Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • st6969

    őstag

    Üdv! Ha nem jó fórumot találtam, kérlek irányítsatok át. :R
    Szerintem klasszikus esetem volt, de arra lennék kíváncsi, hogy hol követtem el a hibát, hogyan kellett volna hatékonyan érvényesíteni a jogaimat? Talán lehettem volna még kitartóbb, esetleg mégis be kellett volna írnom a vásárlók könyvébe? Legközelebb hogyan járjak el, ha kötik az ebet a karóhoz?
    Előre is köszönöm :R

    Íme a levelem a Pennynek:

    Tisztelt Penny Market Vezetőség!

    Úgy gondoltam, megosztom Önökkel a ma este nem sokkal 20 óra után történ esetet. Helyszín: xxx város, Penny Market.
    Bementünk vásárolni néhány dolgot, köztük különböző "akciós" felvágottakat. Fizetés után derült ki, ahogy a blokkot visszaellenőriztük, hogy egyiket sem az akciós áron kaptuk. Ezt szóvá tettem, és rögtön meg is kaptam a választ, hogy azért, mert az holnaptól akciós, és most még "így hozza a gép". Erre én jeleztem, hogy a fogyasztóvédelmi törvény szerint jogom van a polcon feltüntetett áron elvinni a termékeket. Ekkor hívott egy kollégát, aki tisztában volt az eltéréssel, és közölte, hogy ez visszáru lesz. Én jeleztem, hogy nem szeretném visszaadni, hanem a polcon megjelenített áron elvinni, tehát kérném a különbözetet. Erre ő közölte, hogy sajnos azt nem lehet megoldani. Ők 20 órakor kicserélik a polcon az akciós árcímkéket, és az holnaptól lesz érvényes (a bolt 21 óráig van nyitva).
    Egy pár percig még ezen udvariasan vitatkoztunk, én hivatkoztam a fogyasztóvédelmi törvényre, hogy ehhez jogom van, és amit most ő tesz az a törvény be nem tartása, ő pedig azt ismételgette, hogy annyit tud tenni, hogy visszaveszi az árut. Mivel így nem jutottunk előrébb, elindultam a vásárlók könyvéhez, hogy beírjam ezt. Viszont ott nem volt toll (ügyes!), nálam sem, így nem tudtam mást tenni, a mai nap balekjaként elfogadtam, hogy a Penny Market diszkontlánc törvénytelen módon semmibe vegye egy vevő jogait, és így visszaadtam a termékeket (erről jegyzőkönyvet is vetettek fel velem, blokkot kellett aláírnom, tehát visszaellenőrizhető). Néhány száz Ft-ról volt szó, tehát nem ez a jelentős, hanem ez a hozzáállás és eljárás háborít fel, ezért ha kell, tovább is megyek (német központ, fogyasztóvédelem, média).
    Három kérdésem van:
    - Egyetértenek-e Önök azzal, hogy egy ilyen esetben a vevőnek nem szükséges a polcon feltüntetett áron odaadni a terméket, és így a kollégájuk helyesen járt el, hogy nem adta vissza a különbözetet?
    - Elég sok ember volt még a boltban, és nyilván nem mindenki nézi vissza a blokkot, ezért érdekelne, hogy mennyire általános, hogy így megtévesztik a vásárlókat, vagy ez csak xxx városban jellemző?
    - Illetve szeretnének-e az "elnézését kérjük a kellemetlenségekért"-en kívül kárpótolni valamivel?

    Tisztelettel:...

Új hozzászólás Aktív témák