Hirdetés
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- A OnePlus 13, fekete-fehéren
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megtollasodik a középkategória
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Vírusirtó Topic 2019
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrszitya
senior tag
válasz
blattida #17297 üzenetére
Nem akarok nagyon vitába szállni, pláne úgy, hogy új 6-os Comodo-t még csak screenshot és videó formájában láttam csak, de szerintem sem ez a legkönnyebben kezelhető biztonsági szoftver, messze nem...
A hatékonysága persze ugyanakkor nem kérdőjelezhető meg, és nem is konkrétan a Comodo, hanem általánosságban a legtöbb szoftverfejlesztő ellen szólnék most röviden.Lehet hülyének nézni minden végfelhasználót, hogy mér' nem hajlandóak gondolkodni, elbutulás, stb., de szerintem felesleges, nem is igaz, (na jó, részben
), és ez nem mentesíti a szoftverfejlesztőket.
Ha csak és kizárólag a felhasználóbarát, könnyű kezelhetőség lenne szempont a védelem megválasztásánál, a Comodo nem (sem) rúghatna labdába jelen formájában, és szinte biztosan az MSE nyerne.
Én azt tartom nevetségesnek és gáznak, hogy a gyártók többsége minden évben nagy ráncfelvarrást csinál, új funkciókat pakol be, állandóan átrajzolják a szoftvert, de magasról tesznek arra, hogy teljes mértékben érthetőek és egyértelműek, (és kellően részletesek) legyenek a riasztások, üzenetek.
Eszükbe sem jutna például, hogy telepítés közben egy interaktív bemutató jelenjen meg mondjuk, amely az alapvető tudnivalókat ismertetné, mik azok az exploitok, miért kell frissen tartani a rendszert, a flasht, és a többi szoftvert, mire figyeljünk a szoftverek telepítésénél, amikor automatikusan nyomunk a továbbra, és jön az Ask toolbar és társai, hogy gyanakodni kell (illetve rögtön törölni), amikor
MSN-enLive-onFacebookon egyszer csak teljesen váratlanul magyar anyanyelvű ismerősünktől, angol nyelvű üzenet érkezik képnek látszó exe, scr fájllal, és hogy ilyenkor értesíteni kellene az illetőt.Ha riasztás/törlés van, jóformán semmit nem tudunk meg, hogy mégis miért veszélyes a cucc, miért jött fel ez a riasztás, hanem egyszerűen az "arcodba nyomják" vagy éppen "elhallgatják," hogy xy fájl törölve/karanténozva, azért mert CSAK. Más esetben, ha a hips vagy viselkedéselemző jelez, kiírja ugyan az okot, melyik alkalmazás, melyik komponense, mit követett el, de a kínai nyelvet hamarabb megtanulja az ember, mint megérti, miért baj ez mégis konkrétan...
Megelégednek azzal többnyire, hogy piros, sárga, meg zöld színekkel operálnak: nesze neked, fogd meg jól, "úgyis hülye vagy," ne akarj többet tudni. A marketing, a design kötelező évenkénti cseréje sokkal fontosabb, mint hogy normális dokumentációt, érthető jelzéseket csináljanak. Hasonló ez, mint az autógyártás, több szempontól.
Arra akarok kilyukadni, nem menthetetlenül (s egyre) butá(bb)nak kellene nézni a felhasználót, hanem egyszerűen segíteni és megkönnyíteni a fejlődését. Az más kérdés, hogy ez érdeke-e a cégeknek...
Új hozzászólás Aktív témák
● TILOS a warez!
● Vírusos, vagy egyéb kártevőt tartalmazó linkek a topikban való elhelyezésére vonatkozó szabály:
Tilos a topikban bármilyen vírusos vagy lehetséges vírusos kártevő link elhelyezése.
Az ilyen linkek megosztása csak privátban, PH tagok számára osztható meg.
Ellenkező esetben a hozzászólás törölve lesz.
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzol Screenshot
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest