-ring.hu/
    http://birizdokart.hu/gokart-stadion/arak
    http://www.euroring.hu/araink/
    http://palyamotorozas.hu/hu/static/pannonia_ring/
    http://www.hungaroring.hu/hu/elmenyprogramok/motoros-nyiltnap

    A motorvásárlásról
    Régi jó tanács, hogy érdemes kisebb géppel kezdeni, majd fokozatosan haladni a nagyobbak felé. Manapság azonban egy-egy csere nem kis összeget emészt fel és nem mindenki engedheti meg magának ezt a fokozatosságot. Ha te is így vagy vele és dilemmában vagy, mert a kinézett gép adatlapján 100+LE szerepel ne ijedj meg! Ha van önkontrollod nyugodtan nézelődj tovább, többen is ilyen erős vason kezdték nagymotoros pályafutásukat. Általános tapasztalat, hogy alacsony fordulatszám esetén az erősebb motorok is jól kezelhetők és csak magasabb fordulaton "jön ki belőlük az állat".
    Ami viszont fontos: ilyenkor mindenkinek "viszket a tenyere", de ne hozz elhamarkodott döntést, az később nagyon sokba kerülhet! Nézd meg jól a hirdetéseket, ha valaki arra sem képes vagy hajlandó hogy pár értelmes mondatot írjon és/vagy feltöltsön néhány képet, akkor nem biztos, hogy tőle kéne vásárolni. Ha vannak képek vesd össze a gyári fotókkal, amennyiben valami nem passzol és az eladó váltig állítja, hogy minden gyári akkor az már gyanús kell legyen. Persze olyan motor szinte nem létezik ami még egyszer sem dőlt, ez ne riasszon el! A kérdés csupán az, hogy ezt miként orvosolták (rendesen összerakták vagy csak tákolták) és hogy elismerik-e.
    Ha a hirdetés alapján korrektnek tűnik az ajánlat és elmész megnézni a vasat, akkor (amennyiben vásárlási szándékkal mész) vigyél magaddal egy szerelőt vagy olyat akinek legalább valami sejtése van arról mit kell nézni. Téged valószínűleg úgyis elvarázsol a csillogás, de ami esztétikailag teljesen korrekt annak a műszaki állapota is lehet tragédia, úgyhogy jó ha látja egy hozzáértő is. Ha ezt nem tudod megoldani akkor itt vannak
    Persuader tanácsai használt motort vásárlóknak:
    ...
    Amennyiben ez alapján is minden jónak tűnik megkérheted az eladót, hogy hozza el egy általad megjelölt szerelőhöz aki átnézi mielőtt megvásárolod (ha még nem ismersz egyet sem akkor keress valakit, tulajdonosként úgyis szükséged lesz rá).
    Ha megszületett a végleges döntés, de ott és akkor nem köttetik meg az üzlet, akkor fizethetsz előleget vagy foglalót. A kettő közti különbség, hogy foglaló esetén ha te gondolod meg magad akkor nem kapod vissza a pénzed, ha az eladó lép vissza akkor pedig ő az összeg dupláját fizeti vissza számodra. Előleg esetén ha bármelyikőtök meggondolná a dolgot egyszerűen visszakapod a pénzed. Ha biztos vagy a dolgodban akkor tehát érdemes lehet a foglalót választani. Persze legyen "lepapírozva"!
    Amikor az adás-vételre kerül a sor az alábbiakra lesz szükség:
    - az adás-vételi szerződés négy példányban: egy az eladóé, egy a tiéd, kettőt pedig az okmányirodában fognak kérni
    - a motor forgalmi engedélye: ezt vinned kell az okmányirodába, ahol bevonják és ott helyben kiállítják a nevedre az újat
    - a motor törzskönyve: ezt szintén az okmányirodában bevonják és később kapod postán az újat
    - az eredetiségvizsgálatra: megbeszélés tárgyát képezi, hogy az eladó vagy a vevő intézi; az erről szóló iratot a többivel együtt az okmányirodába kell vinned
    - amennyiben "lábon" szeretnéd hazavinni a motort akkor szükséged lesz kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra is. A megkötésének nem feltétele hogy te légy a tulajdonos, így akár már korábban is intézheted, de ott a helyszínen is megteheted ezt online. Ha enélkül indulsz útnak és valami történik, akkor saját erőből kell helytállnod. Illetve ha halogatod a biztosítás megkötését, akkor az adás-vétel dátumától számolva minden egyes nap után fedezetlenségi díjat kell fizetned.
    Ha megtörtént az adás-vétel 15 napod van arra, hogy a felsorolt iratokkal (és persze a személyiddel, valamint a lakcímkártyáddal) befáradj az okmányirodába és bejelentsd a tulajdonosváltást.
    Javasolt, hogy egy szerelőt is látogass meg, ha már a vásárlás során látta a gépet akkor azért, ha még nem akkor azért; ha mást nem legalább az alap dolgokat (pl. a folyadékokat) érdemes lecseréltetni.

    A védőfelszerelésekről
    Ha megvan a gép ne feledkezz el a védőfelszerelésről sem! Motoron egy baleset esetén jóval védtelenebb vagy mint pl. egy autóban, adott esetben ami ott csak egy-két sérült elem az motoron ülve súlyos sérüléseket jelenthet. Azt természetesen nem mindenki teheti meg hogy erre is egy vagyont költsön, de vannak olcsóbb megoldások is, a lényeg hogy valamiféle védőfelszerelés mindenképp legyen rajtad, mert "rövidnadrág-póló-papucs kombóban" szó szerint az életeddel játszol!

    Új ruha/felszerelés vásárlása esetén ajánlott oldalak:
    Alpinestars - http://www.auner.hu/, http://www.aunergyor.hu/, www.pardi.hu
    Spidi, Sidi, XPD - www.motorline.hu
    Spyke, TCX, X-lite, Nolan, Schubert - www.euromotor.hu
    Dainese - www.karasna.hu
    Mugen Race, Berik. Arlen Ness - www.superzone.hu
    Shoei, Imet - http://www.imet.hu/
    Icon - http://motopartsshop.hu/
    Bering - http://www.fokt.hu/
    Forcefield, Kriega - www.protektorok.hu
    Puma - http://www.dangerbikes.hu/
    Clover, Caberg, Arai: http://motoroazis.hu/
    http://www.parilla.hu/
    http://www.darazsgarazs.hu/
    http://www.kelomotor.hu/
    Használt ruha/felszerelés vásárlása esetén ajánlott oldalak:
    www.olx.hu
    www.jofogas.hu
    www.vatera.hu
    http://www.kepesmotor.hu/motoros_ruhazat/

    Topiclakók motorjai:
    ..."

    Vélemények, ötletek, kiegészítő megjegyzések?

    [ Szerkesztve ]

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

Új hozzászólás Aktív témák