- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Google Pixel topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- Letiltás - hogy is van ez?
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2297 üzenetére
Részvétem! Amúgy is gyűlölöm a telet, kamionnal meg pláne. Csak egy előnye van. Nem rohad meg az ember a fülkében. A hideg ellen lehet védekezni, de a meleg ellen nem nagyon.
Szerintem van felvétel. Engem is most egy új hús váltott. Nézd meg a Schedler honlapján, hogy keres -e még sofőrt! De, tényleg embert próbáló a meló! Csak a két hét miatt vagyunk ott.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2292 üzenetére
Szerintem se rossz.
Az alap infókat Comlog -ra küldik németül, a többi meg telefonos. Német az irányítás, de mivel a legtöbb sofőr Magyar, próbálnak egyszerűen fogalmazni. Ha valami összetettebb probléma van, akkor pedig valamelyik németül jól beszélő kolléga segít. Hallottam, hogy most kirúgtak egy újoncot, mert a rakomány nettó súlyát nem tudta bediktálni. Lássuk be, hogy az azért tényleg erős Németországban, egy német cégnél![ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2289 üzenetére
Jól érted. Két hetet.
Lauda:
Tudsz jobbat? A barátnőm Spanyolországban él. Én egy-egy hétvégével nem vagyok előrébb. Tavaszra bekértem magam egy 6 hetezésre. Egyet még csinálok majd ősszel és ennyi. Ebből én bőségesen megvagyok, félreteszek, stb. és a többi hónapból két hét az enyém. Nekem ez, így ideális (mármint munka/szabadidő szempontjából).[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2287 üzenetére
Az idő, ahogy kijön. Lehet akár 5x15 is (fizetik a büntit), de ha jól jönnek ki a rakodások, vagy becsúszik vmi gebasz és lekésel, akkor beleférhetsz a 13 -ba. Van hétfői és szerdai váltás. Én szerdaira kértem magam. Szerda délután kiérünk és vagy szundi, vagy gurulunk egyet a határig, vagy a lerakóig. Ezek elég kaotikus váltások. Aztán csüt., pént és rápihenünk a "hosszú" hétre. Aztán H,K,Sz és jövünk haza két hétre. Lehet a 2-2 hét helyett 3-1 hetezni, vagy nyomni egy 6 hetes etapot. A lényeg, hogy ugyanabban a váltásban maradj.
1100 nettóval vagyunk bejelentve, ami alap + napidíj. Erre jön 100E balesetmentességi prémium, plusz vmi fingilingi az éjszakai vezetésre (nem nagyon szoktunk éjszaka vezetni). Ha 2-2 -ben dolgozol, akkor 1240-1260 körül jön ki a vége és ezt napra pontosan utalják. Ha többet melózol, akkor nyilván több a lé, de nem matematikailag arányosan. Plusz, kölkönként is jár vmi családi pótlék, de ezt nem tudom, hogy mennyi, mert engem nem érint. Kb. ez a szitu "nálunk".Ja, az autók. A nagyon régiek Volvók, de ezeket szintén mostanság cserélik. Az eggyel fiatalabb eresztés, mint az "enyém" is, azok MAN -ek és a még újabbak Volvók. Többet ne kérdezz róluk, mert gőzöm sincs, hogy melyik, milyen és nem is érdekel. Azt sem tudom, hogy én pontosan milyenen ülök. Gyenge és zabál. Ennyi.
Mi az a "Spézen"?[ Szerkesztve ]
-
SzalaiG
addikt
válasz #79335424 #2286 üzenetére
Arányos a fizu a hajtással? Ő inkább visszajött ide, mert inkább normálisan dolgozik: 3x15öt és 2x13at 1650ért, mint hogy hajtson 2200ért...
Rendesen be vagy jelentve? Kifizetnek pontosan? Spézennel ott is trükköznek?
Milyen és mekkora vontatók vannak?
Itt ponyvás tandem és nyerges Mercik és Scaniak minimálisan felszerelve. MP4 450 és G410.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2285 üzenetére
Bocs, összekevertem! Az nem Wolfburg volt, hanem Wolfurt.
Igen, igaz. Bár, ez is rutin kérdése. Az elején borzalmas volt, de mostanában volt olyan hét, hogy meg sem izzadtam. Kétféle pót van. Amit én kaptam, az a régebbi konstrukciós. Az szopás az újhoz képest. Most azt mondták, hogy két hónapon belül cserélik a régieket. Hajtás is van, de hozzáállás kérdése. Én bírom. Olyankor a havi két hét pihire gondol az ember. Meg, én mindíg útáltam a ponyvázást, oldalról rakodást, kötözést. Itt fix oldalas a pót és talán két felrakó van, ahol kötözni kell.
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2283 üzenetére
Schedler. Schubbodenes (önkihordós) nyergesekkel dolgozunk. Nagyrészt papírhulladékot, faforgácsot szállítunk, de néha beesik szemét és raklapos áru is. Leginkább délnémetországi és svájci címeink vannak (máshol még nem is voltam október óta). A wolfsburgi terminálon is volt már 2-3 hétvégém.
[ Szerkesztve ]
-
NORBl
aktív tag
Sziasztok !
Lenne két emelőhátfalas autónk, 7,5 t, 3,5 t. Hol lenne érdemes nézni fuvarokat ? Milyen szoftvert javasoltok, ahol tényleg ki lehet fogni jókat ? Magyar, külföldi oldal/program is jöhet. Angolul megy a kommunikálás szóban,írásban is. Belföldi,külföldi fuvarok érdekelnének. Jó lenne, ha nem kéne sokat kint lenni, megy az autó, majd jönne haza, tehát nem cél az ide-oda fuvarozgatás, csak oda-vissza.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2278 üzenetére
Ó, ilyen nekem is van. Az előző melóhelyemen díszleteket, hang és fénytechnikát szállítottam színházaknak, meg mindenféle rendezvényekre. Állandó behajtásim volt a belvárosba is. Az Operának ezzel a szerelvénnyel:
Ez egy dupla forgózsámolyos pót. A két zsámoly bowdennel van összekapcsolva. A szerelvény másfél méterrel hosszabb, mint egy nyerges kamion. Itt csak a pót látható, a háttér az Operaház díszlet bejárója a Lázár utcában. Az Andrássy útról fordultam be a Hajósba, majd onnan a Lázárba. Volt, hogy naponta többször is. Szerinted? Sejtheted, hogy milyen centizések voltak.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Á, nem volt pánik. Hiába német a cég, szinte az összes sofőr Magyar, úgyhogy kértem telefonos segítséget. Kiderült, hogy van oda aszfaltút, csak a Here 2015 Q1 nem tud róla. Hmmm...
Szerdán még van 3 München környéki lerakóm, aztán Dachauban megrakok a váltómnak egy Svájcot, begurulok a céghez, kamion leparkol és irány haza.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Vazze, ezek fődművest akarnak belőlem faragni! Már megint egy szántóföldes kilátástalanság. Komposztüzem egy hegyoldalban. A cím egy koordináta, ahova a GPS szerint nem vezet út. Király!
-
#79335424
törölt tag
A jó kamionos is holtig tanul.
Nekem nem volt dolgom az otthoni "nagyokkal". Kis cégeknél voltam. Annak is megvannak a nyavajái. Most is gürizek mint az állat, jó hét az, amelyikben csak három 15 órás műszakunk van. De, mégis befogom a pofám, mert összességében elég jó sorom van és különben sem vagyok az a nyafogós fajta. -
titán
válasz #79335424 #2271 üzenetére
Kellemetlen helyzet az ilyen. Ez a szakma mindig tud az embernek meglepeteseket okozni, ezert is szoktam mondani a sok szajhosnek, hogy csinalni kell es majd akkor tud merlegelni, hogy meg van-e fizetve az ember vagy nincs. Ne csak a 3-500 ezres fizetest nezze. Hogy csak nagy ceget emlitsek, huzzon le valaki a wabinal/gartnernel par evet es meglatja mi a szopoag. A gyor-ingolstadt korfuvar az nem kamionozas.
-
#79335424
törölt tag
Szia!
Szinte csak nagy cégeknek szállítunk, de néha beesnek "magán" megrendelések is. Ez is egy ilyen volt. Már a felrakó is zűrös volt. Erdei út, 3,8 -as híd, leeresztett légrugóval, stb. Ezért nem volt gyanús a lerakó felé vezető zergeb...ta. De, egyre szűkebb lett. Akkor már tudtam, hogy ez nem nyerő, pedig már láttam a telepet, ahova vinnem kellett a cuccot. Csak nem arról volt a bejárat, amerről a címet megadták. Kerestem megfordulót, de esélytelen volt. A többi már borítékolható volt. Betonút vége, földút, sötét, kétségbeesett megfordulásnál sárbanragadás. Odafelé láttam egy hofot. Besétáltam és megkérdeztem a gazdát, hogy tudna -e segíteni. Rámutatott a fészer falára, hogy ott a "kamionmentő" kábel, ő meg ment a traktorért. Az egész olyan rutinszerűnek tűnt. Persze, kiderült, hogy én már a második voltam... ...a héten.
Csakhogy, a MAN -on nem találtuk a húzópontot, hiába volt húzószemem. Úgyhogy, némi sárbanfetrengéssel egy spanifert többször átvetettem a laprugó tartócsonkján és úgy fordított meg az ember a traktorral. Hát, ilyen szituban még nem voltam, egyszer ennek is el kellett jönnie. Remélem, hogy csak egyszer![ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Sziasztok!
De, jó, hogy van ilyen topik is! Üdv minden topiklakónak a sinsheimi Shell -ről! Hétvégi dögunalom és szerelés, mert tegnap egy traktor húzott ki a szántásból és vontatáshoz használt spanifert le kell fejtenem a laprugóról, mert durván rászorult. Az élet apró örömei.... -
Gergello
addikt
Tudnátok ajánlani megbízható autószállítót ? Franciaországból, Párizs mellől kellene elhozni egy autót.
Nagyon köszönöm a segítséget. -
zsid
senior tag
válasz huliganboy #2266 üzenetére
Szerintem semmi. Odafele irányban a H4 végig lejt, Szlovéniában amúgy is matricád lesz, még a táj is szebb, mint Sezana-Fernetti irányában.
<tRucKdriFteR>
-
titán
válasz huliganboy #2264 üzenetére
Ez az "alap" utvonal. Annyival egeszitenem ki, hogy triesztnel mesz tovabb E61-E70, nem azon a H4-en amit kidobnak a terkepek. [link]
(#2266) huliganboy Igy vegig A-jelu autopalyan mesz, ezek a fo kozlekedesi gerincei az orszagnak. Beteszel egy koztes pontot fernetti ele/moge es akkor arra visz.
[ Szerkesztve ]
-
huliganboy
addikt
Nah azért is érdemes elmenni már!
Állítólag a Viamichelin a legjobb tervező ebből a szempontból...
-
titán
válasz huliganboy #2262 üzenetére
Nincs kulon dija, a palyadij tartalmazza. Legalabbis en meg nem talalkoztam olaszban fizetos alaguttal. Osztrakoknal tudsz belefutni fizetosbe. [link] A kek szakasz kulon fizetos alagut/hago. Az arlberg igen fasza, 14km hosszu.
[ Szerkesztve ]
-
huliganboy
addikt
Lauda: Huu az alagutak csábítóak, csak ne legyen 50 euró a használata
zsid: Csak a fánk miatt megsasolom.... de ha közbe jársz arra akkor írd meg megéri e!
-
zsid
senior tag
Ha már Szlovéniának indulsz akkor reggel térj le az A1-ről Trojane-nál, a faluban van egy híres fánkos, állítólag mocskos jó , bár nekem még nem volt időm megkóstolni.
<tRucKdriFteR>
-
titán
válasz huliganboy #2259 üzenetére
Szerintem nemetnek kar elmenni, egyreszt kerulo is, masreszt ott biztos lesz stau, mert ejjel 1-kor is tudnak 20 kilometeres dugot csinalni. Meg ott elmesz munchen-bodensee, sok latnivalo nincs es arra is nagy a forgalom nyaron, nagy resze orszagut. en mindenkeppen olasznak mennek, ha sietos akkor at a siksagon (velencet ekkor sem hagynam ki), ha nem, bele lehet iktatni meg celpontokat. A tengerpart is utos, a francia szakasz foleg, tele alagutakkal, ami raadasul kanyarodik es emelkedik/lejt is egyben.
-
titán
válasz huliganboy #2257 üzenetére
Marseillebe nehogy nemetorszagnak menj. Szlovenian keresztul velence, onnan le pisa, majd monaco es marseille. Persze ha van ido korulnezni es erdekelnek is ezek a helyek/nem lattad meg oket. Vagy graz, klagenfurt, villach, udine es akkor osztrakon keresztul mesz. Persze a te dolgod. Olaszokat nem hagynam ki, csodaszep helyek vannak. Az olasz siksag mondjuk tud unalmas lenni, a hegyekkel ovezett szakaszai es a tengertpartja nagyon szep.
[ Szerkesztve ]
-
huliganboy
addikt
Szia!
Marseille a célpont!
Többen mondták, hogy menjünk Németország felé, hisz ott ingyenes de 3-4 órával hosszabb az utazás mint Olaszország felé.
Mások azt mondják Olaszország felé nyerünk jó pár órát de 100 euró felett van a pályadíj csak odafelé, ellenben a nyári szabadságolás alatt a kapuknál torlódás alakúl ki és elveszíthető az az idő amit Németország felé nyerünk.
Svájcot is számításba vettük, de el is vetettük, ne mtudom már milért de újra felhozom a témát[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz huliganboy #2255 üzenetére
Szia!
Nem irtad melyik reszere mentek. Amugy en meg olaszban nem alltam dugoban palyan, nemeteknel ellenben mindig van stau. Masik oldala, hogy nemeteknel ingyenes a palya szgk-val, olaszoknal fizetos, bar nem nagy osszeg. Vagy ha nem sietos erdemesebb ausztria-svajc utvonalon, sokkal szebb, mint az unalmas olasz palyak. Egyebkent nincs mire figyelni, semmi kulonos.
[ Szerkesztve ]
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Srácok, úgy néz ki nyáron megyünk Franciaországba.
Arra gondoltam, ki ha nem ti tudjátok a legjobban mire kell figyelni Olaszországban, Németországban és Franciaországban...
Odafelé Olaszországon keresztül akarunk menni, viszont sokan mondják, hogy amit megspórolunk kilométerben azt a nagy nyári dugók miatt elveszítjük az olasz autópályákon.... Erről van tapasztalatotok?Minden tipp, észrevételt szívesen fogadok..
Köszi szépen!
-
fesii
aktív tag
válasz Intruder A 6 #2253 üzenetére
Azért ezt egy kicsit vitatnám mer pl csak a VDO-nál is van több fajta lehetőség.
Legegyszerűbb amikor a felső sorba a kivétel időpontját látod míg az alsóba a jenlegi időt és csak végig kell okézni.
Lehet olyan lehetőség is hogy mindkét sorban a kivétel időpontját látod és a fel nyilat nyomkodva elkell érnie a jelenlegi időt a felső sornak.
Ezzel a kettővel találkoztam eddig.
Ilyen aprobb dolgokat leszámítva egyébként tényleg csak azt kell nézni hogy pihenőt huzzon[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Köszi mindenkinek!
Annyi kérdés még, hogy ha a kártya nincs használva, az autómatikusan pihenőnek számít? Ha én pl használom egy hónapban háromszor 5. 13. 26. akkor ezt 3 napot leszámítva a többi autómatikusan 24 órás pihenő?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Köszi!
Valaki tud ajánlani olyan videót vagy leírást ami szájbarágósan elmagyarázza hogy kell használni a digitális menetírót, Én eddig még csak anlóggal találkoztam, de nem akarok már egyből az elején balfaxnak tűnni. (
BANZAII
-
MaciG
addikt
Azt jól tudom hogy akkor is kell használni a tachográf-ot ha a teherkocsit (üresen) elviszem a szervizbe és onnan vissza? (összesen kb 15 km)
BANZAII
-
titán
válasz Earl_Muttley #2240 üzenetére
Nincs mit! Egyebkent eletbe lepett a szabalyozas, viszont csak belfoldre ervenyes az a jogsi.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Earl_Muttley #2238 üzenetére
E kategoria maradt a regiben.
-
Earl_Muttley
őstag
Üdv!
Nem tudom jó helyre írok-e, csak egy kérdésem lenne.
Végül érvénybe lépett a korhatár módosítás? Ha igen, akkor az csak a C-re vagy a C+E-re is vonatkozik?Köszönöm
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
zsid
senior tag
Ez attól is függ, mit írnak a munkaszerződésedbe. A mtv-ben le van írva mi jár gondatlanságból és szándékosságból elkövetett károkozás esetén. Ha ezen felül bele van írva pl : " az egyértelműen sofőr hibájából történő káresemény esetén köteles vagy a casco önrészt kicsengetni " akkor...
Valahol érthető is, sok esetben az alja nép tör-zúz, több százezres kárt csinál a járműben, annál meg jóval kevesebb a mtv alapján lefogható összeg.
<tRucKdriFteR>
-
titán
Szia!
Az arut ugy tudom koteles biztositani a ceg, igy ha van ervenyes cmr, az teljesen biztositva van. A ceges autokon pedig szokott lenni casco, hogy ez kotelezo-e, azt nem tudom. Nalunk egy helyi cegnel ugy volt, hogy az onresz osszegeig, de maximum 50 ezer forintig tehetnek anyagilag felelosse. Gartnernal biztos nincs semmi karterites ilyenkor. Ennek utana kell kerdezni, munkaszerzodesben rogziteni kell, vagy hivatkozni kell ra.
-
MaciG
addikt
üdv.
Lehet már volt róla szó, de ha sofőr valami kárt csinál (100% ig saját hibából, pl. túl gyorsan akar kanyarodni és beborul az árokba) a szerelvényben és az árúban, akkor milyen szinten terheli ez őt anyagiakban? (nyilván cégfüggő, csak pár példa erejéig vagyok kíváncsi, mert azért egy kamion, főleg ha újabb, nem két fillér, és még ott az árú is ami lehet elég nagy értékű is)
BANZAII
-
zsid
senior tag
válasz huliganboy #2231 üzenetére
Szerintem keress. Ilyen nyomásnál már a pneumatikus és a hidraulika csövek sem gyors csatlakozósak.
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
válasz huliganboy #2229 üzenetére
Jajj basszus tenyleg ! Nagyon részegen irtam tegnap
Szerintem nem alkalmas ilyen nagy nyomásra. Levegővel is szétmegy néha; meg ereszt meg ilyenek. De ez nagyban függ a cső minosegetol is. 40 bar szerintem kizart. 20nal el fog vérezni. -
huliganboy
addikt
-
#81556480
törölt tag
válasz huliganboy #2227 üzenetére
MI az alsót használjuk, henco csöves rendszerrel (is ) 14barig teljesen jó! (szerntem tovább is ) a felső azcsővel rátolós bilincses megoldás? ott a bilincs miatt letolhatja a csövet esetleg..
Hány bar-t akarsz, melyikkel, mire ? ha mondasz valami közelitölegeset akkro könyeb dolgunk lesz.
az alsó az szabvány csatlakozo, van ellen darabja is, és roppantani lehet adott csőre
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Srácok egy gyors kérdés, mivel ti minden nap találkoztok hasonló eszközökkel!
Ha van két gyors csatlakozóm amit használni szeretnék, szerintetek hány bar-t bír ki maximum? Nekem olyan 15-20 bar nyomású helyen lenne rá szükségem!
Köszi annak aki válaszol rá!
-
ooloo
őstag
Szenzációhajhász cikk....... A belga paraszt kiadta földjét JÓ PÉNZÉRT !
"Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban."
A másik ország egyik képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra , hogy a silány minőségű olcsó nyugati termékek miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Magyarországon
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
titán
Gyonyoruen megoldottak a karacsonyi leallast.
-
#81556480
törölt tag
En közben megkaptam a novemberi béremet ( meg 10. én) 390 e. 7.5t ugyhogy maradok itt egy darabig.
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #2217 üzenetére
A mi franchise csoportunknál nem lesz norma , vagy plusz km pénz . Vannak olyan csoportok , ahol napidíj + km pénz (a fogyasztás függvényében) adja a költségtérítést . Én is kételkedéssel fogadtam a hírt ...
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
SzalaiG
addikt
A fogyasztás norma lesz a trükk illetve a megtakarítás...
-
ooloo
őstag
Az , hogy a bevételét "kozmetikázza" és/vagy legalizálja az eddigieknél jobban , arra a társaságnak nincs szüksége . A jelenlegi politikai elit mögötte áll és támogatja . Persze ez nem baráti összetartás , hanem kőkemény érdekközösség , de ebbe most nem mennék bele .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
A waberer's meglengette , hogy 2016 Januártól napidíjasok leszünk ( 53 euró / nap ) . Igaz , csak hétfőtől szombatig . Egyéb napokon 15 euró / nap . Az alapot is megemelik ... persze csak módjával . Kíváncsian várom , hogy a gyakorlatban mennyi marad a zsebben .... Ahogyan én ismerem a céget , valami csavart beraknak . A legtöbben 300.000 ft alatti költségtérítést kapnak alapfizu nélkül . Az 53 eurós napidíjjal ez az összeg 360.000 ft környékén lesz ( 300 ft -os átváltáson ) . Valahogy hihetetlen kategória , ha egy üzletember lemond ekkora összegről . Elképzelhetetlen , hogy lenne cég , aki lemond 100.000.000 ft bevételről / hó . Az előbbi összeg csak saccolva ! Mindenesetre papíron jól néz ki ....
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #2212 üzenetére
Ugyanúgy be kell adnod a köztes időszakot. Ha IGENt nyomsz, akkor a kártyán lesz x óra lyuk, mert oda nem ír semmit a tachográf ( mert pl van tevékenység igazoló lapod ). Ha pihenőd volt, akkor kártya berakáskor a VDO-nál NEM-et kell nyomni, beállítod az időket és a tevékenységet ( pihenő ) majd elmented. Ilyenkor a beállított időre ( alapesetben a kivételtől a berakásig ) visszaírja a beállított pihenőt.
Ki lehet venni a kártyát műszakzárás nélkül is, a VDO-nál hosszan kell nyomni a gombot asszem. A videót nem néztem meg, de például négykezes járat esetén soofőrcserénél kártyát is kell cserélni, viszont olyankor nem kell műszakot zárni/kezdeni.
Nem bonyolult ez:
berakod a kártyát> megadod melyik országban kezdesz ( Spanyolország esetén a tartományt is ) >visszaírod a kivételtől eltelt időre amit vissza kell, majd mehet a móka > műszak végén lezárt és kártya ki.Nem bonyolult ez, a lényeg hogy vagy a kártyán vagy papíron minden időddel el kell tudni számolni percre pontosan.
<tRucKdriFteR>
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #2211 üzenetére
Erre gondoltam itt. Kerdezi, hogy igen vagy nem. A csoka nem -et nyom, majd beirja a koztes idore, hogy piheno.
Ellenben elotte a kartyat csak siman kihuzta az elejen, nem irt be celorszagot.(vagy lehet mar o lezarta a muszakjat) Ha en kivetel elott beirom, hogy celorszag, ezzel zarva a napot, akkor mikor visszarakom a kartyat, nekem ugyan ugy be kell taplalnom a koztesen eltelt idot, vagy csak siman nyomok egy tevekenyseg veget?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Akkor megvalami... Egyebkent nem ertem, miert csinaltak ezt ilyen bonyolultra...
Szoval, mikor a kovetkezo nap ujra berakom a kartyat reggel, akkor nekem vissza kell konyvelnem? Tehat, megkerdezi, hogy vissza akarok e konyvelni. En igent nyomok. Itt kiirja majd megint az utolso kivetel idopontjat, es megkerdezi, ez volt e a muszak vege. Ott nekem igen-t vagy nemet kell valasztanom. Igen-el lezarom a tevekenyseget. Ez mit jelent? A nem eseten tovabbdob, es itt kell megadnom a kiveteltol megtett idonek azt, hogy az szunet volt.
Nekem melyiket kell valasztanom? Mert tulajdonkeppen en a kivetelnel lezartam az aznapi muszakot. Az lenne a tevekenyseg? Vagy mit kell alatta erteni?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szoval akkor igy utanolvasva a kovetkezo az en feladatom a tachograffal.
Muszak elejen kartya bedug. Majd beadas, 1 vezeto es beallitom a kezdoorszagot. Okezom, es egybol munkara teszem. Ezzel megkezdtem a napot. Megcsinalom az ellenorzeseket a jarmuvel, majd ha minden kesz, akkor indulhatok.A muszak vegen pedig szinten 1 vezeto, csak ott celorszag, majd okezom. Idopontot felirom, mert kellhet(kezdes-vegzes).
Aztan kartyat kiszedem. Ennyi?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2205 üzenetére
Tan Te kamionozol? En international nem fogom csinalni, Class 2-es vizsgamra varok jelenleg, mert ketszer mar meghuztak rajta. Aztan azzal van egy ceg itt kint, akivel eltudok helyezkedni nagyon jo helyen. Addig meg gyujtom a tapasztalatokat C1-el.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2203 üzenetére
Az tulzas.... Egy hutott puttonyossal megyek, gyogyszereket, vakcinakat szallitok. Azert kellett az ADR is. Meg nagyon beginner vagyok, holnap lesz az elso eles napom.
Egyebkent a tacho ugy mukodik itt, hogy minden nap ki kell szednem, es az office-ban minden muszak utan letoltik az anyagot rola, tehat nem kell nekem semmi egyebet csinalnom, papirokat irogatnom rola.
Don't Tread On Me
-
#27070592
törölt tag
válasz toztaat #2200 üzenetére
Igazából nem látom át hajszálpontosan hogy egy fuvarcég költségvetésében milyen tételekre bomlik a fuvardíj, de az biztos hogy egy keleti cégnek is nagyjából azonos kiadásokkal kell számolnia. Egy adott uniós fuvarnál a költségek nagy része mindenkinek ugyanannyi (útdíj, üzemanyag, amortizáció, szerviz)
Ha a te példádból indulunk ki és tíz százalék diszkont van egy nyugati céghez képest a fuvardíjon, azt a keleti cég csak úgy tudja kigazdálkodni ha csökkenti a működési költségeit, és ezt sajnos döntően a sofőr bérének a rovására teheti meg.
Van néhány olyan cég ahol a sofőr a fuvardíj tíz százalékát kapja.
Tegyük fel hogy a fuvardíj egy euro/km, és havi tízezret gurul az autó. Az ezer euro sofőrbért jelent. Ha egy nyugati cég ugyanazt a fuvart 1.1 vagy 1.15 euro/km díjjal viszi, máris többet adhat a sofőrjének, azonos költségek mellett, főleg ha állandó szerződése van, vagy kap egy kis állami támogatást.
De megint oda jutunk hogy egy keleti cég csak annyival tud "aláigérni" a nyugatinak amennyivel kevesebbet fizet a sofőrnek.
De nem akarok szakérteni kétszer négy cent jack daniel's után. 😀
Hogyan tud egy német vagy francia cég kitermelni kétezer-ötszáz euro sofőrbért?
Lehet hogy ez is a NAGY EJRÓPAI REJTÉLYEK közé tartozik.
Mint ahogy az is nagy rejtély, hogy tud kijönni egy magyar melós a magyar minimálbérből, miközben a magyar Lidl árai hajszálra megegyeznek a német Lidl áraival (amiért mégis eltérés van az a német 7%áfa kontra magyar 27%...)
Azt mondják az okosok a művelt nyugaton hogy aki napi három euróból kénytelen élni ezen a bolygón, az már a mélyszegénység legalsó fokán van. Akkor kérdem én aki napi hat euróból él (magyar minimálbér) itt Magyarországon, és bármit vesz azon 27% áfa van, miközben a boltokban német árszintek vannak, az a mélyszegénység melyik foka?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nagyon jó ár Új állapot 100% akksi apple gari 2025.01.31-ig 55k értékű kiegészítő.
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- Apple Watch Series 7 45mm Midnight Aluminium Case, GPS
- Dell Latitude 5400 / i5-8365u / 16Gb DDR4 / 256Gb SSD / FHD IPS / újszerű állapot / Excellent akku
- Xerox 106R04349 Dualpack fekete
- Két vezetékes 120x120x15 12v-os ventit keresek, legalább 1800rpm-et tudjon. Használt is érdekel.
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Minőségi Mid-Range gamer PC - i5-10400F/Gigabyte RTX 2070 8GB/ 16GB RAM/ 550W táp! -
- Sony WH-1000XM5 - Prémium zajszűrős fejhallgató
- Xbox Classic 250GB ModXo Chip
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest