- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
st6969
őstag
Üdv! Ha nem jó fórumot találtam, kérlek irányítsatok át.
Szerintem klasszikus esetem volt, de arra lennék kíváncsi, hogy hol követtem el a hibát, hogyan kellett volna hatékonyan érvényesíteni a jogaimat? Talán lehettem volna még kitartóbb, esetleg mégis be kellett volna írnom a vásárlók könyvébe? Legközelebb hogyan járjak el, ha kötik az ebet a karóhoz?
Előre is köszönömÍme a levelem a Pennynek:
Tisztelt Penny Market Vezetőség!
Úgy gondoltam, megosztom Önökkel a ma este nem sokkal 20 óra után történ esetet. Helyszín: xxx város, Penny Market.
Bementünk vásárolni néhány dolgot, köztük különböző "akciós" felvágottakat. Fizetés után derült ki, ahogy a blokkot visszaellenőriztük, hogy egyiket sem az akciós áron kaptuk. Ezt szóvá tettem, és rögtön meg is kaptam a választ, hogy azért, mert az holnaptól akciós, és most még "így hozza a gép". Erre én jeleztem, hogy a fogyasztóvédelmi törvény szerint jogom van a polcon feltüntetett áron elvinni a termékeket. Ekkor hívott egy kollégát, aki tisztában volt az eltéréssel, és közölte, hogy ez visszáru lesz. Én jeleztem, hogy nem szeretném visszaadni, hanem a polcon megjelenített áron elvinni, tehát kérném a különbözetet. Erre ő közölte, hogy sajnos azt nem lehet megoldani. Ők 20 órakor kicserélik a polcon az akciós árcímkéket, és az holnaptól lesz érvényes (a bolt 21 óráig van nyitva).
Egy pár percig még ezen udvariasan vitatkoztunk, én hivatkoztam a fogyasztóvédelmi törvényre, hogy ehhez jogom van, és amit most ő tesz az a törvény be nem tartása, ő pedig azt ismételgette, hogy annyit tud tenni, hogy visszaveszi az árut. Mivel így nem jutottunk előrébb, elindultam a vásárlók könyvéhez, hogy beírjam ezt. Viszont ott nem volt toll (ügyes!), nálam sem, így nem tudtam mást tenni, a mai nap balekjaként elfogadtam, hogy a Penny Market diszkontlánc törvénytelen módon semmibe vegye egy vevő jogait, és így visszaadtam a termékeket (erről jegyzőkönyvet is vetettek fel velem, blokkot kellett aláírnom, tehát visszaellenőrizhető). Néhány száz Ft-ról volt szó, tehát nem ez a jelentős, hanem ez a hozzáállás és eljárás háborít fel, ezért ha kell, tovább is megyek (német központ, fogyasztóvédelem, média).
Három kérdésem van:
- Egyetértenek-e Önök azzal, hogy egy ilyen esetben a vevőnek nem szükséges a polcon feltüntetett áron odaadni a terméket, és így a kollégájuk helyesen járt el, hogy nem adta vissza a különbözetet?
- Elég sok ember volt még a boltban, és nyilván nem mindenki nézi vissza a blokkot, ezért érdekelne, hogy mennyire általános, hogy így megtévesztik a vásárlókat, vagy ez csak xxx városban jellemző?
- Illetve szeretnének-e az "elnézését kérjük a kellemetlenségekért"-en kívül kárpótolni valamivel?Tisztelettel:...