- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51537 üzenetére
Ha így érzed tedd ezt. De nekem nagyjából az jött idáig le, hogy eldöntötted neked egy kitobis A7 kell, és ettől valamiféle csodát remélsz.
A G9 kifejezetten nagyméretű és masszív váz. Nyilván nem a szenzor méretétől, az elenyésző töredéke a gép össztömegének. A méret és a felépítés miatt ennyi. Bele lehet zsúfolni a szenzort egy GM5 méretű pöttömbe is, ha ez a cél.
A 12-60 f2.8-4 pontosan fele súlyú mint a 24-105 f4. -
konyi79
addikt
válasz
stargazer #51535 üzenetére
Talán leginkább az elvárásaid mondanak ellent a hozzáállásodnak. Ezt minden bántó szándék nélkül próbálom leírni.
Kényelmesebben állítani apertúrát, mint egy tekerő
Úgy ne akarj FF vázra váltani, hogy nem tudod az A mód mire való, meg a rekesszel hogyan és miért tudsz játszani. Ez a fényképezés egyik legfontosabb eleme technikai oldalról.
Ha automatán akarsz point-and-hot módban fényképezni, nagy luxus a több ezer eurós felszerelés. Sőt, soha nem is fog olyan eredményt adni, mint szeretnéd.
Több eredményt érsz el, ha nem pénzt tolsz bele, inkább csak kis energiát. Utána meg egy 7m3 + 24-105F4 tényleg kiváló társ tud lenni utazgatni, ha a méret és tömeg belefér. -
konyi79
addikt
válasz
stargazer #51530 üzenetére
Ma már szerencsére a belépő gépek is elég jók tudnak lenni, nagyon mellényúlni nehéz. Objektívekben már nagyobb a szórás, de minden rendszernek meg vannak itt is az erősségei. Csak ugye ahogy jobbat akarsz, úgy drágulnak.
És itt kezdődik a probléma. Egy belépő kit nem drága, de hamar akar az ember jobbat. És ahogy piciket lépnél minőségben, exponenciálisan drágulnak a dolgok. Már egy alap vázat veszel 1000€ környékén ami tök jó, amit nem nagyon fog agyonverni a 3000€-os. Amire utána ha ki is akarsz használni, egyenként veheted az n*1000€+ üvegeket.
Sokan esnek ebbe a hibába itt sajnos, azt hiszik, ha már lehet venni 150k HUF-ért ajánlott gépet, 500k-ért már csodát kapnak. Sajnos nem, ezt tudomásul kell venni. Ezért kell próbálgatnod ha így nem vagy képen, neked mire is van szükséged. Felesleges olyanra sokat költened, amit nemhogy használni se tudsz majd, de nincs is rá szükséged. -
Tin_Shield
őstag
-
konyi79
addikt
válasz
stargazer #51507 üzenetére
Ha ennyire körülményesen és nehezen döntesz, mindenképp indulj el az Olympus Teddpróbára és a Panasonic Try&buy szolgáltatása felé. De a Sony is rendszeresen hirdet kiválóan szervezett termékbemutatóval egybekötött workshopokat, ahol van idő a teljes termékpalettát kipróbálni. Sőt, a Fuji is szokott hasonlót rendezni, bár ritkábban.
Ha fogdosva bármelyik gépet bármi kérdés felmerül szívesen válaszol itt bárki.
Egymásnak ellentmondó a piacot figyelmen kívül hagyó igényekre nem fog tudni itt senki jó ajánlatot adni, arra pedig végképp nincs szükség utána itt keress felelőst miért azt vetted. -
-
#31733248
törölt tag
válasz
stargazer #51493 üzenetére
Vegyél egy A7 II + Tamron 28-75mm f2.8 párost, ár-érték arányban nagyon jó.
Hasonló célra Sony A6300-on nekem Sigma 17-70mm f2.8-4 + MC-11 adapter van, nagyon elégedett vagyok vele és még az ára is jó, főleg, ha az adapterhez más obijaid is vannak. Ez tudásban olyan, mintha MFT-n egy PRO-kategóriás 13-58 f2.1-3-as objektíved lenne, csak kb. nyolcadannyiba kerül, mint amennyibe az fájna - ha lenne.
Épületfotóra ugyanezzel az adapterrel egy Sigma 8-16-ot használok, ez már extrém széles látószöget is nyújt nagyon jó képminőséggel. Ugyanígy meggondolandó egy Sigma 18-35mm f1.8 is, ezzel három, klasszikus gyútávot adó jó minőségű fixet is kiválthatsz, miközben a zoom rugalmasságát élvezed. Gyakorlatilag olyan, mintha egy ekv. 28mm-es, egy ekv. 35mm-es és egy ekv. 50mm-es jó minőségű fixed lenne egyben. A6300-on mindegyik PDAF-fel megy.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
stargazer #51504 üzenetére
Tegyél egy speedbooster-es Sigma 18-35 f/1.8-at a Pana G6-odra. Azzal meglesz kb. az alap, ekv. 25-50mm közötti tartomány, f/1.4-es fényerővel.
Mondjuk akkor már a vázat is cserélhetnéd egy újabbra, amiben van stabilizátor is, meg jobb is a fogása, meg úgy általában mindenben modernebb. GH5, G9, vagy minimum egy G80.
Ehhez még nem kell milliókat elkölteni.
-
grigo
őstag
válasz
stargazer #51504 üzenetére
No offense, csak épp nálad minden lehetőség csődöt mondott valamiért, már délelőtt óta agyaltam azon, hogy mi a franc lenne jó gép neked, de mindben volt valami hiba.
Nem lehet, hogy fejben van a gond? Egész egyszerűen el kell fogadni, hogy van amikor a legjobb vas sem lesz olyan, amilyennek megálmodod, mert túl sokat vársz és nem veszed figyelembe a korlátokat.
Pl a téli sötétben az osztályterem, ahol gondolom az ablak kiég a többi zajos. Vannak helyzetek ahol egyszerűen a világ technikája sem lenne elég, mert be kell világítani, deríteni, utómunkázni.
Amúgy vicces de pont ezek a fingatós szituációk, és simán lehet hogy az A7III-al is bukó lett volna a helyzet.
Rengeteg ismerősöm hiszi azt, hogy ballagást és gyereket fotózni az semmi, csak gép kell. Aztán meglepődnek, hogy a sötét folyosón a hófehér ingek, fekete nadrágok, színes virágok között forgolódó ballagóknál bizony lefő a kávé.
Szóval szerintem csak túl sokat vársz, vagy van más aki azok között a körülmények között más technikával megcsinálta amit te szeretnél? Ne értsetek félre, nem azt mondom, hogy lehetetlen. -
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51504 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de ha azt gondolod, hogy a vastól lesznek jók a képeid akkor bizony tévúton jársz. Persze van olyan amikor a hardver tudása a kevés, de tapasztalatom szerint túlnyomórészt az emberi tényezővel szokott a probléma lenni. Alapvető fotós és kompozíciós összefüggések ismerete nélkül, csak "vasból" nem fog menni.
Ettől függetlenül ha úgy érzed egy rendszerváltás segítene rajtad akkor lépd meg, az A7II jó áron megy, jó gép, rosszabb képeid biztos nem lesznek. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
stargazer #51504 üzenetére
"Én nem vagyok profi, ergo nekem sajnos a vassal kell ellensúlyoznom a fantázia hiányát
"
Ez óriási tévedés! Aki jó, az egy zsibvásáron 5000 Ft-ért megvásárolt Zenit + Helios ruszki analóg géppel is jót tud alkotni, aki pedig nem jó fotós, azon 5 millió FT-os középformátumú szett sem fog segíteni. Ez egy ilyen szakma.
-
80hun
addikt
-
grigo
őstag
válasz
stargazer #51499 üzenetére
Legyártották már azt a vázat/objektívet ami neked megfelel? Mert akármit ajánlanak úgy látszik nem jó neked, mert jobbat akarsz olcsóbbam, de azt nem fogadod el, hogy ez elsősorban eurós sport és nevetsz az A73 árán. Pedig ez ennyi, nincs ingyen ebéd, a szenzort felfelé, a fényerőt lefelé, az átfogást meg kell fizetni nagyon durván sajnos. Olyan gépet nem fogsz találni ami kicsi, de nagy szenzor, fényerős obi nagy átfogással kis méretben és mindezt gombokért hozzád vágják.
-
Neck
veterán
válasz
stargazer #51480 üzenetére
Így van, ahogy a többiek leírják. Az f2.8 az mindenhol f2.8, csak nem mindegy, hogy milyen gyújtótávon, milyen tárgytávval, milyen képkivágással
azt is érdemes ugyanis megemlíteni, hogy a körömpiszok szenzor előtt hiába f1.8 a rekesz, olyan "széles" lencse kell elé ugyanahhoz a képkivágáshoz, hogy a kis mélységélességet (I. E háttérmosás) el lehet felejteni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
stargazer #51493 üzenetére
Az utazó zoom sajna nem a 28-70-nél kezdődik. Oda 24-105 kell, ami szép nagy, az ára is jó.
Én túrára a Panasonic-Leica 12-60-t használom, ez ekv. 24-120mm, nagyon jó a közelpontja, csepp és porálló, tökéletes túrázni, nyaralni. A képe kifogástalan egy ilyen átfogású objektívhez képest mindezt úgy, hogy 320 gramm, egész napos hegymászásnál sem húzta a nyakam. Ezt bátran tudom ajánlani, húzós érte a 300.000 FT, én akciósan vettem 259.000-ért, nekem ennyit megért, hogy ne kelljen sűrűn objektívet cserélgetnem. Konkrétan ez az objektív tart engem az MFT rendszeren (na meg a 60-as macro), mert bár pénzem szerencsére lenne drágább szettre is, de ezt a tudást ebben a méretben nem kapom meg sehol.
A Fuji-nál pletykálnak egy ugyanilyen átfogású objektívet, ami elvileg nem lesz ennél sokkal nehezebb, de azt karácsonyra ígérik.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
stargazer #51480 üzenetére
Jobb neked a FF ekv. 14-100mm között, azaz nagylátón keresztül a kisteléig, tehát a tájképekre és portrékra mindenképpen. Azért, mert ebben a tartományban jelentősen olcsóbb FF-re előállítani egy közepesen jó fényerejű (f/2-2.8) objektívet, mint micro 4/3-ra f/1.2-t. Tájképeknél a nagyobb szenzor adta nagyobb dinamikatartomány is jelentős előny, tehát ha a háttérelmosás és a dinamikatartomány nagyon fontos neked, hogy átlagon felüli legyen, akkor jobban jársz egy FF géppel. 100mm felett már könnyebb szép háttérelmosást produkálni kisebb szenzoron (pl. az M.Zuiko 75/1.8 nagyon jó és elég picike) és a 100mm feletti tartomány FF-re már elég nagy objektíveket eredményez, így akinek számít a méret, ott ez durván közbe szólhat.
Szóval ha csak tájképet szeretnél lőni meg portrét, akkor vegyél egy ekv. 18 vagy 24mm-es fixet meg egy ekv. 85mm-es portréobjektívet FF-re és meg is vagy, ha ezekből f/2.8-ast veszel, még olcsó is lesz a felszerelésed és ezek nem sokkal nehezebbek, mintha kisebb szenzorú rendszered lenne.
Mikor nem jársz feltétlen jobban egy FF géppel? Például ha sokat nyaralsz/túrázol és 2-3 objektívet cipelsz magaddal, na ott nem mindegy, hogy mekkora lesz a táskád súlya. pl. hegymászásnál nem árt inni, szendvics ez-az a tatyóba, egy zoom és egy fényerősebb fix és hidd el, nem az innivalóból fogsz kevesebbet cipelni, így nem mindegy, hogy FF gépet viszel és abból kevesebb objektívet, vagy leadsz egy kicsit a képminőségből, de legalább le tudsz fotózni mindent, amit szeretnél. Macro még jellemzően az a terület, ahol előny a kisebb szenzor, pont a háttérelmosás miatt, ahol minden mm számít, ott hálás a kisebb szenzor. Statikus témáknál sem jön elő jelentősen a FF előnye, mert ma már sok gép tud multi expot, azaz szenzort mozgatva összerak 8 képből egy baromi nagyot (Olympus E-M5 II már 2015-ben tudott egy 16 megapixeles szenzorral 64 megapixeles képet lőni 1 gombnyomásra) illetve a képstabilizátorokkal sokszor 1/2 sec záridő kitartható iso200 mellett is, azaz nem igen lesz zajos a képed.
Ezért van több rendszer, mert mindegyik másban jobb és mindenkinek más az elvárása egy adott területet illetően. Van egy ismerősöm, aki leszarja, hogy mekkora a felszerelése és KF-t visz mindenhová, mesélte, hogy volt olyan, amikor 15 kilós felszereléssel indult útnak, míg én pl. szeretek 1.5 kiló alatt maradni, állvánnyal együtt 3 és ebben nagyon kevés rendszer fér bele, így én MFT-zek egy ekv. 24-120mm-es átfogású zoommal és egy fényerősebb fixxel vagy egy macroval, mikor épp melyik kell a zoom mellé.
Annyit azért még szeretnék megjegyezni, ha ennyire sok a kérdőjel, nem leszel feltétlen boldogabb, ha most kiadsz egy halom pénzt FF-re, mert később, amikor jobban belejössz, lehet, hogy már másképp választanád meg a felszerelésedet. Fotózz azzal, amid van, tapasztald ki, hogy mit tud, írd össze, hogy mi az ami neked hiányzik és majd aszerint lépj tovább. Ezelőtt 30 évvel is készültek díjnyertes képek, tükröződés bevonat, AF, képstabilizáció meg mindenféle úri huncutság nélkül is, szóval próbáld meg előbb azt elérni, hogy ne te legyél a szűk keresztmetszet, ugyanis sok FF tulajnál látok rosszabbnál rosszabb képeket, míg pl van a flickr-en egy csávó, aki a mai napig egy 10 éves mára már nagyon elavultnak számító E-P1-el nyomul és öröm a képeikre ránézni. Az ő felszerelése és egy mai átlag FF felszerelés között csupán 1.5 millió Ft a különbség.
-
#31733248
törölt tag
válasz
stargazer #51480 üzenetére
A full-frame, APS-C, MFT hármasból képalkotás szempontjából az MFT jelenti a tápláléklánc alját, a full-frame a tetejét. Egy sima 28-70mm-es full-frame kitobjektív a hosszú végén olyan erős háttérmosást ad, mint egy PRO objektív hasonló ekvivalens gyújtótávolságon, f2.8-as fényerővel MFT-n (például a 300 ezer forintos Panasonic 12-35mm). Szóval full-frame-n sokkal nagyobb játéktered van játszani a mélységélességgel, sokkal kevésbé zajosodik, messze nem torzulnak úgy a színek és jóval nagyobb a dinamikatartomány. Az APS-C pedig a kettő között, durván félúton helyezkedik el.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51480 üzenetére
Jobb a Fullframe (a KF meg mégjobbabb), de a kitobival ott is ugyanolyan záridőt kapsz mint a Panával. Amiben a legnagyobb előbbrelépésed lenne (ha nem a papírdofra porcosodik), hogy sokkal szabadabban használhatsz magas érzékenységet és mégsem zajosodik, esik szét a kép. A G6 a mai MFT mezőnyben sem számít már erős versenyzőnek, egy FF géphez legalább 2FÉ (de inkább több) hátrányban van.
-
Rapid136
őstag
válasz
stargazer #51480 üzenetére
A fullframe előnye egyben a hátránya is:
gyönyörű portékat lehet készíteni lágy, felismerhetetlen háttérrel, de a családi asztalnál ülők közül nem feltétlen lesz mindenki éles, ahhoz a ff vázon jobban be kell húzni a rekeszt.
Emellett azért a nagyobb érzékelő jobban tűri a magas iso-t és az ahhoz tartozó zajt, és elvileg a dinamikatartománya nagyobb, bár ez amatőr szinten alig észrevehető.
Másodlagos előnye a FF MILC vázaknak a régi filmes gépek objektivjeinek funkcionális felhasználhatósága, m4/3-on mondjuk nem biztos hogy van értelme egy 2,8/28-as objektivet felrakni... de ez már megint egy ujabb témakör -
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51454 üzenetére
Attól függ mit hasonlítasz és mivel. Adott fényviszonyok között, ha mondjuk ISO100-on 1/125 záridőhöz f2.8 kell, akkor mindegy mekkora az érzékelő. Egy mobilteló körömpiszoknyi szenzorán épp úgy ezek az értékek fogják adni a helyes expozíciót, mint egy középformátumú Hasselbladon.
Természetesen a két - fiktív és sarkított - példában szereplő képek nem lesznek minden téren egyformák, az expozíciós adatok egyeznek meg. A mélységélességi viszonyok viszont nagyon mások lesznek az optikák eltérő fizikai gyújtótávolságai miatt.
A nagyobb szenzor összességében számtalan előnnyel, de hátránnyal is jár. Például sokkal jobban tűri a magas érzékenységet, jobb a dinamikaátfogása, nagyobb színmélysége. Hátránya, hogy drágább, nagyobb és súlyosabb lesz a rendszer.
A kisebb mélységélesség - szerintem - se nem pro, se nem kontra, van amikor előny és van amikor nem az.
Minden érzékelőméret egy átgondolt kompromisszum erdeménye, a mobiltelefonoké épp úgy, mint a KF vázaké. Hogy ki, hol és mivel köti meg a magáét, az egyéni probléma. Ha neked kevés az MFT tudása akkor tudsz váltani APS-C-re, Fullframe-re, vagy akár még feljebb is. Tedd azt amit jónak látsz, válaszd azt a rendszert ami tetszik, de ne hamis indokok alapján, mert aztán koppanás lesz a végén, hogy nem ilyen lovat akartál. -
#31733248
törölt tag
válasz
stargazer #51442 üzenetére
"Azt látom hogy mindenhol ezt nyomatja mindenki hogy FF-ről váltott M43-re."
Az sokkal inkább fordítva szokott lenni.
"nekem már pl. egy Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 is sokkal jobb mint az enyém"
Itt egy teszt róla, kitobi létére tisztességes teljesítményt nyújt.
-
MrChris
nagyúr
válasz
stargazer #51454 üzenetére
"Élesség mélységét (DOF) a tárgytávolság, gyújtótávolság és a rekesz mérete határozza meg. Mondhatni ez a három érték a DOF SI mértékegysége. A szenzorméret már csak származtatott, annak méretétől közvetlen nem változik a DOF. Ezért is lehet egy objektíven erre a célra mélységélesség skálát tenni, ma már ritka, de előfordul, tökmindegy mekkora film/érzékelő/szem! van mögötte a skála nem hazudik.
Az objektívből kijövő fényt nem változtatja meg a megfigyelés módja, fényrögzítés mérete, az már inkább a kvantumfizikza!" -
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51451 üzenetére
Nem az átfogásra értettem, az optikai minőségre. A 28-70 egy olcsó kitobi, mint az MFT-n a 14-42-k.
A fényerő pedig f3.5-f5.6 a 28-70-nél, és f2.8 12-35-nél.
A fényerő egy viszonyszám. Az f2.8 az f2.8 akármelyik érzékelőméretet nézed. A mélységélesség fog változni, az f2.8 MFT-n nagyságrendileg olyan mélységélességet eredményez mint az f5.6 fullfrémen. -
Muerte68
addikt
válasz
stargazer #51442 üzenetére
Nézd meg a fujit,a kezelőszervek kézre állnak mindig látni mi hova van állítva jók a filmszimulációk, és a 18-55/2,8-4es obival megvan a fényerős zoom.
Igaz nem ff de így is kétszer akkora szenzor ami ráadásul jól bírja az utólagos húzást is.
Ez a ff azért eléggé túl van hipe-olva az átlag felhasználónak nem sok szüksége van rá főleg hogy a jó obik drágák és nagyok. -
Tin_Shield
őstag
válasz
stargazer #51442 üzenetére
Azért a Sony 28-70-et ne hasonlítsd a Pana 12-35-höz. Nem ugyanabban a ligában játszanak. Persze a Pana kisebb képkört rajzol kisebb szenzorra, de azt ki is rajzolja, tisztességes, minőségi cucc, nem taknyolja szét a képet. A Sony 28-70-nel optikai minőségben bármelyik random MFT kitobi röhögve felveszi a versenyt.
Az előny itt a nagyobb szenzor miatt van, de egy A7II/III azzal az obival kicsit olyan nekem, mint egy A6-os Audi Linglong gumival. Végülis elgurul, és ha nem akarod kipróbálni mire képes az autó akkor talán nem esel le vele az útról sem... -
jaanoo89
aktív tag
válasz
stargazer #51442 üzenetére
"és sztem gáz, hogy pl. egy Panasonic Lumix G X Vario 12-35mm f2.8 ASPH II (ami ekv. 5,6) 800+ EUR, míg az előbb említett Sony 300 EUR és a rövid végén még jobb is a fényereje !"
Az elején leszögezed, hogy hogyan is állsz jelenleg úgy az egész fényképezés témával kapcsolatban, majd a végére belelendülsz és teszel egy "gázos" kijelentést úgy, hogy rendesen kevered a dolgokat.
Egyébként most akciós a Sony A7 II, vedd meg és nem fogsz korlátokba ütközni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer #17040 üzenetére
Hát most mondanám, hogy vegyél egy jó fotós könyvet ami elmagyarázza az expozíció alapjait, de az internet korában ezt már kevésbé érzem hatékonynak. Számos interaktív anyag van, ahol esetleg még szimulációval ki is tudod próbálni, hogy az adott értékek buzerálásával mi változik.
" ti hogy döntitek el hogy mikor mekkora legyen az apertúra és a záridő? rutin meg az évek?"
Rutin meg az évek kellenek, de azért az is elég szokott lenni ha tudjuk használni a gép fénymérőjét.
Előbb szerintem csapd fel a Google-t és olvass el egy pár leírást az expozíció alapjairól és összefüggéseiről, legyen a kezedben a gép és kísérletezz vele.
-
HollyBoni
veterán
válasz
stargazer #17040 üzenetére
A háttérmosás 4 dologtól függ. Szenzorméret, gyujtótáv, obi fényerő, tárgytávolság. Ha nagy háttérmosást szeretnél akkor nagy szenzor, nagy gyújtótávolság, fényerős obi, kis tárgytávolság kell.
Általában az a jó expozíciós érték, ha a fénymérő 0 álláson van. Ha mondjuk átmegy +3-ba túlexponált lesz a kép, ha -3-ba akkor alulexponált.
-
k1csi
senior tag
válasz
stargazer #16518 üzenetére
Nem tudom mit tud a Pana G6 ami neked kell és nincs benne a G5-ben, de garis G5 ha jól látom 110k-ért van az indexen.
A különbözetből kijön egy Pana 20 1.7, ami nekem nem túl jól világított beltéren 1/160-nál kb ISO500-800-at ad (teljesen nyitva, de ez nem gond mert ott is éles). Ott azért még kezelhető a zaj.
Egyébként nem vitás, hogy a tükrös zajban kb. fél fényértékkel jobb, dinamikában még több az előnye, de kitobival nem lesz jobb (ISO3200-6400 között).
Ha viszont a tükröst is fixel használod (mondjuk nem pont ugyanazzal a látószöggel mert az nem lesz olcsó buli) akkor nyilván valamivel megint jobb lesz.
Azaz 50 1.8G vs 45 1.8 + a váz a tükrös jobb eredményt ad (hacsak ez számít), de személy szerint lehet a D7000-re szavaznék a D5200 helyett ha egyébként a tükrösre szavazol. -
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16518 üzenetére
gyerkőcfotóra nem kell magas iso, beltéren kitobival dslr-en is elég esélytelen, fix fényerőssel meg nincs az a beltér, ahol iso 800-1600 ne lenne elég sztem, ennyit gondolom a pana g6 is bír...nem a sony szenzor van benne, a nikonban viszont igen, de azért a pana lapka is vállalható már, legalábbis tesztképek alapján
-
-
Andrew31
senior tag
válasz
stargazer #16059 üzenetére
Örülök, hogy sikerült választani!
A kártyák pedig: itt összevet párat ugyanazzal a géppel, nekem 45MB/s-os van, ahogy az ábra mutatja, teljesen elég lehet, ha nem RAW-ban lövöldöz az ember - ha meg abban, akkor valószínűleg nem sorozaton van. Bár lehet van olyan esküvő, stb. pillanat, aminél ez kellhet.
Szóval lehet köztük nagy szórás, hiszen a class 10 csak (minő meglepetés) min. 10MB/s-os sebességet ír elő és annyi. -
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16051 üzenetére
akkor a milc-ek nem neked valók...
az én kezem meg olyan kicsi, hogy a 60d-d7000 egyszerűen kifordul a kezemből, nyújtózkodnom kell, hogy minden gombot elérjek, és rettegek, hogy elejtem őket. mondjuk egy rangefinder like milc vázat másképp is kell fogni, a bal kezemmel én alátámasztom, ujjak a fókuszgyűrűn...dslr-nél meg ugy-e jobb kézzel belemarkolok..
Amúgy egyetértek ronson-al, olcsó használt gép is lehet megoldás, ezt csináltam én is, az e-p1 kb csupa 100 eur volt szinte új állapotban, és a masina előtt eszembe sem jutott volna a fuji x-e1, annó pentax dslr-ekről álmodoztam...ha azt vettem volna jó drágán ma már bánnám... -
ronson
őstag
válasz
stargazer #16048 üzenetére
Ez pontosan ilyen. Ahány gép annyi fajta.
Viszont esetleg tudom ajánlani, mint ahogy én csináltam, vettem egy olcsó használt gépet és azzal kikörvonalazódtak az igényeim.
Ha sose volt még ilyen géped akkor ez a legjárhatóbb út és szerintem még nem volt ilyen géped, ezért is van annyira zavar a fejedben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16046 üzenetére
bázistávolság miatt nem ideális manuálozni..meg mert nincs evf..és elég randa is egy modern dslr vázon egy klasszikus üveg.
milenne, ha lenne..akkor, ha így lenne, a gagyi műanyag borítás, kevés kezelőszerv miatt valszeg nem vennék semmilyen belépő vázat. De én túl szőrszálhasogató vagyok na...
gondolom, ha dslr, akkor minimum d7000-re gyűjtenék
Döntsd el milc kell-e neked vagy dslr, majd tapogass meg pár modellt valahol sztem, aztán gyere vissza az élménnyel... -
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16043 üzenetére
mert nagy, nehéz, csúnya (ízlés kérdése, a g3-al is ez az egyetlen bajom, a pen-ek, fujik gyönyörűek), és nem ideális manuálozni...én személy szerint imádok bagóért 40-50 éves manuálokat túrni, majd használni...jelenleg 4 manuál üvegem van..
#16044: ja, harcos, ezért gondolkodok a pana g3-on. De ha mégis több pénzt adok gépért, akkor hát...ha már ló, legyen kövér...na de viccet félretéve, az x-e1 nekem minden szempontból ideális.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16041 üzenetére
nna...én portézok, később tájképelnék, makrót kóstolgatom...
haverok zoomjait próbálgattam, nekem sosem volt semmilyen zoom-om, sem kitobim, és nem is kell
de első obinak ettől még jól jöhet egy kitzoom, amig "tisztábban látsz", rájössz, hogy pontosan milyen fix kellene, vagy kell-e egyáltalán.
én, ha annyi pénzem marad laptopvásár, költözés, ünnepek után, egy fuji x-e1-et vennék majd jövő év elején, majd talán egy 35-ös obit...ha addig nem lesz fujira fényerős 50-es...vagy abbahagyom az álmodozást, és maradok pesszimista-realista szinten, akkor egy pana g3 + 45mm f1.8-ra váltom az e-p1-et, majd jöhet mellé valami nagyobbat látó...na de január-februárig, még meggondolhatom magam...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #16039 üzenetére
jó képeket te csinálsz
a pana fókusz-al nincs gond, a samsung nem tudom...PH!-s teszt alapján nem rossz, de a puffer-el akadhatnak gondok...ez elég idegesítő tud lenni, én is sokszor a hajamot tépem az e-p1-el emiatt. A g6-ra szuper obik vannak, és jóval több, mint nx-re, de ez csak akkor számít igazán sztem, ha elkezdesz fix-ezni...pana 20, 25, m.zuiko 45, 75-öt mind nagyon dicsérik, sőt sokan vannak, akik a 20+45 miatt kötnek ki mft vonalon.
Samsung valamivel jobban tűri a magas iso-t, picit ugyanolyan gyútávon, rekesszel jobban mossa a hátteret...
de...mik az igényeid? mit fotóznál? szívesen beleásnád magad, vagy csak kattkatt? ha rendszerben gondolkozol, meg hosszú távra, sztem a pana jobban megéri, kiforrottabb eszköz. -
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #15988 üzenetére
a 85mm akkor portrégyútáv, ha full frame vázon használod. Az oly 75-öse mft szenzoron ekv 150mm a kétszeres szorzó miatt...olypanákra a 45-ös oly az igazi portréra, mert ekv 90mm elvileg szinte egyáltalán nem torzítja az arcot...ok, talán ez közelebb áll a "tökéleteshez"
Persze ez nem jelenti azt, hogy a 75 zuikoval nem lehet portrézni, én 135/2.8-al is szoktam, sőt 25/1.4-el is...szal ami kézhez kerül...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer #15967 üzenetére
Ez megint egy túlságosan technikaközpontú megközelítés, amit én nem kedvelek. Sokkal több múlik a te szaktudásodon és kreativitásodon, mint azon, hogy éppen melyik gyártónak adod a pénzed. Persze kell az a felszerelés ami kielégíti az igényeidet, de nem érdemes erre ennyire rágörcsölni.
Ha portrézni akarsz, akkor DSLR-t vásárolj szerintem és erre a D7000 egy kiváló választás. Miért? Mert számos olyan szolgáltatással bír, amit később tudsz kamatoztatni a portrézásban, modell fotóban. Egy fapados kezelhetőségű MILC nem lesz alkalmas arra, hogy mondjuk külső vakukat vezérelj (egy otthonra szánt hobbi műtermi szett is már egyre olcsóbban beszerezhető, de a rendszervakukat is be lehet erre fogni, kültéren is jól jöhet). Persze csak ha a barátaidról szeretnél néha kis mélységélességű portrékat készíteni, akkor elég lehet a kisebb tudású gép is egy fényerős fix objektívvel, de azt neked kell tudnod, hogy mik a terveid.
Maradhatsz az m4/3 rendszernél is a DSLR helyett, ott is vannak olyan vázak amikben bőven van még tartalék arra az esetre ha kicsit komolyabbra vennéd a figurát, de ezek rendszerint nem olcsók. Például a Fujifillm X-E1, X-Pro 1 sosem az olcsóságáról volt híres, de a Panasonic GH3, Olympus OM-D E-M5 vagy a PEN E-P5 is meglépi egy D7000 árát. A hozzájuk elérhető objektívekről nem is beszélve.
-
válasz
stargazer #15967 üzenetére
Az objektíven múlik minden. Egy kitobival egy APS-C gépen sem lesz kis mélységélességed, fényerős fixszel pedig mft-n is lesz. Szerencsére mft vonalra van sok jó fényerős fix a 75mm-en kívül is. Ez az obi amennyire jó, annyira drága, és annyira ritkán használható. Mft portréra viszont ott a 45/1,8, ami egy árban és minőségben nagyon korrekt üveg. Egy gyors tech összehasonlítás efttől: [link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #15967 üzenetére
profizmus?
hát kösz...
a 75-ös m*rha drága, én előbb vennék egy jupiter 9-et...na meg az ekvalens 150mm már nem épp portrégyútáv...ettől függetlenül egy nagyon jó obi lehet...
mélységélességgel full frame vázakon lehet a legjobban játszani, vagy mégjobb: középformátum. de sok múlik a fényerős optikán is, meg ízlésen...számomra egy 50/1.8 mft-n is elegendő mosást ad, csak tudni kell használni...lásd a fotóim...sokx a háttér teljesen krém, holott minden képem rekeszelve készült, szal a max fényerőt sem használtam ki...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #15964 üzenetére
köszi, pedig én egy fotómmal sem vagyok elégedett, ötletem lenne, de kell egy jobb, érettebb modell
a fotóimat raw-ban lövöm, de szinte semmi utómunka nincs rajtuk, a kiégéseket szoktam visszavenni, néha helyrerázom a fehéregyensúlyt, kontrasztot, leméretezek, élesítek, azt kb ennyi...de kitobival nem fogsz tudni ilyen képeket lőni, ehhez fényerős fix kell...ha oly pana, akkor ott van a 45mm F1.8...kicsit drága, de egy olcsóbb vázzal együtt is kevesebbe fáj, mint az nx300. A másik lehetőség (ezt csinálom én is), hogy bagóért beszerzel 40-50 éves obikat, és kézzel fókuszálsz...ez a kép, amit linkeltél kb 2-3000 forint-os orosz üveggel készült...de akkor le kell mondanod az autó módról meg a célozz és lőj stílusú fotózásról. ha így akarsz a lehető legjobb portrékot, akkor talán pl e-pm1 + m.zuiko 45mm F1.8-al jössz ki a legolcsóbban, és később ha túl szűknek tűnik a 45mm, jöhet egy panasonic 20mm F1.7
ha mft vonalon maradok, tuti beszerzem én is ezt a két obit...vagy a 20-as helyett a 25-öst...
ja majdnem elfelejtettem: ha mosást, minőséget akarsz, akkor fényerős fix, de ez azzal jár, hogy lemondhatsz a zoom-ról...persze léteznek fényerős zoom-ok is, de azok überdrágák, és max f2.8-at tudnak...(ok, az 1.8-as art sigmát leszámítva)
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #15962 üzenetére
oly e-pm2 pl kb ugyanazt a képminőséget tudja, most talán a legjobb "célozz és lőj" kamera, a jpeg motorja jobb, mint a samu-é elvileg. Ha kereső kell, g3...ha mégis fejlődnél, ezekre a gépekre nagyobb az obipark, meg van rájuk pár nagyon szuper minőségű üveg is, sokan csak a 45, 20, 25mm üvegek miatt kötnek ki mft vonalon. szerintem, ha nem akarsz nagyon elmélyülni a dologban, fölösleges dslr-t venned, főleg d7000-et...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer #15912 üzenetére
Ha minőséget is akarsz, akkor az ilyen univerzális megoldások felejtősek. Nem lehet minden képességet egyetlen objektívbe belezsúfolni. Meg lehet próbálni, de akkor rendszerint minden feladattípusra csak korlátozottan lesz alkalmas és a minőség is messze alulmúlja majd a fixeket vagy a rövidebb tartományt bejáró, specializáltabb zoomokét.
A cserélhető objektíves rendszereknek ez a lényege. Nincs értelme annak, hogy rárakunk egy mindenes objektívet, mondván nem akarunk cserélgetni. Akkor nem kell megvenni a DSLR-t. Ott vannak olyan gépek, mint a Nikon P7700, viszonylag olcsók is, van bennük zoom tartomány, képminőségben sem rosszak. Az objektív meg nagyjából azt nyújtja amit egy DSLR-hez vásárolt "mindenes" univerzális-szuperzoom-makró-nagylátó-teleobjektív hibrid.
-
Laslow
senior tag
válasz
stargazer #15894 üzenetére
Szerintem igenis rengeteg múlik a gépen (is).
Én épp most váltottam ultrakompaktról DSLR-re, és határozottan jobbak a fotók az új géppel (fura is lenne, ha nem éreznék különbséget). Ahol a régi homályos, elmosódott, és emiatt sajnos fájó szívvel kidobásra ítélt képeket készít, ott az új szép (sőt: nagyon szép), éles képeket, ráadásul sokkal több eszközt ad a fotós kezébe: már tudok pl. mélységélességgel játszani, vagy különböző elképzeléseket megvalósítani, amikre eddig esélyem sem volt. Ugyanakkor, két hasonló kategóriájú gép között szerintem nem számítanak az apró különbségek, ott egyértelműen csak a fotós szemén múlik, hogy jobb vagy rosszabb képet hoz-e ki ugyanabból. Meggyőződésem, hogy én pl. semmivel sem készítenék jobb képeket egy több milliós DSLR-rel, mint a mostani belépő kategóriással. -
Andrew31
senior tag
válasz
stargazer #15894 üzenetére
Ha már művészetről beszélünk, nyilván ez is része lehet és attól lesz "jó".
De sokan úgyis beleszólnak. Ha lefotózol egy beállításból egy kék kockát, úgyis jönnek akik szerint más szögből kellett volna egy sárga háromszöget, stb-stb...
Persze az is érthető, hogy van néhány "szabály", amit jó betartani, mert az mindig bejön, jól mutat, de mindenkinek van stílusa, ízlése csinálja, ahogy neki tetszik!Ma nem lehet olyan gépet kapni, ami borzasztó, használhatatlan, tehát bármelyiket megvásárolhatja. De mindenki szeretné lehetőségeihez mérten a legjobbat birtokolni, jó tudni, hogy melyik a jobb választás (legjobb, ha ha van konkrét célja). Ha nem ért hozzá, lehet kérdezni, aki ért hozzá, van tapasztalta, adhat tanácsot.
De alapvetően te készíted a gépet, nem a gép, sztem mindenki látott már marha jó géppel készült "rossz" képet és fordítva is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
stargazer #15894 üzenetére
sokak szerint nem a gépen múlik, hogy mennyire jók a fotóid, szerintem meg nem kell tökéletes gép, de azért elégítse ki az igényeidet...pl ha sportfotót szeretnél, és lassú a cuccod, meg teléd sincs, akkor tuti nem lesznek jó sportfotóid...ha éjszakai életet fotóznál, a géped nem bírja a magas iso-t, vakud nincs, szintén korlátozhat a technika, és ahelyett, hogy tuti képeket lőnél, zajos mosottakot csinálsz + dinamika nulla...szóval a lényeg: rajtad több múlik, mint a gépen, először a fejedben kell megszületnie a képnek sztem, ha ez megvan jöhet a technika, hogy kivitelezhesd...persze vannak olyan helyzetek, hogy sőt hogy jól áll a zaj a képnek, de ha minden fotód zajos, az gáz...
-
Throme
veterán
válasz
stargazer #15882 üzenetére
Egy elég jól használható kitobi. Hobbi szinten kielégíti az igényeket. Természetesen van torzítása, meg valamennyire CA-zik, de ez kitobi, nem fix vagy fényerős alapzoom.
Kezdésnek jó?
Hát ha a nikon nem szégyenli hozzárakni a D7k, D7100 mellé sem, akkor a vásárlóknak se lesz ciki az biztos.Esetleg nézz fel az slrgear.com oldalra. Ott rengeteg lencsének utána tudsz nézni
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer #15841 üzenetére
Lehet velük jó videót készíteni és ha a videó az elsődleges, akkor a 60D ajánlott inkább, akármennyire is le van maradva a D7000 mögött minden más téren. Nem a gép lesz a szűk keresztmetszet.
Az ellensúlyos kütyü meg egy mini steadycam, legalábbis szerintem arra gondolsz. Sokan gyártanak ilyet (pl: Steadicam, Glidecam, Manfrotto, EEMOV meg még úgy pár tucat kínai másoló gyár).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer #15831 üzenetére
Nézd, egy pár jó tanács ha videózni akarsz:
- Családi videóhoz, mindenféle automatikus beállítással, meg AF mellett nem a DSLR lesz a legjobb barátod, hanem egy jobb Full HD kézikamera. Úgy nagyjából százszor kevesebb szopás ha nincsenek komoly szándékaid csak a családi home video kollekciót akarod gyarapítani.
- A DSLR/MILC rendkívüli fegyver egy gyakorlott videós kezében, nagyon látványos dolgok kihozhatók vele, de amiket a videómegosztókon nézel tátott szájjal, azok rendszerint több évnyi tapasztalatot és/vagy célirányos szakmai képzést takarnak.
- Egy 60D vagy D7000 esetében felejtős az AF videózás közben. Lassú, pontatlan, idegesítő. Meg kell tanulni manuálisan fókuszálni. Nagyon sokat dob a videó minőségén. Ha komolynak tűnő videót akarsz, akkor ez alapfeltétel. Amiket te néztél videók, azok jó eséllyel mind így készültek, nem véletlenül.
- Egy DSLR ergonómiailag még mindig fényképezőgép, így ha videózás közben kényelemre vágysz, akkor ezernyi, sokszor nagyon nem olcsó kiegészítőt kell hozzájuk venned. Egy válltámasz és egy follow focus rendszer szinte alapkövetelmény.
Továbbá:
Én használom napi szinten a D7000-ret, videóra és fotóra egyaránt. Videóra nem olyan erős, de használható. Fotóban viszont megeszi reggelire a 60D-t. Ahogy pedig előttem mondták: Építési minőségben meg íveket ver rá. A 60D-vel is van bőven tapasztalatom, mert sok órányit forgattam már vele, de az egy műanyag vajasbödön, bevonva mállós gumival. Ezzel szemben a D7000 egy masszív darab.
Jó kérdés, hogy neked melyik felel meg jobban. A 60D-ben sokkal több videós potenciál van, míg minden másban a D7000 egy sokkal jobb választás.
De persze ne felejtsük még el az objektívek kérdését. Tudnod kell mire van szükséged és meg kell nézni melyik rendszerhez mik vannak, mennyibe kerülnek. Érdemes rendszerben gondolkozni (váz, objektívek, vakuk, kiegészítők), mintsem csak a vázban.
-
k1csi
senior tag
válasz
stargazer #15834 üzenetére
Hiába tudna a 60D folyamatos autofókuszt ettől még nem lesz camcorder számos ergonómai probléma miatt.
Canon topikban egyszer megpróbáltam néhány gondolatot összeszedni, nem ismételném.Ahhoz amit keresel legközelebb talán a jobb Olympus mFT vázak lesznek ha megkapják a fázis AF-et. Van EVF, van videót is tudó szenzorstabi és lesz fázis AF is.
Viszont egy jó ideig többet fognak érte kérni mint egy jobb camcorderért.A DSLR tervezett "filmezésre" jó nem kevés kiegészítővel, vagy ha elfogadod a problémáit.
-
BiriBum
őstag
válasz
stargazer #15832 üzenetére
kompromisszumos allrounder zoom obit szeretnék a későbbiekben hozzá
Ez az ami nem túl logikus, azaz egy optikailag gyenge szuper-zoom objektívvel lerontani a félprofi vázad képminőségét.
Szerintem azt is érdemes eldönteni, hogy videózni vagy fényképezni szeretnél.A 60D ugyanúgy félprofi váz, mint a D7000. Videó közben mind a D7000-n, mind a 60D-n van autófókusz, ha ez neked lényeges szempont..
A Canon szenzora viszont kissé gyengébb, mint a Nikoné, fotózásra szerintem a Nikon jobb választás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Revolut
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Hálózati / IP kamera
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Otthoni időjárás-állomás
- Dune Awakening - Máris túl az 1 millión
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- 12.000 ft tól elvihető ELITRO Bankmentes , kamatmentes vásárlás .Cooler Master GM2711S Monitor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest