Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Trohak91 #92505 üzenetére

    Az a baj, bár alapból nem sokkal drágább egy 125-ös, mint egy ötvenes....
    De! Mire forgalomba helyezik, forgalmi, rendszám, biztosítás, egyéb sarc, plusz leteszed a B125 jogsit, cirka 1 misibe lesz a motorod, ez meg gondolom túlmegy nagyon a kereteden.
    Viszont a 125-ös sokkal élhetőbb, felveszi a forgalom ritmusát, rendőrlámpánál átlag autókat lazán legyorsulja. Fogyasztása igazából alig több mint az ötvenesé, biztosítás nekem 5 ezer volt egy évre.
    Szerintem menj be egy kereskedésbe, nézd meg ezeket a Keeway gépeket. Ülj rá, próbáld meg. 125-ösből nekem Piaggio Liberty volt, újan vettem 2019-ben. Nagy kerekű, fél európa postája ezt használja, merném ajánlani, de megkérik az árát. Ami legfelkapottabb robogó, a Honda PCX, de ugye Honda, ára van. Ezekkel nem nyúlnál mellé.
    Azt tudd, hogy ezek az ötvenesek már megfelelnek a szigorú környezetvédelmi előírásoknak. Magyarán úgy le vannak fojtva, hogy nem igazán szedi a kerekeit, nehezen gyorsul, a vége 45..max 50km/h. Inkább GPS-el 45. Ez lássuk be, a mai közlekedési viszonyok közt veszélyes. Vidéken még elmegy, nagyobb városba már kevés.
    Ezért terelgetnélek a 125-ös fele, sokkal élhetőbb. Ha nincs jogsid rá, így viszont már nem egyértelmű, hogy megéri.
    Keeway jól felnőtt az elmúlt évekbe, bármit vehetsz, ami tetszik. Jó a minőség, garanciális ügyintézés is egyre jobb. Figyelem a motoros dolgokat, ugyan itt off topik, de azt hiszem leírhatom, a kínai gyártású Benelli TRK 502 motorok közül olaszoknál egyre több átlépi a 200 ezres futásteljesítményt különösebb hiba nélkül, gyári motorral. Ez a cég gyártja a Keeway-t is. Azt hiszem nem kell ragozni tovább, ugye? :K
    Gondold végig, menj be kereskedésbe, nézd meg. Alkudj pofátlanul, el kellik adni a beragadt Euro5-ös készleteket, esetleg várj, ha nem sürgős, lesznek még akciók is.
    Azt vedd, ami tetszik. Használtat ha nézel, vigyél ismerőst, aki ért hozzá. Meg lebeszél, mert ha zsebedbe a pénz, meg tetszik, hamar elsiklassz a hibák fölött, ha beüt a "kellnekem" érzés. ;)
    Ha olcsón akarsz, kismotort, meg menjen is, nem számít ha kicsit füstöl, meg többet eszik, akkor vegyél egy nagykerekű 2T-t. (Liberty, Scarabeo...). 100-ból megvan szerintem most is egy full motorgenerál, ha szükséges, utána tíz évig elketyeg....
    Neked kell eldönteni, minél több pénzt teszel bele, annál kevesebb a kompromisszum.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Trohak91 #92500 üzenetére

    Sokkal jobb döntés lenne a Bartonnál. :K
    Bár ez is kínai, sokat javult a minőség, meg normális szervize van. MO.-on van a regionális alkatrész központ, szóval van minden alkatrész. Mondjuk ki, hogy azért egy Keeway nem Honda minőség. De az is biztos, ha fejre állsz vele, nagyjából harmada lesz az alkatrész költség. Ugyanez, ha elromlik valami. Gariidő alatt féléves szervizciklusa van, ezt is vedd figyelembe.
    Kicsit rosszkor gondolkodsz, az EURO5 - EURO5+ váltás miatt tavaly ősszel rengeteg akció volt, ha jól emlékezem a kinézett gép is olcsóbb volt vagy 150 ezerrel.
    Két kérdés még a végére, hogy jobban tudjunk segíteni:
    Hol használnád, város, vidék, és mekkora távra?
    Van A, vagy A1 ,B125 jogsi? (alig drágább egy 125-ös, nem is eszik többet, de élhetőbb)

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Trohak91 #92497 üzenetére

    Hol használnád?
    Budapesten, ahol helyenként akár 70 km/h a megengedett és a budai oldalon emelkedő is akad, mindkettő karcsú.
    Alföldi kisvárosban kb mindegy.

    Budapesten élek, szoktam látni elektromos robogóval is futárokat, általában véve 40-45 km/h-val mennek, mi persze megfelel az smkp kategóriának, csak ezt a Hungárián forgalmi akadályként is megcsinálják.
    A másik a Honda Gear 4T 50ccm igásló hasonló menetdinamikával.

    Talán a 4T50 Scarabeo tud 60 felett is menni és külön előnye a nagyobb kerék.

  • d@vee

    őstag

    válasz Trohak91 #92497 üzenetére

    Nem akarsz semmilyen Barton 4T 50-es robogót, hidd el. Sok hülye hiba, alig van alkatrész, stb... Jobban jársz a Keeway verziójával. Ha pedig elektromos, picit még rádobnék a keretre és vagy egy használt Super Soco (TC, TS, stb..), vagy valami ismertebb márka.
    Z-tech szintén hulladék, linkelt üzletben több darabnak az akksija mukkant meg állóhelyben, még a sokkal drágább ztech miku super akksihibáról is tudok.
    A zt-27 pedig iszonyat picike, a 900W gyenge, kis emelkedőn már elakad és csak 25km/h-t tud.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Trohak91 #92497 üzenetére

    Üdv!
    Olyan kérdéseket teszel fel, amire nincs igazán válasz.
    Részemről, szubjektív vélemények, utólsót kérdésektől:
    "Használtat érdemes egyáltalán venni? "

    Attól függ, ha kifogsz egy fiatal megkímélt példányt, akkor érdemes. De ennek megkérik az árát. Vettem pár használt motort, autót az elmúlt 40 évben. 1-2 db amire azt mondom utólag, hogy megérte. Az összes többinél kiderült utólag valami hiba, az utólsó ilyen vételem egy elgörbült vázas robogó volt. Szóval okosan, olyannal kell elmenni venni, aki ért hozzá.

    Az elektromosnal nem áll fel több probléma mint a 4Tnel? Meger egy robogó majdnem 600 ezret?

    Elvileg az elektromos kevesebb karbantartást igényel. Nincs olajcsere, légszűrő, szíj...Viszont drága az akku.
    Megér-e 600 ezret? Meg, ha jó minőség, sokáig használod, és van rá keret. Ez az ár normál körülmények közt 2 heti fizetésünk kellene hogy legyen. :U

    Az első kérdéseidre: Gondold meg, ezeket az ólomsavas akkuval szerelt szutykokat. Télen lehet 20km-t sem menne el, rengeteg velük a gond. Keress rá, vannak más oldalakon direkt ezekkel foglalkozó fórumok, ahol a tulajok leírják a véleményüket. Az biztos, hogy ezeknek a gyártási minősége is javult az elmúlt években, de nem igazán merném még senkinek ajánlani.Amit spórolsz benzinen, akkura költöd. Nekem ez a Barton 4T robogó is gyanús, ennyiért nem venném meg. Ránézésre egy Linea klón..... :U
    Egy kínai gyártó van, akit merek ajánlani, ez a Keeway. Van Li ion akkus elektromos robogójuk, meg 4T is.
    Ha rövid távra kell, gondold meg, nem lenne-e elég egy sima bringa.
    Ha nem akarsz tekerni, új kell, akkor vagy egy Li-ion akkus, vagy egy 4T Keeway újonnan. Ezek ott vannak a kereted határán.
    Használtból olyat keress, amihez van alkatrész, amiből sok fut.
    Hogy elektromos vagy benzines? Erre a legnehezebb válaszolni. Ha rendszeresen, rövid távra kell, megoldható a töltés, esetleg van akció, vagy állami támogatás, akkor azt gondolom megérheti az elektromos. De Li- akkus.
    Részemről ez a pár gondolat. :)

Új hozzászólás Aktív témák