- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz
DeFranco #84843 üzenetére
Nem szükséges levenni az ajtót.
Keress más szakit, lehetőleg olyan helyet, ahol vállalnak mindent egyszerre (lakatos meló és fényezés).
Ha, csak minimálisan korrodált az alja, akkor teljesen ok a védelem. Egy speckó szerrel be szokták fújni tisztítás után a korrodált részeket, így csak az után kezdik felhordani a védőréteget, h reakcióba lépett a korróziómegkötő anyag.
Noh és alvázvédő és alvázvédő között is van különbség, illetve a felvitel módja, pontossága is kulcsfontosságú.a_tesz
Hjah, ez nem alu, de én még azt sem políroznám. Egy részből nem stílusom, más részből folyamatos gondozást igényel és még úgy is visszamattul, nem látom értelmét.
Ha, ezt felpolírozná valaki két hét után rozsdás lenne az egész.Van egy ismerősöm, occsóba lehomokfújja, aztán rokon occsóba lefényezi.
-
runner 125
nagyúr
Hjah, épp most szereztem 4 15-ös lemezfelnit télire, ezeknek is olyan rajzolta, h nem kell dísztárcsa.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DeFranco #84839 üzenetére
AMD Power már bemásolta egy részét.
Nagyon sok esetben a korrózió nem külsőleg indul el, hanem belülről rágja ki magát. Üregvédelem esetén általában az ajtók mögötti kis kapcsolókat veszik le a kaszniról, és azon keresztül "permeteznek" speciáis anyagot az üregekbe (ajtókat néha megfúrják, majd ledugózzák), ami megtapad a belső fém részén, így gátolja a belső korrózió elindulását.
A szakik azt szokták javasolni, h 5-6 éves autónál érdemes megcsináltatni a teljes alváz és üregvédelmet. Persze vannak kifejezetten jól összerakott, gyárilag is jól kezelt autók, amik tizenévesen sem korrodálnak, de manapság sajnos ez már egyre ritkább lesz.
Tél beállta előtt el akarom vinni a HR-V-t is, mert a lemezek találkozásánál némi ködszerű enyhe korrózióréteg persze már van az alján, de hát 9 éves. -
runner 125
nagyúr
Mondjuk én tuti gyári dísztárcsát pattintanék rá, de hát ízlések és pofonok.
mod.
Ugyanaz a probléma ezzel a dísztárcsával is, mint az összes nem gyárival. Többnek akar látszani, mint ami, túlrajzolt, túlcsicsázott, szerintem sem illik az Astra-ra, de más autóra sem tenném fel. -
runner 125
nagyúr
válasz
AMD Power #84807 üzenetére
Korrekt állapotú, grat hozzá.
Gyanítom már volt lakatolva, ha csak nem 50.000km van benne. Viszont, ha továbbra sem szeretnéd, h rozsdáljon, egy minőségi üreg és alázvédelmet csináltass rajta. Azon kívül h piszkosul rohadnak, nagyon jó autók az F Astra-k, max egy kis olajfogyasztás, de igénytelen jószágok.
Illetve az üzemanyagbetöltőnyílás körüli részt érdemes mindig tisztán és szárazon tartani, mivel oly szarul van megoldva, folyton megáll bent a víz, ami ismét erős korrózióágy.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Dany007 #84795 üzenetére
8l nagyon jó fogyi.
Atoglym rovaroldó. Tökéletes cucc.
Ha, nem szeretnél hajszálkarcos fényezést, ne vidd gép mosóba, mármint az automata mosóba. Illetve, érdemes évente párszor felvinni valami normális wax-ot. Nem ül rá annyira a por, könnyebb lesz tisztántartni és még védve is lesz a fényezés.
_Délután nekiestem a vonóhorog konzoljának, mert szúrta a szemem. Már vásárláskor is egyértelmű volt, h új korában felrakatták rá a horgot, de utánfutót nem húzott.
Mivel piszkosul rozsdás volt a konzol, gondoltam megcsiszolom és lekenem fekete Hammerite-tal, igen ám, de a biztosító tengely, ami megfogja a horgot, úgy be volt állva mint a beton. Hiába fújkáltam WD40-nel, meg sem mozdult a kar, gondoltam akkor lekapom az egész konzolt és elemeire szedem. Nagy nehezen satuban sikerült mozgásra bírni, úgyhogy most alapos csiszolás, festés, zsírzás és összrakás. -
runner 125
nagyúr
válasz
szőröscica #84772 üzenetére
Ne forgasd ki az írásom, nem erről van szó.
A Volvo-nál köztudottan sokkal nagyobb hangsúlyt fektetenk a megfelelő tartásra, kényelemre, már kezdetek óta. Ha, minden autó ülését specialisták segítségével terveznék, akkor nem emelné kis sok ember a szóban forgó márka kényelmét, és te sem éreznél 1-1 azonos kategóriájú autó között kényelmi különbséget, főleg hosszú távon.
Google:A 60-as évek elején a
göteborgi műszaki egyetemen konzíliumra hívtunk
össze néhány ortopéd sebészt. A doktorok először
nem is értették, mit akarhat tőlük egy autó-tervező
csapat – mert addig egyetlen autógyár sem kérte
ortopéd-sebészek tanácsát az ülések tervezéséhez.
Az orvosokkal való együttműködés nyomán olyan
ergonómiai szempontok szerint tervezett üléseket
fejlesztettünk ki, amelyek azóta szinte a kényelem
szinonimájává tették a Volvo márkát. -
runner 125
nagyúr
válasz
!Overdose! #84764 üzenetére
Ezt h érted?
A Volvo-nál kezdetek óta ortopéd szakemberekkel közözsen tervezik az üléseket.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #84732 üzenetére
Nem azért írtam, h a crossover kategóriáról mondjatok le, de 3,5 környékén már kaptok pl facelift-es RAV4-et, 2.2-es, láncos, 136 lovas D-CAT motorral, ami különösen megbízható és jól sikerült japó diesel, ráadásul a hajtása is kifinomultabb. 01, 02
Illetve, ennyiért már van Outlander is.
Dany007
Hjah, én is úgy gondolom, h ebben az ársávban azért elvárható lenne a kopásmentes bőr.
Bár, azt hozzátenném, h egy crossover magasabb üléspozíciója miatt minden egyes beülésnél, kiszállásnál sokkal komolyabb nyomás és súrlódás éri az ülés oldaltámaszát és az üléslap szélét. Ez által nem tartom kizártnak, h sokkal hamarabb meg tud kopni.
Mindenesetre én 2-3 havonta át szoktam pucolni és ápolni, így a kényes helyeken is rendben van. -
runner 125
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #84730 üzenetére
Miért akarsz minden áron Qashqai-t egyébként?
-
runner 125
nagyúr
válasz
molnarpeter #84648 üzenetére
Nanopadra gondolsz szerintem. Nekem valami sima gumiszeru is megtenne.
-
runner 125
nagyúr
Használ valaki a tárolórekeszek aljára ilyesmi csúszásgátló gumit?
Valamit be kell szerezni, mert minden csúszik benne össze vissza. -
runner 125
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #84472 üzenetére
3,7-ért már van Outlander és X-Trail is, én ezekből válogatnék, illetve CR-V.
-
runner 125
nagyúr
Ráfutásos baleset Csornánál.
..csóró Twingo. -
runner 125
nagyúr
válasz
szőröscica #84183 üzenetére
Nem értek egye, de nem akarok flame-elni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
gaborbol #84138 üzenetére
Ilyen célra bármelyik egyterű alkalmas lett volna.
Abszolút konzervatívan gondolkodom e téren, ha egyszer az a kategóriája, akkor nyújtsa már azt a minimumot, amitől abba a kategóriába tartozik.
HR-V-ből is van FWD verzió, aminek szintúgy nem látom értelmét és épp csak le kell menni a műútról, már se előre, se hátra. -
runner 125
nagyúr
válasz
runner 125 #84124 üzenetére
Forester hajtása legyalázta a többit.
-
runner 125
nagyúr
válasz
gaborbol #84120 üzenetére
Mondjuk FWD SUV-ot eleve nem értem miért vettetek, de ezt talán akkor is írtam.
Outlander a kategória egyik legjobbja, hajtás tekintetében is. Tegnap néztem egy videót, felállítottak egy elég meredek lemezből épített emelkedőt, majd vizet csorgattak le rajta, s így próbált feljutni a 4 SUV. Megkeresem mindjárt.
CR-V tényleg felejtős e téren, TC nagy SUV tesztjén még az első kis buckát sem tudta leküzdeni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
roberto211 #84052 üzenetére
-
runner 125
nagyúr
válasz
szőröscica #84031 üzenetére
Jahm, múltkor pont előttünk koccant bele egy G Astra az előtte álló E60-ba a lámpánál és nyílt mindkét első légzsákja. Csúri nő azt sem tudta hol van.
-
runner 125
nagyúr
válasz
molnarpeter #83965 üzenetére
Hjah, de a gyorsulás biztosan gyengébb lesz, hisz nagyob átmérőt kell megforgatni, ez által könnyen előfordul h nő a fogyi is.
Áh, nem vacilálok, marad a gyári 205/60 R16 méret. Köszi.Dany007
Grat hozzá, jól mutat.
Valamilyen elegáns gyári 16-17-es felni sokat dobna rajta. -
runner 125
nagyúr
Mid is van és mekkora kerékkel?
Hát nézd, ez egy kompakt crossover, beltér talán kicsit nagyobb, mint egy Ignis-ben, csak magasabb az egész autó.
_Kérdezem itt is, hátha:
205/60 R16 a gyári gumi méret. Néztem a váltókalkulátort, ha 205/65 R16-ot választanék, 21mm-rel nőne a teljes kerék átmérő, szóval 1cm-rel magasabb lenne az autó.
Árban nincs különbség közöttük, vajon ezt a 21mm-es átmérőtöbblett már megérzi a motor, nő a fogyi? Vagy maradjak a gyári méretnél?Köszi.
-
runner 125
nagyúr
Sokat nem ment azóta, beállítottam a garázsba, de másolt forgalmival nem akartuk használni.
Olyan gyorsan vettem meg, h még nem tudta a Nissan-Citroen autóház a nevükre venni. Úgyhogy az átírást kifizettem nekik és a jövő héten intézik, aztán postán küldik a törzskönyvet és a papírokat.Első tapasztalatokból azt tudtam leszűrni, amire számítottam. Forgalomra jól rálátni, a magas építés miatt könnyű a ki - beszállás, hely oldal irányban nincs sok, a hátsó lábtér viszont meggyőzően nagy, de persze nincs prémium komfortérzet. Csomagtartója sem nagy, de legalább magas, könnyen átlátható, nem kell lehajolni.
Szögegyszerű, de ettől függetlenül minőségi minden anyag, amolyan tipikus sohaelnemromló' japán érzet.Ezek ronda 17-es kerekek 215-ös gumival szvsz nagyok neki, tuti meglátszik majd a fogyasztáson is. Megy, de a teljesítménye most kb olyan lehet, mint egy 1.6-os 100 lovas személyautónak. A nagy kerék miatt a futómű is furcsa, kicsit pattogós rossz úton, bár ez lehet crossover betegség, vagy a csillapítók cserések.
110-es utazónál úgy 3200 körül forog, talán ez optimális neki és itt még a fogyi sem fog megugrani.
Intézem rá a gyári 16-os felniket, valamilyen minőségi (Conti EcoContact, vagy Michelin Energy Saver) 205/50 16-os gumival, illetve lejelentettem szervizre, két hét múlva olaj - szűrőcsere, légszűrőcsere, diffiolaj csere, váltóolajcsere, szervóolajcsere, két hátsó stab. pálca csere.
Vezérlést megnézetem majd milyen, nem értek hozzá, ha azt mondják akkor az is, illetve szokásos: fékek ellenőrzése és általános átnézés/hibafeltárás.
Szervizkönyvet majd szépen kitöltetem, cserés alkatrészek listája is megy a többi számla közé, szóval karban lesz tartva lelkiismeretesen ez is.
Telet várom már.
Kíváncsi leszek h mennyivel lesz másabb, de videókból leszűrve szépen megy nagy hóban is: 01, 02 -
runner 125
nagyúr
válasz
freaghill #83858 üzenetére
Köszi.
Nem írtak róla semmi szöveget, és fotók sem voltak feltöltve a hirdetésbe (ez általában erősen kétesélyes, vagy nagyon szar, vagy nagyon jó), csak az évjárat, futott km, vez. szervizkönyv, 2. tulaj és az autó paraméterei szerepeltek. Már már meseszerű volt, hiszen pont ilyet kerestem vagy 3-4 hónapja, 4 országban (erősebbik 1.6 VTEC 125le motor, 5 ajtó, ezüst szín, 4WD hajtás, kézi váltó, megkímélt terep és rozsdamentes gyári állapot, utolsó évjárat), az meg csak hab volt a tortán, h 35km-re hirdették tőlünk. Leírás alapján minden stimmelt, s mivel már 2-ről lecsúsztam korábban úgy, h nem tudtam 1-2 napon belül elmenni, így muszáj volt azonnal cselekedni.
DeFranco
Köszi.
Úgy tűnik igen. 6 megnézett SUV előzte meg (ebből 3-at mokus csekkolt Pesten).Qru
Neked is köszi.
-
runner 125
nagyúr
válasz
bitpork #83855 üzenetére
Hjah, 1,450-ért nincsenek nagy elvárásaim, ettől függetlenül kényelmes az ülés, 4-en jól elférni benne, hátsó ülések is állíthatóak, elől van ülésfűtés, szervó, 4 el. ablak, klíma és a legfontosabb h 4WD. Ennyi bőven elég.
Rövidebb távokra kellett, illetve hegyre, szerpentinre télen, erre a célra ezt találtam a legjobb döntésnek. -
runner 125
nagyúr
válasz
mokus1 #83838 üzenetére
Köszi!
35km-re tőlünk, Szombathelyen.
Lehet elvonási tüneteim lesznek, az utóbbi napokban már napi 4-5 órát tuti eltöltöttem a hahu-n.
Köszönöm a korábbi sok segítséget, autó megnézést még egyszer, lett volna pár potyautunk, ha nem vagy.hdman
Itt a link, Honda topikba beraktam őket, de ez az:
freaghill
Nem kintről van, alkalmi vétel volt.
Azt hiszem hétfőn rakták fel a hirdetést, kép és gyakorlatilag szöveg nélkül. Korábbi tapasztalatokból azonnal igyekeztem lecsapni, így felrakást követően fél órán belül hívtam, másnap egy ismerős srác elment ránézni, ő lőtt pár képet róla még mosatlanul, ismét telefon és ma már ott voltunk reggel. -
runner 125
nagyúr
Srácok, nem tud valaki olyan korrekt oldalt, ahol az éppen aktuális elvárások alapján össze van írva pontról pontra minden, ami egy külföldi autó behozatalánál fontos?
Érem ez alatt az egész ügymentet, ideiglenes rendszám, biztosítás kötség, stb.
Több ismerősöm is ajánlott cégeket, de elég szép összeget kérnek, harmadából meg tudom oldani én is, kimegyünk pl ketten vonattal érte.Köszi.
-
runner 125
nagyúr
Szerintem meg tökmindegy h SUV-ban ülsz, vagy KA-ban, a kamion telibe kapása 99%, h halállal végződik. Egy magasabb, masszívabb, akár alvázas autó max kevésbé roncsolódik össze, de gondold végig, megy a kamion 80-nal, tömege üresen is huszontonna +, ha frontálisan nekimegy egy jobb esetben is tized akkora tömegű, maszívabb felépítésű személyautó, akkora erőhatások érik a bentülőket (becsapódás + hirtelen 180 fokos irányváltozás, ugyanis a kamion menni fog tovább), h nincs az a függönylégzsák, vagy biztonsági öv, ami megvédené őket.
Ilyen helyzetet nagyobb eséllyel túlélni egy bukócsöves, több pontos biztonsági övvel ellátott autóban lehet, bukósisakban. De még ezesetben is nagyon nagy az esély, h egyszerűen belső sérülések következtében haláloznak el. -
runner 125
nagyúr
A bal ajtót tuti leárnyékolta mindig egy fa, azért üt el egy "kicsit".
-
runner 125
nagyúr
Baszki, azt hittem kicsiben valamilyen extrém esküvői csokorral fotózták.
8th
Nekem pont az egyszerűsége és az arányossága adja. Nem zsánerem a túlgondolt, túlrajzolt forma.
-
runner 125
nagyúr
Ha, fanatikus lennék...
El kell ismerni, piszkosul megrajzolt autó.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Buster17 #83309 üzenetére
Ha, hivatalos márkakereskedésből vásárolod kisebb az esélye, s egyébként is, sok jel árulkodik a nagy futásra. Hiszek benne, h lehet jó vételt csinálni. Ha, megvan, h melyik típus szimpatikus, nézz meg belőle 3-4-5db-ot, utána már könnyen tudsz következtetni a valós futásokra.
-
runner 125
nagyúr
Ortopéd szakemberekkel terveztetik az üléseket.
Volvowiw-en van egy fickó, azt hiszem a céges Rönó Traffic-jából kihányta a gyári ülést, és berakott egy S60-asét.
[rvilike]
Kívülről - főleg az övvonal miatt - sokkal nagyobb autónak tűnik, mint amekkora valójában. Valahol a 3-as BMW-vel egy kategória az S60.
-
runner 125
nagyúr
Motorra értettem.
De nyilván, az 5 sebességes Volvo automata köztudottan tré, kb. ez az egy amit a rovására lehet írni, a kézi 5 és 6 sebességes viszont maga a tökély. Sőt, az utolsó évjáratot már 6 sebességes geartronic váltóval szerelték, ami szintúgy sokkal megbízhatóbb, mint az előd.
Ez még az első gen D5, motorburkolatból látszik.
Nah igen, az időzíthető álló és motorfűtés piszkosul hasznos opció, télen én is be szoktam izzítani az olajkályhát, így meleg autóval, meleg motorral lehet indulni. Élettartam szempontjából nagyon hasznos.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Buster17 #83298 üzenetére
A 2. oszlopból a 3-as Mazda-t kihúznám, mert tudomásom szerint iszonyú hajlamos rohadni, akárcsak a C200 Komp., és a PSA 1.6D S40 sem a legtutibb vétel.
Ha, már 3 körül gondolkodsz, pl. ez az S60 jó vételnek tűnik.
Ráadásul ez is a szoftveresen fojtott verzió, így kedvezőbbek az adóterhek. Bármikor, _biztonságosan_ módosítható akár 185LE-re.
Fiatal is (utolsó szériás), kicsi a futása, a D5 motor az egyik legjobb konstrukciójú diesel, már már benzines 5 hengeres hanggal, 6 literes fogyasztással. Én ráugranék.Qru
Hjah, tényleg jó autó. Kényelmes, elegáns, nincs korrózió, szép a hangja, nincs típushiba, jól megy, keveset fogyaszt. Jó pár alternatívát összegyűjtöttem akkor is, aztán végül erre szűkült, de nem ért csalódás, mint ahogy sok sok embert Index-en sem. (Érdemes benézni az S60 topikba, műszaki problémát eddig talán 1x tárgyaltunk, pedig ott némely példányban 300k + futás van.)
-
runner 125
nagyúr
válasz
Buster17 #83279 üzenetére
Ha, az utolsó mondat komoly, szvsz az 1. opciót válaszd.
A prémium nem jelenti minden esetben a tökéletes megbízhatóságot, s tételezzük fel, h megbízhatóbb, de 1-1 nem várt hiba (ne adja ég, elütsz egy őzet) néha sokszor nagyobb költséggel jár, mint egy kis kategóriás autó éves problémái.
Szóval utóbbi választásnál több pénz kell a fenntartáshoz.
-
runner 125
nagyúr
válasz
mokus1 #83205 üzenetére
Szegény mokus1 az én becsületesnepperem, de itt is köszi neki, h mindig segít 1-1 pesti autót megnézni, de sajnos ma is csalódni kellett.
Persze nepperünk a hirdetésben és telefonban is csalódásmentesnek titulálta az XL-7-est, ami pl a beltérre igaz, de a korrózió erősen körbevette már ezt is..
.. h a szokásos masszív rozsda ne látszódjon, frissen rücsizve:
Ez van, be kell látni, nem lesz 2,5-ig korroziómentes 7-8-9 éves SUV az igényeimnek.
-
runner 125
nagyúr
Csak most tűnt fel, h az 1. gen GrandVitara-ból van itthon is long verzió, amit alapvetően amcsi piacra szántak.
Meg kell barátkozni a 4,7 méteres hosszal, de talán kisebb ez által az esély, h terepen gyötörték.Asszem tetszik.
-
runner 125
nagyúr
Ne feledd, h egy SUV-nak eleve sokkal nagyobb a légellenállása, rendszerint nehezebbek, nagyobbak (Grand Vitara-n 70cm átmérőjű volt a teljes kerék..) és szélesebbek a kerekei.
Sok sok apró tényező, ami egyszerre 3-4 literrel növeli 100-onként a fogyit, ha mind a 4 kereket hajtani kell.Pedig figyelnem kell, de tényleg. Spritmonitor-on te is tudod csekkolni. Az AWD-s (Rav4, 2006+ GrandVitara, Suvaru-k, stb..) 2000-es benzines SUV-ok rendszerint 11-12 litert esznek, míg pl. egy Haldex-es (alapból első kerekes) Honda CR-V 2.0i 8,5-ből eljár.
A G Mercin központi differenciálmű van, ez azt jelenteni, h mind a 4 kereket hajtja állandóan. Ennek a legfőbb hátránya az, h ha akár 1 kerék is el tud pörögni a 4-ből már se előre se hátra nem tud menni az autó - cserébe aszfalton mindig le tud diffrerenciálni (nincs megfeszülés). Ezért van az ilyen terepjárókban központi differenciálzár, amelyet bezárva kettéosztja 50-50 arányban a hajtást, cserébe viszont nagyon fontos, h zárt állapotban aszfalton, vagy jól tapadó környezetben nem szabad használni (hacsak nem koppra egyenesen mész
), ugyanis ilyenkor a zárt osztómű azonos sebességgel hajtja mindkét kardánt. (Így már enyhe fordulóban is be tud feszülni a hajtás és könnyen töréshez vezethet, illetve érezhetően alulkormányozott lesz - tolja kifelé az elejét.)
Így ha a jobb hátsó kerék a levegőbe kerül és ledifferenciál, még az első hajtás kihúzza a pácból.
A G Merci a pár komoly terepjáró közüli az egyik, amelyen külön külön az első és a hátsó differenciálművet is zárni lehet. Ennek nagyon egyszerű ugye az oka - leátlózás. Hiába van a központi diffi zárva, ha leátlózik a két kerék, a levegőben lévő másik 2 el fog pörögni. Ha, viszont a központi után az első és hátsó diffit is zárjuk, mind a 4 kerékre teljes mértékben azonos erő és fordulat jut, így garantálva h szinte bárhol megkapaszkodjon. (Persze ez a legextrémebb hajtás, csak dagonyában és nagy hóban szabad használni, hisz így elég akár a két kerék erősebb megtapadása és feszül is a hajtás.)Persze, majd összefoglalom h mi lett a vége.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Richard! #82968 üzenetére
Tetszik, de ez már a felsőkategória.
Drágább, illetve a 2.5-ös diesel a 2,3 tonnás autó mellett simán beszlopál 10 litert, vagy még többet. Ha, már diesel, akkor max. 1,5 tonnás 2.2-es.
Kategóriát (méretet) tekintve nagyon max az X-Trail / RAV4 / G Vitara, nagyobbat nem szeretnék.
-
runner 125
nagyúr
Qru leírta a miértjét.
Sőt, a kapcsolható 4 kerekes autóknál még 3 féle mód arra is van, h 2WD esetén az első lehajtás két féltengelye le legyen kapcsolva az első kerékagyakról - az-az ne legyen felesleges visszahajtás.
Van olyan ahol ki kell toltani, van amit kézzel tudsz kapcsolni és a legkényelmesebb, legújabb természetesen az amikor pneumatika kapcsolja le őket. (Jimny, 1. gen GrandVitara is ilyen)Famalac
Freelander igaz angol. Jól néz ki, de megbízhatatlan, olyat biztos nem.
A Pajero Pinin 3 ajtósában a nagy Pajero-ból is ismert SuperSelect hajtás van - az-az alapból hátsó kerekes és kapcsolható az eleje, sőt még diffizár és felező is van. Kedvezőbb a fogyija viszont a 3 ajtós kaszni nagyon picike, az 5 ajtós meg már ismét állandó 4 kerékhajtású, így ott erősen emelkedik a fogyi.
Subaru-ból nincs igazán takarékos emelt. Max 1.5-ös Impreza, de ott még talán 4WD sincs, vagy ha van, szintúgy alulmotorizált.
#82934 lapa
Jahm, időközben ránéztem én is az X-Trail-re, egyetlen egy dologgal nem vagyok kibékülve, az a középre helyezett műszerfal. Miéééért???
A 2.2-es motornak viszont még nem néztem utána, de formára tetszik. -
runner 125
nagyúr
Az egyik legjobb terepjáró a G Merci, de nincs erre szükség és bármennyire örök élet plusz 1 nap, a rozsda ellen nehéz mit tenni, s egy majd 30 éves terepjáró már komoly törődést kíván.
Egy relatív rövidebb távokra alkalmas, 4WD-s, megbízható, emelt autót keresek, az átlagnál kicsit kedvezőbb fenntartással.
Értem ez alatt, h első sorban nem állandó 4WD lenne a fókusz, illetve lehetőleg 2.0 alatti benzinmotorral legyen szerelve.Ezért van továbbra is fokuszban a HR-V. De, tudom h 2m körül patika vétel csak évente 1x van és arról már lecsúsztam.
A megnézett GV is egy alternatív megoldás lett volna a 2.0 Pug diesel motorjával, viszont ahogy írtam az alja nagyon aggasztó volt, 3-400k-t még biztosan kívánt volna és akkor van egy 10 éves SUV-om, ami nem egy életbiztosítás.RAV4 2.0 D4D motorjától Toyota forumban óva intettek, a 2.0 benzin esetében meg 11-12L-rel kell számolni az állandó 4WD miatt. A kifejezetten ajánlott 2.2 D4D (140 le körül) csak az újabb (2006+) típusokban elérhető, cserébe úgy 3,5m-tól indul, ami már sok.
Elgondolkodtam a 2006+ GrandVitara-n is, de az 1.9-es Rönó diesel erőforrást nem sokan dicsérték, a 2.0 benzin már szintúgy nagyon szomjas. Sajnálom, h nincs belőle egy normális 2.2-2.5 körüli diesel, mert a hajtása kifejezetten fejlett és ár/érték arányban is jó vételt jelentene.
Ekkor került képbe már az SX4 4x4 is, de szinte minden teszt alulmotorizáltnak tartotta az 1.6-os 106 le körüli benzinmotort, emiatt az étvágya is magasabb. Hozzáteszem formailag azzal kellene legjobban megbarátkoznom...Ha, nem találok hó végéig HR-V-t (német, osztrák, magyar piacot figyelem), akkor ráállok a CR-V-re, 2.0 benzinmotorral.
Haldex rendszer dolgozik ott is, alapból első kerekes, kipörgés esetén kapcsol hátra így a fogyija is sokkal kedvezőbb. 8-9-ből simán kihozható.
A hajtás ez által több kompromisszumot igényel. Nincs felező és nincs lockolható diffi sem (ami persze a mai SUV-ok jó részénél kerék fékezős megoldást jelent, de leátlózásánál az is segítség).Ennyi alternatívát találtam, másra nem leltem ami szóba jöhetne.
-
runner 125
nagyúr
Sry, gyorsba írtam a levelet. Természetesen, ha patika az állapot én sem haboznék, megadom a kiírt árat, (ezért is ugrottam rá a felrakást követő első munkanapon), de itt erről szó sem lehetett. Eleve hahu.-n a legdrágább 1. gen GrandVitara, másodsorban az alvázvédelemmel és a gyanús futással érveltem, de 50k-t nem volt hajlandó engedni, nem 100-at, pedig ő is elismerte, h kell rá locsolni pénzt, nem is keveset.
Ettől függetlenül eddig gyakorlatilag bármit vettem, alkudtam (még üzetben, új terméknél is). Nem vagyok pofátlan, tudom hol a határ, részben ez is a munkám, Közel-Kelet vagy sem.
DeFranco
A lényeget kb leírtam, igaz nem voltunk ott órákig, kb fél óra alatt megnéztem amit akartam.
Talán egy dolog még. Nem ismertem a fószert, de iszonyú zavaró volt, h nem nézett a szemembe, folyton a földet bámulta. Könnyen lehet h volt valami titkolnivalójuk (az előző tulaj beszólása pláne eltántorított a vételtől), persze szimplán lehet h csak szar kereskedő, nem tudom, de furcsán viselkedett.
Gondolkodtam rajta én is, h beszélek vele, de ott a telephelyen mennyire pofátlan húzás lett volna...
Mindegy, próbálok lehetőleg magánszemélytől vásárolni, vagy hivatalos márkakereskedőtől. Velük eddig pozitív tapasztalataim vannak.
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Ma autóztunk egy jót Jászberénybe. Nem akartam elkiabálni, ezért be sem linkeltem, kinéztem egy 2004-es GrandVitara-t. Végül nem hoztuk el, a tapasztalataimat viszont leírom.
1.: Gyakorlatilag egy vasat sem akart engedni a 2m-ből (persze én voltam az első vevő, de a korábbi 3 tapasztalatból nem akartam lecsúszni a látszólag "tuti" vételről...) Teljes, meghirdetett árat meg nem vagyok hajlandó fizetni egy használtautóért sem.
2.: Megjelent a volt tulaja egy Jeep-pel , persze nem tudta kik vagyunk mi, majd a nepper arcnak odaszólt egy ilyet, h "akurva, h rendberaktátok, rá sem ismertem".
3.: Tipikus neppertelep volt.
Csóró cigányokkal mosatták az autókat (egyébként döbbenet h némely falvak mellékútján még kavics sincs, csak méretes dagonya.. ), hátul náddal elkerített 3 beállásos műhely előtte pár törött autó.
"Lemossuk ezt a gumit is, vagy elég csak a műanyagápoló rá?" Ez és ehhez hasonló momentumokat kaptam el. Kereskedelemben dolgozom én is, jó emberismerő vagyok, noh itt tipikusan olyan rosszarcok dolgoztak, akik garantáltan nem csak évi 1x állítanak órát vissza és alaphangon fedőstory csak az autóbusiness...4.: Látszott az autón, h a mindennapokban nem kímélték, még ha valós is volt az a futás. Itt ott kis horpadások, festékleverődések, karcok, amelyek persze még a kinagyítható képeken sem látszódtak, de telefonban "csalódásmentesnek" állította be...
Elnagyolva ugyan, de ki volt takarítva, viszont pl. a légbefúvók sarkainál ott ült a 2mm vastag "homokszerű" redva. Kárpitok, ülés alsó műanyagján karcok.
Szóval tuti adtak neki terepen is, pedig a nepper állítása szerint "nem használták terepen". S, az alján lévő összekötőkön is elég szép csomókban ült a sár.Összességében nem volt rossz az autó állapota egyébként, de az alja aggasztott (01, 02, 03 ) és mindkét diffiből könnyezhetett kicsit az olaj, illetve az első kihajtások gumiharangja is olajos volt...
Ahhoz h ez úgy nézzen ki, mint a Volvo, még 350-400-at simán rá kellett volna lapátolnom, ami viszont már erősen lélektani határ felett lett volna.Ez van, lehet nekem voltak illúzióim, de az én 21 éves Vitara-m annó jobb karban volt.
Várok, talán bekúszik az én vételem is.Konklúzióként viszont levontam, h qrva kényelmes a Volver, 1 megállóval lenyomtuk 320km-t. Tempomat 150, GPS szerint 144-es utazóval. Jah és 6,2l 100-on.
mod.
Jah Erről van szó.
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
2003-4-5 körüli Peugeot 2.0 HDI motorokról van valamiféle tapasztalat?
-
-
runner 125
nagyúr
Annyira várom, h 15 éve múlva, miként fog mutatni rajta a vonóhorog.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Kornel #81977 üzenetére
Benzineseknek kevébé olvastam utána, de nagy csodára nem kell gondolni. Gyári megoldás, viszont ez nem LPG, hanem CNG, ami ugye földgáz. CNG kút Mo.-n jó esetben van 3, viszont költségek tekintetében még olcsóbban kihozható, mint LPG-vel.
A tartályokat a padlólemez alá rejtették, így a csomagtartó a normál verziókkal azonos. A motor a jól bevált, leggyengébb 140 lovas szívóbenzin. Örök élet + 1 nap. Benzines váltókról viszont lövésem nincs. A manuálissal biztosan ott sincs a baj, az automatának utána kell olvasni. Diesel-nél pl az 5 sebességes automata nem egy jól sikerült konstrukció, de az utolsó példányokba már 6 sebességes került, amelyek jóval tartósabbak.mod. Jah és ezek nem a 2.5-ös, hanem a 2.4-es motorral vannak szerelve. A 2.5-ös már turbos, 209le-vel, illetve az "R" 300-zal.
-
runner 125
nagyúr
Hi,
B alternatívának elgondolkodtam a hétvégén valamilyen 5 ajtós kompaktban is. Nem nagyon találok HR-V-t, azt hiszem le kell mondanom róla.
Ami biztos:
- 1.6 - 1.8 benzinszívó
- 120-140LE
- korrekt, megbízható, racionális döntést jelentő autó kell a mindennapokra1.8-as Ufo Civic szimpatikus. Ahogy olvastam török, angol és japán gyártású modellek is futnak idehaza. Van különbség közöttük, érdemes japánt keresni, vagy mindegy?
Megbízható, ajánlott konstrukció?
Alternatívája mi lehet ebben a kategóriában?Köszi.
mod. Egyébként rendesen volt idő pár éve, h azt vallottam, h az ufo Civic az autógyártás valaha tömegtermélesben előállított legcsúnyább terméke. Egyenesen taszított. Nem tudom mi lelt, de most már vonz.
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsoltee10 #81691 üzenetére
Minden bizonnyal csak én vagyok így, de egy tipikus városi kompakt autóért - mint pl a Jazz - biztosan nem adnék soha többet, mint 2 - 2,2m.
Bár nálam elv, h új autót soha nem veszek, így amondó vagyok, h ha továbbra is a fent leírt célokra keresel a párodnak autót, akkor tökéletes egy pár éves használt Jazz a fenti összegért, - vagy ha új fétised van, nézz belőle újat.
Ha, viszont még városban is használható, de nagyobb autó kell, akkor pl Civic. -
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #81593 üzenetére
Az első automata, de az állapota korrekt.
Kocka Vitara-ról szépen lassan, de letettem. Egyik fő ok, h sajnos a műanyag oldaelemek alatt garantáltan az összes szét van rohadva és komfort szempontjából is erősen eljárt felettük az idő, hiszen nagyjából a '80-as években fejlesztett technikáról és formáról van szó.
Hjah, a G Class komoly terepjáró, erre abszolút nincs szükségem. Ráadásul valljuk be, bármennyire örök élet + 1 napra tervezték, a korrózió egy ennyi idős autónál szinte bármikor felütheti a fejét és komfort tekintetében is fapad. Ha, erdőre járnék fát kitermelni napi szinten 4 kollégával, biztos befutó lenne, de nem erre kell.
-
runner 125
nagyúr
válasz
capulet75 #81488 üzenetére
Ilyen a patika motortér, én is kényes vagyok rá.
hdman
Köszi!
Új Rav4 használtan is drága, biztosan nem fér bele. 2003-4-5-ig max, szóval az alsó modell jöhet szóba.
willhaben-t ismerem, szoktam is nézni, de nepperkörökben azt mondják, h igazán jó vételeket Ausztriában nehéz csinálni.
11L? De ez városi érték, nem? Spritmonitor szerit 9L-es átlagfogyija van a 2.0 110Kw-os RAV4-nek, ami nálam szinte biztosan kevesebb lenne, mivel nagyrészt városon kívül futna.
-
runner 125
nagyúr
válasz
runner 125 #81450 üzenetére
"HR-V-ből a minap volt fent egy 2006-os benzines, 2,6-ért, tuti 130k km-rel, alvázászm közzétéve, 2 nap alatt elvitték, de azon látszott a törődés és a patika állapot. Nah ilyen kell nekem is."
Akarom mondani CR-V-ből.
mokus1
100k alatt, a kor viszont alapvetően nem érdekel, de újabb 10 évig biztosan meglenne.
Az az S60, ebbe 20-25k menne visszaszámolva az Opel alapján.capulet75
Egy részből Honda, más részből alapvetően emelt, 4x4-es autót keresek kedvező fenntartással.
Nem komoly terepre kell, inkább a havas osztrák emelkedőkre télen és a mindennapokra, ezért elvárás h most csak benzines jöhet szóba. Az 1.6-os VTEC motor 125le-s teljesítménye bőven elegendő, közúton gyakorlatilag egy személyautó fogyasztását produkálja a Haldex rendszernek köszönhetően és nem utolsó sorban tetszik is. Ezeket figyelembe véve nem találtam jobb alternatívát. A CR-V és a Rav4 már csak menekülő modell lenne, - mivel max május végéig kell találnom valamit - hiszen drágábbak, erősebbek és több pénz fenntartani.Typhoon47
Hjah, az S60 is a piaci ársáv tetejéről lett megvásárolva, de talán bizonyítják a korábban linkelt képek is az állapotát. Nah ugyanilyet keresek HR-V-ből.
Olaszoktól én is tartok, de fotók alapján meggyőző - főleg összehasonlítva a többivel, valósnak gondolom a futását. Aki meg 11 év alatt beleteker 30.000km-t, az csak nem egy tipikus olasz csődör.Dany007
Első sorban az állapotnak hiszek. Egy 100k alatti, megkímélt autónak még új illatúnak kell lenni, gyakorlatilag komoly használati nyomok nem mutatkozhatnak. Ha, sok azonos típust megnézel, akár képek alapján is leszűrhető már némi konklúzió. A vezetett szervizkönyv alatt a márkakereskedőknél is leellenőrizhető futást értem, és előnyben részesítem a max. 1-2 tulajt, illetve ahogy írtam, hajlandó vagyok a felső ársávot megfizetni. Illúzióim nincsenek, HR-V-ből nem akarok 1m-ért 70.000km-es autót venni, de 2m-ért már igen.
Ezeknek fényében talán szűkül a tekert órás autóba való nyúlás.Persze, jöhet az elérhetőség, köszi.
-
runner 125
nagyúr
válasz
mokus1 #81444 üzenetére
Tudom h miattam tekerik az órákat, de garantált kis futású autó kell. Korábban is írtam, HR-V-ért is hajlandó lennék 2m fölött adni, ha garantált a futás és az állapot, magyarán nem az átlag piaci áron akarok venni egyértelműen széttekert autót, hajlandó vagyok többet fizetni érte.
HR-V-ből a minap volt fent egy 2006-os benzines, 2,6-ért, tuti 130k km-rel, alvázászm közzétéve, 2 nap alatt elvitték, de azon látszott a törődés és a patika állapot. Nah ilyen kell nekem is.
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Xiaomi Redmi 10 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest