Hirdetés

Keresés
  • Downsampling

    senior tag

    Sziasztok!
    Kerestem olyat, hogy "Milyen erősítőt" topik, de nem találtam.
    Szóval itt kérdeznék egy olyan szempontból butát, hogy tudom, a válasz meglehetősen szubjektív tud csak lenni.
    Nagyon töröm a fejem a három erősítő között: Advance Acoustic X-i60, Rotel RA-05SE és Arcam A70, A80, illetve A90 (ez utóbbi három elvileg teljesítményben tér csak el, de állítólag hangban is - és ebay-n lényegében nincs jelentős különbség köztük árban). Tudom, a három erősítő más korból származik, más filozófia szerint építettek. A Rotel és az Arcam hangot ismerem, kedvelem. Bár a konkrét erősítőkhöz még nem volt szerencsém. Szóval valami hasonló hangot keresek. S itt lép a képbe az X-i60, mert ő ugye egy vadonatúj konstrukció, nagyon jó árral, de mindenhol (fórumok, tesztek) agyondicsérik - majd a végén azért hozzáteszik, hogy azért ez a belápőszint (tudom, a többi is). Viszont azt is hozzáteszik általában az Arcam 70-80-90-hez, hogy egy NAD CXXXBee általában már jobb tőlük (ezt leginkább fórumokon olvastam. A NAD-ot ismerem, tisztességes, figyelmre méltó a hangja a 316-326Bee-nek, elbűvöl, hogy kevés pénzért milyen remek a hangjuk, de valahogy nem akaródzik olyat venni. Ugyanakkor az X-i60-ról meg azt is olvastam, hallottam, hogy a NAD 326Bee-t veri. Namostakkor!
    Ki, melyiket ajánlaná? Árat vegyük ki a képletből az egyszerűség kedvéért, illetve a a teljestménykülönbségeket is (nekem még a Rotel 2x40 wattja is elég lehet), na meg azt a tényt is, hogy az X-i60-ban DAC is van.
    Szóval ez a három típus van, melyiket vegyem??? (Kérlek benneteket, más alternatívát azért ne adjatok, mert képlet így is bonyolult már, illetve ezek beszerzésére van lehetőségem.)
    Előre is nagyon köszönöm!

  • Downsampling

    senior tag

    Köszi a figyelmeztetést, elolvastam. Mindazonáltal X-i60 tulajokkal folytatot eszmecserék során efféle jellegű (vagyis igen durva) problémával nem találkoztam, ilyesmi nem merült fel. Nem ismerem az ügy pontos hátterét, de gyanítom, hogy volt ott még valami, ami nagyon nem stimmelhetett.
    A kérdésem persze nem is az volt, hogy az X-i60 mennyire csapnivaló, hanem a három konkrét típust és márkát érintően egyfajta (nyilván szubjektív) élvezhetőségi sorrend felállítasa lett volna a cél. Persze belátom, az X-i60 még annyira új és ritka, hogy sok tapasztalat nem lehet vele.
    Mindemellett írtam egy érdeklődő privátot!
    Köszönöm!

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Sok, egyszerű és nem drága médiajátszó, médiabox, illetve setup box+médiajátszó is tud ilyet. Nekem pl. egy Asus O!Play TVPro-m van, abban is van egy ilyen kliens, amit aztán vagy digit kimenetről, vagy analógról lehet küldeni DAC/erősítő felé. De vannak ilyen tunerek is, komolyabb bluray-játszók is. Ha pl. van egy hálózati bluray (média) lejtászód, akkor megfelelő beállításokkal szintén lejátszhatja mondjuka a PC-den található médiatartalmat, s akár a PC-ről érkező bitstreamet, mondjuk netrádiót...

    Szerk: megelőztek, s valóban bővebb eszközlistát soroltak fel. Igen, egy mobil is lehet netrádió-forrás...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Cambridge Audio DacMagic Upsampling. 2 optikai, 2 koax és egy USB bemenet. RCA és Balanced kimenetek. Az egyik legjobb ár-rtékben. Van hozzá egy épített, csak hozzá jó R-magos tarfóval készített táp. Azzal nem az 50-60 ezres kategóriában játszik, hanem 100-200 ezresben...
    DacMagic

  • Downsampling

    senior tag

    Én most léptem feljebb. Szerintem nagyon jó DAC, de tényleg kell hozzá egy rendes táp. Ha beleolvasol az AVX fórumba, nem azt láűtod, hogy rühellik, hanem, hogy baromi sokan használják - de szinte mindenki rendes (tehát nem a gyári kis adapterszerű gagyi) táppal!
    Viszonylag komolyabb rendszerben is kipróbáltam, összevetetem MF DACkal is, de nem tudom, nem szeretni. AZ MF (és úgy általában a Burr-Brown chipes DAC-ok) teljesen más karakterűek, de nem tudtam azt mondani egyikre sem, hogy jobb. A Wolfson 8740 chip-et nem csak a Cambridge, az Arcam és egyéb viszonylag olcsóbb kategóriát képviselők használják. Ha 50-60 ezerért valaki tud jobbat mondani, s olyat, aminek van három különböző (valós) bemenete, illetve háromféle beállítása (arról ne beszéljünk, hogy tud egy teljes fázisfordítást is - aminek az értelmére még nem jöttem rá), az ne tartsa magában!
    Én nem rég vettem egy AD1955-ös chipes DAC-ot, na de kicsit más árkategória.
    A CA DacMagic viszont helyben van, itthon is elérhető (bár nem mindig komoly táppal), egy rendesen megépített, robosztus szerkezet. Nem éppen egy DIY vagy ahhoz hasonlító fílinget adó masina.

    Szerk: a hátránya, hogy 24/96-ot tud "csak", ami azért az esetek 99,9 százalékában nem gond, kevés még a neten is a 24/192-es flac. De szerintem ebben az ársávban nincs is olyan masina, ami tudná a 192 kHz-es mintavételi frekit...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Hát az AVX-en úgy szabadulnak a Lupus-októl, mintha vírusosak lennének, s rendszerint hónapokig hirdetik, mire elmennek. Mondjuk nem hiszem, hogy azért adják el őket, mert rosszak, hanem mert szintén belépőszint, ráadásul nulla szolgáltatással (több verzió létezik, s az alap csak koaxot fogad - na ezek szoktak tényleg olcsárt menni). Nem ismerem, nem tudom, milyen. De szerintem kevesbbet tud. Ha az AVX-en megjelenik egy nem elszállt árral (50-55 ezer Ft) egy CA DacMagic, az általában vagy még aznap, vagy pár napon belül elmegy. Igaz, az AVX közössége tudja, hogy potom pénzből (kb. 15 ezer forint) lehet hozzá remek tápot csinálni (még nagy szakértelem sem kell hozzá), s máris messze magasabb ligában játszik a CA DAC-ja. Olyat meg szerintem nem érdemes kijelenteni, hogy jobb vagy rosszabb, hasonló árkategóriában. Mindegyiknek megvan a karaktere. Én vagy egy évig áltem együtt a DacMagic-kel (tunintáppal), s először nehéz volt megszoknom a Musical Fidelity A1 után. Aztán amikor megjött a tuningtáp már soha nem akartam az MF-et, el is adtam.

  • Downsampling

    senior tag

    AVX-en egyébként bevett szokás, hogy letét ellenében (ami általában a készülék, kábel vételára) elvihető a kiszemelt cucc, hogy a vevő otthon, saját környezetben tesztelhesse. Hiába mész ugyanis el valahová meghallgatni, az szinte teljesen felesleges. Ugyanis az a lényeg, hogy nálad, otthon, a te komponenseiddel, a te szobád akusztikájával hogyan szól egy adott készülék, kábel! Az AVX közössége viszonylag zárt (ez nem azt jelenti, hogy valaki nem léphetne oda be - csak a legtöbb tag már jó rég óta van ott, s rengeteg készülékről tudható így az előélete, na meg az is, hogy ki számít megbízhatónak. Mondjuk alapvetően mindenki az, amíg el nem játsza a bizalmat, de az ilyenek ritkán fordulnak elő, s vagy önmaguktól kilépnek, vagy a fórumtulaj kivágja őket.) A lényeg, hogy kifizeted, elpostázzák neked, mondjuk kapsz egy hetet, s az alatt vagy megtartod, mert tetszik, vagy visszaküldöd. Ha valaki a megállapodáson belül visszaküldött készüléknek nem fizeti vissza az árát, az búcsút mondhat a tagságnak, mert kb. félóra alatt tudni fogja mindenki a csalást, s így többet sem venni, sem eladni nem fog tudni, mivel a kutya sem áll vele szóba. Ilyenről én, bevallom, a kb. négyéves tagságom alatt nem igen hallottam.

    De amit írtam, az bevett szokás. Mivel olykor tényleg sok százezer forintos dolgok cserélnek gazdát, s hát nagyon nem minegy, hogy amit hazavittál, az otthon is szépen fog-e muzsikálni.
    Szóval, amit ilyenkor, ilyen távolságnál legfeljebb bukhatsz, az a postaköltség. Ha megfelezitek, durván 2000 forint.

    S mindezt most nem a konkrét DAC kapcsán írom csupán, hanem minden egyéb komponenst illetően.

  • Downsampling

    senior tag

    Ezzel nem vitázom, mert igazad van. Tényleg kell valami alap, hogy mégis mit szeretne otthon hallgatni az ember, s ehhez valóban az a legjobb, ha ismerősöknél hallgatózik, vagy audiotóriumokban meghallgatk különféle, más-más filozófiát képviselő láncot. Tizensok éve egyszer egy barátomat vittem el a Hifibarlangtól kezdve egy jópár hasonló helyre, mert csak azt tudta, mennyi pénze van (nem volt kevés), de fogalma sem volt, mit akar. Még azt sem tudta, mozizni akar, vagy csak zenét hallgatni. Végülis ő kifülelte (ráérzett arra), hogy egy alapvetően zenére összeállított rendszer még az ő tapasztalatlan fülével is jól érzékelhetően jobban szól, mint egy mindenes (mozi-zene) rendszer.
    Na persze, sok esetben az is kiderülhet, hogy bőven elég, ha döng, puffog a mély (mert ilyet hallani a dizsiben, vagy a haver autójában, amelynek össztömege és értéke nagyrészét egy óriási mélynyomó teszi ki. Lényegében 200 hertz feletti hang nem is szűrődik ki a kocsiból...
    Félreértés ne esék, ez nem személyeskedés volt, nem feltételezek itt senkiről sem ilyesmit, de nem mondom, hogy nem találkoztam olyannal, akinek ez jelentette a hifit... Ja, és a hifi az csak hifi... az igazi "hang", "zene" az a hifi után, felett jön... :)

  • Downsampling

    senior tag

    ...az a DacMagic hamarosan fent lesz az AVX-en is... ;)

    De igaza van andorrának, ki kellene alakítanod valamiféle elképzelést. Így - jelenleg - meg van az esélye, hogy mondjuk meghallgatod a PC-den lévő zenéket DacMagic-on, s máris leesik az állad (velem konkrétan ez történt az első laptopról DAC-on keresztüli zenehallgatás során, igaz, az egy másik DAC volt). Óriási, de tényleg óriási a különbség! Ugyanez lenne a helyzet, ha egy Lupust hallgatnál meg, vagy amiről itt még nem volt szó (mert itthon elég ritka, de Ebay-n egészen kedvező árú) a Musical Fidelity V-DAC II-jével. Az is egy nagyon jó DAC, ha megveszed hozzá a gyári MF PSU-t (tápot), lényegében azt tudja, amit a nagy, asztali DAC-juk, az A1. A lényeg, hogy ha elsőre hallgatsz PC-ről zenét bármelyik hárommal, szerintem eldobod magad! A kérdés csak az, hogy ha hosszan hallgatod őket, ha egy teljes láncot építesz ki, ha elkezdesz haladni a többi komponenssel egy adott irányba, akkor vajon melyik lesz a neked való?

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Régi AVX-esként nekem pont fordított a véleményem. A DacMagic-ot lényegében nem szabad túlértékelni (de mint írtam, az is közismert az ottaniak körében, hogy egy jófajta DIY táppal teljesen más kategóriákban is lesz keresnivalója). Amit tud, azt becsületesen tudja. A Lupusnak viszont többféle verziója van, ezért nem látom értelmét csak "Lupus-ozni". De alapjaiban a Lupus szinte kikopott az AVX-ről, lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én még az idén nem láttam ott felbukkanni. Azt tudom, hogy tavaly, közel egy éven keresztül próbált egy srác megszabadulni egy MKIII vagy MKII-től, a végén már tényleg nevetséges áron... Nem tudom, mi lett a sorsa. A "megosztó" DacMagic-ot viszont napok alatt kapkodják el...

    De ezen szerintem kár rugózni. Én nem ismerem a Lupust (egyik verzióját sem), te pedig a CA DacMagic-ot. Ha még ismernénk is, kinevezni az egyiket jónak, a másikat hulladéknak, szerintem nagy butaság, mondhatni ökörség. Ilyen nincs.
    A Lupusnál a fapad egy koax bemenetes, na azt talán árulták 30-ért. De mondom, én vagy féléve egyik verzióját sem láttam felbukkanni... Persze, lehet, hogy a Lupustulajok ennyire elégedettek... :)

    Azt érdemes szem előtt tartani: mindkettő belépő szint, ám a DacMagic egy kis befektetéssel már nem az...

    Ari18: menj fel az AVX-re, és kérdezősködj DAC-os topikokban, hogy mivé válik egy DacMagic egy ilyen táppal. Esetleg keress rá Koriori nevére, neki tudom, hogy van ilyen DAC-ja, többféle táppal! De majd még utánanézek, kiket érdemes megkérdezni. Az is lehet, hogy a környékeden van ilyen valakinek (budapesti vagy?), s hajlandó egy kis zenéléses vendéglátásra...

    Ja, annak idején én sem hittem el, de azt mondtam, 15 ezer forint nem a világ, ráadásul aki csinálta a tápot, vállalta, ha nem hallok különbséget, nem kér egy fillért sem, visszaveszi a tápot... Nem adtam vissza!!!

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Ilyen, AVX-es cuccokat azért érdemes az AVX-en hirdetni, mert ott nem kell magyarázni a terméket, a tápot. Tudják, kitől van, tudják,mit ér, mit jelent. Azért is szólnak, ha valaki valamit túláraz, vagy drágábban akarja adni, mint vette... Ott tudják, egy ilyen tápot mennyiért csináltak, tudják, hogy megéri a pénzét, vagy sem... A hifipiacon - nem akarom minősíteni - de rengeteg bóvlit áruló ember van, olyanok, akik tömegével hozzák a pl. Németországból a bolhapiacon egy-két euróért vett készülékeket (tudom, éltem egy rövid ideig Németországban, s ott tényleg hétvégeken a kisebb városok "Flohmarkt-jain" rengeteg ilyen cucc van), itt meg mindegyik megkapja a "highend" és az "audiofil" (szóval nem audifile :) ) jelzőket... Nos, a hifipiacos vásárlók is szépen hozzászoktak ehhez... Ott azt sem tudják, mi az, hogy DIY, nemhogy DIY-táp...

  • Downsampling

    senior tag

    Előre szólok, nem szeretnék vérre menő vitát...

    Ezt a megjegyzésed nem tudom értelmezni: "Azért ne csak azokat válogasd ki neki, akik csak jót mesélnének neki az angol-kínai varázslatról. Maradjunk tárgyilagosak, amennyire csak lehetséges."
    Passz...

    Minden tiszteletem az általad sufnicégeknek nevezett gyártók felé! Nem csak a magyarok felé!
    Mindezek mellett másban látom a problémát. A konkrétan itt emlegett terméke gyártóját, s magát a terméket sem ismerem, ezt hangsúlyoztam korábban is, sőt, azt is, hogy éppen ezért sem pro, sem kontra nem akarok állástfoglalni. A gond azonban az, hogy egy-egy ilyen gyártó (s ez főleg a DIY, vagy az általad sufnicégeknek nevezett kábelgyártók körében a leginkább tettenérhető), hogy ha meg is tetszik egy termékük (jó a hangja, jó az ára), a későbbiekben nem tudsz majd továbblépni. Az a baj az ilyen gyártókkal (s ismét nem akarom megkérdőjelezni a tudásukat, képességeiket, áldozatvállalásukat), hogy egy-két termékkel ma már csak zsákutcába lehet vezetni az embereket. Pont a zenehallgatás egy olyan terület, hogy az ember mindig megfogadja (amikor végre összeállt egy egész jó rendszer), hogy itt a vége, mostaztán évekig nem nyúlok semmihez - aztán az lesz a vége, hogy pár hónap, de talán csak pár hét, s megint csak belenyúlunk, valamin változtatunk, s innentől kezdve indul a lavina. Namost, aki megvesz egy olyan terméket, ami önmagában zsákutca, hiszen ugyanazon az úton, azon a vonalon nincs feljebb, nem lehet tovább, feljebb lépni, akkor jön a nagy arculcsapás. Kezdhetek mindent elölről! S ezért félnek a zenehallgatók leginkább a DIY vagy a kisszériás gyártóktól! Nem azért mert rossz a termékük, hanem, mert nincs feljebblépési alternatíva! S ezért lesznek ezek a termékek viszonylag gyorsan a használtpiacon is kevésbé kelendőek, az áruk ennek megfelelően alaposan esik. Pedig ezek jó kis masinák, vagy jó kábelek! Aztán mikor már annyira leesik egy Lupus MKIII ára, hogy 30 ezerért sem viszik el (rákerestem, jó sokáig tartott, de megtaláltam), akkor szerintem úgy dönt a gazdi, hogy francba az egésszel, nem adja el. Ennyi pénzzel nem igazán lesz beljebb egy őjabb készülék vásárlásakor, viszont már olyan régen hirdeti, annyi vele macera, meg aztán jönnek az okostojások, s a hirdetésben kezdenek pocskondiázni, vagy különféle filozófiákat magyarázgatni, akkor végképp elmegy a kedve a hirdetéstől!
    Jelenleg nem tudok Lupus hirdetésről az AVX-en, de könnyen lehet, ha valaki a keres rovatban ír egy olyat, hogy "Hivox Lupust keresek!", akkor lesz jelentkező.

    Tényleg nem keménykedni, vagy durván vitázni szerettem volna, de amit most itt leírtam, évek óta probléma az AVX-en, s ki is alakult a két tábor: van a kisebb, akik főleg az olcsóság miatt, vagy mert még kezdő (persze kivételek is akadnak) tartanak ki az ilyen DIY, vagy kisszériás, kis termékpalettával rendelkező gyártók mellett, s van a jóval nagyobb, akik szintén tisztelik az ilyen gyártókat, de szépen lassan kiiktatnak minden ilyen terméket a rendszerükből.
    Minderről nyilvánosan, privátban is sokat tárgyaltunk az AVX-en, illetve ha alaklom nyílt rá, személyesen is. Amikor én bekerültem ebbe a világba, kapásból azok közé kerültem, akik óva intettek a kisszériás gyártóktól. Akkor - a tapasztalatlanságomból adódóan - elfogadtam ezt a filozófiát, most meg már eléggé ebben élek, nem igen tudnék változtatni.

    S még mindig hangsúlyozom, hogy igenis elismerem az ilyen gyártók munkáját, tudását! Sőt, azt is, hogy igenis össze lehet állítani olyan szinergikus rendszert, amely csakis ilyen gyártók komponenseiből áll! Vagyis egy zenei rendszert! De ha ebbe egyszer csak egy picit is belenyúlunk... Na akkor...

  • Downsampling

    senior tag

    Én jelenleg nem tudok szakmai hirdetési helyenek egyetlen Lupusról sem, ami eladó. S szerintem az elmúlt durván hat hónapban nem is láttam ilyet... Mivel a CA-ban és ebben az érfekvésben eddig érdekelt voltam, így azt viszont tudom, hogy havonta egy CA DacMagic biztosan felbukkan a három leginkább használt hifi hirdetési portálon... De ez az én, személyes, és egyáltalán nem száz százalékosan megbízható megfigyelésem...

    De ez a vita már ezen a ponton is túlhaladt azon a határon, aminek még látom értelmét...

  • Downsampling

    senior tag

    Hááát, egy NAD C316Bee nagyon nem egy ligában van a csicsás Pioneerrel... Nekem egy éve volt, még Németországban újonnan vásárolt 316-om, de akkoriban több erősítőm volt, így eladtam... Akkor lepődtem meg először az itthoni nyomott árakon, amikor csak 40 ezer alatt tudtam eladni... (Az európai Ebay-s árak készüléktől függően 1,5-3-szorosak a hazaiakhoz képest - persze biztosan vannak kivételek).Pár napja valamelyik hifis apróban felbukkant egy ezüst színű 316-os 37 ezerért. Mire utána kerestem, már a hirdetés sem volt fent, tuti, hogy azonnal elvitték! Nem csak az ára miatt, hanem mert egy nagyon szuper, tisztességes kis erősítő, olyan erényekkel, amelyek nem igazán megszokottak ebben az árkategóriában... Ehhez képest mikor megnéztem a kiszemelt Pioneert, ledöbbentem, mennyit kérnek érte újonnan... Vicc...

  • Downsampling

    senior tag

    A Piót azért írtam csicsásnak, mert ugye új, s hát a kinézete is azt sugallja: "tekergethetsz rajtam mindent!" Igen, a 316-on is van "treble", "bass" meg "balance", de valahogy ott nem érezni ezt a késztetést, hogy használni is kellene... Az ember egytelen gombbal azonnal ki is kapcsolja az összes felesleges ilyen elektronikát.
    A Pió talán nálam azért is kihúzta a gyufát, mert pár hete megvettem életem legelső Pioneer készülékét, egy BDP-LX55 bluray, meg mindenféle média-lejátszót... S mindezt azért, mert a BDP-440/450/460 készülékekkel együtt ő az, amelyik elfogadható még árban, minőségben, úgy hogy tudja az akár 3D-s bluray lemezek lejátszását, meg tud SACD-t, DVD-Audiót... De hangban sehol nincs a korábbi Arcam Diva DV137-emhez képest, pedig abban is ugyanazok a Wolfson 8740-es DAC chipek voltak, mint ebben (na meg az itt közutálatnak örvendő, de érdekes módon az Ebay-n használtan továbbra is 300 euróért árult CA DacMagic-ben). Igaz, nem is használom a saját DAC-ját, túlléptem a Wolfsonon. Analog Devices AD1955 chipes multi bit delta-sigma DAC-ra tértem át, ami kicsit más kategória... De utálom, hogy Pioneert kellett vennem... Aminek új ára kb az ötöde, mint az Arcam DV137-é volt anno, s bizony, ha nem találják ki a blurayt, hát az Arcamot az életben nem adom el... De túlhaladt rajta a kor - s egyszerűen nincs sem lehetőségem a gyűjtögetésre (a tapasztalat azt mutatja, hogy hiába őrzi meg az ember a kedvenc készülékeit, nem fogja visszarakni a láncba, hogy időnként meghallgassa, hogy mit tudnak az öregek), sem arra, hogy anyagilag több hasonló készülékem legyen... Ja, és a Pió hálózati tudása nálam egyelőre a szégyen-kategóriába tartozik...
    Ja igen, s csicsás, mert emlékeztet az említett erősítő dizájnja az LX-55-re, ami nem csúnya, de igencsak hatásvadász, s még szerencse, hogy többlépcsőben lehet csökkenteni a kijelző, meg mindenféle fényforrás fényerejét (nálam minden a minimumon van, zenehallgatás közben meg ki is kapcsolom)...

  • Downsampling

    senior tag

    CA DacMagic

    #51932 robi-k: Ó, köszönöm, ezt én sem tudtam! Akkor némi plusz vaslemezt leszámítva ez a különbség nagyjából a BDB-450 és az LX55 között? Mert abban ha jól tudom, Wolfson DAC van (de most már semmire sem merek megesküdni! Akkor pláne tudom, hogy az Arcam DV137 miért szólt olyan szépen, melegen, szellősen, nagyon jó színaddal!

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Mennyit szánsz rá? Mekkora helységben szól majd? Milyen zenén?

  • Downsampling

    senior tag

    Hm, igazad lehet, hszen a 450-sen nincs is analóg kimenet... Honnan szedtem? :)

    Azért az Oppo még a 9x szériban gondolkodva is egy másik kategória. Nálam is felmereült, de akkor sem végfokot, sem DAC-Preampot nem tudtam volna venni a médialejátszó mellett, hanem csak az Oppót... Így azért 300 k-ból meglett a teljes rendszer (hangfalak már megvoltak), igaz, mindegyik eleme használt, de csak pár hónaposak - az LX55 pedig egy tuning FW-s, csomó mindent lejátszik féjlból, hálózatról, .iso-ból (SACD-t, DVD-Audiót, Blurayt, stb.)

    Zserno: Huhh, ez nem egyszerű! A hangfalon (sem) nagyon illik spórolni... Ha legalább a duplája meglenne rá, akkor azért néhány állványos, vagy polcsugárzót már lehetne jószívvel ajánlani használtban. Sőt, akár már állódobozokat is... Az mennyire opció, hogy még egy kicsit gyűjtesz? Ha megveszed azokat, amiket írtál, nem hiszem, hogy boldog leszel. Viszont pár hónappal később meg majd eladni nem tudod őket, s az a pénz fog hiányozni... Én ilyenkor fejhallgatóval szoktam átvészelni azt a pár hetet... Mellesleg olyan két hónapja adtam el a Mordaunt Short MS904-es állódobozaimat 38k-ért... Nem mondom, nem éppen házibulira való hangsugárzók, de ezeket újonnan 100 ezerért adták még vagy féléve is a Hifibarlangban, én is onnan vettem egy nagy akcióban... Eszméletlen precíz hangjuk van, nem mennek igazán mélyre (amolyan álló monitorok), de akusztikus zenén, dzsesszen nagyon ott van! Vannak a használtpiacon 30-40 k között bátran megvehető hangsugárzók!

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    "Mert okay, hogy névleges teljesítmény 70watt, de ez mit jelent a gyakorlatban?"

    Szerintem ez azt jelenti, abból következtetve, amit korábban írtál (70-200W), hogy az ajánlott minimális erősítőteljesítmény 70 watt, a maximális 200. Azért minimum 70, mert minden hangsugárzónak van egy érzékenysége (pontos definíció nélkül, adott teljesítményre (általában 1 wattra, 1 kHz-en, 1 méterről mérve) mekkora hangnyomással válaszol). Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy rendesen megszólaltasd, legyenek tartalákok, ahhoz minimum 70 wattos erősítőt ajánlanak. Ebből azért az jön le, hogy nem éppen érzékeny egy hangsugárzó ez! Az átlagos érzékenység olyan 90 db körül van (az említett mérés alapján), a komolyabb álló sugárzók azért nem ritkán 92-93 db-t is tudnak (s mivel a db skála logaritmikus, azért itt az egy-két decibel nagyon sokat számít), a monitoroknál már a 90 is szép teljesítmény. De ez önmagában a hangfal minőségéről nem ad semmilyen információt! Vannak legendás, nagyhírű hangsugárzók 86-89 db-es érzékenységgel - na oda azért kell rendes erősítő!

  • Downsampling

    senior tag

    Azért ezt esetleg? Kis Tannoy 30k-ét

    Epos ELS3 - szerintem ezt is odaadják 30-ért

    A Hifipiacon és a Hificity-n van egy eladó, akitől óva intelek! Privátban megírom, hogy ki az, ha érdekel.
    Azért kell vele óvatosan bánni, mert nyugatról behoz mindenféle kacatot (pl. a német Flomarktokról - bolhapiacokról, 1-2 euróért, nem vicc!!!), itthon pedig megcélozva a 20-50 ezres árkategóriát próbálja elsózni őket átalában "highend" és "audiofile" jelzőkkel. Szinte mindegyik készüléke valamilyen szépséghibás, vagy némileg leharcolt. Amivel a korkat elnézve nem is lenne baj. A gond az, hogy ezek a masinák eleve nem highend cuccok (némelyik Magnat, meg Jamo kisdoboz, vagy JVC erősítő - amit ő audiflie-nek hív, feltehetően még a hifi-szabványt sem teljesíti), illetve, hogy talán még életveszélyesek is...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    A JPW Sonatát is írtam volna, de átnézve három online hirdetési oldalt, éppen nem találtam olyat. Igen, ezek a dobozok, kis monitorok kicsik 24 négyzetméterre (nem úgy mint az én Tannoy Sensys2-im egy 3x4 méteres szobában - gondolkodom is az eladásukon, még garisak, s jó áron vettem újonnan, talán érdekelné valakit), de abból indultam ki, hogy milyen zenét hallgat. S ezek azért nem annyira érzéketlen monitorok... De egyetértek... Sajnos szűk ez a keret, de lehet, hogy egy-két napon belül valaki felrak egy 35-40 ezres állósugárzót, vagy itt van egy Infinity Delta 30 50k-ért... []Régóta hirdeti, talán még menne lejjebb... ]
    Szóval én spórolnék egy picit, s igen jó hangfalakból lehet majd válogatni egy kis szerencsével...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Nálad is pont az a helyzet, mint azzal, aki 20 ezerért szeretne JÓ hangsugárzót venni. Kimondva nem nagy a különbség 20 ezer és 40 ezer között, de tökéletesen értem (és tudom), adott esetben mit jelent ez az eltérés (azonkívűl, hogy pont a duplája): viszont, ha belegondolok, hogy pár napja valaki egy NAD C316Bee-t árult 37 ezres irányáron a Hifipiacon, akkor talán érdemes elgondolkozni, hogy azt a hiányzó 15-20 ezret érdemes lenne még összespórolni, hogy aztán jó ideig örömmel hallgasd a végeredményt!

  • Downsampling

    senior tag

    Sonata az AVX-en elég gyakran felbukkan, mondjuk asszem most pont nincs - de hamar el is viszik őket!
    Ment pü!

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    A hangjáról sokat nem tudok mondani, nem ismerem őket. De nagyon picik. Mondjuk annak idején a zárt (tehát nem reflex) Infinity Reference 10 (nem az Mk2, mert az reflex) nagyon meglepett milyen mélyeket produkált és milyen hangnyomást! A Sonata keresett monitor, róluk nem tudok nyilatkozni.

    Azt azért érdemes tudni a legtöbb ilyen kicsi monitorról, hogy ebben az árkategóriában alkalmazzák azt a trükköt, hogy 80-120 Hertz környékén erősen kiemelnek, ezzel mintegy azt az érzetet adva, hogy van bőven mélyük. De ez csalás, mert rövid távon (mondjuk valahol meghallgatsz egy ilyen dobozt 10-15 percen keresztül) azt mondod, hogy "Hű!", de aztán otthon pár nap múlva dobnád ki az egészet úgy ahogy van...

    Érdemes jó tesztfelvételeket (akár CD-n, akár pendrive-on jóféle flac formátumban - ha van rá mód) összeválogatni, s azokat is vinni a meghallgatásra. Ha pl. te hallgatsz dzsesszt, akusztikus zenét, biztosan van egy-két felvételed, amin a nagybőgő simán lemegy 40-50 Hertz környékére. Na azt a felvételt ne hagyd otthon!

    Nálam pl. ez a felvétel sok mindent elmond egy hangfalról (de egy teljes rendszerről is - amellett, hogy kedvelem ezt az előadót): KARI BREMNES - Møte
    Persze itt, a klipben nem jönnek elő azok a basszusok, amik az eredeti felvételen. De keress rá a neten, jóféle Flacban megtalálod... :)

  • Downsampling

    senior tag

    Sokat. Attól függően, hogy hány utas a hangsugárzó vagy mély-, mélyközépszekció fog hiányozni, vagy a magas-, középmagas!

  • Downsampling

    senior tag

    Tényleg szerepel a "Hifi" szó a topik címében... Akkor feltételezhetően valami igényesebb dolgot kell ajánlani... Nos, ha szereted a mélyet, meg szükséges, hogy remegtesse a falat, s még hifi is legyen, akkor máris elköltötted a pénzed a hifit alulról súroló aktív mélynyomóra... Ja, hogy 5.1 kellene? Zenei? Akkor édes kevés lesz a 100k - még használtban is... Bár valami azt súgja, te újban gondolkozol...
    Ja, és ha zenére kell, akkor tisztességes 2.0 hangsugárzókat illik venni, nem holmi gagyi 2.1 rendszert...

    A baj az, hogy MM dugig tele van Logitech, meg annál kevésbé márkés, hifinek semmiképpen nem nevezhető, de "W" betű előtt jókora számommak dicsekedő, watthajhász hangsugárzó-szerkezetekkel... Na innentől kedzve a kezdő vagy átlagos júzer el is hiszi, hogy fillérekért kap jóminőségű "hifit"...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Szerintem próbáld meghallgatni együtt őket! Rajtad kívűl senki sem tudhatja erre a választ jobban!
    Hol fogod hallgatni, milyen szobában, stb.

    A teszteken a Zensor 3-t jobban kedvelik. De ez pl. nem jelent semmit. A paramétereikben egy valamit kivéve lényegében megegyeznek (egyik sem éppen érzékeny doboz, mindkettő basszreflex, s a mélytartományuk szokás szerint kiemel a legalsó tartomány felett). Ami elvileg a Lektor malmára hajthatná a vizet, hogy a reflex nyílás(ok) elől vannak, s pláne egy polcsugárzó esetében ez lényegesen megkönnyíti a jó elhelyezést. A Zensor 3-on a nyílás hátul van, s nem is értem, hogy minek így a dobozra a falra lógatást segítő akasztó, ahogy a felrakod a falra, már le is zártad a nyílást. Persze az ilyen dobozokat leginkább állványra célszerű helyezni, ott valóban kijöhet a Zensor 3 előnye. De mivel egyiket sem ismerem, s azért, hogy másnak tanácsot adjak, nem is éri meg megismernem. Csakis a leendő gazdi tehet különbséget, lehetőleg a legjobban modellezve a saját környezeted (tehát amikor meghallgatod őket, vidd magaddal az erősítőt, ha állványon használod majd őket, akkor állványon hallgasd, stb.)

    Ja, csodát egyiktől se várjál. Egyik sem éppen érzékeny doboz (85 vs 86 db), s bár a specifikáció szerint mindkettő lemegy 50 Hz környékére, ez csak mese habbal... Ellenben azért még mindig a jobb polcsugárzók között vannak ebben az árszegmensben...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Igen, a 3-on már valóban nincs akasztó, de a nyílás ugyanúgy hátul van, csak picit feljebb költözött. Vagyis a polcos elhelyezés felejtős...

    A gyártó oldaláról néztem az adatokat, talán csak nem hazudnak... S mintha azt írtam volna, hogy bár egyiket sem hallottam, megfelelő elhelyezés esetén a Zensor 3-as tűnik jobbnak...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Lejárt a limit...

    Zensor 3 Igazad van, 86-nak néztem a 88-at... Biztos, mert még nem ebédeltem... :)
    Az viszont nem olyan rossz érték egy ekkora és ilyen jellegű doboztól, de továbbra is tartom, hogy ki kell őket próbálni... Ugyanis, ha csakis polcra tudja elhelyezni őket, nem állványra, teret hagyni (min fél méter) a reflexnyílásnak, akkor lehet, hogy Lektor nyerőbb...

  • Downsampling

    senior tag

    A baj az, hogy monitorban még ritkább a front portos hangsugárzó, pedig ezeknál talán még fontosabb lenne, mint az állóknál... Persze érthető is valahol, hiszen, örülnek ha arra kis homlokfelületre besuvasztanak egy rendes csipogót, meg egy lehetőleg minnél nagyobb mélysugárzót. Szerintem a Lektor kinézete sem véletlenül lett olyan, amilyen (vagyis két kisebb rexlex port a doboz két oldalán elöl), s valahogy egy sok hangsugárzót látott ember zsigerből érzi, hogy ez messze nem tökéletes megoldás, amolyan kényszer.

    Nekem álló Tannoyaim vannak, amikor kiválasztottam őket, a korábbi (nem Tannoy) gyenge mélyátvietel miatt nagyon szerettem volna egy igazi basszussal rendelkező dobozt. Így az újabb frontportosok helyett megint csak egy hátsó nyílásos lett. Ráadásul jelenleg nagyon közel vannak a falhoz (oldalról is, háturól is), ami nagyon nem ideális, van is bizonyos zenéken puffogás rendesen, de tudom, hogy a szoba már nem sokáig lesz, vagyis, ideálisabban tudom majd őket elhelyezni... Addig nem is akarom törni a fejem a cseréjükről...

  • Downsampling

    senior tag

    Meg kell hallgatni!
    Én is látom, hogy a Dalit (mindkettőt) előszeretettel párosítják a Marantzokkal (amit én mondjuk az életben nem vennék - de ez az én bajom), főleg az a What Hifi ötcsillag tűnik nagyon durván hívogatónak! Csakhogy a fülemre hallgatva én már évek óta nem főleg a What Hifi teszteknek, meg a csillagjaiknak nem hiszek!!! Nagyon durván húznak mindig az elsősorban hazai termék felé, msrészt meg abba az irányba, hogy ki mennyire tömi a zsebüket! Erre persze nincs bizonyítékom, csak azt tudom, hogy bizony olyan erősítőket húztak le (nagyon durván, egy vagy kétcsillagosnak titulálva), amelyek azóta igazi slágerek lettek! Ha valakinek a tesztjein átnézek, mint az üvegajtón, az a What Hifi!
    Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne néha igazuk, s azt, hogy a jelen kérdésben a Zensor a jobbik. Én is ezt írtam (nem akarom magam többször ismételni), de ha van rá lehetőség, én mindenképpen kipróbálnám mindkét dobozt a Marantz-cal olyan körülmények között, ahogy majd én használnám (állvány vagy polc). Ez nem fáj, nem kerül semmibe. Pláne annak tükrében, hogy gondolom, a kérdező nem csupán pár napig kíván majd együttélni a kiválasztott dobozokkal...

  • Downsampling

    senior tag

    Nem, nem V4-es, attól kifüleltünk egy jobbat, amit már nem forgalmaznak... :) De mondjuk a V4 tényleg egy nagyon jó ár-érték arányú, jóhangú doboz... ;)
    Hááát, jelenleg én is kb. olan 12 nm-en hallgatok zenét, ezért írtam, hogy ez teljesen abnormális jelenleg. De mivel ez nem sokáig lesz már így, ezért addig kár változtatnom, illetve nem akartam a mostani állapotnak megfelelően berendezkedni zenecucokkal, mivel a zenehallgatás helye úgyis változni fog - hamar.

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Én erre most nem tudok mit írni. Annak ellenére, hogy az elmúlt huszonpár évben sokáig csak CA cuccaim voltak (kivéve a hangsugárzókat), a te masinádat csak a sajtóból ismerem. Fogalmam sincs a képességeiről, de az tutti, hogy alapból jobb minőségű, mint a legtöbb hálózati médiajátszó.
    Olyan készülékem meg nekem is volt, hogy egyben volt a Cd-játszó, meg az erősítő, sőt, még egy tunert is raktak bele, s az egész három éve még 1300 euróba került... Én meg megvettem 65 ezerért, mert a kutya sem értékelte.... Igen, ami egyben van, az sokak serint nem is lehet igazán jó, hallgatható. Pedig ennek ellenkezőjét legalább ugyanannyi érvvel lehetne cáfolni, mint erősíteni (rövidebb jelutak, nem kell külön kábelezés, így nem tudod elbilleneteni a hangzást semerre sem, stb.)
    De tanácsot adni nem tudok. Hallgatózzál! Pláne, ha az ember új vizekre evez, akkor hallgatózni kell!

    Ja, már sokszor gondoltam rá, hogy régi CA-pártiként (ami most éppen abszolút nem igaz) kipróbáljam a CA hangsugárzóit. Nem a monitorokat, hanem az állókat (én valahogy zsigerből nem tudok monitorban gondolkodni, ahhoz még állvány kell, meg a jóistentudjamégmi - persze ez az én hibbantságom, bele lehet kötni rengeteg helyen). De valahogy a végén mindig lebeszéltem magam róluk, pedig még egyet sem hallgattam meg... Valahogy azt látom, hogy már eleve nagyon alacsony az áruk, nem kedveli a használtpiac sem őket, nagyon "ár alattiak". Ami persze jó, ha olcsón akar kijönni az ember, de nyilván oka van ennek a nagy olcsóságnak... Na de itt jün az be, hogy az egész hifizésben vannak főirányok, hullámok, divatok, stb. Szerintem ennek a "CA hangsugárzók nem nyerők" dolognak is van egyfajta divatíze... Olyasmi ez szerintem, mint a B&W sugárzók piszkosul magas túlértékelése, vagy mondjuk mint a KEF iQ sorozatának a túlértékelése... Csak mostanság kezdik el itt-ott merni azt leírni, hogy eszméletlen műanyaghangjuk van...

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Na, így vagyok ezzel én is. Pláne most, amíg nincs meg a cuccaim végleges helye, teljesen felesleges bármit is hallgatnom, mert a végén még valamit lecserélek, aztán a végeleges helyen jövök rá, hogy kár volt belenyúlni a rendszerbe...

    A Mourdant Short azért nem a világ teteje! Mondom ezt úgy, hogy a kis 904-es állódobozai (én csak álló monitoroknak hívtam a kis méretük, a pici, 13 centis mélyközepeik miatt) nagyon tudtak valamit! Ezt a valamit sem előtte, sem azóta nem hallottam más doboztól - azonban sajnos a hallgatható, zenei hangkép messze nem ebből az egy tényezőből áll össze (de szép is volna...)! Az MS904-ek olyan mértani pontossággal voltak képesek leképezni a színpadot, olyan hihetetlen precizítással, hogy akusztikus zenén tényleg úgy éreztem, hogy ott ülnek előttem, jobbra-balra a zenészek, mindennek megvolt a jól definiált helye. Ugyankkor elvérzett az igazi mélyek megszólaltatásában (a pici mélyközép, aminek ráadásul valamiféle fémötvözetű membránja van - állítólag ettől is olyan precíz ez a kis hangsugárzó -, szóval ez a kicsi membrán, a pici hátsó reflexnyílás legfeljebb kicsi monitorsugárzókhoz hasonlítható mélyekkel szolgált. Mint mondjuk az MS902. De legalább nem csalt! Nem emelte ki a 80-120 hertzes tartományt... Azt mondta, én lemegyek 50 Hz-ig, a plusz (de inkább) mínusz 3 db-es tűrésben (ami talán inkább 6 db-es), aztán slussz!
    A másik, hogy papíron egész jó az érzékenysége (90 db), amit fogalmam sincs, hogy tudtak kimérni! mert nekem folyamatosan az volt a bajom vele (ami korábban még gyetlen hangsugárzónál sem), hogy egyszerűen nem mozgatja a levegőt, nem mozgatja a légtömeget! Hogy akarunk hangnyomást (hangerőt), ha nem mozog a levegő, ha nem mozgatja a hangfal!?

    S mit látok? Az elmúlt években a CA hangsugárzói (természetesen eltérő és igencsak megnyerő dizájnnal) ugyanezt a koncepciót sugallják. Nincs is ezzel baj, mert olcsó hangsugárzók ezek, sok szép és jó erénnyel, de az igazi all round hangsugárzóknak ettől többet kell tudniuk!

    Ugyankkor CA-hoz az egyik márka biztosan a Mourdant Short lett volna, ha ajánlottam volna hangfalat. Őket már hallgattam, ismerem a koncepciót. A CA hangsugárzókat még nem. De ezek után pláne nem lennék meglepve, ha ugyanazt hallanám vissza, talán egy kicsit mégjobban a CA filozófiához igazítva. Ami azért már közel sem ugyanaz (még ha annak is mondják), mint 20 évvel ezelőtt, még az Azur széria megjelenése előtt!

    Egyre több - általam hitelesnek tartott - embertől hallom, hogy nagyon jók a CA erősítők, CD-k, stb, de nagyon válogatósak lettek hangsugárzóban. S ezt én el is hiszem, abból is, amit én hallottam a mai kor CA erősítőitől. Már koránt sem olyan megbocsátóak, már koránt sem olyan kellemesen lágy, meleg hangúak, mint voltak (ó, a legelső, P25-ös MOS-FET-es CA erősítőm, amelyet vagy egy óráig kellett fűteni a szép hangért - de megérte!). Ezért én pl. biztosan nem kötnék utánuk mondjuk tipikusan francia hangsugárzókat. Mint JMLab, Focal, Triangle... Pedig ezek nagyon jó hangsugárzókat készítenek, némelyik Triangle példányért a fél karom adnám! De ugyancsak vigyáznék néhány amerikai, nagyon dinamikusnak mondott és tartott, jó sok méllyel bombázó hangsugárzótól. Míg a franciák valószínűleg a középtartományban vágnák ki a biztosítékot a (a hallgató fejében), addig ezek szétdurrognák magukat (pl. némeliyk JBL). De pl egy-két korábbi, 90-es évekbeli Infinity-vel tennék pár próbát, pl. a Kappákkal, amelyek valamiért (?) még most is nagyon tartják az árukat. Aztán lehet, hogy nagyon melléfognék...
    Mondjuk a legbiztosabb, ha a mai kor CA erősítőihez jóféle, vérbeli (tehát nem a már Távol-Keleten gyártott angol márkák jelenlegi termékeire gondolok) angol hangsugárzókkal közelít az ember. Én ezt érzem ki a CA erősítők jelenlegei hangjából, de mindegyikről, külön-külön nem tudok nyilatkozni. Az biztos, hogy akárcsak az Arcam, a NAD a CA sem tud kellemetelen meglepetést nyújtani angol hangfalakkal. Szerintem ezek a gyártók képtelenek rosszul szólni angol hangsugárzókkal. S taln még félig ide lehetne sorolni a Rotelt is, ami nem éppen angol, de legalább olyan megbízhatóak olyan téren, hogy nagyon nem foghat mellé velük az ember.

    (és akkor zárójelben, nekem az egyik problémám a What Hifivel, hogy annak idején csak azért húzták le a Rotel RA-02-t a 01-gyel, a Rotel RA-05-öt a 04-gyel szemben, mert bár hangjuk ugyanolyan jó volt, de sokallották a távirányíthatóságért elkért plusz 100-10 fontot. Én inkább ujjongtam volna, hogy a távirányíthatósággal együtt sikerült olyan erősítőt alkotni, amin ez a tény nem rontja el a hangminőséget, s ha ezért elkérnek 100 fontot, hát tegyék. Ha van, aki kifizeti (és bizony sokan voltak és vannak), akkor ezen már ne az elvileg tárgyilagos és elfogulatlan tesztelő rugózzon!) A másik, hogy náluk egyetlen Advance Acoustic termék sem tud legalább három csillagos lenni, holott a piac megveszik a nagyon baráti áron adott minőségi cuccaikért! Na ja, hát nem angolok, hanem franciák... Máris érthető a mínusz három csillag...)

  • Downsampling

    senior tag

    Ezt a fajta kioktatást én rühellem (igen, kb. úgy, mint állítólag az AVX-en a CA DacMagicot)!
    Szerintem az írásaimból tökéletesen kitűnt, hogy tisztában vagyok a dB és db közötti különbséggel, s nem csak a felsőfokú szakirányú végzettségem, valamint újságírói mivoltom miatt! De egy langyos szombat dálután, egy számomra idegen laptopon, félig fekve, annak is örülök, hogy ha nagyjából érthetővé válik (emberi nyelven) a billentyűnyomkodásom!
    A ventilátorokról... azt hiszem, egy-két fórummal odébb a légmozgásos problémámat minden élcelődés és alakoskodó értetlenkedés nélkül megértették. Ki is tárgyaltuk. Örülök, hogy az itteni főmufti ennyire korlátolt...Mert az ilyet jó tudni... Na innen is elhúztam, úgy tíz évre biztosan...
    Csók mindenkinek! ;)

  • Downsampling

    senior tag

    ...ööö, bár ígéretet tettem, hogy én itt többet nem írok, de félek, hogy megint sok melléduma és nyolcszorosan túlfilozofált, mindenféle érdemnélküli választ kapnál - miközben kioktatnak, hogy mit hogyan kell pontosan, szakszerűen írni...

    Először is kérdeznék:
    1. DacMagic Plus vagy DacMagic100? A kettő nagyon nem ugyanaz... Ezt az USB beállítások miatt kérdezem...
    2. Miért a hangkártya digit kimenetéről hajtod a DacMagicot? Ez azért értelmetlen, mert ha USB-ről kapná a jelet a PC-dről a DAC, akkor a hangkártya teljesen kiiktatódna. Foobar, és az okosabb lejátszó progik ilyenkor kapásból tojnak a hangkarira (ezt onnan is észreveheted, hogy a hangkarihoz tartozó szoftverrel már nem tudsz semmit sem állítani, még hangerőt sem, de ha pl. elindítasz a böngésződben egy youtube videót, azt sem tudod már a tálcán lévő hangerőszabályzóval állítani. Vagyis USB-ről lényegesen jobb minőségű jelet kaphat a DAC-od (mivel ebben az esetben teljesen kimarad a körből a hangkártya), mintha a hangkártya digit kimenetéről hajtod. Hátránya, hogy a DacMagic (na itt jön be, hogy pontosan melyik típus van neked) csak 16 bites jelet képes USB-n fogadni (feldolgozni), bár azt is fel fogja konvertálni 24/192-re, mivel ezt mindenesetben megteszi.

    Én a leírtak alapján a PC-t egészen biztosan USB-vel kötném a DAC-hoz! Ha DacMagic Plus-od van, ahhoz találsz a CA oldalán egy kis USB drivert, amivel kellemesen konfigurálhatod a DAC-od, s talán (erre nem emlékszem) még a 24 bites jelek fogadására is rá lehet bírni
    A tévédnek az optikai kimenete mellett nincs digit koax kimenete? Mert ha igen, akkor az immár USB-re való átállás miatt máris van egy szép hosszú digitkábeled, amivel összekötheted a DAC-ot és a tévét.
    Ha csak optikai van (ezen meglepődnék, nem jellemző, hogy csak az egyiket használják), akkor be kellene szerezni egy hosszabbat (a távolságot te tudod). Az optikai kábelek nagyrésze nem annyiszor drágább, ahányszor hosszabb. Javaslom az Atlas cég termékeit, nálunk nem annyira ismertek, de igen jó minőségűek, s meglepően olcsók. Ebay-n jómagam is sok Atlas optikait találtam, az Atlas Fibre Optic kifejezetten nagyon jó ár/érték arányú kábel (mellesleg What Hifi ötcsillagos). Az AVX-en pedig éppen árulnak egy Audioques Optilink 1-et, ami 2,1 méteres, asszem 10k-ért - ami nagyon nem rossz vétel.

  • Downsampling

    senior tag

    ????
    A teljes válaszodat nem értem.
    Először is úgy kezdted a hsz-ed, hogy DacMagic Plus, aztán a végén, amikor felsorolod a rendszered, már DacMagic100-at írsz. Szerintem ne engem csesszél le, mert ezek után a búbánat tudja, hogy akor neked mégis a Plus van!
    USB 1 módban a tiéd is csak 24/96-ot tud, USB 2 módban (ehhez kell a driver) valóban tudja a 24/192-t. De mivel közelebbről csak a Plust ismertem, így ezért írtam, hogy nem biztos. Tehát szintn nem értem a cseszegetést.
    Honnan szeded, hogy nekem bármilyen CA DAC is lenne??? Csak azért, mert bár DAC-om van, még véletlenül sem CA!!!

    Az utolsó mondatod teljesen értelmezhetetlen: "Jó USB portot építeni meg nem ilyen árkategóriában szoktak -állítólag- szóval szerintem jól teszi az olvtárs ha elsősorban nem azt forszírozza vele. "

    Mit értünk jó USB port alatt??? Nem te lennél az első, aki a DAC-jét USB-n hajtja meg PC-ről. Nekem a te DAC-odtól háromszor magasabb kategóriájú DAC-omhoz is inkább az USB portot használom, mint mondjuk egy tizen-huszonezres (netán alaplapi) hangkártya digitkoax kimenetét. És azt hiszem, hogy teszik ezt jópáran olyanok is, akik több milliós rendszerről is hallgatnak néha PC-t...

    Egyszerűen nem tudom értelmezni a "jó USB portot építeni meg nem ilyen árkategóriában szoktak" kijelentést - ugyanezen mondatod végére pedig csak annyit: Szívesen! (elég furcsán köszönöd meg, ha valaki megpróbál helyetted gondolkodni, segíteni! Ha már nem telik egy köszönömre, akkor ne írj semmit - illetve aki ennyire össze-vissza tesz fel egy kérdést, attól nagyon meredek, hogy kioktatja a válaszadót...)

  • Downsampling

    senior tag

    Nem az avatarodnak írom, hanem a nickneved tulajdonosának: érdemi választ nem adtál a feltett kérdéseimre, azok továbbra is értelmetlenek. Amit megtudtam tőled, hogy egyforma a kérdezővel az avatarod, illetve, hogy továbbra sem tudjuk, CA DacMagic Plus vagy 100?
    A Plust - a kinti 500 eurós árával - mellesleg nem nevezném éppen olcsó, 20 ezer forintos DAC-nak... Aminek nincs normális USB bemenete...
    Ezen a topikon nyilván minden DacMagic egy rühelleni való tákolmány, szerencsére vannak normális, igényes és gondolkodó emberek, akik nem csak a levegőbe beszélnek, hanem adott esetben már meg is hallgatták az adott berendezést (mondjuk egy CA DMagic Plust USB-ről)

  • Downsampling

    senior tag

    Nem tagadom és nem is tagadtam, hogy az avatar megtévesztő volt, s úgy válaszoltam a közbeszólónak, mintha a kérdezőnek tettem volna. De Viktor, a takarító, miért rajtam kér számon feszült hangnemet, pikírtséget (a szó eredeti jelentésének utánanéznék a helyedben), amikor én csupán adtam egy mindenféle pozitív vagy negatív érzelmi töltet nélküli választ, amire a megegyező avatarú "kolléga" valóban kissé bicskanyitogatóan szólt közbe: egyrészt, szinte számonkérve rajtam, hogy nem tudom, hogy márpedig a kérdezőnek Plus DAC-ja van, továbbá, hogy egy CA Pluson nem lehet normális - mondjuk a Jungson 66 árkategóriájának (40-45 ezer forint) megfelelő USB digitális bemenet. Ez amolyan kettős mérce szagú dolog, de hát persze ez itt valóban nem megy ritkaságszámba...

    Elnézést kérek, hogy nem kértem azonnal elnézést, mert benéztem az avatart, de úgy gondoltam, hogy az eredeti válaszomat illetően, illetve, hogy az "avatarutánzó" kolléga milyen hangnemű, s mennyire lekezelő, de használható információt nem tartalmazó válaszára adott reflektálásom jelentősebb, mint az hogy "bocs benéztem az avatart". Azzal mire mentem volna? Mennyire vitte volna előre a témát?
    Aztán: másik kolléga meg jön azzal, hogy milyen szuper hangkártyája van a kérdezőnek, s lényegében mindezt ő is úgy írja, mintha ezt tudnom kellett volna (pédául annak okán, mert tőle vette). Hát, nem tudom, ha már leírja valaki a teljes rendszerét, de pont a hangkártyát hagyja ki, én azt gondolom, ez azért van, mert nincs jelentősége a típusának. Vagyis vagy valami gagyi, vagy egy alaplapi (szintén gagyi).
    Tamoo arcképgyáros már korábban nem egy alkalommal kifejtette a CA DacMagic DAC-okkal szembeni ellenérzését - gondolom a "az AVX-en ezt a DAC-ot elég sokan rühellik" kijelentése teinkhető ennek - így szerintem nem én vagyok elfogult a CA DAC-jaival, vagy a CA termékeivel szemben, hanem ő az, akinek piszkálja a csőrét ez a DAC vagy talán az egész márka. Szerintem az egész csak nézőpont kérdése.

    Mindezek mellett, ha az "avataros emberünktől" nem kapásból egy eléggé bicskanyitogató beleszólást kapok, hanem mondjuk érvekkel, szakmai és/vagy tapasztalati érvekkel alátámasztott bezélgetést kezdeményez (mert igen, kedves Viktor, a takarító, ő volt az első, aki reagált az általam leírtakra, így időrendileg is ő volt az, akinek beszélgetést kellett volna kezdeményezni, nem nekem - mivel ő reagál az általam leírtakra), szóval ha valami effélét kezdeményez, akkor nyilván én sem reagélok ennyire ingerülten. Sőt! Továbbmegyek! Igen, elképzelhető, hogy egy DAC nem szól olyan jól az USB bemenetéről, mint mondjuk koaxról. Igen, az esetek többségében valóban ez a helyzet (mondjuk tudok ellenpéldát, a szóban forgó DAC-tól olcsóbb is ráadásul, igaz Musical Fidelity. Nem mondom, hogy ott jobb az USB, de kb. egyforma). De itt feltettek egy kérdést, úgy, hogy a kérdés feltevésekor sem a DAC pontos típusa, sem a hangkártya típusa nem volt ismert. Ki is tértem rá, hogy jó lenne tudni, melyik DAC-ról van szó. A hangkarit meg mivel nem emelte ki a kérdező, nálam kapásból a noname kategóriába került. Ebben a felállásban én biztosan kipróbáltam volna mindkét verziót.

    S akkor tessék, egy újabb csavar - mivel korábban volt már dolgom egy-két CA DacMagic-kel, így tudom, hogy sok esetben az USB 2-es portokon elsőre nem is ismeri fel őket a PC vagy laptop. Valószínűleg kicsi áramot kap, vagy a bánat tudja. Vagy USB3-as portba kell őket dugni, vagy olyan USB kábellel felismertetni, aminek a PC felöli oldala egy Y-elágazós, duplacsatlakozós. Akkor már valószínűleg megkapja a kellő kraftot. Vagy 5-6 CA DAC-nál is tapasztaltuk ezt a jelenséget, ami csak az első alkalommal jelentezett mindig, ha egyszer egy számítógép felismerte, akkor később már nem volt gond. Szóval a lényeg, már emiatt is vannak fenntartásaim a hosszú USB kábellel. De vannak a hosszú koax-szal is! Vannak fórumok, ahol hetekig képesek eltémázgatni az ideális kábelhosszokról mindenféle kábel esetén - bevallom, annyira nem érdekel a téma, ami számomra az egészből leszűrődött, hogy meglepő módon nem mindig a legrövidebb a legjobb, de az olyan extrém hosszok, mint 4-6 méter szinte minden kábelfajta esetében kifejezetten a nem ajánlott kategóriába tartozik. S itt akkor meg is érkeztünk a hangfalkábelhez. Bizony ott sem annyira nyerő a feleslegesen nagy hossz! Ráadásul a hangfalkábel méginkább ki van téve a mindenféle elektromos, elektromágneses zavaroknak. Talán még az optikai kábelről lehet a leginkább elmondani, hogy 4-6 méteres hosszban gondolkozva nem nagyon hallani meg a különbséget.

    S szóval akkor mi a jó válasz? Nem tudom, s már nem is érdekel. Egy biztos, a kérdezőnek segítőszándékkal próbáltam választ adni, de jeleztem, hogy ismerni kellene, illetve pontosítani néhány dolgot a konkrétabb válaszhoz. Erre jött valaki, aki jelezte, hogy összekevertem két avatart, a kérdezőnek Plus DAC-ja van (amit illet volna tudnom), nekem meg CA DAC-om van (hogy ez miként jött ide nem tudom, amellett, hogy egy AD1955 chipes, lényegesen magasabb kvalitású DAC-om van), s hogy jó USB nem létezik ebben a kategóriában! S hogy ezek fényében gondoljam újra a válaszadást!

    Viktor, aki takarító, kérdem én, akkor biztos, hogy csak nekem kell lehiggadni? És beszélgetve fórumozni?

    Én higgadt vagyok, s elnézést kérek mindenkitől. Segíteni akartam, de hát csak azt látom, hogy a topik újra hozta a formáját. Nem régóta kezdtem el irogatni ide, bár korábban is néha benéztem, s valahogy mindig Hofinak az egyik története jut a kezdetektől az eszembe, amikor benézek: "Lehet-e a kecskével?" Nos, igen, amit itt tapasztallok lassan egy éve, hogy általában érkezik egy ilyen kvalítású kérdés ("Lehet-e a kecskével?"), aztán jönnek az überfilozófikusan fogalmazó semmitmondók hülye infomáció nélküli hozzászólásai, meg a kérdezőt kioktatók (ez mondjuk valahol érthető), aztán azokat csípem a legjobban, amelyek választ ugyan adnak, de annak semmi köze nincs a kérdéshez. Vagy ezt, vagy azt fikázzák. A lényeg, hogy megmutassák, mindenkinél jobban értenek a hifihez, ők azok, akik ki mernek olyasmit jelenteni, hogy ezt vagy azt itt és ott mennyire rühellik, s hogy aki ilyet állít, az nem normális - de minimum elfogult.

    Elnézést kérek, őszintén. Mindenért, ami ma este itt történt, s közöm volt hozzá! Elnézést! :R

  • Downsampling

    senior tag

    ...remélem, nagyon hamar lecseng az itteni ámokfutásom...remélem, holnap már lesz újabb csámcsognivaló...s remélem, annyira mély nyomokat nem hagytam senkiben, hogy még napok múlva is emlékezzen a nevemre, az avataromra... remélem... úgy sajnálnám ezt a kegyetlenül öntudatos kis szagértő közösséget... őszintén...

  • Downsampling

    senior tag

    Nem akarok "újfiúként" beleugatni, de:
    1. aki jó szívvel mer ajánlani egy újonnan is mindössze 27 ezer forintos álló hangsugárzópárt, egy olyan gyártótól, akinek inkább a háztartási gépekben van némi tapasztalat (de ott sem mondható éllovasnak), annak szerintem biztosan nincs füle. De ki tudja...
    2. Ha alapvetően egy sztereó rendszert akarsz egy mélynyomóval némileg megtámogatva, akkor miért a jóval drágább AVR-ek között keresgélsz erősítőt? Amik ráadásul nem is igazán szólnak jól sztereóban... A sztereóban is jó AVR-ek viszont nagyjából félmilliónál kezdődnek...

  • Downsampling

    senior tag

    Elnézést, nem állt szándékomban ócsárolni! Bocsánat! :R
    Az AEG-eket az árán kívűl indokolja bármi?
    Sztereó vonalon kéne keresgélned, s ahogy itt más is írta, nem baj, használt cuccot is nézel: jobbat kaphatsz ugyanannyi pénzért!
    Ha mindenképpen szeretnél szubládát, annak a csatlakoztatása is megoldható több módon. De sok erősítőnek van olyan kiemenete, amire mehet a szub.
    Amúgy tényleg kérdezem, miért szeretnél szubot? Illetve miért AVR-eket néztél? Azért, mert azoknak van szubkimenete? Más ok nincs?
    Én használtam Tannoy Sensys 2 álló hangfalakat (mellesleg eladók - csak itt nem hirdetem a PH-n) egy kisebb szubládával (amire szintúgy nincs szükségem), filmeknél, Forma-1 belső kamerás felvételeknél jól hozta a mozis élményt (effekteket), de zenén a Tannoyok basszusa is megfelelő, mert bőven bemennek 40 Hz alá.
    Erősítőből legfeljebb az én korábbi kedvenceimet tudnám ajánlani, de ez szubjektív kérdés. Meg kéne fülelned, hogy neked mi tetszik. Igaz, ha még hangfalad sincs, úgy nehéz. És persze az az igazi, ha otthon, a te környezetedben tudod meghallgatni.
    Mondjuk én akár oda is adnám a Tannoyokat, kipróbálásra (már egy ideje csak a dobozaikban állnak), ha tetszik, majd kifizeted alapon, és akkor vihetsz haza kipróbálásra erősítőt (ez a könnyebb verzió). Habár fogalmam sincs, hogy laksz - de én Tolnában. Nem akarom őket favorizálni (lényegében semmiféle energiát nem fektettem bele az eladásukba), de biztosan nagyságrendekkel jobbak, mint az AEG.

  • Downsampling

    senior tag

    Hallgasd meg az AEG-et, aztán meg egy neves gyártó álló hangsugárzóját (nem kell sok százezres). Ha nem hallasz különbséget, akkor nyilván jó az AEG. Innentől kezdve viszont szerintem az erősítő is mindegy. Amúgy kezdő "hifisták" jellemzője: legyen sok és tiszta mély. Mit értesz tiszta mély alatt? Szerintem az sokkal többet ér, ha valami 40-50 Hz környékén is szépen szól, mint az, hogy a szubtartományba is lemenjen. A dinamika pedig semmilyen összefüggésben sincs a szubládával, sőt! Az még bonyolultabbá teszi a helyzetet, elkentebb, pontatlanabb lesz a mélytartomány. És még tiszta sem lesz. Amolyan nagy trutyi. Pláne ha, AEG árában gondolkodsz hangfalon, akkor gondolom a szubládára sem szánsz becsületes összeget. Nézd, nekem egyetlen összekötő kábelem többe kerül, mint az az AEG. De ez nem lenézés, csak szeretném jelezni, hogy milyen mélyen a minőség alatt járunk. Tiszta, dinamikus hangot szeretnél. Ehhez képest van egy 20 ezer forintos AEG hangfal és egy zenére kimondottan nem ajánlott AVR (illetve kettő) - láttam a házimozis topikban is nagyjából párhuzamban van erről a két AVR-ről a vélemény az enyémmel, csak velük még nem közölted az AEG hangsugárzókat... Szerintem, ha jót akarsz magadnak, ne is tedd.
    Én pl. a Tannoy Sensys 2-ket (amúgy négy évesek, első tulaj vagyok, a Hifibarlangból vásároltam anno őket) 48 ezerért árulom. 40-50 ezerért kapsz egy jó integrált erősítőt (szintén használtan, pl. Cambridge Audio, kisebb NAD, Rotel, ki tudja mi, ami éppen tetszik neked hangban - és ezek azért nem is csúnyák), még kell egy pár hangsugárzó kábel, mondjuk 5-10 ezer forint, és 100 ezerből megvan mindaz, amit szeretnél. Pontos, dinamikus mélyek, tiszta hangzás. De nem kell az én hangfalamat megvenni. Vannak mások is... Amúgy PC-ről ugye nem MP3-akat szeretnél hallgatni?

  • Downsampling

    senior tag

    Ööö, hallottál már amolyan rendes, igazi T+A hangsugárzót? Mondjuk egy TMR160MKII-tőt? Szerintem ha azt meghallod, alapjaiban gondolod át azt, hogy márpedig kell szubláda a "dinamikus, tiszta mélyekhez"... És ez a hangfal még csak közelében sincs a sok milliós, mélyben szegény csoda hangsugárzókhoz (legalábbis árban)

    Mellesleg, ahol két AEG lesz a hangfal (20 ezerért), oda bizonyára egy minimum 200-300 ezres zárt szubláda fog kerülni... meg hangelnyelő akusztikai elemek... ööö... :U

    [ Szerkesztve ]

  • Downsampling

    senior tag

    Hát, ez is egy opció - ha feltétlenül újban gondolkodik az ember. Ha nincs a kínai gyártókkal előítélete az embernek. Amúgy a CAV elég tisztességes erősítőket is készít, sőt, más kínai gyártók is. Igen jó áron.
    De még mindig nem tiszta nekem ez AVR-hez ragaszkodás. Nagyon sok sztereó integrált erősítőnek is van olyan RCA kimenete, amivel ráköthető végfokra, vagy ide köthető egy szubláda is. És ebben az árkategóriában szerintem szinte minden sztereó integrált veri a hasonló árú AVR-eket zenén.
    Amúgy a te kezdő rendszered eléggé rá lehetett hangolva a mélyekre, az az Onkyo ezekkel az óriási hátsó reflexportokkal, a 20 centis mélyekkel... Nem volt nagyon elkent az alja? Nekem gyanús, mert ennyi pénzért nem hiszem, hogy olyan minőségű a doboz és a hangszórókészlet, illetve ezek összehangolása, hogy ne valami agyament döngős basszus legyen a vége az egésznek...
    De ugye én beszélek előítéletmentességről… :D

  • Downsampling

    senior tag

    "A hangelnyelő anyag (akusztikai panelek, falvédő, könyvespolc) meg nem pénz kérdése."

    Hanem? (nyilván elhatározás, meg előtte némi hallgatózás is kell, de alapvetően amiket felsoroltál, pénzbe kerülnek).

  • Downsampling

    senior tag

    Köszönöm, hogy elmagyaráztad, hogy mi a szubláda (subwoofer, hogy legyünk magyarosak)! :R

    Az "akusztikai panelek, falvédő, könyvespolc" szerintem nincs ingyen, hacsak nincs belőle néhány elfekvőben a pincében...

    [ Szerkesztve ]