- Milyen okostelefont vegyek?
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #28083 üzenetére
Nálam a Citroen C3-omnál szintén az 5.-ik ajtón van. A Toyota Corolla Kombin úgyszintén. (Igyekszem Tungsram ? GE izzókat használni és nem valami "gazdaságos" gagyit.
Lehet, hogy ezeknek az autóknak szerencséje van és nem csapkodják az 5.-ik ajtót ?Meg hidegen többet bír a wolfran szál is....
-
didyman
őstag
válasz
erikke17 #28070 üzenetére
Fél év? Egy korszerűtlen, vacak, rövid élettartamú szoffita izzó sok-sok évet bír ki.. Egy ilyen LED-es pótléknak ki kellene szolgálnia az autót, ha nem ilyen gusztustalanul lenne megtervezve. Egy 5W-os ilyen szoffitát fél-egy W közötti LED tudna váltani (előtétellenállásosnál az azon eső teljesítmény is számít, meg hozzáadódik a közelsége miatt a LED hőterheléséhez), de az ekkorka helyen, főleg a zárt lámpatestben, melegedni fog rendesen, amitől meg az élettartama drasztikusan csökken, pláne, ha ilyen gagyibb fajta (még egy kis zászló sincs rajta) és ha a lámpatest nem tökéletesen párazárt (a benne felgyülemlő por alapján nem az).
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #28070 üzenetére
"Holnap jönnek meg az újak majd megnézem őket, hogy melegednek.."
Nekem 10 év, 100000 km után kellett cserélnem az egyik égőt a rendszámtábla világításba. (Én a világítást mindig bekapcsolom ha mozog az autó.) Egy Toyotában még ennél is tovább bírta. Ezek hagyományos izzók voltak és ugyancsak hagyományosra cseréltem.
Egyszer volt egyetlen kísérletem, az első helyzetjelző izzó helyére tettem LED-eset: kb fél óráig működött. Bizonyára nem bírta a tompított izzó közelségét, sugárzó hőjét.
-
kjani18
őstag
válasz
erikke17 #28070 üzenetére
Járó motornál a fedélzeti fesz 14,4V, 3 led, ha 3,2V nyitót nézel, nem ideális, a 2 ledes megoldás valszleg olyan ledeket használt, aminek a tokozásábsn 2 db. van sorbakötve. az egászet hüteni kell, vagy/és áramkorlátozást beépíteni.
Ezek a gyári cuccosok a ledeket dúrván túlhajtják!
-
PHM
addikt
válasz
erikke17 #28066 üzenetére
A 3 ledes jó eséllyel kevésbé fog melegedni.
Azért 2-3 perc üzemelés után tapogasd meg majd,
ha nem meleg nagyon, jó lesz úgy, ahogy van.
Ez persze arra az esetre érvényes, ha a 3 ledhez 1 ellenállás tartozik.(#28067) Batman2?: Nem kell meghívó, töltsd ki (jól) a tesztet.
-
Batman2
őstag
válasz
erikke17 #28066 üzenetére
Igen, mert a 180ohm-os ellenállás igencsak kevés 12V-on hajtva a LEDeket, azok enyhén túl vannak hajtva !
Nekem is tönkre mentek az ilyen LEDes szoffitáim, elkezdtek a LEDek rajta ütemesen fel-fel villanni, folyamatosan már nem voltak hajlandóak világítani.
Nagyobb előtét ellenállás kell rá.Üdv.
-
PHM
addikt
válasz
erikke17 #27925 üzenetére
"Ellenállás vagy a led haldoklik rajta?"
Igen.
Első körben erről kellene meggyőződni.
Ha szétszedhető a lámpa, külső tápról egy ellenállás segítségével tesztelheted
a ledeket. Ha azok jók, csak az ellenállást kell cserélni.
Nézd át a forrasztásokat is, lehet, hogy elengedett valamelyik. -
mezis
félisten
válasz
erikke17 #27925 üzenetére
A 230 V 60 LED-es fényforrással jártam hasonlóan. Ennél egyértelműen a LED guvadozott. Volt amikor 2 hét pihenő után ismét működött egy kicsit. A túlzott igénybevétel miatt. Tettem korlátozó ellenállást, már tovább bírta, de most megint kiguvadt egy. Tovább növelem az ellenállást.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #25446 üzenetére
A kis kapcsolód így néz ki funkcionálisan (a jobboldali kép):
A remote szálra használhatod, de mivel az is 12V, vigyázz a jó szigetelésre!
Hogy mire használják? Képzeld el (mint példa): balról az 1. és 3. szálra kötve egy 5V-os feszültséget, a 2. és 4.-re 12V-ot. A kapcsoló állásával dönyöd el, hogy a jobbra tartó 2 szálon melyi feszültség megy tovább.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #25441 üzenetére
Ha utánaszámolsz: 6A x 125V = 3A x 250V.
Ez azt jelenti, hogy nem használható nagyobb teljesítmény kapcsolására, mint amit ez a szorzat ad (750VA). De a 6A áramot sem kellene túllépni. Gondold meg alaposan. Pucold meg jól, mert csupa piszok és ne felejtsd, hogy elég pici kapcsolócska, egy rövidzár pedig nagy meglepetéseket tud okozni egy autóban.
És hogy nem csak a kényelem miatt csinálják nagyobbra az autós kapcsolókat: -
mezis
félisten
-
sörösló
aktív tag
válasz
erikke17 #24647 üzenetére
Érdekes móka ez. Szinte azt mondanám hogy minden szekér sajátos egyéniség, ha nem lenne ez egy kicsit misztikus. Kollégámmal egyforma a járgány ráadásul majdnem ikrek, 4 hónap a korkülönbség. Neki rendszeresen félévenként cserélni kell a jobboldali reflektorizzót. Az enyémben nem hajlandó megélni a belső világítás szofitája, kb.havonta cserélem. Neki még eredeti a fűtőmotor, az enyémben elektronikahiba miatt már a harmadik példány fújja a meleget. Mielőtt bárki felhördülne, javíthatatlanul kemény műgyanta réteg védi a vastagréteg áramkörű(egyedi gyártmány) vezérlőt, ami egy 50A-es darlingtonokból álló végfokot hajt meg. Ő 3 évente cserél akkut, a második indítómotort eszi. Az enyémben 4 év után behalt a FIAMM, azóta (6éve) egy Jászakku márkájú erőforrás teszi a dolgát az eredeti indítómotorral. Igaz, a "gondozásmentes" FIAMM akkut felboncoltam és megállapítottam hogy a halál oka végletes kiszáradás. Ennekutána a szintén gondozásmentes Jászakkuról letépdestem a gátló tényezőket, és az azóta hozzáférhető celladugókon keresztül időnként megitatom kicsi desztvízzel. Szereti nagyon! Még egy érdekesség. Pár hete kiégett az egyik reflektorom. Párban vettem kettőt gondoltam jó lesz tartaléknak. Mit ad isten, másnap megadta magát a másik is. Mondom én hogy UFO!
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #24638 üzenetére
Üdv.!
Mérted a feszültség szabályozót ? (Magasabb fordulatszámon.) Nekem a Dácia-ban azután kellett izzókat -mindenfélét- cserélnem, amikor elromlott a feszültség szabályozó. (Erre meg abból jöttem rá, hogy záptojás szag terjengett az autóban, ami a túlmelegedett akkuból jött.)
-
válasz
erikke17 #22489 üzenetére
Üdv!
Épp a napokban vacakolt a barátom egy rosszan vásárolt(óriás vagy 2 böröndnyi méretű) hűtő táskával.Ott meg pont fordított volt a helyzet.Bele volt építve egy 12~14V- körüli feszültségű 5A-es táp és nem is volt kivezetve szivargyújtós csatlakozó.Ez a táska egy kicsit nagyobbacska volt így gondolom ezért is nem annyira szánták autóba is.
Próbáltam megjavítani a sz...á égett tápját megjavítani de feladtam hamar mert ugye bár szivargyújtó csatlakozóról is működik mi után át alakítottuk.Az ismerősöm meg talált egy új trafós direkt autó szivargyújtóról működtethető eszközökhöz tápot(pl. kis kompresszor,hűtőtáska stb)
Úgy néz ki mint ha egy aksi töltőbe építettek volna egy szivargyújtó aljzatot.
A 14,2V nekem nekem jobban tetszik... -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #21602 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy az egy becsületes, rendes, mezei (még szép is) villanymotor. Annak kell földelés. De egy rendesen kivitelezett.
azóta is ilyen trágya a két pózna között a kábel.. Kitudja mi történt a testtel mikor ez az eset volt.
A földelés nem érkezik a póznákon, hanem az épülethez(be) érkezéskor van kialakítva. Az épületbe 2 szál (egy fázis) vagy 3 szál (3 fázisú táplálás) érkezik csak a póznákról.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #21594 üzenetére
Kérdés, hogy a hosszabbító földszála eljut-e a motor testére? Ha helyi földelést akarsz, az már bonyolultabb ügy. Nem elég egy rudacska, a "szokás" egy vaslemez beásása a földbe (most nem tudok méreteket mondani), vagy a rudacska helyett jó hosszú RÚD beütése, legalább méterre és még azt is szokták locsolni szárazság idején.
Most nem keresgélek standardokat, de lesz itt mindjárt jelentkező, aki ezeket könyv nélkül tudja. -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #16181 üzenetére
Multiméteres mérés irányadónak jó, de a nagy bemenő ellenállása miatt nem biztos, hogy egyértelmű az eredmény. Az izzós módszer ellenben egyértelmű.
A mosógép esetében ellenben nem szabad viccelni (csak papucsban lehet kiüriteni vagy ha a szőnyeg darabkán állsz), ha tényleg földelésprobléma van ls esetleg súlyosbodik, az komoly életveszélyt jelent.Fázisceruza is csak informatív, valamivel jobb, ha az ujjad helyett másik szálat használsz és így mint 2 szálas műszerrel "tapogatsz".
-
moha21
veterán
válasz
erikke17 #16181 üzenetére
Konkrétan mit akarsz kideríteni? Mert az biztos, hogy baj van a földeléssel.
Fázisceruzával hogy méred meg van-e föld?
#16183) Lompos48 : Igazából minden földelt eszköznél a földelés hiánya életveszélyt jelent csak ugye a mosógép általában párás, nedves fürdőszobában van és ott fokozott a dolog.
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #12469 üzenetére
Ha az aktuális kapocs feszültségénél nagyobb feszültséget kapcsolsz rá, természetesen fog folyni az áram bele. Vagy rajta keresztül, amikor már nem bír belőle semmit félretenni szűkösebb időkre.
A savas, folyadékos gk akkumulátoroknál a gázképződés intenzitásából (pezsgés) sejtheted a töltöttségi állapotot. A szünetmentesekbe zseléset szoktak tenni. Az meg nem pezseg....
-
válasz
erikke17 #12349 üzenetére
Jó reggelt!
Egy kicsit érdekes kérdés ez az ún. alkatrész szag téma.Én csak saját tapasztalatot tudok mondani de lehet segíthet.
A trafóknál pl. az sem mindegy milyen lakkal lakkozzák mert használnak(használtak) olyan lakkot is ami év tizedek alatt sem kötnek meg és a trafó természetes melegedése által is már ontja magából a lakk szagot.
Ellenállásoknál inkább a rajtuk lévő festék szagát lehet érezni ha elérnek egy bizonyos hőmérsékletet.
Gondolom,hogy akik év tizedeket töltöttek el az elektronika világába munkájukból kifolyólag már szag alapján meg "lehet" tudni milyen alkatrész ment tönkre.Ám bár sok szag eléggé hansonló -
-
válasz
erikke17 #12277 üzenetére
Jó reggelt!
Sajnos az aksikat(fajtától függetlenül) is már eleve úgy gyártják,hogy ne is legyen hosszú életű.Mert akkor a túltermelés miatt a gyártók nyakán maradna a termékük,Csak gondolj bele a szegecsekkel összerakott kerti kisgépekre,a műanyagból készült csapágy fészkek(villanymotorok,mosógépek esetében) és még hosszasan sorolhatnám listát.
Az az akku is amit a szünetmentesedbe raktak a "gyárba" már lehet akkor másfél éve ott állt a raktárukba.Ugyan ez a helyzet a mobil telefonoknál is,ha egy telefonból kihal az aksi akkor a boltba nagy a valószínűsége,hogy olyan idős aksit fog kapni amilyen idős a telefonod. -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12273 üzenetére
Én a helyedben nem aggódnék annyira. Egyedüli hátránya a 7,2Ah-s akkunak a 20%-kal kisebb kapacitása. Ennyivel rövidebb ideig áll majd rendelkezésre hálózatkieséskor. A UPS az idő 99%-ban standby üzemmódban van, ritka az, amikor a feltételezett 0,9A-rel tölt. A töltés felügyelt, standby módban csak csepptöltés van és nem a kapacitás tizedével.
-
válasz
erikke17 #12139 üzenetére
Szia!
Ha újat is veszel nagyon nézd meg mert sajnos a gyártók csak 1-2 hónapig gyárt új aksit pl. a telefonokhoz,fényképezőkhöz,kamerákhoz és elő fordulhat,hogy az aksi amit új ként akarnak eladni "már" az is 4-5 éves csak épp egy bolt polcán vagy raktár mélyén várta az új gazdiját.
Mert a több éves "új" aksival sem vagy kisegítve mert az sem fog fél óránál többet tudni.... -
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12133 üzenetére
Nem cinkelek, nem az a bajom. Nem tartom érdekesnek (számomra) a témát és ilyenkor elmegy a türelmem. Amivel segíteni próbáltam, azok egyszerűen villamossági/fizikai ismereteim. És láttam, hogy nem haladunk. Ennyi.
Ha a moha21 által megadott anyag se húz ki a bajból (nem viccelek, alaposan tanulmányozd át, mert szenzációs), akkor majd feladhatod. Ha van még hozzá energiád, akkor jó munkát és sikert.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12123 üzenetére
2mm hosszú 1 mm az átmérője
Azzal nem fogsz sokat játszani. Nem lehet több 1/4, de inkább 1/8W-osnál. Arról egykettő elpárolog a szénréteg az 1A körüli áramnál.
Egy tekercs induktivitása:
Nagyobb induktivitáshoz nagyobb menetszám (N), nagyobb áram (i) és kisebb keresztmetszet (A) kell. Spekulálj ebből. Vékony drótból többet tusz tekerni, de kisebb lesz az áram stb.
A rendezett tekercslés nem kritikus (menet menet mellé), de egyirányban kell, mint el spulnira.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12121 üzenetére
Hogy a játék miért nem megy nem tudom. Véletlenül nem inox a szeg anyaga?
Az ellenállást csak a töltés idejére kell rákötni a kondira, amikor a tekercset rákötöd, akkor nem. Ha rajtahagyod természetes, hogy felfő. A töltés ideje saccolva nem több másodpercnél. Azalatt nem kellene leégjen az ellenállás. Kérdeztem tegnap, hogy mekkora, legalább méretre, válasz nulla. Hűteni nem lehet, nincs ideje leadni a hőt. Illik egy nagyobb teljesítményűt használni, hogy bírja rövid ideig az amper körüli áramot.
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #12113 üzenetére
A diódák meg úgy vannak hogy ha szemből nézem kettő jobbra kettő balra, kettővel egyenáramot csinálni másik kettő meg hogy ne menjen vissza a tekercsbe az áram?
Igen, a Greatz kapcsolás pontosan így működik, de ebben az esetben másodpercenként 50-szer szerepet cserélnek.
[link]
A diódák egyik végét csikkal szokás jelölni. Azon a csatlakozási ponton lesz a + feszültség, amelyikhez mindkét dióda a csíkkal csatlakozik.
(Anno a Szovjetunióban szokás volt a dióda másik pólusát jelölni a csíkkal....
)
-
moha21
veterán
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12105 üzenetére
Veszélyeztetve csak az van/lesz, amit rákötsz. Elkóknak nem tetszik. Egyszeri fordított bekötés is rongálja az alumíniumoxid réteget, csökken a kapacitás. Ezért nem szabad rövidzárral kisütni se, mert akkor megfordul rajta a fesz polaritása, a hirtelen nagy áramtól fordítva töltődik fel. Hosszabb idő után elpukkan és tényleg büdös.
12V helyett 15V van terhelve, terheletlenül 22V, 1A helyett 1.3A.....
Nincs stabilizálás, az kimeneti feszültség csak a maximális terhelésen a nominális, a különbség valószínű a trafótekercs ellenállásán esik. Legtöbbször nem fontos, mert a rákötött elektronika bemenete stabilizál. Kizárólag akkor "érdekes", ha túllépi a kondik megengedett feszültségét. Arra figyelj!
Már kezdjük túlbeszélni az ügyet.
-
válasz
erikke17 #12102 üzenetére
A polaritásra figyelj oda mert ha még a feszültség is nagyobb mint a kondira írt és még fordítva is kötöd rá akkor már idő kérdése,hogy mikor durran szét a kondi(szól elég nagyot és büdös is)
Gyerek koromba kivégeztem egy csomó kondit 6V-os kondira 12V-os aksi töltőt fordítva és messziről figyeltem a "detonációt" -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12095 üzenetére
Mert egy primitív táp. Ami nem jelenti azt, hogy ne használhatnád gond nélkül a már szertecincált témádhoz. Maradhatsz a 10 ohmos ellenállással is. Biztos nincs benne stabilizátor, valami diódák kapcsolgatásával álítja a kimenő feszt.
az 1A helyett 1.6A-ad.
ez honnan tudod?
-
válasz
erikke17 #12074 üzenetére
Vannak az elektronikában olyan szabályok amiket "minden" esetben be kell tartani de a kondiknál az ellenállás nem "feltétel".Mint ahogy Lompos PH társ is írta olyan rövid ideig tart a "zárlat",hogy nem tud semmi sem meghibásodni.
Valószínű,hogy a 12V 1A-es tápod belsejében is ott figyel egy puffer kondi(kb. 1000uF/16V) az egyenirányítás után és ott ""sincs"" sorba kötött ellenállás. -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12074 üzenetére
Pont 12V-os értéknél 15 ohm, hogy standard érték is legyen, pont 800mA-t ad a számítás.. De ez ne aggasszon, miliszekundumokig tart még ellenállás nélkül is, annyit féllábon is kibír bármilyen adapter. Ha más nem, akkor a benne rejtőző trafó tekercsellenállása is limitál valamennyit.
Kondiknál meg van adva mekkora ellenállás kell 1000uF-re
Semmi sincs megadva kapacitáson, névleges feszültségen, max. hőmérsékleten kívül, de nem is kell.
-
válasz
erikke17 #12068 üzenetére
Az önindukció az más mint az indukció.
Önindukcióról akkor beszélünk amikor egyenáramot kötsz egy tekercsre(jelen esetben a feltöltött kondi) és amikor megszakítod az egyenáramot a tekercsen akkor jön létre az önindukció ami több 100V-ot is elér.
Ha autószerelőnek tanulsz akkor majd tanultok(tanultatok) a hagyományos megszakítós gyújtásról ott is az önindukció elkerülése végett tesznek(kötelezően) kondenzátort ami ezt az önindukciós feszültséget hivatott csökkenteni(mert párhuzamosan van kötve a gyújtótrafó primer tekercsével) és a megszakító nyitásának pillanatában létrejön egy önindukciós feszültség ami feltölti a kondit majd az kondiba lévő feszültség kisül a tekercsen és ez a folyamat szép lassan "lecseng"míg.Elméleti síkon kondi nélkül is működik az hagyományos gyújtás(tehát szikrát ad) csak a magas önindukciós feszültség miatt a megszakító igen csak strapásra tervezett wolfram érintkezői is villám gyorsan szétégnek és a gyújtó szikra időben történő kisülése sem állandó így a motor is egyenetlenül jár....
pl. régen a bicajok világítására szolgáló generátorokba(köznyelven dinamó de ez helytelen mert a dinamó egyenáramot termel)használták az indukciót.Egy mágnes forgott egy tekercsben.Névlegesen 6V~ termelt de ha jobban beletekertél akkor természetesen magasabb volt a feszültség(ami akár ki is csaphatta az izzókat)
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12060 üzenetére
Csak óvatos vagyok, annyi.
Unatkozás ellen ajánlok egy jó unaloműzőt. Nézd meg Google-n, Wikipédián mi az a Wimhurst gép ([link]). Szép húszcentis villámokat is lehet szórni vele. Régimódi, de nagyon klassz. Valamikor, amikor valószínű a te korodban lehettem és kezdett érdekelni a villamosság én is unatkoztam néha. Megépítettem! Évekkel később a sulinak adtam, ahol a fizikát tanultam. Örültek neki.
Ha megtetszik és érdekel előkeresem azt az ósdi Ezermester számot, amiben le van írva. Aztán megtalálod interneten az archívumukban.Később majd aztán tárgyalhatunk "nagyobb" feszültségekről.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12050 üzenetére
épp az volna a legjobb hogy egy jókorát rúgna...
12V-ról egy párezer mikroFarad? Mint egy-két szakasz bolha.
Na ne! Ahhoz még talicskázz össze egy néhány transzporttal. Vedd elő a fizikakönyvet és számold ki mekkora energiát tudsz egy akkora töltéssel generálni.
Volna egy megoldás, de azt nem árulom el, nem akarok bűnrészes lenni, ki tudja kit/mit akarsz megrúgatni. -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #12046 üzenetére
Ha 12V-os, 1A-es töltővel kísérletezel, akkor még a legszigorúbb szabály szerint se kell 12 ohm-nál nagyobb ellenállás. Ha a kondik nulláról toltődnek és rövidzárként viselkednek az első pillanatban, a 12 ohm a töltőáramot 1A-re korlátozza, ezzel nem túllépve a töltő max. kimeneti áramát. Kissé lezserebben még ez is csökkenthető, mert a legtöbb töltő elbír rövid idejű túláramot (nem részletezem). Ilyen ellenállásérték(kek)kel a fentiek alapján számolhatod a töltési időt is.
Ha véletlenül olyasmit forgatsz a fejedben, hogy ebből valamit táplálj, el kell keserítselek. Kevés olyan cucc létezik, amit akár percekre is "etethetnél" ebből. A kisülési görbe pedig exponenciáisan csökkenő, az elején zuhan hatalmas sebességgel a feszültség értéke. -
moha21
veterán
válasz
erikke17 #12043 üzenetére
Egyébként vmi áramkörben van értelme az ellenállásnak, mert az üres kondenzátor rövidzárként viselkedik, utána már szakadásként. egy 680 uF elkó- 12 V-ra tölteni 1 k-s ellenállással 2,3 s ....
150 V már életveszélyes is lehet...
EGyébként feszültségsokszorozó kapcsolásokkal lehet nagyobb feszültséget produkálni.[link]
-
-
PHM
addikt
válasz
erikke17 #11944 üzenetére
"Egye ilyenben nem igen lehet egy olyan dióda ami hőre változtatja az ellenállását?"
Az ellenállását nem, de a többi paraméterét minden dióda változtatja
a hőmérséklet változás hatására.
Például a nyitófeszültség változását akár hőmérséklet mérésre
is lehet használni. (Igaz, szűk határok közt.)
Termisztor valószínűleg nem sok lesz a lejátszókban. -
Lompos48
nagyúr
válasz
erikke17 #11891 üzenetére
Elmegy mindkét jelformával csak mindkettő rengeteg elektromágnes szemetet szór a környezetében szerteszét. Ilyen jelformát csak gyengébb szintű UPS-ek adnak, ezeket pedig nem használja senki a végtelenségig, leginkább csak egy biztos mentés/leállítás erejéig. A táp hatásfoka se lesz olyan, mint egy becsületes színusz esetén.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Autós topik
- BestBuy topik
- Delta Force (2024)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óvodások homokozója
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Samsung Galaxy S22 Ultra , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
- ViewSonic VG700b monitor 17" 1280 1024 DSUB, DVI, beépített hangszórókkal
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest