- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szplöttyy
senior tag
Köszi!
Levegős dolgokról vna tudomásom, imádom a buszokat, teherautókat, kamionokat!(Ciki volt mikor a megállóba beáltunk, szusszanás, és akkor elfogyott a levegő Utasok picit morgolódtak,[főleg hogy hideg volt, és ugye az ajtókat se lehetett becsukni] hogy túráztattuk a vén ikarust, hogy legyen valamennyi, hogy menni tudjunk)Csak a pót ráakasztását nem értettme edig, filmekbe láttam hogy sok kábel
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
BKV busz volt... Padlón ki lehetett látni, fordulatszámmérő nem ment... a vicces az volt ,hogy haveromat megkértem magyarázza el mit csinál ez a sok kapcsoló..a válasz az volt, hogy "95%uk semmit, be sincs kötve, vagy már nem is megy...." Egyik buszon amivel mentünk, hiába volt bekapcsolva az ajtófék, akkor is ment nyitott ajtóval, stb. Am ezek autómaták, azokba nem levegős a kuplung, nem?
Ja akkor még egy kérdés a "ZF" váltó, márka kijetése micsoda? Sokan hívják "Zéef" nek sokan meg "Cetef" mi a helyes kiejtés?
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
-
Szplöttyy
senior tag
Hát kitudja.... Amúgy melyik ország kamionosai a legelvetemültebbek? Nálam eddig az ukránok vannak az első helyen... Toyota Corollával megyünk a belső sávba 140-el M3ason...ukrán kamion 90el kivágódik elénk, mikor alig pár méterre van elöttünk... Meg hasonlók.
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
Ez azért nem úgy működik hogy márkakereskedésed van és rögtön kapsz bónusz negyven millás kamionokat. Három ilyen gép volt a cégnél, azért vették meg őket (használtan) mert olcsók voltak. Másrészt a belföldi autógyilkos fuvarokhoz felelőtlen pénzkidobás új gépeket munkába állítani. Általában úgy történik hogy az új szerelvények futnak párszázezer kilométert nemzetközi fuvarokkal, nagyrészt autópályán és csak azután kerülnek belföldre. Vagy eleve használt vontatókat vesznek más cégektől.
-
#27070592
törölt tag
Nocsak...szabin vagy? Én most is melózok, épp az Anna hegyi McDonaldsnál wifizek...23 órás Spar fuvarral
Egyébként abszolut igazad van, normális cég ha márkaszervize van nem vesz más tipust, de itt a szervíz főleg külső cégek autóival foglalkozik, ebből csinál pénzt. A saját kamionokat meg finoman szólva is lesz@rják. Azt hittem nem hiszem el, leadtam egy gépet ősszel műszaki vizsgára, el volt szakadva a kormányállító pedál bowdenje, de nem cserélték ki mert 13ezer az új...
Egyébként Te hol melózol? Úgy értem melyik cég? -
#27070592
törölt tag
Gyálon egy FH12-es Volvo nyergessel.
két hét mulva,
Miért nem veszel laptopot ha tudod hogy legalább két héti nem leszel itthon? Nyugaton gyakorlatilag minden bozót mellett wifizhetsz. Vagy Kamcsatkába szállítotok?
Én is nemrég vettem notit, most épp munkaidőben netezek a szomszédos cég nyílt hálóján. Kellemesebben telik a várakozás ha az ember filmet nézhet vagy képeket szerkeszthet és még fizetnek is érte... -
Szplöttyy
senior tag
Énvoltam a hülyeIlyesmi volt... Csak vmiért nálam a tartályos=Klacska, bár ez a Shell-es Volvo is Klacskások között áll...
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
FH12-es Volvo is kb hasonló.
Gyálon az M5 gyáli lehajtóján ha lejössz és alsónémedi felé fordulsz, rögtön az első kanyarban. Bár ez elég feltűnő helyen van.
Ha belefér inkább nézz el az Ócsai útra (M0-5-ös főút kereszteződéstől a város felé még kb 500 méter, raklapos táblánál jobbra, egy keskeny aszfaltúton kb 200 méter. Non stop és elég jól fizet, rendes tag a telepvezető. Abszolut nincs feltűnő helyen, targonca is van. Én már nem járok amióta GPS van az autóban de jók a tapasztalatok.
Itt a googlemaps-linkje: [link] Pont középen van az ojjektum, ha belenagyítasz a fotón is ott áll egy kamion.
-
#27070592
törölt tag
Síkpadlós Magnumtól jobbnak tartod a Stralist???
Igaz én még nem jártam Magnummal de kollegák azt mondják három FH-s Volvo-ért sem cserélnék el.
Én egy manuálváltós 98'as FH12-vel dolgozok, teljesen ok. Az automatát nem szeretem, másfél hónapot hajtottam egy automata FM12 tandemet, megette a hajamat is. Igaz az Unilever mérlegén Nyírbátorban 42,5 tonna volt a rakott szerelvény...Amúgy hibalista: önindító, alsó fogaskoszorú, lyukas kipufogódob, olajszivárgás. És fossa a levegőt. Ki nyer ma?
-
#27070592
törölt tag
A cégnél a Volvo-nyergesek üresnormája 28.5 liter. Elég változatos a rakomány, 3 és 24 tonna között, de ha nem sietek sehová akkor 32 liter alatt is ki tudok jönni /100 km.
Automata tandemmel állandó melónk volt, Nyírbátorból Biatorbágyra készárú (42 tonna szerelvény), vissza Tatabányáról üres műanyag flakon (21 tonna szerelvény) de nem lehett kihozni 40 liter alatt. Volt is túlfogyasztásom rögtön, ötezer minusz a fizetésből.
Bár az is igaz hogy ezzel a melóval minden este otthon aludtam.Nekem eddig egy 98'as Daf XF95 jött be legjobban kényelem szempontból, fél évig dolgoztam vele. Bikaerős klíma volt benne, 2007ben a nyári 40 fokokat egyszerűen nem érzékeltem meló közben. Az ágy kb 10 centivel szélesebb a Volvoénál, az ágy alatt gyári hűtő, sörrel, miegymás... Jobban szerettem dolgozni vele mint a Volvoval.
-
#27070592
törölt tag
Egy szerviz elég sokat tud segíteni, főleg egy új sor gyári injektor, csak elég drága. Pedig a fogyasztásban visszahozná a belefeccölt pénzt. Amivel most melózok épp 900ezernél jár de még az eredeti injektorokkal. Szegénység van, nem költenek az autókra csak ha nagyon muszáj.
Azt hallottad hogy a waberernél az új szerelvények üresnormája 24 liter? Lehet hogy ideális körülmények között, sík úton autópályán szélcsendben elmegy ennyivel, de általában egy hosszabb úton rendesen van hegymenet, araszolás, lámpázgatás, hogy a francba jönne ki 24 literből?? És ha túlfogyaszt a gép a sofőrrel fizettetik ki...Egyébként járok a gyáli prologisban elég gyakran, főleg éjszaka a Wincantonhoz meg a Hyperimpexhez vagy a gyáli Hopi raktárba. Lehet hogy már találkoztunk is csak nem ismertük egymást?
-
#27070592
törölt tag
Majd figyellek, bár jövő héten csak nappal melózok lehet nem megyek a Prologis felé se.
Én mindig más félpótot húzok, van hogy egy hét alatt ötször is cserélek ha a Rauch Hungáriánál kapok szállítmányt ott előrakott félpótok vannak legtöbbször. Odaviszem az üreset, leadom a papírjait felakasztom a rakottat és go. Szerintem már becsukott szemmel is menne a csere.
-
SAMYka
aktív tag
Akikel edig beszéltem azok azt mondták hogy 4-8dl/óra között mozognak a kályhák. Nekem a magnumba fogalmam sincs mennyit evett a MAN-al meg egész keveset jártam ezért arról sem tudok nyilatkozni.
Szerintem mind a kettőben webasto volt legalább is a vezérlő az az volt. Az MAN alíg fűtött és hangos is volt a magnum az egész jó volt. Csendesebb is és jobban fűtöttPH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
SAMYka
aktív tag
Nekem is a nagy tankba volt kötve azért nem tudom megmondani.
0,24L/óra az egész jó teljesítmény.A füstölésre hallottam egy olyat hogy a kipufogóját be kell fújni WD40-el kicsit várni hogy oldja meg a cucot aztán nyélgázon megjáratni.
December előtt nem járt valaki romániába? Bukarest, RM Valcea, Beszterce környéken
[ Szerkesztve ]
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
Dina111
csendes tag
-
#27070592
törölt tag
Az még a jobbik eset ha a cégtulajban van annyi becsület hogy kifizeti a "járulékos költségeket", végülis azzal hogy túlvezetsz meg 70 helyett 90-el nyomod lakott területen kívül, neki termeled a zsét.
Bicske Spar? Csípem a helyet, nagyon korrektek az áruátvevők. Van amikor teljesen fullon van a külső parkoló és nem tudsz megfordulni csak hátul a szervíztelepnél a porosban. Egyszer ott majdnem elakadtam akkora volt a sár.
-
kiskuku
csendes tag
Én kelet Magyarországon lakom.Nem tudom ismered e a 471-es főutat?Na az durva, olyan lyukak vannak hogy mikor belemész majd kiszakad az első híd.A multkor az egyik csatornaszem kivágta az egyik gumimat és kihívtam a rendőröket helyszinelni. Olyan éle volt annak a kurva vasnak mint a borotva és azóta is várom a pénzt.De azt várhatom is!!!!!!!! Rá egy hétre mentem arra és akkor ár körbe volt azsfaltozva, nem igaz hogy nem bírták hamarabb megcsinálni.Meg mi a fasz kerül 1,5 miliárdba 1 km aszfalt kialakításában.Szóval fizethetjük a sujadót meg amit az üzemanyag árábol levonnak, de minek?
-
#27070592
törölt tag
Ilyen szempontból a bicskei Spar központ is jó hely, a szárazárú átvétel 9-13-as rampa. Szépen beállnak előtte keresztben a hűtős elvtársak hogy alig lehet cipőkanállal betolni a pótot. Éjszaka még jobb. Ott normálisan megtanul az ember tolatni...
Múltkor kérdezte a portáscsákó hogy mit hoztam, szárazárú? Nem, gyümölcslé...De az szárazáru...
-
Szplöttyy
senior tag
Értem, köszönöm! Akkor ezért variálnak annyit rakodáskor? Láttam már hogy felpakolták az egészet, aztán a felét le, aztán vissza stb. Gondolom akkor is azért, hogy ne boruljon szét minden, meg hogy ne a tengely felett legyen a sok súly.De szeretnék már kamionozni Marhára vonz a dolog, csak sajna semmia kamionos közvetlen ismerős nincs, akivel elmenjek 1-2útra No, majd egyszer énis úgy fogok ide írogatni, hogy alattam lesz valami nagy (Nem félreérteni)
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
Nem én kéttengelyesre gondoltam amin szarrá van kopva a zsámoly, hogy még véletlenül se arra törjön tolatáskor amerre akarod.
Feltűnt nektek mostanában hogy főleg az m0-on szeretnek szélárnyékosat játszani a kisebb libakergetőkkel? Amióta megint leadta a discovery azt a mítoszrombolók részt amiben a szélárnyékot vizsgálták kamion mögött, mintha állandóan a seggemben jönnének.
-
#27070592
törölt tag
Engem nem szokott zavarni, ha meg satuznom kell akkor az ő baja ha rátekeredik a majomfogóra.
Truck trialt lehet én is megnéztem volna de szintén itthon kamillázás. Tegnap épp hogy beértem a telepre tíz óra előtt, este kilenckor még a némedi pennyben rakodtam le. Kicsit megzavartam visszafelé a bicajt.
-
Szplöttyy
senior tag
A Hűtőnek, kell külön áramforrás is, vagy elég az neki, amit egy átlagos pót is kap a lámpák stb miatt?
Én is sok fuvarozótól halottam ezt a "közös lónak túrós a háta" mondást, és amiket láttam igaz is volt. Pl volt egy 3,5tonnás régi Iveco, minden nap más ment vele... mint utólag megtudtam 93'as gyártású volt, pedig úgy érzésre volt vagy 25éves... Minden lötyög, zörög, elszakadva, vagy nem is működik...Mondjuk, hegesztve volt a hátsó futómű, és volt hogy 5tonna össztömeggel ment, külföldön is... De ugye nem látszott rajta...
Ja, és ha esetleg pont úgy nézelődtök, megmondanátok, hogy 90km/h-nál mennyit forog a motor, a legnagyobb sebességbe? Mert van egy olyan érzésem, hogy a játékokat nagyon elszúrják. Van ez az Euro Truck Simulator... 9sebességes Volvo, 9esben 90nál 3ezres fordulaton, és ott a vége, annál többet nem forog a motor... a 14sebességes Volvo az 90nél olyan 2500at forog, amit még mindig soknak tartok...
Smoke & Torque
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...