- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibi666
senior tag
válasz mephi666 #17574 üzenetére
az nekem már túl nagy. néha ezzel a 4.8 méterrel is megizzadok, míg beteszem egy-egy szűkebb parkolóhelyre. nem mondom, hogy nem fogadnék el egy s600 v12 biturbot, de az már annyira irracionális választás lenne, hogy fájna.
már a cls500 is az egyébként a 320cdi-hez képest, mert igazából a forgalmi szituációk 99.9%-ában utóbbi is bőven elég, de azért az autóbuzi énem fantáziáját mozgatja az az 5 literes benzines. végülis egyszer élek.
-
fekeandras
őstag
válasz mephi666 #17873 üzenetére
Ja.Aztán fizethetnénk (te is meg és is) rá 30éven át a fűtést, ingyen járna neki a TB, etetnénk itatnánk, fizetnénk a kábel tv-jét, ingyen tanulhatna képezhetné magát stb... Nekünk mindezért fizetni kell.El van itt baszva sok minden ebben az országban.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #18063 üzenetére
Balra kanyarodó autót, csak jobbról szabad előzni, nincs ebben semmi szabálytalan.
Csabee.
Aki zebrán gyalogost gázol, az sikeres ember nem lehet. Viszont a zebrán bicikliző embert el szabad ütni. Legalábbis ezt a szabályt sikerült kihámoznom, abból a bírói döntésből, ahol én húztam a rövidebbet, mert összetörtem egy taxit, zebrán biciklizve.[ Szerkesztve ]
-
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #18063 üzenetére
Egyetértek. Gyalogosként én is azt vallom, hogy könnyebb nekem lassítani, megállni, mint az autósnak. (És kisebb a környezetszennyezésem is elinduláskor, gyorsításkor .)
A gyalogosoknak kedvezőtlen időjárásnál pedig autósként igyekszem tekintettel lenni a gyalogosokra (a napsütés 36 C-fokkal sem olyan nagy öröm a 60 C-fokos aszfalton...)
mezis
-
Ariadne
őstag
válasz mephi666 #18679 üzenetére
Na nem szajkózom megint, h kétkerekűhöz sisak is dukálna, pláne ezekhez a sz*rokhoz... A gond az, h általában az megy vele, aki nem elég erős ahhoz, h bringát hajtson. Viszont az ilyen szintű gyengeség általában gyenge koncetrációval és lassabb reflexekkel is együtt jár, aminek ez az eredménye. Sisakot kötelezővé tenni minden kétkerekűn...
runner125: A képekből is az látszik, h középen mehetett. De ekkora sebességnél, ahol az ütéstől betört a szélvédő is, nem hiszem, h ha az út szélén ment volna azon a keskeny úton, ez a nagy Merci akkor nem ütötte volna el ugyanúgy... Ha olyan gyorsan ment, h nem _tudta_ volna félrerántani a kormányt, akkor az út szélén menő bringásnál is ugyanez lett volna a helyzet. Ha meg esetleg nem is akarta, nehogy felcsavarodjon a fára, akkor megint ugyanez... Vagy csak nem szimp nekem ez a focista csávó, mint ahogy nem is az.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Avicularia
veterán
válasz mephi666 #19094 üzenetére
Részben igazad van.
Részben sokszor parasztok a személykocsit vezetők,és b@sznak beengedni a kamionost.
Egy idő után sajnos eljut oda az ember,hogy erősebb kutya szexuál.Jó múltkorjában álltam budaörsön a pálya felett a felüljárón egy kamion mögött.Szeretett volna behajtani a körforgalomba,de folyamatosan jöttek az autók.Ez ment kb 5. percig,senkinek eszébe nem jutott volna beengedni.Aztán a kolléga megunta,és kövér gázzal elindult a magnummal.Na ekkor a következő gyorsan megtalálta a féket.
De kérdem,miért kell ilyen megoldáshoz folyamodni,miért nem lehet néha beengedni a teherautóst?Szóval az éremnek két oldala van.
-
Avicularia
veterán
válasz mephi666 #19099 üzenetére
Elhiszem hogy ebben a szituációban a kamionos paraszt volt.Sokszor tényleg azok.
De az autósok is lehetnének előzékenyebbek,és akkor talán jobb lenne a helyzetItt ahol most lakom,még egyszer sem fordult elő,hogy ha kiraktam az indexet,akkor a másik sávban menő csak azért is rálépett volna a gázra,hogy nehogy beférjek.
Kicsit más a közlekedési kultúra mint otthon.
Mondjuk az itteni gyalogosoknak a 80%-a tepsiben vagy kórházban végezné otthon,mivel megszokták,hogy simán leléphetnek a zebrán,az autósok megállnak nekik. -
Avicularia
veterán
-
dabadab
titán
válasz mephi666 #19099 üzenetére
"pont az ilyen miatt van elvileg a kresz... hogy ne mások jóindulatára kelljen alapozni..."
A KRESZ minden szabalyat betartva is konnyen csoppenhet az ember olyan helyzetbe, amikor kenytelen masok joindulatara alapozni: ha egy magasabbrendu uton folyamatos a forgalom, akkor csak masok joindulata miatt tudsz oda felhajtani az alsobbrendurol.
DRM is theft
-
Rick4
félisten
válasz mephi666 #19147 üzenetére
Pont rosszul tudod. A korcsolya azért siklik a jégen, mert az érintkező pici felületen nagy lesz a nyomás, aminek hatására azon a részen megolvad a jég, és a vízen siklik...
Közben most olvasom, hogy ez már elavult elmélet, az újabbak szerint a legfelső réteg -110°C-ig víz marad, amin ugye lehet siklani.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz mephi666 #19415 üzenetére
Van valami olyasmi teszt a vadászpilótáknál, hogy akármi történik, a legutolsó gondolata is az legyen, hogy a repülőt vész esetén balra rántja. Vagyis ha szembe mennek, és mindketten jobbra rántják, akkor nincs gond. Itt is az volt a baj, hogy balra rántotta... De miért a másik sávba?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
FF23
senior tag
válasz mephi666 #24832 üzenetére
Nem tudom, de tényleg mindennaposnak tűnik. Lehet, hogy nem elég elrettentő érte a büntetés, és/vagy nem publikálják hasonló értékkel, mint az esetet.
Itt szerintem a helyszín elhagyása a legkisebb bűn, mert ahogy kiveszem már nemigen lehetett segíteni szegényeken, hanem az ittasság, amiért két ember fizetett a legdrágábbal.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
FF23
senior tag
válasz mephi666 #24834 üzenetére
Így van, de én nem innen közelítem meg, hogy:
iszok ->gázolok -> majd gyógyítok és vállalom....
hanem:
iszok -> nem vezetek -> mindenki él és boldog.Pár éve volt szerencsém elütni egy részeg bringást és nem kellett elmenekülnöm. Mentő elvitte, rendőr helyszínelt, semmi bajom nem lett belőle.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
degu
senior tag
válasz mephi666 #24832 üzenetére
Ne legyel ma ilyen szigoru!
Eleg lenne annyi,hogy rendori felugyelet mellett,reszegen oda-vissza kene futkosnia a zebran,ahol tapasztalt kaszkadorok kocsival vadasznanak ra...
/Ha nem sikerul a mutatvany...akkor vesztett! /
De felreteve a trefat /mivel ez nem igazan vicces/ borzalmas a kozlekedesi moral!
Stoptablanal nincs megallas,iranyjelzo nem letezik,sebessegkorlatozas / de ertelmes,
szukseges!!!/ nem mindenkire vonatkozik, a piros az egy szep szin-semmi egyeb,es annak van elsobbsege,aki szemfulesebb,es agresszivebb,az alarendelt keresztezodesnel vagy betolom a pofamat a sav kozepebe,vagy ezerrel kozelitem meg,hogy sz*rja ossze magat a vedett utvonalon halado,es alljon meg,engedjen el,es ha nem tetszik az elottem halado vezetesi stilusa,vagy ne adj Isten,betartja a sebessegkorlatozast,akkor ledudalom a fejet,jobbrol elozni igazan trendi,es ha elozeskor jonnek szembe,akkor igazan eleg a ket kilincs kozott 20 cm.Sajnos ezek a mindennapi vezetesi megnyilvanulasok.
Es azoknak,akik ebben stilusban vezetnek,nagy valoszinuseggel csak apro bosszusag a 30-60-150e Ft-os buntetes! /Amit egyebkent a kulon erre a celra letrehozott *kozlekedesi adofelugyelet*igen hatekonyan,es gyumolcsozoen hajt be.De erdekes modon nem csak ezek a vadbarmok fizetnek,hanem a bevetelek tulnyomo reszet a luzer kisember adja,aki elnez egy 30 km-es tablat a puszta kozepen... /
Szoval-szerintem- nem csak a moral rossz,hanem a torveny,es a szamonkeres,buntetes modja is! Nem gep altal keszitett fotonak,es szamitogepnek kene a buntetesek merteket mechanikusan eldonteni,hanem embereknek,akik merlegelnek,hogy nehogyma ugyanannyi buntit kapjon az is aki tevedett,elnezett valamit,es az aki durvan,es egyertelmuen,tudatosan szegte meg a szabalyt.Es itt jon be a torveny *svedcsavarja* hogy /latszolag/ mindenkire egyforman vonatkozik,es nem lehet merlegeles targya.
A torveny,az torveny! De ez nem fogja megvaltoztatni a gyalazatos kozlekedesi moralt!
Mert nem lenne semmi problema...csak mindenkinek be kene tartani a szabalyokat.
Es ezen a helyzeten az sem segitene,ha meg emelnek a buntit! Maximum a berbol elok nem autoznanak...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
félisten
válasz mephi666 #24837 üzenetére
Ne felj tole, vagy ha felsz el se kezd. Majd idovel, ha kialakaul a tapasztalat, a kozlekedesi erzek, ki tudod szurni a problemas elemeket egy pillanat alatt. Na azoktol kell minel tavolabb tartani magad (defenziv vezetes). Egy csomo esetben meg ugysem tudsz mit csinalni, 50-50%, ez van.
-
Rick4
félisten
válasz mephi666 #24837 üzenetére
biciklivel nem egyszer volt már így is, hogy kis híján elcsaptak azért mert mondjuk mentem volna át egyenesen, valaki meg majdnem rámhúzta a kormányt index nélkül...
Tényleg nem ártana legalább egy kreszkönyvet elolvasnod, pl azt a részt, hogy a bringásokra mi is vonatkozik...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
degu
senior tag
válasz mephi666 #24837 üzenetére
Ne felj a vezetestol!
Gondolj arra a szoke nore,aki jobbra indexel,es balra fordul,vagy gondol egyet,es satufek /mert meglatta a baratnojet/...es egy pillanatig sem habozik kozlekedni!
Valoban a defenziv vezetes a legjobb vedekezes,de szerencse is kell /mint mindenhez az eletben/
De az is igaz,hogy aki maradektalanul betartja a szabalyokat,az nem biztos,hogy balesetmentesen fog vezetni.Mivel az autovezetes /es a kozlekedes/ tarsasjatek,bizonyos fokig Neked is alkalmazkodni kell a tobbi vezeto stilusahoz.Ez /sajnos/ nem torveny/szabaly kerdese,hanem a mindennapi gyakorlate.
De ha jok a reflexeid,es nem csak az elotted halado lokharitojat fixirozod,hanem figyelsz jobbra-balra is,es egy-ket kocsival elore is nezel,es foleg nem bizol vakon senkiben! akkor nagy valoszinuseggel sok oromod lesz a vezetesbe.A gyakorlat meg meghozza a magabiztossagot is.
Ja! Es pontosan legyel tisztaba azzal,hogy a kocsid mire kepes!verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
jozefgucci1
addikt
válasz mephi666 #25135 üzenetére
Itt a lényeg .: Az automata traffipax lényege, hogy a piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig a kereszteződésen (mért szakaszon) az áthaladási sebességet. Tehát a büntetés igen magas mert meg@nak egyszer a piroson való áthajtásért + gyorshajtásért is.Ne aggódj akik átmentek hamarosan megkapják a csekket. Budapesten Május 1.től lesznek üzemben a nagyobb csomópontoknál az automata mérőberendezések.Amúgy nemcsak pénzt lehet vele sokat keresni az adott városnak , de balesetmegelőzés szempontjából is tökéletes a dolog.
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
-
m3tr0
senior tag
válasz mephi666 #29312 üzenetére
Én ilyet majdnem minden nap látok és általában engem előznek meg hasonlóan szabálytalan módon, azzal a különbséggel,hogy az adott helyen 60-as korlátozás van meg előzni tilos is..de ő siet és záróvonalon átelőz 90-nel a szembejövőknek kialakított lekanyarodósávban. Mindezt egy olyan kereszteződésben ahol már nem egy halálos baleset volt pont ilyen előzés miatt. (Fonyód és Balatonboglár között)
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
félisten
válasz mephi666 #29685 üzenetére
mert főleg azok rakatták a kocsijukba, akiknek a 300ezres bírság se volt különösebben megterhelő (tapasztalat ismerős körből)
Te irtad, nem en.
Namost ha abbol indulok ki, amit irtal, akkor ezutan is ugyan ugy fognak az emlitett szemelyek szaguldozni. Ezt irtam azelobb is.
-
Beri
addikt
válasz mephi666 #29697 üzenetére
gyalogosként még vicces, amikor átlag 1-2percet kell várakozni egy közeli kereszteződésnél
Ha nincs lámpa, le kell lépni és egyenes vonalú egyenletes mozgást végezve kell haladni. Nekem eddig még bevált. Senki nem fog gázt adni, ha látja, hogy márpedig te át fogsz menni.biker: Ha több sáv van, akkor tényleg balesetveszélyes tud lenni az ilyen helyzet, de a videón látható szituációban egyáltalán nem volt az.
[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #29685 üzenetére
szerintem nem csak az adott útszakaszokon/időben kellene szabályosan haladnia az embereknek, hanem mindenhol a szabályoknak/jelzéseknek/útviszonyoknak megfelelően (az már másik dolog, hogy csomó helyen értelmetlen a korlátozás, de akkor sincs mit tenni ellene)
Ez szuper lenne, csak az adott útszakaszon a korlátozásnál gyorsabban haladókat azért büntetik jobban, mert egyszerűbb, mint bármi mást. Holott a baleseteket önmagában nem ez okozza, hanem leginkább a figyelmetlenség, vagy az, ha valaki nem ismeri a saját és a fizika határait.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #29723 üzenetére
Legfeljebb számodra. Számomra pedig az általad említett tipikusan az az eset, amikor valaki nincs tisztában a saját és/vagy autója képességeivel. Persze ha betartják a korlátozást, valószínűleg akkor sem lett volna baj, ez igaz. De önmagában nem az a baj, hogy nem tartotta be (ill. ez egy része a problémának), hanem az, hogy azt hitte, megteheti, hogy ne tartsa be. Csak ezt nehezebb ellenőrizni...
Arra próbáltam utalni, hogy én nagyon örülnék, ha mindenki úgy haladna, ahogyan a KRESZ rendeli, mert akkor pl. nem találkoznék Bp.-en a nagyjából üres Hungária körúton a 3 sávban egymás mellett 40 km/h-val cammogó harcosokkal, és nem kellene ahhoz gyorshajtanom, hogy az idiótán beállított lámpák miatt elkerüljem egy 2-3 sávos főúton a majdnem minden lámpánál megállást. Vagy nem tartanának fel hosszú másodpercekig (ill. nem is a feltartás a baj, az a pár másodperc nem sokat számít, hanem, hogy le kell lassítani, holott neki semmiből nem állna várni néhány másodpercet, amíg elhaladok mellette) autópályán a 90-100 körül cammogó önkéntes forgalomszabályzók.
Persze ne értsd félre, értem én, hogy a döntéshozók úgy látják, ettől (a sebességkorlátozásoktól és a túllépést jelentősen büntető tételektől) van kevesebb, vagy kevésbé súlyos baleset, csak azt mondom, hogy nem ez az ok. Viszont ezt büntetik jellemzően, mert ezt egyszerű vizsgálni. Ráadásul jellemzően pont ott, ahol kevésbé okoz problémát bárkinek egy sebességtúllépés, pl. autópályán, vagy egy országút egyenes részén, vagy egy településről kifelé vezető részen a település határát jelző tábla vonalában.
nem várható el, hogy mindenki schumacher-génekkel rendelkezzen és ránézésre megállapítsa, hogy melyik kanyart mennyivel tudja még rendesen beszedni
'hát az elég baj, hogy itt tartunk (tényleg erről van már szó? ), a jogosítvány megszerzésének folyamata erről (is) kellene szóljon.
sunahunter: Öv nélkül, 50 km/h-val csattanva a "nem lett semmi bajom" nem fedheti a valóságot. Fizikai képtelenség. Másodpercenként ~14 métert megtéve, Legalább 70-80 kg-os tömeget nézve egy ember nem tud úgy helyezkedni, hogy jól érezze magát utána. Még övvel sem túl kellemes egy ilyen élmény.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.