- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Színpompás Galaxy S25 széria érkezik
- Mobvoi TicWatch Atlas - üzemidő ultra
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Gabesz77 #11499 üzenetére
Mi nem tiszta a truckgate-tel? NEkem az már kimaradt, de ex-munkatársaimat meg tudom kérdezni.
HoTaZo: sehogy, ezeket nem arra találták ki. Egy vagy két autó a sparos átszállításokat végezte két raktár között, volt ami a Tesconak szállított ki és volt ami Lidlnek dolgozott. 4,5 órából az ország akármelyik pontját eléred ezekből a központokból, a saját boltoknál-áruházaknál van lehetőség pihenőzni. Ezek errefelé nem hetelős,terítős,gyűjtős munkára valók.
Cserefelépítmény esetény két ilyen szerelvénnyel megoldod 3 pótkocsis szerelvény munkáját, árban olcsóbb, kettővel kevesebb sofőr kell hozzá,a két vontató fenntartása olcsóbb mint a 3-é...
Otthon azért bukott el, mert odafent a döntéshozók is és a fuvarozási érdekképviseletek is nyaktól felfelé teljesen lemaradtak úgy 1978-ban. Nem tudták, de szerintem nem is akarták kijárni a súlykedvezményeket, ami miatt ezeknek az üzemeltetése irreálisan drága volt ( meg otthon leginkább illegálban tolták ).
Lehetőség van rá minden országban, hogy a belföldi szabályozás eltérjen az eurüpai egységes szabályozástól, így belföldi forgalomban különböző "kedvezményekhez" juthatnak a fuvarozók. Itthon 3 évvel ez előttig 40t/44t volt a max, ami még nem volt fizetős engedélyhez kötve. Ezek a 7 tengelyes szerelvények műszakilag 60-66 tonna közé esnek, de erre minden egyes útra hosszúságra is és túlsúlyra is engedélyt kellene kiváltani, ami borzalmasan drága ( az új rendszer 2017 után még ennél is rosszabb, mert ott időszakos engedélyt már csak 1 útvonalra adnak ki, országosat nem ). AZ MFCargonál kijárták, hogy kísérleti jelleggel kaptak éves,országos engedélyt a hosszúságra, viszont össztömegben maradtak 40 tonnában-be is csúszott néhány büntetés.
Ha kijártak volna egy szabálymódosítást, ami lehetővé tette volna az engedély nélküli 55-60tonnát akkor ezekből ma már legalább 20 lenne az utakon, mert volt néhány nagy cég akinek lett volna rá igénye.
Ugyanúgy pl 2017-ben és azóta sem tettek semmit a fuvarozók a belföldi súlykedvezmények eléréséért. A TSM mérlegek telepítésekor mindenki csak a miatt reklamált, hogy csökkentik a mérési toleranciát, senki még csak fel sem vetette, hogy a cserefelépítményhez hasonlóan engedélyezzék 6 tengelyre ( vagy adott esetben 5 tengelyre ) a 44 tonnát és akkor senkinek nem kellett volna parázni, hogy tengelyes lesz az autó... Mondjuk ehhez lassan a sima vontatókat 3 tengelyesre kellett volna cserélni, aztán arra meg annyi a hajlandóság mint korábban a tengelysúlymérő beéppíttetésére Ismerek néhány vállalkozót akik konténereznek. Nekik már 1998 óta lehetősűgük van ingyen a 44 tonnás engedélyre 6 tengelyes jármű esetén, soknak még ma sincs 3 tengelyes vontatója pedig nem ritkán 47-48t össztömegben járnak...Na ennyit a kis magyar valóságról
<tRucKdriFteR>
-
Gabesz77
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van itt a fórumon fuvarszervező vagy gépjárművezető kolléga, aki hamburgi konténer felvétellel (truckgate alkalmazás) kapcsolatban tud infót adni?
Előre is köszönöm.Guns n' Roses, 2023. július 19.
-
KAMELOT
titán
válasz HoTaZo #11492 üzenetére
Szerintem ezzel csak 45p pihenőre áll meg. Halszálkába ezzel nem áll meg mert valahol kilógna + ki sem tudna jönni. Két pont között mozog. HOPI- nak vannak ilyenek a cseh pályán látni.
Dobbiaco-nál az U kanyart éppen beveszed a házak között a sima kamionnal.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
Neked, még el is hiszem!
De azért megnézném, hogy miként áll be egy túlzsúfolt parkolóban, a halszálkába, amikor hátulról már lezárták a beállás lehetőségét, ráadásul épphogy elfér mellette, aztán észrevesz egy helyet a halszálkában, akik elé szintén álltak már és a félpótos is milizve állt ki.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
csibe1
addikt
válasz KAMELOT #11482 üzenetére
Persze, hogy nem az, de akkor is van még ilyen.
Elég nehéz bizonyítani, tanúkat szerezni hozzá ugyanattól a cégtől. Ezért is csinálják, meg hát ugye a spórolás. Inkább ad egy kicsit többet a könyvelőnek, ellenőrnek és még mindig jól járt.
Nem érdekli, hogy a sofőr mennyit megy, nem ő ücsörög a fülkében egész hónapban, akár négykézben. Amíg nem vándorol el az összes sofőr vagy talál a helyükre mást, addig nem fog változni a dolog.Intruder A 6
Minden hétvége otthon? Az nem igazán jellemző magyar cégnél, a minden második az nem rossz. A szotyisnál előfordult, hogy valaki másfél hónapot volt kint.#11488 FPSTunker
Na ezzel kanyarodj be nálunk akárhova" Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz KAMELOT #11476 üzenetére
Úgy is lehetett érteni, hogy 4db kézért mennyit adnak, és lehet a jobb kezek többe kerülnek, mint a bal kezek.
Gondolom azért kilométerbe fizetnek ,mert így spórol azon ha nem tud fuvart szerezni;
arra a napra kevesebbet kell fizetni." Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
KAMELOT
titán
válasz Intruder A 6 #11479 üzenetére
Schneiders Gemüseland Landesproduktehandel Ges.mbH... Wien
Nézz rá, ha érdekel! Pénteken 3-4-kor már pakolsz és mész haza. Ennyit tudok, többit ott kell érdeklődni.
Itt nem kell gondolnom akkora távokat menni, csak kivinni a környező raktárakba.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz Intruder A 6 #11477 üzenetére
Hűtőssel kell járni AT belföld. 1800€ hétvége otthon.
Bécsi zöldség raktár(főleg fagyasztott). Magyar és szlovákok dolgoznak ott. Le és fel rakást a raktárosok csinálják. Te csak ajtót nyitsz. Más dolgod nincs.
Azért ez rohadt sok amit mentek és állandóan megy a kamion. Pihenni sem lehet rendesen.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Intruder A 6
aktív tag
válasz KAMELOT #11476 üzenetére
Sajnos elég gyenge a Németem, nem tudom boldogulnék-e vele egy Osztrák cégnél,
1,5 éve vagyok itt, 4kézben elvagyok, van kihez szólni de egyedül nem járnék!
Voltam párszor mikor kolléga szabin volt, nekem ez az egyedüllét nemigen jön be.
3,5 évig belföldeztem, de majd meg szakadt az ember ha pénzt is akart keresni, bár a bérem több volt mint itt nemzetköziben, Idei év elég vacakul alakul, most is éppen hazaértünk hétvégére, és nagyon ki vagyunk mindig számolva.
Igazából mennék vissza belföldre vagy valami rövig fuvarra amivel többet vagyok otthon, nézelődök de sajnos nemigen találtam még megfelelőt.
Sajnos Magyaországon kevés cég van ami nem kilóméterben füzet, ami napidijjas ott meg minden 2.hétvége kint van.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Intruder A 6 #11475 üzenetére
18-21k x 29.5ft ennyi a fizetésed? Max 1750€ a fizetés, annyit osztrákban is megkeresel belföldesként, hétvége otthon és nem kell nyomorogni azon a szűk helyen. Ja és kapsz 13-14 fizetést. Miért km adja a zsetont?
Csibe1: azért keresünk ennyit, hogy a nő vegye kézbe vagy....
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
-
HoTaZo
addikt
válasz Intruder A 6 #11469 üzenetére
Jó tudni a részleteket!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz Intruder A 6 #11469 üzenetére
Miért nem ezzel kezdted? Szóval, ha átjössz a németekhez, akkor tudsz dobni egy jobbost az A9 -en. Ha jól emlékszem, akkor onnan 400Km Berlin. Ott egy balos Hamburgnak, aztán ....
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Intruder A 6
aktív tag
válasz Somatom #11468 üzenetére
Szia!
4kézben járunk! heti 2Svájci kanyart szoktunk lenyomni, 90°%ban Thayngennnél lépünk be, nagy ritkán Lustenau.
Csak Cseh-Szlovák pályán nem jártam már 5éve, nemtudtam mi a helyzet arrafelé, vasárnap este szoktunk indulni hétfő reggel 8 körül szoktunk beállni a sorba Thayngennél, egyikünk besétál a papírokkal a vámra amig a másik araszol befelé.
Ahogy nézem kb +100km ez a kerülő nekünk, hát nemsok , Sajnos kilóméterben füzetnek minket. -
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11467 üzenetére
Ha nem ér le, csak hétfő este, akkor mindegy. A déli A81 -en még este is szokott lenni hely, a határra meg csak ráesik, megáll a sor végén és ennyi. A másik útvonalon, a B31 -en nem szabad elfogyni, meg reggel a határnál.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #11466 üzenetére
Igazad van. De, hívjuk fel a figyelmét még arra is (mint, ahogy te is tetted nekem), hogy úgy kalkulálja az idejét, hogy véletlenül se fogyjon el. Mert, ugyebár, itt is előfordulhat órákig tartó araszolás. Továbbá, hogy az itt történő ügyintézést kalapácson érdemes csinálni, mert a határon túl vannak ellenőrzési pontok, ők se hülyék és vastagon fog a ceruzájuk.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Igen, lehetne, nagyon kevés dalszöveget követek le (RUSH-t fordítottam sokat), inkább a hangulat, ami megfog. Ehhez a hanghoz olyan technikát kell elsajátítani, ami nem adatik meg mindenkinek (garantálom, hogy akár ½ órát egyfolytában így erőlteted a hangod, akkor soha többé nem akarod, viszont ha van torkod és elsajátítod a technikát, akkor bármikor).
Gitár: ezek nem csak sikálnak, komoly riffeket variálnak csak gyorsan, töményen. Még a bass témák is komplexek. Egy Death Metal (a grind, grindcore stb, azok alfajok) dobos majd'hogy disszertál egy-egy kompozícióval olyan komplex.
Kell idő hozzá, hogy megszokja a fül, az agy, de utána élvezet.
Ehhez abszolút nincs torkom (s főleg a technikám), elhalandzsázok inkább TESTAMENT Thrash Metalra.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Intruder A 6 #11458 üzenetére
A szlovák és a cseh boxokat a határon (Rajka, Kuty) tudod kiváltani, készpénz legyen nálad, a szlovák 50€ kp + amenyit feltöltesz rá (ott megmondják, hogy mennyivel jutsz el Kuty-ig. A cseht nem tudom, mert nekünk a cég intézte és az már nem feltöltős(a miénk).
Irány: Pozsony-Brno-Prága-Nürnberg(A6, onnan ahogy Somatom írta.
A boxokat visszaválthatod a határnál.
Alapesetben SK-CZ buszra állítjuk a GPS-t, de ezek annyira főútvonalak, hogy nem kell (Habár, kamionra állítva Bécsnek akar vinni, onnan Pozsonynak). Csak ne tévedj le az útról és SK-ban véletlenül se menj 4 számjegyes útra!!
Remélem, nem ADR! Mert akkor Pozsonynál és Prágánál is le kell jönni a pályáról!
Brno és Prága közt útmunkálatok vannak, nem nagy parkolókkal.
Nekem a GPS Ulm felé vinne, szopás! Maradj a 6-oson ahogy Somatom ajánlotta!(#11459) Somatom: Hétfőn szerintem nem ér oda, itt vagyok a thayngeni vámplaccon, innen 12:30-at mond Pozsonyig.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #11459 üzenetére
Ez akár japánul is lehetne, a sok hörgéstől lófüttyöt se érteni. Durva dobalap, valaki épp kinyír egy gitárt, esetleg kettőt, és valakinek szorulása van a háttérben...
Ez tetszik neked? És mennyit értesz a szövegből? Vagy ezt csak úgy háttérzajnak, néha belehörögve, mintha te lennél akinek szorulása van?Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz Intruder A 6 #11458 üzenetére
Ha Csehnek mész, akkor gondolom, a német A6 -ra érkezel. Azon Heilbronnál dobsz egy balost az A81 északi szakaszára, Stuttgart után A8 München felé, majd az A81 déli szakasza és az egyenesen Thayngenbe visz. Ha inkább az A8 -on mennél, akkor írj! Hétfő reggel zűrös lesz Thayngen, vagy pofátlannak kell lenned.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #11456 üzenetére
Ez a jármű már Death-Grindcore Metal.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok! Vasárnap este az Osztrák tilalom miatt Szovák-Cseh irányban kell lejutnom Thayngenbe, nagyon rég jártam arra vagy 5-6éve merrefelé menjek? Szlovák meg Cseh boxom sincs hol tudok venni?
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #11456 üzenetére
Ha visszautasítasz egy ilyen állásajánlatot, könnyen lófejet találhatsz az ágyadban
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
-
berek21
őstag
Elég érdekes kis elemzés a wabiról.
[link]Lancia Delta III eladó!
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11448 üzenetére
Nemtom. Beszélik ezt is, azt is. Talán Zsid tudja a tutit. Waldshut -ban az Eckert -nél szoktuk a sört vámolni. Ha szombaton reggel azt mondom, hogy csak hétfőn megyek át, akkor visszadobja a papírokat azzal, hogy jöjjek hétfő reggel. Még nem próbáltam bekamuzni, hogy szombaton átmegyek, mert ha bukta van, akkor nem hiányzik a hercehurca. Pedig Waldshut -nál nincs fix kapu. Thayngen -nél viszont van kapu, ahol meg kell mutatnod a Bezugschein -t. Nem tudom, hogy azon van-e dátum, de még a kapu után is kiinthetnek kontrollra. Sztem szólj a Wolfgramm -nak, hogy csak hétfőn mész át, aztán vagy megcsinálja, vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #11445 üzenetére
Sose tudtam elolvasni, hogy mi van rajta.
Akkor már ezt is tudom.
Köszi
Úgy tudom, hogy az én speditőröm (Wolfgramm) szombat de. is nyitva van. Akkor a vámosok is dolgoznak?Zolás: Hadd legyen! Nem akarok átmenni, majd csak hétfőn.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11435 üzenetére
Nemnem. Somatom itthon sunnyog a (neki) új verdájával.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
-
HoTaZo
addikt
Hétvégén lesz valaki a thayngeni vámplaccon?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
csibe1
addikt
Na igen, az érdekes mutatvány lenne!
#11424 Somatom
Épp ez az, hogy nem adnak; szóval vagy jön a szervíz, és cseréli a kereket vagy ott áll egy jó darabig ahol éppen történt az eset.
Általában jön a szervíz.#11426 HoTaZo
Pontosan. Általában nincs áttételes kulcs, meg gondolja minek erőlködjön ha nem muszáj.[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #11416 üzenetére
Nekem, olyan és annyi deszkám van, hogy ½m-es szintkülönbséget ki tudok játszani guminál szélesebb felületen! Bibibi!
(#11417) zsid : Őőő... , áh feladom!
(#11420) csibe1 : Itt is van olyan, aki defektnél szólt a főnöknek, hogy kell a szervizes a kerékcseréhez, az meg vele akarta lecseréltetni. Erre ő beült ebédet melegíteni, majd közölte a főnökkel, hogy nem engednek az anyák. Majd, megebédelt, míg a gumis kijött.
- Nem de bár, coppfos?Nekem, egyszer szállt el egy gumim a póton, Szlovéniában.
Megfelelő emelő, rönk, deszka nélkül, csak levenni tudtam. Sárga angyal rámhívta a szervizest, az felrakta, elvitt a telephelyre, ott másnap számlázták az éjszakai parkolót és vastagon számlázták a gumicserét. Akkori főnök ki akarta fizettetni velem a számla egy részét. Mire idáig jutottunk, már volt mindenem egy normális cseréhez és túl is voltam egy kolléga svájci defektjének lecserélésén.
Mondtam a főnöknek, hogy "ok, vond le, de utalj egyidőben egy svájci gumicsere díját!"
Megegyeztünk abban, hogy akkor nem von le.(#11421) Somatom : Nekem működött a "dió daráló". És a cég adta.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Szerencsére nálunk nincs útszéli csere. Nem is lenne mire. A telephelyen nekünk kell kereket cserélnünk, ha kopott, vagy hibás a gumi, de vannak hozzá eszközök, úgy meg nem nagy kunszt. Úton telefonos kerékcsere van.
Csibe1:
Dehogy adnak! Ha a sofőr nem akar szopni, akkor megveszi magának a kamionos bótban.
Láttam már parkolóban cirill rendszámos autón négykezes, hétvégi tornamutatványként összes kerékanya le/fel csavarást.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11421 üzenetére
Én használtam és tényleg mindent levisz. Egy kivétel van, amikor ez sem segít: amikor elforog a tőcsavar az agyban. Na az szívás
A nyomatékkulccsal igazából csak meglazítod az anyát, a szívás akkor jön ha nem volt már vagy két éve gumizva és tisztességesen be van rohadva a menet és csak küszködve bírod lehajtani az anyát. Szívtam már ilyennel, január közepén. Egy élmény volt...
Nálunk volt a kocsiban gyorscsatlakozós tömlő és nyomásmérős fújatópisztoly. Szóltam a főninek, amikor akciós volt a Lidlben a légkulcs hogy vegyen a kocsikba, kell hozzá egy 1/2"-ról 3/4-re alakító és mehet rá a 32-es dugókulcs.. Az egész megállt volna 12-15 000ft-ban, de akkor egy kerékcsere a póton max negyed óra. Áhh az nem volt jó, inkább fizették a mentésre ennek a többszörösét
Nem azt mondom, hogy élmény kereket cserélni az út szélén,de ha van hozzá minden akkor gyorsan meg van egyedül is.
csibe1:
Gumiztattam úgy a gumisnál, hogy a srácnak gumizógéppel sem akart lejönni a gumi a felniről. Na egy olyannál megnézném a fenti tagot két szerelővassal az út szélén<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
"Azért azt is megnéztem volna, amikor a 300 000km-t futott, felnire rágyógyult gumit simán szerelővassal leveszi, tuti szívott akkorát hogy öröm volt nézni"
Igen, és néhol megspórolnának a szevíz kihívását, a sofőrt biztatják, hogy cseréljen kereket.
Egy ismerős is így járt, szólt a cégnek, hogy mi történt, erre mondták próbálja meg a kerékcserét. Nyugodtan megkávézott, 20 perc múlva szólt, hogy nem megy a dolog.
Kiment a szervízes, elsőre neki se jött össze. A végén lánggal lettek lemelegítve az anyák" Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11414 üzenetére
"A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe."
Nem, én a nagyobb felületi nyomás miatt cska a fogyasztáscsökenést vetem el, nem az innovációs jellegét."Kenworth T610"
Ausztrál piacos jármű. Az teljesen más világ, leginkább azért mert ott már nagyon rég óta futnak párhuzamosan az európai és amerikai járművek. Sok esetben messze az amerikaiak előtt járnak.A többi amit felsoroltál az valamilyne módon köthető európai gyártóhoz ( Volvo, Daimler illetve a Paccar részéről a DAF ) és egyik sem idősebb 4 évesnél. Amikor a Volvo megpróbált komolyabban betörni az amerikai piacra, akkor elsőre neki sem sikerült. Az eladások növelése érdekében kénytelen volt a VNL-t Eaton Fuller váltóval és Cummins ISX motorral árulni, és kb mindent kidobtak belőle ami Európai. Se légrugózás, se fékezett A tengely, se ABS.
Amikor a Hunland behozta az USAból a VNL-t akkor nem tudták az EUban forgalomba helyezni. Kapott egy európai,fékezett FH első hidat, EBS-t egy FH16 6x4-ből és csak ez után sikerült honosítani Az USAban olyan a műszaki előírás, hogy ha rendelkezik a vontató megfelelő retarderrel ( a jakebrake is tökéletes) akkor nem szükséges a kormányzott tengelyt fékkel felszerelni, és így járnak 105-110km/h-val!
Nyilván az USAban sem állt le a fejlődés, csak nagyon nagyon sokáig semmilyen igény nem volt ezekre a technológiákra. Nálunk már vagy 30 éve van ABS minden nehéztehergépjárművön, sőt ADR-es járművökön már ROP/TROP is lassan 10+ éve, addig odaát az európai gyártók "térnyeréséig" ezzel a kutya nem foglalkozott. Most már viszik a Volvokat is D13-mal és D16-tal, I-Shifttel de korábban ezek senkinek nem kellettek.
Míg nálunk már 1991-ben a renault Magnumnál széria volt a légrugózású fülke, addig a nagy vízen túl máig nincs egy darab sem - pedig laprugózásnál és akkora tengelytávnál áldás lenne.
Ott nagyon nagyon sokáig jobban előtérbe került az egyszerűbb,olcsóbb, könnyebben fenntartható technika mint a drágábban fenntartható innovatív megoldások. Most már az új járműveket ott is tudod kérni minden földi jóval, de az amerikainaknál a haszonjárművek csereciklusa is teljesen más, mint nálunk így még mindig nagyon nagy a "mieinkhez képest buta" járművek aránya. Ez most nem azt jelenti, hogy megszólnám őket, vagy rossz lenne. Az ottani fuvarozásnak ez így megfelel, gazdaságosan nyomják, ő dolguk. Ott is lesznek majd még gondok, amikor kiderül hogy mégsem sikerült tökéletesen integrálni az EBS-t és karácsonyfa lesz a műszerfal, mint az IvecocbanA super-single abroncs kapcsán:
ezt nem én írom le, hanem a piac. Akármennyire is jó és innovatív valami, ha a piac számára nincs sok előnye és drága akkor sosem fog elterjedni. Ezer és egy ilyet láttunk már a történelemben, amikor teljesen király cuccok mentek a süllyesztőbe, mert...
A super-single abroncs nem új technológia, 17 éve mutatták be és 17 év alatt nem terjedt el. Szerinted mennyi idő kell neki, míg kiforrja magát? Még 17 év?Az meg, hogy mit mutatnak be egy techdemon, nem mérvadó. Nézd meg az új jármű bemutatókat: nagy fülke, full extra, bőr belső, minden kipipálva az extralistán.. aztán nézd meg, hogy veszik nagy tételben a kamionokat: full fapad.
Nekem az Euro6-os Scaniám mondhatni full-extra volt,hűtött-fűtött bőr, navi,adaptív tempomat, xenon... Haverom is kapott egy ilyet, kézi váltóval, manuál klímával ééésss a 124-es Scania halogén lámpatestjével!! Tudod miért? Mert ha a Xenon-t beküldi egy felverődő kavics akkor az egyből 300 000Ft-os kár, ha a másikat ahhoz meg 4500 forintért veszel lámpaburát a truckshopban. És ez a valóság, amit én sem akartam elhinni, de ez 2016-ban szempont volt egy 8 autós fuvarozónál! Na ehhez képest amit a techdemokon látsz az űrtechnika.
Amikor kötelezővé tette az Eu a collision warning systemet a kamionokra, akkor tudod mi volt az Actrosban alapáron? A radar és a figyelmezettő sípolás, de fékvezérlés már nem volt! Ismerek olyatm aki úgy vette meg a nettó 100 000 euros 3 tengelyes nehézvontató Actrost, hogy nem kérte bele azt az extra funkciót, hogy ez meg is állítsa az autót, mert plusz 1000 euro lett volna ( és akkor mindjárt lett volna adaptív tempomat is).
Szerinted ebben a fillérbaszó világban, majd pont az ilyen sokadlagos dolgokat fogják nyomni, mint a super-single abroncs? Mondom, én nem írom le, de 15 éve látom mi folyik a nemzetközi fuvarozásban. A belföldit meg inkább hagyjuk, mert ott aztán megy még mindig a vágott gumi meg a futózott gumi, mer ócsó.
Teljesen máshogy látja ezeket a dolgokat az ember kívülről, teljesen más al ogikus és a racionális kívülről mint belülről, amikor már átlátod a rendszert.<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #11413 üzenetére
Jó a deszka is, csak cm² terhelés viszonylatban, a talaj fajsúly terhelhetőségét is figyelembe kell venni, nem is beszélve a csapadék hullás mennyiségének a geo-fizikai hatásának veszélyességéről!
De talán van válasz a 4db. DVD-n.
(Francba, nem jut eszembe miből van a mondat!)Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Igen, ezt tudom, de említettem egy spanyol tesztet is.
A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe.
Erre szerettem volna rácáfolni, hogy szerintem nincs leírva nem hiába használja Amerika, most tudom más világ, de azért annyira még sem járműtechnikai szempontból mint ahogy azt írtad(légrugó, abs).
Nézd meg a Paccar csoporthoz tartozó Kenworth T610-t vagy Peterbilt 567-est ebs fékrendszerrel többek között és egyben a rendszer részeként vonóerő-szabályzással, esp, légrugós felfüggesztéssel.
Ott van Daimler AG-hez tartozó Western Star WS5700 XE Detroit tengelyeihez Hendrickson Airtek légrugózással.
Volvo VNR szintén európai haszonjárművekben megtalálható technikákkal.
Nem beszéltem még a világ legnagyobb 2019-es Las Vegasban rendezett elektrotechnikai szakkiállítastól(CES) ahól bemutatkozott szintén a Daimler-hez tartozó eCascadia.Ha annyire nem lenne létjogosultsága(több aspektust tekintve), akkor nem is használnák.
Majd kiforja magát, de a véleményem szerint fentebb említett eActros sem hiába mutatkozott be szóló abroncsokkal és tudom van bőven más tényező ahól nagyobbat lehet fogni üzemanyag fogyasztás csökkentés terén, de sok kicsi sokra megy és én csak a gumiabroncsot hoztam fel témaként.
-
HoTaZo
addikt
Na, ha már úgyis megindulunk a lejtőn...
Miért nincs oldatlanként is szabályozható légrugó, legalább a kormányozható tengelyen? Hogy ha lejt a parkoló oldalra, akkor arra is szintezhető legyen a kabin és ne deszkát kelljen a kerék alá tenni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11409 üzenetére
"2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be"
És már hány éve tudjuk, hogy az izolált körülmények és a közút olyan mocskosul messze vannak egymástól. Mert lehet a Rábaringen hozza a 2%-ot, de az M1-es aszfaltburkolata meg nem olyan, mint a Rábaringé...
Amíg nyergessel dolgoztam nálunk voltak Continental hiperszuper Eco gumik illetve voltak a klasszik Bridgestoneok. Tudod milyen, amikor szakadó esőben dombnak fölfelé az autópályán folyamatosan visszajelez a kipörgésgátló? Én szerencsére 70 tonnára vizsgáztatott szerelvényel jártam, így kimaradtam az ECO, üzemanyagtakarékos gumik bulijából, cska párszor vezettem ilyet de szerintem ultra nagy szopás. Nyáron, száraz időben, autópályán tökmindegy, ott tökéletes. Télen, Szlovéniában amikor már van két centi hó vagy épp a Tauernen át.. járjon vele a qrvaannya.
Amúgy ahova ezeket találták ki, ott van külön téli és nyárigumi szett, mindenki két garnitúrán gurul ( vannak ilyenek itt Svájcban is, pl tesómék cége). Ez aztán baromi környezetbarát...Nagyon nagyon sok dolgon lehet a fogyasztással spórolni, és sokkal többet mint a 2% a gumival. Nálunk 90km/h-ra rendelt autók voltak és a fuvaroknál is normális volt a haladós tempó. Tudod mivel spóroltak voltan legalább 15%-ot? Ha úgy szervezik a fuvarokat, hogy ne teligázzal kelljen mindenhol vágtatni, hanem legyne elég csak 78-cal és ehhez rendelnek autót. Garantált 15-20% üzemanyagmegtakarítás.
A videón nem cserél, csak felrak. Azért azt is megnéztem volna, amikor a 300 000km-t futott, felnire rágyógyult gumit simán szerelővassal leveszi, tuti szívott akkorát hogy öröm volt nézni
Ezt az abroncsot az előtt mutatták be, hogy én elkezdtem volna a fuvarozásban dolgozni. Eltelt majd 15 év, lassan nekem is megvan a 2 millió km, de közúton még egy ilyet sem láttam, pedig ha nem is mindenhol de azért néhány országban és parkolóban már megfordultam.
Észak-Amerika egy más világ. Ott a dobfék is népszerű, a fékezetlen A tengely is népszerű, az ABS nélküli pótkocsi is teljesen alap, a légrugózásról meg még nem is hallottak. Európában a pótkocsik már 30 éve 385-ös gumiokon gurulnak, az amcsiknál a nagyobb része még mindig duplakerekes 315-ösön ( vagyis ennek a helyi megfelelőjén). Felesleges az különböző kontinenseket összehasonlítani, mert a fuvarozásban brutálisak az eltérések. A távolkeleten pl még mindig népszerő a 16 és 24 hengeres szívódízel, nálunk meg...<tRucKdriFteR>
-
Teodor52
senior tag
Köszi az infót!
A fogyasztás tekintetében annyit hogy 2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be és ez az érték még növelhető 6%-al amennyiben kormányzott és félpótkocsi tengelyein A2 Energy abroncsokat alkalmaznak.
Csökkentett nyersanyag mennyiség is hozzájárúl a környezetszennyezés csökkentéséhez.
Durrdefektet is előidéztek és a szerelvény meg sem billent, egyenesen ment tovább.Most néztem egy szaklapot az eActros is szuper széles abroncsokkal köszöntött be 2018-as stuttgarti bemutatón.
Észak-Amerikában igen népszerű.
Egy videó, ahól igen gyorsan cserél gumiabroncsot.
Szerintem nincs még leírva ez az abroncs..
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11399 üzenetére
Az átlag vontatón 315/60-70 -es gumik vannak. Az oldalankénti futófelület szélessége 630mm, a super-single abroncs esetében meg csak 495, ami nagyobb felületi nyomást eredményez és ez már önmagában kizárja a jobb fogyasztást szerintem
Keress rá az árára, egy ilyen super-single abroncs 500 000+Ft, míg egy sima 315-ös ugyananttól a gyártótól 160-200 000 max. Ha Hankookot veszel akkor azt mindjárt csak 100/db Egyszerűen drága, túl drága.
Másrészről egy defekt esetén hali, megállt az élet. Azért a duplakerekezésű húzó esetén egy defekttel még mozgóképes a jármű, ehhez sok esetben van pótkerék..Azok, akik szerződött partnerek és pótkerék nélkül járnak - pl Waberers - gáz esetén hívják a mentést és 315-ös Michelin gumit akármelyik gumistól leakasztasz Nyugat-Európában, na de 495-öst?
Ha dupla tankos kiszerelés helyett egy tankkal veszed a vontatót akkor spóroltál 600kg-t az áru javára... Az elmúlt 17 évben a félpótkocsik is annyit fejlődtek, hogy ma már csak közúti használatra tudsz venni olyan könnyített félpótokat amik akár egy tonnával könnyebbek, mint az elődök. Igazából ennek a guminak kb semmi előnye nincs, így ment a süllyesztőbe a többi bukott innováció mellé.
Azért a mézes-mázas innováció és a valóság az sokszor köszönő viszonyban sincs egymásban a logisztikában és a fuvarozásban.
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11405 üzenetére
Igen, ahogy mondod.
Valamelyik cégnél viszont a saját telephelyén rendelkezik műhellyel; és ott oldják meg amit lehet hétvégén; olajcsere meg egyebek.
Ezért kiveteti a kártyát; és ad egy szabis papírt a sofőrnek a hétvégéről." Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11398 üzenetére
"De, akkor egy ilyen papírtól válik legálissá, hogy a telephelyre kimenés után elindulok a kamionnal? "
Azt passzolom, hogy legális lesz-e, eddig még amenyire tudom elfogadták ellenőrzéskor a szabis papírt. Ez jól jött szervízkor amikor kivetették a kártyát, és ezzel lett igazolva az otthon töltött hétvége.
Eléggé ki lett tárgyalva már ahogy olvastam, hogy legális vagy nem, és milyen kiskapuk vannak."De, ezen kár rugózni, mert a cég miért ne állítana ki egy ilyen papírt?"
Nem is rugóztam rajta, leírtam azt gyakorlatot ezzel kapcsolatban amit én láttam.
Más említette meg a témát eredetileg.(#11403) Somatom
Ehhemm... [link]
Amúgy képzeld ezt a Petikét sokkal bénább verzióban, mert olyat is láttam; éés nem rúgták ki valamiért.
Hosszú volt a nyelve vagy fene se tudja igazából.[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11401 üzenetére
Igen. Ő az egyetlen, aki képes ennyi autót hatékonyan irányítani. A másik kettő csak "beilag". Ezért nem mer beleállni az öreg, hiába van tömeges panasz a bicskanyitogató a stílusára.
Egy bukott vállalkozó és sztem ettől rosszindulatú.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone 16 Pro Max 256GB desert/sivatagi titán új, bontatlan, gyári független
- Nagyon jó ár Új állapot 100% akksi apple gari 2025.01.31-ig 55k értékű kiegészítő.
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- Apple Watch Series 7 45mm Midnight Aluminium Case, GPS
- Dell Latitude 5400 / i5-8365u / 16Gb DDR4 / 256Gb SSD / FHD IPS / újszerű állapot / Excellent akku
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest