Hirdetés
- A Deezer zenei kínálatának 18 százalékát már AI generálta
- Akciófigyelő: két olcsó, de már dokkolós porszívó is akciós a Ranvee boltjában
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Így tréningezi az AI-modelleket az EU-ban a Meta
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Aktív témák
-
válasz
Ariadne #6446 üzenetére
A Stroker fékerőben elég jó kis fék, kb., mint a régebbi Mag-ok, csak a teljesen új dugattyú-elrendezés miatt közvetlenebb a fékkarban levő dugattyúk terhelése (a Mag-ban a fékkar egy kis himbás áttétellel nyomta a dugattyút), így kisebb fékkarra irányuló erővel nagyobb fékhatást lehet elérni, ami mérhető fékerő-növekedést is jelent, az alábbi ábra szerint.
A féknyergen túl sok újítás nem található. A Mag szériahibája volt a folyton kilazuló kombinált nyomáspont- és fékkartávolság-állító csavar, amit egy 2-es imbusszal kellett mindig utánhúzni, ha nem akarta ez ember elhagyni (bár nekem nem volt vele gondom, egy csepp menetrerögzítő évekre orvosolta a problémát). Ezt nagyon szépen kiküszöbölték a Strokernél a fékkaron elhelyezett állító csavarral. A Mag nagy előnye ugyanakkor itt elveszett az új túlfolyótartály kialakításával. Ez persze átlagos felhasználót feltételezve kb. mindegy is, mivel légteleníteni, olajat cserélni nem mindenki szokott otthon. Ennél a műveletnél ugyanis csak kilazítottad a Mag bilincsét, elfordítottad a kormányon, így felülre esett a túlfolyótartály fedele, lecsavaroztad, és már mehetett is be a plusz/új olaj. A Stroker esetében ez a fedél oldalra esik, így egy esetleges karbantartásnál vagy a bringát kell elfektetni, vagy le kell szedni a fékkart a kormányról. Nem sokat lehet tudni gyakorlati tapasztalatokról, mivel a Stroker széria még elég új. Anno az El Camino volt a Hayes csúcs féke a Mag-ok után, ám nem nagyon vált, be, sok hiba volt velük, és fékerőben is elmaradtak az elvárt szinttől.
A 90 fokos kialakításból nem igazán származnak további előnyök, hátrányok, ám vannak olyan elképzelések, melyek szerint minél kisebb a fékkar frontális felülete, annál kisebb az esélye, hogy eltörjön, de én nem osztom ezeket a véleményeket. Ilyen szempontból ugye direkt rossz a Mag kialakítása, ám nem tudom elképzelni a szituációt, amikor maga a fékkar törik el egy esetleges ütközéskor. Esetleg, ha egy sorompónak megy neki a rider, vagy hasonló, mindenesetre nem életszerű a szituáció.
Én már sokszor estem keltem a bringámmal, sokszor volt olyan, hogy a sziklákon nemes egyszerűséggel legurítottam, de még csak az olajvezeték sem látta kárát ennek, nemhogy az igen masszív fékkar.
Így néz ki egyébként a 90 fokos dugattyú a fékkarban:
Aktív témák
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Opel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen NAS-t vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Formula-1
- A Deezer zenei kínálatának 18 százalékát már AI generálta
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen légtisztítót vegyek?
- További aktív témák...
- Sony Bravia 50"-os LCD tv (KDL-50W829B X-reality PRO)
- Phone 16 Pro 256 GB Natúr Titán - gyári állapot - 40 ciklus- APPLE GARANCIA
- iPhone 14 Pro MAX 256 GB Black - 3 hónap Apple szervízgarancia - APCOM - 90 százalékos akku
- MSI Modern 14 B11MOU notebook, ÚJSZERŰ állapotban!!
- Maxra bővített Razer Blade 17 Pro gyönyörű állapotban
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
- Bezámítás! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- Intel Core i7-9700 CPU, processzor (SRG13)- Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest