- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Netfone
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
gp Egyelőre semmilyen információt nem kaptunk arról, hogy mikor érkezik a hosszú ideje készülő felújítás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megszűnik a Tizen rendszerű Samsung órák terméktámogatása
ma Persze nem tragikus hirtelenséggel, de érdemes felkészülni a jövőre esedékes korlátozásokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem. Aldis
f*svacak. Konkrétan Car tool KFZ batterieladegrat. 4500Ft volt. Gyártója: AHGWachsmuth&Krogmann
3 fő mód van rajta: motor, autó és téli hidegben autó akku töltés.
Télen használtam egyszer, autó akku üzemmódban, kb 5 percig töltött, és írta, hogy teli. Pedig csak 13V körül volt.
Múlt héten átnézettem a kocsit, és szóltak, hogy nem ártana tölteni az akkut. Na mondom, ok, feltöltöm. Egyébként 74Ah-es.
Ha ráteszem az aksira a töltőt, akkor elvileg jól mutatja a feszültség szintet, a szervíz is kb ennyit mért:12,3V. Ha kiválasztom, hogy autós töltés, akkor kb. 10másodpercet tölt, folyamatosan írja ki hogy nő a feszültség, és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra. Ugyanezt csinálja akárhányszor megpróbálom.
Egyedül a téli üzemmóddal tölt, de ebben se vagyok biztos. 5 óra töltés után írt 14,1 voltot. Mivel több időm nem volt, és kellett a kocsi, kihúztam, visszadugtam, és már csak 13,7V-ot mutatott. Sima autós módban továbbra se tölt. Fogalmam sincs, hogy áll most igazából az akku. Szerencsére a kocsi elsőre indul, ahogy eddig is.Télen is indult elsőre még a -20 fokban is. Szerencsére a generátor tölti normálisan, csak nem járok hosszú utakon.
Egy biztos, én ilyen gagyi töltőt nem ajánlok senkinek.[ Szerkesztve ]
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
Brogyi
senior tag
"Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem."
Nem a vásárlással van a baj hanem veled, és a szervizzel ahova jársz.Az autószerelő nem ért a villanyhoz. Mivel nem írtad ,hogy autóvillamossági műhelyben voltál, így a kedves szerelőd egy szinten van veled.Ha jó a generátor, és a feszültségszabályozód akkor nem töltögetni kell ,hanem vásárolni egy új akksit.Miféle tanács ez? Gyorsan keress egy másik műhelyt.Ha egy 74Ah-ás akksit 10 sec alatt feltölt egy ilyen töltő akkor kidobhatod az akkumlátorod.
"és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra"
Ember a +14,4V a gázfejlődés határa. Egy AGM akksit tilos tovább tölteni. Neked szabad. Alapvető hiányoságaid vannak neked, és a szerelődnek is.Ha egy 74Ah akksi 4A töltőáram hatására 10 sec alatt 12,3V-ról 14,4V-ra ugrik akkor az hulladék, és nem akkumlátor.Tudod mit ne is válaszolj. Biztos vagyok benne , hogy nem hiszel nekem.
Sok szerencsét a további életedhez, mert bizony rá vagy szorulva. -
Brogyi
senior tag
Bocsánat lehet igazad egyetlen esetben ha az akksidnak semmi baja, és a töltöttségiszintje
legalább 90-100% között van.De könyörgöm azt minek tölteni?Na akkor talán felugrik a feszültség ilyen hamar.Az emlitett 12,3V kb. 50% töltöttségiszintnek felel meg wiki szerint.Tehát mégis sz@r az akksid.Persze ha az autószerelőnek volt feszültségmérője,és a generátor töltését is ellenenőrizte nemcsak álló motor mellett mért.Így teljes a kép azt hiszem.[ Szerkesztve ]
-
Bendeguzv8
újonc
Üdv,jók ezek a töltők én egy gübe gab 5a csodát vettem 10-20 másodpercig tölt majd átvált és már fel is van töltve az akku legalábbis a töltő szerint, hát ba...a meg a gübe a selejtes szarját.
-
Brogyi
senior tag
válasz Bendeguzv8 #4 üzenetére
Nem hiszem el , hogy ennyire rosszak.A télen beteg voltam itthon bénáztam. A motorom akksijával próbáltam.Kettő is volt, mikor betettem a motorba március környékén simán egy gombnyomásra indult.Ezek a töltök kimondottan a gondozás mentes változatokhoz ajánlott.
Se a kocsi, se a motor nem tölti +14,4V fölé.Ezek a töltök is megállnak ott.Mértél-e feszültséget, végeztetek-e terhelés próbát egy felszerelt akkumlátoros műhelyben (CCA,CA)? Akármilyen töltőt rakhattok egy ilyen akksira az ugyan annyi idő alatt húzza fel 14,4V-ra ,csak
a szabályozatlan nem áll meg.Neked is mondom előszőr mérj, és utána hozz döntést, vagy kérj segítséget egy hozzáértőtől.Az elöző kolléga írja"nekem nincs időm". Akkor talán egy 15-20A-es töltőt kellett volna vennie, de az garantáltan 1 másodperc alatt tölti fel a sz@r akksit. Ejnye fiúk, egy picit, de tényleg csak egy picit gondolkozni. -
Bendeguzv8
újonc
üdv, 3db kocsiakkut próbáltam tölteni,1kisquad akkut azt nem is érzékelt és egy motor akkut mindegyiknél ugyanaz.
-
Márkaszervizben azért csak csak értenek egy icipicit a kocsihoz meg az aksihoz.
Ez a töltő sz@r, nem az akku. Voltam mostanában hosszabb úton, volt ideje a generátornak tölteni az aksit. 100km volt kb. Na mondom akkor nézzük, mi a helyzet. A töltő szerint 13,4v. Hétvégén ráértem, töltőre tettem. Megint a szokásos hiba: 30mp alatt szépen kiírta, hogy elérte a 14,4 v-ot, és tele az akku. Mondom ok, akkor nézzük csepptöltéssel. A leírás szerint ilyet is kéne tudnia. Szóval rajta hagytam a töltőt, erre nemhogy töltött volna, lemerítette 12,8v-ra. Még szerencse, hogy nem hagytam rajta éjjelre is. Szóval vissza a feladónak. Remélem visszaadja az árát az Aldi ennek a selejtnek.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
Brogyi
senior tag
Fiúk, legyen.Az enyém müködik, és azt csinálja amit igért.
-
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Én is beszereztem egy ALDI-s töltőt.CAR TOOL névre halgat és tesztelgetem.
Rossz tönkrement szulfátos és évek óta elhagyatott akksikkal (mindegyik van a környezetemben) produkált olyan jelensiget amit Victoryus irt.Vagyis pillanatok alatt elérte a töltési végfeszültséget és fenntartó töltésre kapcsolt.De ezen igazán nem kell csodállkozni.Tapasztalat alapján érdemes lemeriteni (azt a keveset is ami benne van) és újra tölteni.Persze többször megismételve.
55Ah-ás jó csak lemerült akksit sikerült vele rendesen feltölteni.És most egy 84Ah-ás AGM akksit töltök vele téli programmal amit előtte lemeritettem 10.5V-ig.Persze elég sokáig tart a folyamat de ez érthető a 4A-es töltőáram figyelembevételével.
Viszont produkál érdekes dolgokat és szeretném megfejteni hogy miért.Töltés közben kb 2-3 percenként leesik a kapocsfesz olyan 0.5V-ot,de csak egy szempillantás ideig.Gondolom rákapcsol egy terhelést és méri a feszültségesést.De mit tud ebböl pontosan megállapitani?
Amit viszont nemértek az a töltés közbeni kapocsfesz válltozás.Vagyis tölt mondjuk 13.8V-al malyd egyszercsak leesik 13.1V-ra.Egy pár perc után megint visszaugrik a kapocsfesz 13.8V-ra.És igy ugrándozik szinte végig a töltés alatt.Ezt mi okozhatja?Én a túlterhelésvédelemre gyanakszom de sajnos nem lehet szétszedni a házat hogy biztosan kimérjem.Pedig ha bebizonyosodna hogy a töltő azért veszi vissza a töltőáramot hogy ne melegedjen túl akkor szétvágnám a házat és kapna egy másik dobozt rendesen meghűtőbordázva.
Tudsz ezekröl a jelenségekröl valami infót?Vagy ismered konkréten ezt a tipust? -
-
Brogyi
senior tag
Itt a kép.Ez szerintem nagyon hasonlít a tiédre.
Most nézem milyen zsír kijelzője van.A másik két kollégának ha nem kell szóljanak mikor kidobják, és arra mennék.
Szóval ez egy technika pontosan azért, hogy jobb legyen mint az IU karakterisztikával töltött akksik.Az IU annyiból áll hogy +14,4V-ig áramgenerátorosan töltik. A mi esetünkbe 4A. Ha elérte a +14,4V-t akkor átkapcsol feszültséggenerátorra.Az-az +14,4V-ot addig tartja míg az áram le nem csökken mondjuk 100mA-re. A 100mA az tipp. Mindent én se tudhatok -
Brogyi
senior tag
Ha tudod értelmezni az elöző diagrammot akkor láthatod, hogy nem a töltő süti ki az akksidat hanem az magától esik le.Az-az sz@r, vagy nagy az önkisülése.Ha pedig [ide]
benézel akkor érdekes dolgokat olvashatsz.Pl. a cikk írója a +12,8V-ot 100% töltöttségnek veszi.Persze ha nincs töltőn az akksid.
"A töltő szerint 13,4v" Ez tuti érték.Csak egy marha veszi ki az akksit ilyenkor.A másik ,ha 100km-es út után tölteni akarod az akksid akkor két eset áll fent. Nincs eszed, vagy baromi sz@r akksid van.Nézzük az elsőt.
Jó a generátor, jó az akksi, tuti elmentek otthonról ott fönt. Mi a francért töltögetsz te egy 100% jó akksit? A második estben meg megint nekem van igazam, mert már kifejtettem a véleményem az autószerelődről, és az akksidról. -
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Tuti kis töltőnek néz ki.Meg a leirás alapján is tuti.Tuti is olyan 55Ah-ás inditóakkumulátor töltésére.De tegnap ilyenkor felraktam rá a már emlitett 84Ah-ás munkaakkumulátort és még 24 óra elteltével is tölti.Hogy mennyire nyomja föl az majd kiderül ha kisütöm az akksit csak töltené már föl.Nekem sajnos elfogadhatatlan ez a töltési idő.8db akksit töltene 8db ilyen töltő egyszerre.És hogy miröl is van szó,beszéljen egy videó.
[link]
Sokat mondó ez a diagram.És lehet hogy hasonlit is arra amit az ALDI-s csinál.Ha lessz egy kis időm akkor megmérem a töltőáramot és fölveszek egy karakterisztikát és összehasonlitjuk.
Én annyi külömbséget látok ez és az IU karakterisztikás töltés között hogy ez kiméletesebben bánik az akksival.
Az elem szimbólum ami elvileg a töltöttségi szintet jelölné öt kockára van felosztva.Az álltalad belinkelt karakterisztikát elnézve valószinűleg nem valós kapacitást számol hanem a töltőprogram állását jelöli.Mert azt már észrevettem hogyha egy feltöltött akksira teszem rá akkor gyorsan kigyullad 2-3 kocka az elem szimbólumban.De ha egy lemerültre akkor még az első kockának is sok idő kell mig kigyullad.Ez érthető mert egy 10.5V-ig meritett 84Ah-ás munkaakksi 3.8A-os töltőáramra csak lassan kuszik föl 12.8V-ra.IU szerint kellene neki 8.4A-er 14.7V-ig.Mig ki nem végeznek a 14.7V láttán közlöm hogy AGM szerkezetű (működésű) akksirol van szó nem pedig mezei inditóakksirol amiben ott lötyög a higitott kénsav.
Ugy gondolom hogyha annyira gagyi volna ez a töltő akkor nem lenne rá három év garancia.És tökélletesen működik is csak azt nem értem hogy miért irják rá hogy 120Ah-ás akkumulátorig ajánlott.Biztos hogy feltölti de mennyi idő alatt...?
Te mennyire ismered a belső lelki világukat?Mert egyet beálldoznék és szétvégnék ha volna eséj a tuningolásra.Nem a 3.8A-ert akarom följebb tornászni mert nem akarom áttekerni a trafót de szivesen húznék a 0.8A-en és a fentartó töltésen. -
Brogyi
senior tag
Ügyes vagy ha te készítetted az autót.A töltőről pedig annyit ha 8db olyan akksit kell töltened akkor felejtős de nagyon.Neked egy nagy áramú töltő kellene.Akár egy heggesztő trafó. Hamar fel kell tölteni azokat az akksikat.Látom megy az elektrónika.
Próbálkozzatok egy saját készítésű töltővel. Jó nagy áram, jó nagy trafó, és egyszerre tölteni,kisütni.
A motorszabályozást hogyan csináltátok?
Az a 120Ah az reklám, és a CTK-től vették át, mint minden más gyártó. Nyilván feltölti, de ki az a f@sz aki ilyet vesz egy 120Ah-ás akksihoz.A görbe amit linkeltem csak közelítőleg lehet olyan.Majd meglátod, hogy egész mást veszel fel, de a szándék,ötlet az ua.Szerintem kár szétvágni, inkább készíts egyet, de olyan legyen amilyet akarsz. -
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Igen,én készitettem sajátkezűleg.Persze még mindig nincs kész de ez csak hobbi.És sajna az elektronika nem megy annyira amennyire szeretném.
A töltő kérdés közel nem egyszerű feladat.Ha abbol indulunk ki hogy elvileg soha nem volnának teljesen lemeritve az akksik akkor talán még elég is lehet ez a kis töltő.Előnye hogy beépithető a kocsiba és bárhol bármikor tölthető.A soros és párhuzamos töltést haggyuk.Mindkettőnek van előnye és hátránya is de ebbe most ne menjünk bele.Voltak próbálkozások és kisérletek a témával kapcsolatban.Hidd el hogy ide 8db külön kis töltő kell.
Kitalállni,méretezni,elkésziteni megbizható 8A-es kapcsüzemű töltő nagyon sok időt és pénzt emészt föl.(bár ha rég nekifeküdtem volna akkor lehet kész is lennék vele) Ha egy elkészül utánna már gond nélkül 8x-ható.
Nem tudsz valami infót a töltő vezérléséröl?Pl a képen látható töltőkben mi a vezérlő elem?Mert ha tényleg mikrokontroller akkor eséjtelen a tuningra.De ha analóg vagy valami spéci töltő IC és van adatlapja is akkor van eséj a belepiszkálásba.
Végül is valamikor valakinek el kell kezdeni tuningolni ezeket a töltőket.
A vezérlő elkészitése egy külön topikot érdemelne.Izelitőnek.:20db 94A-es MOSFET,12db 20A-es SOTTKY dióda,120db 470uF-os kondi,20db MKP kondi + rézsinek tömkelege. -
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
A helyzet az, hogy bármit is építesz drágább lesz.A legegyszerűbb, és még kapcsolóüzeműnek mondható az a tirisztoros.Tirisztorost pedig a te tudásoddal fejből mennie kell.Picit gond az áramkorlátozás, de most nem menjünk bele, mert nem látom értelmét.Sajnos nem a kis méretéről hires ez a fajta.Nagy áram igénynél alkalmazzák.
-
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Sok megoldás létezik,de mindel melózni kell sokat.
Jó ötlet a tirisztoros is aminek mondjuk kell egy külső 1KW körüli trafó aminek 8db szekundere van.Persze ez nincs beépitve a kocsiba a maga kis min.50kg-jával.De a tirisztoros vezérlőpanelok igen.Vagy beépitett 1KW körüli rezonáns szabájozatlan táp és 8db szabájozott vezérlés kapcsolóüzemben az akksikon.De igazábol ez a fórum nem erröl szólna.
Amit linkeltél töltőt egész jónak tűnik.Csak én még soha nem vásároltam ilyen oldalakrol és ahogy nézem innen minimum 100db-ot kéne rendelni és a postaköltség igen húzós tétel.
Valami kapcsrajzot vagy a belsejéröl több infót nem tudsz ezekröl a CTEK klónokro?
Kicsit méricskéltem és ugy néztem hogy 12.8V-ig 3.8A-al tölt majd utánna 2.6A-ral.Többi lépcsőt még nem tudom.És végül is feltölti a nagy munkaakksikat is csak nagyos sok idő kell hozzá.
A CTEK-nek is van ilyen 8A-os töltője.Ebböl lenne jó valami olcsó ALDI-s klól. -
Brogyi
senior tag
Az a 100db nem mindig igaz, bár reménykednek a nagy megrendelésben.Bátran írj.Nekem 1db-ot is postáztak.Rendkivül ritka töltési karakterisztikát használnak.Savas akksinál szinte senki nem használja.Jut eszembe van még egy fajta ami jó neked, és kapható.A primer kör is kapcsolóüzemű.2,6,12A választható procis AGM-hez király,mert megáll.
[link]
Ventillátoros, és ennél nem gond az amper.Súlya kicsi a hagyományoshoz képest, és magyar garanciát kapsz.Több féle változatban kapható, de ez tünik a legolcsóbbnak.Egyet veszel ,és megnézed,de biztos olcsóbbat megint nem tudsz készíteni. -
moha21
addikt
Még jó, hogy a trafók teljesítményét VA-ban jelölik a K meg kicsi k, tehát kVA.
Miért lenne 50 kg? 3 kg inkább ennyi egy mikrohullámú trafó tömege és a teljesítménye 1 kVA / persze nem mindé, de a legtöbbé / át lehet tekercselni.Amúgy mit akarsz tölteni, fél M.O.-t?
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Brogyi
senior tag
Egy kis tapasztalat megosztás, és hogy a negatív tulajdonságok is láthatóak legyenek.
A szomszéd akksiját kellett tegnap feltölteni. Kiindulás +2,5V.Természetesen egyik processzoros darab se indult el.3 fajtát is próbáltam.Sipolt ,kattogott.Ez azt jelentette menj vegyél másikat, és nem azt, hogy rossz a processzoros töltő.IPC-1-es tapasztalat alapján adtam neki egy utolsó esélyt.Kapott egy kis szabályozatlan feszt. Annyi kell, hogy amíg a proci mér ne essen le a fesz kb.10,5V alá.Innen egyenes volt az út.Nem húzom tovább az akksi működik, mentem az autóval is.Az akksi nem hagyományos volt, gondozásmentes.
Azért az-az akksi már hulladék.Ez tény.[ Szerkesztve ]
-
-
Brogyi
senior tag
válasz Victoryus #29 üzenetére
A töltöttségre jellemző a töltés alatti feszültség.+14.4V nálad az abszolút max. A nyugalmi állapotba mért feszültség nem hordoz információt, bár néhányan azt hiszik. A 12-12.6V tartomány elfogadható, de semmilyen következtetést levonni a töltöttség állapotára igen nagy könnyelműség lenne.Szóval ha töltőn van akkor 14.4V a te esetedben 100%-ot jelent.A neten található egy lista ami százalékosan megadja a töltöttségi szintet, de mint írtam ez nem biztos.Itt a nyugalmi állapotban mért feszültségről van szó.
-
Zippair
aktív tag
Hí mindenkinek! köszönöm a cikket, ez alapján kezdtem el vadászni töltőre. nekem alapvetően 7-12Ah akkuhoz volt szükségem rá, de nem árt, ha esetleg az autóm akkuja elfáradna! A X.ke maglódi úti LIDLI-ben vettem tegnap, volt még vagy 10db 4500as áron! a hülyének is megéri kíváncsi vagyok, hogyan fog szuperálni. még most kezdtem el tölteni vele, egy 12,2V-os kapocsfeszültségű 7Ah akkut. toja bele szépen 0,8A-el, kipróbáltam autós állásban is, ott csak egy rövid ideig 2,9A ment bele, aztán gyorsan átváltott 0,8A-es töltőáramra. kíváncsi vagyok, mi lesz belőle, de szerintem, ha tényleg úgy működik mint a karakterisztika mutatja, akkor erősen BEST BUY kategória ennyi pénzért...
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSsssssssumaher...
-
Zippair
aktív tag
javítsatok ki, ha rosszul értelmezném, de ha 0,8A-el tölt, akkor egy 7Ah akkut 0-ról teljes kapacitásra majdnem 9 óra alatt tölti fel? persze, ennél a töltőnél ez nem lesz igaz, a töltőáram változása miatt....
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSsssssssumaher...
-
Chieftec
őstag
Köszi az írást!!!! Elolvastam, rá 2 napra reklámozták az osztrák ALDI (Hofer) újságban!!! Ki is próbáltam, kurva jó a cucc, pláne 18€-ért.....
Nekem már ez az új LCD paneles verzió van: [link] -
morgen76
újonc
sziasztok segitséget szereték kérni munka akkumlátort vásárolnék ,töltővel.(csónak motorhoz kellene 30lb hoz többnapos horgászathoz). 80,vagy inkább 100 ah kellene és egy forumon olvastam a ctek röl ,de nekem ami még lényeges lenne hogy egy ekkora akksit menyi ideig tölt?ha nem jó hozzá milyen töltőt javasoltok ????
-
Brogyi
senior tag
Ezek a 4A-rel kifejezetten lassúak.CTEK-nek van nagy áramú töltője,de bocsi az nem magyar fizetésekhez van szabva.Ha fontos a rövid idő akkor min10A de inkább felette.12k környékén létezik procis töltő 12A-rel. Ez elég baráti.Nyilván ha ragaszkodsz a CTEK-hez akkor az ár nem kérdés.
-
p0lip
tag
Sziasztok!
Kaptam egy ilyen CTEK klónt (Lidl változat) szerintem teljesen jó, ha arra veszi az ember, amire való, nekem többek közt van egy 100 Ah-ás akkum és simán feltölti, gyakorlatilag 1 nap alatt, ha valakinek ritkán, évi pár alkalommal van szüksége ekkora akku töltésére is megfelelő, persze ha valaki több és vagy rendszeres töltéseket szeretne végezni ilyen méretű aksikon, arra nem javaslom. További előnye, hogy használható felitatott üvegszálas (AGM) akkukhoz is.
Egy kérdés, tudtok a CTEK-en kívül nagyobb teljesítményű mikroprocesszor vezérelt töltőt, ami AGM aksihoz is használható és csepptöltést is tud ? Persze emberi árban Nézegettem Carstel, Güde márkákban találtam, olyan 15000 Ft magasságában ilyesmit, ezek majdnem jók lennének, de ha jól láttam, a csepptöltést nem tudják. Illetve nem tudom ezek töltési algoritmusa olyan intelligens, mint a CTEK és klónjaié? Elsősorban az AGM és "zselés" töltésre gondolok, ezek is közel 100%-ra töltik, vagy felnyomják 80% körülire és ott automatikusan kikapcsolnak és csak emiatt írják rájuk az AGM kompatibilitást, hogy nem neked kell figyelni és lekapcsolni, hanem ezt megteszik automatán, de a teljes töltöttséget végül is nem érik el? -
Brogyi
senior tag
"tudtok a CTEK-en kívül nagyobb teljesítményű mikroprocesszor vezérelt töltőt, ami AGM aksihoz is használható és csepptöltést is tud ? Persze emberi árban "
Ha itt a nagyobb "teljesítményű" töltő a nagyobb töltőáramot jelentené akkor van egy tippem.
[Itt] megnézheted.
Ez kb.13 500Ft. Mutasd a tied amit találtál.
Az AGM típusokat nem szabad 14,4V-nál nagyobb feszültséggel tölteni. Rövidíti szegénynek az élettartamát. A valódi zselés akksit egyetlen túl töltéssel hazavágod. Azért írom, hogy valódi, mert a többség a gondozásmentest zselésnek hívja.
Amit linkeltem az Güdénél akcióban 21 000Ft[ Szerkesztve ]
-
p0lip
tag
Szia!
Köszi szépen, ez jónak tűnik! Ja és igen, nagyobb töltőáramot kerestem
Igen tudom, főleg a zselés kényeske a töltőáramra, mondjuk zseléssel nem igen van a látókörömben, így sok dolgom nincs vele. AGM viszont van, pont ezért kerestem olyat, amivel mindkettő típus tölthető, a nagyobb töltőáram meg azért lenne üdvös, mert 90 Ah -100 Ah-ás
akkukhoz kell és azért flottabbul megy a töltés 10 A-el, a 100 Ah-ás aksi esetén
Köszi még egyszer a tippet!Szerk. Ja amit én találtam: <a href="http://gudebolt.hu/id/01129_85063_Gude_automata_akkumulatortolto_GAB_15A" target="_blank">[Itt]</a>
<a href="http://holmi.eu/kabelektro/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=1&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=25449&category_id=633&vmcchk=1&Itemid=1">[másik]</a>
Na még egy kérdés, amit te linkeltél, szerinted tuja azt, mint a CTK másolatok, hogy a töltés befejeztével, automatán csepptöltésre vált?
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Tudni tudja, de nem javasolnám arra hogy hónapokon keresztül szinten tartson egy akksit.
Mert nem gazdaságos erre feladatra.Ez rövid idő alatt nagy töltés mennyiség bevitelére alkalmas. Ventilátoros hűtése van ami állandóan megy. Tudja a 2A-es töltést,de arra ott az Aldi töltőd. Ha csepptöltés a fixa idea-ád akkor olyan töltőt kell választanod ami viszonylag kis áramot használ,de ezen felül nem tartalmaz relét. A másolatok nagy része relés. Tehát én nem választanám a relés változatot arra ,hogy szeptemberben rákötöm, majd áprilisban leveszem.Ha csak az a cél, hogy pontosan megálljon azt mindegyik tudja. Némelyik csepptöltés hajlamos a túl töltésre,de miért is olyan fontos neked a csepptöltés?
Amit Te találtál azok nagyon hasonlítanak egymásra.Esetleg a kicsivel nagyobb áram miatt megérné őket választani. Főleg ha a ventilátort hőmérséklettől függően kapcsolja.A boltba bedugjátok, és ha nem forog a venti akkor megéri az ártöbbletet, mert figyeli a hőmérsékletet.[ Szerkesztve ]
-
p0lip
tag
Köszönöm válaszod, igen, jól látod fixa idea kategória
Olyan szempontból nem rossz szerintem, hogy van olyan kocsi, amelyik télen nem megy,
ennek az akkuját gondoltam kínozni egy kis csepegtetéssel, szóval nem igazán fontos, inkább
csak tesztelném a hatását, mondjuk nem a túltöltős változattal
Ja, majd elfelejtettem, a csepptöltés nem inkább 1A szokott lenni? (2A-t picit sokallom) -
Brogyi
senior tag
Ott a "2A" a fő áram.Legalábbis én arra gondoltam.A procis változatok kb.13,2-13,6V-os sávot tartják csepptöltés alatt. Ebből következik hogy az áram nem hordoz információt.Ha megvetted, és nem az Einhell-t választottad akkor írj,mert kíváncsi vagyok.Egyébként könnyű,mert kapcsolóüzemű és biztos, hogy procis,mert elindítani nem tudja egy egyszerű ember. Őszintén bevallom még nekem is ki kellett nyitni a használatit.
-
p0lip
tag
Szia!
Elnézésed, hogy csak most írok, de volt egy kellemetlen balesetem...
Szóval egyelőre most nem a töltővel vagyok elfoglalva, de ha úgy alakul, persze megírom a tapasztalatot -
Chieftec
őstag
Ha valaki szeretne venni ne hagyja ki.. [link]
[ Szerkesztve ]
-
p300
tag
Üdv mindenkinek!Tisztelt Brogyi. Olvastam a leírásaidat a CTEK másolatairól,1-2 részt meggyőztél és szeretnék venni egyet.Most van az ALDI-ban a típusa.CPL-2054-es erről mi a véleményed?Ez is CTEK másolat?Ez a típus nincs az írásaid közt érdemes megvenni?Látom (Chieftek)fórumtárs be is linkelte arra gondoltam. Köszönöm válaszod.js.
-
rsf
senior tag
Engem az érdekelne, hogy ezt a szuper olcsó Lidl-is töltőt rajta lehet-e hagyni az aksin huzamosabb ideig?
Ez alatt azt értem, hogy már cseptöltésben tölt, de amikor elkezd merülni az aksi mert használva van(munka akku) akkor vissza kapcsol-e normál töltésre?
Állítólag van olyan klón ami csepptöltésben marad. Ha ez a Lidl-is nem ilyen akkor veszek én is egyet.
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Brogyi
senior tag
Szerintem visszakapcsol,de ezt csak a szezon végén tudom ellenőrizni.Még használom a verdát.
Az akksitöltés szezonja mostanság kezdődik.Látszik a hozzászólásokon.Azért örülök, hogy néhányan felfedezték azt amiről írtam.Ez a megtekintéseken is látszik.Igaz,hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lesz az érdeklődés.Jó,rossz minden volt.Az értelmes felhasználó nem vár többet mint amit tudnak ezek a töltők.Aldi-s az meglepő a kínálatban az LCD kijelzőjével.
Bocsi rsf, de ez nem mind neked szól,de mostanság nem követem a fórumot az egyéb elfoglaltságom miatt. -
p0lip
tag
Kicsit buta, nem automata, egy darab ki-be kapcsoló gombot és egy elnagyolt ampermérőt tartalmaz mindössze, de 549Ft írd és mond ötszáznegyvenkilenc
Tescoban, Topdrive néven kapható, ma vettem egyet
12V / 6A
Ja igen, a töltés befejezése után leírás szerint csepptöltést alkalmaz, némi ellentmondás, de aztán azt taglalja nem igazán ajánlott és a töltés befejezése után inkább kapcsoljuk ki
Mindegy, 549-ért... hát sok hibát meglehet bocsátani na[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Hááát fiúk egy szavam sincs. Érdemes megvenni, és bármilyen automata részt beletenni.
Esetleg ha van műszered légy szíves mérd meg üresen mennyi a feszültsége.Gyanítom,hogy csak egy diódahíd van benne. Így amikor méred jó lenne mellé egy kis elkó, mert akkor a csúcsot mérné. -
Brogyi
senior tag
Érdekes.Így tipikusan a lerobbant akksit megtolja nagy árammal, majd a végén közel a nulla áramhoz.
Jó ez.Bent a melóhelyen nem hitték el.Melyik tacskóba volt ez, és van-e még?
Kérdezték tőlem hogy hagyományos, vagy kapcsolóüzemű-e?Szerintem egy 50Hz trafó, és egy krumpli dióda.
Súlyra,hangra meg lehet állapítani.Saccolj.[ Szerkesztve ]
-
-
pitta78
csendes tag
Sziasztok. Van 2db Tronic T4X töltőnk és mindkettő halódik. Az egyiket ha gomb nyomva tartása közben ütögetem akkor hajlandó üzemmódot váltani a másik akkor se. Kimértem a rosszabbikon hogy a gomb jó. Van ötlet mi lehet a baja? Vagy esetleg aki budapesten megcsinálná nekem nem túl nagy pénzért? Előre is köszi... Pitta
-
Farkaska1
újonc
Sziasztok! Olvastam a hozzászólásokat, s úgy éreztem, kénytelen vagyok írni én is. Kijelentem, hogy laikus vagyok, mégis sok butaságot olvasok itt.
Nos, pár napja vettem egy AUTO XS CPL-2054 típusú akkumulátor töltőt. Tapasztalataim az alábbiak voltak, miután ráraktam egy 9,5 éves havi 20-40 km-t üzemelő személygépkocsi akkumulátorára, mely már a téli minusz estéken magától lemerült. Soha nem volt fullig feltöltve még...
-Bekapcsolásakor a kijelző mutatja a voltmértékét az aksinak és készenléti állapotban van. Mikor a MODE gombbal a személygépkocsi ikonra kapcsolsz, akkor végigszalad a program, s valóban ilyenkor megjelenik a CHA és az 5 tele kitöltött mező. Majd ezt követően kezdi el a töltést.
Megjegyzem, hogy 2 percenként a kijelző kattanásakor mutat egy értéket pl. 13,2 V majd újra a töltést folytatja amikor is 13,8-on volt. Azaz kb. a két érték közt 0,6 V-ot tapasztaltam (az értékek felfelé mennek, egészen a 14,4 V-ig).
Én türelmetlen ember vagyok, nos ment a töltés, majd mintha a 3. mező után már nem akarta volna a 4-re menni. Ezért aksi le, fogyasztót az aksira, 2 mezig le, újra töltő, s ment a 3. mező, majd sok időre a 4. és utána kis időre rá az 5. mező is fekete lett. Jött a CHA jel, de a keret villogott tovább. Aztán egyszer csak a keret se villogott.
Tehát türelem.
Az akkumulátor töltő 3,8 A töltőárammal tölt (volt aki hülyeséget írt). Majd mikor az 5 mező fekete, s a keret sem villog, akkor fenntartó töltésre vált automatikusan (Ilyenkor az akummulátor feszültségtől függően vagy megszakítja a töltést, vagy csökkentett töltőárammal (0,8/0,07 A) teljes kapacitáson tartja az akkumulátort.
Én a magam részéről meg vagyok elégedve a fenti akkumulátortöltővel, mindenkinek csak ajánlani tudom.
Szép, derűs napot mindenkinek. -
Petyka3
aktív tag
Az Aldis töltő /AUTO XS CPL-2054/ belvilága, szerintem 4 ezret simán megért
[ Szerkesztve ]
-
sim 01
csendes tag
Sziasztok!
A Lidl-s Tronic T4X SE töltőnél nálam is előfordult, hogy eleinte csak 2. vagy 3. nyomásra volt hajlandó elindulni, aztán egyszer csak nem akartak többet bekapcsolni, hiába nyomkodtama választó gombot.. Szétszedtem, a kapcsolóra rámérve nem kapcsolt. Vettem bele egy új kapcsolót 30 Ft-ért és most úgyan úgy működik, mint újkorában. Néhány kép a Tronic T4X SEről:
-
Gobok
tag
Újra kapható a Az AUTO XS : CPL-2054 Az Aldiban 2.999- ért ha valakit érdekel!!!!!!!!!!
-
Petyka3
aktív tag
válasz steve brown #71 üzenetére
Valószínű hogy a megmaradtakat szórják ki, készlet söprés. Tegnap néztem, levették az árát, uh tényleg lehet, hogy olcsóbban adták, amíg a készlet tart alapon.
-
sardilev
újonc
Sziasztok,
múlt héten vettem ALDI-s töltőt. Rátettem az akksira, bekapcs, mutatja a fesz értéket. Nyomom a MODE gombot hogy kiválasszam a töltőprogramot, mire magától kikapcsol, majd egyből bekapcsol, és megint csak a fesz értéket mutatja. Hiába próbáltam elindítani a töltést, első gombnyomásra mindig újraindult.Visszavittem, kicserélték. Eddig minden oké.
Amit kaptam újat, hazavittem, rátettem az akksira, elkezdtem tölteni, kb 2 percenként kattog kettőt, leesik a fesz, majd tölt tovább, ez is rendben. Aztán mikor eléri a 14,4V-ot kiírja hogy CHA, vagyis fel van töltve, de csak egy pillanatra, majd újra a fesz értéket mutatja, villog az akkujel kerete, és nem csinál semmit. Ezt abból gondolom hogy fixen 13,1V-ot mutat, majd kb 5 perc múlva már csak 13,0-t, aztán 12,9-et
Másik feltöltött akksira mikor rátettem hasonlót csinált, elindítottam, ott felszaladt 14,4-re, CHA felirat egy pillanatra, majd mutat az akkujelben 3 teli rublikát az 5-ből, kerete villog, és érzésre nem csinál semmit.
Úgy olvastam ha fel van töltve, akkor fixen a CHA feliratot kellene mutassa, és fenntartó töltésre kellene kapcsoljon. Most ezt is vigyem vissza?
-
Brogyi
senior tag
Be fogok nézni az Aldi-ba. Ha még tart a leértékelés akkor veszek egyet, és megmérem. Teljes áron már nem veszek, mert nincs rá szükségem.
Gyanítom jó a készüléked. Ezeknek programjuk van, és ez meglepheti a gyanútlan felhasználót.
Szintén gyanítom az akksid is öreg. Ha egy picit beleolvasol a korábbi hozzászolásokba akkor tudnád, hogy az "5 perc és tele" nem a töltőt minősíti hanem az akksidat. -
steve brown
csendes tag
Volt alkalmam letesztelni az aldis Auto XS töltőt, és nem szolgálhatok jó hírekkel. Alapjában véve nem lenne rossz töltő, de a töltőfeszültséggel voltak gondjaim. Gondolok itt arra, mikor eléri a 14.4V feszültséget, akkor nem vált át csepptöltésre, hanem tovább emeli a feszültséget(villogó keret). A 2 percenkénti kattogáskor elveszi a töltőfeszt, és ellenőrzi hogy elérte-e már az akkufeszültség a 14.4V-ot. Ha úgy érzékeli hogy még nem, akkor ismét ráadja a töltést, és ekkor jönnek a gondok. Méréseim alapján felmegy a töltőfeszültség 15.3V-ig is(hideg üzemmódban 15.7V-ig), ami egyáltalán nem egészséges egy 12V-os zárt savas akkunak, de még egy nyithatónak sem. Ekkor percekig, vagy fél-egy óráig is rotyogtatja az akkut feleslegesen, és ez nem igazán tesz jót neki, nem beszélve az autó elektromos berendezéseiről ha beszerelt állapotban töltjük az akkut. Ennél a töltőnél fokozottan oda kell figyelni, hogy még véletlenül se adjunk gyujtást töltés közben, mert a motorvezérlő és egyébb vezérlők könnyen a kukában végezhetik, és mint tudjuk ezek több tízezer, vagy újabb tipusoknál százezer forintos kiadást is jelenthet.
Teszteltem már több ehhez hasonló akkutöltőt, de egyiknél sem tapasztaltam ekkora feszültségemelkedést, igaz ez a működéséből adódik(szerintem tervezési hiba). Pl. a LIDl-s Tronic ill. Ultimate Speed töltők a 14.4V elérésekor azonnal átváltanak csepptöltésre, és csak akkor indítják ismét el a rendes töltést, ha lecsökken az akkufeszültség 12.8V alá.
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #78 üzenetére
Szerintem nem hiba. Csak hát azt kell mondjam AGM-hez nem jó, és bizony így nem ajánlott a kiszerelés nélküli töltésre.
Az a "rotyogtatás" némelyik töltőnek korábban teljesen bevett állapot volt. A hagyományos akksi elviseli, sőt van gyártó aki azt mondja szükséges a 100%-os töltéshez.
Nem is goldoltam volna, hogy Lidl-is a nyerő, vagy univerzálisabb. Aldi-s fehasználásiköre így szükebb. Hiába van csicsás LCD-je. Most erre igaz a parasztvakítás. -
steve brown
csendes tag
Az Ultimate Speed is piacra dobta az LCD kijelzős töltőjét, vettem is egyet gyorsan tesztelésre.
Ez már lényegesen kisebb mint az elődje(Ultimate Speed LCD nélkül), mondhatni 2/3-a. Sokkal felhasználóbarátabb mint az AutoXS(ha már LCD kijelzős töltőről van szó). Míg az AutoXS ha elérte a 14.4V-ot, akkor megszüntette a feszültségkijelzést, helyette egy CHA felirat volt látható(de a feszültséget tovább emelte), addig ezen a töltőn folyamatosan látható a tényleges feszültség. Továbbá ennél az LCD világításnál nincs készenléti mód, folyamatosan világít a háttérvilágítása. Ez szerintem azért jó, mert nem kell megnyomni a funkció gombot azért, hogy látható legyen a feszültség sötétben mint az AutoXS-nél.
A leglényegesebb különbség pedig az, hogy mint minden Tronic és Ultimate töltő, ez is átvált csepptöltésre a 14.4(hideg és AGM üzemben 14.7)V-nál, így nem pezsegteti 15.3V eléréséig az akkut mint az AutoXS. Ennek ellenére kapott a töltő egy biztonsági lekapcsoló módot is. Mégpedig ha eléri a csepptöltés miatt a 15V-ot, akkor lekapcsolja az összes töltést, átáll standby módba. Véleményem szerint ezt azért vezették be(még egyik töltőben sem volt ilyen), mert ennél a töltőnél megemelték a csepptöltés áramerősségét 40mA-ről 80mA-re. A gépkocsi akkuknál lehet nem tudja a 80ma-s csepptöltés feltornászni a feszültséget 15V-ra, de egy 4Ah-s motorkerékpár akkunál előfordulhat, ahogy elő is fordult nálam. Ennek tekintetében nem javasolnám motorkerékpár akku szintentartásra, mert csepptöltéssel a 15V elérése elég sokáig tart, és ezalatt az idő alatt eléggé megpezsegteti az akkut, emiatt elég sok elektrolit el tud párologni.
Sajnos ennél is és mint minden Ctek utánzatnál, áramszünet esetén nem áll vissza a töltőprogram.Ha minden jól megy, legközelebb már tényleg egy CTEK MXS 5.0 lesz a teszt alanya. Sajnos oszcilloszkóp híján csak a funkciókat, feszültségértékeket és áramerősséget tudok mérni, impulzust nem.
-
Degeczi
nagyúr
-
Brogyi
senior tag
-
neduddki
nagyúr
válasz steve brown #78 üzenetére
HI!
koszi erre voltma kivancis akkor emhet akukaba
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Brogyi
senior tag
Ha már választottál akkor ne felejtsd el a soros dióda berakását a kimeneti körbe. Védi az IC-det, és az igazi ok, hogy a +15V-ot lecsökkentheti akár 14,4V-ra, és onnatól csökkenni fog a töltőáram. Megéri az az egy plusz alkatrész.
Még egy pluszt berakhatsz, de az már elhagyható.[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Napi használatról, heti egy használatra csökkent az autónk igénybevétele. Az is csak olyan út hogy 8 km oda 8km vissza. 1 éves 44Ah-s Banner akkumulátor van benne. Szeretnék venni egy töltőt amit vagy folyamatosan rajta tartanék a szinten tartás végett, vagy ha ezt fölöslegesnek ítélik azok akik nálam jobban értenek ehhez a témához, akkor hetente 1x feltölteném. Szóval, szeretnék jó gazdája lenni az aksinak. Azonban, miután a lakásban már minden égőt energiatakarékosra cseréltem, jó lenne nem növelni az elektromos fogyasztók számát. Fogalmam sincs mennyi áramot fogyaszt egy átlagos autó akkumulátor töltő ha szinten tartással dolgozik, avagy ha éppen gőzerővel tölt?
Láttam egy ilyen napelemes töltőt. Gondolom azért adják hozzá a szivargyújtós csatlakozót hogy azon keresztül is tölt, ami kiváló olyan esetben ha a napelemet a szélvédő mögé teszem. Ez természetesen egy fillérnyi áramot se fogyaszt, de vajon a töltést, szintentartást jól csinálja? Örömmel vennék véleményt erről.
Nézegetem a hagyományos töltőket is.
Nem sajnálnám a pénzt erre a CTEK MXS 5-re, de látom a CTEK is és mások is gyártanak ennél sokkal de sokkal drágább töltőket. De vajon mit tudnak azok és kell -e az a tudás a magamfajtának? Ha pedig a másik végét vizsgálom, vannak töltők 3200Ft-ól is. Mit nem tudnak azok amit a 20000-es CTEK? -
neduddki
nagyúr
HI!
accumate van garazs mennyezetesn es 3-4hetente van hasznalva nyaranta, telnte igyexem gyakrabban, 4 evesen a yuasa a FZs szerinte minth auj lenne /evente visszaviszem megnezetni/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
OldAkita
aktív tag
Kösz a válaszokat, egyelőre megpróbálok több infót szerezni a napelemes töltőhöz, aztán eldöntöm hogy az vagy CTEK mxs 5?
[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
Szia!
A napelemes töltő leírásában az szerepel, hogy 300mA-el tölt folyamatosan. Szerintem ez nagyon sok, több mint csepptöltés.
Tapasztalataim alapján, az Ultimate Speed 40mA-es csepptöltése is sok egy nem fogyasztó akkunak ha ki van szerelve az autóból.A beszerelt akkunál más a helyzet, mert újabb autóknál általában valami biztosan szipkázza pár mA-el az akkut, ha más nem akkor a riasztó.
Én kiszerelt 44 és 55Ah-s akkukon próbáltam a következőt: folyamatosan töltőn voltak az akkuk, ami 40mA-es csepptöltést jelent(az LCD-s Ultimate Speed-ben már 80mA-es csepptöltés mérhető). A csepptöltés folyamán elérte az akku a 14.4V-os feszültséget, sőt meg is haladta. Az Ultimate Speed töltők 15V-nál lekapcsolják a töltőt, az akku károsodásának megelőzése érdekében. De! A 40mA-es csepptöltéssel amíg 14.4V-ról felmegy a feszültség 15V-ra(kikapcsolási feszültség), rengeteg idő eltelik, és ugye nem igazán egészséges egy 12V-os zárt akkunál ha 14.4V felett van huzamosabb ideig a feszültség. Emiatt kézzel ki szoktam kapcsolni 14.4V környékén, ne pezsegtesse még napokig amíg el nem éri a 15V-ot. A Ctek-nél nem tudom hogyan működik ez, majd ha rászánom a 20 rugót egyszer, akkor leírom azt is.Visszatérve a napelemes töltőre. Én is gondolkodtam már a beszerzésén, de az előbbiek figyelembevétele miatt csakis töltésvezérlővel tenném fel az akkura.
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Hát igen nagy probléma az említett felügyelet nélküli csepptöltés. Annak értéke kb.13,5V körül van, és nem 14,4V de nem is 15V. Hol a proci? Ahhh. Parasztvakítás ez is.
Szóval kíváncsi vagyok melyik töltő tartja a 14,4V után a 13,4V -13,6V-os sávot.
Gyanítom valami áramgenerátort bekapcsolnak 15V-os korláttal. Rossz megoldás. -
OldAkita
aktív tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Én ezt a kézzel kapcsolgatást el szeretném kerülni. Talán érdemes várni még pár évet hogy javuljon a napelemesek minősége. Addig viszont valószínű lesz egy CTEK Viszont a CTEK-en nincs lcd ablak, úgyhogy nem nagyon lehet ellenőrizni hol tart. Vagy kigyulladnak rajta ledek?
-
neduddki
nagyúr
-
steve brown
csendes tag
-
L1m1
tag
Sziasztok!
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy amikor az akksi eléri és tartja a ~14,4V-ot, mennyi ideig ajánlott min/max töltőn hagyni?
Köszi
-
Brogyi
senior tag
Hát ez nem egészen az időtől függ. Régen azt mondták hogy a +14,4V-ot elérte akkor vedd le.
Ma a procisok mérik az áramot, és annak függvényében kapcsolnak csepptöltésre. Az egyik a töltőáram 50%-ra csökkenés után még 40-60 perc töltést ajánl. A másik a töltőáram 10%-nál kapcsol csepptöltésre. Általában 100-200mA-nál kapcsolnak át. Nem szabad napokig +14.4V-on hagyni. Nem egészséges.
Bár ha belegondolsz a kocsi generátor szabályozója is 14,4V-on fog.
Azért hogy mégiscsak kapj időt is, a Battery Tender időlimitje max.8 óra. Persze ennél sokkal rövidebb ha az áram 100mA alá esik. Na, ezért kell a proci, hogy ő figyeljen mikor kell csepptöltésre kapcsolni.[ Szerkesztve ]
-
domik
csendes tag
Sziasztok!
Milyen töltőt tudtok ajánlani autóhoz?
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Dragon Age: Origins
- SörcsaPH!
- bambano: Bambanő háza tája
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
- Apple iMac 27" 5K 2015 i5"-6500 , 5120x2880, 16GB / 256GB SSD, Radeon R9 M390 garanciával ,üzletből
- Eladó! GA-Z170X-Gaming 3 (rev. 1.0) alaplap+i5 6400+2 8gb 3200mhz ddr4 (Foxpost az árban!)
- PowerColor Red Devil RX 6600 XT - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs