Hirdetés
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Megmosolyogtató tárterülettel indít az iPhone SE
- Samsung Galaxy S24 FE - később
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rp526
aktív tag
válasz
Atomgeszi #33884 üzenetére
"madVR-ben ugye ott a csúszka a különböző upscaling meg milyen részeknél, aminél a felét se értem, hogy mi mit állít."
MadVR beállítási "kisokos".[ Szerkesztve ]
-
Alien!
senior tag
válasz
Atomgeszi #33856 üzenetére
ha az rtx hdr a cél akkor az MPC videorenderer linkelt verzióját rakd fel. Az Nvidia Control panelen a video lejáátszás alatt legyen így beállítva. 1650-en super resolution opció nem lesz!
MPC VR-ben a use for resizing elé menjen pipa.
A működéshez a képernyőnek alapból már hdr módban kell lennie (win 11-nél ez win+alt+b).
Ha most így elindítasz egy SDR videót vagy youtube-ot böngészőben, akkor aktiválódik.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #33856 üzenetére
Pl. itt sem tudom, hogy mit mire kéne állítani akkor most az új kártyával.
Meg pl az SVP az megy a MPC Video Render-rel is?
Ha jól értem, akkor igazából az MPC video renderer ajánlott 1080p tartalom esetén, 2160p tartalom esetén pedig a madVR?
(Igazából a kép eddig is jó volt, már amennyit a gt1030 bírt, de azért jó lenne most az új kártyához optimalizálni a képet)
[ Szerkesztve ]
-
Sub-S
senior tag
válasz
Atomgeszi #33723 üzenetére
- You’re allowed to use SVP on a single Windows or macOS computer only, however you can transfer the license to another one.
- You can transfer the license from one computer to another by using License Manager.
- You can purchase additional licenses for $10 per computer via License Manager at any time. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Atomgeszi #33555 üzenetére
A konténer ezen nem segít, hacsak nem teljes konverziót csinálsz, mert ami kódolás egyik csomagból rosszul fut, az a másikból se lesz gyorsabb. Egyetlen eset fordulhat elő, ahol tényleg lassabb egy MP4 ugyanazzal a bitstreammel, de az nagyon abszurd: ha a tárhellyel vannak problémák, ugyanis az MP4-ben drasztikusan nagyobb a muxing overhead, mint MKV-ban.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Atomgeszi #33553 üzenetére
Igen, drasztikus különbségek vannak CPU-igényben, nem mindent lehet kiszervezni hardverre. A H264 és H265 nagy előnye, hogy közel az egész tud ott futni. Kisebb mértékben vonatkozik ez a hangra is, régen gyakori optimalizálás volt játékokban is, hogy a hangot nem tömörítették, mert rengeteget segített a gépigényen.
[ Szerkesztve ]
-
-
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33510 üzenetére
Az mkvtoolnix nem egy rakétatudomány. Betöltöd a fájlt, akkor kiírja, hogy milyen tartalmak vannak benne. Itt a videó sávnál lévő 3 flag-et meg kell nézni. Ha esetleg le lett véletlenül tiltva, engedélyezni kell, pl azzal, hogy a flag-re duplán kattintasz. Meghatározod a kimenő mappát, és rákattintasz a start multiplexing-re. A kész fájlt próbáld utána lejátszani.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #33509 üzenetére
Egy ilyet találtam.
"Szarul lett összemuxolva. Újra kell muxolni mkvtoolnix-ban és a muxolás előtt a video tracknál a track enabled flaget yes-re kell állítani, utána a Media Player Classic LAV splitter/video filter kombóval lejátssza rendesen."
Ezt valaki lefordítja nekem?
Ezek szerint akkor ez madVR-rel nem is fog menni?
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz
Atomgeszi #33346 üzenetére
Örülök, hogy bevált.
Ha SSIM 1D-t bírja a géped, akkor fontold meg a használatát, mert kicsit jobb, mint a Bicubic 150. CTRL+J-vel nézd meg, hogy renderidőben melyik a jobb nálad (az én gépemen SSIM 1D és Bicubic 150 között minimális a különbség, +/- 1-5 ms).
Csináltam egy összehasonlítást:
https://imgsli.com/MTc1MTIxSajnos a weboldal JPG-é konvertálja és elmossa az apró részleteket, ezért csináltam egy belenagyított képernyőképet is, hogy mit kellene látni:
https://imgsli.com/MTc1MTI0A kép bal oldalán van egy teherautó, aminek a platóján függőleges rések vannak. Azt az SSIM 1D jobban visszaadja. Az erősségét (25% ... 100%) ízlés alapján be lehet állítani (renderidőn nem változtat), de élőben a mozgóképen nagyon nehéz észrevenni szerintem a különbséget.
Amit még érdemes meglátni, hogy a házon a piros ajtón hogyan bukkan elő plusz részlet SSIM 1D 50%-nál (és felfele).
Egyébként egy kicsit vitaindítónak is szánom az összehasonlítást, mert most ezen én is meglepődtem... A 2D-t jobbnak mondják, nekem viszont ezen a videón konkrétan rosszabbnak tűnik az 1D-nél, mert egyrészt nagyon kiemeli a ház körül az aurát, másrészt a teherautónál mintha elmosná a platót. Nekem túlélesítettnek tűnik a kép tőle. Viszont animációs sorozatnál az a tapasztalatom, hogy mindenképpen jobb, mert kevesebb az élek mentén a recézettség 2D-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Wade0303
aktív tag
válasz
Atomgeszi #33344 üzenetére
Az, hogy az mpc video renderer fejlesztoje nem akarja/nem tudja visszafejteni a DoVi-t, licenszert meg nyilvan nem fog fizetni egy nyilt, ingyenes progihoz.
A kijelzo eseten nem is ertem a kerdest. Ez olyan mintha azt kerdezned, hogy a crt monitor miert nem tamogat HDR-t. Hardver es licenszkovetelmenyek is gatoljak, hogy minden TV tamogassa.
-
thomasrc
tag
válasz
Atomgeszi #33328 üzenetére
1080p -> 1080p esetén csak chroma upscaling történik. Persze csak ha egy pixelnyit sem nagyítasz bele vagy ki a képből. MadVR esetén CTRL+J-vel láthatod, hogy miket használ a lejátszás során.
DXVA-hoz képest nem láthattál különbséget, mert nem történik képi átméterezés. Placebonak mondanám.
De például egy UHD anyag leméretezésénél markáns különbség van élességben:
https://imgsli.com/MTcyMjY0A chroma upscaling hatását nekem valós anyagon nehéz észrevenni, de tesztábrán egyértelműen kijön a különbség:
https://imgsli.com/MTcyMjcwA röcögéssel kapcsolatban, ha tudod, akkor nézd kadenciahelyesen a képet, tehát a képfrissítési frekvencia egyezzen meg a film fps értékével. Ha úgy is röcögést tapasztalsz, akkor próbáld meg nvidia control panel-ben hozzáadni a lejátszóprogramot a 3D beállításoknál és kapcsold be a függőleges szinkronizálást, valahogy így:
Nálam szükséges volt ezt beállítani, de ismerősöm gépénél meg pont hogy rosszabbított a helyzeten... Nem tudom megmondani, hogy mitől függ. De ha így sem javul az érzet, akkor valószínűleg tényleg csak nem szereted azt a darabos mozgást, amit a 24 fps láttat.
-
thomasrc
tag
válasz
Atomgeszi #33325 üzenetére
> "Madvr re rakva visszajottek a színek, de azóta sehogy se megy a dimitri. Piros háromszög."
Piros háromszög jelentése: Kevés az erőforrás, hogy renderelni tudjon. Emiatt nem használom én sem... Vagy madVR vagy dmitri, de egyszerre a kettőhöz erős gép kell. SVP-ről nem tudok nyilatkozni, azt nem próbáltam.
> "Image downscaling az pl. 2160p tartalom 1080p eszközön lejátszás?"
Igen.
> "Na és akkor itt jön az, hogy mi a DXVA2 lejátszás, és mi az egyedi pixel shader, pl. Cubic, lanczos.. ?
"
Alapból a DXVA API-t használják a lejátszóprogramok, ami azért jó és elterjedt, mert van hozzá hardveres gyorsítás GPU szintjén.
A custom pixel shaders egyedi algoritmusok a skálázáshoz, amiknek a hátránya, hogy CPU szintjén működnek, nincsen alattuk hardveres gyorsítás. Azért van külön beállítás az fel- és leskálázáshoz, mert mindkettőhöz más algoritmus optimális.
> "Egyébként valaki el tudná magyarázni a madvrben a scaling algoritmusnal, hogy mi mire jó?"
Hát, amit a nevük is sugall.
Upscaling felskálázás (pl. 1080p -> 2160p), dowscaling leskálázás (pl. 2160p -> 1080p). A chroma réteg lehet, hogy nem tiszta, arról van ismertető a KODI-n (ha elérhető lesz) vagy Wikipédia.
Az algoritmusok túl vannak tesztelve, így lényegében nem kell gondolkodni rajta, használd ezeket:
Chroma upscaling: NGU (Sharp > Anti Alias)
Image upscaling: Ebbe nem mélyedtem bele, így passzolom
Image downscaling: SSIM (2D > 1D) vagy Bicubic150A chroma upscaling-en lehet erőforrást spórolni, nem veszel észre abból adódó különbséget valós anyagon. High fölé nem érdemes állítani, mert felette nagyon meglódul az erőforrás igénye. Röviden ennyi. Ezzel így van egy tökéletes alapbeállításod.
-
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #33324 üzenetére
User vagyis inkább gép error volt. Madvr renderelon újra jók a színek.
Előtte az "Enhanced video render custom presenter" en volt, és konkrétan úgy nézett ki az összes tartalom, hogy hiányoztak a színek.
Madvr re rakva visszajottek a színek, de azóta sehogy se megy a dimitri. Piros háromszög.
Mondjuk elég idegesítő, hogy 20 perc után fekete képet dob.. Értem én, hogy trial, de akkor is. Nem elég neki a 2 percenként felvillanó szöveg?
Svp meg 4 nap után állandó feliratot tett be baloldalra.
Egyébként valaki el tudná magyarázni a madvrben a scaling algoritmusnal, hogy mi mire jó?
Image downscaling az pl. 2160p tartalom 1080p eszközön lejátszás?
Na és akkor itt jön az, hogy mi a DXVA2 lejátszás, és mi az egyedi pixel shader, pl. Cubic, lanczos.. ?Melyik miért jó nekem, hogy ezt vagy azt használom?
-
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33295 üzenetére
Nyisd meg az SVP control panelt, és a profiloknál, ahol írja, hogy automatic, ott nyomj rá, hogy new. Ez az aktuális profil másolata lesz (copy of automatic). Itt már lehet állítgatni.
A másik részhez meg egy tipp. Előbb nyisd meg a lejátszót, és drag&drop-al húzd bele a fájlt, akkor elvileg rendesen elindul. Szerintem ez bug amúgy... Dupla kattos indításkor nekem sem indul el az interpolálás. -
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33288 üzenetére
Elfelejtettem feltölteni, bocs. Íme:
Annyi, hogy az Artifacts masking-al még játszogattam, és Average beállításon jobb. Ami alul nem látszik, azokat nem állítottam el, így nem is lényeges.@ viperabácsi
Telepítéskor én csak az offline modult raktam fel, ami a filmekhez kell. Nem emlékszem már, hogy melyik menüpont, de csak 1 modult telepítettem. Maradhat az MPC-BE, azzal is működik, itt a leírás, hogy mit kell beállítani. Magyart sajnos nem tudok...Esetleg fordítsd le a szöveget DeepL-el. Jobbat nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33282 üzenetére
Pont azt akartam írni, hogy amúgy azt vettem észre, hogy azoknál a filmeknél, ahol nagyon sok a grain az eredetin, ott ezek a mesterkélt hatások annyira nem feltűnőek. Tegnap néztem újra a Dawn of the dead-et (a 2004-es), és ott pl. szinte egyáltalán nem tűnik fel. Meg is néztem 2* is, hogy megy e az SVP úgy, ahogy kell, mert elmaradt ez az "effekt". Meg most nézem újra a Star Trek Voyager-t, 4:3 képarány, DVD, ott sem szembetűnő. De ha felfüggesztem az SVP-t, egyből látványosan darabos lesz. Szóval, lehet, hogy csak meg kell szórni grain-el a filmeket, és ezek a hatások így egyensúlyba kerülnek.
-
PuMbA
titán
válasz
Atomgeszi #33282 üzenetére
A dolog egyébként ott dől el, hogy valaki művészetként vagy technikai szempontok alapján áll hozzá a filmekhez. Az utóbbinál jön elő főleg, mint elvárás, hogy legyen HFR, legyen minél élesebb a kép, ne legyen szemcsés, miért nem látszik a sötétbe ez meg ez a képen. A rendező / operatőr ezeket mind lesz*rja. A film úgy fog kinézni, ahogy ők elképzelték. A film semmivel sem másabb, mint például egy festmény. Egy festményhez is nehezen mész oda átfesteni a múzeumba, mert hogy az neked épp nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz
Atomgeszi #33252 üzenetére
A madVR smooth motion-je összemossa a képkockákat, ezáltal elrejti azt a szaggatást, amit a nem kadenciahelyes képmegjelenítés okoz (pl. 23 fps 60 Hz-en nézve). Az a kamu framek beiktatása pontatlan megfogalmazás volt korábban, szó szerint nézve nem az történik... Az angol frame blendingnek hívja a technikát, magyarul fogalmam sincs mi a jó kifejezés rá.
Az SVP/dmitri pedig azt csinálja, hogy az eredeti képkockák alapján újakat hoz létre és azokat ténylegesen be is illeszti a framek közé, így ténylegesen 60 fps-t látsz megjelenítődni vagy amennyire be van állítva a szoftver.
Van itt az oldalon ez a mozgó micsoda:
Ennek a mozgását ki lehetne simítani úgy, hogy megjelenítéskor az egymást követő képkockákat egymásra rétegzem, kicsit játszok a rétegek áttetszőségével, kicsit eltolva helyezem őket egymásra, stb. Ez a frame blending nagy vonalakban.
Vagy csinálhatom azt is, hogy két állapot közé ténylegesen beszúrok még extra képkockákat, amik a köztes állapotnak megfelelő képet tartalmazzák. Tehát jelen esetben ha az eredeti GIF úgy indul, hogy a vörös fej szögállása: 0 fok -> 90 fok -> ..., akkor fogom az eredeti 0 fokban álló vörös fejet, elfogatom 30 fokot és beszúrom, megint elforgatom 30 fokot és beszúrom, tehát úgy fog kinézni az új GIF első négy képkockája, hogy 0->30->60->90->... Nyilván a fej pozicióját is megfelelő mértékben tolom közben jobbra, mert tudom, hogy arrafelé mozdul el az alany az eredeti animációban. Ez a frame interpolation.
A kettő között a különbség tehát lényegében az, hogy a frame blending esetén nincsen extra képi tartalom, csak enyhül az akadozás a képkockák összemosottsága miatt (cserébe ghosting lép fel). Az interpolation esetén viszont ténylegesen ott van az extra tartalom, ami jó esetben akár teljesen megfelelhet a valóságnak is... Csak hát ugye egy valódi filmben nem ennyire egyszerű dolgok és mozgások vannak a képen belül, mint ennél a vörös fejes animációnál, ezért valódi HFR-ben rögzített felvétellel egyenértékű nem lesz a végeredmény, csak hasonlítani fog hozzá.
Egyébként ha a madVR-t kedveled, akkor ajánlom figyelemedbe az ENVY-t. A következő nagy dobásuk az AI alapú interpoláció lesz... Ha meg tudod fizetni a terméket.
Csak úgy érdekességképpen írom.
[ Szerkesztve ]
-
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33252 üzenetére
Nem tudom, mert nem használom a madVR-t. Kipróbáltam, de végül nem azt használom. Az SVP a 23 képkockából (vagy akár kevesebből, pl. anime-nél, ahol lehet az eredeti 12! is) csinál 60-at, amit a TV max tud, úgy, hogy kiszámolja a köztes kockákat.
A másik gépemen a 144 FPS is röhögve megvan a 2080Ti-al, de azon meg nem igazán nézek filmet. -
m3ss
veterán
válasz
Atomgeszi #33118 üzenetére
ebben a tutorialban irjak, hogy kb melyik beallitas mekkora terhelest jelent. de ki kell kiserletezned. nezed ctr+j-vel lejatszas kozben a rendering idoket.
#33105thomasrc avsen lattam a beallitasaidat mar korabban, en is azokbol indultam ki
a dynamic target nits meg a no compression limit beallitast mi alapjan lotted be, mik ezek pontosan?[ Szerkesztve ]
-
-
niof
veterán
válasz
Atomgeszi #33087 üzenetére
Bár én nem igazán akarok ilyesmivel babrálni, de az ötletet támogatom. (Aztán ki tudja, lehet kedvet kapok finomhangolásra.)
Ha valamelyik itteni szaki venné a fáradságot, és ráérő idejében csinálna egy ilyen step by step guide-ot kezdőknek, szerintem a topikban mindenki hálás lenne érte.
Tök jó lenne, ha nem a >30k hozzászólásból kellene kikukázni a hasznos infókat. -
SunMount3r
nagyúr
-
PuMbA
titán
válasz
Atomgeszi #22560 üzenetére
Biztos nem, akkor hagyd a 24Hz-et, vedd ki az automatikus Hz állítást, mintha monitoron filmeznél
A gond az lehet, hogy a VGA-d már elavult, régebbi drivert kell használnod és nem nagyon támogathatja ezeket a dolgokat
Illetve az automatikus Hz állítós dolgok megpróbálhatod úgy, hogy az MPC-HC Beállításoknál a Belső szűrők -> Videó kodek ablakban a hardveres gyorsítást DXVA2 native-ról kikapcsolvára állítod.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz
Atomgeszi #22552 üzenetére
Milyen géped van? Mert, ha az ami a profilodban van, akkor az olyan régi, hogy nem garantált semminek se a működése
A 200% hangerő egyébként azt jelenti, hogy hangos jeleneteknél torzítást kapsz, szóval annyira nem jó az.
soldi3r: Mivel az összefoglalóban nincs ilyen említve, ezért nem kell kodek. 3D-t különleges módon úgy játszol le, hogy elindítod a 3D filmet és a TV-n pedig bekapcsolod a 3D módot
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése