- Magisk
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Quetz
őstag
válasz
mikrofon #59637 üzenetére
A REW helpben egyértelműen le van írva:
The calibration file is a plain text file which by default has the extension .cal, though other extensions are also accepted. It should contain the actual gain (and optionally phase) response of the meter or microphone at the frequencies given, these will then be subtracted from subsequent measurements. The values in the calibration file can be separated by spaces, tabs or commas. Typically the values are relative to the level at some reference frequency, e.g. 1kHz, so the gain value there is 0.0.
- Each line of calibration data must have a frequency value and a gain value, a phase value is optional
- Frequency is in Hz, gain in dB, phase in degrees
- The cal points can be at arbitrary frequency spacing, but each line must have a higher frequency than the one before and there must be at least 2 freq, gain data pairs
- Only lines which begin with a number are loaded, others are ignored
- In comma-delimited files there must be at least one space after the comma
- Spaces before values are ignoredHere is an example section of a valid file format:
SPL Meter Calibration data20 -15.38
50 -3.69
100 -1.34
200 -0.62
500 -0.26
1000 0.0
2000 1.80
5000 3.95
10000 -0.71
20000 -6.28 -
válasz
mikrofon #59635 üzenetére
TXT, FRD, DAT, ZMA, és CSV formátumokat támogat. Ha ilyet adnak hozzá, gond nélkül menni fog. Vannak azonban mikrofonok, amikhez nem ilyen jár, de a support ad (pl. Earthworks), de olyanok is, amihez még ha nagy cég vagy sem kapsz külső formátumot (pl. Audyssey APM-1).
-
válasz
mikrofon #59632 üzenetére
Természetesen nagyobb terhelés a hangszórót két végfok helyett csak eggyel hajtani, azon túl, hogy a full band miatt több áram fog fűteni, mint ami hanggá válik. Egy AVR ígyis-úgyis megsül, csak biamp mellett tovább bírja, de ugyanúgy a táp lesz a korlát. Ezért szoktam mondani, hogy a végfokozás a legjobb fejlesztés ilyenkor, mert a sokkal nagyobb dinamika nagyobb változás, mint a picivel jobb hangminőség.
-
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #59623 üzenetére
"Mert ugye van bennük egy vagy több keresztváltó, amit azzal hogy az összekötést szétbontod elvileg ki is iktathatod. Talán a Bi-Amp-nak pont ez a lényege, hogy maga az erősítő a keresztváltó is egyben..."
NEM!
A keresztváltó azzal nem iktatható ki. Gondolj bele, a belső kábelezés ugyanúgy marad, tehát a csatlakozótól a keresztváltóba megy a jel.
A kettős erősítésnek nem az a lényege, amire gondolsz, hanem a dupla teljesítmény. -
válasz
mikrofon #59603 üzenetére
Ott nem az a baj, hogy egyéni tapasztalatokról van szó, hanem hogy ez úgy van tárgyalva, hogy "a THX mondta, ez a nagy igazság", miközben a THX konkrétan az egésszel szembemegy. Szívesen mutogatok az advisor, az installer, és a meghívásos advanced installer anyagokból, hogy miket tanít a THX. Nagyon nem ilyen elveket, ahogy a Dolby sem. A kettő nagyjából összhangban van, de nézeteltérés esetén a Dolby a szava a nagyobb, mert ők mondják meg, hogy hogyan néz ki a mozi. Konkrét számszerű hibákat olvashatsz az összefoglalóban (például a hatásfokokról, vagy hogy az Atmos 128 objektum helyett otthon csak 20-at tud maximum, azt is különleges esetben).
Természetesen a szubjektív véleménnyel soha nem volt ellenszenvem, ha valami máshogy tetszik, nyugodtan csinálja mindenki, csak ne úgy fejezze ki, hogy az az egyetlen létező út a világon, mert ez a 60-90 centi úgy jött ki. Mondtam, hogy mi a nagy cégek ajánlata, és mi az előnye/hátránya, ha adott magasságokban van, ez alapján már lehet prioritásokat felállítani. A filmes teszteléses módszert csupán azért vetem meg, mert ahogy EQ-ból is, magasságból is az a helyzet, hogy ha érzésre van beállítva, akkor egyetlen filmre lesz jó, maximum néhányra, de a többi drasztikusan eltér. Épp ezért a tudomány + ízlés (pl. különböző target curve-ök) a legjobb út. Amit pedig nem lehet mérni, az nem létezik, ezen az úton már nem lehet elindulni.
#59604 lenox: Azért a stúdió se kicsi. Sokszor 4-5 méteres belmagasságokról beszélünk.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #59595 üzenetére
A Monitor Audiónál és a THX-nél is csupa hozzá nem értők dolgoznak, direkt olyanokat ajánlanak, amitől vacak lesz a hangzás.
A végleges, legjobb helyet kísérletezéssel lehet megtalálni, Dorian vetette fel elsőként az ötletet: meg kell kérni két segítőtársat, hogy különböző magasságokban, szögekben tartsák a hangdobozokat, miközben Te középen ülsz és fülelsz.
-
válasz
mikrofon #59584 üzenetére
Halkan megjegyzem, hogy valóban van hasonló vizsgakérdés a level 1-es házimozis THX technikusi minősítésért (ami egyébként banálisan alap dolgokról szól, és így is megadják 85%-ra), viszont az a frontokkal kapcsolatos, szóval még csak meg se lehet csavarni. A helyes válasz az, hogy fülmagasság vagy picivel felette a legjobb. Ez a 60-90 centi teljesen városi legenda, túlságosan tudománytalan alapból is. Nagyon sok hülyeséget adnak ezen a fórumon a THX szájába, miközben a THX az a cég, aminek az az alapítási alapelve, hogy különböző gyártók termékeit is lehessen keverni egy rendszerben.
-
-
-
-
-
ada19
senior tag
válasz
mikrofon #59466 üzenetére
Van már rá érdeklődő, ha esetleg mégsem kell neki akkor írok.
Szerk: én innen vettem anno, kérdezz rá esetleg. 18 EUR szokott a szállítás lenni, de a honlapos raktárkészlet sokszor fals: https://www.elektrowelt24.eu/shop/Lautsprecher/aktiv-Subwoofer/Klipsch/Klipsch-R-112-SW-schwarz::4802.html
Úgy tudom az SPL-120 és 150 ezek utódjai, az új RP szériához illő kinézettel. Pár helyen olvastam hogy elvileg ugyanaz, de saját tapasztalatom nincs.
-
-
válasz
mikrofon #59440 üzenetére
Az már sok dolog függvénye, hogy meddig enged elmenni, láttam +6 és +20 közt mindenféle maximumot. Néha az abszolút csúcs a maximális kimeneti jelszint (ami kalibrálás után csökken), és néha hazudik az AVR, enged tovább, de limitál rendesen. Igazából ez a terület csak arra van, hogy az extrém halk filmekből is ki lehessen hozni referencia körüli szintet.
-
-
válasz
mikrofon #59298 üzenetére
A hardveres dekódolás 4K-ig minden új gépen alap dolog, ahogy a teljesítmény is elég bármilyen audio kalibrációra. Szóval a követelmény az, hogy legyen. Ha a maximumot ki akarod hozni a képből, akkor viszont kell egy dedikált GPU is, ahol határ a csillagos ég, de igazából GTX 1050 vagy 1060 felett már nem olyan nagyok a változások.
#59299 jambiyya: Ami olcsó és van benne ugyanannyi anyag, mint a túlárazott házimozisokban. Utoljára SpeaKa-t vettem, a Conrad-nál volt. Szerintem irreálisan drága (1000/m), de ez volt készleten. A Hestore árai szoktak nagyon jók lenni, hangszórókábelt például mindig tőlük veszek.
-
Rp526
aktív tag
válasz
mikrofon #59295 üzenetére
"Mondjuk ennek lehet rossz oldala is, ha az ember nagyon jó minőségben hallgat zenét, filmet utána aztán ezt igényli mindenhol, autóban, koncerten, szórakozóhelyen.... Zavaró lehet ha ez adott esetben nem megfelelő."
Boldogok a lelki szegények..
Néha én is irigylem azokat akik szerint a 12e Ft-os fejhallgatójuk szól a legjobban a világon meg a 100e Ft-os belépő Samu TV képe a legszebb.
-
válasz
mikrofon #59292 üzenetére
Amíg a mikrofonhoz van kalibrációs fájl, bármilyen jó. Én az UMIK-1-et szoktam ajánlani, de biztos vagyok benne, hogy van olcsóbb. AVR-re nagyon nehéz átvinni a dolgokat. Sok esetben a manuális EQ egy álom, a késleltetések közel nem elég pontosak (cm-enként vannak, a jó eredményhez pedig 0.01 ms lenne a minimum), és a hangerők sem (0.5 dB lépcsők) finoman hangolhatók. Sokan használnak MiniDSP-t, de egyszerűbb a PC-ről lejátszani, ahol mindent meg lehet oldani.
-
válasz
mikrofon #59288 üzenetére
A létező legnagyobb hangolás a bemérés. A hangzás java ettől függ, minden más csak apróság. Innen indulj különböző módszerekkel, próbáld ki a beépítettet, ha van a közelben PC/laptop, akkor arról is egy jobbat. Mindenféle beállítással keresd meg azt a hangképet, ami a legjobban tetszik, az alapján pedig már el tudod dönteni, hogy milyen téren akarsz a jövőben erősítőt vagy hangszórót fejleszteni, mennyire illenek abba a hangképbe, amit találtál.
-
válasz
mikrofon #59247 üzenetére
Tényleg nagyon jó darab, abszolút megéri. Viszont sajnos házimozis hardverrel a külön sub erre-arra nem opció, ez a PC sajátossága, hiába a 2 kimenet. Ha csak egyet veszel, az a gyorsabb legyen, és ugyanúgy lehet rá lassan keverni a többit (persze ez ugyanúgy PC), de lassúra gyorsan keverni nem lehet, az fizikai korlát.
-
BBéci
legenda
-
válasz
mikrofon #59233 üzenetére
Általában azt hívják meleg hangnak, ami még éppen kellemesen összefolyik, ez a lassúság miatt van. Ennek moziban, főleg subnál nincs helye. Ide a teljesen karaktertelen, fizikailag tökéletes, színezetlen hang kell, különben csak bőgni fog. Sokan azért vetik meg, mert kezdők általában nem tudják összehangolni a rendszert (és hajlamosak túlbecsülni magukat csak azért, mert sokszor csinálták, ettől még nem jól), és például sokkal jobb tér keletkezik beállítatlanul egy lassú masszából, mert nagyon megengedő, de ettől még rossz. Akik a zárt subokat pártolják, nem hallottak még igazán jó rendszert. Volt szerencsém sokaknak megadni az első igazi moziélményüket a saját rendszerükön, miután ezek a dolgok szoftveresen helyre lettek pofozva, teljesen máshogy álltak utána a témához.
Linkeltél olyat is, ami 240k-ért volt. A Klipsch 200. Az R-12-vel összehasonlíthatatlanul jobb, én személy szerint utálom az R-10-et és R-12-t, és imádom az R-112-t és R-115-öt. Sokszoros lecsengésbeli javulás, drasztikusan redukált portzaj, és nagyobb hangnyomás jellemzi az utóbbiakat.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #59227 üzenetére
Sok SVS volt nálam, az SB-1000 nagyon gyengécske, nem tudnék vele elégedetten mozizni. Az SB-2000 combosabb, a Pro még inkább. De ha mindenképpen SVS-t kellene választanom, az minimum SB-3000 lenne, de inkább az eggyel nagyobb tesója. Persze csak akkor, ha nem kellene érte kifizetnem 700000 forintot, mert annyiért inkább más lenne a befutó.
A reflex vs. zárt témához kiváló példák a múltkori és a mostani tesztalanyaim. Minden bajom volt a reflexessel, akkor is dünnyögött, amikor kussolnia kellett volna. A mostani zárt kiválóan szerepel, gyors, pontos, részletező és pluszban kellően hangos is. Igaz, 490000 Ft az ára.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #59208 üzenetére
Egyetértek az előttem szólóval, a Velodyne szubládák kiválóak, kivéve a régi Impact szériájukat. Az mk2-ket még nem hallottam.
A céget megvette a német Audio Reference, változott a kínálat, kimaradt a CHT és az SPL sorozat, utóbbiak a kedvenceim közé tartoznak.
A DD Plus embertelen jó és ahhoz mérten drága.
Kapható még EQ-Max, olyan nem volt nálam, valamint maradék SPL. -
arcitec
addikt
válasz
mikrofon #59208 üzenetére
Az SVS zárt az SB-2000-tól kezdődik ami jó is. A Velodyne hasonló, sokan használták itt,volt aki mindkettőt, azok az SVS választották...
Ha most vennék akkor az vagy egy jó zárt , vagy a [DALI sub K-14-F aktív] lenne.
Egy jó sub mint pl egy SVS-2000 azért tud már úgy szólni, hogy nem szeretnék erősebbet a házba,mert félnék, hogy megreped valami. No meg ahhoz megfelelő forrás is kell ám, mert ha az nincs, akkor tekergetheted ám ... -
Rp526
aktív tag
válasz
mikrofon #59208 üzenetére
Nem tudom hová valósi vagy, de én még kelet-magyarországról is kimentem anno Bécsbe SUBért és centerért. Garis és még üzemanyaggal is megérte (főleg ha még viszel, hozol is vkit oszkárral
). Most pl ezek vannak akcióban. Durván 65e Ft-tal olcsóbb az SPL 120-as. A korábban emlegetett klipschek újabb változata. Nyilván lehet mást is nézni és akkor mégjobban megéri.
Szerk.: Most látom, h Győr.. hát így nekem nem is lenne kérdés, h külföldön is nézelődjek. Még ilyen rossz forint árfolyam mellett is sokkal jobban megéri.
-
-
gab1ka
senior tag
válasz
mikrofon #59196 üzenetére
Az SVS hírhedten 45 napos pénzvisszafizetési garanciát vállal fintorgás és posztózás nélkül.Ott persze a zsebbe is kell nyúlni kicsit, de pontosan erre az esetre tökéletes, hogy az ember eldönthesse, hogy otthon, több heti használat után melyik kialakítású sub az ideálisabb.
-
-
-
jambiyya
őstag
-
válasz
mikrofon #59180 üzenetére
A zártság egyszerűen kényszerrezgést okoz a membránon, ami miatt minden hangot sokkal tovább kitart, mint a passzív membrános vagy reflexes társai. Ezt tökéletesen látod főleg a Paradigm mérési eredményein, vagy 10 periódust letol, míg a reflexesek a másodiknál megállnak, és az is a port hibás hangolása miatt van.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #59174 üzenetére
Teljességgel kizárt. Aki az ellenkezőjét állítja, csak trollkodik.
Az nem zárt, hanem passzívmembrános, ami középút, kompromisszum. Pontosabb, megfogottabb, mint egy reflexes, de nem annyira, mintha zárt lenne.
Vigyázz, mert az 5G modell ugrál, táncol, felborul, azt adták olcsón!
Nem biztos, hogy jobbnak hallanád, mert ízlés dolga.
Sokak számára fontosabb a nagy hangnyomás, mint az egyéb jellemzők.
22 négyzetméterre elfogadható a W10, de számomra is kissé kevésnek tűnt. Néha jól esik házromboló hangerővel mozizni, arra nem alkalmas, míg a szóban forgó Klipsch simán. Mostani akciós, 199990 forintos áráért nagyon jó vétel. -
-
válasz
mikrofon #58951 üzenetére
Semmilyen bekötési mód nem garantál helyes késleltetést, hiába elhanyagolható minden esetben. Mivel a hangszóróktól rövid ideig tart, hogy a füledhez érjen a hang, és ezt az AVR pufferelve késlelteti ideálisan bemérés után, kizárólag a lejátszóból lehet ezt hatékonyan korrigálni, azzal, amit te is tettél.
-
Beni2360
félisten
válasz
mikrofon #58725 üzenetére
Bútor fólia.
Nekem fehér szubládám van és feketét vettem. -
-
-
Buckey
őstag
válasz
mikrofon #58704 üzenetére
Hát, nagyon gondolkoztam rajta, hogy megy vissza, mert én is vígy voltam, hogy nagy. De, a színe megy a többihez.
És a hangjával sincs bajom, tetszik.
Nekem bemérés utàn -9.5 db, de a többi is mínuszban van. [kép]A kisebb 50%-os hangerőn volt -7.5 db-en, úgyhogy engem ez nem zavar,
Nem tudom, hogy jól csináltam-e, de a legkisebbet 0 db-re állítottam, a többit arányosan többre, így nem változott a hangerőkülönbség a hangsugárzók között.
És, hogy miért nem megy vissza? Mert van a hangjában valami plusz, ami a méretéből fakadóan a kisebben nincs. Pedig visszaraktam a kisebbet melegváltásként a beállításaival, hogy halljam is a különbséget, ne csak emlékezzek rá.
A méretét majd megszokom, a lábdob sem kicsi. -
-
válasz
mikrofon #58693 üzenetére
Pedig vannak HTPC vázak, használhatsz laptopot külső hangkártyával is, végfokból pedig nem feltétlenül a nagy pro dögökre kell gondolni (persze nyilván azok a legjobbak és abban az iparban nincs annyi lehúzás, mint házimoziban), hanem léteznek konzumer faktorban, amik annyi helyet foglalnak, mint egy AVR.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #58694 üzenetére
Semennyire nem kell állítani, alaphelyzetben kell hagyni, ami Yamaháknál 8 Ohm. Ha alacsonyabbra állítanád, a olyan lenne, mintha autóval behúzott kézifékkel akarnál haladni. Csökkenne a dinamika és a maximális teljesítmény.
Egy hangdoboz impedanciája sosem állandó, ezért korrekt a 4...8 Ohm megadása a műszaki adatokban. -
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #58684 üzenetére
Az valóban nem mindegy. De a szóban forgó AVR ha csak két csatornát kell hajtania, akkor bőven 100 watt fölötti teljesítményt ad le.
Hiába teszel hozzá 2x200 wattos sztereót, úgyis azonos hangnyomásszintet kell leadnia a frontsugárzóknak, mint a többinek, nem szabad eltérésnek lennie.#58681bunddog
Két különböző gyártmányú, azonos összegbe kerülő, mondjuk 100000 forintos összekötő kábel hangja között is van különbség. Akkor hogy a bánatba ne lenne a 300 és a 3000 forintos között.
Más kérdés, hogy nem tennék a rendszerembe 3000 forintosat, mert még a most használatban lévő 20000 forintossal sem vagyok megelégedve. -
válasz
mikrofon #58680 üzenetére
Mini PC-be nem fér rendes PCI(e) hangkártya, és Atmos se lesz vele, csak felkeverés.
#58681 bunddog: Miért ne? Ha a keresztmetszet megfelelő, valóban réz, és megfelelően szigetelt, akkor tökéletes. Ezt kb. ennyi pénzből lehet szerelni. Egyedül a csillapítás nem evidens, amiatt lehet hallható különbség, de ha szintre húzod, akkor ez is elmúlik. Felesleges összekötőért nem elhanyagolható pénzt kiadni.
-
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #58678 üzenetére
Számold ki, vagy nézz meg egy táblázatot, hogy számottevő hangerő növekedéshez mekkora plusz erősítő teljesítményre van szükség. Még a jelenleginél kétszer több wattal sem lennél sokkal előrébb.
Ismétlem, ha a zenét keresztül vezeted az AVR-en, messze nem lesz olyan hangminőség, mint amikor a sztereó gép közvetlenül kapja a jelet. -
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #58649 üzenetére
Alapvetően érdemes, de vannak kitételek és feltételek.
Belépő és alsó-középkategóriás AVR-hez akkor érdemes plusz erősítőt venni, ha sokkal fontosabb a sztereó zenei hangzás minősége, mint a házimozié. AVR-ben feljebb lépéssel mindkét "műfaj" profitál, míg plusz erősítővel ott marad a gyenge láncszem.
Ha végfokkal bővítesz, akkor a sztereó zenei jel is keresztül megy az AVR-en, ami rontja a hangminőséget, ezért ajánlottak az integrált készülékek, amikhez közvetlenül csatlakozhat a zenelejátszó. -
BBéci
legenda
válasz
mikrofon #58391 üzenetére
Oldalfal jobb lenne, de ha nincs rá lehetőség, akkor a hátulsó is megteszi.
130 fok szerintem sok.
1,5-1,6 méteres távolsághoz nem tenném 60 centinél följebb (2-3 láb szerepel az ajánlásokban). Könnyen lehet, hogy 40-50 környékén lenne a legjobb, ezt próbálgatással tudod meghatározni.
Mindenképpen forgasd befelé, a hallgatói pont irányába a hangdobozokat! -
-
mpo
veterán
válasz
mikrofon #58345 üzenetére
Nálam a DALI Spektor 6 tetején van a DALI Alteco, nem mehet a plafonra.
Tud úgy működni, amire kitalálták, nem ez a baja.
Múltkor írta valaki, hogy az Atmos filmekben, ez nincs kidomborítva, hasonlóan a 3D-s filmekhez. Abból egyet láttam, amiben a 3D tényleg kijött, az az Avatar volt.
A Skyscraperben, meg még párban is jön fölülről a hang.
A DTS:X filmek listáját megnéztem, sok a rajzfilm és a kínai.
Csak azért mert jó a hang, nem nézek meg egy filmet.
Sok színésznél is belefutottam már ZS kategóriás filmbe. -
gab1ka
senior tag
válasz
mikrofon #58344 üzenetére
Szerintem kár ennyire túlgondolni ezt az egészet.Léteznek soundbar-ok is amik "állítólag" a falak visszaverődéseit használva szétszórják a csatornákat, ezzel "ugyanazt" az élményt nyújtva mint a hagyományos hangsugárzók.Gondolom nem vita tárgya hogy ez közel sincs így.Vannak atmos sugárzók is amiket az ember vagy oda helyez ahova szánták őket, vagy kompromisszumot köt a praktikusság érdekében és a hangfalra helyezi.Ezt mindenki maga dönti el, vélhetőleg a gyártók is tisztában vannak vele hogy utóbbi lehet a nagyobb halmaz, nyilván forgalmazni is fogják addig ameddig veszik az emberek.Akinek tetszik és úgy érzi hogy hozzáad az élményhez az használja egészséggel egészen addig, amíg natív, valóban atmos csatornát is tartalmazó forrást néz.A hagyományos sztereo/5.1/7.1 tartalmakat kierőszakolni az atmos sugárzókra mindenféle virtuális módokkal viszont már számomra is olyan lenne, hogy oké az tényleg pénzpazarlás.Annyiért pattogjon máshova a pénzem..
-
mikrofon
veterán
válasz
mikrofon #58344 üzenetére
Jah és még egy dolgot kifelejtettem, hogy nem csak az erősítő algoritmusnak kell tudnia ezt a pattintós funkciót, hanem magának az így használt hangszórónak is. Ami azt jelenti, hogy amelyik hangszóró pár hivatalosan tartalmazza a Dolby Atmos® Enabled Speaker Technology megjelölést, annak bizonyos feltételeknek meg kell felelnie (frekvenciaeloszlás, hangterjedés....), mert ez szükséges ahhoz, hogy kialakuljon az előre eltervezett agyzsibbasztás.
Ez mondjuk számomra kicsit megmagyarázza, hogy ezek a "kis ékalakú" dedikált hangszórók miért olyan drágák.... Így hihetőbb, hogy tényleg nem átlagos hangkeltő dobozokAz már más kérdés, hogy ez egy médiának szánt kitaláció, a fogyasztás generálása végett, vagy tényleg működhet is. Ezt talán mindenki maga tudja eldönteni, ha kipróbálja, hogy nála működik-e vagy nem....
Lehet hogy ez a Dolby Atmos Placebohatás, vagy homeopátia, azaz "homeotheatria" -
mikrofon
veterán
válasz
mikrofon #58339 üzenetére
Mai nap rá szántam néhány órát az atmos Enabled (pattintós) hangsugárzókkal kapcsolatos információk begyütésre. Így leírom a véleményemet, illetve az ami ez alapján összeállt a fejemben. Szeretném hangsúlyozni, hogy ez csak az én véleményem, semmiféleképpen sem egyetemes igazság akar lenni.
Alapvetően a pattintós megoldás mögé egy nagyobbrészt pszichoakusztikus hatást terveztek és elvileg amelyik erősítőben ez így konkrétan kiválasztható annak alkalmaznia is kell ezt az algoritmus, mert ez a licenchez tartozik.... (Gyakorlatban gondolom ez a gyártó és erősítőkategória függvénye)
Tehát ez egy szemfényvesztés, vagyis hangirányvesztés és az agyra hat, agyat stimulálja. Emiatt nem lehet szerintem kijelenti, hogy ez működik-e vagy nem. Ezt mindenkinek ki kell próbálni, mert van akire ezek a trükkök olyan jól hatnak, hogy az agya jobban rááll és van akinek nem. Tehát szerintem aki jobban beleéli magát a filmekben, kb amikor a figyelme jelentős része a TV-re vagy vászonra összpontosul és szinte alig figyel a külvilágra, annak igen is működhet szerintem. Mert nála inkább a képi elem dominál az agyában, mint az hogy pontosan melyik irányból jön a hang. Számára az adott algoritmus okozta hatások úgy hatnak, mintha tényleg fentről és jó irányból jönne a hang. Emiatt is ajánlja a 2 pár kialakítást, Mert a négy irányból támadó algoritmus sokkal nagyobb hatást fejt ki.Viszont az számomra érdekes volt, hogy a Dolby ajánlásban az van, hogy átlagos helyzetben a atmos Enabled (pattintós) megoldás jobb mint az első és/vagy hátsó falra szerelt magassági hangszóró kialakítás. Ennek az utóbbinak az ajánlás szerint akkor van nagyon jó hatása, ha egy nagyobb térben van kialakítva a térhangzás és tartozik hozzá valóban felső atmos hangsugárzó, mert ilyenkor nagyon jól kiszélesíti a teret és kiemeli a felső hangok okozta térérzetet...
-
arcitec
addikt
válasz
mikrofon #58339 üzenetére
Hát igen, erre írtam azt, hogy már a Dolby is lazul. No, meg a doksi is sokkal jobb volt még pár éve. Konkrétabb,pontosabb leírások voltak elérhetőek és magán az oldalon. Ott a lehetőség aki nem hisz az tegye meg ahogy elképzeli és saját magára nézve eldöntheti jó-e. Nem tudom milyen lehet(a pattintott), de mint olvashattad, nagyon nem az igazi.
Az igazi Atmos hangszóró a plafonon van, mert oda lett kitalálva a hang forrása. Mindenképp az a javasolt...
Ha, jót akarsz ...
U.I Kérdés min mit értesz. Ha rra gondolsz amit a Yamaha ajánl az már egy régi dolog.
Ha Atmos képes az erősítő és azt is szeretnéd, akkor a "normális" Atmos kialakításra kell törekedni kb 100eft-ból már beszerezhető 1 pár hangszóró. Ha nem vagy biztos magadban, akkor ha van +2 hangfal, ideiglenesen lehet pozíciókra elhelyezni és már hallhatod is milyen.
Pl az Atmos hangszórókat így pozicionáltam be ideiglenes felhelyezéssel, nehogy mellé lőjek, mint tapasztalatlan és be is vált, jó lett. Pár cm +- bőven elbír.. Mértani pontosan úgysem lehet. -
Dorian
félisten
válasz
mikrofon #58306 üzenetére
A reflexcső nem ad olyan hangnyomást, amivel ilyen szempontból foglalkozni kellene.
A mély hangok pedig gömb alakban terjednek, tehát ilyen szempontból kb. mindegy, hogy a membrán merre néz.
A hangfal mögötti fal hangcsillapítása nem ezért fontos, hanem ezért:A falazatok rezonancia-frekvenciája elég alacsony érték, azt felületi kezeléssel csillapítani úgysem lehet.
A hangszigetelés és a rezgő rendszerek csillapítása két külön dolog. Mások a célok, mások a megoldások.
-
Dorian
félisten
válasz
mikrofon #58283 üzenetére
Igen, van értelme a mélynyomó elcsatolásának, tüskékkel. Rezgéscsillapító alátéteknek nem nagyon.
Rosszul tudod, a reflexnyílásnak semmi köze sincs ahhoz, hogy mennyire kell elhúzni a hangdobozt a faltól, ez egy elterjedt tévhit.
A hangsugárzó mögötti falat csillapítani kell, hogy az onnan visszaverődő hang ne okozzon kioltást. Hangszigeteléshez ennek semmi köze. -
Rp526
aktív tag
válasz
mikrofon #58283 üzenetére
Sokan márványlapot vagy azt hiszem homokkövet tesznek mélynyomó alá. A falra, hangfalak mögé.. ahová szükséges szoktak tenni ilyen fa hangelnyelő paneleket. Ezeknek a helyét ha utánaolvasol ki is lehet számolni, vannak praktikák is rá.
Esetleg ha nagyon érdekel és csinálnál is vmit, itt van olyan ami ötletet ad. Nyilván ezt simán lehet fejleszteni.. más vászonnal.. stb. De ilyen DIY cuccből egész király.
Ez bárkinek!! de mivel most Te rendelted tőled kérdezem/kérem.
Ha megrendelted ezeket az elszigetelő kis gumikat, illetve szivacsokat.. nem lenne kedved csinálni egy tesztet? Tudom, h közel sem perdöntő.. de vannak egyszerű appok amik rezgést mérnek. Megmérnéd a szivacsot, a gumi "alátéteket".. azonos hangerőn, azonos zenével.
Extra: ha lenne otthon pl. egyszerűbb 4db kis gumi ami mondjuk min. 4-5 milli vastag, akkor azzal is.Nem tudom kinek ismerős a régi világból a "gumiszőnyeg".. fél centi vastag lehet kb.. vmikor szerintem vmi szállítószalag lehetett. Én abból vágtam ki kis köröket.. és azok végzik a sok ezer forintos rezgéselnyelők munkáját.. vszínüleg jóval silányabban.. De ha vkinek van kedve próbálgatni és vannak neki ilyen "offical" elnyelői, kíváncsi lennék ilyen rögtönzött tesztekre.
-
mikrofon
veterán
válasz
mikrofon #58241 üzenetére
Végülis megrendeltem mindkettőt tesztelésre. A szivacsos lappal (Adam Hall Rezgéscsillapító ECO talppal) fenntartásaim vannak, hogyan is fog kinézni.... A fekete talpaknál (VIABLUE Absorber M rezgéscsillapító alátétnél), meg a hatékonyság szerintem kisebb mint a szivacsos alátétnél. Kíváncsi leszek melyik milyen.
-
arcitec
addikt
válasz
mikrofon #58163 üzenetére
De az is tény ellenben, hogy van az ideális - márpedig van - és ahhoz képest az eltérések.
És az, hogy valaki fázik , közben másnak meg melege van, az már az egyiknél tutira receptor hiba, vagy valami más, de hiba. Szóval a lényeg,nem kell a false dolgokat belekeverni az ideálishoz közelítésben. stb .. stb .. stb ...És nem kell terjeszteni mint a tutit ...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Bomba ár! Dell Precision M4800 i7-4800MQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I K1100M I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest