- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz
Kos 7 #171487 üzenetére
Ha meg tudsz barátkozni a "szépségével" akkor hibátlan igásló lehet egy kis alkudozást követően. [link]
Igénytelenség: ✔
nem hullik szét alkalmi autópályázástól: ✔
olcsó: ✔
fenntartani is olcsó: ✔
itthon üzembehelyezett egy tulajos: ✔szerk.: LOL, amíg megírtam a kommentet valaki el is vitte.
szerk2: Ő volt az. Tipikus egy tulajos megbecsült bácsiautó: [link] -
8th
addikt
válasz
bandi0000 #171361 üzenetére
Miért kéne? Ha nem kannázták bele az okosba szerzett pancsolt gázolajat akkor nincs annak semmi baja 350ezer kilométernél sem. A tömítést rögtön ajánlott cseréltetni vásárlást követően ami egyébként nem olyan vészes tétel és remélhetően sokáig nem lesz gond vele. Ha mégis akkor sincs para mert elég olcsó hozzá a befecskendező. B5 után változtattak sok dolgon. Pl. kukázták a bonyolult első futóművet és alátettek egy teljesen kommersz tartós és olcsón felújíthatót. Jellemző elektromos típushibáról én nem hallottam B6-nál de azt gondolom a minden rendelhető extrával teletömött korai példányokra lehet jellemző, hogy 10+ évesen előjön ez az. Egy alap felszereltségű belépőmotorral szerelt példánytól egyáltalán nem kell félni. Abban jó vw szokás szerint nem sok extra lesz cserébe ami nincs benne az nem is romlik majd el soha. És ezek a fapadosságuk miatt jóval olcsóbbak is mint a 2.0 dsg-s jól felszerelt példányok. Win-win. Az az 1.9 motor lehetne erősebb mert az a 105 ló és 250 Nm elég hoki 1.4 tonnához de az első három fokozatban (~100km/h-ig) még egész jól viszi a nagy tepsit és csak felette fogy el látványosan. De erre is van gyógymód (Füsti).
vzsryl ezért írtam, hogy 1M+ ért. 1.4M-ért teljesen jót is ki lehet fogni belőle. Sokkal felnőttebb összeszedettebb jobb autó mint egy öregecske B5/5.5. Biztonságosabb komfortosabb fiatalabb problémamentesebb.
-
8th
addikt
válasz
#20221952 #170923 üzenetére
Mert csak valamelyik tömítés öregedett el és ott kezdte el csöpögtetni az olajat. 2.2 HDI-hez egy komplett tömítéskészlet 50ezer forint körül van kedvezmény nélkül. Ebben minden tömítés és szimmering benne van ami a motorhoz kell + kellenek még a váltóhoz is új szimmeringek az egy tízesből megvan kb. Még ha hivatalos Citroen márkaszervízbe adod is be az autót ott is 17ezres óradíjért kicserélik neked mindezt. Ha elmolyolnak vele másfél napot az akkor is csak ~200ezer forint munkadíj + az alkatrészköltséged ergo háromszázötvenből még akkor is megvan olajcserével együtt ha minden tömítést újra cserélnek. Ha mind kicserélik gyári minőségű (vagy jobb) alkatrészekre hosszú éveket tuti elmenne a legkisebb olajfolyás nélkül. És valószínű csak egy két tömítést cserélnének rutinból nem is kellene mindet. Ez néhány óra alatt megvan töredék költségből.
Madárnak nézett az a szerelő és meg akart kopasztani. Bepróbálkozott hátha bejön.Szerk. Én el nem adnám azt a bazi kényelmes csatahajót.
-
8th
addikt
válasz
gzbotii #170763 üzenetére
Nem is az épkézláb állapottal van a baj hanem a felszereltséggel. Rengeteg a szervó és klíma nélküli példány én ezek nélkül biztos nem venném meg mert a 165-ös gumi ellenére rendesen bele kell kapaszkodni a kormányba parkoláskor vagy lassú araszoláskor. Klíma meg ugye alap. Itthon persze jó magyar szokás szerint leszedik a gyári magnézium felniket és lemezkerékkel meg rendesen megtekert órával adják tovább. Én azt mondom kintről kell hozni egy jól felszerelt (szervó, klíma, esp, oldal lufik...) sérülésmenteset saját célra. Lehetőleg váltóhibásat mert az nagyon olcsó kint. Az ottani pl. német szervízdíjak mellett senki sem fog megjavíttatni egy olyan kis értékű autót ami eleve csak korlátozottan használható pl. a városi kitiltások miatt. A regisztrációs adója nevetséges 20k. Nyugaton mindenki szabadulna mivel fújjdízel és csak Euro4. Ha váltó robot probléma van vele az olcsón néhány tízezer forintból gyógyítható, ha beüt a kemény gebasz akkor már eléggé zsebbenyúlóssá válik a sztori de még ekkor is megáll 300k környékén a történet. Ez esetben A-tól Z-ig minden fel lett újítva a váltóban. A váltó szétborítva csapágyazva hézagolva, robot teljesen felújítva minőségi alkatrészekkel, új kuplung készlettel összerakva, hozzáértő műhelyben munkadíjjal számlával garanciával. Ekkor elmegy újabb minimum 250-300 ezret. Időnként egy alapbeállítás és hatvanezrenként egy olajcsere kell neki. És fogyaszt 2.8 - 2.9 litert százon városon kívül. Legjobb ingázós autó. Megveszel 1000-1200 euróért egy váltóhibásat azt 400euróért leteszi a tréler a házad előtt. Vásárlás utáni kötelező szervizt nem számolom mert az használt autó vásárlásnál amúgy is alap. Váltójavítás, honosítás, biztosítás formájában rádobsz még 400ezret és legrosszabb esetben 900k-ból (jobb esetben 700k-ból) van egy patika állapotú, jól felszerelt, frissen leszervizelt üzembiztos autód ami vegyesben 3,5 litert fogyaszt. És nem ám holmi gyakorló elmebetegek által kitalált totál irreális norma szerint hanem ténylegesen kint az utcán a valós forgalomban. Most, hogy ez sok-e vagy sem azt mindenki döntse el maga. Mivel jól ismerem a típust szerintem nem az. Más szerint meg az. Nekem eszembe sem jutna mást venni évi 38k kilométeres futásra mert ennél nincs olcsóbban üzemeltethető autó.
-
8th
addikt
válasz
Ace Ventura #170615 üzenetére
Ennyiből kényelmesen kijön egy Lupo 3L még teljes váltó felújítással együtt is sőt kevesebből is. 80-90 között 2.8 - 3.0 literrel elgurul /nem vicc/, klímázva + fél liter. Szög egyszerű az egész kocsi egyáltalán nem kell tőle félni. Motor 1.2 pdtdi. Konstrukciós hibáktól mentes + se részecskeszűrő se kettőstömegű lendkerék se semmi. Kényelmes terpeszkedős ülései vannak és hatalmas a hely benne elöl (Polo, Fabia, Corsa méret vagy nagyobb) automata nem kell pedálozni. Melóba ingázni ez a legjobb választás durván olcsón fenntartható autó. Váltója miatt kialakult rossz hírét is a pöcsorrú tulajoknak köszönheti aki addig hajtották míg teljesen tönkre nem tették, mert minek azt szervizelni... Hibátlan kis 1-2 személyes ingázós.
(#170622) Ace Ventura: számold újra mondjuk 3.2 literrel is.
-
8th
addikt
válasz
bitpork #170411 üzenetére
Bár ilyen egyszerű lenne. A tömegközlekedés vicces dolog tud ám lenni. Pláne vidéken. Pláne ha is át kell szállnod, hogy célba érj. Pláne télen. Pláne csomagokkal. Pláne ha gyerekeid is vannak... soroljam még? Vagy ott van egyik kolléga aki 40 km-ről ingázik munkába mert a megyeszékhelytől picit távolabb valóságos kacsalábon forgó palotát kapott egy kecskeméti kétszobás panellakás lakás árából. Ő pl. a fél életét a buszon tölthetné ha tömegközlekednie kellene.
-
8th
addikt
válasz
BigBlackDog #170269 üzenetére
Nem, azt a csúszós kuplungra kell.
-
8th
addikt
válasz
ALI_G #170197 üzenetére
+ tolatóradar ide vagy oda hátrafelé brutálisan nagy holttere van és a baromi magasan kezdő jelképes méretű hátsó szélvédő sem nagy segítség ha forgolódni kell az autóval a városban vagy egy parkolóban. Na meg ez az agresszív hivalkodó dizájn... Feltűnő jelenség a sok sablon dobozautó között de szerintem marha ronda egy autó. Már a negyedik generációs Prius-t meglátva is felszisszentem és hát, ez sem sikerült sokkal szebbre.
-
8th
addikt
válasz
Dr.Burn #170092 üzenetére
Nagyon silány autó. Műszakilag elavult, szar minőségű anyagokból lett szarul összeszerelve, minden széthullik rajta állandóan szerelni kell valamit, hogy üzemképes maradjon. Ismerősöm 0km-el hozta ki a szalonból pár napra rá észrevette, hogy olajcseppek vannak az új autója alatt. 2.4 motorral vidéki utakon használva normál 70-80km/h tempónál 12-13 liter gázt szemrebbenés nélkül beveri. Igazi orosz fos. Semmiképpen nem ajánlom őket. Teljesen mindegy, hogy mit veszel ennél csak jobb lehet.
-
8th
addikt
válasz
rwin5 #169761 üzenetére
Aygo-t húzd le a listáról. Műszakilag hiába jó ha összességében egy nagyon hitvány autó. Ténylegesen nulla zajszigetelés, pattogós futómű, silány anyagok a beltérben mindenhol, nagyon érezni rajta a masszív spórolást.
Yaris, Swift vonal nem rossz. Még a Splash, a Micra és a Picanto is korrekt kiskocsi és egyiknek sincs komoly nyűgje.
-
8th
addikt
válasz
molnarpeter #169662 üzenetére
Biztos... én alapból így vagyok az automata váltókkal. [link]
-
8th
addikt
válasz
albiosz #169569 üzenetére
Egy Ford Fusion például ideális bácsiautó. Kényelmesen magasra kell beülni abba is és mégsem egy Suzuki.
-
8th
addikt
válasz
hobizoli #169559 üzenetére
Elméletileg az lenne a cél, hogy minél alacsonyabb fordulaton lehessen tartani a motort nem az, hogy pörögjön és harapjon minden fokozatban. Ezt simán megtehették volna egy hosszabb 4. és 5. fokozattal úgy, hogy az első három érintetlen marad. Gondolom ott sem hülyék ülnek és nem véletlenül hagyták rövidebbre a váltót. Rakhatsz abba akár tíz sebességet is a motor akkor is hoki marad. Amit nyersz a több de rövidebb fokozaton azt elveszted a sűrűbb váltásokon, és rövidebb élettartamú lesz a kuplung is a folyamatos gépészkedés miatt. Na és persze annak sem lett volna nagy hírértéke, hogy egy G4 Variant SDI 18s helyett 16s alatt érné el a százat hatos váltóval.
-
8th
addikt
válasz
batai15 #169542 üzenetére
Caddy az egy puritán teherautó nulla zajszigeteléssel. Egy Octavia, pláne egy Golf teljesen más világ ugyanazzal a motorral. Ott van rugózás és zajszigetelés. A váltója rohadt rövid nem igazán autópályára való. Óra szerint 120km/h tempónál már 3200-at forog ami fogyasztás és zaj szempontjából sem előnyös viszont még ekkor sem fogyaszt sokat. És golyóálló technika. Ha bármi más dízellel a tervezett xy év alatt beszopsz egy kettőstömegű cserét vagy turbó felújítást/cserét máris ott vagy mint ha egy 1.6 benzinest vettél volna.
-
8th
addikt
válasz
batai15 #169414 üzenetére
Ha sűrűn tankolsz kint lehet, hogy inkább valami adagolós technikát kéne nézned. Ha amúgy az A4 mint autó megfelelne ülj át egy A4 tdi-be. Az kevésbé kényes a változó/gyengébb minőségű üzemanyagra mint egy common rail motor plusz üzemeltetni és szervizelni is sokkal olcsóbb. Hat literrel azzal is eljársz vegyesben.
-
-
8th
addikt
válasz
szőröscica #169367 üzenetére
A passattal is lehet gigantikus mélytorkos szopásra rászaladni de ezt persze sosem ismerné be egy polcvágen tulaj sem.
-
8th
addikt
válasz
szőröscica #169365 üzenetére
Pfff... ezt hívják úgy, hogy halmozottan hátrányos helyzetű.
A Laguna2 finoman fogalmazva nem épp az autógyártás csúcsa. Akit csak ismerek tulajt mindenki szopott a Laguna2-jével. Ez ráadásul még jó ritka is így ha típus specifikus alkatrész kell hozzá az tuti nem olcsó. Ehhez bontóban nem sok mindent találni. Igaz lehet venni komplett másikat donornak de sok embernek nem pálya ha tele az udvar egy roncsautó szarjaival. Nem szabad megvenni.
-
8th
addikt
válasz
szőröscica #169363 üzenetére
Ez komoly? Egyik pénztemetőből üljön át egy másikba?
-
8th
addikt
válasz
BigBlackDog #169327 üzenetére
+ még ami menet közben a felszínre kerül.
-
8th
addikt
Ohh... mit indítottam el már megint. Már bánom, hogy beírtam.
-
8th
addikt
válasz
Johnny_vT #169121 üzenetére
Kombiból első generációs 1.6 Octavia vagy ugyanezzel a motorral szerelt Golf 4. 800-900k -ért már szépet kap belőlük Skodából egész fiatalat is akár. Ha nagyobb kell 2.0 Mondeo vagy 1.8 Vectra C kombi bár utóbbi benzines motorral itthon ritka mint a fehér holló. a teremtő mentse meg az ilyen egzotikus szaroktól mint a 156 meg a mazda 6.
-
8th
addikt
válasz
hobizoli #168974 üzenetére
Ment is. 2T Wartburg az 50 lovas motorjával tudja a 110-es utazót és ténylegesen 125-130 körül van vége üveghangon. Pedig az egy nagy hasmagasságú botrányosan szar légellenállású dobozautó. Jobban belegondolva valóban hülyeség a 40 lóerő, annál azért tényleg több kell. Bár jelen esetben dízelről volt szó ott pedig alacsony fordulaton van elég nyomaték ezért jellemzően hosszúra vett váltóval 2500 rpm alatt mennek autópálya tempó környékén. Egy két liter alatti dízel motornál nincs nagyon több 60-65 lónál de lehet még annyi sincs. Azt pedig bármi tudja a leghokibb fos is. Ha van elég türelmed kivárni még egy sár nehéz viccesen gyenge Golf 4 szívódízel is megfutja a 160-at szóval olyan nagy teljesítmény azért nem kell a 130-hoz.
Malac uram: miért konyulna le hamarabb a turbója pl. egy 1.6 HDI/CDTI/TDI/CRDI/dCI/MJet motornak mint egy 2x akkora dízelnek?
-
8th
addikt
válasz
Luck Dragon #168950 üzenetére
Hungarikum Autó KFT. Roppant találó név. A másik arcátlan becsapása és hülyének nézése tipikus hungarikum. Ha a TC-s arcoknak van egy kis gerincük azonnal kivágják ezt a tróger kereskedést az oldalról. Ez természetesen sosem fog megtörténni. Pénzért a legyet is, röptében...
-
8th
addikt
válasz
tboy93 #168929 üzenetére
Ő is, meg én is. Én elhiszem, hogy sok melója volt az olvashatatlan zagyvaságaiban de csak feszkót keltett vele és rombolta a fórumot. Amikor ennek hangot adtam és én lettem a kötekedő gyökér sok ember szemében. Pont nem izgat. Aztán ahogy lenni szokott elfajult a vita oda-vissza és ezen vagy besérült a kolléga vagy nem tudom, de azzal a felhasználóval nem írt ide többet. Kár érte mert jó meglátásai voltak és vitapartnernek sem volt rossz mert mindig alá tudta támasztani a mondandóját nem csak beszélt bele a nagyvilágba.
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz
kisza25 #168426 üzenetére
Ilyen bevételek mellett vastagon megéri két autót tartani párhuzamosan. Ha szembeállítod az esetleges szervízköltséget az új autó kezdeti brutális értékvesztésével nem hiszem, hogy a használt autóval jársz rosszabbul. Ráadásul a használt autó csak fele, harmada az új autó árának. Az sem aranyszabály, hogy a néhány éves autón majd elromlik ez-az vagy épp nem indul majd be. Egy három éves autó azért túlnyomórészt még költségmentesek az értékcsökkenés viszont akkor is ketyeg ha lezsírozva felbakolva tartod a garázsban az új autódat és egy métert nem mész vele. Ilyen formában új autó sem költségmentes mert ha reggel nem indul hiába javítják meg ingyen attól még ugyanúgy nem jutsz el az ügyfeleidhez.
-
8th
addikt
válasz
szőröscica #168413 üzenetére
"Elhiszem, hogy sokakban motoszkal a regi fos csaladi wartburg emleke vagy a barkase..."
Mivan?Mivan?Mivan?
Ez már-már autópornó. [link]
-
8th
addikt
válasz
zolnagy #168389 üzenetére
Ha valóban csak annyival lesz drágább a végén akkor az egyáltalán nem vészes de akkor is belebuksz öt év használat alatt másfél millió forintot. Ha ez neked belefér vegyél új autót részletre. Én akkor sem vennék újat ha fegyvert szorítanának a tarkómhoz. Nem vagyok a pénztárcám ellensége.
-
8th
addikt
válasz
zolnagy #168386 üzenetére
Ezer és egy oka lehet miért adják el. Nem kell abból kiindulni, hogy probléma van vele.
Pl az eladó:
- összerakta a pénzt egy jobbra, fiatalabbra
- a család bővülése miatt váltanak nagyobb autóra
- munkahelyet váltott és nincs tovább szüksége autóra
- megveheti az új kora óta hajtott céges autóját ezért túlad a sajátján
- összecuccolt a párjával ahol már van egy autó így felesleges kettőt tartani. Stb...Na meg ha beüt valami nagy gebasz én inkább költök el két-háromszáz ezret egy egymilliós autóra mint, hogy egy 3,5 milliós új autó 4,5-5 millióban álljon meg mire kitörlesztem és akkorra fog érni jó esetben 1,5 milliót.
-
8th
addikt
válasz
zolnagy #168374 üzenetére
Én azt gondolom, hogy egy új autó luxus arra, hogy városban lestrapálja az ember. Neki parkolnak, rányitják az ajtót, ha netán összetörik abban a pillanatban hatalmasat veszít az értékéből de ha mindezt szerencsésen meg is ússza alapból brutális az értékveszése. Ha pedig hitelre veszi az ember, hogy majd apránként kitörleszti na az az igazi ön-tökönszúrás.
Én vennék valami modernebb városi törpeautót 1millió körül és gyilkolnám azt a városban. Pl. Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo. Japán technika sok baj nincs velük. Kicsit zörög belül meg fos a váltó kapcsolásai érzete de műszakilag hibátlan városi rohangálós. De a KIA Picanto is teljesen korrekt kiskocsi. Semmiképp sem vennék új autót. Ha nem szeretnél ennyire használtat akkor valami ~5év körüli kiskocsit néznék ami az értékvesztése legfájdalmasabb részén már túl van.szerk.: Ja, és csakis szívóbenzinest vennék. Esetleg valami hibridet pl. Prius II-t 1.5M-ért. Sokkal jobban járnál vele mint egy új autóval.
-
8th
addikt
válasz
kisza25 #168349 üzenetére
Előző házban fával fűtöttünk központi fűtéssel. Nem nagyon állt meg egy fűtési szezon 150k alatt pedig akkor még nem voltak ilyen elmebeteg tüzelő árak mint manapság. Elköltöztünk. Jelenleg egy energetikai szempontból minden téren elavult családi házban élünk. Konvektor fűtés + gázos átfolyós vízmelegítő + 30éves egyszerű fa ablakok + zéró hőszigetelés. Az első téltől féltünk mint az ördögtől kapásból 1.5X szorzóval kalkuláltunk a gázfűtés miatt. Hát... volt meglepi. A gázszámlánk átalányban havi 15k (a tavalyi enyhe tél miatt idén még kevesebb) és ebben ugye a melegvíz fogyasztás is benne van míg a régi házban ez a villanyszámlát terhelte pluszban. Nem segítünk rá fával, only földgáz. 15k/hó. 19-20°C van a házban. Ha ennél melegebb van csak forgolódom éjszaka és nem tudok elaludni.
-
8th
addikt
válasz
LuckyL #168341 üzenetére
Folyamatos ellenőrzéssel. A gyanús füstöt okádó kémények füstjét az utcáról a kémény közelébe emelt hitelesített mérőeszközzel mérjék meg és a kapott adatokat mindjárt ott helyben analizálják is ki. Aztán ha véletlenül pont kiderül, hogy az illető műanyaggal, gumival, szeméttel, apja f*szával tüzel, mert csak, azt tettenérés esetén ajándékozzák meg egy szép kövér környezetvédelmi bírsággal.
Ez bonyolult nehezen megvalósítható és qrvára sok pénzbe kerülne? És? Esküszöm egy ilyen állami "kéményleső" program beindítására nem sajnálnám ha egy tucat focistadion árát vernék el azt sem, sőt az sem érdekelne ha ezt is a Pénztáros Lőrinc valamelyik cége nyerné meg. Legyen. Bánom is én? Nem akarok megdögleni csak mert a sok fillérbaszó igénytelen gyökér akik egyébként marhára nincsenek is rászorulva a fűtési szezon felében konkrétan szeméttel tüzelnek. Amíg ez ügyben semmiféle lépést nem tesznek az illetékesek addig teljesen felesleges idehaza környezetvédelem ügyében a szájukat tépni. -
8th
addikt
válasz
kisza25 #168339 üzenetére
Felénk is reflexből rábaszarintanak a tűzre mindent ami éghető. A háztartási szeméttől kedve az ásványvizes palackig ténylegesen mindent. És nem csak a csórók hanem kb. mindenki aki fával fűt. És az a vicc, hogy a földgáz amellett, hogy környezetkímélőbb még sokkal olcsóbb is azzal fűteni. De hát az szar meg drága meg a fa jobban melegít... vicc. Némelyik szomszédomnak belenyomnám a kényébe a hülye fejét amikor begyújt valami szeméttel. Botrányos ami egész télen megy.
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz
Whoops #167902 üzenetére
Audi A2 1.4 benzin. 800e körül kezdődnek a vállalható példányok, én tuti azt venném évi 10ezres rohangálásra és nem valami dízelt. Csomagtartója egy nagyméretű babakocsit táskákkal együtt simán elnyel szóval nem para ha később bővül a család. Alumínium az egész így a rozsda ismeretlen fogalom a számára, lakatosra sosem kell majd költeni és olcsó kommersz egyen Volkswagen technika dolgozik a lemez alatt. Töréstesztje és az alapfelszereltsége is teljesen jó. Hátul is van függönylégzsák ami oldalütközés esetén megóvja a gyerekülésben helyet foglaló utódot is. Szög egyszerű szívóbenzines és fogyaszt vegyesben 6.3 litert. És még könnyű is így sokkal erősebbnek érződik 75 lónál.
-
8th
addikt
válasz
Gabi 8906 #167748 üzenetére
A turbó hibát úgy néz ki be kell nyelned. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy relatív olcsón beszerezhető a turbó ami az autódra való. Görgesd le.
A beázást a kereskedő feladata elhárítani. Nincs tárgyalási pozícióban az ember ez az ő sara, oldja meg ingyen garanciában.
-
8th
addikt
válasz
Laraxior #167518 üzenetére
A modern dízel mind ilyen. Jó hatásfok, kevés veszteséghő, lassú melegedés.
Extrém példa de ha egy 1.2 TDI-n ha nincs fent télen az alsó motorvédő burkolat -15°C alatti hőmérsékleten a megtett távtól függetlenül 75°C-nál nem megy feljebb a vízhőfok és érezhetően gyengébben is fűt az autó. Ez egy ilyen móka.ui: szerintem jó opelra is. [link]
-
8th
addikt
válasz
alázógyík #167383 üzenetére
Náluk voltunk bent anno egy Astra Classicot gázosíttatni. Ott azt mondták nagy átlagban 20%-al lehet számolni. Ez elsősorban beállítás függő de az sem mindegy milyen motorról van szó. Akár 25% is lehet a többletfogyasztás ha az ügyfél nem akar lemondani egyetlen kóbor lovacskáról sem és azt szeretné, hogy az autója ugyanúgy menjen gázzal is mint benzinnel. Akinek tökmindegy mert csak közlekedik és nem zavarja vagy észre sem veszi, hogy picit gyengébb az autója annak másképp állítják be nyilván a többlet fogyasztása is jóval kisebb lesz. Az 1.4 8v asztma 15% körül evett többet gázból mint benzinből. Mondjuk az egy központi befecskendezős őskövület volt egy modernebb hengerenkénti befecskendezős motor biztos sokkal jobb ilyen szempontból.
-
8th
addikt
válasz
freeknight #167377 üzenetére
Értem persze, én csak felvázoltam egy másik lehetőséget is.
Azt már csak félve teszem hozzá, hogy hasonló helyzetben megtartanám a lacettit és vennék egy váltóhibás Lupo 3L-t munkásautónak ingázni. Háromszázért jó állapotút kapni magyar papírral jó motorral jó bódéval de szar robottal. Egy százasból át lehet alakítani kézi váltósra és boldogság van mert az autó egyetlen gyenge pontja ki lett ütve. Olcsó a biztosítása, olcsó hozzá az alkatrész, olcsó felgumizni stb. hosszabb távon is kényelmes és brutálisan keveset fogyaszt. Egyenletes 90km/h-nál 2.8 litert eszik. Nem vicc. Azt lehetetlen überelni. A jelenlegi 417 forintos üzemanyagárral számolva kilométerenként tizenkét forintból elgurul miközben kilenc forint a munkáltatótól igényelhető üzemanyag költségtérítés. Aprópénzből járnék be melóba.
Kár, hogy otthon dolgozom.
-
8th
addikt
válasz
freeknight #167369 üzenetére
Ne is gondolkozz kisautóban. Egyebek mellett az Octavia, Leon, Toledo, Golf és a Bora is megkapta az 1.9 SDI motort szóval bőven van választék. A többségükben benne van a klíma is. Belső térben ugyanakkorák ha nem nagyobbak mint egy Lacetti. Azt mondod átlag ~80km-t ingáznál munkába naponta. Az éves futásteljesítményben nem kevés. Elmondásod szerint 7-8L között fogyaszt az autód, mivel gázból 20-25%-al többet fog enni egy 9,5-10 literes lpg fogyasztással nyugodtan számolhatsz. Értem én, hogy sokaknak nagyon csábító a 250 forint alatti lpg ár de ha tíz litert megeszik belőle a kocsi akkor megette a fene az egészet. Semmivel sem vagy előrébb mint ha egy SDI motoros Octavia vagy Golf kombiba ülnél. Az hosszabb távokon amire te is használnád elgurul bőven öt liter alatti fogyasztással és még ha dupla annyiba kerülne a gázolaj mint az lpg akkor is maximum csak egálban lennél költség szempontból. Használati értékben egy dízel mindig felette lesz egy lpg-s kocsinak mert oda állsz be vele ahová csak akarsz, nem kell lemondani sem a csomagtérről sem a pótkerékről és az említett SDI motor pont ugyanolyan faék egyszerű szerkezet mint egy random szívóbenzines. Annyi hátránya van, hogy hangosabb és gyengébb. Cserébe lpg ár alatt vígan elautózol vele. Komolyabb meghibásodástól félmillió kilométerig nem igazán kell számolni azokat szerencsére még nem a fogyasztói társadalomnak hanem az örökkévalóságnak tervezték. Manapság ilyen motor már nincs.
-
8th
addikt
válasz
freeknight #167351 üzenetére
-
8th
addikt
válasz
hobizoli #167318 üzenetére
Jó, hát az első generációs haldexnél (Golf IV) még voltak érdekes dolgok. Például a visszafordítókban a két ívbelső kerék vígan elkapart miközben a két terhelt kerék nem hajtott semmit és hasonlók. Vicces volt (és idegesítő), hogy állsz a gázon és nem történik semmi.
-
8th
addikt
válasz
MPowerPH #167316 üzenetére
Egy ötödik generációs haldex és egy torsen összkerékhajtási rendszer között érzetre teljesítményre már semmiféle különbség nincs. Pont ugyan úgy leteszi az útra az erőt és pont ugyanúgy befordulsz vele mindenhol mint pl. egy torsen hajtással. Rég elmúltak azok az idők, hogy a haldexet játék awd-nek lehessen nevezni, hogy mást ne mondjak az van a Lamborghini Aventador LP 700-4 és a Bugatti Chiron alatt is.
-
8th
addikt
válasz
bitpork #167244 üzenetére
LOL
De bázzeg ez nem egy billegős futóművű harmatgyenge g astra. Állandó összkerekes pörgős vényolcas ami alá olyan féket és futóművet pakoltak, hogy bármikor kedvedre meghágod vele a fizikát. Semmi sincs olyan dühítő mint amikor egy sportkocsiban ülve (a látszat ellenére ez az) fejben eldöntöd hogyan veszed be a következő kanyart, elkezdenéd nyomni erre az a fos tiptronic gondol egyet, felülbírál téged és a lehető legrosszabb pillanatban vált egyet mert csak de persze előtte még hosszasan gondolkodik is egy sort. Hiába van sport módban hiába lököd át kézi üzemmódba ott is ugyanez nem hagyja a végtelenségig pörögni a motort pedig annak nincs ellenére. Ebben a típusban van az audi talán valaha volt legjobb kézi váltója. Kéne a francnak az az ostoba robotizált fos ehelyett. Kizárt. Egy kézi váltós v8-nál amúgy is kevés jobb dolog van a földön. Az automatához én amúgy sem vagyok még elég öreg.
(#167247) bitpork: Akarod mondani megöregszik?
-
8th
addikt
válasz
bitpork #167231 üzenetére
Automata váltó? Egy nyomi priusba vagy valami szutyok városi pöcsköszörűbe amivel anyuka hordja a gyereket oviba még csak elnézem de egy összkerekes szívó vényolcat agyonb*szni egy buta automata váltóval... az konkrétan halálos bűn a szememben. Pláne, hogy tudom milyen finom cucc ez kézivel.
-
8th
addikt
Ellenben tízből kilencet baromira elhanyagoltak mert a lelkiismeretes tisztességes karbantartása az autó piaci értékéhez képest meglehetősen sok pénzbe kerül. A java része a saját lábán állva is már gazdasági totálkáros és nem éri meg foglalkozni vele. Tudom mert rokon gyerek másfél évig keresett egy Forester turbót mire talált egy olyat amivel egyáltalán megéri foglalkozni pedig ő a kínálat tetejéről mazsolázott. Már önmagában az is kőkemény pénzbe került mire kijavíttatott rajta minden korábbi kókler taknyolást. Szerinted milyen műszaki állapotnak örvend egy alig félmilliós példány?
-
8th
addikt
válasz
alázógyík #167131 üzenetére
Volt csajom muterjának a mai napig megvan az ilyen Mazda Demio-ja. Két éve amikor aláfeküdtem (nem az anyjának bár az is megért volna egy ajtócsapkodást
) és végigkopogtattam csak jelentéktelen felületi rozsda volt az alján és ~15 évesen is teljesen egyben volt a bódéja. Oké, hogy garázsban tartották de akkor is, a küszöb belső oldala és a kerékív herpeszesedett és ennyi. Ehhez képest az újabb mazdák fele annyi idősen rohadnak mint az állat. Elkurvult a Mazda nagyon.
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- iPhone topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- bambano: Bambanő háza tája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest