Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz powergoku #11119 üzenetére

    Röviden, nincs rá igazán jó módszer az akku szintjének mutatására. Ezért is népszerű az, hogy pálcikákkal elnagyolt értéket mutatnak, nem pedig százalékot (vagy hatótávot) nyomnak a szemed elé.
    Statikus és dinamikus tényezők egyvelege határozza meg az értéket. Pl. miután megálltál, akkor rövid idő elteltével kicsit felkúszhat az érték, de ha hidegben áll, akkor lefelé mozdul el a hatótáv.

    Nem célszerű kifacsarni az akkuból az utolsó kilométereket, de ha előre tudod, hogy el kell menni a határokig, akkor 16-18 km/h-s tempót kell felvenni, ne használd a sport módot és minél kevesebbet szabad gyorsítani, amennyire lehetséges tartani kell az elért tempót. (50% alatt már nem szoktam sehová se elindulni vele, legfeljebb az elején csináltam ilyet, hogy teszteljem a képességeit.)

    Garanciális időn belül 300 km alatt nehéz legyilkolni az akkut. Attól nem tartanék. Legrosszabb, amit tehettek vele, hogy első héten belenyomtak 300 km-t, utána lemerülten tárolták.
    Elvileg célszerű lenne minden használat után feltölteni az akkut, én csak akkor szoktam, ha 80% alá esik, vagy ha előre tudom hogy napokig nem fogom használni.

  • DigitXT

    félisten

    válasz powergoku #11119 üzenetére

    Mi lehet a gond?Már most kezd haldokolni az aksi?
    Inkább a Xiaomi-féle százalék kijelzés tréfálhatott meg. Jobban jársz, ha a
    feszültséget nézed, és az alapján becsülöd a még várható hatótávolságod.

    Szerk: habár pont ez a dolog rákfenéje, hogy terhelés alatt nagyon sokáig
    3.8V körül tudnak maradni a cellák, szóval nehéz megbecsülni a merülést
    pusztán a feszültségből, de (ha már kiismerted a rollered) a nyugalmi fesz
    elég jó irányadó tud lenni. A legpontosabb a töltésszámlálás lenne, elvileg,
    de akkor is tudni kell, hogy milyen feszre hogyan reagál adott rollervezérlő.

    kicsit feljebb húzva leállt
    Szerk2: amikor feljebb húzod, akkor több áramot kérsz az akkutól, amiben
    emiatt nagyobb lesz a feszültségesés, ezért a vezérlő megijed és elveszi a
    hajtást. Ezért nem mindegy, hogyan van összehangolva a konfig... Olyan is
    gyakori butább vezérlőknél, hogy ráenged nagy áramot a lemerült akkura is,
    amitől akkorát esik a fesz, hogy kikapcsol a BMS és a roller tök halott lesz.
    G-Booster tulajok panaszkodnak erre pl., igaz, ott a két motor sokat beránt.

Új hozzászólás Aktív témák