- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
asdf_
veterán
Igen, de most jó az neked?
Méretéből adódóan tömegközlekedéssel nem szállítható, így úgyis futáros/helyszíni garis szerviz lesz. Nem milliószor egyszerűbb felhívni az LG ügyfélszolgálatot és bejeleteni a hibát, mint elbaktatni a MM-be, bejelenteni ott, ahol az ottani ember megcsinálja halál ugyanazt, amit te is megtehettél volna, felhívja az LG ügyfélszolgálatot, bediktálja az adataidat, aztán majd a megadott számon csörög a szerelő. Akkor persze érteném a dolgot, ha az LG szerviz rendszeresen nem szerelne időben és ezzel lenne tele az internet, és úgy kéne védenie az embernek a saját seggét, hogy egyenesen az MM-nél jelenti be a hibát, mert rajtuk számonkérhető, de szerintem nem ez a helyzet.
Félreértés ne essék, az MM természetesen nem hajthat el senkit, csak én nem értem, hogy hogy jutunk el oda egyáltalán, hogy valaki egy gyártói szervizes tv esetén náluk jelentkezne a hibával. Miért tenne ilyet bárki? -
st6969
őstag
"De nem értem, miért kell eddig eljutni?"
Minden egyes levélváltáskor az idáig vezető úton esélyük van arra, hogy feladod, nincs időd, nem akarod végigcsinálni, sőt legtöbb esetben nem is tudatos annyira a vevő, hogy ismerje a lehetőségeit, jogait.
Véleményem szerint a hasonló esetek apró töredéke jut el idáig, azokat "elbukják", az összes többit viszont nyerik. Bőven megéri nekik ezt csinálni. -
ACE-
addikt
Papírforma lett... (csak nem értem akkor ennek az egésznek mi értelme)
Elmondom az indokaimat, a kihallgató hölgy közli hogy ebből semmit nem értett, és közben mosolyog (teljesen normális volt).
Az Aqua képviselője meg szokásos marketing duma hogy mi azt szeretnénk ha a vásárlóink elégedettek lennének, bla-bla, és ha szeretném cserélik, vagy másra cserélik ráfizetéssel, vagy visszaadják az árát...
De nem értem, miért kell eddig eljutni? -
Lackooo84
nagyúr
Az oké, de azt, hogy mindig kifagy a windows mivel magyarázzák? Ez a program jelez hibát? Neked is azt tudom tanácsolni, hogy vidd vissza, és ragaszkodj a FÜGGETLEN szakértői véleményhez, ehhez jogod van, és az eladónak kell állnia a cehhet. Ha nem akarják bevizsgáltatni, akkor békéltető, ott úgyis nyerni fogsz.
-
omfgk
veterán
Igen, ez volt az egyetlen dolog, amibe én magam is biztos voltam.
És ez mindenhol máshol is így van. Hétfő - 3 nap - az csütörtök, stb.
Legyen az 3 napos cseregari, 14 napos elállás...De közben kikerestem.
14 napon belül értesítem és onnantól 14 napon belül vagy megérkezik, vagy legrosszabb esetben a bizonyítékot elküldöm ,hogy feladtam a csomagot.
Mondjuk ez utóbbi már elég pofátlan lenne részemről. Kedden berakom a gls automatába aztán onnantól az övék.Csak ráfutottam az ünnepi hétvégére.
-
-
Zsolt,72
senior tag
Pontosabban: amennyiben a harmadik javítást követően ismét meghibásodik (azaz a negyedik hiba esetén) kötelesek cserélni a terméket, vagy visszatéríteni a vételárat.
"Továbbra is érvényes az a szabály, hogy ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ettől csak a fogyasztó kérésére lehet eltérni.
Ha a kicserélésre nincs lehetőség, akkor a vételárat 8 napon belül vissza kell téríteni a fogyasztónak. A vételár visszatérítésénél elsődlegesen a jótállási jegyen kötelezően feltüntetendő vételár összegét kell figyelembe venni. Ennek hiányában pedig a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett árat kell visszatéríteni." [link] -
chopin42
őstag
Írok holnap egy kedves levelet. A gond az, hogy OEM cuccot kaptam (antisztatikus zacsiban van a cucc). A honlapon is oem-ként volt feltüntetve. Mindegy, lehet, hogy kibontom, ha működik, lehet, hogy le kéne szrnom. A gond az, hogy a 2 év gyári sem valami acélos, de ennyi pénzért...
-
asdf_
veterán
Azert ideztem a ptk-t, mert azzal kevertem ossze. Valamint a PTK-s ertelme a fogyasztonak az, ami alapjan bekeltetohoz lehet menni (ami mondjuk eleg vicces, ha a fogyved torvenyben nincs maganszemelyre korlatozva a fogyaszto).
De ha mondjuk a bekeltetes.hu-n azt irjak, hogy:Ki kezdeményezhet békéltető testületi eljárást?
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje,
akkor en hiszek nekik.
(az altalad idezettben felsorolt 3 kivetelt en most neki nem allok kiguglizni), keso van mar ehhez
)
-
asdf_
veterán
Hmmm, elbasztam, a PTK szerint nem fogyaszto a ceg:
8:1. § [Értelmező rendelkezések]
3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;De a lenyegen nem valtoztat, hogy se 14 napos elallas, se bekelteto testulet nem jar egy cegnek.
(#17663) chopin42 Ebbol a szeriabol meg nem vettem, de szerintem sehol nem adnak hozza gyartoi garjegyet, vevo a vasarlas helyere, kisker meg a nagykerbe viszi vissza.
-
-
asdf_
veterán
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.Es ez alatt -attol most tekintsunk is el, hogy itt szavatossagrol irnak- vajon azt kell erteni, hogy a meghibasodott termek tovabb- es visszaszallitasa a szallitohoz/-tol, az ugy kapcsan megejtett telefononok stb. vagy pedig egy kotelezvenyt, hogy amennyiben barhol, barmennyiert az orszagban (mi tobb, a vilagon, ha mar lud, legyen kover) elerheto meg a termek, akkor azt a kiskernek be kell szereznie es a vevonek atadnia? Kerul amibe kerul?
6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.Ennek meg az egvilagon semmi koze nincs az esethez, ez arra vonatkozik, ha neten rendelsz egy kerekpart, mesz vele az utcan 100 metert es koben rajossz, hogy ez nagyon nem (mert mondjuk ket merettel kisebb/nagyobb a vaz, mint ami a magassagodhoz valo), es emiatt mar nem nullkilometeresnek nez ki a gumi es a felni (a fekezes miatt) es elallsz, vagy egy othonapos furogepen latszik, hogy dolgoztak vele, mocskos, karcolt, egy 10 honapos notebook cserere kerult, de a billenttyuzeterol itt-ott mar lekopott a betu, akkor ezek miatt az elado nem szamithat fel ertekcsokkenest amennyiben jotallas kereteben csereli ezeket, mert ezek a keszulek termeszetes hasznalatabol adodnak. Ha van mondjuk egy otvarnagy karc a notebook kijelzojen/fednlapjan, a furogep aljara befurt a juzer egy gipszkartoncsavart, amin log egy borszij es ide akasztja a tokmanykulcsot, mert az eredeti gumis tonkrement, az meg mar ennek az ellentete.
-
nézd , ha rendesek és fontos a visszatérő vevő akkor persze hogy megteszik
de szerintem a pénz visszatérítés teljesen rendben van
ha visszakapod a pénzt és a szállítási költséget, kár nem ér jogilag
az hogy a termék azóta drágább lett, ez jogilag nem kárnem kötelező újra megvenni..
-
Biznisz Elek
senior tag
"Ha majd végigolvastad" azokat amit írtam "akkor leszel érdemes arra, hogy vitába szállj" velem. "Mert láthatóan nem nagyon" olvasod el mások hozzászólásait.
"Ellentétben vele"d én több állításomat is alátámasztottam...
2013. évi CCXXXV. törvény
Utalványkibocsátó utalványkibocsátási tevékenységének bejelentése
#17331"Ellentétben vele"d én már rég abba hagytam volna, de még mindig nem bírsz magaddal.
"Ellentétben vele"d én soha nem állítottam, hogy jártas vagyok a jogban, de jártasság nélkül is "ellentétben vele"d tudom értelmezni még a jogi megfogalmazásokat is.
-
Biznisz Elek
senior tag
Utalvány kibocsátói elvárások az MNB alapján
Nem hiszem hogy a C&A, H&M és a többiek ilyen szervezetek lennének. Azaz számomra eddig még minden jogszabály, eljárás és elvárás azt bizonyította, hogy egy kereskedelmi egység ami saját márkás utalványt bocsát ki ott az adott utalvány terméknek minősül.
És ez alapján nem értem, azaz értem, hogy fogalmad sincs arról mit is írsz. A törvény egyik sorát kiragadod - "kiegészítő pénzügyi szolgáltatásnak" - majd ezt a sort már nem támasztod alá semmivel, csak a te elképzelésedet írod le hozzá.
Elég sok hozzászólásodat olvastam eddig különböző témákban, de számomra újra kiderült, hogy sokszor ha nem majdnem mindig mindenféle tény nélkül állítasz dolgokat. Jelen esetben se tudod alátámasztani semmilyen törvényi hivatkozással azt amit állítasz, csak a saját véleményedet osztod meg.
-
Biznisz Elek
senior tag
Gratulálok , hogy magad helyett másokat degradálsz le....
Amit megint idéztél az az általam legutóbb linkelt jogszabályban található! Ami bankokra, pénzügyi szolgáltatókra és utalvány kibocsátókra vonatkozik. Még az utolsó változatnál is pénzügyi szolgáltatóról beszélünk, azaz ír a jogszabály. Egy H&M, C&A és a hasonló kereskedelmi egységek nem pénzügyi szolgáltatók.
"Olvass, értelmezz"
-
Biznisz Elek
senior tag
Amit a törvény utalványként értelmez az nem egy kereskedelmi egység által létrehozott utalvány. A fenti törvény csak a pénzügyi szolgáltatást adó intézményeket ismeri el utalvány kibicsáltónak.
Tehát egy kereskedelmi egység ami a saját nevét felhasználva vásárlási utalványt ad ki nem számít ennek. Ez alapján ez az utalvány nem tartozik az adott jogszabály alá.Így még jogilag mindig nem látom, hogy ez minek is számít. Ha a fenti törvényt vesszük alapul, ami alá nem tartozik akkor véleményem szerint egy kereskedelmi egységben vásárolt saját márkájú utalvány terméknek számít. Tudom a véleményem nem számít, de amiket eddig írtál/írtatok azok jogilag nem állják meg a helyüket...
-
Biznisz Elek
senior tag
Ez a törvény megint csak nem erre vonatkozik....
"hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról"
Tehát nem egy kereskedelmi egységre vonatkozik"a) a csekk,"
nem csekk"b) az elektronikus pénz,"
nem elektronikus pénz a kézzel fogható utalvány"c) a pénzforgalmi szolgáltató és az ügyfél közötti keretszerződésben meghatározott olyan személyre szabott dolog vagy eljárás, amely lehetővé teszi az ügyfél számára a fizetési megbízás megtételét."
pénzforgalmi szolgáltatóról beszél nem kereskedelmi egységrőlEzek alapján még mindig nem egyértelmű, hogy egy kereskedésnél vásárolt vásárlási utalvány mnek számít....
A linkelt magyarázat csak egy magyarázat, nem jogszabály. Ez által egy peres úton nem mész vele semmire.
-
Biznisz Elek
senior tag
Nem linkelték idézték mint te is. De ez nem a jogszabály. Nekem arra van szükségem mert ez az idézett szöveg nem sokat ér. Én ilyet a fogyasztóvédelmi jogok között nem találtam.
Ahogy már én is leírtam a jog terméket és szolgáltatást ismer.
Adott esetben ha az utalványt készpénzen vetted akkor már az egy vásárlásnak számít? Ha meg vásárlás akkor azon terméket vagy szolgáltatást vettem?
Szóval akkor én is leírom még egyszer.
A fogyasztóvédelmi törvények alapján TERMÉK és SZOLGÁLTATÁS létezik.
Nem ismeri azt a fogalmat hogy utalvány.Tehát a kérdések továbbra is a következők:
A vásárlási utalvány TERMÉK vagy SZOLGÁLTATÁS a jogszabály szerint?
Ha olyan fizető eszközt használ az ügyfél amivel a kereskedő nem tudja visszafizetni a vásárolt termék vagy szolgáltatás árát akkor kötelezhető e a levásárlásra?Jogszabályokat kérnék ha lehet ne véleményeket.
-
Biznisz Elek
senior tag
Az elállás jogilag arra szolgál, hogy a megvásárolt TERMÉKET indok nélkül vissza küld. Nem kell indok, az megint részlet kérdés, hogy az adott utalványt miért küldik vissza.
A első kérdés az , hogy egy utalvány amit kézbe kapsz mint egy terméket az minek számít. Termék vagy szolgáltatás? Nem összekeverendő egy kuponnal!!
A második kérdés (ez menet közben jött), hogy sodexo-val, erzsébet utalvánnyal vagy szép kártyával való TERMÉK vásárlása esetén mi alapján tagadhatja meg ha egyáltalán megtagadhatja az kereskedés a visszatérítést? Van erre jogszabály, hogy a fizetési módok között megkülönböztethetnek vevőket. Itt nem a kp-s kedvezményekre gondolok, hanem minden más ügyintézésre. pl, ha Soxeo utalvánnyal vásárolt iskolatáska javíthatatlanul tönkre megy és cserélni se tudja, akkor a kereskedés megtagadhatja a pénzvisszatérítést mert utalvánnyal fizették? Vagy ha nem is tagadja meg, a kereskedés hogy adna Sodexo utalványt vissza? Tudtommal jogilag nem adhat ilyet csak a munkáltató.
De a fő kérdés, hogy a jogszabály minek minősíti a vásárlási utalványt?!
-
rekop
senior tag
Például az enyémről egy ph-s teszt, a másikat már nem emlékszem korábban hol olvastam, de gyorsan rákeresve itt van róla adat például. A lényeg hogy ips panel kontrasztja köszönőviszonyban sincs egy VA panelhez képest. Oké, hogy betekintési szögben lehet jobb valamivel de nálam ez nem volt szempont a választásnál.
-
rekop
senior tag
A típusa Sony 43W755C. 100Hz VA panel, android, 4db HDMI port, dinamikus háttér világítás szabályozás.
Ezek közül amiből tudnék engedni az android, és elég 3db HDMI port is, a többihez ragaszkodom, mert ezek miatt választottam ezt a típust. 150eFt-ért vásároltam egyébként a készüléket. -
attól hogy duzzogsz még nem lesz fehér a fekete
olvasd el a jogszabályt, világosan benne van, hogyha a kötelezett nem vállalja a javítást vagy cserét, akkor elállásnak van helye
most tényleg meg kell magyarázni a teljesen egyértelmű jogszabályt?szerk: és ne hagyd abba az olvasást az első -kedvezőnek tűnő- mondat után
-
mongoose312
csendes tag
Igen, magánszemélyként adtam el neki, Facebookon beszéltük le az adás-vételt. Elvittem neki, megnézte majd kifizette és csak most az átvételt követő 4.hét végén írt, hogy rossz és fizessek. Papír (adásvétel, garancia levél) a fb-os beszélgetésen kívül nincsen, hogy köztünk adás vétel történt. Ma rám írt fenyegető hangnemben, majd hosszas beszélgetés után ajánlottam neki a cserét amit nem hajlandó elfogadni. Minden áron pénzt akar tőlem. Ötlet ? Bárki, akit egy kicsit is ért a témához, szívesen veszem a hozzászólását. Köszönöm
-
-
gg72
veterán
Pontosan így volt, ahogy leírtad: érdeklődtem emailben, ők válaszoltak, hogy kapható akciós árban és "amennyiben ajánlatunk elnyerte tetszését, kérem jelezzen vissza felénk". Visszajeleztem írásban, erre felhívtak, hogy van a készülékből, félreteszik, menjek be érte. Bementem, megvettem.
Szóval elég faramuci helyzet, én megértem őket is, de szerintem valamennyire nekem is igazam van... -
majd egy vásárlási nyugtát, amin azonban persze nem a 8500, hanem az eredeti 12ezres ár volt feltüntetve...
ez abszolút jó neked, mivel ha még egyszer tönkremegy és nem tudják cserélni, akkor az eredeti ár jár vissza
szóval emiatt én nem panaszkodnékés egyébként összességében véve, akkor normális volt a praktiker
-
azt nem írtad, hogy miért fontos ez, feltételezem jótállás miatt
az biztos hogy érdekes helyzet, de mivel igazolni tudod a vásárlás tényét és idejét (érdemes lenne a bankkártyás tranzakcióról valami adatot kinyomtatni a netbankból vagy igazolást kérni a banktól), szerintem ugyanolyan jótállási/szavatossági jogok illetnek meg mintha meglenne a számlád/nyugtád
azt hogy a kereskedőt lehet e arra kényszeríteni hogy kikeresse a nyugtát/számlát, ezt nem tudom (ez volt a konkrét kérdés), de ha garanciális esetre kerül a sor, akkor szerintem ugyis meg fogja tenni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Windows 11
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Milyen okostelefont vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Macbook M1 Pro 8GB RAM 256GB SSD
- Eladó Vagy Csere Samsung Galaxy Z Fold 4
- EVGA SuperNOVA 750W GT 80 Plus Gold full moduláris tápegység / 53 hónap Alza.hu garancia
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Gigabyte AORUS B550I PRO AX ITX Rev 1.2 / Beszámítás OK!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest