- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- DIGI Mobil
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
Nem hardver, de biztos sokan szeretik itt is a túró rudit. Ma a teszkóban szembesültem a tényállással, hogy a csomagolás szerint "4 + 1 ajándék" óriás rudi 568Ft, egyenként meg 114Ft. Hogy is van ez? A vevőszolgálaton sem voltak valami segítőkészek.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Ariadne #3812 üzenetére
Ha egyszer most értem haza és nyammogom a rudit mert hármat azért vettem
A pottyos.hu szerint amúgy 449Ft lesz, de csak szept 25-től. De addig nyugodtan ráírhatják, hogy 1 ajándék amikor ott van mellette egyesével is és látom, hogy nem is ajándék? Mert az oké, hogy esetleg egy másik boltban olcsóbb, na de ugyanott?
Jester
-
Jester01
veterán
Nekem sincs egyik sem, de tudnék értelmes felhasználást, sőt még olyat is, amitől nyugodtabb lehetne az életem. GPS-t sem csak arra lehet használni, hogy odatalálj valahová, hanem például sportolásnál naplózni vagy éppenséggel az OSM térképek elkészítésében résztvenni.
Jester
-
Jester01
veterán
Nem vagy köteles más típust elfogadni, főleg nem régebbit. Viszont arra számíts, hogy esetleg a pénzvisszafizetés mellett döntenek, ami jelen merevlemez árak mellett (a vásárlási időpont függvényében) lehet, hogy számodra hátrányosabb lesz.
Louloudaki: meg kell neki említeni, hogy mivel nem adott számlát esetleg bemártjátok az apeh-nél (vagy ahogy most hívják). Valószínűleg rögtön jobb belátásra tér.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz BigBlackDog #7423 üzenetére
Igen, összességében nem korrekt azt aláíratni az emberrel.
DE: "az átvételnél már csak futtában volt lehetőség megtekintésre (elég sokan álltak sorba) és csak otthon derült ki egy apró hiányosság [...] távozás után hiányosságra, fizikai sérülésre irányuló reklamációt nem fogadnak el."Az rendben van, hogy nem akartad feltartani a többieket, de szerintem ha ott helyben félrehúzódva valahová átnézed akkor még elfogadták volna a reklamációt.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Nyugdíjas #7538 üzenetére
Visszamenőleg nem sok. Akkor kellene (kellett volna) adni papírt az átvételről amikor a vásárló leadja a cuccot, hogy vitás esetben tudja igazolni, hogy az az eladónál van és mióta. Hasonlóképp a cserénél meg az eladó érdeke, hogy legyen papírja arról, hogy a vevő átvette a csereterméket. Szerintem.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Biznisz Elek #7546 üzenetére
Ha saját szervize van a boltnak akkor nyilván ott van a hiba.
Ha továbbküldi a terméket, akkor a boltosnak kellene képviselnie a vevő érdekeit, vagyis verni az asztalt a nagyker/szervíz felé. Na ez az, amit rendszerint nem tesznek, egyszerűen csak vonogatják a vállukat, hogy ők már továbbküldték.Azt senki sem kérte, hogy azonnal cseréld a cuccot bevizsgálás nélkül.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Nyugdíjas #7548 üzenetére
Tippelem, bár nem vagyok sértett mert konkrétan az én garanciális ügyeim eddig gond nélkül rendeződtek.
A sok panasz és az egyéb szolgáltatókkal szerzett tapasztalatom alapján az esetek többségében szerintem nem törődnek az ügyféllel a minimálisnál jobban. Kivételek persze vannak. Akinek nem inge...
Nem egészen ide tartozik, de az utóbbi időben 3 webáruháznak is jeleztem, hogy bizonyos cikkeik hibásan vannak kitéve. Köszönik, javítják. Azóta is mind a 3 pont ugyanúgy van.
Legtöbb helyen van megjegyzés rovat a rendelésekhez, ezt gyakorlatilag eddig egyetlen esetben sem sikerült figyelembe venni senkinek (a saját rendszerükben!). Elérhetőségeket szoktam odaírni ha másnak rendelek. Ügyelni, hogy ezt a futár megkapja szintén nem kerülne semmibe.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz V.Stryker #7555 üzenetére
Levásárláshoz soha semmilyen körülmények között nem ragaszkodhat az eladó, ilyesmi hivatalosan nem is létezik. Lásd #7535
Az a nagy kérdés, hogy a számlán mi van. Ha az nem egyezik a termékkel (de a gyári szám igen), akkor követelheted vissza a pénzed. Ha egyezik, akkor már a bolt jófejségén múlik, illetve azon, hogy tudod-e valahogy igazolni, hogy neked ezt a másik termékként adták el (tanúk, a matrica a dobozon, ilyesmi). Ha nem tudod bizonyítani, vagy nagyon kötözködnek, akkor ha felajánlják a levásárlást valószínűleg érdemes elfogadnod mert egyébként macerás lesz a dolog.
Jester
-
Jester01
veterán
A pénzvissza 30 nap pedig ha jól tudom a 8 napon belüli elállásra vonatkozik csak.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Plazma185 #7622 üzenetére
Ha nem tudják ugyanolyanra cserélni akkor nem vagy köteles elfogadni akkor sem ha esetleg 100x olyan jót kínálnak ... főleg, ha rosszabbat. Követelheted vissza az eredeti vételárat.
Első körben nyilván érdemes kulturált tárgyalásokat kezdeni, jelezve, hogy neked mi felelne meg és megemlíteni a fenti szabályt.
Jester
-
Jester01
veterán
Az elállás pont azért van, mert nem tudod megnézni élőben a vásárláskor. A visszaszállítás költsége téged terhel. Ezt egyébként ők is leírták.
Jester
-
Jester01
veterán
Tök mindegy igazad van-e a színnel. Webáruházakban amúgy is ki szokták írni, hogy a képek illusztrációk meg eltérhetnek.
Az elállás van arra, ha nem felel meg a termék.Ha jól értem akkor csak 1 postát buksz, mert vannak olyan rendesek, hogy csere esetén nem számítanak fel díjat. Legalábbis itt nem látom.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7655 üzenetére
De ez az előnyére van, ha nem is látszik, mivel 2 évet kap 1 helyett.
1) Tegyük fel, hogy az első évben meghibásodik és mondjuk 2 hét alatt javítják. Melyik a jobb, ha a jogszabály szerint 1 év 2 hétre nő a garancia, vagy ha 2 évre ahogy a megállapodás szól?
2) Tegyük fel, hogy a második évben kell javítani. Mi a jobb, ha a jogszabály alapján már nem is garanciális vagy ha kijavítják de nem hosszabbodik?
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7660 üzenetére
Igen, én is azt írtam. És mivel ez itt az előnyére tér el, nem tudom mi a probléma.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz kenwood3 #7713 üzenetére
Ha már számlád nincs meg, akkor azt sem kell tudnod, hogy csak 1 év volt rá
Szóval én első körben aranyosan kedvesen elpanaszolnám a boltnak, hogy ott vettem a lapot de már nincs meg a papír és hogy a gyártó 3 évet ad tehát úgy sejtem ez még garanciális. Tudnának-e segíteni.Ezután max a gyártóval veheted fel a kapcsolatot, de az tipikusan a szállítási költségek miatt nem szokta megérni.
dethroner: elvileg holnap hoznak nekem egy tévét, az tuti, hogy én kiveszem megnézni egyben van-e és megvannak-e a tartozékok. Majd meglátjuk a futár mit szól hozzá.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Vasinger! #7802 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7814 üzenetére
Persze, átszállnak, de ha ilyen jogosultságot nem adnak eleve akkor nincs minek átszállnia. Márpedig nem kötelező, csak az első évben.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7816 üzenetére
Viszont ami többet vállalnak azt a saját feltételeik szerint vállalhatják, tehát nem kötelező nekik akkor már újraindítani.
Például szokott olyan lenni, hogy 1 év után:
* csak alkatrész díjat kell fizetni, munkadíjat nem
* csak akkor érvényes a kibővített jótállás ha a gyártónál regisztrálsz
* csak az első tulajdonosra vonatkozikEzek teljesen legálisak. Ha ilyesmit nem kötöttek ki, akkor viszont valóban joggal feltételezheti a vásárló, hogy a szokásos szabályok érvényesek.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7818 üzenetére
A kérdés az első év utáni időszakra vonatkozott. A garancia is csak az első évben indul újra kötelezően, később csak akkor ha a gyártó ezt önként vállalja.
Az első év után nem tér el a fogyasztó hátrányára, hiszen a törvény szerint akkor már semmi nem jár. Tehát bármit is adnak az már előny.
Jester
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
válasz tompi113 #7876 üzenetére
Tapasztalatok az Ipon computerrel
Nekem azonnal cserélték a memóriát, igaz előtte lebeszéltem a fenti topikban.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz inferno88 #7942 üzenetére
De igen, ez a garanciafutár:
A GaranciaFutár az iPon Computer Kft. saját szolgáltatása, melynek keretében házhozszállítás esetén a szerződött futárcég ingyenesen szállítja hozzánk a hibásnak vélt terméket, az ügyintézés végeztével - amennyiben a végeredmény is termék, és a garanciális illetve egyéb feltételeknek megfelelt - ingyenesen visszajuttatja Önhöz.
Egyébként: ipon topik.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Turbolada II #7978 üzenetére
Viszont a hátrányt a fogyasztó definiálja. Ha neki az hátrány, hogy nem ugyanazt kapja akkor hátrány és kész. Életszerűbb példa, többkártyás konfigurációba egyforma kártyákat akar. Nem köteles elfogadni a bolt által jobbnak vélt cserét.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Speedhs #7996 üzenetére
Ha te azt mondtad, hogy élettartamgaros, és ez így is van, továbbá nem vállaltad, hogy te intézed a garanciát akkor a vevőnek magának kell intézni a garanciát. Legalábbis arra amelyik nála romlott el. Amelyik állítása szerint eleve rossz volt, azt neked kellene visszavenni. Annyi komplikáció lehet, hogy ha KIT-ként együtt vetted, akkor csak egyben lesz garos, ezért rögtön mind a két modult vissza kellett volna kérned. Szóval szerintem vedd vissza, de nézd meg van-e rajta külsérelmi nyom mert akkor ugye nem garos.
Jester
-
Jester01
veterán
Ha tudják cserélni, akkor jogilag nem követelheted, viszont megállapodhatsz a bolttal ha nekik is előnyös.
asdf_: ha viszont úgy árulták, hogy x év garancia (és mondjuk erről papír is van) akkor a vevő jogosan gondolja, hogy erre végig a jogszabályban meghatározott feltételek érvényesek - ezt szerintem már nem tudnák kidumálni.
Jester
-
Jester01
veterán
Webáruháznál hogyan lehet a vásárlók könyvébe írni? Küldjek tértivevényes levelet a címükre?
Jester
-
Jester01
veterán
Rendeltem akksikat foxpost szállítással. Kiderült, hogy a fele kapacitást se tudják, élni kívántam az elállással. Foxpost esetén lenne ingyenes visszaküldés de a bolt ragaszkodott a hagyományos postázáshoz, persze az én költségemen.
Hab a tortán, hogy a rendelésben más is volt, amiket nem küldtem vissza. Kíváncsi vagyok így az eredeti szállítási költséggel mi lesz. Legalább értékarányosan azt is illene visszatéríteni, de tudom, álmodik a nyomor. Annyit nem ér, hogy ezzel szórakozzak, lesz ami lesz.
Jester
-
Jester01
veterán
már jó ideje csak azt hiszem el, amit készleten látok
Én meg így jártam...
"fogaskeréksor jelenleg csak 11-25 fogszámmal van raktáron. Tévedésből egy ilyenre került a 11-28-as vonalkódja. A 11-28 nincs sem az itthoni, sem a központi, stuttgarti forgalmazói raktárban. Emiatt megrendelését sajnos nem tudjuk teljesíteni"Jester
-
Jester01
veterán
válasz Intruder2k5 #25478 üzenetére
Nem vagyok ügyvéd szóval az alábbiakban csak a magánvéleményem írom le.
A jogszabályban kivételnek csak ez van:
olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Ez szerintem nem vonatkozik rá. Továbbá:
E rendeletben foglaltaktól a fogyasztó javára a felek megállapodása eltérhet.
Eszerint a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet. Ha nem tetszik a vállalkozásnak akkor nem köteles eladni neked semmit, viszont ha eladja akkor utólag erre a lemondásra szerintem hiába próbál hivatkozni.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Lackooo84 #25501 üzenetére
Most arról volt szó, hogy azért kell szakemberrel szereltetni mert veszélyes. Erre mondtam, hogy a jótállástól ez független. A jótállás pedig attól függjön, hogy ténylegesen helyesen lett-e beszerelve, nem pedig attól, hogy ki szerelte be. Ha szakember rontotta el, attól még ugyanúgy nem lesz jótállás csak mehetsz leverni a szakembert de ez már a te magánügyed.
Jester
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Horgász topik
- Gaming notebook topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Politika
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gyúrósok ide!
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Háború Izraelben
- További aktív témák...