- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iOS alkalmazások
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Kézbe fogták az ultravékony Z Fold7-et
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Google Pixel topik
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
masolkat
újonc
Petzvál józsef u 39., és igen a többit jól tudtad, ezt mind oda kell vinned magaddal, és már meg is kapod az igazolólapot. viszont én akkorát szívtam az önkormányzatoknál.. hogy csak naaa. aug elejére tudtak volna adni időpontot ahova tartozom. erre fogtam a netet, és minden önkormányzatnál utánanéztem, és a legközelebbi időpont júli 19. lett volna (júli 9-én néztem).
, na mindegy utána kaptam a fülest, hogy a Lurdyházba is meg lehet csináltatni, ott az a rendszer, hogy beállsz a sorba reggel fél 10 fele (bár korábbi időpont sem árthat), ők kinyitnak 10-kor és kb 11-ig adnak CSAK aznapra időpontot, viszont ha már több időpont nem fér bele az idejükbe, de te a sorban állsz, akkor megszivtad (nálam én voltam az utolsóelőtti aki még kapott időpontot, az utánam jövö kb harminc embernek vissza kellett menniük másnap, vagy amikor tehetik), a személyes megjelenés kötelező időpont kérésnél is, viszont lehet bárki, nagymamád is kérheti, vagy aki épp ráér. és még az jó, hogy este 8-ig vannak nyitva, tehát ha dolgozol akkor munka utánra is kérheted az időpontot. (időpontot másnapra, vagy előre hetekre nem adnak csak aznapra). remélem ezzel az infoval tudok segiteni másoknak is
-
jerry311
nagyúr
Majdnem. Fogod a sok szemetet, amit emlegettél, beballagsz a Petzválba, sorbanállsz és kapsz egy igazolólapot, ami igazolja, hogy midnenből levizsgáztál, ami az adott kategóriához kell. Az igazolólappal mehetsz az okmányirodába (érdemes előtte bemenni egy csekkért, különben majd 2x állhatsz sorba) ha megvan akkor 2 héten belül meghozza a postás a jogsit.
-
ronaldo
őstag
Nekünk konkrétan nem kellett oldalfekvést csinálni a vizsgán, de ha tippelhetek, akkor a veled együtt vizsgázni betérő emberrel kell megtenned. (általában ketten mennek be egyszerre)
A fújásról azthiszem minden fontosat leírtál. De javítson ki bárki, ha tévedek.
mod: könyvesboltban lehet kapni eü-s kis füzetet asszem 1000 forint, abban képekkel illusztrálva bent van minden. 40 oldal talán.
[Szerkesztve] -
_seth_
veterán
Nem magamról írtam hanem az átlagos vezetőkről, nem mind1.
Tavaly fehér kombi (ennyire emlékszem...) pont ezt csinálta... elcsapott és otthagyott... (bringával voltam teljes menetfelszereléssel ami segített is, annyit várt az ürge, hogy felálljak majd elhajtott... kerékpárúton mentem neki pedig stop tábla volt csak nem állt meg én meg a szélvédőre felfeküdtem majd onnan nyers, sáros füves részre estem (ez volt a szerencsém + a bukó ami az autón koppant rendesen...) Egyébként nem lett semmi komoly bajom bár volt olyan testrészem ami 3 hónap múlva is fájt még + a bringának lett egy kis baja de már a múlté...) -
zsiga667
addikt
Ahhoz hogy normálisan megtanulj elsősegélyt nyújtani annyi időt kéne tanfolyamon ülnöd mint amennyit a kreszen meg az autóban összesen... A jelenlegi rendszer teljesen jó, az autósok tudják hogy ha baleset van akkor hívják a mentőt és lehetőség szerint nem piszkálják a sérültet, mert jobban nem lesz tőle, de esetleg megölik amíg kiér a mentő. (Persze egy komoly vérzést le kell kötni/szorítani, de ehhez meg nem kell tanfolyam csak józan paraszti ész.)
Hozzám inkább ne nyúlkáljon senki a mentőtiszten meg az orvosokon kívül, sokkal kisebb az esélye hogy azon a 15 percen múlik az életem mint hogy valami dilettáns magát hősnek képzelő kórházsorozat-rajongó nem érzi az egyébként nagyon gyenge pulzusomat a virsli ujjaival és nekiáll újraéleszteni amitől gyönyörűen leáll a szívem és meghalok. -
tildy
nagyúr
I..GUMIABRONCSOK ELLENŐRZÉSE:
• A kerekekben megfelelő legyen a légnyomás. /Ne legyen lapos defektes/ Csak szemrevételezéssel.
• A gumikon nem lehet mechanikai sérülés,/ repedés, szakadás, dudor/, szennyeződés, ami roncsolja és rendellenes kopás
• A futófelület mintázatának a mélysége meg kell, hogy haladja az 1,6 mm-t.( kopásjelzőnél látszik)
Ugyan nem naponta ellenőrzendő, de két előírásnak meg kell felelnie a gumiknak .
1.Szerkezetileg, méretileg mind a négynek azonosnak kell lennie. / Radiál v. Diagonál /
2.Egy tengelyen a futófelület mintázatának is azonosnak kell lennie.
II. KORMÁNY BERENDEZÉS ELLENŐRZÉSE :
A kormányberendezésen két szempontot vizsgálunk:
• Nagy mozdulatra a kormány nem adhat rendellenes hangot/kattogó, recsegő hangot, és nem ugorhat.
• A kormány holtjátéka nem haladhatja meg 2-4 cm-t, vagy 15 fokot.
Kormány holtjáték alatt azt a legnagyobb kormány mozdulatot értjük, mely a kerekeken
elmozdulást még nem eredményez. -Végrehajtás: A jármű mellett állva egyre csökkenő módon mozgatjuk a kormányt,
miközben a kerekeket figyeljük.
A holtjáték megnövekedése a kormányösszekötő gömbfejek vagy a kormánygép kopásából
ered.
III./a:VILÁGÍTÓ ÉS FÉNYJELZŐ BERENDEZÉSEK ELLENŐRZÉSE:
VILÁGÍTÓ BERENDEZÉSEK -Végrehajtás: mondom mit kapcsolok -Bekapcsolom a…
• Helyzetjelző világítás .Főkapcsolón ( 1 ) egy kattanás. Elöl kettő gyenge fehér, hátul kettő gyenge piros, valamint a rendszámtábla megvilágítás (összesen 5 db 12V; 5W-os ) Ezekkel egy időben a műszerfal világítás is működik.
• Tompított fényszóróőkapcsolón második kattanás. Elöl kettő erős fény.(12V 55W-os) A műszerfalon zöld visszajelző világit. Végrehajtás: Mivel külön lámpák akár egy időben is vizsgálhatók (Fénye legalább 40-60méterre világít)
• Távolsági fényszóró : Főkapcsoló tompított állásban, irányjelző kapcsoló kormány felé húzva kapcsolja. (Fénye legalább 100 méterre világít)
A műszerfalon kék visszajelző lámpa jelzi. Elöl még két rendkívül erős fény. (12V 60W-os)
III./b. FÉNYJELZŐ BERENDEZÉSEK
CSAK GYÚJTÁSON ELLENŐRIZHETŐ Végrehajtás: Be kell ülni ülést beállítani, tengelykapcsolót padlóig benyomni, váltót ell. 0 fokozatban van-e? –Ha nem oda kapcsolni, gyujtást, rákapcsolni.
• Irányjelző: Percenkénti villogások száma 90.+-30. Színe borostyán sárga Ellenőrzése a jármű körbe járásával történjen, de következtetni lehet a villogások számának eltéréséből is. Ha valamelyik oldalon
a villogások száma kétszeresére nő, azon az oldalon ki van égve valamelyik izzó. Egyszerre
ellenőrizhető valamennyi irányjelző az elakadásjelző működtetésével.(12V; 21W-os)
• Hátramenetet jelzőlámpa : Motor áll, tengelykapcsolót padlóig lenyomva hátramenetbe helyezzük a váltót,
Hátul kettő erős fehér fénynek kell világítania.(12V; 21W-os)
• Féklámpa:3db piros fény Segédszemély, vagy tükröződő felület felhasználásával, illetve az elakadás jelző háromszöggel kitámasztva.
A vizsgán vegye igénybe
az oktató segítségét, ha nincs, elindulás előtt a garázs falán vagy a mögöttünk parkoló jármű
fényszóróinak tükrében, vagy egy falfelületre tolatva, ha ez sincs az elakadás jelző háromszöggel kitámasztva.kell a fékpedálra helyezni, így egyedül is megnézhető.(12V;21W-os)
IV. FÉKBERENDEZÉSEK ELLENŐRZÉSE :
• Üzemi fék, vagy lábfék : A fékpedál egyszeri, erőteljes, hosszan tartó lenyomása esetén a / tengelykapcsoló pedál útjához lehet viszonyítani /
pedált a pedál útjának max. egyharmadáig tudjuk lenyomni, ott a pedálnak kemény, szilárd
ellenállást kell mutatnia, ”felkeményedik a fék.” - Ha bármi, ettől eltérőt tapasztalunk, a járművel NEM INDULHATUNK EL ! ! !
javító műhelybe kell szállítani, vagy a helyszínre hívott szerelő hárítsa el a hibát.
Hibalehetőségek : 1. Padlóig beesik a fék: - Elfolyt a fékfolyadék
2. Mélyebbre nyomható a fék, de szilárdan ellenáll: Megkoptak a fékbetétek, régi típusra jellemző (nem önbeálló dobfék)
3. Nem szilárd az ellenállás: Pumpálásra keményedik levegős a fék.
• Kézifék ellenőrzése : A kéziféket lassan behúzva megszámoljuk a kattanásokat, 3 - max. 6
kattanásnál szilárdan, keményen ellen kell, hogy álljon, nem húzható tovább.
Forrás: [link] -
sasa311
veterán
A hivatalos álláspontra vagy kíváncsi vagy a valóságra?
A valóságban a villamos nagy, sárga és cseget, meg lezúz, hogyha bemész elé, úgyhogy gyakorlatilag mindig elsőbbsége van.
Amúgy KRESZ szerint is majdnem mindig elsőbbsége van. Van valami eset, amikor nincs, de én olyan helyzettel sosem találkoztam (valami vilamos kanyarodik balra nagyívbe lámpa nyente, szerintem ilyen a világon sehol sincs) -
Kiskokó
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A OnePlus ellen biztonsági aggályok miatt indítanának vizsgálatot az USA-ban
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elektromos autók - motorok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napelem
- Hardcore café
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- PlayStation 3
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest