Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Peaceliker #30526 üzenetére

    Na igen, ha 4,115 helyett 4,125-re tölt, az valóban nem probléma, ám kötve hiszem, hogy egyetlen század volt feszültség +400 mAh-t jelentene, és több km hatótávolság növelést. Ha mégis megteszi a tapasztalat szerint, akkor az a "máshogy használja" valószínűleg a kikapcsolási határt is lejjebb engedi, összességében erősebben kihasználva a cellákat...

    Amúgy még ezzel sincs baj, teljesen bevett dolog EV-k esetén, hogy a tervezett (10+ éves) élettartam miatt közel sem "valós 0-100%" között mozognak a cellák, hiszen akkor rögtön észrevenné a felhasználó, amint degradálódnak, ellenben, ha alapból részlegesen vannak csak kihasználva, akkor ez elodázható. Az élettartam látszólagosan és valósan kitolható. (Mondjuk egy rollerrel az ember nem tervez 10 évre, az tiszta sor. Cserébe egy elektromos autónak, jó esetben, nem tud így beleturkálni a lelkivilágába, hogy pár km-t nyerjen. :R )

    Ui: eleve, ha 30-35 km-t megy, de BMS erőszakolás kell az utolsó km-ek érdekében, az baj. (Nagyobb akkus rollert kell venni: nem szerencsés minden alkalommal nullára meríteni...)

    Sirtaky: a 2A vs. 3A áramkorlát érdekelne. Elvileg a töltőn múlik, nem a BMS-en... A BMS ilyen értelemben nem töltésvezérlő, de ha olyan töltőd van hogy beszélget vele, az menő! Abszolút létező dolog pl. mobiltelefóniában, csak roller akkunál még nem hallottam róla.

Új hozzászólás Aktív témák