Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz Teodor52 #11414 üzenetére

    "A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe."

    Nem, én a nagyobb felületi nyomás miatt cska a fogyasztáscsökenést vetem el, nem az innovációs jellegét.

    "Kenworth T610"
    Ausztrál piacos jármű. Az teljesen más világ, leginkább azért mert ott már nagyon rég óta futnak párhuzamosan az európai és amerikai járművek. Sok esetben messze az amerikaiak előtt járnak.

    A többi amit felsoroltál az valamilyne módon köthető európai gyártóhoz ( Volvo, Daimler illetve a Paccar részéről a DAF ) és egyik sem idősebb 4 évesnél. Amikor a Volvo megpróbált komolyabban betörni az amerikai piacra, akkor elsőre neki sem sikerült. Az eladások növelése érdekében kénytelen volt a VNL-t Eaton Fuller váltóval és Cummins ISX motorral árulni, és kb mindent kidobtak belőle ami Európai. Se légrugózás, se fékezett A tengely, se ABS.

    Amikor a Hunland behozta az USAból a VNL-t akkor nem tudták az EUban forgalomba helyezni. Kapott egy európai,fékezett FH első hidat, EBS-t egy FH16 6x4-ből és csak ez után sikerült honosítani :) Az USAban olyan a műszaki előírás, hogy ha rendelkezik a vontató megfelelő retarderrel ( a jakebrake is tökéletes) akkor nem szükséges a kormányzott tengelyt fékkel felszerelni, és így járnak 105-110km/h-val!

    Nyilván az USAban sem állt le a fejlődés, csak nagyon nagyon sokáig semmilyen igény nem volt ezekre a technológiákra. Nálunk már vagy 30 éve van ABS minden nehéztehergépjárművön, sőt ADR-es járművökön már ROP/TROP is lassan 10+ éve, addig odaát az európai gyártók "térnyeréséig" ezzel a kutya nem foglalkozott. Most már viszik a Volvokat is D13-mal és D16-tal, I-Shifttel de korábban ezek senkinek nem kellettek.
    Míg nálunk már 1991-ben a renault Magnumnál széria volt a légrugózású fülke, addig a nagy vízen túl máig nincs egy darab sem - pedig laprugózásnál és akkora tengelytávnál áldás lenne.


    Ott nagyon nagyon sokáig jobban előtérbe került az egyszerűbb,olcsóbb, könnyebben fenntartható technika mint a drágábban fenntartható innovatív megoldások. Most már az új járműveket ott is tudod kérni minden földi jóval, de az amerikainaknál a haszonjárművek csereciklusa is teljesen más, mint nálunk így még mindig nagyon nagy a "mieinkhez képest buta" járművek aránya. Ez most nem azt jelenti, hogy megszólnám őket, vagy rossz lenne. Az ottani fuvarozásnak ez így megfelel, gazdaságosan nyomják, ő dolguk. Ott is lesznek majd még gondok, amikor kiderül hogy mégsem sikerült tökéletesen integrálni az EBS-t és karácsonyfa lesz a műszerfal, mint az Ivecocban :DDD :DDD

    A super-single abroncs kapcsán:
    ezt nem én írom le, hanem a piac. Akármennyire is jó és innovatív valami, ha a piac számára nincs sok előnye és drága akkor sosem fog elterjedni. Ezer és egy ilyet láttunk már a történelemben, amikor teljesen király cuccok mentek a süllyesztőbe, mert...
    A super-single abroncs nem új technológia, 17 éve mutatták be és 17 év alatt nem terjedt el. Szerinted mennyi idő kell neki, míg kiforrja magát? Még 17 év?

    Az meg, hogy mit mutatnak be egy techdemon, nem mérvadó. Nézd meg az új jármű bemutatókat: nagy fülke, full extra, bőr belső, minden kipipálva az extralistán.. aztán nézd meg, hogy veszik nagy tételben a kamionokat: full fapad.
    Nekem az Euro6-os Scaniám mondhatni full-extra volt,hűtött-fűtött bőr, navi,adaptív tempomat, xenon... Haverom is kapott egy ilyet, kézi váltóval, manuál klímával ééésss a 124-es Scania halogén lámpatestjével!! Tudod miért? Mert ha a Xenon-t beküldi egy felverődő kavics akkor az egyből 300 000Ft-os kár, ha a másikat ahhoz meg 4500 forintért veszel lámpaburát a truckshopban. És ez a valóság, amit én sem akartam elhinni, de ez 2016-ban szempont volt egy 8 autós fuvarozónál! Na ehhez képest amit a techdemokon látsz az űrtechnika.
    Amikor kötelezővé tette az Eu a collision warning systemet a kamionokra, akkor tudod mi volt az Actrosban alapáron? A radar és a figyelmezettő sípolás, de fékvezérlés már nem volt! Ismerek olyatm aki úgy vette meg a nettó 100 000 euros 3 tengelyes nehézvontató Actrost, hogy nem kérte bele azt az extra funkciót, hogy ez meg is állítsa az autót, mert plusz 1000 euro lett volna ( és akkor mindjárt lett volna adaptív tempomat is).
    Szerinted ebben a fillérbaszó világban, majd pont az ilyen sokadlagos dolgokat fogják nyomni, mint a super-single abroncs? :D Mondom, én nem írom le, de 15 éve látom mi folyik a nemzetközi fuvarozásban. A belföldit meg inkább hagyjuk, mert ott aztán megy még mindig a vágott gumi meg a futózott gumi, mer ócsó.

    Teljesen máshogy látja ezeket a dolgokat az ember kívülről, teljesen más al ogikus és a racionális kívülről mint belülről, amikor már átlátod a rendszert.

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák