- iPhone topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- HTC U11 - újra a szorítóban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dávid78
tag
Tudnátok segíteni abban ,hogy egy Peugeot 206 megmérték a festék vastagságát egy 13 éves autón 60-100 között változott ez mennyire normális?
-
secler07
tag
Sziasztok!
Ma voltam megnézni egy Fiat Punto II-t, a munkahelyemtől kb 20 méterre van egy telephely ott szúrtam ki, és mivel kicsi a világ kiderült, hogy egy gyerekkori barátom édesapja árulja, autókat hoz be évek óta. Nagyjából egy éve állhat ott, osztrák papírjai vannak, 1.2-es 8V motor, karosszéria kilakatolva, egy karc sem volt rajta kívülről. Új hűtő, fékbetétek, vezérlés elvileg 123 ezer km-nél cserélve, alvázvédelem is lett rakva alá, rozsdának a legkisebb jelét sem láttam. Szinte már túl szép és jó volt, állítólag 137 ezer km van benne, ebben azért kételkedem, mivel 2001-es évjárat. Ezenkívül a vezető ülés volt kiégetve, illetve nem volt benne rádió, amit negatívumként tudok felhozni. 450 ezer forint az ára névre írva. Én vagyok túl kételkedő vagy túl szép, hogy igaz legyen? Mire érdemes még odafigyelnem ? Első autóm lenne egyébként, második vizitre egy autószerelő ismerősöm is megnézné, illetve viszek festékréteg vastagság mérőt is. Előre is köszönöm
-
-
rbalint88
addikt
válasz Dávid78 #133706 üzenetére
jó értékek.
de a 13 év alatt 57ezer km kétélű fegyver, főleg ha idősebb nénibácsié volt, akinek foggggalma nincs arról, hogy hidegen nem gyilkoljuk, viszont melegen néha kellene, kuplung általában gatya, stb stb. ha magánszemély az eladó, akkor menjetek úgy egy kört, hogy ő vezet. -
Kornel
veterán
válasz htomi85 #133714 üzenetére
Ja.
Le van taknyolva az alja (frissen), és el akarod adni, mint rozsdamentes, hibátlan autót.
Gondolom bízzák meg benned, hogy a rucsi alatt épp lemez van, mert éppen nem készült előtte utána fénykép róla.
Amúgy nagyon kemény lehetsz, ha egyből csavarhuzot dugogatsz mások seggebe 😂😂😂[ Szerkesztve ]
-
-
Kobe
veterán
válasz Kornel #133702 üzenetére
el lett baszarintva a linkelés mert 2x ment be ugyanaz.
Amúgy kezd érdekelni akkor, hogy melyik kocsi az állatorvosi ló, amelyiket meg is éri megvenni ? vagy leginkább honnan....mert hahun eddig annyira ütős vételt nem láttam eddig mindegyik amit néztem, furcsamód csak a negatívum jött ki
Adott a keret, kb 2.2M +0.3M egy szervízre mondjuk.
Szóval 2.5-ös plafonnál, ki milyen 2 literes benzinest venne, ami az alábbiaknak:
- nem kombi kivitel (rühellem, hányok a kombiktól, ember szerintem még így nem utálta őket)
- 2006 utáni
- 4 felnőtt elfér benne, sofőr 194 cm, 110 kg. Elsődlegesen 2 emberre, alkalmanként 4 felnőtt, kölök nincs és darabig nincs is tervben
- lézervezérelt befecskendezés, meg THX hangrendszer, meg a szokásos sallangoktól mentes, egyszerű, megbízható felépítés (mondjuk kettőstömegű nélkül)Opel astra meg a flottában leharcolt octaviakat hagyjuk, akkor marad inkább a lábbusz
2.0-2.4-es Accord szimplán nincs ennyiért, inkább 3M fele, az is közelebb a 300k kmhez, vagy mr túl rajta, vagy max 2004-es amiért 2.5-et kicsit sajnálok. Ha lenne 2.5 egy 2004esre, akkor már inkább rohannék kopaszhoz 3.5 ért elhozni a majdnem 2010-es garantált kmes piros accordot
A 2006-2008-as ufo civicnek "nyűgje van" (szimplán nem tudom pontosan mi, de biztos), a 2008-as már 3-3.5M felé kacsintgat ahol megint bejönne helyette a korábban említett accord....vagy egy vadonatúj civic (kicsit erősnek érzem a majd 10 éves kocsi 3M ért amikor 5M ért van már vadonat újonnan)
Mondeoból nincs benzines kínálat.
A subaru fenntartása veszett drága.
A mazda rohad, és előszeretettel tekergetik (bittos könnyebb mint a többit, de eddig az összes amit megnéztem tekerve volt)
A bömö utastere kicsi és amúgy is bömö.
Olaszt emg nem veszünk.Így tényleg érdekel, hogy mi marad ?
-
Qru
MODERÁTOR
A helyedben egy Accordot keresnék. Nem baj ha sok km van benne ezek simán elmennek 500k-t ha cseréltek benne rendesen olajat. A 2.0i is már korrektül szedi a pacskert.
A jó vételt ki kell várni és ha nem vagy elég gyors akkor elviszik az orrod elöl. Szóval egy normális autót találni alhangon hónapok kérdése.
mod:
nesa: Nincs benne tartalék.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
runner 125
nagyúr
válasz n0k0m_ #133658 üzenetére
Itt összegyűjtöttem még annó jó pár videót, h mit tud terepen egy HR-V. A nagyon gyengétől messze áll.
Egyébként nagyon jó alternatíva, enyém 80-20 autóút-város arányban használva 7,5-ből elvan.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kornel
veterán
Kemeny futómű, szinte sportos. Ehhez mondjuk hozzájárul a 225/45 r17-es gyári gumi méret is
Ennek ellenére a hátsó futómű hajlamos az elpattogasra, de ez inkább a gyári hibás hátsó gátlók hiabaja, mert cserélt hátsó gátlokkal már nem érezni. Ezt érdemes ellenőrizni, hogy voltak-e már cserélve.
Első futómű kényes, azért egy-egy stabrúd, kormányösszekötő simán cseres már ilyen korban, illetve 200k-nal többet a lengokarok se mennek el, itthon főleg. Mondjuk ez nem az autó hiabaja, hanem inkább a magyar utaké. A kormánymű fogaslece loghat még, erre megoldás nem nagyon van, ennek még utána fogom azért járni, mert ez azért idegesítene.
Ezen kívül azért itt ott zorog a beltér, de csak nagyon rossz utakon, illetve hamar karcolodnak a belső műanyagok.
A motor alul halott, ha azt akarod, hogy haladj vele, akkor keményen forgatni kell, 3000 alatt arra jó, hogy tartsd a forgalom ritmusát, ilyenkor jól is fogyaszt, szerintem. Város 8-9, országút 6-7, pálya 7-8, átlag 8.
Cserébe a motornak, a váltónak nem szokott baja lenni.
Illetve nagyon jól variálható, a hátsó ülések felhajthatóak, a tank az első ülések alatt van, a csomagtere a kategóriában szerintem elsők között van, teljesen sikba dönthető, de alapból is jól pakolhato.
Ezen kívül az alapfelszereltség a sport-nal szerintem korához mérten parádés.Ezen kívül voltak még hibák,amiket folyamatosan javítottak a gyártás felfutásával, pl. beazo lámpák, meg sok-sok dolog, szerencsére ezek nalam nincsenek, pedig FL előtti 2008-as ez is.
Összességében túl vannak arazva rendesen, de hasonlo korú kompakt szívó benzinesben nincs rajta kívül nagyon alternatíva. De még turboba se nagyon, talán egy 1.8T astra J.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
ez lenne a cél, de mots elég gyér a felhozatal, kb a linkelt mazda 6 volt a legszimpibb msot a 1.5-2.5-ös ársávban.
Viszont a mazda 6 - accord nekem agyban valahogy mindig pariban voltak, haosnló méretű, származású, karakterű autó, tlaán a mazda kicsit alacsonyabban pozicionálva, viszont nem igazán értem az accord nagy felárának okát. 2006 körüli mazda 6, 100-200K kmrel azért már akad 2M alatt, egy accord meg ugyanebből inkább 3M, és jóeséllyel 250K t beleraktak. Ez kb 40% árdifi, csak nem tudom az okát....biztos van neki -
n0k0m_
tag
válasz runner 125 #133725 üzenetére
Korábban a 10l miatt passzoltam, de közben rájöttem, hogy a mostani is annyit eszik.
Milyen ársávban érdemes nézelődnöm? 600.000 -től kaphatók már a 2000 körüli modellek (ami formára ugyan az mint a 2004-es "legújabb" 1.400.000 -ért). Ha nincs valami extra tudnivaló hozzá, akkor autószerelővel akár ilyen régebbit meglesetnék.
[ Szerkesztve ]
-
-
runner 125
nagyúr
válasz n0k0m_ #133729 üzenetére
Korai példányoknál a rozsda ami problémás lehet, főleg ha használták terepen is. Érdemes 2004-5 körüli, utolsó példányra vadászni.
Vétel előtt mindenképpen emeltesd fel, és nézzétek át az alját, mozgasd át a kardánt, a féltengelyeket. Parkolóban kanyarogj vele kis tempónál teljesen alászedett kormánnyal és hallgasd h nem jön-e furcsa hang a hátsó diffiből.
Jah és jellemző rájuk a minimális olajfogyasztás, ezzel légy tisztában.2 év és 32k km alatt most kíván egy első lamdaszonda cserét az enyém, ez ami nem várt kiadásként jelentkezett, ezen kívül csak olajat cseréltem benne 11-12k km-enként.
CR-V nem játszik már? 1,8-2 körül már abból is kapsz szépet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
n0k0m_
tag
válasz runner 125 #133731 üzenetére
Nagy is, drága is. SX4-nél drágább kínálatban már nem látom az előnyöket.
-
runner 125
nagyúr
válasz n0k0m_ #133733 üzenetére
SX4 alacsony és kicsi mindkét terepszöge is. Nézz róla videókat, elég gyatra a terepképességei vannak.
Hasonló elvárásokkal (megbízhatóság, kedvező fogyasztás / fenntartás, opcinális 4 kerékhajtás, kompakt méret, nagyobb hasmagasság) kerestem én is SUV-t, ha rákeresel a kb. 2 éves hsz.-aimra elég alaposan körbejártuk a témát. Most is azt mondom h ebben az ársávban, ilyen célra a HR-V-nél aligha van jobb alternatíva.
Pajero Pinin-t én is néztem, de a 3 ajtós nagyon kicsi lett volna, pedig abban normális, a nagy Pajero-ban is elérhető Super Select, kapcoslható 4 kerékhajtás van, felezővel, alapból hátsó hajtással, így valamelyest kedvezőbb a fogyasztása, viszont az 5 ajtós kizárólag állandó 4 kerékhajtással elérhető, ami jócskán növeli az étvágyát. Az 1.8-as és 2.0-es motornál is legalább 12-13 literrel kell számolni, ami qrva sok a menettulajdonságait figyelembevéve."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HoaryFox
őstag
Na srácok, kíváncsi vagyok a véleményetekre:
Tegyük fel, van 700.000 Ft-om autóra a járulékos költségek nélkül (átírás, első szerviz, stb.)
A kitételek:
- Szedán
- Benzines motor 100 LE-vel vagy akörül (erősebb jöhet, fogyasztás nem számít )
- Megfizethető szervizköltség
- Megbízhatóság
- És ugyebár a fent említett árAmit eddig néztem (figyelem, 'Villámcsapta' vagyok = Opel szimpatizáns):
- Opel Vectra B
- Opel Astra G
- Volkswagen Passat B5, B5.5
- Skoda Octavia
- BMW 3. series (E36) <-- tudom, ez necces xD
- Audi A4 (1. gen 1997- ) <-- ez is
- Mitsubishi Galant
- Pug 306
- Seat Toledo
- Toyota AvensisElőre is köszönöm az építő jellegű válaszokat!
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
w333
félisten
válasz HoaryFox #133735 üzenetére
Ezek közül a G Astrát mondanám ... és legalább az 1.8i vagy 2.0i motorral, talán ebben van a legkisebb rizikó, illetve a fenntartása is ennek a legolcsóbb !
Illetve a B Vectra is jó választás lehet ugyan ezekkel a motorokkal ha találsz olyat ami még nem rohad, fullosabb és komfortosabb az Astrától !
Octavia sem rossz, 1.6 (101Le) elég neki és megbízható de ilyen áron a Facelift előttit fogsz csak kapni (1998-2002) és csilliárd km -el !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
oscar1985
csendes tag
Sziasztok!
Gyarapodik a csalad, ezert ugy dontottunk, itt az ideje lecserelni a regi Opel Corsankat(apropo 20 eves kicsit rozsdas Corsa ugyanitt elado ).
Amit kineztunk, az a Skoda Octavia(benzines mert inkabb varosban hasznaljuk), a problema hogy 2 millio korul(amennyit maximum szanunk ra, de jobb lenne 1,5 alatt) vagy 8-10 eves szivomotorost kapunk, vagy 5 eves 1,2-es TSI-t. Azert 90 lo minimum kene megmozgatni ezt a vasat, szoval szivo benzinesbol csak az 1.6 johet szoba, viszont azt keresi mindenki igy inkabb leharcolt peldanyok vannak, vagy 2 millio felett.
En inkabb a jobb felszereltsegu, szebb allapotu ujabbat vennem, de ahogy olvastam a TSI motorok nem a megbizhatosag mintapeldanyai(igaz, kevesebbet fogyaszt ami 5 ev alatt visszahoza a komplett vezerlescsere arat).Van valakinek tapasztalata, tanacsa mit tegyek? A TSI tenyleg ennyire rossz?
Persze nem ragaszkodom az Octavia-hoz, ha valaki tud jobbat az is jo, de tetszik hogy jo nagy a csomagtarto, mas autonal csak kombiban lattam hasonlo mereteket.
-
dj79
senior tag
válasz HoaryFox #133735 üzenetére
Szerintem Opel, méghozzá G astra vagy esetleg Avensis.
Vectrából látni elég sokat, ami már rügyezik.
Audi és Passat nem rossz, futómű felújítása eléggé költséges lehet, 1.8 5V non-turbó már viszi is a kasznit.
Oktávok: 1.6 benzines vállalható, váltót meg kell nézni. Toledo szintén zenész.
A többiről érdemben nem tudok nyilatkozni.
-
kenny123
addikt
Sziasztok!
1.4Tsi (2009-) motorral van valakinek gyakorlati tapasztalata? Ha előjön a verzermulancos dolog, milyen javítási költségekkel kell számolni, karbantartás, stb?
Ha valakinek volt tapasztalata vele, és írna pár sort, hálás lennék.yo
-
rbalint88
addikt
válasz HoaryFox #133735 üzenetére
villámosból inkább Vectra, annak értékelhető ülései vannak. 2.0 mocival már egész jó
Passatban nincs igazán jó benzines motor, plusz 700-ig elég necces értelmes darabot találni, mert a jókat drágábban is elviszik a fanboyok. BMW-re, A4-re ugyanez igaz, csak még kicsit jobban
Toledoban, Octaviában és Borában a hátsó lábtér hiánycikk, plusz motorban ezek sem erősek. 2.0 8v 115 ló kényelmeske, ha találsz, de azért nem rakéta az se. V5 20V, V6 meg magasabb árkategória
Avensis jó, de 700-ig leginkább csak FL előtti lesz, annak meg szar a világítása, féke és szeret rohadni. FL utáni 1.8 lenne a legjobb választás, de elég fapad autó, cserébe tényleg elpusztíthatatlan érzete van sajnos csak érzet, ugyanúgy tönkre tud menni.
Galant szép, biztos jó is, Skillet ismeri jobban a típust.
306 na ne már, köze nincs a többihez. 406FL esetleg, ha találsz épkézláb példányt ennyiért.
hozzáraknám még, ha szeretsz kanyarogni: Alfa 156 1.8TS, V6 és a dízelek. 700-ig nem nagyon lesz benzinesből FL (dupla digitklíma, tempomat lehetősége, akár BOSE hifi, xenon), dee én nagyon felszerelt jtd16v-t vettem tavaly 760-ért névre írva és nincs vele különösebb gondom eddig 294ezer km-nél. rozsdára kell figyelni, futóművére lehet költeni (de minőségi alkatrésszel megcsinálva jó és tartós.) apróbb elektromos buziságok előfordulhatnak, de talán egy kiégett izzó figyelmeztetésbe vagy légzsáklámpába nem keseredsz bele, mindegyikre van amúgy gyors és olcsó megoldás. -
Qru
MODERÁTOR
válasz HoaryFox #133735 üzenetére
- Vectra B: rohad és elég csiga az 1,6-os motorral de olcsó a fenttartása
- Astra G: az 1,6-os hajlamos enni az olajat rohadás itt is lehet (sárvédő ív, tanksapkánál) cserébe elég jól mozog. Ha találsz megkímélt 1,4-est az is jó hisz' csak 10 lóval gyengébb de pl a váltó áttétel is azonos.
- Passat B5/B5.5: az 1,6-os motornál felvágod az ereid olyan lassú lesz. Amúgy nem rohad (ha nem volt törve). Az 1,8T jól megy de az költségesebb és elég kevés nem lerugott példány van belőle.
- Octavia: Ugyanaz mint a Passat, picit olcsóbbak az alkatrészek hozzá cserébe sprődebb gép
- BMW 3er (E36): Necces bizony, engedd el szépen.
- A4: Ennyiért csak leharcoltat kapsz, az 1,6-os zabálja az olajat és nem megy. Rohadás itt is elő-elő fordul a sárvédőíveknél. Típus hiba a gyújtótrafók elhullása.
- Galant: Az egyik legszebb japó sedan a Legacy (mk4) mellett. Nem drága a fenttartása, az 1,6-os motorral is egész élhető de nagyon szeret rohadni erre oda kell figyelned
- Pug 306: Annyira egyszerű technika amit még a franciák se tudtak elszúrni. Alkatrész nem drága, annyira nem rohadós mint a korabeli japánok és ebből az 1,4-es is már élhető teljesítményt ad. Elkó gondok se jellemzőek rá (leginkább mert nincs benne elektronika ) de azért megőrülő központizárral itt is számolni kell.
- Seat Toledo: Kb félúton van az sprőd de olcsó Skoda és a nem sprőd de drágább Passat között. 1,6-os motorra ez se az országutak királya de A-ból B-be elvisz.
- Avensis: Az 1,6-os is már élhető de 1,8/2.0 már egész kis rakéta. Szeret rohadni ez is mint az összes kortárs japó gép. Az alkatrészek se drágák hozzá és nagyon megbízható.
+1: Ford Focus: Ha tetszik vedd fel a listára, már az 1,6-os is elég korrektül gurul. Kiváló futómű, nem drága alkatrészek. Rozsdára figyelj, mert ez is szeret rohadni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kobe
veterán
Megnezettem a korabban linkelt mazdat, sajna keprol nem latszott, de szarra van rohadva az egesz, osztrakoktol behozott db....
Kerdesem most egy civichez kapcsolodna. Adott egy 1.8as civic amit vmiert benzin/gazosra alakitott a tulaj. A kerdes, hogy ezt gyari allapotra vissza lehet allitani, kiszerelni, es kb mibe faj egy ilyen muvelet ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- LG LCD és LED TV-k
- Vírusirtó topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest