Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • modder

    aktív tag

    válasz Lacces #2629 üzenetére

    Ezek alapján az információk alapján nehéz eldönteni, hogyneked milyen tervezési mintákra van szükséged, az meg a másik, hogy olyan sok tapasztalatom nekem sincsen, hogy séróból vágjak 10-20 mintát :D

    Ahogy látom, szeretnéd jól átgondoltan elkezdeni a projektedet, ami mindenképpen jó. Ehhez tudok adni pár tanácsot, ezek elcsépeltnek tűnhetnek, de érdemes betartani őket, hogy ne idő közben jöjj rá, hogy valami szar vagy nem elég rugalmas

    Specifikáció: Mindenképpen próbáld meg jól specifikálni azt, amit szeretnél az oldalon: Milyen adatokat akarsz megjeleníteni, hogy akarod megjeleníteni, a felhasználók milyen interakciókra képesek az oldalon (use-case-ek), hogyan akarod őket elszeparálni egymástól. Milyen oldalak lesznek egyáltalán. Ez az alapja az egésznek, ha ebben nem vagy biztos, akkor gondolkodj még rajta.

    Modell/Adatbázis: A speci függvényében találd ki a modelledet. Vagy adatbázisból indulj, vagy osztályokból. Én adatbázis modellből indulnék, mert tudom, hogy úgy biztosan hatékony és normalizált lesz az adatbázis (már hanem valami elosztott/no-sql megoldást teszel mögé). Ez még csak az adatok és az adatok közötti interakció, ebben nincsen benne a felhasználói input meg böngészés.

    Modell 2 /BLL: Az adatbázis alapján megtervezed a modelledet, osztályokat, amik képesek mindenfélét elvégezni az adatbázisban, amire szüksége lehet a szoftverednek: új diagram, diagram lekérdezése, kérdések, tárátáttá... Itt már érezni fogod, hogy mik azok a pontok, amiket lehet, hogy egyszerűbben is meg lehetne valósítani valami design patternnel, és akkor felmész wikipédiára, és véginézed az összeset :D

    Na, ha ezekkel megvagy, és úgy látod, kiválóan meg tudsz valósítani mindent modell szinten, amit szeretnél, akkor már "gyerekjáték" lesz megcsinálni a controllert és a view-kat, amik az adatokat megjelenítik. Ne felejtsd el, hogy a Java erősen objektumorientált nyelv, ezért nagyon is van értelme osztályokban gondolkodni.

    Egy szó, mint száz: Tervezés, tervezés, tervezés!

    Persze lehet, hogy fognak jönni azok, akik mondják, hogy manapság az agilis módszertanokat használják a gyors szoftverfejlesztés miatt, és nem kell ennyi időt szánni a tervezésre... erre csak azt tudom mondani, hogy: DE! :D

Új hozzászólás Aktív témák