- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- Android szakmai topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor Play - játék az árakkal
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Az nagyon fura, hogy fék van, gáz nincs: ha nem menne a
kommunikáció, folyamat befékezne, nem tudnád.hajtani...Írj privátban kicsit részletesebben, összerakjuk, mi a baj.
Szerk: megnézve a második képet, kicsit sok kábel megy
a második vezérlő felé, ezt én így nem dugnám össze két
akku használata esetén, tyúkbélen ne balanszolja őket.
A színeket nem igazán látni jól, de ott lesz vmi cserebere,
első körben vágd el a zöldet. -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #6413 üzenetére
Nem is az esztétika fog elvinni 27 kilométerre naponta, hanem a sok akku,
dupla motorral meg fele úton meg lehet állni azonos tempóról, szóval ennél
az sem áll, hogy ettől a tuningtól veszélyesebb lenne, sőt: biztonságosabb.
(Arról nem beszélve, amikor hazafelé az emelkedőn megyek az autóúton a
sáv szélén, mert a járda nagyon szar. Biztos nem állnék neki 8-10 km/h-val
vánszorogni ott, de 22-25-tel már bevállalom: ilyesmihez kellenek a wattok.)B-L-A-C-K masinájával meredek összemosni, mint írtam volt, próbáltam azt
a gépet, és egy beteg állat, enyhén félelmetes, ha szabad ilyet mondani.Azért szép gumicsíkot húztam kövér gázra a járdán, mert ki kellett próbálni.Amúgy ízlések és pofonok, de kinézetre pont nagyon rendben van az a gép.
Egyszerűen túl erős (nekem). De biztos meg lehetne szokni. Ha mást nem,
fognám a gázkart és cserélném hosszabb úton járóra: túl idegesnek tűnt.Ui: milyen garanciáról van szó? Épített rollernél egyedileg alkatrészre lesz a
gari, nem egyben a vasra. Nem arról van szó, hogy megveszed a frankót, és
aztán szétmoddolod, hanem arról, hogy külön veszel elég jó alkatrészeket...
(Megfigyelhető amúgy, hogy a félmillás rollereken is első a fékcsere, mert pl.
gyárilag hajlamosak alulméretezni. Pedig annyiért már lehetne "frankó" is...)Mad Max Kugoon meg már cserélve volt gariban, ami beszart, minden mást
meg már magam cseréltem és pótoltam, ha kell javítom is, nem a kínaiak...
Szerk: nem mindenki játszik ám arra, hogy kamu garizással nyerészkedjen. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #6407 üzenetére
Ezt a videót nézd meg, érdekes!
Csak megfelelő áramkör kell hozzá...
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #6407 üzenetére
Valójában ilyen egyszerű, hiszen ha úgyis viszed magaddal hosszabb túrához,
nincs semmi értelme a gyors cserének: fixen párhuzamosra kell kötni őket.
(Gyors cserének akkor lehet értelme, ha amúgy olyan nagy, és nehéz a pakk,
hogy azt nem viszed magaddal, talán villanyautóknál kísérleteznek ilyesmivel.)Ha épp ugyanolyan könnyed (pálcika) rollert akarnék, mint ami addig volt, csak
a hatótávolságot növelném meg, akkor a legkönnyebb egy gyári pakkot lőni, és
azt a kormányra rögzíteni (könnyű vízálló táskában, nem a dobozban, mint én),
bekötni szépen párhuzamosan a gyárival, és máris kétszeres a hatótávolságod.
Ugyanúgy tudod a gyári töltőjével tölteni, csak tovább tart ha teljesen lemeríted.Ui: szerviz nyitási ambícióm idő hiányában egyelőre nincs, de szívesen segítek,
ha tudok, akár ötletelésben, akár megvalósításban... Egy ilyen megoldás drága
része maga az akkupakk+a jó minőségű kábel. Meg valami egyedi táska kéne:
elég hülye hosszúkás aránya van az akkupakknak, kb. így nézne ki, mint ezen. -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #6398 üzenetére
annyiért tényleg vehettél volna egy gyárilag frankót ...
Lárifári, megveszi az ember 270-ért a G-Boostert, aztán megunja (sic!), elkezdi tuningolni, rak rá Dualtron lengővillát stb. Persze kinek mit jelent a frankó.De mint írtam volt, hogy magadnak építed, a pénz nem adja vissza. Ez is egy hobbi. El lehet vele lenni.
Vagy ahogy még fogalmazni szoktam volt: kis pénz, kis foci = nem akartam egyben rákölteni ekkora összeget a rollerre, amikor azt sem tudtam, hogy bejön-e. Mondjuk egy G-Boostert se biztos, hogy megvettem volna. Pont ezért.
(Meg anyagi okokból.) Az, hogy 1 év alatt, apránként ráköltöttem ennyit, nem nagy cucc. Amúgy ebből van tartalékban egy motor (ami ráadásul 50 km/h-t tud): dehogynem lehet gumit cserélni.
Most hazafelé 7.2-vel jöttem, így elég pontosnak néz ki: amíg van rajta minta, marad.
Normál használatnál szerintem jó 1000 km simán belemehet még...
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #6395 üzenetére
Hát ezt még sosem számolgattam, de olyan 150-re taksáltam...
Jó volt a tipp, mert idén valóban ennyit költöttem rá, csak sajna
ebben nincs benne az alap roller (88K), a Pro motor (20K), meg
a hátsó villa (10K): elektronikai dolgokat végképp ne kérdezz.MOSFET mondjuk 200-300 Ft/db, és égett le már egy pár, hehe!Szóval összesen nagyjából egy G-Booster ára, viszont az építés
élménye az priceless. Nem mindig pozitív, néha káromkodós.Szerk: egy csomó cucc úgy került bele, hogy találtam a fiókban.
Abszolút házi barkács, kísérletezős projekt már ugye tavaly óta.
(Összességében sokat tanultam belőle, de legalább buktatókat
is el tudom előre mondani azoknak, akik utánam csinálnák. Sőt,
az alap felállás az, hogy ne csinálják utánam, mert nem éri meg:
a sótlan Xiaomi megbízhatóbb, olcsóbb, és kimegy a világból...)Szerk2: mondjuk a céges mélygarázsból nem megy ki, csak ha
lábbal hajtod, ellenben a Mad Max Kugoo vígan gyorsul ott is...
Amíg gyári volt, nekem is tolni kellett, kíméltem az akkut stb.Szerk3: az a kis kapcsoló legyen bár szokatlan helyen, abszolút
funkcionális. Anélkül nem tudtam volna teszteket csinálni. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6393 üzenetére
Igen, ilyen fél markolatosra. Nekem nagyon bejön.
Kollégám
mondta, hogy neki jobban tetszett a hüvelykujjas, mert amikor
ráhúzza, kellemetlen szögben jön ki a csuklója. Naná, mert ha*
eleve nyelezni akarod, előre kell gondolkodni, és úgy megfogni.
De amúgy teljesen kulturáltan el lehet indulni kevesebb gázzal,
sőt, szerintem tök jól adagolható... Saját képet nem raktam be?
A piros fesz a kis akku feszültsége, a gyári kijelzőn meg a nagy.*: 400-as robogón szoktam 0-100 teszteket nyomni. Már régen
hozzá vagyok szokva, hogy nulláról nyél, az fogásváltással jó...
Ha kényelmesen meg lehetne csinálni csak egy fogással akkor
azt jelentené, hogy túl rövid a gázkar útja.Amúgy aggódtam,
hogy ez ilyen lesz, de kellemesen csalódtam: jó vele közlekedni. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6391 üzenetére
41A az elméleti max. mindkét esetben, viszont a második tesztnél nem
engedtem végsebességre gyorsulni, hanem megfogtam 25 km/h-nál.
Ezt amúgy a gyári gázkarral elég nehéz lett volna kivitelezni: tempomat
25-re beállni lehetetlen, mert nem tudod félúton fixen nyomva tartani.25-ről két motorral 10 méteren áll meg. Egy motorral még 20 méter volt:
Szerk: jobban megnézve van az 20.5m is, elfogyott a mérőszalag.Szerk: átraktam nyilvánosra a videókat, nincs bennük semmi extra...
Listában az összes itt található. Esetleg ha felrakom a hegymenetet, azt
is ide fogom besorolni, de annyira nem izgalmas, tudjuk, hogy 11A kevés. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6382 üzenetére
Ígértem, hogy jelentkezem a teszttel, de kicsit elhúzódott a videó feldolgozása...
Ahogy említettem, gyorsulás- ill. fékteszttel kezdtem, S1, Pro+, Dual módokban.
Utóbbinál futottam két kört, mivel azonos sebességről is érdekelt a fékút hossza.
De azért jellemző, hogy nagyobb tempóról is hamarabb áll meg a dupla fékerővel.
A számokról:
- a hátsó motor max. 30A-t vehet fel (tuningolt vezérlő), ilyenkor 12A-t ír a kijelző.
- az első motor max. 11A-t vehet fel (gyári vezérlő), elég harmatos magában...
- ketten együtt elméletileg max. 41A-t vehetnek fel. De nem jellemző, sőt! Ahogy
a tempó nő, úgy nő a BEMF - ezzel egyformán csökken a motorok áramfelvétele.Hiába tuning a vezérlő, "csak" gyorsulásnál számít - a kijelzőn ilyenkor láthatunk
vicces 2A értéket, aminek jelentése 2,5x2=5A a hátsó motoron. Ugyanennyi elől.
(Amúgy nem is csak gyorsulásnál számít, hegymenetben nagyon nem mindegy.)Hegymenet teszt: két motorral vidáman felszalad 23-24 km/h-val, GPS szerint is,
másfél percen belül, közel 600 méteren (26m szint). Ha elveszem az első motort,
a hátsó magában csak 20 km/h körül tud s érezhetően jobban erőlködik*, viszont
alig 20 mp-cel lassabb a felfutás, ellenberger 11A-re limitált első motorral, hááát...
Teknőc. Három percig tart az út, nagyon max. 15 km/h, de néha szinte megáll.
*: de hál'isten nem égett le a vezérlő, azért nem AKKORA emelkedő volt.A féktesztről a statisztika egy képen (a színezés talán érzékelteti az arányokat**):
**: nyilván az élményt nem adja vissza, de segít a dolgot kontextusba helyezni.
(Szerintem a Dual módban elért 5 mp 0-25 km/h eredmény elég baráti, főleg, ha a
sima S1-hez hasonlítjuk, aminek ehhez kb. 25 másodpercre van szüksége...)
Szerk: arról most idő hiányában nem regélnék, hogy miért van egy totál felesleges
XLR töltőcsatlakozó a nyaktagon, meg hogyan lehet telefont tölteni, a táskában.
Továbbá, hogy a tempomat bugja miatt hogy lehetséges hosszabb szakaszokon a
kisebb akkut úgy kímélni, hogy azért a fékezésnél segítsen be (ill. gyorsításkor is).
De azért még egy kép erről a töltés dologról, itt a kiegészítő lámpát töltöm éppen... -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #6381 üzenetére
SPAR-ban vmiért harapnak rá. Én az őrnél szoktam hagyni, ahogy kérik,
de nagyon szomorú, hogy ha nem figyel az őr vki eltolja, aztán IJB.ON: voltam motorokat összehasonlítani, tanulságos, majd beszámolok!
Elöljáróban csak annyi, hogy 25 km/h-ról a sima S1 20 méteren áll meg,
ugyanez dupla motorral pont a fele, azaz még mindig a legjobb tuning... -
DigitXT
félisten
Ha valós 250W-os, az iszonyat szarul megy. Nem véletlen, hogy az
M365 is csak papíron annyi, valóságban meg 400-500-at is beránt!Kis hazánkban nincs ilyen, hogy legális! Németeknél igen, ahol van
típusengedély, meg ilyenek. Nálunk joghézag van, továbbra is.
Van egy vélemény*, hogy mind SMKP, függetlenül a teljesítménytől.*: ami nyilvánvaló baromság. Semmi köze a kettőnek egymáshoz...
Szerk: megnéztem a linket, mondom én, hogy 500W a csúcs. Ettől
ez még lehet egy névleg 250W motor, ha csak úgy lehet eladni...Kugoo motorra is rá van írva névleges a 350W, csúcsban viszont a
korai modellek 15A-t vettek ki az akkuból (bőven 500W fölött volt):
teljesen töltött akkuval ~600W. Ez volt a selling point. A gyorsulás.
Más kérdés, hogy aztán le lettek butítva 11A-re, ami már csak 400
környéke, de még mindig több, mint a névleges 350W: ez van. -
DigitXT
félisten
válasz
Bobrooney #6281 üzenetére
Elektromosnál (hajtott) kereket nehezen zársz le, lévén egyik sem küllős...
MÁS: mentem ma egy rövidet. 35.4 km, amiből 400 méter tolás volt a végén.
Egy banális baki miatt! Történt ugyanis, hogy egy idő után annyira lecsökkent
a "Master" feszültsége (29.5V alá), hogy nem adott ki gázjelet a vezérlő, noha
előtte még simán felhozott hátsó kerék hajtással az emelkedőn. Fékez, világít,
dudál ilyenkor is, de nem hajt.Így feleslegesen maradt 35.6V a "slave"-ben...
Nagyjából 14Ah-t használtam fel belőle. De úgy, hogy reggel 13 km, aztán azt
nem töltöttem, ám a kis akkut igen. Belement 1.5 km, majd az említett menet,
egyben. Tehát most nem bírt ki 40 km-t a dupla motor, csak 34-et, valsz' azért,
mert már 13 km-nyi energia ki volt véve a nagy pakkból, kevesebbet segített.Erősen gondolkodom, hogy jobb lenne egyetlen nagy pakkal dolgozni, tehát a
"tuning" kis akksit elpasszolni, helyette egy gyári 6Ah negyediknek, s mindet
egyben. Igaz, nem lehetne túl gyorsan feltölteni, de hát valamit valamiért. Épp
töltőért mentem, de hiába értem oda időben, brahiból hamarabb zártak. Lehet,
hogy kétszer voltam ott: először és utoljára, megrendelem külföldről és kész...A nagy pakk tekert kerek 50 km-t, és még mindig van benne: egymást segítik.
Szerk: de ha marad a két akkus dolog, akkor legalább átkapcsolható legyen...
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #6271 üzenetére
Mondjuk erre van sansz... Mentem szembe a forgalommal egyirányú
utcában, ahol nem igazán volt erre hely, jöttek is -> teljes joggal volt a
szembe jövő ideges, alig fértünk el. Máskor ugyanitt a járdán megyek,
de most siettem, gondoltam szabálytalan leszek, leszarom: majdnem
meg is szívtam... Ha nincs dupla fék, nem állok meg. Na de mint ugye
kb. mindenre amivel néha próbálkozom, igaz, hogy nem kell utánozni!ON: nem tört el semmi, a táska fogott egy nagyobb pofont, meg ugye
a kormány lazult le kicsit (gyanús is volt, hogy nem teljesen egyenes).
Megigazítottam, csavarokat meghúztam. Remélem kitart egy darabig.
Amúgy amikor tiszta a terep és nem fos az itt út, simán beleférne több
tempó, mint amit most tud. Dupla motor ide, tuning vezérlő oda, annyi
az eredmény, hogy tökön-paszulyon keresztül tartja a tempót - viszont
nem többet kb. 27 km/h-nál, amivel outisok akár vissza is előznek, lol!Pontosabban meg se előztem, mert hiába sokkal jobb a gyorsulásom,
ha utána a vége elfogy. Bezzeg a 36 km/h, már elég volt mindenkinek!
Csak akkor meg a vezérlő égett le túlterhelés miatt. Nehéz ügy, na...Lehet, az lesz, hogy újratekercselek két motort 40 km/h végre, slussz!
Patyesz: én is feküdtem motorral, egyszer csúsztam is, szerencsére a
teljes menetfelszerelés rajtam volt, így nem lett baj, anyagi káron kívül. -
DigitXT
félisten
Durva sztori! De kicsit demagóg ide linkelni, mivel 75 km/h-ra itt max. egyetlen
tag rollere képes, a bolti erős verziók megállnak 50 körül, az átlagosak meg kb.
25 km/h-t mennek csak, azért messze nem összehasonlítható a helyzet...Szerk: ja és nem is szokás rolleren harcolni a győzelemért, fellökni egymást.
-
DigitXT
félisten
Na, megvolt az első esésem rollerrel... Kövér gázra kibaszta a seggét a
saras bicikliúton, és már repültem is. Nyomtam egy tigrisbukfenc-félét,
praktikusan semmi bajom se lett, a vas is megúszta, de a gyújtás kulcs
kicsit meggörbült. Hát ez van, ha az ember siet, és még sár is van, meg
elszabadulnak a kW-ok. Biciklisták legalább nem röhögtek ki, sőt...Szerk: nem volt nagy tempó, szerencsére nem egy Dualtron a masina...
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #6189 üzenetére
Van azért némi hiba a gyári távolság mérés alapján hasonlításban.
Nevezetesen a Pro kerék átmérője kisebb, ezért 8.0 beállítással jó
sokat csal (mind sebességben, mind távban). 20 km-en 1.5 km-t...Igaz, a sima S1 kerék sem pont 8.0. Arra mondtam, hogy az is 5%,
azaz 20 km-en 1 km, de valójában egy picit ennél kevesebb. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #6187 üzenetére
Érdekesen hangzik, de nem értem a fizikáját: ha átfúrtad, jobban deformálódik,
márpedig ha deformálódik, az energiát emészt fel. Nem hiszem, hogy annyival
könnyebbé válna az egész szekér, hogy emiatt kevesebbet fogyasszon. De ha
ezt mérted, akkor el kell fogadni. (Úgyis szétcsesztem a futófelületet nemrég.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6165 üzenetére
Egyik pakkot sikerült lemeríteni: 30V, lecsökken az áram, vezérlés marad:
terv szerint ment tovább ugyanúgy, csak tisztán hátsó kerék hajtással.
Eddig teljes sikertörténet... Viszont megpróbáltam a félig merült akkuval,
így is még egy Tordai felfutást (Pike's Peak jeligére), de sajnos nem ment
elég gyorsan.Nyomta a 28A-t a hátsó motorba, amíg bírta, és féltávnál
pikk-pakk megállt. Mondjuk számítottam rá, volt nálam csavarhúzó.
Vezérlés csere, első kerék megkapta a 36.5V nagy pakkot, és még simán
hazahozott. Viszont fájdalmas a kontraszt, mennyire nem gyorsul, fékez!
Főleg az utóbbi, többször alig bírtam megállni, olyan gyenge a fékhatás...(Az egy dolog, hogy masszív lábhajtással megy a 8 km/h felfelé, de hogy
nem áll meg lefelé, az már baj: aktívan használom kellett a taposó féket.)40 km ment dupla motorral, és még ment volna nagyjából 15 km, eggyel,
csak muszáj volt kipróbálni, mit csinál, ha megterhelem. (Tuning FET.)
Szerk: kérdezték FB-on mivel hűtőm, hogy nem ég le, mondtam, hogy épp
semmivel, mert normál (!) használat esetén egyáltalán nem melegszik.
És hogy nagyon sokáig kéne menni nagyon durva emelkedőn, hogy... -
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #6169 üzenetére
Szia!
Ez nem is igényel kifejezetten rollerszervizt. Első körben a töltőt kéne megnézni,
hogy mennyi a végfeszültsége: akku nélkül üresen bedugva, multiméterrel mérsz.
Sanszos, hogy inkább ott lesz a baj, mert ha cellahiba van, nem 1V a különbség.Továbbá ha cella kontakthiba lenne, máson is észrevennéd, hatótáv drasztikusan
csökkenne, gyorsításnál meg a szokásosnál sokkal jobban beszakadna a fesz...Üdv,
DigitXTUi: nincs helyismeretem Miskolcon, de egy ilyen rámérést akár autóvillamosági
szerviz is meg tud csinálni, ha épp nincs otthon multimétered. De legyen: jó az! -
DigitXT
félisten
válasz
szabygbarca #6171 üzenetére
Küldenek külföldről bármit gariban, csak dokumentálni kell, mi a baja:
motorhiba, ECU hiba jelzést nem dob közben? Hangos, kerregô hang?
Ha csak simán kézzel forgatod meg a kerekeket, érzel akadozást? -
DigitXT
félisten
Igen. Csináltam egy elosztó kábelt, és szevasz. Az ötlet már nagyon
rég megvolt, csak nem volt hozzá két akkum, bár utólag látom, hogy
egy akkuval is ki lehetett volna próbálni. Csak nem lehet vele úgy túl
messzire menni, meg nem is egy életbiztosítás a 22A terhelés neki...(Pláne 28A, de érdekes módon, még azt is leadta szegény teszten...)
Szerk: a villa egy sima Pro hátsó villa, két vágás, és pont belefér.
-
DigitXT
félisten
Egyébként meglepően stabil, de kívánja a jó utakat (amiből kevés van).
Járdára azért nem ugratok fel vele, mert nem akarom szétverni a cuccot...Direkt nem töltöttem ma a cégnél, hogy hazafelé tudtam tesztelni mennyi
a hatótáv, de ezzel se fogom tudni kihajtani, hiszen csak 26 km lesz, ami
még "féltankig" se viszi le. Aztán persze lehet, hogy keringek kicsit hátha.Ui: persze lehetne nagyobb kereket rakni rá, meg felfújhatóst! Meg persze
hidraulikus féket. És már ott is tartunk, hogy nem Kugoo, hanem Dualtron.
(Ezeken a kerekeken, amikor mentem 36-ot a bicikliúton: elég para volt...)Nagyon jó amúgy a dupla motor, EZT mindenkinek ajánlom! A csillió akku
is hasznos, csak vannak mellékhatásai (súly). Ám a dupla motor az igazi!
Céges mélygarázsban lefelé egy motorral iszonyat belendül, csak a lábfék
taposásával lehetett kordában tartani. Kifelé meg persze nem vitt fel. Most
simán le lehet lépésben gurulni, biztonságosabb, s kifelé is húz, mint állat.Ja, és amikor elém lépett a gyalogos, azt sem gázoltam el: ha egy motor
van alattam, és ugyanúgy jövök 26-tal (mert végül is azzal is ment annyit),
akkor konkrétan hiába nyomom az elektromos féket, elütöm az embert.Szerk: amúgy az átalakítással kizártam a
leendőívhegesztős hibádat.
Durva, amit a kínaiak előadnak ebben a témában: az az átkötő kábel olyan
rohadt vékony volt, ami max. 11A-re van hitelesítve. Ja hogy annyit vesz fel,
tehát jó lesz. Eeegen, amíg fel nem forr, be nem csípődik, és jön a rövidzár. -
DigitXT
félisten
Na, ragazzi, egy kis élménybeszámoló, mert kivittem a Monster Kugoo-t egy körre: voltam vele bevásárolni, meg brahiból felcsapattam a Tordain, nem bírom lemeríteni.
A konfigról számokban:
3x6 Ah akku, 28 A vezérlővel, hátsó kerék hajtás, S1 Pro motor
1x7.8 Ah akku, 11A vezérlővel, első kerék hajtás, sima S1 motor
Végsebesség 35 km/h (lejtőn, feltöltve), síkon csak 28 km/h, viszont a gyorsulás... Meg a fékezés! Na, ez a kettő a nagy előnye. Emelkedőn úgy felmegy 25-tel, mint a pinty! És még túl sem melegszik, mert ekkora tempónál (pálcikáknál már nagy), akkora a BEMF, hogy nem vesz fel 11A-t: a tuning vezérlő is "gyáriként" dolgozik...Úgy 22 km/h óra környékén kezd számítani, hogy tuning, és akkor feljebb kúszhat, meg értelemszerűen alatta is jobban dolgozik a hátsó kerék, ami külön jó, mert azt utáltam, amikor picit elforog az első, viszont nem megy: itt ez fel sem merülhet.
Kerékre azért nem fog feljönni, mert baromi nehéz az eleje, és nem is tenne jót, ha az ember felhúzná, aztán visszacsapódna vele. Nem akrobatikus, viszont túra roller ahhoz képest, hogy pálcika. Miért? Mert 32 km alatt kb. félig használtam el a nagy pakkot. Igaz, a kicsi már kezd rendesen merülni ilyenkorra, de attól meg azért nem félek, mert amikor kritikussá válik a fesz, majd visszavesz a hajtásból, a hátsó kerék meg kipótolja a hiányzó erőt.
Szóval simán benne van 50 km hatótáv.
Ja és a Tordai: egy brutál emelkedő, amin gyárilag lépésben ha felvisz, már jó vagy! Ez meg úgy ment fel 19 km/h átlaggal, hogy öröm volt nézni.
(A busz elől lehúzódtam azért, szépen meg is köszönte! Egy másik inkább kivasalt volna.
) A legkisebb kijelzett 18 km/h volt, a legnagyobb 20 km/h, ami egyben azt is jelenti, hogy a kW-os teljesítményt nem is itt adta le, hanem az állórajtos gyorsulásnál.
Statisztika (1108W csúcsteljesítmény a hátsó keréken, Kugoo-tól derék: 1.5LE
):
00.0 km: 41.8V / 42.1V (00.0 Wh, 00.0 Ap, 42.1 Vm, 00:00, 0.00 Ah)
04.2 km: 40.2V / 41.1V (45.4 Wh, 27.8 Ap, 39.1 Vm, 00:21, 1.12 Ah)
15.2 km: 37.5V / 39.9V (144.9 Wh, 28 Ap, 38.0 Vm, 00:55, 3.64 Ah)
16.2 km: 37.0V / 39.4V (175.4 Wh, 28 Ap, 37.4 Vm, 0:59*, 4.44 Ah)
20.8 km: 36.5V / 39.2V (5.204 Ah) Itt jött a bevásárlás, óra nem áll...
22.5 km: 36.1V / 38.9V (237.0 Wh, 28 Ap, 36.8 Vm, 01:34, 6.05 Ah)
25.6 km: 35.4V / 38.2V (279.5 Wh, 28 Ap, 36.6 Vm, 01:47, 7.19 Ah)
28.0 km: 35.2V / 38.0V (296.9 Wh, 28 Ap, 36.1 Vm, 01:56, 7.65 Ah)
29.2 km: 34.8V / 37.8V (308.7 Wh, 28 Ap, 36.0 Vm, 02:01, 7.97 Ah)
32.5 km: 33.9V / 37.3V (345.3 Wh, 28 Ap, 35.3 Vm, 02:12, 8.97 Ah)*: nem 15 km/h az átlag, csak a fotózással telt az idő, ez volt a "Tordai teszt".
Szerk: amivel eddig sikeresen gyilkoltam a vezérlőket, az az tuning motor, ami vitte a 36 km/h-t síkon saját erőből, meg 50 km/h fölé ment lejtőn, cserébe kevésbé volt nyomatékos, és nem csak önmaga melegedett, hanem a vezérlőt is felforralta a vízálló zárt dobozban (szereztem is egy hűtőbordát, de lehet, hogy inkább végleg leteszek a nagyobb végsebességről, a váz gyengesége okán).
Lényeg, hogy 82 fokot mértem anno azon a motoron a hegymenet után, a gyári meg csak 45 fokos lett, de még a Pro motor is csak 57 fok, pedig azon benéz 11A fölé is a hajtás. Kívánja a jó aszfaltot a gép, mert elég súlyos lett, valljuk be... Térköves járdákat kihagytam, inkább az úton mentem.
Viszonylag stabilnak érzem, menet közben egyáltalán nem érezni, hogy nehéz, csak lépcsőn cipelni ne sokat kelljen.
-
DigitXT
félisten
válasz
BomiBoogie #6144 üzenetére
12-es gyerekbicikli kerékbe (ha jól láttam) csak bele lehet fűzni egy agymotort.
-
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #6135 üzenetére
Hát többet szerelem, mint amit megyek vele, az biztos...
-
DigitXT
félisten
válasz
Patyesz #6133 üzenetére
Eegen, de HA 4.5-es kulcs kell, az se minden készletben van.
Én a helyében picit pontosabban mérnék a tolómérővel. Van
azon tizedes osztás is, nem véletlenül.ON: újra hasít!
Érdekességképpen: ez pl. szó szerint leégett (hűtés hiánya),
de a FET-ek túlélték. A cin olvadt le a retekbe, és az rövidzár.
Tanulság: ne hajtsd tartós 28A-en a 15-re tervezett vezérlőt.
Vagy ha mégis, legalább rakj rá brutál hűtést. Tuti ami fix. -
DigitXT
félisten
válasz
krakki88 #6109 üzenetére
Szomorú ilyeneket olvasni, mert titkon én is nézegettem a Mantisokat...
(Miközben az ipari hulladék Kugoo-t tuningolom: 2 motor, 3-4 akku, meg
2kW teljesítmény, aztán kiderül, hogy eleve maga a váz szar, és kitörik a
kerék magától is kompletten, nem kell ahhoz 50-nel menni. De jó buli.)
-
DigitXT
félisten
Ha vennem kéne rollert közlekedésre*, csak és kizárólag pneumatikus kerékkel
vennék, mivel összehasonlíthatatlan a menetkomfortja.Igaz, szarabbul gurul...BoomBoogie: pont le kell szarni az ilyet. Van akinek önmagában a létezésed is
ellenséges, nem az számít, hogy épp rolleren gurulsz, ne menj a közelébe se.
Esetleg egyszerűen szar napja van. Nekem is szóltak be tegnap valami melósok,
hogy "kösz, hogy megálltál", vagy valami ilyesmit, mikor kikerültem őket... Lófaxt
fogok nekik megállni. Amúgy meg le kell menni az útra, és kuss a nevük.Ui: mondjuk megint más, amikor Lime-on néznek hipszter köcsögnek, hát ez van.
(Ma pont mentem egy Lime-mal, egész szépen ment 27 km/h - majdnem kivasalt
a csuklósbusz, mert átosonkodtam a piroson. De elbújtam előle a járdán, LOL...)*: mondjuk nem nagyon tudom elképzelni magam lábbal hajtóson... Annál nekem
sajnos hosszabb távon kell gurulni. Azért is szórakozok az akku tuningokkal...Szerk: ellenberger egy Dualtron-on is nehezen tudom elképzelni magam, mivel az
meg olyan szinten vadállat, hogy közlekedésben tényleg csak az autók közé való.
Megkockáztatom, hogy B-L-A-C-K gépe gyorsul akkorát, mint a 400-as motorom! -
DigitXT
félisten
Srácok, ne már... szövegértés: azt kérdezik, jogilag (!) kötelező-e a
bukósisak rollerre. A válasz, nem, jogilag (még) nem kötelező.
De olyan vadállaton, ami kW-okat ad le, nagyon erősen ajánlott.Szerk: régen lehetett szabályosan SMKP-zni sisak nélkül lakotton
belül, nem szóltak érte: az volt a jogszabály. Pont. (Lakotton kívül
hiába mentél vele lassan, lemeszeltek. Aztán ezt megváltoztatták.
Teszem hozzá, teljes joggal. Még azt kéne eltörölni, hogy lakotton
belül nem kötelező a tompított nappal: az is egy ótvar baromság.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6055 üzenetére
Na kérem szépen, nagyon gyors élménybeszámoló: gyorsulás gyengusz,
hegymászó képesség harmatos (Lágymányosira 12-13 km/h-ra lassulás),
önerőből elért végsebesség síkon csak 26-27 km/h (valós), pici lejtő 30.
Nagy lejtőn 50+, de fokozottan igaz a mutatványra, hogy nem jó utánozni!De ja vu: ugyanúgy elmelegedett a vezérlő a kaptatón, mentségére legyen
szólva, hogy egy vízhatlan műanyag dobozban van, semmi szellőzéssel...
Jelenség: km óra villog, gázt elveszi. Lejöttem a hídról (egy fotó után!) így,
majd gondoltam egyet, kikapcs, bekapcs, s megy is tovább rendben...Ami tetszik. az akkuk kiröhögik ezt a 11A terhelést. Ugye eloszlik három
felé, azaz egyesével kevesebb, mint 4A-t adnak le. Mivel egész úton nem
esett be a fesz. 38V alá, simán benne van az a 30-40 km hatótáv.Ja és még valami: az 1-es fokozat áramkorlátos is, max. 7-8A-t vesz fel,
és 19 km/h a vége. Ez azért volt jó, mert egy biciklist nem tudtam előzni
a szűk úton, de tolni sem akartam, meg a gázzal játszani se, levettem a
gépházat takarékra, és inkább lemaradtam. Csak később, a kiszélesedő
szakaszon előztem meg, mert nem volt nagy sebességkülönbség. (Majd
2 motorral erősebb lesz megint. Sajna a vezérlő a szűk keresztmetszet.)Szerk: kerek 8 km-nél még 40V-on volt az akku, 12 km-nél meg 39V.
(Az első egy piros lámpánál készült fotó, a másik meg a Lágymányosin.)
Jah az éjjeli szerelés során a hilti szalag rejtő színű gumiborítását sajnos
sikerült leszakítani, de nem baj, egyesek szerint így "Mad Max"-esebb. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #6054 üzenetére
Első Huawei telóm, korrekt képeket csinál, de kb. első dolgom volt
az önreklámját kikapcsolni. Úgyis megkérdezi akinek tetszik. Vagy
ha elég kocka, akkor megnézi az EXIF-ben. ON: lejjebb vittem picit
a súlypontot, így megint össze lehet csukni három akkuval is, lol...Meg beforrasztottam egy 1394-et a kínai kontaktos fos helyett, ha
holnap ki tudom hajtani belőle a 30-40 km távot, örülni fogok.Ui: amúgy mit is láttunk a képen ex-IntelliSense tolmácsolásában?
Van két rollere, vagy mi? Biztos valami dual megoldáson agyal. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6041 üzenetére
Szia, persze, nem titok, mindent leírtam már korábban, érdemes visszaolvasni a
HSZ-eimet, esetleg nem mindet, de amiben írok a kísérleteimről.Az sem titok,
hogy oda kell tenni ~minden ötletem után, hogy Don't try this at home! Ugyanis a
megalomániám eredménye egy cseppet sem tartós valami lett.Amíg simán
előzgettem a biciklistákat, nagy király voltam! Ám amikor vezérlőt kellett cserélni
az út szélén, mindegyik visszaelôzött, még a kisgyerekes anyuka is... C'est la vie!Egyetlen sikerélmény, hogy az átlag Kugoo S1 (6 Ah akku) 15-20 km után kifúj.
Nekem ma leginkább az akkuk hozták a formát, szerintem ment volna 30-40 km-t.
(14 km után még 38V fölött voltam. Pedig kb. végig nyektettem, végsebességen.)Na jó, a moddolt vezérlő is jó volt, amíg túl nem melegedett, viszont ami fájt, hogy
a tartalék vezérlőnek már csak a kontaktos kábel* jutott, ezért minden zökkenőn
kikapcsolt a fenébe. Egy élmény volt haza gurulni így nagyjából az út felét, 8 km-t.*: konkrétan elvette a tápot a kijelzőtől, az meg erre elvette a gyújtást... röhej.
Ui: oké, az újratekercselt motor is alkotott, mert még a kontraktos gyári vezérlő is,
amikor épp nem kapcsolt ki, 30 km/h-t kihozott belőle. De amúgy kevésbé húz az
elején, mint a gyári motor, ez az ára, hogy aztán végsebességre sokkal többet tud. -
DigitXT
félisten
Bejöttem dolgozni a "pimpelt" Kugoo S1-gyel: sajnos nem tudta teljes valójában
megmutatni az erejét, mert a hétvégi teszt során leégettem egy vezérlőt.
(Hiba volt két eltérő végsebességű motorral túllépni az egyik végsebességét.)
Viszont így is mentem vele lejtőn 50+-t (GPS szerint is), csak 1 motorral...
Síkon saját erőből csak 35-36 km/h-t tud tartani, de ezzel a felfüggesztéssel ez
is bőven SOK: gondolkodom raja, hogy megcsináljam-e dupla motorral 2 kW-ra,
amivel elvileg menne neki 40+ saját erőből, de akkor kb. szétesik az egész sz.r
a bicikliúton... Többször írtam korábban, hogy nem is "közlekedni" akartam vele.
Csak elvből érdekelt a határok feszegetése. Jelentem, megtörtént! Elmelegedett
a vezérlő a Lágymányosi hídra felfelé (ahol amúgy 18-20 km/h környékén vitt fel).Szóval meg lettek feszegetve azok a határok.
Az egyik 1kW vezérlőt statikus
teszten égettem le (majd cserélek benne FET-t, de) nem erre lett kitalálva.Fék nélkül amúgy is istenkísértés a száguldozás: motoros szerkót felvettem, ha
nem sikerülne megállni, vagy kitörne a kerék, ne nyúzzam szanaszét magam...Ami rohadtul hiányzik a szekérből jelen állapotában:
- normális fékek (de legalább a dupla motor fékereje, és értelmezhető féktávjai!)
- normális felfüggesztés (rugózza ki zörgés nélkül a hepehupákat a bicikli úton)
- kisebb önsúly (ugyanis felpakolva a kormányt +2 akkuval eléggé orrnehéz lett)Ami tetszik benne:
- értelmezhető gyorsulás (kategóriájában: ha 15A "jól ment", 28A csak jobb)
- értelmezhető hatótávolság (kategóriájában: ha 6Ah ~15 km, 18Ah csak jobb!)Ami még belefér a közeljövőben (más kárára, lásd önsúly további növekedése):
- összkerék hajtás 50+-ra képes motorokkal (meg lehet csinálni, csak minek?)
- még egy akku a másik motor számára...(megvan, helye is éppen, de...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #6021 üzenetére
Ellenállást. Bemásolom a kollégának 1 hónapja küldött privát
üzenetem, mert bebizonyosodott, hogy a dolog működik.Hali!
Most nézem, hogy erre nem válaszoltam: F-XC836 2FRI-AB
A vezérlőben van: egy 5mOhm-is ellenálláson eső feszültség
mérésével következtet a leadott áramra, és így szabályozza
le a motort 11A-nél. A régi verzió meg 15-nél. Hardveresen a
két vezérélő tök ugyanaz, csak másképp van programozva...Ha átprogramozni nem tudjuk, akkor át kell verni: mondjuk ha
lecsökkentjük az 5mOhm ellenállást 2.5-re, akkor pl. 10A-nél
azt fogja hinni, hogy még csak 5A a leadott teljesítmény, így
hagyja tovább menni - egészen 22A-ig. Ez az elmélet...Üdv,
DigitXTSzerk: annyi, hogy 2 mOhm-ra váltottam, így megvan a kW.
Amúgy, ha nem bírná a mosfet, vettem azt is, egyelőre bírja...
Az akku lesz a szűk keresztmetszet, szóval azt duplázom. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6005 üzenetére
Két motor, 2 kW max. teljesítmény: elforgó (első) kerekű indulás, és
18-19 km/h-ra gyorsul ugyanitt, pedig nem kicsit emelkedik. Brutál...Nyilván nem adják ingyen: van sansz a vezérlő megsülésére, meg az
akku idő előtti elhalálozására is (ha nem lesz 3-4). Ez ilyen bicikli. -
DigitXT
félisten
Kugoo S1 "1 kW" első teszt. Egy motor (hátul), állórajt, emelkedő:
12 km/h-ra gyorsul, csúcs sebesség 13, a brutál szakaszon is 12,
akku fesz szakad, mint állat, közel 30A fogyasztás, 1 kW felvett...Gyári vezérlő (11A korlát): 6 km/h-ra "gyorsul" majd lassan elfogy,
a brutál szakaszon konkrétan megáll. Itt korábban lendületből, és
kemény lábhajtással tudott csak felérni. (2 motorrral sima volt.)
Következő teszt: két motor, 2 kW teljesítmény. Kíváncsi leszek rá!
(Nyilván szerencsétlen akku se fogja sokáig bírni,+1-2 akku lesz.) -
DigitXT
félisten
válasz
alexandrosz #5948 üzenetére
Az S1 viszonylag pontos, egy 5%-ot le kell számolni belőle, és kész.
Menüben állítható: 8.0 a gyári érték, mert névleg akkora a kerék, de
valójában kisebb az átmérője, így 7.6-ra állítva lesz az igazi a dolog.Az S1 Pro szintén zenész, csak még kisebb az átmérője, annak már
7.5-ös lenne az igazi, de az nem választható, így 7.4 elfogadható.De ezt a Booster V-t nem tudom hova tenni. (Olyan, mintha 10-esre
lenne állítva a Kugoo, vicces.Persze, használni így annyira nem.)
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
m4rk.89 #5945 üzenetére
Na igen részben lehet okos szabályozás a dinamikusság vesztés
mögött, de persze ott van az a fránya fizika is... A BLDC motor Kv
értéke állandó, ezért az elérhető max. motorfordulatszám lineáris
függvénye az akku feszültségnek.Nem lehet állítani, és 25% az
normális? Ennyit még a kínai klónja se csal, komolyan ez így vicc!Ez amúgy melyik Booster V? Mintha láttam volna abból 36V-osat!
Vagy mind az, csak a GT 48V-os? Ha amúgy minden másban uaz,
már +33% fesz miatt rögtön annyival nő az elméleti végsebesség.
Megjegyzem a Kugoo-t is át lehet kapcsolni 48V módba, csak hát
ahhoz akku, töltő, meg vezérlő sem ártana.De a kijelző tudja.
-
DigitXT
félisten
Az a Wildman táska a kormányon mekkora? Ez elvileg a nagyobb (L) 29x15x12-es
külső mérettel, de arról nem szól a fáma, hogy mekkora belső tárolókapacitása.Szerk: az M-es méretet is ugyanazzal a fotóval illusztrálják, szóval passz.
-
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #5905 üzenetére
nem jött le, mit tud tenni a BMS
Az állítja meg a töltést adott feszen... ill. az mondja meg terhelésnél,
hogy eddig és ne tovább. Szóval pont azt tudja csinálni, ami az akku
kíméléséhez kell.Aztán ahogy gyengül az akku, úgy tudja kitolni a
töltés/merítés határait, hogy a vezető ne lásson hatótávcsökkentést.Ui: a roller BMS-ek ilyet értelemszerűen nem tudnak... Kugoo 42.2-re
tölti, és 29-re meríti: nem kíméli, sőt nem is tud a megtett távról sem.
(Nem kommunikál a vezérlővel egyáltalán, és ha hirtelen zuhan be a
fesz, nos egyszerűen leválasztja az akkut: a roller hirtelen kikapcsol.)Normál esetben szépen visszavesz a vezérlő s alacsony fesznél már
minimális terhelést ereszt az akkura = világít, fékez, sebességet mér,
de gyorsítani nem hajlandó. (Ha rendesen kikapcsolod, menti a távot:
Xiaomi is képes úgy megdögleni, hogy elfelejti a megtett távot.)
-
DigitXT
félisten
Amikor az innováció visszafelé sül el (ugyanolyan láb/rögzítési pont, más konzol):
Konkrétan borulás veszélyes az új kitámasztó, szóval átraktam a Dual Hybridre a régit, és láss csodát, atom stabilan parkolható, míg az új verzió annyira egyenesben tartotta, hogy nagyon könnyen ki lehetett billenteni, és már dőlt is elfele... -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5880 üzenetére
Na ez az, hogy ha a (motor)vezérlő ázik be, az kívülről nem látszik, viszont
frankón le tudsz vele rohadni. Még ha be is kapcsol, esetleg nem megy.
Olyankor lehet csúnya hangja a motornak, meg dobja az ECU hibát.Szerk: amit beraktam képen a roller nyakában lakik, a töltő csatlakozó alatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5878 üzenetére
És attól szerinted meggyógyult?
Azt sejted, hogy nem ez a vezérlő...
Persze ez is beázhat, és akkor sem feltétlen kapcsol be, de ha az igazi
vezérlő ázott be, vajmi keveset ér, hogy a kijelzőt tömíted, utólag.Szerk: magától is ki tud száradni, szerintem szerencséd volt vele most.
(Kínából rendeltem ezeket a két motoros projektem végett, ~2.5 hónap
alatt érkeztek, már azon voltam, hogy full refund, mert beállt a tracking,
de végül nem volt rá szükség. Helyben kb. dupla áron kaptam volna.)
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5873 üzenetére
Mondtam, hogy ez lesz, a vezérlő kuka. Gariban adnak, de esetleg
javítható is, csak nem kéne erőltetni, amíg nem száradt ki teljesen. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #5864 üzenetére
fényes nappal délben, kivilágított rollerrel, világos ruhában nyílt nagyon jol beláthato keresztezödésben jártam így.
Nem is neked írtam az éjszakai satuzásomról...Esetedben egyértelmű,
hogy az autóvezető figyelmetlensége* okozhatta a bajt: lehet, hogy pont a
telefonját nyomkodta. Eszméletlen baromságokat tudnak csinálni... Csak
azt nem mondanám, hogy ezek az autósok. Motoron is láttam ilyet. Pedig
az már halmozottan faszság. De a villamosvezető is mit csinált... Na mit?
Viberezett két kézzel, teli gáznál, bárki elé megy, vasalja kifelé fék nélkül...
(Na nem mintha egy villamos nagyot tudna satuzni, de azért értitek...)
Mielőtt bárki kötöttpályás érintettségű fórumozó felkapná a vizet, tudom,
hogy nincs gázpedálja: épp azért baj, hogy nem fogja a menetvezérlőt.
Nyilván a legnagyobb baj, hogy közben rohadtul nem figyel a vezetésre...
(Az csak fokozza, hogy ha észrevesz mégis valamit, nem tud avatkozni.)*: ez nem mentesíti, sőt, ha nem tud vezetni, ne vezessen. Ha olyan sürge
az az üzenet, akkor álljon félre. Nem jó duma, hogy nem vett észre. Azért,
mert vagy kamu, akkor nagy a baj, vagy igaz, de akkor még alkalmatlan...
(Tehát nagy a baj.) Ha vki a zebra középen tart nem észrevenni, te jó ég...BerserkGuts: persze, van sok barom, de egész biztos vagyok benne, hogy
nem a többség, csak a normálisakat senki nem számolja, így alábecsülik.
(És amiért vitatkozni kezdtem, hogy ne kezdjünk már általánosítani, hogy
az "autósok". Van itt nekünk száguldozó rolleresünk is, mégsem átlagos.) -
DigitXT
félisten
válasz
devil-k #5862 üzenetére
Én is jártam úgy, kocsival, hogy benéztem egy zebrát, ám mivel nem
mentem gyorsan ABS nélkül is megálltam időben - sötét volt, fekete
ruhás gyalogos, richtig agybadugós fülessel mint a robot, mázli volt,
nem lett baj, azóta még sokkal óvatosabban megyek ott. Hihetetlen
mennyire nem fogják fel egyesek, hogy az k. kevés, hogy ők látnak...Az a lényeg, hogy jogilag igaza lesz, ha elsőbbsége is van. A baleseti
szakértő meg esetleg megállapítja, hogy abszolút nem volt esélye se
a vezetőnek észlelni időben. Egy rohadt lámpát nem bírnak felrakni a
bringára, mert ő lát anélkül is, minek: hogy őt nem látják... Tisztelet a
kivételnek, de rengeteg öngyilkos szaladgál lábon / két keréken. Nem
biztos, hogy minden balesetet a négy keréken közlekedő nyakába kell
varrni. (Meg kell próbálni kicsit a másik szemüveget is felvenni néha.)Ui: és ez nem menti fel a zebrán 140-nel gázoló hülyegyereket: annak
teljesen jogos lenne az életre szóló eltiltás. Biciklizzen inkább ezután.
Még ha lámpás, és pirosban megy át a nénike, akkor is meg kell állni! -
DigitXT
félisten
válasz
devil-k #5860 üzenetére
Nono, azért érdemes megpróbálni átkelni a zebrán Pozsonyban.
Ahhoz képest a bp-i autósok mint a kisangyal elengednek...
A linkelt cikk meg igen szomorú, DE nagyon távol áll az átlagtól:
rettentően kontraproduktívnak tartom ezt a skatulyázást: autós.
Nem, csak simán bunkó, aki épp autót vezet. Ha rollerrel menne
azon is ugyanolyan lenne, csak akkor a járdán gázolna mondjuk.Ui: van autóm, motorom, rollerem, sőt még kerékpárom is.
Hú de utálhatom magam, főleg ha épp gyalogolni kényszerülök. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #5857 üzenetére
fékezés nélkül átment rajtam
Uh, bmeg... azért ez így, a bicikliúttal súlyosbítva elég egyértelmű. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #5854 üzenetére
Jobbulást! De ugye nem azt akartad mondani, hogy majd egy nehezebb
roller megvéd? Meg ugye zebrán a biciklis is csak tolva, hivatalosan. De
senki nem tartja be, emiatt aztán mehet, csak nincs elsőbbsége. Elvileg
azért, mert zebrán gyalogos tempóval érkezőkkel kell számolni, nem az
ezerrel átsuhanó akármivel. Persze a rendőr már csak tudja: szívás ez...El is ment a kedvem a pörgős motortól, pedig épp megjött az új páka.
Szerk: segédmotor meg aztán végképp nem zebrázhat, most olvasom...
(Persze ha már ott van, nem kell elütni, az tiszta sor, úgy érthető...)
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #5637 üzenetére
Valójában jóval banálisabb volt a hiba.
Ragasztópisztolyból nyomtam
rá, hogy ne mozogjon a NYÁK, és hát mit csinál a motor hegymenetben?
Melegszik. Ragasztó lecsöppent, megkötött rossz helyen majd leverte a
Hall szenzor lábát. Javítani triviális, szétszedni a k. motort nem. Nagyon
megszorult a csapágy, feszegetés közben ferdén indulhatott meg... Ehh!Ui: lett volna valami hőálló taknyom most is működne a tuning motor.
-
DigitXT
félisten
Ha a duplafék a biztonság miatt kell, mert néha meg akarsz állni, felejtsd el a
Kugoo-t.Ezek közül az M365 tud megállni (kvázi dupla fék: elől elektromos,
hátul tárcsa). A 30 km hatótáv megint megugorhatatlan a Kugoo S1 Pro-val...
Az M365 viszont tudhat ilyet, ellenberger rugózásod nem lesz, és 30-at se fog
menni (kivéve, ha tuningolod). Gyárilag a Kugoo S1 jobb végsebességben, ám
valós 30 km/h saját erőből sík úton abból de jön ki. (Tuningolni se igen lehet.) -
DigitXT
félisten
válasz
pretisoft #5783 üzenetére
Macisajtja volt, szóval elég egyértelmű lett volna a szitu. Pont ezért
nem fogtam fel, hogy miért akar elütni? Tök olyan volt érzésre, mint
pár évvel ezelőtt motoron, amikor zöldön megyek át, és látom, hogy
a keresztben érkező full pirosba megy bele fékezés nélkül. (Nagyon
nagyot kellett volna fékezni, ha egyáltalán. Ott inkább gázt húztam.)Teljesen igazad van, ha 45-öt fog tudni, hát kéne a rendes fék...
Most még nem tartom veszélyesebbbek, mint gyárilag, mert nem is
megy gyorsabban (síkon), csak jobban gyorsul, és jobban fékez, így
ha kap egy (vízálló) burkolatot, szerintem teljesen vállalható lesz. -
DigitXT
félisten
válasz
pretisoft #5779 üzenetére
Szerintem konkrétan nem nézett felém: 1:55 körül van az eset.
De nem szegte kedvem a dolog, ilyen előfordulhat, bármikor.Ha kell, értelemszerűen én is fékezek, akár megállásig, az tuti.
Ebben a szituban nem hittem el, hogy el akar ütni: hiba volt!
De a kitérés azért motoros reflex. És hogy visszacsatoljak egy
korábbi HSZ-emre: duda? (Ezen egy csipogó van, az is minek.)lime volt a kapudrog
Dettó.a motor áttekercselésed a kedvencem eddig
Köszönöm. Gondolkodom, hogy megcsinálom a másik kereket,
és akkor a kettő együtt talán tudna egy 40-es tempót tartani.
(De sok esetben erre abszolút nincs szükség, azt aláírom.)
Szerk: a linkelt videóban 3 perc körül sajna bugzik a GPS, mert
síkon, saját erőből teljesen kizárt, hogy 35 km/h-t menjen. Még
be is mondom párszor, hogy 28-at ír, és 4A-t. Vagy 27 és 5A. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5774 üzenetére
Nem feltétlen pazarlás az.
Gondolj bele: 1 motor fogyaszt 4A-t. Valószínűleg a
másik is bekér ugyanennyit és már ott is van a 8A. Csak mivel ezt nem egyetlen
akkupakk szolgáltatja, fejenként csak 4-es terhelést kapnak, ami jó hatással van
a kapacitásukra. Nálam a legkisebb, 6Ah pakkról beszélünk. Teljesen igazad van
amúgy! Egyszer ugyanis levettem rövid ideig kettesre egy bringás mögött. Akkor
meg 21 km/h-nál evett 4A-t: nem volt hely előzni, előtte előztem emelkedőn is.Tehát szigorúan véve, ha és amennyiben az akku 1.5 órán keresztül képes ennyi
áramot leadni, hát nem mindegy, hogy 21 km/h, vagy 28 km/h a tartott sebesség.
Valójában az akkuban fix mennyiségű energia van, nem mindegy, milyen gyorsan
rángatod ki belőle. Minél nagyobb áramot kell leadnia, annál kevésbé bírja.
Utána kéne nézni, hogy a specifikációban a 6Ah mit jelent: valószínűleg nem azt,
hogy 6A 1 órán keresztül, inkább, hogy 1A 6 órán keresztül... nem mindegy.úgy tűnik vége a karanténnak és mindenki elment rollerezni...
pretisoft: na igen, majdnem el is b*sztak, konkrétan nem hittem el, hogy nem lát.
Utolsó pillanatban nyekkent neki a fék, de akkor már kitértem előle. Pedig még a
lámpám is ment... lehet, nem számított rá, hogy 30 km/h-val érkezem az úton.
Szerk: most mentek egy pár perces videót, benne lesz a jelenet: azért egy szolid
b.meg kiszökkent a fogam kerítésén. Max. nem rakom publikusra a videót... -
DigitXT
félisten
Semmi gond nem lenne a vegyes vezérléssel. Nekem a motorok nem egyformák,
de ez nem számít. Dinamikusan átterhelődik: konkrétan 28 km/h-nál a Pro motor
csak 4A-t vesz fel. A simát nem tudom (még), viszont jellemző, hogy egy fél órát
tekeregtem, szinte végig nyél, 22-23 km/h átlagsebesség, és alig ment le a fesz!
Szóval lehet, hogy simán tud ez a konfig 30 km-t, sőt... 45-öt azt nem hinném.Sajnos eléggé jön a vihar, szóval kénytelen voltam abbahagyni a tesztet, de most
töltöm fel a videót a kameráról, elvileg GPS pontos sebességről beszélünk...Szerk: a hazaút végén van az emelkedő, kb. 1 km, s csak 20-21 km/h környékén
vesz fel 11A-t, de erre a tempóra simán felgyorsul: a Tordaira leszek még kíváncsi.
Az elég komoly emelkedő. (Bár olvastam itt vkit, egy sima S1 is felhozta 17-tel...) -
DigitXT
félisten
Nem megy 30 fölé (31-et mértem GPS-szel lejtőn), 30-nál már 0A-t vesz fel.
Ahhoz az áttekercselt motort kéne használni, hogy a 45-öt vigye... De amúgy
nem kell nekem akkora tempó: 5 perc tesztre mentem ki, de fél óra lett, mivel
élvezem, ahogy gyorsul, meg ahogy végre meg is lehet vele állni. Ég és föld...Próbáltam videót csinálni, mert konkrétan elkapart indulásnál 39V-on.
Aztán csak murván csináltam valami burnout féleséget... Mármint nem csak a
levegőben a vas súlyát tartva, hanem úgy, hogy ráállok a sajnos 95 kilómmal.Ami a legfontosabb (nekem): emelkedőn is simán megy valós 20 km/h fölé.
zoltanz: soha nem mentem vele Eco módban két motorral meg pláne nem...
Nincs az az isten, hogy 15 km/h-val álljak rajta 3 órát, hogy ezt leteszteljem.
Amúgy nem hinném, hogy vinné... 15-öt tudott a 6Ah akku (igaz, nem "Eco",
hanem "Power" mód!) akkor nagyon max. 30 km jönne ki belőle 2x6Ah-val.
B-L-A-C-K: nincs mit, látom, hasít a ketyere.
Azért most már ne olvaszd le
megint.Van az az árammennyiség, ami már nem nyerő, főként, ha olvad
a cin... az azt jelenti, hogy rohadt forró lesz a motor: még lemágneseződik. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #5757 üzenetére
Azt azért valljuk be, költséghatékonyságról papolni olyannak, aki
1 misi fölött épít magának rollert, azért-mert-csak, elég vicces.Ui: igen, vettem egy extra töltőt az S1-hez anno, hogy legyen bent
a cégnél is, aztán meg egy Pro motort, mert kíváncsi voltam rá.
Szerintem tanulságos dolgokat tapasztaltam (fékhatás, satöbbi):
ha pár embernek segítettem* (akár csak azzal is, hogy soha nem
vesznek ilyen kínai ipari hulladékot, hehe), már megérte a dolog...*: műszakilag akkor is érdekelhet, ha amúgy közlekedésben nem
veszem hasznát. Anno a fórumtárs is jött volna hozzám, hogy jól
átüssük a firmware-ét a gagyi 11A-ről az isteni 15A-re, ám sajnos
ilyen eszközzel nem rendelkeztem. Pedig milyen jó lett volna...Megjegyzem szoftveres a korlát, csak nem ott, ahol kerestük, és
ha nem tudjuk átütni, akkor azért hekkelni még lehet. (Majd jövő
héten jelentkezem, hogy mire jutottam: talán lesz, akit érdekel...) -
DigitXT
félisten
Hogy ne csak nagy gépekről legyen szó: ma lőttem egy balesetes S1-et occón.
Írd és mondd: 53 km van az órájában. A Hall szenzorok voltak kiszakadva, de a
kijelző működik. Olyan jó állapotban volt, hogy nem is alkatrésznek használom:
az én 900 km-t futott S1-em órája került bele. És már hasít is. 11-12A-t vesz fel.
Még nyikorog a gumi a kanyarban, annyira új. (Vagyis szeretném arra fogni lol!)Viszont a fékje nagyon gyenge, szegény srác ezért dobhatta el: elékanyarodott
egy autó. Ilyenkor az S1-es pilóta konkrétan vesztett. A megállás esélytelen.
De! Van ugye egy új akku, új motor, és egy új vezérlő: Kugoo S1 dual incoming!
(Bízom benne, hogy a duplamotoros fékhatás vmit segíteni fog a megállásokon.)Ja és még egy kép: ezért nem elég csak a rögzítőket kicserélni, maga a nyaka
is vastagabb lett az új verziónak. (Atom stabil így, az előző verziómhoz képest.)
Ui: erősen gondolkodom, hogy újratekercselem ezt a motort is... és akkor nem
csak dual, hanem dual turbo lesz. Egy kis moddal a 11A sem akadály.
De előbb inkább kipróbálom hátul Pro kerékkel, azzal erősebb a fékhatás. -
DigitXT
félisten
Ezüst színben, vagy famintával.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #5631 üzenetére
Ma nekieresztettem, pneumatikus hátsó kerékkel, 45-nél már csak
6A-t vesz fel, szóval nagyjából* ennyi volt a vége nem brutál lejtőn.
Síkon, saját erőből sajnos a 11A a limit (az is 400W), viszont így
lenne esély a dupla motorral nagyobb tempóra is. Inkább "mérnöki"
szemszögből érdekelt, mint közlekedés.Jobb gyorsulás+fékezés
azért sokat dobna rajta, nem is a 40 km/h fölötti tartomány a cél.*: GPS szerint is.
Szerk: kerék csavart majdnem elhagytam, LOL. Azért haza hozott...
Viszont a garázsban felemeltem, kihúzattam, ééés... motorhiba.
Valami rövidre záródott, egy fázis kihagy/fura hangja lett: mondtam
már, hogy túl vastag az 1.3 mm-es vezeték?Sajnos ez van.
-
DigitXT
félisten
Abszolút.
Meg utána olvastam ennek a BEMF-nek. Arra következtettem,
hogy "tempónál" nem a vezérlő veszi el az áramot, hanem ott már a BEMF
miatt csökken.Jelentem, ez pontosan így van, szóval most 42 km/h-nál
is adja a 11A-t, és még gyorsul! Más kérdés, hogy ekkora tempót kizárólag
lejtőn tud (így menne akár 50-et is, de nem mertem elereszteni féktelenül),
saját erőből már a 11A limitál meg esetleg még az, hogy benne hagytam a
Pro kereket hátul, aztán az nem gurul olyan jól üresen. Sajnos nincs másik
vezérlőm (azóta is jön Kínából), így dupla motoros tesztet nem tudok még
megpróbálni: nem szaggatja szét az aszfaltot, de kellemesen gurul, 5 perc
tesztet terveztem, de lett belőle egy fél órás akkugyilkolás folyamatos 11A
mellett (néha benézett 12-be), nem volt rossz. Mintha a fék is jobb lenne...Vagy csak szorul a motor, és azért érzem így.
És ezért nem megy 28-nál
többet most sem. Kézzel nem volt egyszerű forgatni, ezért gondolom. Egy
hézagolót elvesztettem anno, egyet meg lehet rossz helyre raktam.
Este már kicsit ideges voltam, amikor összeraktam, forgott, de karistolt is
benne valami, újra szétszedtem hézagoló át: megszűnt a hang, de egyben
nehezebben forgott: kimértem, hogy nincs rövidzárlat, aztán próba kézből.B-L-A-C-K: köszi! Ha vki utánam szeretné csinálni, annak javaslom, hogy
ne 1.3-as vezetéket válasszon, alig fért el, órákat szívtam egy-egy fázissal.
Eredetileg 0.5-ös vezeték volt benne (7 db párhuzamos szál, 9 fordulattal),
gondoltam nem baj, ha kicsit vastagabb lesz, de necces volt kivitelezni.Segítségnek/referenciának ezt az ábrát itt hagyom (ne legyen rá szükség):
-
DigitXT
félisten
Csináltam pár mérést az S1 motoron. Ezekből kiszámítható, hogy a Kv értéke 22. Ugyan most csak 666 rpm-en tudtam megpörgetni, de mivel totál lineáris történet, pont kiadja, hogy 885 rpm-en már 30V RMS feszültséget indukálna egy-egy fázis, ami ~42V csúcsot jelent, így a teljesen feltöltött akkupakk se tudja tovább forgatni.
Mit tud tenni, aki gyorsabban akar menni, sík úton? Újra kell tekercselnie a motort. Aminek persze mellékhatása, hogy a nyomaték lecsökken, de valamit valamiért.
Írtam volna ezt ide 04.26-án, de inkább nem okoskodtam tapasztalat nélkül.
Azóta viszont csak összeraktam ezt az S1 kereket: újratekercseltem (maxi szaxi)...
Kapott új Hall szenzorokat is (a régiek lába elfáradt a gyári vezeték leszerelésekor): kíváncsi leszek mennyi erő lesz benne így. A végsebesség biztos több lesz. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #5603 üzenetére
Ami gond lehet az ilyen Kugoo féle keréknél, hogy a barázdák eltűnnek.
Ezt hívják úgy, hogy elkopik...Tehát lenne még rajta gumi, csak tükörsima.
Ez meg a slick definíciója...Mondjuk Kugoo esetén az esőben használat
amúgy se nyerő. A sebesség meg nem (lehet) akkora, hogy félni kelljen az
aquaplaningtól, sőt az is lehet, hogy slickre koptatva komfortosabban gurul,
mint mintásan.(Tehát nem bug, hanem feature. Ezért még többet ér...
)
ON: ahogy keresgéltem én se találtam rá gumit. Ami azért vicces. (Vegyen
egy új motort, akinek elkopott? Akkor már inkább egy másik rollert...)
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #5600 üzenetére
32", vagy nem tudom...
Az a vicc, hogy a Pro motor csak tök üresen képes
valós 30 km/h-ra, szóval terhelés mellett teljesen kizárt (lejtőn suhanni nem ér).
Valós adatokat olyan 7.4-es állásban mutat, szóval a gyári 8.0 elég optimista...Amúgy mondasz vmit, ha igaz a futás, az akkor már minimum 85 töltési ciklus,
már ha tényleg 30 km-t megy egyszerre (nem hinném), jó lesz az 15-nek is.
Szóval inkább 170 ciklus lesz... Ami az álmoskönyv szerint se jelent jót...Újszerű állapot vs. slickre kopott kerék. Apropó, ahogy kopik a kerék, úgy kéne
a kalibrációt utána húzni, mert annál nagyobb kijelzett sebességed lesz / annál
több (mért) futás. (Nehogy egyszer lemérje GPS-szel, mert pofánveri a valóság.)Ui: ha már itt tartunk: lehet egyáltalán CSAK gumit kapni ezekre?
-
DigitXT
félisten
Nem reklám, csak nagyon meglepett: 2560 km egy Kugoo S1 Pro-ban. Kemény...
Szerk: mondjuk baromira kételkedem abban az "egy töltéssel 30 km-ben", meg a
30 km/h végsebességben. Lehet, hogy félrekalibrálva használta, onnan a sok km? -
DigitXT
félisten
válasz
krakki88 #5554 üzenetére
Megnéztem a videót: szerintem arra gondol, ami ezen pont nem is látható,
azaz a kijelző egység megbontása után láthatsz olyan vezetékeket, amik a
gázkar felé mentek. Nem csupaszon látszik, hanem a burkolat alatt lesz.Szerk: mondjuk egy garis fél millás rollert szétgányolni... Max. 2 év után.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Drón topik
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Bestbuy játékok
- Futás, futópályák
- Autós topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- SSD kibeszélő
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 5060 Ti 16GB Zalman i3 NEO Enermax 650W
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged