Keresés

Aktív témák

  • rétisün

    veterán

    válasz _ak_ #9924 üzenetére

    fékpofa: ha még a gyári van rajta, akkor nagy valószínűséggel olyan, ami az alufelnihez jó, biztos olyant tesznek rá gyárilag, elvégre a megellán mégse tesco-s bicikli kategória....

    váltókar: arra figyelj, hogy passzoljon az első/hátsó fogsorhoz, tehát ha 7-es sor van hátul, akkor hetes váltókart kell venned, meg hát persze az elsőváltóhoz is ugyanígy. a legjobb, ha boltban körülnézel, több típus is van, a váltókarok elhelyezkedését tekintve is (kormány alatt, fölött), tehát mindenképpen nézd meg, melyik kényelmes, melyik esik kézre, stb. itt pl. nézegethetsz, milyen típusok vannak.

    küllőlazulás: erre nem tudok mit mondani, max. annyit, hogy egy jól belőtt keréken nem szabadna lazulni a küllőknek, de valaki hozzáérőb talán többet is tud segíteni.

    [ Szerkesztve ]

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • rétisün

    veterán

    válasz _ak_ #9935 üzenetére

    bár nem én vagyok dunc sztem ki kell kisérletezni, máshogy nem megy....elvégre mindenkinek más a testmagassága, kar/láb hossza, stb...csak te érzed, hogy mikor kényelmes neked a bicaj. én is cserélgettem stucnit, állítgattam az ülést (cseréltem vázat, bár az nem (csak) emiatt volt) amíg ugy éreztem (érzem), hogy: na, most jó a bicaj gurulok vele 80-90-100 km-t, és nem érzem, hogy kényelmetlen.

    [ Szerkesztve ]

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • emre

    veterán

    válasz _ak_ #10047 üzenetére

    A napokban vettem egy Shimano hátsó agyat, made in China.
    Lassan nem tudsz olyan dolgot venni ami nem kínai.

    Mi több anyós hozott Tunéziából arab kendőt, un. salt.
    Nekem is egyet meg asszonynak is egy női fajtát. Már ezek is kínai gyártmányúak.
    Érted, Tunéziában nincs eredeti :W

    [ Szerkesztve ]

    A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

  • _ak_

    addikt

    válasz _ak_ #10119 üzenetére

    Lánczáróelem szált ki, remélem most már jól ott van. ;]

    Na de! Emlegettem a szervizesnek is, h lehet, h érdekelne vmi cross trekking téma is, mire megemlítette, h ezt a biciklit is át lehet alakítani, de vannak fenntartásaim ezzel, hisz ez egy trekkingre "kitalált" bringa (magellan cygnus) a leírása szerint is:
    " AL 7005-ös csőből készült 700C (trekking) alumíniumváz. "

    Kérdésem, h ez mennyire hátráltató tényező, ill. mik a lehetséges hátulütők? Meg az egész nekem onnan ered, h télen is szoktam használni a biciklit és arra gondoltam, ha már "téliesíteni" is szeretném, akkor ezzel kéne kezdenem. :B

    Let's begin, de gozaimasu!

  • Hasaggymeg

    veterán

    válasz _ak_ #19133 üzenetére

    Hát a kerékpárláncot azt igazán kell olajozni ugyanúgy mint minden szétszedhető forgó/mozgó alkatrészt a biciklin.Télen és nyáron is.Ha már rozsdásodott is akkor lehet,hogy késő és újat kell venni,melyet aztán rendszeresen kenegetsz.
    Brigeciol,aztán olaj,de nem akármilyen ám,hanem itt majd ajánlanak neked a hozzáértők egy jó drágát! :DDD (én weldtiteTF-et ,teflonosat használok,melyet elég gyakran( 100km-ként)ismétlek.Előnye,hogy nem rakódik mert vékony és nem kell tisztítani olyan gyakran brigéciollal).
    Ami a gumit illeti :F Utána kell nézni,mert meg is lehet mérni ha minden kötél szakad.De ahogy ismerem fórumtársaimat,nem fog ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • Zewa

    senior tag

    válasz _ak_ #19133 üzenetére

    Hali!

    A gumin valami ilyesmit is le tudsz olvasni "26/ 1.95" vagy 28" 2,0 Vagy valami hasonlót.
    Az első a kerékátmérőt jelenti a másik pedig a gumi köpeny vastagságát.
    Belsőt a gumiköpenyhez kell választani. Kerékátmérőnek és a vastagságnak is természetesen meg kell egyeznie a gumiköpenyével. Utóbbi a rugalmassága révén több mérethez is jó lehet. (pl 26x1.9 -2.25ig)
    Ha már meg van hogy milyen méretet szeretnél akkor gondold át milyen felhasználásra kell.
    Betonra simább még földes utakra kicsit "rücskösebb" gumik valók. Deh ebben a szakik segítenek neked.. :)

    Üdv!

    ps.: Ha lámpa kell---> Hozé! ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

  • spartan1

    aktív tag

    válasz _ak_ #19231 üzenetére

    én most rendeltem innen és 990 ft a házhozszállitás az ország területén belül [link]

    "ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..

  • becuszabi

    aktív tag

    válasz _ak_ #19231 üzenetére

    A WD40 nem igazán kenőanyag, bár sokan használják arra is. A lánc kenéséhez nem elég tartós (meg spray formájában nem is olyan jól adagolható). Lánchoz sűrű (viszkózusabb) olajat használnak.

    Az a BBB fékpofa nem kicsit drága (nem ismerem, szóval lehet, hogy megéri).
    Webshopok: eBike, Bikemarket, Bikediszkont, Kerékpár Outlet, Bringa Butik, stb... itthon is sok van.

    "Aki szívből él, az élből szív"

  • dqdb

    nagyúr

    válasz _ak_ #41479 üzenetére

    Azt, h a küllők hányszor keresztezik magukat a keréknél az egyéni preferencia? Vagyis rossz a kérdés, tehát mondhatni, h a felni és az agy nem határolja be, h most csak egyszer vagy 3-szor keresztezhetik egymást?
    Igen is, és nem is. A keresztek száma a kerék rugalmasságát növeli, meg természetesen a súlyát is. Részletesebb leírás [itt].

    Ill felniknél látok olyat, h v-fékes kivitel/abroncs, ha a bringám v-fékes, akkor mindenképp olyan felni kell? Csak mert elég kevésnél írják ezt oda.
    A V-fék elterjedtsége miatt általában azt szokták feltüntetni, ha nem használható V-fékkel. Egy csak tárcsafékes felni esetén az oldalfal vékonyabb lehet, amit a V-fék gyorsan elkoptathat.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • #56474624

    törölt tag

    válasz _ak_ #41479 üzenetére

    Az agytól elég nagyban függ, hogy például radiális (0 kereszt, sugárirányúak a küllők) fűzést lehet-e alkalmazni, bírja-e a küllőkör. Meg felnifüggő is azért.

    (#41475) fpeter07:

    Naaa, annyira azért nem ritka. :)) Egyébként a linkelt kép koskormányon belül is speciális, pályakormány. Értelmét mondjuk nem látom, esélyét sem látom, hogy beverjem a térdem a kormányba. :)
    Amúgy meg egy szó: divat. Mármint a pályakerékpározás/fixizés, sokaknál dukál hozzá a pályakormány is. :C

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák

Hirdetés