Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz
runner 125 #58744 üzenetére
Szerintem akkor is rohadt sok... Bár lehet csak nekem. Van akinek ez 3 havi fizuja.
V8? Minek, ha még a V6-ot se akarod tankolni?! -
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Nem beszélve arról, hogy nem lehetsz tisztában a gumik előéletével. Legjobb példa erre barátom példája... A téli gumival nyáron is közlekedett, méghozzá nem kíméletes használattal, ami azért megviselte.(40 fokban csikorgós kanyarvételek, erős fékezések, kapartatás) Majd télen az egyik hátsó gumi megadta magát egy enyhe kanyarban, és egyből az árokban kötött ki, fejtetőn.
Ezt akár más is megcsinálhatja, majd nyár végével vesz egy másik téli gumit. Amit ledobott, meg megveszi más. -
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #58313 üzenetére
Rosszul gondolod.
Normális esetben a lánchoz nem kell hozzányúlni. 2006 előtti modellek, de még az első láncos darabok is az eredeti darabbal futnak. 2006-tól van gond a láncokkal. De pl. én rákérdeztem, engem úgy néz ki nem érint. Angol piacra nem került belőlük selejtes darabbal szerelt motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #58310 üzenetére
Nem, a Jürgen nem annyit ért ez alatt. Kb. 500k km az, amit ki kell bírniuk. E39-emben is van 245k km, de csak láncfeszítőket kellett cserélni. Sok olyat ismerek, ami már bőven bőven 400k km fölött van. A csörgés nem a szakadásnak az előjele. Az újat amit beraknak pedig biztosan jó, csak egy széria volt a selejtesből. Sajnos az jutott mindenhova.
-
-
MPowerPH
félisten
válasz
dabadab #58255 üzenetére
Akkor beszélj a tulajdonosokkal is, mert ezek szerint ezt ők sem tudják.
Bennem ez ragadt meg, mivel egykori osztálytársam is ilyet hajtott, és ott a hátulján SuperB felirat volt.(akkor gondolom a B-t ő rakta oda)
Viszlát: Munkatársam Volvo-ja kb. így fest belülről. Csak manuál...
-
MPowerPH
félisten
Világ életemben Castrolt használtam, soha semmi problémám nem volt vele. Amit vettem autó, az is végig Castrollal volt hajtva, én is azt raktam bele. Szóval ezek szerint nem mind1, hol veszed.
Egyébként... -
MPowerPH
félisten
válasz
SpaceKombajn #58202 üzenetére
A 2.2-es pedig az elejétől kezdve egy kulturálatlan sz@rrakás. A hasznos fordulatszám tartomány szűk. Vagy nagyon megy, vagy lomha.
Viszlát: A 15k hogy jött ki?
Csak egy normális olaj literje kb. 2000-2500Ft. Nekem 111 font volt minden(olaj+olajszűrő+levegőszűrő+üzemanyagszűrő+pollenszűrő)
-
MPowerPH
félisten
válasz
Dany007 #58140 üzenetére
Melyik Mondeo nem volt megbízható?
Diesel? Mert az a facelift után sem egy csoda.
Nekünk van egy céges benzines, 455k km-el, 2001-es. Nagy baj még soha nem volt vele. Hátsó féknyergeket kellett cserélni, azok megadták magukat, és eltörött a jobb első rugó. Semmi egyéb nagyobb pénzt nem kellett rákölteni. Viszont nem túl kényelmes, hangos, klímája szörnyű, technikai szinten is el van maradva a vetélytársaktól. De a futóműve nagyon jó, kormánnyal egyetemben.
-
MPowerPH
félisten
válasz
MPowerPH #54012 üzenetére
No, utána jártam. Nem lehet, mindenképpen otthon kell, hogy legyen az autó az eredetvizsga miatt. Ellenben kitaláltunk mást ezzel kapcsolatban. A vevő benne lenne, hogy amíg kint van UK-ban, addig csak simán kötünk egy üzembentartói szerződést, és úgy lebiztosítja magának. Persze a vételárat kifizetné, erről írnánk egy papírt is.(barát, szóval meg sem fordult egyikünk fejében sem a trükközés) Gondolom ez már járható út?
Ilyenkor a súlyadót kinek kell fizetnie az autóra? Alapjában véve is hova kell bejelenteni az autót ebben az esetben?(tulaj és üzembentartó települése nem egyezik)
Ezek szerint meglehet.
Qru: Király.
A kiemelt sort hogyan lehet értelmezni?
"Az üzembentartó váltás költségei:
- Új üzembentartó, amennyiben ellenszolgáltatással és egy időben szerzi az üzembentartó jogot, úgy a vagyonszerzési illeték 25%-át kell megfizetni, ellenszolgáltatás nélkül 50% vagyonszerzési illetéket kell megfizetni.
- A forgalmi engedély illetéke: 6.000,- Ft" -
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
fokukac #54597 üzenetére
Mi a bajod a 2.0i Mondeoval?
Közel 450.000km-t futott eddig, teljesen hibamentes(értsd, soha nem romlott el semmi extra alkatrész a motoron), és akkoriban az egyik legjobb benzines 2L-es erőforrás volt.
ReSeTer: Igen... Aztán a kúton elsírod magad, mert 70l-el 500km-et tudtál abszolválni, míg én majd a dupláját.(hát még ha megemeled a turbonyomást, 20 alá be sem nézel.)
-
MPowerPH
félisten
válasz
hobizoli #54591 üzenetére
Ráadásban ez a táblázat alapjában véve kukás. Mind a diesel, mind a benzines 230-at tudott óra szerint, se többet, se kevesebbet. Emlékeim szerint 10-et csalt az óra ennél a tempónál mindkét autó esetében. És a diesel-hez beírt 100-as sprintet sem értem, mikor a gyári könyvben, és az összes tesztoldalon az állt, hogy 9.9s. Szerintem ezt az oldalt felejtsed el.
-
MPowerPH
félisten
válasz
kalmanchris #54589 üzenetére
Jaj, ezektől a tábláktól mindig rosszul vagyok.
A benzines otthon áll a házunk előtt, mai napig használatban van, tudom miről beszélek. Ne gyorsulási adatokat nézegess, mert az a hétköznapokban nem mond semmit, vagy maximum az üres autópályán. Mi most nem gyorsulási versenyről beszélgetünk, hanem mindennapi használatról. A rugalmasságban van a kulcs. Innen látszik, nem próbáltál még rendes diesel autót. 2 órás ilyen folyamatos előzgetős út után azért megnéznélek téged is(csináltam régen sokszor, Budapest-Pécs a 6-os úton tényleg elég fárasztó, de nem volt mit tenni, mert nem volt M6-os, és a kamionok sorban mentek, a birkák pedig tötyögtek mögöttük), és az üveghangon járatott kicsi, rohadtul nem erre tervezett szívót is. Te hulla fáradt leszel a folyamat váltórángatástól, az autó meg leeszi a gatyádat, mert az 5000RPM, és fölötte nem pont az optimális fordulatszám fogyasztás szempontjából.(csak sajna azzal így lehet haladni)
De hangsúlyozom, továbbra is benzines párti vagyok. Csak egy bizonyos szint alatt életképtelennek tartom azt a vonalat. Igaz, jelenleg diesel autóm van, ellenben nem tudom szeretni. Na persze e mellett beismerem, hogy teljesen más kategória, és ezután csakis turbos benzinesbe ülnék vissza.
-
MPowerPH
félisten
válasz
kalmanchris #54579 üzenetére
És akkor állíts egymás mellé egy 1.6 szívót, és egy 1.5 dieselt. Feladat, A-ból B-be jutás, közepes forgalom, végig előzgetni kell, mert 70-80-al megy a sor. Diesel-el előbb hazaérsz, ez garantált.
Turbo lyukról már nagyon nem érdemes beszélni, mivel az összes modern 1 turbos diesel változó geos csigát használ, így ez a fogalom már a múlté. Van némi késleltetés(szinte észrevehetetlen), de jóval kevesebb, mint amennyi idő alatt egy szívóbenzin erőt gyűjt, és amennyi régen megszokott volt.
Nyomatékot pedig igenis ne mellőzzük, mert a nyomatékból autózás működik, sokkal kulturáltabb, mint a szívóbenzint mindig üveghangon járatni, mindegy egyes előzés alkalmával kiforgatni. Nem mind1, hogy 130Le@340NM, vagy 145Le@190NM. Ez egy 2.0i Mondeo, és egy 2.0TDCi Mondeo adatai. A diesel uzsira megette a benzinest, hiába gyengébb 15 lóval. Mindkét autó saját használat alatt is volt, egy időben.Az, hogy az erő mikor jön, teljesen motor karakterisztikától függ. Ismerek olyan diesel autót, ami pont olyan, mint amit Te leírsz(pont egy Mondeo 2.2TDCi, ami tényleg használhatatlan ). De egy D5-ös Volvo pont úgy megy 4000RPM fölött, mint 3000RPM fölött kicsivel, és vígan elforog 4500-ig, erővesztés nélkül, csak úgy mint egy Accord 2.2iCTDI, vagy egy E90 320D. Amit én használok dettó, 4800-nál kezd elfogyni, és 5000-ig engedi.
-
MPowerPH
félisten
válasz
kalmanchris #54566 üzenetére
Ezt nem lehet máshonnan nézni... És még csak nem is szubjektív, hacsak nem egy V8 -as benzinszörnyet hajtasz, ami tudja produkálni a dieselhez hasonlító nyomaték érzetet.(De még az sem, szvsz ha 1500-tól már maximumon vagy...) A kényelmes pedig abban merül ki, hogy gondolsz egyet, hirtelen előzés, lenyomod a gázt, és már vége is az előzésnek. Közben a fordulatszámmérő még a 3000-et sem hagyta el, és nem váltottál vissza, nem váltottál utána fel, csak egy nagyobb taposás volt, és két irányváltás.
-
MPowerPH
félisten
Jaja... Saját bőrömön tapasztalom. Mindig is benzin párti voltam, és valszeg az is maradok örökre. Ellenben amit egy diesel autó művel nyomatékból, azt nehéz überelni. És még 3000 köbcenti környékén nincs is akkora különbség, mert mindegyik megy rendesen. Ellenben az 1.4-1.6-2.0 kategóriában, ahol egy szívó benzin nem ismeri azt a szót, hogy nyomaték...na, ott lehet igazán nagy érzetbeli különbség. Sokkal kényelmesebb a diesel autó használat szempontjából.
-
MPowerPH
félisten
Otthon most mi a rendes menete egy autó eladásának? A kérdés a következők miatt érdekes... Az autó, amit elszeretnék adni, itt van kint UK-ban. Na most a személy, aki megveszi, az is itt van kint. Jön velünk haza 1 hónap szabira, és akkor akartuk lebonyolítani az üzletet. Természetesen az új autóval megyek haza, a régi amit eladok, az itt marad.(mivel a tulajnak majd itt kell, fölösleges vele ezért hazamenni, és sokba is kerülne neki) Törzskönyv kézben van. Tehát...
Hogy tudom úgy eladni otthon az autót, hogy közben az az UK-ban van? Ugye az eredetvizsga az, ami így nem lehetséges. -
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Hali!
Használ valaki DPF-es diesel trakeszt chippelve? Ha igen, akkor mik a tapasztalatai? Főleg fogyasztás, és a DPF koszolódás érdekelne, mert gondolom az erő az megvan rendesen, ha jól be van állítva.
-
MPowerPH
félisten
válasz
akos727 #47501 üzenetére
Érdekes.... Nálam a gyári katalógusban amit az autóhoz kaptam az erőforrások résznél TDDi és TDCi volt. Mindenhol máshogy írják.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Rhino666 #47485 üzenetére
Mondeo-ról tudok mondani egymást, igaz még az ennél is régebbi modell. Ez mondjuk jó, a Mondeo MKII már kiforrottabb. Szóval az 1.8TD egy rendkívül igénytelen erőforrás, elmegy bármilyen szar üzemanyaggal.(ha netán az ukránoktól, hordóval vennéd, vagy mozdonyból lecsapoltatod, vagy a sarki sütödéből hozatod. Haver tudna mesélni.
) Éves szinten olyan 35k a szervizköltsége(kétévente jár olajcserére, ez olyan 25k km, igazából csak ekkor van az autó szervizben), de ebben benne van a gumicsere is. Alkatrész szemtelenül olcsó hozzá, rengeteg bontásra váró donor van. Fogyasztás 5-5.5l, ha tolod neki, akkor 6.5(városban is elmegy ennyivel), és ez kombi. Csak a rozsdára figyelj! Sárvédő ívek a kritikusak.(legalábbis kombinál)
-
MPowerPH
félisten
Mercedes CLS 320CDi -vel van valakinek tapasztalata? Igazából 535D -t keresek folyamat, de kezd alábbhagyni a lelkesedés, mivel eddig nem találtam megfelelőt. Ami meg jó lett volna, pont az orrom elől happolták el...
-
MPowerPH
félisten
Igen. Csak nem az üllőin kellene versenyezni... Megnéztem volna 200-tól mit kezd az M5-el. De írhatnám a 120-at is, mivel annyi kell neki, hogy erőre kapjon 3.-ban.(egyébként az M5 5s körül van 100-on, csak nagyban függ attól, ki ül a volán mögött. Nehéz eltalálni azt a pontot, amikor még nem szimplán csak forog a hátsó kerék, hanem megy is a paripa) Ezek a nehéz gépek nem álló helyzetből való indulásra lettek kitalálva. Arról nem is beszélve, hogy ha kanyarodni kell, megfőzheted a 250 lóerőt, mert nincs alattuk futómű, és rendes súlyelosztás sem.
Ismim járt egy kombi 1.9 Golf IV-el, igaz csak 210 lóerő, de ment mint a vadállat, és mindig fekete volt az autó hátulja. De csak egyenesben vitézkedett, kanyarban halálfélelem volt... Annyit azért hozzáfűznék, hogy elhalálozott. Kikönyökölt a hajtókar, szóval azért nem bírnak ki mindent. -
MPowerPH
félisten
Ezek a kis turbos motorok sajnos ilyenek. Pedig ez még csak a kezdet. Már a BMW is odáig jutott, hogy belerakják a kisebb modellekbe a majd megjelenő 1.5-ös, 3 hengeres, hengerenként 1 turboval megtámogatott motorját.
Bár ki tudja, lehet tényleg jó lesz, mert vannak előnyei. Csak az sem a tartósságáról lesz híres. -
MPowerPH
félisten
válasz
Laraxior #11901 üzenetére
Persze, manuál, azért is kérdezem.
Ez nem a saját mérésem, ez a hivatalos gyári adat. Az enyém is megvan valahol, ha jól emléxem chiptuning után megkaptam papíron ugyan így, csak ott az alap görbe és a módosítás utáni görbe szerepelt.
Majd megnézem a szervizkönyvet, szerintem oda raktam el. -
MPowerPH
félisten
válasz
Laraxior #11897 üzenetére
528-as, de chippes... Pont a miatt, hogy alacsonyabb fordulaton még használhatóbb legyen. 310 a maximális nyomaték, de a görbe nem olyan szögletes, mint a 30-asnál. Nem az M52-es, ami itt van, hanem a TU.(ugyan az mint az M54, csak kisebb a ccm.)
Azért vagyok erre kíváncsi, mert már amióta az eszemet tudom, normális esetben úgy használom az autót, hogy mindig magas fokozatban vagyok, alacsony fordulaton. -
MPowerPH
félisten
A nagyobb, 3.0 és a fölötti szívókra gondoltam. Kérdés, hogy az olajnyomás ezeknél mikor épül föl. Mert ha teszem azt 1200RPM-től már optimális, akkor ilyenre nem kell figyelni.
Itt az autóm görbéje:
1000RPM-nél látható, hogy 230NM körül van a nyomaték, ami érezhető is, tehát fölösleges visszaváltogatni. Kérdés, mikor épül fel hozzá a megfelelő olajnyomás?!
-
MPowerPH
félisten
válasz
MunezXBK #11882 üzenetére
Itten megnézheted, második bekezdés. Sok típus van, ez az egyik. Nekem pl. pont olyan van, ami a hamutartóba van dugva, E39 -be van konkrétan tervezve. Így alapjáraton láthatatlan, nyomásra kibillen.
De ez még jobb, mert autóspecifikus. Nem is drága. Egy ilyet mindenképpen berakatnék a helyedben.
Smani:
Az a poén, hogy néha én is megfeledkezek erről, főleg régebben voltak ebből gondjaim. Siettem, nem figyeltem a kódra. Elindultam, és egyszer csak hupp, satufékez a gép. Csak néztem...
ati012: Hatalmas.
-
MPowerPH
félisten
Enyémben olyan van, keycode -nak hívják. Mielőtt megvettem az autóm, pár nappal előtte lettek körbe kicserélve a zárak. Szintén el akarták vinni.... Csak kifogott rajtuk a rendszer. Valszeg ha tudják, hogy van benne, akkor pár másodperc alatt hatástalanítják. Csak ugye nyitás után van 20s-ed hogy beírd a kódot. Indításnál szintúgy. Ha nem teszed meg, akkor sikít, menet közben pedig satufékez, és motort leállít. Utána amíg nem ütöd be a kódot, nem is tudsz újra indítózni. Ez jó a trükkös lopások ellen is.
Golf egyébként elég keresett típus, és amatőr indításgátlókat építettek bele gyárilag. Én mindig jót nevetek rajtuk.
-
MPowerPH
félisten
Volt nemrég itt az alacsony fordulaton való cruisolásról egy beszélgetés. Mintha olvasták volna külsősök is, mert írtak erről egy cikket. Ha már volt, akkor sorry.
Kár, hogy a szívó benzin motorokról nem írtak a cikkben, nem tudjuk rájuk ez mennyire érvényes. Az biztos, hogy mi is rosszul tudtuk, nem a nyomaték hiány öl alacsony fordulaton, hanem éppen a nagy nyomaték.
-
-
MPowerPH
félisten
A céges autóknak ált. a sok km-en kívül nincs más 'baja'. A 99%-uk mind rendszeresen szervizelt, jó esetben végig vezetett szervizkönyves. Tehát maximum kopott lehet, karcos-ütött, és esetleg széthajtott. Tehát inkább a kozmetikára kell költeni a vétel után, műszakilag nem valószínű, hogy gond lesz vele.
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
hobizoli #11259 üzenetére
Talán azért, mert egy 3-4000ccm-es motor alapjáraton is akkora nyomatékkal bír, ami egy 1.6 szívó nyomatékcsúcsa?
Ugye alacsony fordulaton kicsi az olajnyomás, ergo káros lehet. Ellenben terhelés nélkül, csak simán egyenes vonalban haladva ez még nem probléma.(auto váltó is begangol úgy, hogy 1300-ra visszaesik a fordulat) Ha jön egy emelkedő, és a motor elkezd erőlködni, akkor van szükség a magasabb olajnyomásra. Ilyenkor nincs erő, a motor csak szenved, de közben olajnyomás sincs. Így egy 1.6 szívó ilyenkor nem örül ennek. Ellenben a nagyobb szívó motoroknak van bőven annyi nyomatéktartaléka, amivel erőlködés nélkül is tudja az alacsony fordulatot emelkedőn, károsodás nélkül tartani.
Minél jobban erőlködik a motor, annál nagyobb olajnyomásra lenne szüksége. A motor pedig akkor erőlködik, amíg a nyomaték nem jön meg. Ha megjön, onnantól kezdve ez nem probléma, maximum 5 személlyel, megpakolva, 5%-os emelkedőn. Ezért írtam, amit írtam. -
MPowerPH
félisten
válasz
aphra2 #11240 üzenetére
Annyi különbséggel, hogy egy diesel fele annyit eszik kb.
Szép és jók ezek a turbo -s motorok, de a tartósságra kíváncsi leszek. Mert találkoztam már utólag turbosított gépsárkánnyal, és bizony egy idő után igen megviseli a kicsikét. Ezek a mini motorok ekkora teljesítménnyel nem tudom megélik e a 300k km-et pl. Na meg a turbo beiktatásával egy nagyméretű hibaforrás maszlag is bejött a képbe. Ezekben már mindben divat a kéttömegű lendkerék(diesel-es kollégák tudják miről beszélek), és a turbo, és az ahhoz kapcsolódó egyéb dolgok. Itt már nem csak a motor eszi az olajat, hanem a turbo is szipákolja rendesen egy idő után, csúnya dolgokat hagyva ott maga után.(diesel-re is vonatkozik)
Míg egy szívó normális esetben maximum csak elkopik, nincs benne olyan alkatrész, ami közvetetten megadja magát. Olajcserére, és a hűtővízre kell figyelni, és kész. -
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Nem tud valaki olyan oldalt, ahol itthon, külföldi papíros, jobb kormányos autók között tudok nézelődni?
-
MPowerPH
félisten
Aki akarja csinálja, erre nehéz mit mondani, talán valahol lehet kezeltetni. Mindenki addig játszik, amíg meg nem égeti magát. Ha nincs pénzed nyári gumira, akkor ne használd az autód.
Azt látom, hogy nem vagy az alapvető dolgokkal tisztában, valószínűleg azt sem tudod, mik a fő különbségek a téli és a nyári gumik között. Ezért is komolytalan, hogy próbálod megmondani az okosat.Az nem vitatható(mert fizika), hogy nyáron a melegben sokkal az optimális hőmérséklete fölé emelkedik a téli keverék, így csökkenhet a sebességindex amit a gumi tartósan el tud viselni. Ennek eredménye egy durrdefekt.
De ha gondolod mutatok képeket barátom volt autójáról is. Hiába mondtam neki, hogy ne használja a téli gumit egész nyáron, megtette. És nem kímélte, radírozta rendesen. Aztán egy téli napon egy körforgó előtti kanyarban 50-nél a hátsó guminak(SOTTO ZERO) levált az oldalfala. Árok, borulás, totálkár. Utólag meg lett állapítva, hogy az abroncs meghalt. A másik hátsónak, és a bal elsőnek is ugyan ez volt a baja. Egyszerűen annyira megviselte őket a nyári használat, hogy megadta magát. Ennyit az urban legendről.
mmcc02: Urban legend mi?
Biztos kilőtte a vadász.
-
MPowerPH
félisten
Előtte már üzem meleg volt, 160 fölött hatványozottan nő a súrlódás és a hőtermelés. Ehhez elég pár kanyar. Most nem kezdem el megszámolni a gondolatomban, hogy pontosan hány kanyart tett meg addig a pontig.
Szvsz Pécs - Komló szerpentinen még a nyári gumik is olyan csúnyán eltudnak melegedni, hogy érezhetően nyúlós lesz a végén az autó.
Voltam Hungaroring nyílt napon, 1 kör elég volt ahhoz, hogy elmelegedjenek az abroncsok. A célegyenesre ráfordító kanyarban már trükközni kellett, mert nem akart íven maradni.
Ugyan ez Astra kupás autóval nem megy, mondjuk azon verseny slick -ek voltak. Rába -ringen kicsit könnyebb, az valahogy gumikímélőbb, de ott a kupás Suzuki -n egyébként is alacsonyabb hőmérsékletre tervezett slick-ek voltak.hobizoli: Tapadni fog, de jelentősen gyengül a képessége. Nekem 0 fok körül óriási volt a változás, pedig a 255 nyári gumma lett lecserélve 205 télire.
-
MPowerPH
félisten
De ha már verseny slick. Szvsz, több osztálya van annak is, mindegyiknek más az optimális hőmérséklete.
Lásd F1, szvsz eső gumival szárazon menni = túlmelegszik, és szétrobban. De ezek egyike sem hasonlítható össze egy téli gumival. Alapból egy verseny slick nem vethető össze egy utcaival. -
MPowerPH
félisten
Nevess csak... Barátom osztálytársa így halt meg.
Téli gumi, 40 fokos levegő, kitudja hány fokos aszfalt. Pár nagy sebességgel vett kanyar, majd az egyikben eldurrant a gumi, és ment ki egyenesen. Ha ez neked LOL, akkor hasonlókat kívánok.
m3tr0: mod: Már láttam.
zoo8800: BMW találkozón kukás gumikat égetnek el acél felnin.
-
MPowerPH
félisten
válasz
hobizoli #9479 üzenetére
"Szoval -szerintem- a teligumi csak hoban jobb valojaban a nyarinal."
Butaság... Ezt kár is forszírozni. A nyári azért nem nyikkan meg száraz 0 fokos aszfalton, mert annyira felkeményedett a hidegtől, hogy a tapadása egyenlő a nullával. Ergo nem tud sírni. A téli és a nyári gumi között nem csak az agresszív mintában kell keresni a különbséget. Szvsz, a téli hatványokkal puhább keverék. Nyáron nagyobb igénybevételnél lazán el is durranna, annyira puha.
Egy puhább keverékű nyári(mint a Yokohama Advan Sport, Conti SP3, Pirelli P-Zero stb.., mind nagy teljesítményű abroncsok) egyébként is sír erőltetett kanyarvételkor, vagy erős fékezéskor. Ez egyáltalán nem rossz, attól hogy sír, még ugyan úgy tapad.() Sőt, az esetükben sokkal jobban. -
MPowerPH
félisten
A gumis témához, mert engem is sokat foglalkoztatott ez, és mélyen utána jártam többször is.
A téli abroncsaim most futották a 6. szezonjukat. Persze teljesen újonnan vettem őket, Continental -ok, mert a gyártó sem mind1 ám. Barátnőmék ugyan ekkor vettek zsír új khöm...Matador téli garnitúrát. Km-re kb. egy most bennük a futás, télen én sem, és ők sem használják az autójukat olyan gyakran. Így fordulhatott elő, hogy a mintamélység 6,5mm környékén volt.(addig másfél nyári szettel végeztem) Ugye ez még tökéletes lenne egy következő szezonra, de kor szerint elöregedtek a gumik.
Apósjelöltem nem foglalkozott soha sem a megfelelő tárolással, sárosan lerakta őket a szuterinba, majd amikor eljött az idő, újra feltette őket. Én minden tél végén lemostam a gumikat, kiszárítottam, lekentem glicerinnel, majd gumiápoló spray-el lekezeltem. Tárolást úgy oldottam meg, hogy próbáltam minél jobban elzárni a levegőtől. Gumikat zacskóba, levegőt kiszippant, majd rés leforraszt, sötét helyre berak. Nem tökéletes, de jobb mint a semmi. Jah, és én zárt, 10 fokos garázsban tartom az autót, talán ez is egy tényező. Bár nyáron ez jobban számít.
Most a tél elején bizony apósomnak nem akarták felrakni a gumit, mivel teljesen szét voltak repedezve. Az oldalfal, a futófelület, egyszóval katasztrofálisan nézett ki. Nekem rá kellett kérdeznem, hogy gáz e, hogy ez a 6. szezonjuk. Ez után nézték csak meg a DOT -ot, mert addig eszükbe nem jutott. Egyszerűen jó állapotban vannak még, nem mutatkozik az öregedés legkisebb jele sem. A következő télen kezdik a 7. szezonjukat, és ugyan úgy felfogom tenni az autóra. Nem érzékelek változást a teljesítményében, jól tapad, és csöndes.
Szóval az, hogy meddig használhatsz egy gumit, az szerintem több tényező függvénye is. Ápolás, tárolás, használat, márka.Múlt nyáron hasonló helyzetbe kerültem. Előre akartam venni nyári gumit, és kaptam egy ajánlatot. Raktárban bent ragadt majd elfelejtett készleten maradt 2db Conti az általam keresett méretben. 3,5 évesek voltak, de zsír új állapotban. Öregedésnek nincs nyoma, szép tiszta futófelület. 32k-ért megkaptam a kettőt, ekkor boltban 37k/db áron tudtam volna megrendelni őket. Kérdés, meddig tudom majd használni őket.... Ugyan úgy ápolom, ugyan úgy tárolom mint ahogy leírtam. Ugye a nyári gumit 6. szezonig lehet használni. Kötve hiszem, hogy ezt nekem 2 év múlva ki kellene dobnom, mert elöregszenek.
Csöndben jegyzem meg, az olaszoknál a nyári gumi kb. 3 évet bír, utána széttöredezik, kukázható. Eleszi a napfény és a forróság. Kivétel ha garázsban tartod az autód, akkor nyerhetsz 2 évet.
Tehát ezt így nem lehet leegyszerűsíteni, nagyon sok a plusz tényező. ha valaki odafigyel ezekre, akkor nyerhet pár évet pluszban. -
MPowerPH
félisten
* nem kínál optimális,személyre szabott teljesítménybeállítást mint a chip tuning, hiszen egy passzív 'alkatrész'!
* a turbónyomást,előtöltést,szélsőséges extrém beállításnál pedig a korlátozásokat továbbra is a motorvezérlő szoftver végzi
* részecskeszűrős motorokhoz nem ajánlott
* végsebesség csökkenés várható
* szűk fordulatszám tartományban fejti ki hatását
* hosszútávú használat esetén téves diagnosztikai adatok,nemlétező hibaüzenetek várhatókmod: Nem azért, de ennyi pénzért elvihetted volna optimalizáltatni. Nem lett volna drágább sem, és az eredmény is sokkal jobb lett volna, nem beszélve az autó jövőjéről.
Turbo -t biztosan kinyírja. -
MPowerPH
félisten
válasz
Stukker1987 #9173 üzenetére
Én vezettem azt az Alfát, azért írtam le, amit leírtam. De tényleg nem veszünk össze, mint írtam is, nem bántásból írtam, és nem is lekezelés akart lenne, hanem saját vélemény.
BMW-t is jól gondold meg, mert ott is van probléma dögivel, aminek a pénztárcád fogja meginni a levét.(típustól függően persze)Tökmindegy: Elhiszem, találkozón is mindig egy autó alatt, vagy motor fölött kuksolt.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Tökmindegy #9170 üzenetére
Csak hírből. Piros pickup-ra alakított BMW-vel szokott veretni poweres talikon. Már nem igazán járok oda, és a kapcsolatot is megszakítottam az ottani ismerősökkel. Nekem az a stílus és viselkedés nem jön be, ami azokat a talikat jellemzi.
Balupapa: Az, hogy a többség bunkó, nagyképű, kihaénnem, tipikus állat, aki másokat veszélyeztet. Van egy pár sztorim, de nem írom le. A lényeg, hogy sajnos az ilyenek miatt terjedt az el, hogy a BMW-s az bunkó. Nekem elvették a kedvemet, többet a közelébe nem megyek.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Tökmindegy #9164 üzenetére
Ez szerintem butaság. Főleg ha azt nézzük, hogy már nem lesznek sor 6 szívók, csak turbo -k. Egyébként gúnyból szokták ezt mondani, de inkább úgy fogalmaznak, hogy a BMW az V8.
Kicsit elkanyarodtunk a témától.Engem a Volvo S60 D5 érdekelne, nem sz@r BMW, és nem mégsz@rabb Alfa.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Stukker1987 #9161 üzenetére
Persze. Kettő is. 55k km, olaszból hazafelé megállt. Tréler, a sofőrért és a 3 utasért köztük apáért egy ismerős ment ki, és hozta haza.
A másik. 3 házzal odébb van egy ugyan ilyen, még színre is. Abban van 73k km, de csörög-zörög, gyenge mint a harmat, futómű gyenge, kanyarsebesség nuku. A 145 lovas 400k km-et futott Mondeon -k különb minden téren. Nem beszélve a BMW-ről, ami 10 évvel idősebb technikával is keresztben megeszi. Persze szépen mutat...De mint írtam, nem akartalak ezzel megbántani.
m3tr0: Szó sincs róla. A 4 hengeres BMW is BMW... És még csak BMW mániás sem vagyok, hiába ez nickem. Nem véletlenül nem BMW-t akarunk. Sőt, nekem a Mondeo a kedvencem.
Egyszerűen az Alfa számunkra tabu. És egyébként a kedves alfás is BMW-t akar venni helyette...
-
MPowerPH
félisten
válasz
Stukker1987 #9159 üzenetére
Nem megbántásból, de autót szeretnénk venni, nem ilyen *****...
Egyébként biztosan minden ok vele, rendszámot fotózásra levehették. Meg ugye érvényes magyar okmányokkal. Csak kíváncsi vagyok, ezek az újfajta D5-ök milyenek. SuperB -ből kiábrándultunk, a Passat után az sem jött be.
Mondeo nem lesz, mert a diesel -e nagyon elromlós.
-
MPowerPH
félisten
Van itt olyan fórumos, aki S60 D5-öt hajt?
Ez lenne az egyik jelölt, ha még meglesz. Érdekelne pár tapasztalat ezekről, főleg a szervízigény és hogy mire kell odafigyelni, ha az ember ilyet vásárol.
-
MPowerPH
félisten
Amennyiért meg lesz hirdetve, nem kell majd visszatekerni. Kitöltött szervizkönyv, összes számla megvan hozzá, így nem is lenne értelme. Most volt egy teljes motor diagnosztikán, kompresszió mérésen, annak az eredménye is megvan. Lesz vezérlés csere, a görgők már megvannak. Szóval tip-top, és jól felszerelt.
-
MPowerPH
félisten
Kíváncsi vagyok Ti mit mondotok. A kisebb céges autó, egy 2001 -es Mondeo 2.0i kifutotta magát, 401.000km van most benne, így csere éretté vált. Most kap egy nagyszervizt, aztán megy fel apróra. Soha semmi gond nem volt vele, nem voltak vele váratlan kiadások, csak a kötelező dolgok. (Kivétel egyszer, mikor a hátsó féknyergeket cserélni kellett)
Méretre hasonlót akarunk helyette, ami ugyan ilyen jól felszerelt, és kényelmes, és megbízható. Mert majd ennél sem akarunk plusz dolgokra költeni, főleg nem trélerre. Itt a lista:FORD MONDEO 2.2 TDCi
VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 CR TDI (170le)
SKODA OCTAVIA RS 2.0 PD TDI
SKODA SUPERB 2.0 CR TDI (170le)
OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI
MAZDA 6 Sport 2.2 CD GTA
HONDA ACCORD 2.2 i-DTEC
VOLVO S60 2.4 D
SAAB 9-3 1.9 TiDS(BMW E90 325d)
A BMW azért van zárójelben, mert a többiek a 2009 évjáratot nézve kb. egy árban vannak(kivétel az Octavia), míg a BMW 2 millával többe kerül. Így abból egy 2007-08 -as modell játszana.
Melyiket érdemes, kinek mik a tapasztalatai?
Én csak a BMW-t ismerem, ami hibátlan, a Mondeo -t, aminek nagyon nyűgös a motorja(kéttömegű, porlasztó), de rettentő erős és piszok nagy, a SuperB -t, ami nekem nagyon bejön minden szempontból, és nem hallok róla rosszat, Volvo megint nagyon tetszetős, és jókat írnak róla. Opel, Mazda, Honda, SAAB terén teljesen tudatlan vagyok. Passat -ot csak a legvégső esetben...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest