Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • stevve

    veterán

    válasz Zoli1222 #39372 üzenetére

    Olyan nincs, hogy bontatlan, ezt felejtsük már el. A boltok is ezzel dobálóznak, de elég egyértelmű, hogy nem lehet bontatlanul kipróbálni valamit... erről állásfoglalás is van a fogyvédtől, de most nem keresem meg. ;)

    A 3, illetve 8 nap meg arra vonatkozik leginkább, hogy akkor szó nélkül választhatod azt az opciót, hogy nem kéred a bevizsgálást, hanem egy újat kérsz. Legalábbis a legfőbb értelme ez lenne a kitételnek.

    "A garancia illetõleg a jótállás csak a jogtiszta szoftverek alkalmazása során bekövetkezett hibák esetén állapítható meg. E szabály megszegése kizárja az SGNotebook felelõsségét, illetõleg büntetõjogi konzekvenciákat von maga után. "

    Ez meg egy nagy kamu. Olyan nincs, hogy egy hardver tönkremegy és a bolt ellenőzi, milyen szoftver ment rajta. Nincs köze a kettőnek egymáshoz. Visszaviszem formázott vinyóval és akkor is kötelesek ránézni. Vagy mi van az egyes részegységekkel, VGA, RAM, stb. Bullshit az egész és még jogi következményekkel fenyegetőznek. :U

    Jól meg kellene büntetni minden boltot, amelyik valótlan hazugságokkal akarja a vásárlót a jogai gyakorlásától eltántorítani. :(((

    Ilyen boltból elvből nem vásárolnék, mert feltételezhető a gerinctelenség.

    jano11:
    A pixelgarancia általában nem a bolt kedvessége feléd, hanem a gyártó kötelezettsége. Max. abban lehet eltérés, hogy hány hibás pixeltől számít hibának a dolog.

    Ha neten rendelsz, akkor él a "neten vásárlás", ha futár viszi ki vagy posta, ergo nincs lehetőséged helyben kipróbálni, megnézni. Ha helyben veszed át, akkor ott veszed, nem? tök mindegy, hogyan rendelted. Telefonon is rendelheted. :)

  • adm

    őstag

    válasz Zoli1222 #39372 üzenetére

    a legnagyobb probléma, hogy rosszul tudod és így hordasz le valakit.

    1. személyes vásárlás esetén van 3 munkanapod arra, hogy garanciális problémával visszavidd a terméket, ilyenkor - lényegében a teljes garanciális procedúra kikerülésével - cserélik. ha nem megoldható, akkor a pénzt vissza kell adniuk. ahhoz, hogy kiderüljön a hiba nyilván ki kell bontani, használatba kell venni. bőven van átmenet a bontatlan állapot és a ripityára tört áru közt. a pixel hiba is ide tartozik, de csak a gyártó pixel-garanciáján belül.

    2. távoli vásárláskor (webshopos, emailes, faxos, stb) - ahol fizetés előtt nem tudsz megismerkedni személyesen a termékkel, vagy nem tudod kipróbálni, van 8 munkanapod arra, hogy indoklás nélkül elállj a vásárlástól. pl ha nem tetszik a színe, szaga, hangja vagy van akár egyetlen subpixel hibája is. ebben az esetben is csak otthon működés közben derülhetnek ki a hibák, így itt sem lehet feltétel a bontatlan állapot.

    az persze hozzátartozik, hogy ha elvárjuk a kereskedőtől a korrektséget, akkor érdemes korrekt vásárlóként viselkedni.

    mivel a törvény nem fakultatív és nincs benne, hogy "mindenre és mindenkire vonatkozik, kivéve ha a boltok ezt felül írják", így elég egyértelmű a dolog.

  • jano11

    tag

    válasz Zoli1222 #39372 üzenetére

    Nekem igazából a biztosítékot az ütötte ki, hogy a büntetőjoggal fenyegetőznek...
    ez több mint lol. Ez ám az ügyfélszolgálat ;)

    És ha 3 napon belül a gép tönkremegy, akkor cserélni kell és kész. Egyszerű. Ez alól nem bújhat ki a cég azzal, hogy a boltban ki lett próbálva.

    Amúgy valszeg tök normálisak, és érdemes is ott vásárolni s ez a sok marhaság amit összeírogattak, csak néhány rossz vevő miatti tapasztalatból származik.

    De hagyjuk a témát. Én nem vásárolok ott mert nem írnék alá egy olyan számlát amin a fent idézett dolgok vannak. (Ettől a cégnek nem megy majd rosszabbul azt hiszem) :D

Aktív témák