Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    válasz brd #45001 üzenetére

    vannak hibái még a rendszernek, az egyértelmű, viszont ha kiforr, akkor meg lehet majd nézni a statisztikákat idővel, hogy mennyi balesetet okoz az ember és mennyit a gép :K a gép nem fárad, folyamatosan figyelemmel kíséri a környezetét, nem alszik el, nem rúg be, nem postolgat fb-ra, jobb a reakcióideje, stb... nagy előnyben van az emberrel szemben éjszaka is és olyan téren is, hogy folyamatosan 360 fokban figyelemmel tudja kísérni a környezetet... az a baj, hogy vannak a rendszer ellenzői, akik félnek az egésztől és várják az összes olyan balesetet, ahol "gép" az egyik résztvevő, sőt örömtáncot járnak, ha kiderül, hogy az volt a hibás... holott napi szinten rengetegen halnak meg az utakon emberi hiba miatt, ami simán elkerülhető lett volna... féltik sokan a munkájukat is, főleg ha mondjuk a szállítmányozást is sofőr nélkül oldanák meg... én kicsit máshogy látom ezt a részét: irreálisnak tartom, hogy pl amerikát kizárólag önjáró kamionok járják: kell az emberi tényező ugyanúgy, viszont nem szimpla sofőrökre lesz szükség, hanem olyan emberre, aki egyben technikus is és amennyiben automata módban megy a gép, akkor csak felügyelnie kell, apróbb műszaki hibákat elhárítani és abban az esetben vezetni, ha gond van az automata vezérléssel... ja mellesleg védeni az árut: ha sofőr nélküli gépek mennének, tuti azonnal megjelennének az "útonállók", akik kihalt helyen útakadály emelésével megállításra kényszerítik az ember nélküli kamiont, majd felvágják a rakteret...

    más: ma reggel megint szerencsésen belefutottam egy törtető gyökérbe, aki nem tudom hogy gondolta az egészet... van egy T alakú kereszteződés, ami néha be szokott állni nagyon: alulról érkezek, balra kanyarodnék és folyamatos a keresztirányú forgalom 1+1 sávban, valamint a jobbról érkezők közül is sokan kanyarodnak balra, mellém... itt tényleg van, hogy 4-5 percet is várni kell, mert megállás nélkül jönnek és senki nem akar lemondani az elsőbbségéről (mi is kötelezi erre? semmi) itt várok, jönnek balról-jobbról megállás nélkül... néztem, hogy itt-ott van-e nagyobb hézag, ahova be tudnék ugrani, de semmi... ha valahol ilyet láttam, ott akkor vagy az első kezdett el lassítani az utolsó pillanatban, hogy lekanyarodjon mellém, hol a hátsó kezdett el gyorsítani, hogy mire el tudtam volna indulni, már nem volt hely... na, kb 4-5 perc után már elkezdett dudálni meg kalimpálni a mögöttem levő, ami hirtelen megzavart és majdnem megindultam... gyorsan le is tettem róla, mert belém is jöttek volna oldalról (azt hittem, hogy bebambultam és valaki lemondott az elsőbbségéről, de szó nem volt ilyenről) ...el nem tudom képzelni, mit gondol az ilyen? láthatja a folyamatos forgalmat, sehol nincs hely, de azért dudál? nem fogok majd 1 barom miatt kockáztatni és erős fékezésre kényszeríteni mást, akinek ha mondjuk nem sikerül megállni, akkor összetöri a kocsinkat, a hibás meg majd én leszek... na, ilyen tolakodást se csinálna az automata rendszer :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • amargo

    addikt

    válasz brd #45001 üzenetére

    Igaz, ilyet ember nem csinál.. "Forduljon jobbra" és autópályán jobbra rántja a kormányt az ember vagy a lépcsőnek vezeti az autót, de még kis millió példa van.
    Ezek az önvezető rendszerek még (éles) teszt rendszerek, így is kellene kezelni, csak sokan ezt félre értelmezik.

    “The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

Új hozzászólás Aktív témák