- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
egy nagy upp a totyiknak ( kollegákat keresek a ph-n egy kis eszmecserére)
-
#27070592
törölt tag
válasz |*HayHa*| #105 üzenetére
Egy 113M-es Scaniával mentem már kb 130-140 között, tavaly, amikor még csak a négyes főútig volt átadva az új M0. Éjszaka volt nem volt egy lélek se a pályán, kipróbáltam hogy muzsikál a vas. Elég régi darab szegény már nincs is forgalomban. Rossz volt az elektronikája, volt hogy fogta magát és leállt a motor, minden előzetes jel nélkül. Aztán egy fél óra-óra múlva szépen elindult. És mellesleg nem volt limiter benne Ahol az M0-ról ráfordulunk az M1-re, ha nem volt nagyon megrakva, úgy ment felfelé a dombon százzal a középső sávban hogy öröm volt nézni...
-
#27070592
törölt tag
Ez azért nem úgy működik hogy márkakereskedésed van és rögtön kapsz bónusz negyven millás kamionokat. Három ilyen gép volt a cégnél, azért vették meg őket (használtan) mert olcsók voltak. Másrészt a belföldi autógyilkos fuvarokhoz felelőtlen pénzkidobás új gépeket munkába állítani. Általában úgy történik hogy az új szerelvények futnak párszázezer kilométert nemzetközi fuvarokkal, nagyrészt autópályán és csak azután kerülnek belföldre. Vagy eleve használt vontatókat vesznek más cégektől.
-
#27070592
törölt tag
Nocsak...szabin vagy? Én most is melózok, épp az Anna hegyi McDonaldsnál wifizek...23 órás Spar fuvarral
Egyébként abszolut igazad van, normális cég ha márkaszervize van nem vesz más tipust, de itt a szervíz főleg külső cégek autóival foglalkozik, ebből csinál pénzt. A saját kamionokat meg finoman szólva is lesz@rják. Azt hittem nem hiszem el, leadtam egy gépet ősszel műszaki vizsgára, el volt szakadva a kormányállító pedál bowdenje, de nem cserélték ki mert 13ezer az új...
Egyébként Te hol melózol? Úgy értem melyik cég? -
#27070592
törölt tag
Gyálon egy FH12-es Volvo nyergessel.
két hét mulva,
Miért nem veszel laptopot ha tudod hogy legalább két héti nem leszel itthon? Nyugaton gyakorlatilag minden bozót mellett wifizhetsz. Vagy Kamcsatkába szállítotok?
Én is nemrég vettem notit, most épp munkaidőben netezek a szomszédos cég nyílt hálóján. Kellemesebben telik a várakozás ha az ember filmet nézhet vagy képeket szerkeszthet és még fizetnek is érte... -
#27070592
törölt tag
FH12-es Volvo is kb hasonló.
Gyálon az M5 gyáli lehajtóján ha lejössz és alsónémedi felé fordulsz, rögtön az első kanyarban. Bár ez elég feltűnő helyen van.
Ha belefér inkább nézz el az Ócsai útra (M0-5-ös főút kereszteződéstől a város felé még kb 500 méter, raklapos táblánál jobbra, egy keskeny aszfaltúton kb 200 méter. Non stop és elég jól fizet, rendes tag a telepvezető. Abszolut nincs feltűnő helyen, targonca is van. Én már nem járok amióta GPS van az autóban de jók a tapasztalatok.
Itt a googlemaps-linkje: [link] Pont középen van az ojjektum, ha belenagyítasz a fotón is ott áll egy kamion.
-
#27070592
törölt tag
Végre hazaértem. Egy műszaki hibás romhalmazt kellett leadnom szervízbe. Egy kicsit rég volt már tegnap reggel. De legalább a sör hideg.
-
#27070592
törölt tag
Síkpadlós Magnumtól jobbnak tartod a Stralist???
Igaz én még nem jártam Magnummal de kollegák azt mondják három FH-s Volvo-ért sem cserélnék el.
Én egy manuálváltós 98'as FH12-vel dolgozok, teljesen ok. Az automatát nem szeretem, másfél hónapot hajtottam egy automata FM12 tandemet, megette a hajamat is. Igaz az Unilever mérlegén Nyírbátorban 42,5 tonna volt a rakott szerelvény...Amúgy hibalista: önindító, alsó fogaskoszorú, lyukas kipufogódob, olajszivárgás. És fossa a levegőt. Ki nyer ma?
-
#27070592
törölt tag
A cégnél a Volvo-nyergesek üresnormája 28.5 liter. Elég változatos a rakomány, 3 és 24 tonna között, de ha nem sietek sehová akkor 32 liter alatt is ki tudok jönni /100 km.
Automata tandemmel állandó melónk volt, Nyírbátorból Biatorbágyra készárú (42 tonna szerelvény), vissza Tatabányáról üres műanyag flakon (21 tonna szerelvény) de nem lehett kihozni 40 liter alatt. Volt is túlfogyasztásom rögtön, ötezer minusz a fizetésből.
Bár az is igaz hogy ezzel a melóval minden este otthon aludtam.Nekem eddig egy 98'as Daf XF95 jött be legjobban kényelem szempontból, fél évig dolgoztam vele. Bikaerős klíma volt benne, 2007ben a nyári 40 fokokat egyszerűen nem érzékeltem meló közben. Az ágy kb 10 centivel szélesebb a Volvoénál, az ágy alatt gyári hűtő, sörrel, miegymás... Jobban szerettem dolgozni vele mint a Volvoval.
-
#27070592
törölt tag
Egy szerviz elég sokat tud segíteni, főleg egy új sor gyári injektor, csak elég drága. Pedig a fogyasztásban visszahozná a belefeccölt pénzt. Amivel most melózok épp 900ezernél jár de még az eredeti injektorokkal. Szegénység van, nem költenek az autókra csak ha nagyon muszáj.
Azt hallottad hogy a waberernél az új szerelvények üresnormája 24 liter? Lehet hogy ideális körülmények között, sík úton autópályán szélcsendben elmegy ennyivel, de általában egy hosszabb úton rendesen van hegymenet, araszolás, lámpázgatás, hogy a francba jönne ki 24 literből?? És ha túlfogyaszt a gép a sofőrrel fizettetik ki...Egyébként járok a gyáli prologisban elég gyakran, főleg éjszaka a Wincantonhoz meg a Hyperimpexhez vagy a gyáli Hopi raktárba. Lehet hogy már találkoztunk is csak nem ismertük egymást?
-
#27070592
törölt tag
Majd figyellek, bár jövő héten csak nappal melózok lehet nem megyek a Prologis felé se.
Én mindig más félpótot húzok, van hogy egy hét alatt ötször is cserélek ha a Rauch Hungáriánál kapok szállítmányt ott előrakott félpótok vannak legtöbbször. Odaviszem az üreset, leadom a papírjait felakasztom a rakottat és go. Szerintem már becsukott szemmel is menne a csere.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Az még a jobbik eset ha a cégtulajban van annyi becsület hogy kifizeti a "járulékos költségeket", végülis azzal hogy túlvezetsz meg 70 helyett 90-el nyomod lakott területen kívül, neki termeled a zsét.
Bicske Spar? Csípem a helyet, nagyon korrektek az áruátvevők. Van amikor teljesen fullon van a külső parkoló és nem tudsz megfordulni csak hátul a szervíztelepnél a porosban. Egyszer ott majdnem elakadtam akkora volt a sár.
-
#27070592
törölt tag
Nem olyan durva tételek ezek, csak mi keresünk nevetségesen kevés pénzt. Az itthoni jogalkotók fenntartások nélkül egyszerűen átvették a nyugat-európai munkabérekhez szabott büntetéseket. Az senkit nem érdekel hogy amíg egy német kamionsofőr ha véletlenül olyan hülye hogy három órával túlvezet mert haza akar érni akkor legfeljebb kicsit szívja a fogát a háromezer eurós csekk miatt, de egy havi pénzéből kifizeti. A magyar kamionsofőrt ugyanez miatt a teljes anyagi ellehetetlenülés fenyegeti. Nap mint nap.
Néha már azt gondolom hogy a parlamentben csak olyanok ülnek akik gyűlölik ezt az országot. -
#27070592
törölt tag
Ilyen szempontból a bicskei Spar központ is jó hely, a szárazárú átvétel 9-13-as rampa. Szépen beállnak előtte keresztben a hűtős elvtársak hogy alig lehet cipőkanállal betolni a pótot. Éjszaka még jobb. Ott normálisan megtanul az ember tolatni...
Múltkor kérdezte a portáscsákó hogy mit hoztam, szárazárú? Nem, gyümölcslé...De az szárazáru...
-
#27070592
törölt tag
Nagystílű tárgyalás folyik a cégnél. Az a baj hogy a bmw-k, volvok, saab-ok között van egy vebberer's járgány is...rosszat sejtek...
-
#27070592
törölt tag
Szerintem a waberer's az arctalan multicégek tipikus példája. A név mögött lévő pénzembereket semmi nem érdekli csak és kizárólag a tiszta profit. Anno csináltak egy kis "próbacéget" vagyis megvették a régi Volán Tefu-t és megnézték hogy agresszív üzletpolitikával mire lehet jutni ezen a piacon. Mivel a fuvarozásban van üzlet, módszeresen megpróbálják felvásárolni az egész közép-európai kamionbizniszt. Rengeteg pénz van a háttérben így fordult elő hogy a jelentéktelen "volán tefu" egyszerűen megvette a Hungarocamiont, és még jónéhány nagy céget. Másokat csak kiszorított a piacról, tisztességtelen szerződésekkel, "aláígéréssel" stb. A cég stílusára jellemző hogy képes kimondottan veszteséges ajánlatot tenni egy adott szerződésre csak hogy a konkurenciát anyagi csődbe hajszolja. Persze a konkurencia eltűnése után a waberer diktálhatja az árakat. Gazdasági erőfölénnyel való visszaélés. Kulturáltabb országokban ezt kőkeményen büntetik.
A másik dolog amiért soha nem dolgoznék a cégnek az emberekhez való hozzáállás. Senki vagy. Maximum egy szám a hosszú listán. Naponta ötven új embert vesznek fel, mert naponta ötvenen hagyják ott őket keserű szájízzel megalázva pénzzel lehúzva. Nézd meg a csatahajó méretű hirdetésüket az m0 mellett a 300ezer Forintos fizetésről...esetleg a felét megkaphatod, miközben hetekig nem hoznak Mo. környékére sem, vagyis az unió területén gurigázol fel és alá. A legolcsóbb, leggyengébb, alapfapad kamionokat veszik meg mert ezzel is spórolnak. Az hogy a sofőr aki a cégért feláldozza a magánéletét mert akár két hónapig sem jut haza egy kicsit kényelmesebben lakhasson a fülkében - senkit nem érdekel. Olyan üzemanyagnormákat szabnak meg amik teljesíthetetlenek : a túlfogyasztást a sofőrtől automatikusan levonják. Mivel most épp válságban van az egész szállítmányozás és kevesebb a profit, visszavették a bérszinteket. Ha nem tetszik elmehetsz a francba majd jön helyetted más akinek annyi is elég.
Kb ennyi a véleményem így nagy hirtelen.
szerk: kijelentem hogy fenti soraimat rosszindulatból írtam, nem felelnek meg a valóságnak és minden kényszer nélkül önként visszavonom őket. kijelentem hogy nem a waberer képviselői szorítanak pisztolyt a fejemhez. Én szeretem a drága waberer urat!!!
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Ha! Nem is tudtam hogy az új szériás FH-t 700 lovas mocival is lehet rendelni...odabaszós lehet. Eddig asszem az MAN tgx volt a csúcstartó a maga 680 pacijával, mint legerősebb szériagyártott vontató, szintén V8 motorral, de ez a Volvo egy sorhatossal hétszáz paci...egy xl fülkés verzióval szivesen dolgoznék.
-
#27070592
törölt tag
Nem én kéttengelyesre gondoltam amin szarrá van kopva a zsámoly, hogy még véletlenül se arra törjön tolatáskor amerre akarod.
Feltűnt nektek mostanában hogy főleg az m0-on szeretnek szélárnyékosat játszani a kisebb libakergetőkkel? Amióta megint leadta a discovery azt a mítoszrombolók részt amiben a szélárnyékot vizsgálták kamion mögött, mintha állandóan a seggemben jönnének.
-
#27070592
törölt tag
Engem nem szokott zavarni, ha meg satuznom kell akkor az ő baja ha rátekeredik a majomfogóra.
Truck trialt lehet én is megnéztem volna de szintén itthon kamillázás. Tegnap épp hogy beértem a telepre tíz óra előtt, este kilenckor még a némedi pennyben rakodtam le. Kicsit megzavartam visszafelé a bicajt.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #302 üzenetére
a játékokat nagyon elszúrják
Van benne némi igazság. Leszabályzás környékén (90km) a normál hidas FH12 Volvo 1450-1500 között forog (legalábbis az enyém) Ha valami miatt ideges vagyok és kicsit jobban nyomom akkor szoktam 1700-nál felváltani de akkor már sikít a turbo mint állat. A háromezres fordulat hülyeség. Egyszer meghajtottam egy öreg Scaniát amiben nem volt speedlimiter, az 140-nél forgott 2400 körül. Szerintem ezek a nagy tömegű motorok nem igazán viselnék el tartósan a háromezres fordulatot. Egyszerűen túl nagy a mozgó alkatrészek tömege ahhoz hogy ilyen erőket kibírjon a blokk. Ezért is van a nagy dieseleken fordulatszám-szabályzó ami nem engedi túlpörögni a motort.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #310 üzenetére
Szerintem nyugodjál meg, még hosszú ideig vezethetsz hagyományos kocka formájú kamionokat batár nagy tükörrel kéziváltóval meg ami kell. Főleg a hazai kisebb cégeknél még sokáig általános lesz a használt vas. Én is egy tízéves géppel dolgozok, amit a mostani tulaj is használtan vett, futott már 914ezret és semmi bajom vele. Szerintem rendes karbantartással elmenne az idők végezetéig és vissza is jönne.
Made in Brazil :Volkswagen Constellation Állítólag Európában is fut belőle néhány de csak kuriózumként. Én még egyet sem láttam. A legerősebb motor amivel szerelik 370-es, ez elég gyengusz európai viszonylatban. Lehet hogy tök sík utakra van tervezve ahol nem kell nagy vonóerő de mégis elhúz egy road-train duplapótot. Egy ilyen dupla vagy tripla pótos bicajt kipróbálnék egyszer. Érdekes lehet tolatni meg pótot akasztani vele.
-
#27070592
törölt tag
KAMA3, benzines Zil, nameg a jó öreg Csepel. Amikor sorkatona voltam használtunk még néhány ilyen régi Csepelt, igaz csak laktanyán belül lőszerszállításra egyik raktárból a másikba. Az volt az igazi retrofeeling, sajnálom hogy nem csináltam pár képet akkor. (igaz nem is lehetett..)
Nekem kifejezetten tetszik ez a VW traktor, ha kényelmes lakható a fülke, meg 9 literes helyett 12 literes motor hajtaná, szivesen dolgoznék vele.
-
#27070592
törölt tag
Kisfülkés Mancikat is lehet látni nyerges kivitelben, könnyű egytengelyes félpóttal. Wcpapírt meg ilyesmiket szállítanak vele, a némedi penny-raktárnál szoktam ilyeneket látni. Az mekkora szar lehet ha az ember nem tudja kinyújtani a lábát normálisan az ágyon. Nem vagyok egy alacsony növésű emberfia, az FH fülkét is végigérem 10centi híján. Ennél kisebb fülkébe be sem ülnék.
A kezdet kezdetén dolgoztam FL6 Volvoval is , de három hét után szerencsére átültem egy FH-ra, ég és föld volt a difi. Most már kijelentem hogy csak nyergessel vagyok hajlandó melózni.Nyomásellenőrzést lehet hogy az ottani rendőrök is komolyabban veszik mint itthon, vagy külön szabályzás van erre. Lehet hogy néhány nagyobb baleset az alacsony keréknyomás miatt történt (szerintük) és ezek után erre harapnak. Vagy a harminc egy seggel levezetett óra miatt... Nem is tudom Braziliában kötelező-e a menetíró vagy mennek mint a töketlenek.
-
#27070592
törölt tag
Lehet hogy a dolognak ezt a részét nem a kresz-könyvben kell keresni. Soha nem tudja az ember hogy valójában kinek dolgozik...meg a tulajnak milyen politikai kapcsolatai vannak.
Nálunk a bagarettával van ez, a cégé a phillipmorris szerződés. ha a rendőr esetleg megállít egy tandemet amin cirka félmilliárd értékű cigi van akkor max elnézést kér nem a papírokat. Tudják ők is hogy csak a felrakón vagy a lerakón állhat meg legálisan egy ilyen rakománnyal, ha bárhol máshol állna le a nyomkövető azonnal riasztana. Állandó fegyveres kocsikisérővel mennek.
Elég gáz lehet így dolgozni. Olyan mint a pénzszállítás, csak ott géppisztolyos rendőr ül melletted meg elől-hátul kisérőautó. Rauchnál mesélte egy kollega, németo-ból hozta a bankjegyfestéket, innen meg vissza a friss 50eurós papírdarabokat. Néhány raklappal.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #325 üzenetére
Zsid tömören összefoglalta a lényeget ,de mivel most épp az alsónémedi Penny raktár előtt vagyok és arra várok hogy behívjanak lerakodni, felvázolom hogy megy itt a dolog.
A raktár előtt van egy elég nagy kamionparkoló, két részes, kb ötven férőhelyes. Első lépésként helyet keresek (általában van az első parkolóban is, néha annyi kamion van itt hogy csak a bejárattól távolabbi hátsó parkolóban találok).
Odasétálok a teherportához a szállítólevéllel. Itt van egy kis ablak, ahol unott arcú biztonsági pribékek ülnek, elveszek egy erre a célra rendszeresített "kapujegyet", amire az autó és a szállítmány adatait szokás felvezetni (rendszám, szállítólevélszám, megrendelés száma, áru mennyisége, idegen áru, göngyöleg, raklap). Kitöltöm, leadom, a kapujegyhez tartozó sorszámot elveszem. Sorszám szerint fognak behívni.Na, közben behívtak...majd folytatom.
Itt kezdődik a várakozás, ami lehet egy óra vagy tíz, a raktár telítettségétől meg az átvevők munkakedvétől függően. Ha tele van a parkoló és hosszú lesz a várakozás akkor általában lazítás következik. Behúzom a függönyöket és alvás. Vagy kinyitom a notit és filmnézés, főleg ha vannak céges kollegák is. Vagy a hétvégén lőtt képek szerkesztése. Vagy netfórumba irogatás. Fülketakarítás. Vagy kollegák zaklatása telefonon (cégen belül ingyenes). Vagy bevásárlás, kaja. Ezek kombinációi.
Nagyjából félóránként a pribékek hangosbemondón üvöltik a behívott kamionok sorszámát. Ez alapján lehet befáradni. A portánál közlik a rampaszámot ahová az árut kéretik lerakodni. Rampakeresés, betolatás. Leadom a papírokat az átvevőknél, akik általában kevés kivétellel nagyképű seggfejek. Elektromos békával (raklapmozgató kézitargonca) lerakodom a motyót a kért helyre. Átvevő jön, unott arccal megszámolja és matricázza a tételeket, leigazolja az okmányokat.Mivel általában euro-raklapon szállítunk, amit vagy szintén kiszámláz a beszállító cég vagy csereköteles, átmegyek a göngyölegraktárba. Jobbik esetben nem viszek vissza csereraklapot, csak igazoltatom a papírokat és go. Rosszabbik esetben vissza kell vinnem a beszállítóhoz ugyanannyi üres raklapot amennyin az árút hoztam. Itt kezdődik a balhé, konkrétan az a bibi hogy mi általában új, vagy alig használt, első osztályú raklapon szállítunk (élelmiszereknél ugye alapkövetelmény). Ezzel szemben törött, szennyezett mocskos olajos, fél évig esőn rohasztott hulladék raklapot akarnak visszaadni korrekt csere címszóval. Lényeg hogy küzdeni és vitatkozni kell azért hogy normális minőségű csereraklapot tudjak elhozni, mivel a szemetet a beszállító cég nem veszi át tőlem. Ami annyit jelent hogy nem tudok vele elszámolni a cég felé, ezért darabonként 1600 jó magyar forintot vonnak le a fizumból. Ez egy 30 raklapos fullrakománynál 48 ropi, ezért harapok ha valaki szemetet akar velem elhozatni.
A teherportán kifelé menet a pribékek ellenőrzik a rakteret, majd hívom a céges diszpécsert (menetirányítót) a következő szállítmányért. Nagyjából ennyi egy "áruleadás". A részletek az egyes cégeknél persze eltérnek. -
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #341 üzenetére
Van jó oldala a tankerezésnek, cementet kőport vagy granulált anyagot kell szállítani, ami nem lötyög, nem robban stb. Gyakran eszembe jut raklap-viták közben hogy tanker-sofőröknek nincs ilyen problémájuk.
Most épp a herceghalmi *es*o központba viszek 33 raklap gyümölcslevet, ott pl egy órát vitázok rendszeresen az átvevőkkel a normális csereraklap miatt. Ilyen szempontból a lehető legpatkányabb cég, amit ismerek. Épp ez miatt bojkottálom is a *es*o-t, onnan soha semmit, egy szál gyufát sem vagyok hajlandó venni.
zsid: a negyedik olvasód is itt van.
-
#27070592
törölt tag
Ha Némedi felől jössz az M5 feletti első körforgón gázelvétel nélkül 50-el át lehet menni Gyál felé. Ki is szoktam használni, gyakorlatilag levágom a körívet és tök egyenesen átmegyek az első kihajtóig.
Tegnap egy ilyen vonattal jöttem haza. Kuplunghibás FL6 rúdra kötve. Egy élmény volt 155 km-t végigküzdeni hátul. Legalább a motor járt, így volt kormányszervó meg féklevegő. Telephelyen teletankoltam, 4.3 liter fogyott belőle három óra alapjárat alatt.
-
#27070592
törölt tag
Konkrétan erre a körforgóra gondolok, gyakorlatilag egyenes némedi felől. Ami szűkebb vagy sarkosabb ettől, azon én is hosszú vagy még inkább rövid 4. fokozattal tolom.
Ez a radiance kicsit a premiumra hajaz .(vagy fordítva). Vannak rajta jó megoldások, pl az oldalablakoknál jóval kisebb a holttér, meg a hatalmas napfénytető is király lehet. Maga a forma nekem annyira nem jön be, jobban szeretem a svédeket.
-
#27070592
törölt tag
Egy fehér fülkés kockalámpás 420-assal. FIW a rendszám, középen az ablakban saját rendszám: "bombagyáros". Mindig más pótot húzok, általában krone, de néha schwarzmüller vagy ótvar hódgépes.
Ihatnánk egy sört is valahol. Jövő héten nappal nyomom, este belefér egy kis lazítás. -
#27070592
törölt tag
Ez a dupla kuplung már elég rég kiment a divatból. Van olyan hülye vizsgabiztos aki még kéri forgalmi vizsgán, de az életben senki nem használja. Gyakorlatilag már a manuális váltó is kezd eltűnni az autókból, az új kamionok szinte mind automaták.
1ébként rövid 2-vel szoktam indulni. Dolgoztam már automatával de nem jött be, sokkal jobban szeretem kézzel pakolgatni a 12 fokozatot.Ami azt illeti 3.8-as híd alatt elég izgalmas átmenni egy 4m magas póttal.
-
#27070592
törölt tag
válasz gamerkiller #380 üzenetére
2007-ben csináltattam, akkor 8k körül volt a sofőrkártya. Kb ma is annyi lehet.
379 nemrég egy osztrák Gartneres szórakozott azzal hogy a rauch teherportánál megállt, rükvercben hagyta a tga-t és úgy jött a papírokért, közben a gépen végig sipákolt a tolatóhangjelzés.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Zsidnél a pont. 1ébként nagyon tetszenek ezek a hosszúfülkés Scania traktorok. Ha nem lenne Európában a kiba hosszkorlátozás, lehet hogy jobban elterjedt volna.
Ami pestet illeti, elég drága lett a behajtási engedély a város belső kerületeibe, és a meglétét ellenőrzik ellenőrzik az elvtársak. Gyakorlatilag az egész város 12tonnás súlykorlátozás alá esik, kivéve pár főbb útvonalat. Elvileg azért, mert a 40tonnás kamionok aránytalanul nagy zaj és füstszennyezést okoznak, amikor a belső kerületekben lévő cégekhez szállítanak 24 tonna árút. Ez helyett most három 12tonna alatti teherautó viszi be ugyanazt az árút, háromszoros zaj és füstterheléssel, és háromszoros sofőr-bérköltséggel, amit a kisebb cégek vagy benyelnek és csődbe mennek, vagy beépítik a termékeik árába és a forgalomkiesés miatt csődbe mennek, vagy megveszik a méregdrága behajtási engedélyt és csődbe mennek.
Persze nem azt akarom ezzel mondani hogy a multik (tesó, oson, kóra stb) lobbija áll a dolog mögött, és ők röhögnek a háttérben mert a legtöbb nagyáruház autópálya vagy főút mellett van és őket nem érinti a korlátozás, vagy mellényzsebből kifizetik (illetve kifizetjük...) a behajtási engedélyt. Dehogyis. Én ezt nem mondtam.