Hirdetés
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
válasz
Azazello- #6491 üzenetére
Miért lenne? Ahogy minden telóban nincs csillapítás, úgy rugós tagban sem feltétlenül tesznek (igaz, azok olyanok is
).
...természetesen a jobbakban (középkategóriától felfelé) vannak.mod: a 'lockout' az csak az egyik féle csillapítás és attól, hogy ilyen nincs egy rugós tagban az még lehet jó
-
Gyok2
senior tag
Nellara meg 1 szavazat.
-
myk74
senior tag
Üdv Mindenkinek!
Van valakinek Gepida Nedao classic kerékpárja?Egy kis infó kellene róla.Mennyire strapabíró,megbízható stb.[link] -
Pinya007
aktív tag
Hali!
Belépő szintű villa, csodát ne várj tőle. Milyen felhasználásra szánod?
Rock Shox Dart 2 ez teljesen hasonló, picit olcsóbb. -
Hasek
Közösségépítő
Sziasztok!
Ki tudnátok azzal segíteni, hogy véleményt mondtok erről a villáról? Nem vagyok túlságosan eleresztve pénzileg, ezért választanám ezt, csak a kérdés, hogy jól teszem-e?
-
Pinya007
aktív tag
Sztem se vészes az ár olajjal együtt, ennyit megérdemel évente a paripa!
Na majd meglátom, hogy férek jobban hozzá, elég jól megtervezettnek tűnik ez az Alivio a régi Suntour valami után.
-
Pinya007
aktív tag
Szerda délutánra készül el bringám. Szervizre bíztam mindenféle csapágy tisztítását - zsirzását és a lényeget - a telóm tisztítását + olajcseréjét. Amúgy 10k lesz kb, szerintetek ez milyen ár?
Veszek új bowdenházat új váltáshoz, meg fék bowdenezést is lecserélem. Ezeket viszont magam, mert szeretek szerelni és szerintem ezek kivitelezése nem túl bonyolult. A váltók felszerelése hogy megy? Amire én gondolok:
Hátsó váltó: ezt ugye felszerelve a legkisebb fogaskerék felé húzza a rugó. Így gondoltam, hogy a váltókar 8-as állásba. Váltó alsó végpont beállít a legkisebb fogaskerékre majd váltókarral felvált 1-es állásba és ott a másik végpont beálllít.Első váltó: Első váltómban van egy műanyag pöcök ami a legnagyobb kerékre pozicionálja a váltót felszerelés után, a váltókanálon van egy matrica ami a nagy lánctányér és a váltókanál közti távolság beállítását könnyíti. Így váltókar felvált 3-as állásba, majd felső végpont beállítása utána le 1-es álásba és alsó végpont beállítása.
Váltókarok: SRAM Trigger 8s
Első váltó: '07 Alivio
Hátsó váltó: '08 DeoreJól látom?
-
Krinya
tag
Najó, feladtam az első átdobó beállítást, eddig ~100x sikerült, most nem.
Elképzelhető, hogy a '07-es Deore váltókar nem kompatibilis '98-as FD-M567 -tel?Hogy szoktatok átdobót beállítani
-
becuszabi
aktív tag
válasz
Kazimír #6467 üzenetére
felvitel: a festékszórós palackokkal viszonyleg szépen lehet dolgozni (egyenletes, sima felület)
minőség (összetétel) jó kérdés, nem vagyok egy festegetős...de a dobozokon rajta szokott lenni, hogy milyen felületű (anyagú) és milyen igénybevételnek kitett tárgyakhoz ajánlják -
becuszabi
aktív tag
-
tr00p3r
addikt
Tudtok nekem valami jó, gyors, olcsó és megbízható szervízt a Nyugati környékén ajánlani a Speed-way-en kívűl? (Ők el vannak havazva.) Tudom, hogy ez az összetétel így necces, de sajnos akiben vakon bízom az Budakalászon dolgozik és Gödről oda átvonatozni-tolni-HÉVezni-tolni nem olyan vidám dolog...
-
Kazimír
őstag
A kezeletlen fémfelületek rozsdátlanítása, illetve az újboli kialakulás megelőzése mivel történik?
-
ZakRob
senior tag
Szerintetek első c050 váltót érdemes lecserélni egy deore-ra, mert ezt tervezem?
Gyárilag ilyen járt volna a bringára, a váltókarok is deore-k és a hátsó váltó is, ezért szeretném cserélni. Ahol vettem nem reklamálok, mikor elhoztam kellett volna figyelmesebbnek lennem, lehet nem is cserélnék, nem az ő hibájuk, mindegy. -
Ariadne
őstag
Hú, nagyon köszönöm a részletes tájékoztatót, ezek szerint akkor az eddigiek alapján várhatóan jó cucc lesz az, megnyugodtam. Különösen az a táblázat tetszik.Egyébként rém fura a külseje, mintha szarvai lennének a bringának, szóval lehet a gyalogosbiztonságra nem lenne ötcsillagos a töréstesztje.
-
válasz
Ariadne #6446 üzenetére
A Stroker fékerőben elég jó kis fék, kb., mint a régebbi Mag-ok, csak a teljesen új dugattyú-elrendezés miatt közvetlenebb a fékkarban levő dugattyúk terhelése (a Mag-ban a fékkar egy kis himbás áttétellel nyomta a dugattyút), így kisebb fékkarra irányuló erővel nagyobb fékhatást lehet elérni, ami mérhető fékerő-növekedést is jelent, az alábbi ábra szerint.
A féknyergen túl sok újítás nem található. A Mag szériahibája volt a folyton kilazuló kombinált nyomáspont- és fékkartávolság-állító csavar, amit egy 2-es imbusszal kellett mindig utánhúzni, ha nem akarta ez ember elhagyni (bár nekem nem volt vele gondom, egy csepp menetrerögzítő évekre orvosolta a problémát). Ezt nagyon szépen kiküszöbölték a Strokernél a fékkaron elhelyezett állító csavarral. A Mag nagy előnye ugyanakkor itt elveszett az új túlfolyótartály kialakításával. Ez persze átlagos felhasználót feltételezve kb. mindegy is, mivel légteleníteni, olajat cserélni nem mindenki szokott otthon. Ennél a műveletnél ugyanis csak kilazítottad a Mag bilincsét, elfordítottad a kormányon, így felülre esett a túlfolyótartály fedele, lecsavaroztad, és már mehetett is be a plusz/új olaj. A Stroker esetében ez a fedél oldalra esik, így egy esetleges karbantartásnál vagy a bringát kell elfektetni, vagy le kell szedni a fékkart a kormányról. Nem sokat lehet tudni gyakorlati tapasztalatokról, mivel a Stroker széria még elég új. Anno az El Camino volt a Hayes csúcs féke a Mag-ok után, ám nem nagyon vált, be, sok hiba volt velük, és fékerőben is elmaradtak az elvárt szinttől.
A 90 fokos kialakításból nem igazán származnak további előnyök, hátrányok, ám vannak olyan elképzelések, melyek szerint minél kisebb a fékkar frontális felülete, annál kisebb az esélye, hogy eltörjön, de én nem osztom ezeket a véleményeket. Ilyen szempontból ugye direkt rossz a Mag kialakítása, ám nem tudom elképzelni a szituációt, amikor maga a fékkar törik el egy esetleges ütközéskor. Esetleg, ha egy sorompónak megy neki a rider, vagy hasonló, mindenesetre nem életszerű a szituáció.
Én már sokszor estem keltem a bringámmal, sokszor volt olyan, hogy a sziklákon nemes egyszerűséggel legurítottam, de még csak az olajvezeték sem látta kárát ennek, nemhogy az igen masszív fékkar.
Így néz ki egyébként a 90 fokos dugattyú a fékkarban:
-
Ariadne
őstag
Erről jut eszembe, Hayes Stroker Carbonról hallottál már jó/rossz tapasztalatokat? Párom végül erre szavazott, bár nem találtam róla semmilyen gyakorlati tapasztalatot még sehol... Furán néz ki, mert a "bele" nem a kormánnyal párhuzamosan van, hanem merőlegesen, úgy kiáll, nem tudom, mennyire szerencsés megoldás ez.
-
válasz
Ariadne #6438 üzenetére
Ugyan.
Egyébként ha vki tanácsot kér tőlem bringavásárlás terén, és nincs kifejezetten határozott elképzelése a feéhasználási területet illetően, vagy úgy határozza meg azt, hogy aszfaltos túrák, föld út, enyhe terep, akkor szinte kivétel nélkül vmi jóféle krosszgépet ajánlok neki, esetleg többféle külsőgumi-opcióval. A sláger ilyen szempontból nálam az általad is említett Kellys Axis és a Magellan Corvus. Jó felszereltség, barátságos ár és súly. -
Ariadne
őstag
válasz
szacsee #6441 üzenetére
Fiúk-lányok.
Legjobb, ha be tudsz menni üzletben megtapogatni, menni egy kört valamelyikkel, érdemes körülnézni a környéken. (Ha Bp, akkor körülnézésre jó a Ridebike Récsei, több márkából sokféle van. De majd még mondanak a többiek is olyat, amit ismernek, rengeteg az üzlet.)
Egyébként a legismertebb netes bolt az ebike.hu, de sok keróüzlet is vállal csomagküldést. -
szacsee
nagyúr
Kösz fiúk, hol lehet vázakat nézni?
Esetleg ha salamander mellett döntök, akkor hol lehet rendelni? -
Pinya007
aktív tag
válasz
Patrick #6419 üzenetére
Nézz csak körül, Wenson és Dema bringák is jó ár/érték arányúak. Egyébként én is a többiek véleményén vagyok, érdemes befektetni kicsit több pénzt bringába, ha sokat fogod használni és hosszú távra gonodlkodsz. Úgy 100k körül, inkább kicsit fölötte.
Én egy 55k-s Meridával kezdtem 2 éve, aztán amit gyengének tartottam rajta, vagy tönkrement azokat az alkatrészeket jobbra cseréltem, így járok már 120k-nál!
Hamarosan 135k-ban lesz, és csak fejlesztést számolom persze, a kopó alkatrészeket nem. Ja és ez a végleges állapot lesz, ezután már max egy másik bringát veszek.Ha kész lesz linkelek képet, meg újításokról listát.
Közben hasonlítgatom a hasonló árú új bringákkal, valamiben többet tud náluk, másban kevesebbet, de annak nem érzem a hiányát. Szal teljesen saját igények szerint fejlesztgettem, így teljesen megfelel nekem. Viszont ha most vennék, akkor min 100k körüli bringával kezdenék.
-
Ariadne
őstag
De örülök, hogy a Mester is elismeri a cross bringák előnyeit bizonyos felhasználásra!
Még keróüzletekben is sokszor csak legyintenek, hogy a cross az pont nem jó semmire, max aszfalt és kész, holott egyáltalán nem így van, földútra meg lazább montis túrákra is teljesen jó... Furán is néztek rám egyszer az egyik üzletben, mikor mondtam, hogy azért Dobogókőre meg Prédikálószékre is felmentem vele terepen (leszállni és tolni sosem a bringa miatt kellett
), meg egyik ismerős a 24h-t végigtolta cross-szal. Na persze ezekre nem ideális, viszont fejleszti a tulajdonost.
Kephamos: Persze, ez valamennyire ízlés kérdése is, mert akinek viszont egyszerűen nem tetszik a cross, vagy kifejezetten montit akar, az majd megy azzal. Tkp mindegyik alkalmas mindenre, csak változó, hogy melyik mire ideális.
-
Ariadne
őstag
válasz
szacsee #6424 üzenetére
Végülis vázat akarsz csak venni és áttenni rá a régi dolgokat, vagy komplett bicót keresel?
Ha főként országút, meg földút, akkor neked is a cross kategória az ideális. Montira hiába teszel simább (slick) külsőt, akkor is szélesebb, nagyobb a gördülési ellenállás, ezért lomhább az egész, ráadásul a cross bringák áttételei is arra jók, hogy gyorsabban mehess velük, mint montival. Pár hszszel előbb leírtam részletese, mit is jelent a cross típus.
Magellannál azt hiszem, a Corvus ilyen kategória, Kelly'snél meg van jópár, Saphix és Axis van olyasmi árban. Viszont ezek full bringák, 80-90k körül. -
Kephamos
addikt
válasz
szacsee #6420 üzenetére
Na, kb egy magasak vagyunk. Nekem 21.5"-os Salamdnerem van. Nem kicsi, nem kicsi, de jó nagy.
Nem bánom, hogy a nagyobbat vettem. Nekem nagyon bejött ez a méret, iszonyatosan jó lehet tekerne, bár eleint furcsa volt. kb. 185 centis magassághoz jó. Legalább nem úgy nézek ki rajta, mint majom a köszörűkövön
Szerintem baromira merev, strapabíró. ehhez a tömeghez és magassághoz elég jó választás.
mod: #6424 -
-
válasz
Patrick #6395 üzenetére
A fék és a teló az ipari hulladék kategória, nem javasolt.
Ha az 56k drága egy komplett bringára, akkor ne erőltesd a tárcsaféket, mert egy épkézláb tárcsafék szett már helyből 40k. És akkor az még ugye a belépő szint, fogni még csak mérsékelten fog. Ez az Asses vagymi egy vicc.
Telók terén szintén 30-40k egy belépő szintű, használható teló, ez a Zoom megintcsak a nem ajánlott kategória, mozogni és csillapítani nem nagyon fog, ellenben elkoszolódik hamar.Egy már használhatónak minősülő telós, tárcsafékes gép messze 100k fölött kezdődik. Azért sem javasolt ilyen furcsa dolgokat venni, mert csak a bosszúság lesz vele.
Írod, hogy nem nagyon fogsz terepre menni. Ebben az esetben nem javasolt a monti, célszerűbb vmi krossz gépet venni, egy esgyszerűbb telóval, és jó minőségű V-fékekkel. Használtan 50k körül már egész jókat lehet találni.
Bár látom a többiek már elmondták a lényeget.
-
válasz
dragonfx #6393 üzenetére
Szinte mindegyik épkézláb birngára műanyag taposó pedált tesznek gyárilag, ami arra jó, hogy hazatekersz vele, majd felteszed az általánosságban használt pedálodat, vagy eleve olyannal rendeled, amivel szeretnéd. Lássuk be, felesleges lenne egy Mallet C-vel szerelni egy gépet, ha te SPD-vel szeretnéd használni, nyilván nem szeretnéd kifizetni a 25k-s pedált. Ugyanígy, hiába szerelik vmi szuper SPD pedállal a gépet, ha te platformmal szeretnéd használni, megintcsak nem fogsz örülni a plusz felesleges kiadásnak. Ebből a megfontolásból csak egy 500 Ft-os műanyag akármit tesznek rá, aztán a tulaj majd eldönti, hogy mivel fogja használni.
-
-
becuszabi
aktív tag
válasz
Azazello- #6423 üzenetére
Ezeket én sem ismerem. A Manitou-ról ugyan már olvastam, ill. egyik cimborám bringájában is egy Manitou X-fusion tag dolgozik, de a pro pedal-os Fox-szal szerinte jobb volt.
Állítható csillapítás mindenképp legyen a rugóstagban, mert különben csak egy kétkerekű hintalovad lesz
-
szacsee
nagyúr
Na vetettem hánytam a dolgot és arra jutottam, ha nem tudom normálisan beállítani a cuccost, akkor veszek vázat.
Viszont van egy kis bökkenő, mégpedig a súlyom...115Kg vagyok (nem oan elhízott tipus, inkább megtermett).
A magasságom 182cm.
A bringát főként országúton használom, de a földutak is a kedvenceim közé tartoznak.
Milyen vázat ajánlatok nekem erre a célra?
Jó konstrukció legyen, bírja a súlyt (túrákon én vagyok a szerszámosláda és szerelő), ami kb +30Kg-ot jelent.
Mekkora váz és milyen felépítés lenne ideális számomra?
A cuccost nyár körül venném meg, de lehet rácsapok előbb, ha jelentkezne érdeklődő a vázamra.
A másik, jó lenne, ha a Kelly's cuccait át tudnám pakolni rá 1:1-ben, de ha kompromisszumot kell kötni, akkor inkább veszek hozzá váltót, telót stb...hosszú távra tervezek, ezért inkább megfizetem az árát, mint később mégegyszer a pénztárcámba nyúljak.. -
Azazello-
senior tag
-
Patrick
addikt
Most, hogy nagyjából képben vagyok a márkákkal és a tipusokkal, körülnézek itt a városban. Aztán majd meglátom mi lesz. Köszi mindekinek a segítséget
-
Ariadne
őstag
válasz
Patrick #6415 üzenetére
A cross típus egy ilyen hibrid dolog, sokak szerint ezért pont egyik célra sem jó. Mondják ezt, akik nem próbálták. Én igen, most lesz kétéves.
Más a vázgeometria, a montinál kicsit egyenesebb ezen a testtartás, de a városi rombolóknál előredőltebb, 28"-as átmérő, tehát valamivel nagyobb kerekei vannak, és keskenyebb a max beletehető külső, mint a montiknál. Az áttételei is valahol a monti meg az országúti között van. Szóval öszvér, de városban jó gyorsan lehet vele menni (keskeny és nagyobb kerék, nagyobb áttételek), megfelelő külsővel pedig terepen is jó, bár meredeken felfelé mászni nehezebb vele, tény. Nekem bejött.Ja, és persze mindkét emlegetett márkának van cross kategóriájú bringája.
mod: Tényleg, én is tudok egy eladó Salamandert, emlékeim szerint 60-70 magasságában árulja a tulajdonosa, egy ismerősöm. Nem durvult vele, nem hajtotta szét, csak országútizásra adta a fejét.
Ha esetleg érdekel, megkérdezem.
-
Kephamos
addikt
válasz
Patrick #6411 üzenetére
Nekem egy Kelly's Salamnderem van. Baromira meg vagyok vele elégedve, a tesómenek szintén kellys-e van, Radius. Neki sincs semmi baja vele, pedig ő nem olyan könnyű, mint én. Szerintem teljesen megbízható márka. Áprópó. Valaki mondta, hogy van egy eladó Salamandere. Kérdezz rá. Szerintem nagyon jó felszereltségű bicaj az árához képest, ráadásul szvsz baromira jól is néz ki. A teló valóban nem egy világszám, de ha nem vágod szét a pofáját tutira nem lesz vele semmi bajod.
-
Ariadne
őstag
válasz
djtoomi #6410 üzenetére
Hát, így a Kelly's klubbéli tucatnyi ismerős között nem voltak ilyen gondok
. Vázakból "csak" a könnyű vázú felsőkategóriás merevvázasoknál volt pár váztörés, kicserélték mindet. Egyéb nagy gondja nem volt senkinek, az én kicsikém is jól szolgál, pedig cross bringát nyűttem monti módra nem kevés súly alatt.
Tény, hogy nem nagy szám telók, amiket beletesznek, viszont legalább egységes szintűek az alkatrészeik. Egyébként ez a Magellánra is igaz. Szerintem hasonló szinten van a két márka.
mod: Főleg városi használatra cross típust lenne érdemes venni leginkább, persze kivéve ha kifejezetten montit akar a páciens.
-
Patrick
addikt
Ugrálni, hát arra nem gondoltam, oyalnokat terveztünk, hogy pl körbe a fertő tavat meg iylen túrák, de ugrálgatni, áhh azt biztos nem
ritkán járok majd erdőbe, persze azért kipróbálom milyen ott tekerni
Szóval akkor, melyik márka legyen srácok?
-
djtoomi
addikt
válasz
Ariadne #6409 üzenetére
Tudom, de ha mégis véletlen elkezdene, akkorsem Kelly's szvsz. Annak a felszereltsége árához képest jó, de a telót, és a vázat azt nem tom, rengeteg kelly's-nél elbaltázzák, pl egy idő után, rengeteg embert ismerek, akik csak cc-znek, emg cc verseny, stb... És a vázra mindegyik panaszkodik egy idő után, nyüszög, nykeg, stb...Teló meg első 3 nap gyönyörködés után.
"rendeltetésszerűen használja": UMF-et azért vettem, mert ezzel lehet, de ha nem próbálom ki hogy ez nekem való-e, akkor ha megveszem umf-et és cczek vele, hülyének fognak tartatni, ami nem csoda.
-
djtoomi
addikt
válasz
Patrick #6405 üzenetére
Akkor viszont ne add alább Magellan-Merida-nal.Nekem a Kelly's-em mikor csak CC-ztem ok volt, de picit elkezdtem durvulni, ilyen kisebb ugrások stb, vége. Pedig az anno 170k volt, dupla hirdatárcsák, RST lockos teló, stb....
De még mindig nem jöttem rá, egy normális felszereltségű bringára, ami télleg jó, mert full deore pl, meg hayes fékek, mért tesznek rst-t....
Ariadne: Igen, bár ahogy most olvasom, hogy minen napi használatra kell, így egy 80k-s kelly's-t nem vennék, de magellant annál inkább.Most kezdem bánni, hogy haverom magellan polar-x manuálját kipróbáltam, hogy mért umf-et vettem manual helyett....
-
djtoomi
addikt
válasz
Patrick #6402 üzenetére
Nem tom, nekem első komoly bringám egy merida kalahari 590 volt, fél évet sem bírt, jött egy kelly's salamander, azt szarrátuningoltam, dirtre, stb-re használtam, olajtárcsák, marzocchi teló cc bringán.
Most meg UMF-el nyomulok, de asszem ezután is Meridat veszek, nekem ez bevált, bár merida 100k-ért adja a jókat, 80-ért nála nem nagyon találsz semmit.
Nézd meg mégegyszer előző hsz.-em, van benne két konkrét tipus utólag.
-
Ariadne
őstag
válasz
Patrick #6397 üzenetére
Pl. Kelly's Viper terepre (monti) és pl. Kelly's Saphix vegyes használatra (cross típus).
mod: De elfogult vagyok, nekem is Kelly'sem van.
Aktív témák
Hirdetés
- iKing.Hu - Apple Macbook Air 13 M1 - 2020 - Használt, karcmentes
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest