- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
neduddki #90788 üzenetére
te mennyiért raknád fel a splash-t hahu-ra?
2008 1.2 GLX CD AC plusz ködlámpa, 2 szett 1 szezont futott minőségi gumi külön felnin, gyári rúgóval és gátlóval adom majd, 112k km, minden esedékes szerviz megcsinálva (gyertya és váltóolaj is, amit a suzuki tulajok el szoktak felejteni), törésmentes kaszni, hibátlan belső.ne linkeld be a szűrést, én is tudok szűrni, arra vagyok kíváncsi, hogy szerinted mennyiért menne el
-
Kornel
veterán
válasz
Dany007 #90778 üzenetére
pont ezek az érveim.
igazából most pesten dolgozok, a bkv elég jó megoldás, sokan szidják, de ilyen tömegközlekedés nem sok helyen van a világon, minden sarkon van egy megálló.
szóval a kocsi nem is létszükséglet, de a pénz most jól jönne több okból is, és mindig is akartam egy priust. -
Kornel
veterán
ahogy ismersz, szeretem, ha egy autó keveset fogyaszt.
prius 5 liter. nálam szerintem 4 lenne, Gerhard Plattner megirigyelne szerintem
viszonylag elfogadható méret, akár 1 gyerekkel is, a jövőre is gondolni kell
olcsó fenntarthatóság, időtálló forma, megbízható technika.plusz pont pedig, hogy automata, és asszony is tudná vezetni, mert amúgy nem szokott, mert idegesíti a splash nulla nyomatéka elindulásnál.
-
Kornel
veterán
Hogy visszakanyarodjunk a topic eredeti témájához, prius tulajok jelentkezését várom tapasztalatokkal.
Egy ilyen pl. vállalható lenne?
Valószínű a splash-t eladom most, és év vége felé beruháznék egy ilyenre.mod: kőbányán újhegyen minden nap áll a bérházaknál egy tesla modell S
(#90774) Dany007 :egyéb ok miatt szükség lenne most egy kis zsetonra, azért még elég szép összegért elmenne, nem sokat buknék rajta.
aztán ha már összegyűlne megint egy kis pénz, akkor a priusra gondoltam, mint leendő utód. -
Kornel
veterán
válasz
Xmodule #90574 üzenetére
Ha így "laikiusként" vibrálást éreztél, akkor az a kettőstömegű lesz.
kuplunggal együtt kint simán számolhatsz rá 400k-t HUF-ba átszmítva.
attól még lehet jó egy kocsi, csak bele kell alkudni az árába.
szerintem mielőtt megveszel egyet, nézesd át valami profi műhelybe/szakszervizbe.
a 30k-s olajcsere meg egy fszság, felejtsd el ezt a példányt, keress olyat, aminek gondos gazdája volt, és ledobta 15 ezrenként az olajat. -
Kornel
veterán
válasz
Dany007 #90553 üzenetére
15% 8 liternél már több mint 1 liter
nem olvastam szerintem a múltkorit, de ha mindig telitankra számolsz, ugyanazon a kútfejen, annál mi lesz pontosabb mérés? mondom a fed comp változóan csal, a körülményektől függően.
ha tudom, hogy 52140 km alatt beletankoltam 2730 litert, akkor ennél hol kell pontosabb mérés?
ja és elégettem 6360 kg CO2-t, és elköltöttem 3570 EUR-t(#90553) Dany007 : őszinte leszek, szerintem tankolj valami jó 95-öst, ami bejön (shell, omv, mol stb.), és a megspórolt pénzen vegyél minden évben valami jó olajat, szintetikus 5w40, de ha bírja, mehet bele a 0w40 is, próbálgatni kell.
Viszont ha pontosan ki akarod mérni, hogy van-e hatása nálad a fogyasztásra a premium üzemanyagnak, akkor csakis tele tankos méréssel fogod megtudni, bár ott se 1-2-3 tankolásból, mert ugye változóak az üzemeltetési körülmények.
egy biztos, a suzuki splash-em k12b motorjának pont mind1, hogy 95-ös, vagy MM100-as van benne, ellenben nem mind1, hogy milyen olaj van benne (minél kisebb a hidegoldali viszkozitás, annál jobb a fogyi), milyen a guminyomás, milyen a gyertyák állapota, légszűrő, stb. -
Kornel
veterán
válasz
Dany007 #90550 üzenetére
szerinted akkor mi a pontos, ha mindig ugyanazon a kútfejen teli nyomod, és elosztod az aktuális tankolt mennyiséget a megtett km-ek század részével?
ennél pontosabb nem sok van, a fedcomp bizonyos dolgok miatt pontatlan lehet, ha sok hidegindításom/rövig távom van, annál többet csal nekem pl.
ha 20-ért tankolsz, akkor nem mind1, hogy 30-ért teleküldenéd?
ez a jót tesz a motornak kb. olyan, hogy vagy igen, vagy nem.
az már inkább jót tesz, ha a különbségből ledobod az olajat 8-10k km között, függően attól, hogy sok-e a város, akkor még annyit se mennék.
viszont legtöbbünk használt autót vett, ki tudja, hogy az előző tulajt érdekelte-e, hogy 15k-nál, vagy 25k-nál cserélt-e olajat? és akkor 470 ft-os benyával etessem a gépet? ki van zárva(#90551) DeFranco : hatalmas +1
azért a ford 1.8 szívó egy húszéves alapra épülő moci, bőven túl jó neki a 95-ös is
olajat neki minél gyakrabban, akkor örök élet +sok nap -
Kornel
veterán
válasz
bitpork #90548 üzenetére
ez már tényleg az.
baxus ha tényleg ennyire érdekel valakit a fogyasztása, akkor ott a spritmonitor.
én bevallom engem is érdekel, ezért is vezetem magamnak
viszont akkor már telitankra illik mindig tankolni, ugyanazon a kútfejen, és akkor hosszú távon viszonylag pontosan mérhető a fogyasztás.
ennyi a véleményem.
ez a kigyullad a lámpa és tankolok 5-10 ezerért kategória kb. semmit se ér. -
Kornel
veterán
válasz
#03969024 #89986 üzenetére
Érveket szeretnék, hogy miért kell erőltetni a modern dízeleket és a modern benzineseket.
Ott van helyette a hybrid (szívó benzinnel közvetlen befecskendezés nélkül), teljes egészében ki tudná váltani az előbbieket, és meglevő technológiáról beszélünk. A plug in hybrid még jobb megoldás. Persze aki nem tud ilyet, mert nincs olyan technikai színvonalon, az megcsinálja a downsizing turbót, hogy papíron meg legyen oldva a probléma.
Érdekes USA - ba camry hybrid-el és priussal járnak, nem tdi-vel meg ecoboost-al. -
Kornel
veterán
válasz
runner 125 #89744 üzenetére
akkor nem szóltam.
abból indultam ki, hogy suzuki gyári olajszűrő 1200, levegőszűrő 3200, a váltóolaj is 3000 körül van max.
nem kell honda -
Kornel
veterán
válasz
kalmanchris #89661 üzenetére
és mivel 98-as nincs, így tankolhatsz 100-ast
mod: vaj'h jövő héten mi lesz a címlapos írás a TC-on?
neduddki? -
Kornel
veterán
válasz
runner 125 #89612 üzenetére
pár apró pötty, nem tudom hogy került oda, de akkor veszek kátrányoldót, jó lesz az későbbre is.
fényezést nem bántja? -
Kornel
veterán
válasz
MunezXBK #89609 üzenetére
mivel érdemes az autót otthon "polírozni"?
6 éves, ráférne már(#89611) runner 125: köszi. 6 év alatt természetesen vannak, igaz ahhoz képest a fényezés egyáltalán nem mattult meg, hogy csillaggarázsban állt mindig. 1-2 helyen van valami apróbb festékpötty, azt is lehozza?
-
Kornel
veterán
válasz
Dluinet #89599 üzenetére
Írta, hogy 2006 óta megvan az autó, és 7 éve benne van a gáz.
Szvsz rég behozatal az árát, főleg, hogy régen arányaiban is olcsóbb volt a gáz.
Az ezres swiftemmel kb. 60k km-t nyomtam le gázzal, kb. fél millát sporoltam a benzinhez képest.
Igaz azóta nem éri meg annyira, de ha valakinek be van szerelve, még így is olcsóbban jár vele. -
Kornel
veterán
válasz
Laraxior #89568 üzenetére
megtanultál vezetni?
egyébként nagyon jó(#89567) TaaT: nem vagyunk lemaradva 50 évvel, és muszáj lesz beállni mo-nak is a sorba, eljön az az idő, amikor nem lesz más, csak azt fogják nyomni a gyárak. egyedül annak a függvénye, hogy az akkumulátor technológia mikor éri el azt a szintet, hogy egy átlag autóval hozható legyen 400-500 km hatótáv.
(#89570) Dluinet: minden szavaddal egyetértek
-
Kornel
veterán
valószínű nem az áram árát fogják megemelni, hogy behozzák a kieső jövedéki adót és ÁFÁ-t, hanem kivetnek egy nagyobb összegű kocsi alapú adót.
egyszerűbb is behajtani, illetve elektromos áramot már most is megtermelheted magadnak, ergo a magasabb áramszámlát ki tudnád kerülni. -
Kornel
veterán
válasz
joshua7 #89544 üzenetére
Ez a kérdés nem erre vonatkozott
(#89546) TaaT: én is, úgyhogy azt hittem, hogy ennek megfelelő mazda 3-at linkeltek be, de nem így lett
-
Kornel
veterán
a mazdát ti linkeltétek.
van a listába 120 lovas?150 ps a legkisebb ami ebbe az összehasonlító kalkulátorban van.
Ennek 8,7s a 0-100 a tesztelt g120-nak meg 8,9s. -
Kornel
veterán
Hopp.
Nyer a Mazda 3
[link]Hisz a tesztelt golf csak 140 pacis.
-
Kornel
veterán
ennyi.
majd rájönnek, ha a kutya se veszi.
vagy csődbe mennek.más:
viszont ezt még nem is láttam eddig:
a végén még én is megtérek
-
Kornel
veterán
ez akkor lenne versenyképest, ha 1.6 m16a-val közepes felszereltséggel odaadnák 4-ért.
ebbe a kocsiba se összekerék, se dízel motor, se semmi nem kell, csak az áron kéne faragniuk, akkor talán eladásuk is lenne(#89490) footy: pont erre akartam kilyukadni, csak már nem akartam elkezdeni vitatkozni, mert egy párszor már mindenki elmondta a véleményét.
szóval hatalmas +1 -
Kornel
veterán
A Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG 140 LE ugyanúgy fogyasztott, a másik kettő futottak még kategória.
Az, hogy érzésre jobb egy turbo szerintem senki se kétli, de minek, mikor nem versenypályára vannak kitalálva?
A VW 0-100 gyári adata nem volt megadva a cikk mellett, de a másik három közül a Mazda-é a legjobb: 8.9 mp.
Elhiszem, hogy egy turbo-hoz képest lomhábbnak érezni, de akinek utcai használatra nem elég egy ilyen menettulajdonságokkal rendelkező autó, az inkább menjen versenypályára, de oda akkor meg ne az ezres ecoboost-al, hanem legalább a 2.0 ecoboost-alszvsz egy modern szívó nem fogyaszt többet, mint egy downsized turbo, közlekedésre is teljesen alkalmas, akkor mi értelme ennek a nagy downsizeingnak? (ahogy korábban is kifejtettem csak annyi, hogy olcsóbb ráakasztani egy csigát egy közepes hatékonyságú motorra, mint érdemben fejleszteni)
-
Kornel
veterán
igen, kisebb a választék.
de azért van pár találat. -
Kornel
veterán
A TC-os srácok megint olvasnak minket.
neduddki megint tégláskodtál?
Kis turbó vs. modern szívó 0-1 -
Kornel
veterán
én igen.
tegyük fel nem kap a motor elég levegőt, ez az egész keverékképzésre hatással van, valószínű fogyasztásnövekedést fog okozni. check lámpa addig nem gyullad ki, amíg ez határértéken belül van, tehát fogalmad se lesz róla. 1 deci plusz fogyasztás 10k km-en 4k huf, szóval bőven behozza az árát az új szűrő -
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #89243 üzenetére
+1
10-12k / 1 év
most is 11k van benne, jövő héten megcsinálom életem első olajcseréjét 32 évesen
kemény 10k huf lesz, 3 liter 5w30 premium hyper (van még fél liter maradékom 4 hónappal ezelőttről) / gyári olajszűrő / japanparts levegőszűrő.egyébként következő cserekor ki fogom próbálni a tesztgyőztes mannol-t, 6k huf/4 liter, nincs nagyon olcsóbb alternatíva jelenleg. egy próbát megér.
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #89235 üzenetére
a gyártók egymásra licitálnak, egy mezei user / flottaüzemeltető megnézi az előre kalkulálható üzemeltetési költséget, és az is sokat nyom a latba, hogy mit választanak végül.
azt persze előtte jól kitesztelik, hogy a garanciát lehetőleg minden eseten kibírja, akár egy eltúlzott 30.000-es olajcsere intervallummal is, utána meg lesz**ják, hogy mi lesz a kocsival a második vagy harmadik tulajnál.
számomra sokkal szimpatikusabb az, hogy igenis leírják, hogy milyen üzemeltetési körülmények között milyen csereperiódusok szükségesek ahhoz, hogy az autó hosszú távon is hibamentesen üzemeltethető legyen.
egy jó példa erre, hogy 1000-2500 km között le kellene cserélni az olajat bejáratáskor, de szerintem egyik gyártó se vállalja már be ezt a plusz költséget, mert rögtön plusz egy olajcsere költségnyi hátrányból indulnának a flottaüzemeltetők kalkulátoraiban.(#89238) tomcsi23: mondjuk normál esetben 45.000 a csereperiódusa, de azt illik betartani, mivel elég silányra sikeredett a magyar suzukik váltója, hála a lengyel beszállítónak. viszont 7500-ból lecserélem a váltóolajat, az meg belefér 45.000-ként.
-
Kornel
veterán
hogy lehetne elmenni 20k-t, mikor pl. nálam max. 15 ezret enged meg a gyár?
azt is csak speciális esetben.
max. 15k / 1év, többet nem mennék semmilyen kocsival és semmilyen olajjal.hdman: ha belegondolsz, így korrekt. de szerintem ezzel még a márkaszervizek sincsenek képben
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #89223 üzenetére
igen, de nem mind1, hogy az évi 8k futás miből adódik össze.
esélyes, hogy van benne sok rövid táv is.
ilyen esetben én cserélném évente 8k km-enként.
nekem "csak" egy suzukim van, de a manual részletezi, hogy milyen felhasználási körülmények között mennyi az olajcsere és egyéb alkatrészek (gyertya, stb.) periódusa.
szerintem mindenki nézze meg az autója manual-ját, és utána sokan át fogják értékelni az olajcsere intervallumát, illetve egyéb időszakos karbantartásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest